Справа № 560/4794/21
РІШЕННЯ
іменем України
23 червня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Староушицька селищна рада про визнання відмови та передачі земельної ділянки протиправними, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача, в якому просить:
- визнати протиправною передачу земельної ділянки з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390 з державної власності у комунальну власність та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 26.02.2021 року №64-ОТГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність територіальним громадам";
- визнати протиправною відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390) та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 13.04.2021 року №22-1265-СГ;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
В обгрунтування позову позивач зазначає, що Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області видано наказ №22-13691-СГ від 30 листопада 2020 року про надання йому дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Відповідно до вказаного наказу позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність із земель сільськогосподарського призначення державної власності. Місце розташування об`єкта землеустрою: за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області (6822455800:05:004). Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
На підставі заяви позивача ТОВ "КАЙЛАС-К" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність позивачу для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) загальною площею 2,0000 га, розташованої за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
29 січня 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області складено висновок №128/82-21 про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, відповідно до якого проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність позивача для ведення особистого селянського господарства (01.03) загальною площею 2,0000 га, розташованої за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Зауваження та пропозиції відсутні.
05 лютого 2021 року проект землеустрою перевірений та внесений до Державного земельного кадастру відділом у Чорнобаївському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області. Здійснено державну реєстрацію сформованої земельної ділянки з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390.
10 лютого 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області зареєстровано заяву позивача №М-341/0/94-21 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390) сільськогосподарського призначення загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
Позивач зазначає, що Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність не прийнято.
Натомість 26 лютого 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області видано наказ №64- ОТГ про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність територіальним громадам, яким Староушицькій селищній раді Староушицької селищної територіальної громади Кам`янець-Подільського району Хмельницької області передано у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності. Земельна ділянка з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390 включена до переліку земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення, які передаються у комунальну власність.
13 квітня 2021 року ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області видано наказ №22- 1265-СГ про відмову позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390) позивачу.
Підставою відмови зазначено передачу земельної ділянки (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390) відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №64-ОТГ від 26 лютого 2021 року з державної власності у комунальну власність.
Вважаючи, що відповідачем порушені його права на отримання у власність земельної ділянки, позивач звернувся в суд з даним позовом.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.04.2021 відкрито провадження у даній справі, та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику осіб, також даною ухвалою залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Староушицьку селищну раду.
Відповідач подав до суду відзив, в якому зазначив, що його дії повністю відповідають вимогам чинного законодавства, і оскаржувані позивачем накази є повністю правомірними.
Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій він не погодився із правовим обгрунтуванням відповідачем відзиву на даний позов.
Відповідач також подав до суду додаткові пояснення, в яких він додатково обгрунтував позицію викладену у відзиві.
Третя особа пояснень суду не надала.
Суд дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області видано наказ №22-13691-СГ від 30 листопада 2020 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Відповідно до даного наказу позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність із земель сільськогосподарського призначення державної власності. Місце розташування об`єкта землеустрою: за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області (6822455800:05:004). Орієнтовний розмір земельної ділянки 2,0000 га із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
На підставі заяви позивача, ТОВ "КАЙЛАС-К" розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність позивачу для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) загальною площею 2,0000 га, розташованої за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
29 січня 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області складено висновок №128/82-21 про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, відповідно до якого проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність позивача для ведення особистого селянського господарства (01.03) загальною площею 2,0000 га, розташованої за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Зауваження та пропозиції відсутні.
05 лютого 2021 року проект землеустрою перевірений та внесений до Державного земельного кадастру відділом у Чорнобаївському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області. Здійснено державну реєстрацію сформованої земельної ділянки з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390.
10 лютого 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області зареєстровано заяву позивача №М-341/0/94-21 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390) сільськогосподарського призначення загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
27 січня 2021 року Староушицька селищна рада Камянець-Подільського району звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із клопотанням в якому просила вжити заходів щодо інвентаризації та передачі у комунальну власність селищної ради земельних ділянок сільськогогосподарського призначення державної власності орієнтованою площею 238,4127 га, що розташовані за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
26 лютого 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області прийнято наказ №64- ОТГ про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність територіальним громадам, яким Староушицькій селищній раді Староушицької селищної територіальної громади Кам`янець-Подільського району Хмельницької області передано у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності. Земельна ділянка з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390 включена до переліку земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення, які передаються у комунальну власність.
13 квітня 2021 року ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області видано наказ №22- 1265-СГ про відмову позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390) позивачу. Підставою відмови зазначено передачу земельної ділянки (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390) відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області №64-ОТГ від 26 лютого 2021 року з державної власності у комунальну власність.
Не погоджуючись із такими діями відповідача, позивач звернувся в суд з даним позовом.
Надаючи оцінку правомірності наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 26.02.2021 року №64-ОТГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність територіальним громадам", суд зазначає наступне.
У постанові Кабінету Міністрів України від 16.11.2020 № 1113 "Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин" зазначено, що Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру забезпечити:
1) прискорення проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності;
2) передачу з 17 листопада 2020 року земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність відповідно до статті 117 Земельного кодексу України;
3) передачу у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, включених до переліків земельних ділянок, права на які виставляються на земельні торги, після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди (емфітевзису) таких земельних ділянок відповідно до статті 117 Земельного кодексу України;
4) передачу у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, щодо яких надано дозволи на розроблення документації із землеустрою, у разі, коли до 15 грудня 2020 р. документацію із землеустрою не подано на затвердження до територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру відповідно до статті 117 Земельного кодексу України;
5) у разі відмови органів місцевого самоврядування від підписання акта приймання-передачі земельних ділянок, зазначених у підпункті 1 цього пункту, вжиття заходів до включення відповідних земельних ділянок до переліку земельних ділянок, права на які виставляються на земельні торги з урахуванням вимог Земельного кодексу України.
Згідно із статтею 15-1 Земельного кодексу України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить: а) внесення в установленому порядку пропозицій щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, регулювання земельних відносин; б) участь у розробленні та виконанні державних, галузевих, регіональних та місцевих програм з питань регулювання земельних відносин, раціонального використання земель, їх відтворення та охорони, встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища, у проведенні моніторингу земель, територіальному плануванні; в) організація проведення робіт, пов`язаних із реалізацією земельної реформи; г) проведення відповідно до законодавства моніторингу земель та охорони земель; ґ) ведення та адміністрування Державного земельного кадастру; д) участь у державному регулюванні планування територій; е) організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у порядку, встановленому законом; є) здійснення заходів щодо вдосконалення порядку ведення обліку і підготовки звітності з регулювання земельних відносин, використання та охорони земель, формування екомережі; є-1) розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; є-2) участь у формуванні та реалізація державної політики у сфері національної інфраструктури геопросторових даних; ж) вирішення інших питань, визначених законами України.
Частинами 1,2,3 статті 117 Земельного кодексу України визначено:
1. Передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні.
На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.
Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.
2. До земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.
3. До земель комунальної власності, які не можуть передаватися у державну власність, належать земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у державну власність.
Згідно із частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Суд зазначає, що із позовної заяви та документів наданих в її обгрунтування не вбачається не дотримання наведених норм права, на підставі яких Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області був прийнятий оскаржуваний наказ від 26.02.2021 за № 64-ОТГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність", тому у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправною передачу земельної ділянки з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390 з державної власності у комунальну власність та скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 26.02.2021 року №64-ОТГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність територіальним громадам", необхідно відмовити.
Щодо позовних вимог про визнання протиправною відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390), скасування наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 13.04.2021 року №22-1265-СГ, та зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, суд зазначає наступне.
Приписами частин 8 та 9 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Питання дотримання вимог законів та прийнятих відповідно до них підзаконних актів під час складання проекту землеустрою перевіряється тим державним органом, який погоджує його або проводить експертизу.
Згідно із частиною 1 статті 186-1 ЗК України (у редакції чинній на момент спірних правовідносин) проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, підлягає обов`язковому погодженню з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно частини 4 статті 186-1 ЗК України (у редакції чинній на момент спірних правовідносин), розробник подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а до органів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, - завірені ним копії проекту, а щодо земельної ділянки зони відчуження або зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, розробник подає оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на погодження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а до органів, зазначених у частині третій цієї статті, - завірені ним копії проекту.
Згідно частини 6 статті 186-1 ЗК України (у редакції чинній на момент спірних правовідносин) підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.
Згідно статті 9 Закону України "Про державну експертизу" обов`язковій державній експертизі підлягають проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів; проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
Із змісту наведених правових норм ЗК України, вбачається, що виготовлений проект землеустрою передається на погодження територіальному органу Держгеокадастру, на території якого знаходиться земельна ділянка, а в послідуючому, оскільки така земельна ділянка відноситься до охоронної зони природно-заповідного фонду, погоджений проект передається для проведення обов`язкової державної експертизи.
У даному випадку обов`язкова експертиза проведена 29 січня 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області, про що складено висновок №128/82-21 про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, відповідно до якого проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність позивача для ведення особистого селянського господарства (01.03) загальною площею 2,0000 га, розташованої за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області відповідає земельному законодавству та прийнятим відповідно до нього нормативно-правовим актам. Зауваження та пропозиції відсутні.
Проте суд зазначає, що зі змісту даного висновку не встановлено, що експертиза проведена відносно погодженого Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області проекту землеустрою, як того вимагають норми частини 6 статті 186-1 ЗК України.
У наказі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 13.04.2021 року №22-1265-СГ "Про відмову у наданні у власність земельної ділянки", яким вирішено відмовити гр. ОСОБА_1 в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390), підставою для відмови зазначено наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 26.02.2021 року №64-ОТГ "Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність територіальним громадам".
Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області при прийнятті оскаржуваного наказу не досліджувалося питання погодження даного проекту, та його затвердження у разі належного погодження, тобто відповідачем належним чином не досліджено даний проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на предмет відповідності його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Такі дії Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області суперечать змісту правових норм, які регулюють питання щодо погодження та затвердження проектів землеустрою.
Згідно частини 1 статті 6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Враховуючи встановлені у справі обставини, суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, що полягає у нерозгляді у встановлений статтею 118 ЗК України строк заяви ОСОБА_1 від 10.02.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, а також вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 13.04.2021 року №22-1265-СГ "Про відмову у наданні у власність земельної ділянки", яким вирішено відмовити гр. ОСОБА_1 в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер 6822455800:05:004:0390).
Водночас, в рішенні від 30.01.2003 №3-рп/2003 Конституційний Суд України зазначив, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах. Загальною декларацією прав людини 1948 року передбачено, що кожна людина має право на ефективне поновлення в правах компетентними національними судами у випадках порушення її основних прав, наданих конституцією або законом (стаття 8). Право на ефективний засіб захисту закріплено також у Міжнародному пакті про громадські та політичні права (стаття 2) і в Конвенції про захист прав людини та основних свобод (стаття 13).
На цій підставі адміністративні суди, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручаються у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.
Відповідно до ч.4 ст.245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Суд вважає, що в даному випадку належним способом захисту прав позивача буде зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.02.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, на підставі та у спосіб визначені ЗК України та прийняти вмотивоване рішення, оскільки судом не встановлено, позивачем не наведено, а відповідачем не спростовано обставини даної справи в частині чи здійснено погодження Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
Окрім того, судом також не встановлено, а сторонами не надано доказів, того чи експертиза проведена щодо погодженого Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області проекту землеустрою, як того вимагають норми частини 6 статті 186-1 ЗК України.
Враховуючи викладене, позов необхідно задовольнити частково.
Відповідно до частини 3 статті 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, що полягає у нерозгляді у встановлений статтею 118 ЗК України строк заяви ОСОБА_1 від 10.02.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 13.04.2021 року №22-1265-СГ "Про відмову у наданні у власність земельної ділянки", яким вирішено відмовити громадянину ОСОБА_1 в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.02.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 2,0000 га з кадастровим номером 6822455800:05:004:0390, яка розташована на території Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області та прийняти вмотивоване рішення на підставі та у спосіб визначені ЗК України.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 454 грн., (чотириста п`ятдесят чотири гривні) судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (вул. Інститутська, 4/1,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39767479)
Головуючий суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2021 |
Оприлюднено | 25.06.2021 |
Номер документу | 97874245 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні