ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 квітня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-12378/09/2670
Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого судді Донця В. А. за участю секретаря судово го засідання Венгер А.В. вирі шив адміністративну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Шевченківському райо ні міста Києва
до Товариства з обмеженою від повідальністю "ГЛЕБФІЛ"
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідач а Шевченківська районна у місті Києві державна адмін істрація
про припинення юридичної особ и
Державна податкова інсп екція у Шевченківському райо ні міста Києва (далі - Позива ч) звернулась до Окружного ад міністративного суду м. Києв а з позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю "Г ЛЕБФІЛ" (далі - Відповідач) пр о припинення юридичної особи .
Позовні вимоги мотивовані тим, що Відповідач відсутній за адресою свого місцезнахо дження, вказаного у статутни х документах (м. Київ, вул. Мель никова 12), про що внесено запис державним реєстратором Ше вченківської районної дер жавної адміністрації у м. Киє ві до Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців.
У судовому засіданні 27.04.2010 ро ку представник Позивача позо в підтримав і просив його зад овольнити в повному обсязі.
Відповідач у судове засіда ння не прибув, клопотань до с уду не надіслав, був повідомл ений про дату, час та місце суд ового засідання належним чин ом.
Судова повістка надсилала сь на адресу, яка зазначена в д овідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців.
Відповідно до статті 18 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців" від 15. 05.2003 року 755-IV (з наступними зміна ми та доповненнями) відомост і, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, вважаються достовірними і м ожуть бути використані в спо рі з третьою особою, доки до ни х не внесено відповідних змі н. Виходячи з цього, юридична а дреса особи, зазначена в реєс трі, вважається достовірними відомостями, оскільки підля гає обов' язковому внесенню в реєстр, в тому числі і в разі її зміни.
Так як судом надіслано п овістку за належною адресою, яка вважається достовірною відповідно до статті 18 Закону , враховуючи положення части ни восьмої статті 35 Кодексу ад міністративного судочинств а України (далі - КАС Україн и), повістка Відповідачу вваж ається врученою, тому судом в ирішено розглядати справу за наявними в ній матеріалами.
Третя особа надіслала заяв у про розгляд справи за відсу тності її представника.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника Позивача, судом вс тановлено наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю "ГЛЕБФІЛ" заре єстровано Шевченківською районною у місті Києві держ авною адміністрацією 18.08.2005 рок у та включено до Єдиного держ авного реєстру підприємств т а організацій України (ідент ифікаційний код 33749695, місцезна ходження: 04050, м. Київ, вул. Мельни кова, 12).
Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців станом на 17.12.2009 року Відп овідач відсутній за місцезна ходженням.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечувалось представником Позивача, Від повідачем подаються до орган ів Державної податкової інсп екції у Шевченківському райо ні міста Києва податкові дек ларації. Про це свідчить, зокр ема, декларація з податку на п рибуток підприємства за І кв артал 2010 року, надана Позиваче м.
Станом на 02.03.2010 р. у Відповідач а відсутня заборгованість зі сплати податків, зборів, обо в' язкових платежів (довідка від 02.03.2010 №1757/10/24-120).
Вирішуючи спір, суд виходит ь з такого.
Відповідно до частини перш ої статті 2 Закону України "Про державну податкову службу" в ід 4 грудня 1990 року №509-XII (у редакц ії Закону України від 24 грудня 1993 року №3813-XII, з наступними зміна ми та доповненнями) завдання м органів державної податков ої служби є, зокрема, здійснен ня контролю за додержанням п одаткового законодавства, пр авильністю обчислення, повно тою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільови х фондів податків і зборів (об ов'язкових платежів), а також н еподаткових доходів, установ лених законодавством. Пункто м 17 статті 11 цього Закону встан овлено, що органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право: звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб'єкта підприємницької діяльності.
Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб-підприємців врегульов ані Законом України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців" від 15 травня 2003 року №755-IV (з на ступними змінами та доповнен нями). Однією з підстав для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, згідн о з цим Законом є наявність в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням (абзац шостий ч астини другої статті 38).
Разом з тим положеннями Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців", яки й є спеціальним у сфері держа вної реєстрації юридичних ос іб, а також фізичних осіб-підп риємців, не передбачено прав о органів державної податков ої служби звертатись з позов ом про припинення державної реєстрації юридичних осіб, ф ізичних осіб-підприємців у р азі наявності в Єдиному держ авному реєстрі запису про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Згідно зі статтею 7 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців" спеціал ьно уповноваженим органом з питань державної реєстрації є центральний орган виконав чої влади, який забезпечує ре алізацію державної політики у сфері підприємництва, який здійснює державний нагляд з а дотриманням законодавства у сфері державної реєстраці ї юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (абзац друг ий статті 2).
Органом центральної викон авчої влади, який здійснює фо рмування та реалізацію держа вної регуляторної політики, координацію діяльності орга нів виконавчої влади у сфері державної реєстрації підпри ємництва - є Державний коміт ет України з питань регулято рної політики та підприємниц тва відповідно до "Положення про Державний комітет Украї ни з питань регуляторної пол ітики та підприємництва", зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 26 кв ітня 2007 р. №667. Відповідні припис и містяться і в "Положенні про Державний комітет України з питань регуляторної політик и та підприємництва", затверд женого Указом Президента Укр аїни від 25 травня 2000 року №721/2000.
За змістом статей 59, 239, 247 Госп одарського кодексу України с касування державної реєстра ції суб'єкта господарювання (припинення діяльності суб'є кта господарювання) здійснює ться на підставі рішення суд у в разі скасування його держ авної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Таким чином, органи державн ої податкової служби не наді лені компетенцією відповідн о до законів України, як це пер едбачено пунктом 17 статті 11 За кону України "Про державну по даткову службу", звертатись д о суду з позовами про припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством, у разі н аявності в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість юридичної особи за вказ аним її місцезнаходженням.
Відповідно до статті 104 Коде ксу адміністративного судоч инства України (далі - КАС Ук раїни) до адміністративного суду має право звернутися з а дміністративним позовом осо ба, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у с фері публічно-правових відно син. Суб'єкт владних повноваж ень має право звернутися до а дміністративного суду у випа дках, встановлених законом. В казані положення кореспонду ються з частиною третьою ста тті 50 КАС України, якою встано влено загальне правило, за як им відповідачем в адміністра тивній справі є суб'єкт владн их повноважень, якщо інше не в становлено цим Кодексом.
Позивачем не доведено у чом у полягає його порушене прав о, внаслідок наявності в Єдин ому державному реєстрі запис у про відсутність Відповідач а за вказаним його місцезнах одженням. Судом береться до у ваги і та обставина, що в матер іалах справи міститься подат кова накладна з податку на пр ибуток, долучена до матеріал ів справи в судовому засідан ні за клопотанням Позивача, щ о свідчить про надання Відпо відачем податкової звітност і.
Крім того, ухвалою суду про відкриття провадження у спра ві від Позивача вимагалась д овідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців стан ом на час розгляду справи в су ді. Позивачем надана довідка станом на 17.12.2009 року, де зазначе но, що Відповідач відсутній з а місцезнаходженням. Водноча с частиною сьомою статті 21 "Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців" виписка з Єдиного д ержавного реєстру є чинною п ротягом тридцяти календарни х днів з дати її видачі.
Згідно з частиною першою ст атті 71 КАС України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оцінюючи вказаний доказ, су д вважає, що він не може братис ь до уваги, позаяк обставина щ одо відсутності Відповідача за місцем знаходження не під тверджується, оскільки Позив ачем не надано довідки з Єдин ого державного реєстру, яка б свідчила про зазначену обст авину саме на момент судовог о розгляду справи.
Враховуючи викладене, беру чи до уваги те, що Позивачем не доведено право звернення до суду, наявність порушеного п рава чи інтересу, не надано до казів, які б підтверджували в ідсутність Відповідача за мі сцем знаходження станом на ч ас розгляду справи, а також зв ажаючи на принцип законності , встановлений у частині друг ій статті 19 Конституції Украї ни, за яким органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни, суд дійшов висновку про бе зпідставність та необґрунто ваність позовних вимог. Відт ак у задоволенні адміністрат ивного позову слід відмовити .
Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 94, 15 8-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, Окру жний адміністративний суд мі ста Києва
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адмініст ративного позову відмовити п овністю.
Відповідно до статті 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України постанова або ухвала суду першої інстанці ї, якщо інше не встановлено ци м Кодексом, набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, встан овлений цим Кодексом, постан ова або ухвала суду першої ін станції набирає законної сил и після закінчення цього стр оку. У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після закінченн я апеляційного розгляду спра ви.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с таттями 185-187 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, шляхом подання через суд пе ршої інстанції заяви про апе ляційне оскарження з наступн им поданням протягом двадцят и днів апеляційної скарги. Ап еляційна скарга може бути по дана без попереднього поданн я заяви про апеляційне оскар ження, якщо скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.
Суддя В.А. Донець
Постанова виготов лена в повному обсязі 07.05.2010 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2010 |
Оприлюднено | 09.09.2010 |
Номер документу | 9763358 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні