Справа №2-1256/10
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
8 червня 2010 року П ершотравневий районний суд
Донецької області
в складі:
головуючого судді Бутенко А.П.
при секретарі Цуканової Л.П.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду в смт. Мангуш цивільну спр аву за позовом
ОСОБА_1
до Управління Пенсійного ф онду України в Першотравнево му районі Донецької області
про стягнення недоплачено ї щомісячної державної соціа льної допомоги, -
ВСТАНОВИВ :
Позивачка звернулася до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в П ершотравневому районі Донец ької області про стягнення н едоплаченої щомісячної держ авної соціальної допомоги.
В позовної заяві пояснив, що вона ІНФОРМАЦІЯ_1 і має ст атус дитини війни.
Просить суд визнати неправ омірною бездіяльність управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Першотравневому районі Донецької області щодо не на рахування їй щомісячної допл ати до пенсії в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком з 09 ли пня по 31 грудня 2007 року та з 22 тра вня 2008 року по 31 грудня 2008 року, ви ходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановлено ї ч.1 ст. 28 Закону України «Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування», з у рахуванням встановленого за конодавством прожиткового м інімуму для осіб, які втратил и працездатність; зобов' яза ти управління Пенсійного фон ду України в Першотравневому районі Донецької області зд ійснити їй нарахування та ви плату щомісячної доплати до пенсії в розмірі 30% мінімально ї пенсії за віком відповідно до ст.6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» з 09 липня по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 ро ку виходячи з розміру мініма льної пенсії за віком, встано вленої ч.1 ст. 28 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування », з урахуванням встановлено го законодавством прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність, з урах уванням фактично отриманих с ум.
В судове засідання позивач ка не з' явилася, в заяві прос ить справу розглянути у її ві дсутності.
Представник відповідача т акож в судове засідання не з' явився, відповідач надав суд у письмове заперечення, в яко му просить суд розглянути сп раву за відсутності представ ника відповідача. В заперече нні відповідач посилається н а те, що порядок надання пільг , передбачених ст.6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», Кабінетом Мініс трів України у 2006 році не було р озроблено. Відповідно до п.12 с т.71 Закону України «Про держав ний бюджет України на 2007 рік» з метою приведення окремих но рм законів у відповідність і з цим законом на 2007 рік зупинен о, зокрема, дію ст..6 Закону Укра їни «про соціальний захист д ітей війни». Ст.111 ЗУ «Про держа вний бюджет України на 2007 рік» передбачено підвищення до п енсії «Дітям війни» в розмір і 50% від розміру надбавки, вста новленої для учасників війни . На підставі зазначених норм , дітям війни виплачувалось п ідвищення до пенсії з 01.01.07року у розмірі 19 гривень, з 01.04.07 року-1 9,35 гривень, з 01.10.07року-19,75 гривень. Підпунктом 2 п.41 розділу ІІ Зак ону України «Про державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України» внесе ні зміни до Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни», а саме, текст статті 6 ви кладений в такій редакції: «д ітям війни(крім тих на яких по ширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту) до пенсії або що місячно го довічного грошового утрим ання чи державної соціальної допомоги, що виплачується за міть пенсії, виплачується пі двищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни». Законодавством Украї ни не передбачено автоматичн ого відновлення дії норми, як а втратила чинність на підст аві нормативно-правового акт а, який було визнано у подальш ому неконституційним. Натомі сть старий закон, що втратив ю ридичну чинність, тільки за с пеціальною вказівкою нового нормативного акту, може поши рювати свою дію на відповідн і правовідносини. А ні Рішенн ям Конституційного Суду Укра їни №10-рп від 22.05.08р, а ні іншим нор мативно-правовим актом не пе редбачено відновлення дії ст ..6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» в ред акції до 01.01.08року. Відповідно д о ст.71 ЗУ «Про Державний бюдже т України на 2009 рік» №835-VI від 26.12.2008 року(зі змінами та доповненн ями) Кабінету Міністрів Укра їни надано право у 2009 році вста новлювати розміри соціальни х виплат, які відповідно до за конодавства визначаються за лежно від розміру мінімально ї заробітної плати, в абсолют них сумах у межах асигнувань , передбачених за відповідни ми бюджетними програмами. Та ким чином, підвищення «дітям війни» виплачується органам и Пенсійного фонду відповідн о до чинного на певний час зак онодавства. Враховуючи вищез азначене та відповідно до ст . 128 ЦПК України, відповідач про сить в позові -відмовити.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
З матеріалів справи вбачає ться, що позивач має правовий статус «дитина війни», що під тверджується пенсійним посв ідченням № НОМЕР_1 (а.с.6).
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року, що н абрав чинності 01 січня 2006 року, дітям війни пенсії або щоміс ячне довічне грошове утриман ня чи державна соціальна доп омога, що виплачується заміс ть пенсії, підвищуються на 30% м інімальної пенсії за віком.
Статтею 71 Закону України «П ро державний бюджет України на 2007 рік» дія статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» зупинена.
Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 рок у №6-рп/2007 положення статті 71 Зак ону України «Про державний б юджет на 2007 рік», якими була зуп инена дія статті 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», визнані такими, щ о не відповідають Конституці ї.
Законом України «Про соціа льний захист дітей війни» ви значено основи соціального з ахисту дітей війни та гарант овано їх соціальну захищеніс ть шляхом надання пільг і дер жавної соціальної підтримки .
Статтею 6 цього Закону перед бачено виплату державної соц іальної підтримки дітей війн и, яка додатково виплачуєтьс я до пенсії. Вказана соціальн а підтримка не може розцінюв атись як пенсія або її складо ва частина. Тобто, йдеться про різні види правовідносин в с истемі соціального забезпеч ення та державної соціальної підтримки.
Законом України «Про держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 року внесено зміни до Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», зокр ема статтею 6 вказаного Закон у після внесення змін передб ачалось, що дітям війни до пен сії або щомісячного довічног о грошового утримання, держа вної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії , виплачується підвищення у р озмірі надбавки, встановлено ї для учасників війни.
Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 рок у положення пункту 28 розділу 1 1 «Внесення змін до деяких зак онодавчих актів України», За кону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» від 28.12.2007року щодо внесення змін до Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» визн ані такими, що не відповідают ь Конституції України.
Отже, положення статті 6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" стосовно т ого, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове у тримання чи державна соціаль на допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуєтьс я на 30% мінімальної пенсії за в іком, були чинними з 9 липня 2007 р оку до 31 грудня 2007 року та з 22 тра вня 2008 року.
Суд вважає за необхідне заз начити, що загальносуспільні потреби-це потреби, направле ні на задоволення всього сус пільства, а у цьому випадку сп ірні виплати направлені на з адоволення потреб обмеженог о кола споживачів, зокрема ви значених Законом України "Пр о соціальний захист дітей ві йни".
Крім того, Конституційний С уд України неодноразово розг лядав проблему ( про що, зокрем а зазначено у Рішенні № 8-рп/2005 в ід 11 жовтня 2005 року по справі № 21 /2005), пов'язану з реалізацією пр ава на соціальний захист, неп рипустимістю обмеження конс титуційного права громадян н а достатній життєвий рівень, і сформулював правову позиц ію, згідно з якою Конституція та закони України відокремл юють певні категорії громадя н України, що потребують дода ткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них зокрема, належать громадяни , яким пенсія призначається з а спеціальними законами. У рі шеннях Конституційного Суду України зазначалося, що піль ги, компенсації, гарантії є ви дом соціальної допомоги і не обхідною складовою конститу ційного права на достатній ж иттєвий рівень, тому звуженн я змісту та обсягу цього прав а шляхом прийняття нових зак онів або внесення змін до чин них законів за ст. 22 Конституц ії України не допускається.
Постановляючи судове ріше ння у даній справі, суд виходи ть з того, що конституційні пр инципи, на яких базується зді йснення прав і свобод людини і громадянина в Україні, вклю чаючи і право на пенсійне заб езпечення, передбачені статт ями 1,3, частиною 2 ст. 6, статтею 8, ч астиною 2 статті 19, статтями 22,23, частиною 1 статті 24 Конституці ї України, набуте у сфері пенс ійного забезпечення, не може бути скасоване, звужене. Прав овою гарантією забезпечення державою даного права є вико нання прийнятих на себе зобо в'язань, виходячи з положень п ринципу верховенства права, закріпленого як статтею 8 Кон ституції України.
Відповідно до ст.10 ЦПК Украї ни, цивільне судочинство зді йснюється на засадах змагаль ності сторін. Сторони, які бер уть участь у справі мають рів ні права щодо подання доказі в, їх дослідження та доведенн я перед судом їх переконливо сті. Кожна сторона повинна до вести ті обставини, на які вон а посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень.
Таким чином, з'ясувавши обст авини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що поз ов підлягає задоволенню част ково, з врахуванням фактично отриманих сум. Є достатньо пі дстав про визнання неправомі рною бездіяльність управлін ня Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Дон ецької області щодо не нарах ування позивачу щомісячної д оплати до пенсії в розмірі 30% м інімальної пенсії за віком з 09 липня по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 рок у, виходячи з розміру мінімал ьної пенсії за віком, встанов леної ч.1 ст.28 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» , та зобов' язання Управлінн я Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Доне цької області здійснити на к ористь позивача нарахування та виплату щомісячну доплат у до пенсії у розмірі 30% мініма льної пенсії за віком відпов ідно до ст.6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» з 09 липня по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, виход ячи з розміру мінімальної пе нсії за віком, встановленої ч .1 ст.28 Закону України «Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування».
Керуючись ст.ст. 10, 60, 212-215 ЦПК Укр аїни, ст.6 ЗУ «Про соціальний з ахист дітей війни», ст. 28 ЗУ «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування», рішенням Конституційного Су ду України №6-рп/2007 від 9 липня 2007 року, рішенням Конституційн ого суду України№10 - рп/2008 від 22.05.2008 року, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСО БА_1 задовольнити част ково.
Визнати неправомірною без діяльність управління Пенсі йного фонду України в Першот равневому районі Донецької о бласті щодо не нарахування н а користь ОСОБА_1 щ омісячної доплати до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсі ї за віком з 09 липня по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 г рудня 2008 року, виходячи з розмі ру мінімальної пенсії за вік ом, встановленої ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування».
Управлінню Пенсійного Фон ду України в Першотравневому районі Донецької області пр овести ОСОБА_1 нар ахування та виплату соціальн ої допомоги, встановленої ст .6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» в роз мірі 30% мінімальної пенсії за віком з 09 липня 2007 року по 31 груд ня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, виходячи з роз міру мінімальної пенсії за в іком, встановленої ч.1 ст.28 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування», з урахуванням ф актично отриманих сум.
В задоволенні іншої частин и позовних вимог - відмовити.
Рішення суду набирає закон ної сили після закінчення ст року апеляційного оскарженн я.
Заява про апеляційне оскар ження рішення суду може бути подана протягом 10 днів з дня п роголошення рішення.
Апеляційна скарга на рішен ня суду подається протягом 20 д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються Апеляційному суду Д онецької області у м. Маріупо лі через Першотравневий райо нний суд.
Суддя А.П . Бутенко
Суд | Першотравневий районний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2010 |
Оприлюднено | 22.03.2011 |
Номер документу | 9761362 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Коропський районний суд Чернігівської області
Грушко Олександр Петрович
Цивільне
Козельщинський районний суд Полтавської області
Оксенюк Михайло Миколайович
Цивільне
Чернігівський районний суд Запорізької області
Ломейко Віталій Валерійович
Цивільне
Першотравневий районний суд Донецької області
Бутенко Анатолій Петрович
Цивільне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Малінов Олександр Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні