Рішення
від 08.06.2021 по справі 380/1434/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 червня 2021 року м. Київ № 380/1434/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Архіматика

до: Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Максима Андрія Михайловича,

Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Гороха Назарія Стефановича,

Державної архітектурно-будівельної інспекції України

про визнання протиправним та скасування припису,

В С Т А Н О В И В:

Товариством з обмеженою відповідальністю Архіматика (адреса: 01054, м. Київ, вул. Тургенєвська, буд. 38, ідентифікаційний номер - 33783799) (далі - позивач, ТОВ Архіматика ) подано до Львівського окружного адміністративного суду позов до Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Максима Андрія Михайловича (адреса: 79044, м. Львів, вул. Генерала Чупринки, буд. 71) (надалі - відповідача 1, ОСОБА_1 ), Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Гороха Назарія Стефановича (адреса: 79044, м. Львів, вул. Генерала Чупринки, буд. 71) (в тексті - відповідач 2, ОСОБА_2 ) та Державної архітектурно-будівельної інспекції України (адреса: 01133, м. Київ, бул. Лесі України, буд. 26, ідентифікаційний код - 37471912) (за текстом - відповідач 3, ДАБІ України), у якому просить суд визнати протиправним та скасувати припис головних інспекторів будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Максима А.М. та ОСОБА_2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №688/19 від 10.10.2019, яким зобов`язано ТОВ АРХІМАТИКА в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації Будівництво ТзОВ КВІТИ ЛЬВОВА ПЛЮС комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель .

В якості підстав позову позивач зазначає, що припис № 688/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2019 є незаконним, необґрунтованим, безпідставним таким, що підлягає скасуванню. Позивач зазначає, що на виконання вимог припису № 423/19 від 03.07.2019 ним належним чином були усунуті порушення, шляхом розроблення проектної документації, яка відповідала містобудівній документації; з дотриманням позивачем вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме передбачено проектування вбудованого дитячого дошкільного закладу з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей на першому поверсі житлової секції.

16.03.2020 до канцелярії суду від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, у якому останні зазначили, що згідно приписом № 423/19 від 03.07.2019 ТОВ Архіматика було зобов`язано в місячний термін усунути виявлені порушення містобудівної документації в проектній документації Будівництво ТзОВ Квіти Львова плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями по АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель , що полягало у передачі замовнику ТзОВ Квіти Львова плюс зазначеної проектної документації (стадія Проект), розробленої з порушенням вимог містобудівної документації, чинної на час проектування - Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 - житловий будинок позиція НОМЕР_3 згідно з Генпланом розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також Детального плану території в районі АДРЕСА_2 , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650, а саме житловий будинок позиція НОМЕР_3 згідно з Генпланом розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка, що є порушенням абзацу 1 частини 1 статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , абзацу 1 пункту 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.05.2011 №45, пункту 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво .

Корегованим проектом передбачено влаштування вбудованих приміщень груп короткотривалого перебування дітей дошкільного віку загальною площею 368,42 м 2 на частині першого поверху 10-ти поверхового багатоквартирного житлового будинку НОМЕР_3 на Генплані.

Однак згідно Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 - житловий будинок позиція НОМЕР_3 згідно з Генпланом розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл).

У поданій 20.05.2020 відповіді на відзив позивач зауважив, що ним були здійснені відповідні дії на виконання вимог припису від 03.07.2019 №423/19 та здійснено усунення порушень вимог містобудівної документації, шляхом розроблення проекту корегування проектної документації, яка відповідала містобудівній документації; з дотриманням позивачем вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності щодо відповідності проектної документації містобудівним вимогам, зокрема, в частині забудови відповідної функціональної зони з дозволеними та допустимими видами використання території та статті 12 Закону України Про дошкільну освіту щодо відповідності проектної документації вимогам закладів дошкільної освіти короткотривалого перебування дітей.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10.06.2020 (суддя Коморний О.І.) адміністративну справу № 380/1434/20 передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.07.2020 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у адміністративній справі, призначено справу до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні без виклику учасників справи та проведення судового засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.08.2020 клопотання представника позивача - адвоката Ящинського А.Л. б/н від 28.07.2020 про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін залишено без задоволення.

02.03.2021 до канцелярії Окружного адміністративного суду міста Києва від ТОВ Архіматика надійшли додаткові пояснення у справі, у яких позивач на підтвердження правомірності своєї позиції зазначив про прийняття Державною архітектурно-будівельною інспекцією України в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів від 27.08.2020 реєстраційний номер ІУ123200827908 та видачу відповідного сертифікату, що свідчить, на його думку, про відповідність будівлі вимогам містобудівної документації.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні; обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Ухвалою Львівської міської ради від 31.07.2014 №3794 ТзОВ Квіти Львова Плюс погоджено місце розташування та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 3,0907 га на АДРЕСА_1 в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової жилої забудови за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

Ухвалою Львівської міської ради від 20.11.2014 №4068 затверджено ТзОВ Квіти Львова Плюс проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 3,0777 га по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610136800:08:005:0068) в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови, перевівши із земель сільськогосподарського призначення до земель житлової та громадської забудови.

Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 13.05.2015 № 34 затверджено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на АДРЕСА_1 .

Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 01.10.2015 № 242 погоджено зміни до наданих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 із знесенням існуючих будівель від 13.05.2015 №34 у частині технічно-економічних показників, відмінивши пункт 10 та пункт 2 додатку до наказу.

Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області на підставі звернення ОСОБА_3 від 09.05.2019 та 27.05.2019 прийнято наказ від 12.06.2019 №195П Про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва: Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель .

На підставі направлень від 14.06.2019 №378/19-пз та від 02.07.2019 №423/19-пз Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено позапланову перевірку з 14.06.2019 по 04.07.2019 об`єкту будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель, за результатами якої складено акт від 03.07.2019 №423/19.

Відповідно до акту від 03.07.2019 №423/19 встановлено, що проектною організацією ТОВ Архіматика передано замовнику ТзОВ Квіти Львова Плюс проектну документацію Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель (стадія Проект), що затверджена наказом ТзОВ Квіти Львова Плюс від 16.11.2015 № 8 з урахуванням Експертного звіту від 28.10.2015 №14-4114-15, розроблену з порушенням містобудівної документації, чинної на час проектування - Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 - житловий будинок НОМЕР_3 по Генплану розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також Детального плану території в районі АДРЕСА_2 , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650 - житловий будинок позиція НОМЕР_3 по Генплану розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка.

З урахуванням встановлених порушень прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19, яким зобов`язано ТОВ Архіматика в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель .

На підставі наказу від 24.09.2019 №272П та направлення для проведення позапланового заходу від 25.09.2019 №620/19-пз Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено позапланову перевірку на об`єкті: Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель щодо дотримання суб`єктом містобудування ТОВ Архіматика вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та перевірки виконання вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19.

Відповідно до акту від 10.10.2019 №688/19, при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019, завдання на корегування від 28.01.2019, погоджене директором ТОВ Архіматика , затверджене директором ТзОВ Квіти Львова Плюс , на підставі якого ТОВ Архіматика розроблено корегування проекту Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель в складі розділів Генеральний план , Загальна пояснювальна записка , Архітектурні рішення. Житловий будинок в„–007 , Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок в„–007 , які передані замовнику накладною від 12.02.2019. Контролюючим органом зроблено висновок, що ТОВ Архіматика передано замовнику ТзОВ Квіти Львова Плюс проектну документацію Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель , розробленого з порушенням вимог містобудівної документації - Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840.

Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області дійшов висновку про невиконання ТОВ Архіматика вимог припису від 03.07.2019 №423/19.

За результатами перевірки Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області складено протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності від 10.10.2019 №688/19-1 та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2019 №688/19.

Вважаючи вказані дії відповідачів протиправними, а припис необґрунтованим, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд вказує таке.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 № 3038-VI , Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14.10.1994 №208/94-ВР, Порядком розроблення проектної документації на будівництво об`єктів , затвердженому наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45, та іншими нормативно-правовими актами (тут і по тексту відповідні нормативно-правові акти наведено в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Згідно з пунктом 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.09.2017 за №1111/30979, державних стандартів і правил, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом).

За змістом наведених норм, проектна документація на будівництво об`єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил.

Відповідно до абзацу четвертого пункту 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553, суб`єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов`язаний виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Судом встановлено, що наказом ТзОВ Квіти Львова Плюс від 16.11.2015 № 8 затверджено проект будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель, з технічними показниками, обумовленими додатком №1, що є невід`ємною частиною цього наказу - генпроектувальник ТОВ Архіматика .

За результатами позапланової перевірки (акт від 03.07.2019 №423/19), проведеної Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель встановлено, що проектною організацією ТОВ Архіматика передано замовнику ТзОВ Квіти Львова Плюс проектну документацію Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель (стадія Проект), що затверджена наказом ТзОВ Квіти Львова Плюс від 16.11.2015 №8 з врахуванням Експертного звіту від 28.10.2015 №14-4114-15, розроблену з порушенням містобудівної документації, чинної на час проектування - Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, а саме житловий будинок НОМЕР_3 по Генплану розміщений в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), а також Детального плану території в районі АДРЕСА_2 , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 21.05.2009 №2650.

Зокрема, зазначено, що житловий будинок позиція НОМЕР_3 по Генплану розміщений на місці передбаченого детальним планом проектованого дитячого садочка, що є порушенням абзацу першого частини 1 статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , абзацу 1 пункту 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 16.05.2011 №45, пункту 4.1 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво .

На підставі встановлених порушень прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19, яким зобов`язано ТОВ Архіматика в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель .

На виконання вимог припису ТОВ Архіматика усунуло порушення шляхом внесення змін до проектної документації Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель . Зокрема, розроблено:

1) проект. Корегування. Паспорт опорядження фасадів, житловий будинок в„–07 ;

2) проект. Том 1. Корегування. Загальна пояснювальна записка;

3) проект. Том 2.1. Корегування. Генеральний план;

4) проект. Том 2.5 Корегування. Архітектурні рішення. Житловий будинок 007. Змінами передбачено проектування вбудованого дитячого дошкільного закладу з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей, що відповідає зонуванню.

Відповідно до акту від 10.10.2019 №688/19, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019, завдання на корегування від 28.01.2019, погоджене директором ТОВ Архіматика , затверджене директором ТзОВ Квіти Львова Плюс , на підставі якого ТОВ Архіматика розроблено корегування проекту Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель в складі розділів Генеральний план , Загальна пояснювальна записка , Архітектурні рішення. Житловий будинок в„–007 , Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок в„–007 , які передані замовнику накладною від 12.02.2019.

Корегованим проектом передбачено влаштування вбудованих приміщень груп короткотривалого (до 4-х годин) перебування дітей дошкільного загальною площею 368,42 м 2 на частині першого поверху 10-ти поверхового багатоквартирного житлового будинку НОМЕР_3 на генплані.

Разом з цим згідно Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, житловий будинок позиція НОМЕР_3 по Генеральному плану розміщено в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл), згідно пояснювальної записки якого Г-3-1 - зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Призначаються для розташування дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Такі зони встановлюються з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних.

Переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок: загальноосвітні шкоди; дитячі дошкільні установи.

Інших супутніх та допустимих видів забудови Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони не передбачено.

Так відповідач дійшов висновку, що ТОВ Архіматика передано замовнику ТзОВ Квіти Львова Плюс корегування Будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель , розроблено з порушенням вимог містобудівної документації - Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, відповідно про невиконання ТОВ Архіматика вимог припису від 03.07.2019 №423/19.

За результатами перевірки Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області, встановлено невиконання ТОВ Архіматика вимог припису від 03.07.2019 №423/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил, що є порушенням абзацу 4 статті 14 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553 та прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2019 №688/19.

Відповідно до Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840 (https://city-adm.lviv.ua/lmr/plany-zonuvannia) Г-3-1 - зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Призначаються для розташування дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Такі зони встановлюються з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних. За планом для цієї зони встановлено переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок: загальноосвітні школи; дитячі дошкільні установи.

Згідно з підпунктом 1.2.4 пункту 1.2 Розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова , Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони при формуванні та територіальній прив`язці вказаних сукупностей з урахуванням існуючих (на забудованих територіях) та прогнозованих генеральним планом (на незабудованих чи передбачених для зміни функціонального використання території) в кожній зоні виділені дозволені види забудови та іншого використання земельних ділянок, які поділяються на: переважні та супутні - тобто найпоширеніші в даній зоні види забудови та іншого використання земельних ділянок допустимі - тобто сумісні з переважними, за певних умов, види забудови та іншого використання земельних ділянок.

Як встановлено контролюючим органом під час перевірки та не заперечувалось позивачем, будинок НОМЕР_3 з вбудованими дитячим дошкільним закладом з влаштуванням груп короткотривалого перебування дітей спроектовано в зоні Г-3-1.

Водночас, згідно з пунктом 4.1. ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво проектна документація для будівництва має відповідати положенням законодавства, вимогам містобудівної документації, будівельних норм, стандартів та правил.

Так, ухвалою Львівської міської ради №3794 від 31.07.2014 Про погодження ТзОВ Квіти Львова плюс місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 було погоджено ТОВ Квіти Львова Плюс місце розташування земельної ділянки та надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 3,0907 га на АДРЕСА_1 в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

Ухвалою Львівської міської ради №4068 від 20.11.2014 Про затвердження ТзОВ Квіти Львова плюс проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на АДРЕСА_1 , серед іншого затверджено ТОВ Квіти Львова Плюс проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надано земельну ділянку площею 3,0777 га на АДРЕСА_1 (кадастровий номер 4610136800:08:005:0068) в оренду терміном на 10 років для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови, перевівши із земель сільськогосподарського призначення до земель житлової та громадської забудови.

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548 до земель житлової та громадської забудови належать:

- землі житлової забудови - землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше); землі, які використовуються для розміщення гаражного будівництва;

- землі громадської забудови - землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування.

Згідно з відомостей, що містяться на Публічній кадастровій карті України цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 - 02.03 - для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку для будівництва та обслуговування багатоповерхової житлової забудови.

З огляду на викладене, земельна ділянка була надана ТОВ Квіти Львова Плюс саме для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків.

Крім того, 13.02.2015 наказом Департаменту містобудування №34 Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ТзОВ Квіти Львова-плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель (з урахуванням наказу Департаменту містобудування Львівської міської ради від 01.10.2015 №242 Про внесення змін у додаток до наказу департаменту містобудування від 13.02.2015 №34 Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ТзОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель ) були затверджені містобудівні умови та обмеження, відповідно до яких на земельній ділянці кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 передбачено будівництво комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями.

Забудова вказаної земельної ділянки здійснювалася, зокрема, на підставі Генерального плану забудови міста, затвердженого Львівською міською радою 30.09.2010.

Таким чином, земельна ділянка кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 за адресою: АДРЕСА_1 була надана забудовнику саме для будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків відповідно до її цільового призначення та з урахуванням вимог містобудівних умов та обмежень.

Згідно з частиною 4 статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Статтею 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що містобудівною документацією на місцевому рівні є Генеральний план населеного пункту, план зонування та детальний план території.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Розроблення Проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель здійснювалося, в першу чергу, згідно з вимогами Генерального плану м. Львова, затвердженого ухвалою Львівської міської ради №3924 від 30.09.2010 Про затвердження містобудівної документації Корегування генерального плану м. Львова ІІ-стадія. Генеральний план .

Відповідно до Основного креслення Генерального плану м. Львова 2010 року земельна ділянка, кадастровий номер 4610136800:08:005:0068, за адресою: АДРЕСА_1 , знаходиться в зоні Багатоповерхової житлової забудови (5, 9, 14 , 15 поверхів)

Отже, згідно з вимогами Генерального плану м. Львова в частині земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , де запроектовано житловий будинок НОМЕР_3 , можливе лише розміщення об`єктів багатоповерхової житлової забудови та, відповідно, не дозволяється розміщення об`єктів громадської забудови. Таким чином, проектування житлового будинку НОМЕР_3 відповідає містобудівній документації - Генеральному плану м. Львова.

Генеральний план населеного пункту, план зонування та детальний план території є видами містобудівної документації, при цьому, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, а план зонування та детальний план території розробляються на підставі генерального плану території та не можуть йому суперечити.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 31.07.2019 у справі № 466/1264/18.

Також, необхідно зауважити, що План зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , було затверджено ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, тобто, після затвердження Генерального плану та Детального плану території.

Аналіз вищезазначеного дає підстави для висновку, що, План зонування не може забороняти проектування житлового будинку НОМЕР_3 на земельній ділянці, яка Генеральним планом віднесена до багатоповерхової житлової забудови.

Відповідно, проектна документація, зокрема, в частині проектування житлового будинку НОМЕР_3 відповідає вимогам Генерального плану, який є основною містобудівною документацією.

Крім того, дослідивши матеріали справи, суд також зазначає, що ТОВ Архіматика було виконано вимоги припису Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області №423/19 шляхом розроблення проектної документації з урахуванням вимог цього припису.

Вчинення вищенаведених дій позивачем та повідомлення про це Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції підтверджується: актом від 10.10.2019 №688/19; приписом №688/19 від 10.10.2019 року і постановою №35пз/1с/1013-6/4862-19 від 23.10.2019, оскільки з текстів вказаних документів вбачається, що головними інспекторами будівельного нагляду встановлено, що при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019, завдання на коригування від 28.01.2019, погоджене директором ТОВ Архіматика , затверджене директором ТОВ Квіти Львова Плюс , на підставі якого ТОВ Архіматика розроблено коригування проекту Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель в складі розділів Генеральний план , Загальна пояснювальна записка , Архітектурні рішення. Житловий будинок в„–007 , Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок в„–007 , які передані замовнику накладною від 12.02.2019.

Також, у зв`язку з коригуванням проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель - замовник будівництва ТзОВ Квіти Львова Плюс було подано до Державної архітектурно-будівельної інспекції України заяву (від 23.01.2020, реєстраційний номер 40-30/2301-14) про внесення змін до дозволу на виконання будівельних робіт від 10.12.2015 № ІУ 115153442556, у зв`язку з коригуванням робочого проекту 5-ї черги будівництва - житловий будинок в„–007 на вказаному об`єкті будівництва.

Вказані зміни були прийняті та затверджені ДАБІ України 21.02.202, що підтверджується дозволом № ІУ 123200521359 від 21.02.2020 (відповідна інформація також міститься на офіційному сайті ДАБІ України в системі Реєстр дозвільних документів ).

Таким чином, ТОВ Архіматика внесла зміни в проектну документацію з метою її коригування відповідно до вимог уповноважених органів, чим, відповідно, виконало вимоги припису Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області №423/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019.

Згідно з положеннями проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель розміщення житлового будинку НОМЕР_3 передбачено в зоні Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл).

Статтею 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що видами містобудівної документації є Генеральний план населеного пункту, план зонування (зонінг), детальний план території.

Згідно з пунктом 9 частини 1 статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Частиною 1 статті 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Відповідно до частини 2 цієї статті план зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Згідно з частиною 3 статті 18 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зонування території здійснюється з дотриманням таких вимог: 1) урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території; 2) виділення зон обмеженої містобудівної діяльності; 3) відображення існуючої забудови територій, інженерно-транспортної інфраструктури, а також основних елементів планувальної структури територій; 4) урахування місцевих умов під час визначення функціональних зон; 5) установлення для кожної зони дозволених і допустимих видів використання територій для містобудівних потреб, умов та обмежень щодо їх забудови; 6) узгодження меж зон з межами територій природних комплексів, смугами санітарно- захисних, санітарних, охоронних та інших зон обмеженого використання земель, червоними лініями; 7) відображення меж прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів.

Таким чином, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що для кожної функціональної зони установлюються дозволені та допустимі види використання територій.

Розділом 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони передбачено, що планом зонування встановлюється поділ території міста Львова на зони за переважними, супутніми і допустимими видами забудови та іншого використання земельних ділянок, дозволеними у кожній зоні.

Підпунктом 1.2.5 п. 1.2. розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони визначено, що при формуванні та територіальній прив`язці вказаних сукупностей з урахуванням існуючих (на забудованих територіях) та прогнозованих генеральним планом (на незабудованих чи передбачених для зміни функціонального використання території) в кожній зоні виділені дозволені види забудови та іншого використання земельних ділянок, які поділяються на:

- переважні та супутні - тобто найпоширеніші в даній зоні види забудови та іншого використання земельних ділянок;

- допустимі - тобто сумісні з переважними, за певних умов, види забудови та іншого використання земельних ділянок.

Відповідно до підпункту 1.4.1 пункту 1 розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони переважні і супутні види забудови земельних ділянок здійснюються суб`єктами містобудування на основі та з дотриманням вимог вихідних даних, отриманих в порядку згідно статтей 26, 27, 29 та 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності і відповідних підзаконних актів.

Згідно з підпунктом 1.4.2. пункту 1 розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони допустимі види забудови земельних ділянок здійснюються на основі і з дотриманням вихідних даних, які видаються управлінням архітектурні містобудування (УАМ) в термін до 7 робочих днів від дати отримання позитивного висновку архітектурно-містобудівної ради щодо матеріалів містобудівного розрахунку (ескізу намірів забудови), які подаються замовником.

Деталізація загальних принципів зонування міста Львова та видів забудови земельних ділянок визначена розділом 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони .

Розділом 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони встановлено, що на земельних ділянках кожної зони, після запровадження містобудівних регламентів, вільно здійснюється у порядку згідно ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності будь-який або кілька з наведених нижче переважних і супутніх видів забудови та іншого використання, встановлених для цієї зони.

Допустимі види забудови та іншого використання земельних ділянок дозволяються на підставі погодженого містобудівного розрахунку, в якому беззаперечно доводиться, що дані види забудови і використання ділянки не створять перешкод і незручностей для здійснення переважних і супутніх видів забудови і використання, території зони відповідають діючим нормам і правилам та вимогам щодо ефективного використання міських земель.

Пунктом 2.1. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони наведений повний перелік зон за переважними, супутніми і допустимими видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Позначення кожної зони у вигляді буквеного та цифрового індексу відповідає позначенню цієї зони на Карті (плані) зонування території м. Львова, яка є невідкладною складовою частиною даного проекту.

Однією з функціональних зон Сихівського району, встановлених Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , є зона Г-3 - зона вищих навчальних закладів та закладів середньої спеціальної освіти.

Зона Г-3 - навчальна зона призначається для розташування вищих навчальних закладів та закладів середньої спеціальної освіти. Такі зони встановлюються з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних.

Відповідно до пункту 2.1. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони визначено наступні види забудови та іншого використання земельних ділянок у зоні Г-3:

- переважні види забудови: вищі учбові заклади; середні спеціальні учбові заклади.

- супутні види забудови: науково-дослідні установи, проектні організації та конструкторські бюро; бібліотеки, архіви; інформаційні, комп`ютерні центри; учбово- лабораторні, науково-лабораторні корпуси, учбово-виробничі майстерні; спортзали, плавальні басейни; конференц-зали, клуби багатоцільового і спеціалізованого призначення; музеї, виставкові зали; господарські будівлі для обслуговування учбових і наукових комплексів (гаражі, майстерні, тощо); алеї, сквери, майданчики відпочинку; тимчасові автостоянки, наземні і підземні, для об`єктів учбового, наукового, обслуговуючого та комерційного призначення; громадські вбиральні; об`єкти пожежної охорони; об`єкти інженерної інфраструктури.

- допустимі види забудови: гуртожитки; житлові будинки для викладацького складу і наукових співробітників (на умовах оренди); готелі, будинки для гостей; магазини товарів першої необхідності загальною площею до 400 кв.м; підприємства громадського харчування; танцзали, дискотеки; аптеки; пункти надання першої медичної допомоги; консультативні поліклініки; відділення зв`язку, поштові відділення; відділення, дільничі пункти міліції; приймальні пункти пральні і хімчистки, пральні самообслуговування; пошивочні ательє, ремонтні майстерні побутової техніки, перукарні, інші види побутового обслуговування; лазні; спортивні майданчики; кіоски, ятки, тимчасові павільйони для торгівлі.

Згідно з положеннями підпункту 2.2. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони планом зонування в структурі зони Г-3 (навчальна зона) передбачено виділення підзони Г-3-1 зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл.

Така підзона призначається для розташування дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл. Вона встановлюється з метою концентрації освітніх і супутніх до них функцій: навчальних, інформаційних, спортивних.

Для цієї підзони конкретно визначені лише переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок: загальноосвітні школи, дитячі дошкільні установи.

Таким чином, Загальними принципами зонування м. Львова (розділ 1 Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони ) визначено, що в кожній зоні виділені дозволені види забудови та іншого використання земельних ділянок, які поділяються на: переважні, супутні та допустимі.

З метою уточнення загальних принципів зонування м. Львова підрозділом 2.1 розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон , Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони передбачено перелік переважних, супутніх та допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок, що дозволяється у зоні Г-3 - навчальна зона.

Одночасно, підрозділом 2.2. розділу 2 Перелік зон, встановлених на території міста Львова за переважними, супутніми і допустимим видами забудови та іншого використання земельних ділянок. Визначення переважних і допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок в межах встановлених зон Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони для підзони Г-3-1 зони Г-3 визначено лише переважні види забудови та іншого використання земельних ділянок.

Отже, для підзони Г-3-1 також можливим є застосування допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок, передбачених для зони Г-3, а саме, будівництво гуртожитків; житлових будинків для викладацького складу і наукових співробітників (на умовах оренди); готелів, будинків для гостей; магазинів товарів першої необхідності загальною площею до 400 кв.м; підприємств громадського харчування; танцзалів, дискотек; аптек; пунктів надання першої медичної допомоги; консультативних поліклінік; відділень зв`язку, поштових відділень; дільничих пунктів міліції; приймальних пунктів пральні і хімчистки, пральні самообслуговування; пошивочних ательє, ремонтних майстерень побутової техніки, перукарень, інших види побутового обслуговування; лазні; спортивних майданчики; кіосків, яток, тимчасових павільйонів для торгівлі.

Крім того, Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони не передбачено розміщення навчальних закладів, в тому числі, і дошкільних навчальних закладів, в іншій функціональній зоні, ніж зона Г-3.

Відповідно до норм статті 12 Закону України Про дошкільну освіту визначені типи закладів дошкільної освіти.

Частиною 2 статті 38 Закону України Про дошкільну освіту встановлено вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти (що включає будівлі, споруди, земельні ділянки тощо) визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами.

Згідно з п.4.1 ДБН В.2.2-4:2018 Заклади дошкільної освіти до ясел, дитячих садків і ясел-садків можуть входити групи з різним режимом роботи: денні, цілодобові, короткотривалого перебування, а також санаторні, спеціальні у закладах компенсуючого та комбінованого типу, інклюзивні для дітей з особливими освітніми потребами.

Відповідно до п.4.6 ДБН В.2.2-4:2018 Заклади дошкільної освіти приміщення для груп короткотривалого (до 4 год) перебування дітей дошкільного віку дозволяється передбачати у першому-другому поверхах житлових будинків (з окремим від житла входом) та громадських центрах житлових утворень. Кількість груп має визначатися за завданням на проектування згідно з місцевими умовами.

Таким чином, положення Закону України Про дошкільну освіту , Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не забороняють, а положення ДБН В.2.2- 4:2018 прямо передбачають можливість розміщення дошкільного навчального закладу в комплексі житлового будинку.

Отже, проектування будівництва багатоквартирного житлового будинку НОМЕР_3 з вбудованим дошкільним навчальним закладом передбачено за одночасного використання земельної ділянки за переважним видом забудови, встановленим для функціональної підзони Г-3-1 (зона дитячих дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл) та із застосування до цієї підзони допустимого виду забудови та іншого використання земельної ділянки, встановленого для загальної зони Г-3 (навчальні заклади).

З огляду на викладене, суд погоджується з доводами позивача, що проектування будівництва житлового будинку НОМЕР_3 з вбудованим дошкільним навчальним закладом в підзоні Г-3-1 не суперечить вимогам Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ДБН В.2.2-4:2018 Заклади дошкільної освіти , Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони , затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840, у зв`язку з використанням земельної ділянки, на якій запроектовано його розташування за переважним видом забудови, встановленим для функціональної підзони Г-3-1 та одночасним допустимим видом забудови та іншого використання земельної ділянки, встановленого для загальної зони Г-3 (навчальні заклади).

Суд окреслює, що за статтею 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Судом встановлено, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.05.2021 у справі № 1.380.2019.005843, скасовано рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.03.2021, та прийнято нову постанову, якою позов ТОВ Архіматика задоволено, а саме визнано протиправною та скасовано постанову Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Державної архітектурно-будівельної інспекції України Якимець Г.В. № 35пз/1с/1013-6/4862-19 від 23.10.2019 про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, оскільки судом встановлено відсутність порушення ТОВ Архіматика містобудівних вимог при виготовленні проектної документації Будівництво ТОВ Квіти Львова Плюс комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель .

Зі змісту вказаного судового рішення, серед іншого, випливає, що:

Відповідачем прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19, яким зобов`язано ТОВ "Архіматика" в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель".

На підставі наказу від 24.09.2019 №272П та направлення для проведення позапланового заходу від 25.09.2019 №620/19-пз Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області проведено позапланову перевірку на об`єкті: "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель" щодо дотримання суб`єктом містобудування ТОВ "Архіматика" вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та перевірки виконання вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 03.07.2019 №423/19.

Відповідно до акту від 10.10.2019 №688/19, при проведенні перевірки представлено договір підряду на виконання проектних робіт від 28.01.2019, завдання на корегування від 28.01.2019, погоджене директором ТОВ "Архіматика", затверджене директором ТОВ "Квіти Львова Плюс", на підставі якого ТОВ Архіматика розроблено корегування проекту "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель" в складі розділів "Генеральний план", "Загальна пояснювальна записка", "Архітектурні рішення. Житловий будинок в„–007", "Паспорт опорядження фасадів. Житловий будинок в„–007 ", які передані замовнику накладною від 12.02.2019. Контролюючим органом зроблено висновок, що ТОВ "Архіматика", передано замовнику ТОВ "Квіти Львова Плюс" корегування "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель", розробленого з порушенням вимог містобудівної документації - "Плану зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони", затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 18.09.2014 №3840.

Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області дійшов висновку про невиконання ТОВ "Архіматика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19.

За результатами перевірки Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області складено протокол про порушення у сфері містобудівної діяльності від 10.10.2019 №688/19-1 та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10.10.2019 №688/19.

Позивачем подано до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області пояснення від 22.10.2019 №464/19 щодо припису №688/19.

У зв`язку з невиконанням ТОВ "Архіматика" вимог припису від 03.07.2019 №423/19 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 23.10.2019 №35пз/1с/1013-6/4862-19, якою ТОВ "Архіматика" визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого абзацом другим пункту 1 частини шостої статті 2 Закону України "Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 30 105,00 грн.

Судом відзначається, земельна ділянка кадастровий номер 4610136800:08:005:0068 за адресою: АДРЕСА_1 була надана забудовнику саме для будівництва комплексу багатоквартирних житлових будинків відповідно до її цільового призначення та з урахуванням вимог містобудівних умов та обмежень.

Згідно з вимогами Генерального плану м. Львова в частині земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , де запроектовано житловий будинок НОМЕР_3 , можливе лише розміщення об`єктів багатоповерхової житлової забудови та, відповідно, не дозволяється розміщення об`єктів громадської забудови. Таким чином, судом було встановлено, що проектування житлового будинку НОМЕР_3 відповідає містобудівній документації - Генеральному плану м. Львова. В свою чергу, земельна ділянка була надана ТОВ Квіти Львова Плюс саме для будівництва та обслуговування багатоквартирних житлових будинків, а тому постанова відповідача про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладення штрафу визнана протиправною та скасована судом.

Крім того, відповідно змісту цієї постанови вбачається, що для підзони Г-3-1 також можливим є застосування допустимих видів забудови та іншого використання земельних ділянок, передбачених для зони Г-3, крім того Планом зонування території міста Львова: Франківський та Сихівський райони не передбачено розміщення навчальних закладів, в тому числі, і дошкільних навчальних закладів, в іншій функціональній зоні, ніж зона Г-3.

Тому контролюючий орган дійшов до передчасного та хибного висновку порушення ТОВ "Архіматика" містобудівних вимог при виготовленні проектної документації "Будівництво ТОВ "Квіти Львова Плюс" комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель .

З огляду на викладене в наведеному блоці суд висловлюється про прийняття до уваги обставин, встановлених під час розгляду справи № 1.380.2019.005843, і які, в силу статті 78 КАС України, не потребують доказування у цій справі.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що Державною архітектурно-будівельною інспекцію України протиправно та необґрунтовано було прийнято припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №688/19 від 10.10.2019, яким зобов`язано ТОВ АРХІМАТИКА в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації Будівництво ТзОВ КВІТИ ЛЬВОВА ПЛЮС комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель.

Відповідно до статті 73 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Згідно зі статтею 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

В силу статі 76 КАС України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

У відповідності до частини 2 статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

В свою чергу, доводи відповідачів не підтверджені належними та достатніми доказами.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

У відповідності до статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

У пункті 50 рішення Європейського суду з прав людини Щокін проти України (№23759/03 та № 37943/06) зазначено, що перша та найважливіша вимога статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року полягає в тому, що будь-яке втручання публічних органів у мирне володіння майном повинно бути законним. Говорячи про закон , стаття 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року посилається на ту саму концепцію, що міститься в інших положеннях цієї Конвенції (див. рішення у справі Шпачек s.r.о. проти Чеської Республіки (SPACEK, s.r.o. v. THE CZECH REPUBLIC № 26449/95). Ця концепція вимагає, перш за все, щоб такі заходи мали підстави в національному законодавстві. Вона також відсилає до якості такого закону, вимагаючи, щоб він був доступним для зацікавлених осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні (див. рішення у справі Бейелер проти Італії (Beyeler v. Italy № 33202/96).

У Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 14.11.2019 (справа № 826/2966/16).

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки в даному випадку суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, то судові витрати підлягають відшкодуванню на користь позивача у розмірі 2 102,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, як відповідача-3 у справі.

Керуючись статтями 6, 72-77, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Архіматика - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати припис головних інспекторів будівельного нагляду інспекційного відділу Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Максима А.М. та ОСОБА_2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №688/19 від 10.10.2019, яким зобов`язано ТОВ АРХІМАТИКА в місячний термін усунути виявлені порушення вимог містобудівної документації в проектній документації Будівництво ТзОВ КВІТИ ЛЬВОВА ПЛЮС комплексу багатоквартирних житлових будинків з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 зі знесенням існуючих будівель .

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Архіматика (адреса: 01054, м. Київ, вул. Тургенєвська, буд. 38, ідентифікаційний номер - 33783799) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (адреса: 01133, м. Київ, бул. Лесі України, буд. 26, ідентифікаційний код - 37471912) понесені ТОВ Архіматика витрати по сплаті судового збору в розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма часниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного ухвали.

Відповідно до пп. 15.5 п. 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.06.2021
Оприлюднено11.06.2021
Номер документу97563039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1434/20

Ухвала від 22.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 10.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 08.06.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 14.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 15.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні