ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 червня 2021 року ЛуцькСправа № 140/1367/21
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ковальчука В.Д.
за участю секретаря судового засідання Ткачук І.І.,
представника позивача Філюка С.П.,
представника відповідача Кушнірука А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Волинській області до Ківерцівської міської ради про зупинення виконання робіт,
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Волинській області звернулась із позовом до Ківерцівської міської ради про зупинення виконання робіт шляхом тимчасової заборони вивезення та захоронення побутових відходів на несанкціоноване сміттєзвалище, що розташоване на земельній ділянці площею 4,6413 га, кадастровий номер 0721886600:08:000:0161, до усунення порушень вимог законодавства, а саме: забезпечити первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються та видаляються в процесі господарської діяльності міської територіальної громади та в процесі господарської діяльності закладів, віднесених до компетенції гуманітарного відділу міської ради; забезпечити укладення договорів про передачу на утилізацію небезпечних відходів, що утворюються в процесі господарської діяльності гуманітарного відділу міської ради; забезпечити роздільне збирання компонентів твердих побутових відходів; забезпечити розробку та погодження схем санітарного очищення населених пунктів, що увійшли до складу ОТГ; забезпечити погодження схеми санітарного очищення міста в порядку передбаченому чинним законодавством; забезпечити максимально виконання "Програми поводження з твердими побутовими відходами на території Ківерцівської OTГ на 2020 рік", затвердженої рішенням сесії № 15/24 від 20.03.2020; забезпечити введення в експлуатацію полігону для захоронення твердих побутових відходів, що утворюються на території Ківерцівської міської ради ; забезпечити розробку проекту рекультивації сміттєзвалища, на якому здійснюється захоронення ТПВ з території Ківерцівської ради; забезпечити проведення робіт щодо рекультивації сміттєзвалища Ківерцівської міської ради; забезпечити ліквідацію несанкціонованих сміттєзвалищ, виявлених на території старостинських округів; забезпечити паспортизацію місць видалення відходів (сільські сміттєзвалища).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до наказу Державної екологічної інспекції у Волинській області від 20.01.2020 №17 та направлення від 22.01.2020 року №70 в період з 18.02.2020 по 28.02.2020 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища Ківерцівською міською радою, за результатами якої складено акт від "18-28" лютого 2020 року.
В ході перевірки було встановлено вивезення та захоронення побутових відходів на несанкціоноване сміттєзвалище Ківерцівської міської ради, що розташоване біля села Заброди Сокиричівського старостинського округу на земельній ділянці площею близько 4,0 га. Вивіз твердих побутових відходів (далі - ТПВ) з території м. Ківерці здійснюється автотранспортом Ківерцівського міського виробничого управління житлово-комунального господарства (далі - Ківерцівське МВУЖКГ) та приватними перевізниками.
При виїзді на міське сміттєзвалище встановлено факт розміщення ТПВ в смузі відводу автомобільної дороги. Також встановлено, що на сміттєзвалищі здійснюється захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів, що є порушенням пункту і статті 32 Закону України "Про відходи".
Поряд із сміттєзвалищем знаходиться недобудована І черга полігону ТПВ, який знаходиться на земельній ділянці площею 4,6413 га з кадастровим номером 0721886600:08:000:0161. На вказаний об`єкт незавершеного будівництва розроблений технічний паспорт.
На відведених земельних ділянках під сміттєзвалища в с. Муравище і в с. Сокиричі не отримано документів на право користування цими земельними ділянками. Паспортизація даних сміттєзвалищ не проведена, що є порушенням статті 33 Закону України "Про відходи".
Також знаходиться сміттєзвалище площею 4,0 га з об`ємом відходів 8 тис. м. куб. біля с. Суськ, яка увійшло до складу Ківерцівської об`єднаної територіальної громади (далі - Ківерцівська ОТГ). Вказане сміттєзвалище також не паспортизоване.
Крім того, під час перевірки встановлено відсутність схеми санітарного очищення населених пунктів Ківерцівської ОТГ. По м. Ківерці схема санітарного очищення розроблена, але не погоджена Державною екологічною інспекцією у Волинській області.
Роздільне збирання відходів (ПЕТ-пляшка) організовано тільки в м. Ківерці, в сільських населених пунктах роздільне збирання ТПВ не організовано.
У зв`язку з виявленими порушеннями Ківерцівському міському голові Ківерцівської міської ради видано припис від 27.02.2020 №000076 про усунення порушень природоохоронного законодавства, які зафіксовані актом перевірки від "18-28" лютого 2020 року.
Позивач зазначає, що вищенаведені акт перевірки та припис Ківерцівський міський голова підписав без зауважень, письмових пояснень щодо їх змісту не надав, а також не звертався до суду з вимогою про їх скасування.
Внаслідок порушення вимог законодавства щодо поводження з відходами притягнуто до адміністративної відповідальності начальника гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради ОСОБА_1 за статтею 48 Кодексу України про адміністративне правопорушення (далі - КУпАП) та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 85 грн., про що винесено постанову від 26.02.2020 № 000415.
Також за порушення вимог законодавства щодо поводження з відходами притягнуто до адміністративної відповідальності начальника відділу Ківерцівської міської ради ОСОБА_2 за статтею 82 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1020 грн., про що винесено постанову від 19.02.2020 №000486. Зазначений штраф сплачено 28.02.2020 відповідно до квитанції № 00972430069074.
За насідками позапланової перевірки вимог припису від 27.02.2020 № 000076 складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від "14-18" грудня 2020 року, яким зафіксовано, що пункти припису не виконано, або виконано частково, що є порушенням ст.20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".
Оскільки припис не виконано в повному обсязі, голові Ківерцівської ОТГ видано новий припис від 18.12.2020 №000497, яким зобов`язано усунути порушення природоохоронного законодавства, виявлені під час проведення перевірки, а саме в частині невиконання вимог припису від 27.02.2020 №000076. Встановлено термін виконання припису до 18.05.2021.
У зв`язку з невиконанням припису притягнуто до адміністративної відповідальності начальника відділу комунального ремонту, комунального господарства і майна Ківерцівської міської ради ОСОБА_3 за статтею 188-5 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 255 грн., про що винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 15.12.2020 №000822. Зазначена постанова не оскаржувалась, а штраф сплачено.
Також у зв`язку з невиконанням вимог припису притягнуто до адміністративної відповідальності інженера фінансово-господарської групи гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради ОСОБА_4 за статтею 188-5 КУпАП на накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 255 грн., про що винесено постанову від 16.12.2020 №000974, яка не оскаржувалась, а штраф сплачено.
Враховуючи факт порушення вимог законодавства у сфері поводження з відходами, а також те, що на момент подання позовної заяви вимоги по усуненню цих порушень відповідачем не виконано та не вжито належних заходів щодо їх виконання, Державна екологічна інспекція у Волинській області вважає обґрунтованою вимогу про необхідність застосування до відповідача заходів реагування у вигляді зупинення виконання робіт шляхом тимчасової заборони вивезення та захоронення побутових відходів на несанкціоноване сміттєзвалище Ківерцівської міської ради, що розташоване на земельній ділянці площею 4,6413 га, кадастровий номер 0721886600:08:000:0161, до усунення порушень вимог законодавства про відходи.
Ухвалою суду від 05 лютого 2021 року відкрито провадження у даній справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
У відзиві на позовну заяву від 03.03.2021 відповідач позовні вимоги вважає неспівмірними із виявленими порушення законодавства. Вказує на те, що на земельній ділянці площею 4,6413 га, кадастровий номер 0721886600:08:000:0161, знаходиться недобудована І черга полігону ТПВ, що підтверджується витягом з держаного реєстру речових прав на нерухоме майно. На недобудований полігон відходи не вивозяться.
На виконання припису екологічної інспекції в гуманітарному відділі Ківерціської міської ради забезпечено укладення договорів з Ківерціводоканал і з Ківерціським ВУЖКГ та проводиться первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються в процесі господарської діяльності та щоквартально обліковуються у журналі обліку відходів. Рішенням виконавчого комітету Ківерцівської міської ради від 17.03.2016 №8 затверджено схему санітарного очищення по місту Ківерці. Після утворення Ківерціської міської територіальної громади буде розроблено схему санітарного очищення для усіх населених пунктів, що входять до цієї громади.
Також зазначає, що розроблено проект Будівництво незавершеного будівництва полігону твердих побутових відходів м. Ківерці на вулиці Центральна, 2Б в с. Заброди Ківерцівської міської територіальної громади Волинської області . В 2021 році буде проведено комплекс робіт для оформлення права користування земельною ділянкою та розроблено проект по рекультивації старого полігону. Після введення в експлуатацію полігону твердих побутових відходів сміттєзвалище буде рекультивоване. Крім того, ліквідовано 10 стихійних сміттєзвалищ на території Ківерцівської міської територіальної громади; проведено закупівлю контейнерів для сміття та встановлення їх по вулицях населених пунктів Ківерцівської ОТГ біля приватних домоволодінь, установ та організацій; закуплено 10 сіток для збору ПЕТ пляшок; придбано 9 металевих контейнерів для збирання ТПВ та встановлено на прибудинковій території багатоповерхівок.
З урахуванням наведеного зазначає, що Ківерціська міська рада вживає всі можливі заходи, спрямовані на запобігання зменшенню обсягів утворення несанкціонованих звалищ відходів, їх ліквідації та відвернення негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини на території Ківерцівської міської ради. На недобудований полігон побутові відходи не вивозяться, а тому позовні вимоги суперечать змісту позовної заяви, у зв`язку з чим просить у задоволенні позову відмовити повністю.
У відповіді на відзив позивач відхиляє заперечення позивача щодо позовних вимог та зазначає, що позовна заява не містить вимог щодо зупинення робіт на недобудованій І черзі полігону ТПВ, а з метою усунення вірогідності двоякого трактування позовних вимог інспекція подає суду заяву про уточнення позовних вимог в частині місцезнаходження земельної ділянки під сміттєзвалище. Підставою для звернення до суду є факт невиконання та невжиття належних заходів щодо виконання відповідачем вимог інспекції про усунення порушень природоохоронного законодавства.
У відзиві відповідач не заперечує та не спростовує законність виявлених порушень та вимог інспекції. Заходи, що вживаються або будуть вживатися відповідачем не можуть свідчити про виконання вимог, встановлених у приписах, виданих відповідачу. Крім того, відповідач, описуючи процес вжиття заходів, тим самим підтверджує факт невиконання в повному обсязі вимог щодо усунення порушень законодавства.
Таким чином, викладені у відзиві доводи Ківерцівської міської ради не усувають виявлених порушень законодавства та не спростовують позовних вимог інспекції.
У заяві про уточнення позовних вимог позивач зазначає, оскільки відсутні правовстановлюючі та будь-які інші документи, що містять інформацію про адресу земельної ділянки, на якій розміщене сміттєзвалище, з метою ідентифікації даного об`єкта в позовних вимогах інспекцією зазначено кадастровий номер (0721886600:08:000:0161) та площу (4,6413 га) земельної ділянки під недобудованою І чергою полігону твердих побутових відходів, яка знаходиться поряд зі сміттєзвалищем, на якому фактично виявлені порушення.
З метою усунення вірогідності двоякого трактування позовних вимог щодо розташування земельної ділянки, на якій знаходиться сміттєзвалище просить позов задовольнити повністю та ухвалити рішення про зупинення виконання робіт шляхом тимчасової заборони вивезення та захоронення побутових відходів на несанкціоноване сміттєзвалище Ківерцівської міської ради, що розташоване біля села Заброди Сокиричівського старостинського округу на земельній ділянці площею близько 4,0 га., координати: географічна широта - 50.869666, географічна довгота - 25.442316, до усунення порушень вимог законодавства, а саме: забезпечити первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються та видаляються в процесі господарської діяльності міської територіальної громади та в процесі господарської діяльності закладів, віднесених до компетенції гуманітарного відділу міської ради; забезпечити укладення договорів про передачу на утилізацію небезпечних відходів, що утворюються в процесі господарської діяльності гуманітарного відділу міської ради; забезпечити роздільне збирання компонентів твердих побутових відходів; забезпечити розробку та погодження схем санітарного очищення населених пунктів, що увійшли до складу ОТГ; забезпечити погодження схеми санітарного очищення міста в порядку передбаченому чинним законодавством; забезпечити максимально виконання Програми поводження з твердими побутовими відходами на території Ківерцівської ОТГ на 2020 рік , затвердженої рішенням сесії № 15/24 від 20.03.2020; забезпечити введення в експлуатацію полігону для захоронення твердих побутових відходів, що утворюються на території Ківерцівської міської ради; забезпечити розробку проекту рекультивації сміттєзвалища, на якому здійснюється захоронення твердих побутових відходів з території Ківерцівської міської ради; забезпечити проведення робіт щодо рекультивації сміттєзвалища Ківерцівської міської ради; забезпечити ліквідацію несанкціонованих сміттєзвалищ, виявлених на території старостинських округів; забезпечити паспортизацію місць видалення відходів (сільські сміттєзвалища).
У клопотанні від 18.03.2021 відповідач просив розгляд справи з метою повного та всебічного встановлення її обставин проводити у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою суду від 11 травня 2021 року зазначене клопотання задоволено, а розгляд справи призначено проводити за правилами загального позовного провадження.
24 травня 2021 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 10:00 07 червня 2021 року, розгляд якої відкладено на 24 червня 2021 року.
23 червня 2021 року до суду від представника відповідача надійшли додаткові заперечення щодо позову, в яких представник відповідача звертає увагу на те, що земельна ділянка, де знаходиться несанкціоноване сміттєзвалище, перебуває у державній власності, а несанкціоноване звалище не перебуває на балансі ні Ківерцівської міської ради, ні Ківерцівського ВУЖКГ. Вважає, що саме розпорядник даної земельної ділянки має вжити заходи щодо усунення порушення порядку землекористування у разі їх наявності.
Оскільки зазначена в позові земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, тому Ківерцівська міська рада не є її розпорядником та не може реалізувати права, передбачені щодо даної земельної ділянки та вжити заходи для усунення порушень. Аналіз публічної карти свідчить про те, що вказана у позові земельна ділянка є неінвентаризованою і у розпорядженні відповідача як комунальна власність не знаходиться.
На думку представника відповідача, притягнення посадових осіб Ківерцівської міської ради до адміністративної відповідальності не може бути безумовною підставою для задоволення позовних вимог у даній справі.
Додатково повідомляє, що несанкціоноване звалище відходів експлуатується також іншими користувачами, а не тільки Ківерцівською міською радою.
На підставі наведеного вважає позовні вимоги безпідставними, а тому просить відмовити у задоволенні позову.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив позов задовольнити повністю з підстав, наведених у позовній заяві, з урахуванням уточнених позовних вимог.
Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову з підстав, вказаних у відзиві на позов та додаткових письмових запереченнях щодо позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, а також пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини.
Судом встановлено, що Державною екологічною інспекцією у Волинській області на підставі наказу від 20.01.2020 №17 та направлення від 22.01.2020 року №70 в період з 18.02.2020 по 28.02.2020 проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища Ківерцівською міською радою, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від "18-28" лютого 2020 року.
Перевіркою, зокрема, встановлено наступне.
Ківерцівська міська рада зареєстрована відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 21.05.1997 та здійснює діяльність за адресою: вул. Шевченка, 14, м. Ківерці, 45200 .
Рішенням Ківерцівської міської ради від 09 січня 2019 року № 1/6 утворено 2 старостинських округи, а саме: Сокиричівський (с. Сокиричі, Бодячів, Дідовичі, Заброди, Конопелька, Муравище), Суський (с. Суськ, Звози, Словатичі та с. Славне).
Представлено рішення виконавчого комітету Ківерцівської міської ради від 05 квітня 2018 року № 47 про затвердження протоколу конкурсної комісії з визначення виконавця послуг із збирання та вивезення твердих побутових відходів з території м. Ківерці. Виконавцем послуг визнано Ківерцівське міське виробниче управління житлово-комунального господарства з терміном до 20.03.2023 року. Вивіз твердих побутових відходів з території м. Ківерці здійснюється автотранспортом Ківерцівського МВУЖКГ та приватними перевізниками на міське сміттєзвалище, розташоване біля села Заброди Сокиричівського старостинського округу площею біля 4,0 га. Документ на право користування земельною ділянкою під ним відсутній. Представлена інформація відділу земельних ресурсів Ківецівської районної державної адміністрації від 21.10.1999 № 95, в якій зазначено що в користуванні Ківерцівської міської ради рахується земельна ділянка площею 8,5 га під сміттєзвалищем м. Ківерці (с. Заброди), асенізаційні поля площею 2,0 га в селі Муравище.
Централізованим вивозом твердих побутових відходів охоплено тільки м. Ківерці. Вивіз ТПВ з приватного сектору міста здійснюється відповідно до графіка затвердженого начальником Ківерцівського МВУЖКГ. В районах багатоповерхової забудови встановлено 35 контейнерів для збору ТПВ. В приватному секторі населення пакує ТПВ в одноразову тару та мішки.
При виїзді на міське сміттєзвалище встановлено факт розміщення ТПВ в смузі відводу автомобільної дороги. Також встановлено, що на сміттєзвалищі здійснюється захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів, що є порушенням пункту і статті 32 Закону України "Про відходи". Пересипка ґрунтом відходів на сміттєзвалищі не здійснюється, що призводить до розвіювання легкої фракції відходів і захаращення прилеглої території.
Поряд із сміттєзвалищем знаходиться недобудована І черга полігону ТПВ (викопаний котлован). Представлений витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 4,6413 га з кадастровим номером 0721886600:08:000:0161 від 23.01.2020 № 197333214 та технічний паспорт на об`єкт незавершеного будівництва полігон ТПВ для м. Ківерці, розроблений Приватним підприємством "Волиньексперт" на підставі договору від 03.06.2019 № 11-19.
На відведення земельних ділянок під сміттєзвалища в с. Муравище площею 0,05 га і в с. Сокиричі площею 0,06 га представлено рішення Сокиричівської сільської ради від 24.05.1995 № 4/7. Документи на право користування даними земельними ділянками не отримано. Паспортизація даних сміттєзвалищ не проведена, що є порушенням ст. 33 Закону України "Про відходи". При виїзді на місце виявлено факт існування несанкціонованого сміттєзвалища площею 0,036 га, неподалік відведеного. Площа земельної ділянки, зайнятої сміттям у виділеному місці складає 0,4 га.
Рішення про відведення земельних ділянок під сміттєзвалища для населених пунктів Суської сільської ради, яка увійшла до Ківерцівської об`єднаної територіальної громади не представлені, вони також не паспортизовані. Біля с. Суськ знаходиться сміттєзвалище площею 4,0 га з об`ємом відходів 8 тис. м. куб.
Схема санітарного очищення населених пунктів Ківерцівської ОТГ відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.03.2017 № 57 відсутня. По м. Ківерці схема санітарного очищення розроблена, але не погоджена з екологічною інспекцією.
Рішенням Ківерцівської міської ради №17/12 від 23.03.2017 затверджено Правила благоустрою в м. Ківерці.
Роздільне збирання відходів (ПЕТ-пляшка) організовано тільки в м. Ківерці, встановлено 40 металевих сіток для їх збирання. В сільських населених пунктах роздільне збирання ТПВ не організовано.
У зв`язку з виявленими порушеннями Ківерцівському міському голові Ківерцівської міської ради ОСОБА_5 видано припис від 27.02.2020 №000076, яким зобов`язано усунути порушення природоохоронного законодавства, зафіксовані актом перевірки від "18-28".02.2020, зокрема: забезпечити первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються та видаляються в процесі господарської діяльності міської територіальної громади та в процесі господарської діяльності закладів, віднесених до компетенції гуманітарного відділу міської ради; забезпечити укладення договорів про передачу на утилізацію небезпечних відходів, що утворюються в процесі господарської діяльності гуманітарного відділу міської ради; забезпечити роздільне збирання компонентів твердих побутових відходів; забезпечити розробку та погодження схем санітарного очищення населених пунктів, що увійшли до складу ОТГ; забезпечити погодження схеми санітарного очищення міста в порядку передбаченому чинним законодавством; забезпечити повне виконання Програми поводження з твердими побутовими відходами на території Ківерцівської ОТГ на 2020 рік , затвердженої рішенням сесії № 15/24 від 20.03.2020; забезпечити введення в експлуатацію полігону для захоронення твердих побутових відходів, що утворюються на території Ківерцівської міської ради; забезпечити розробку проекту рекультивації сміттєзвалища, на якому здійснюється захоронення ТПВ з території Ківерцівської міської ради; забезпечити проведення робіт щодо рекультивації сміттєзвалища Ківерцівської міської ради; забезпечити ліквідацію несанкціонованих сміттєзвалищ, виявлених на території старостинських округів; забезпечити паспортизацію місць видалення відходів (сільські сміттєзвалища).
Термін виконання припису щодо окремих порушень зазначений до 26.03.2020, щодо інших - до 26.07.2020.
При ознайомленні з актом перевірки від "18-28".02.2020 та приписом від 27.02.2020 посадові особи Ківерцівської міської ради підписали вказані документи без зауважень, письмових пояснень щодо їх змісту не надавали. Припис в судовому порядку відповідач не оскаржував.
В подальшому, з метою перевірки виконання вимог припису від 27.02.2020 №000076 начальником Державної екологічної інспекції у Волинській області видано наказ від 09 листопада 2020 року №331 та направлення від 09 листопада 2020 року №501 на проведення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів та проведено в період з 14 грудня 2020 року по 18 грудня 2020 року позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Ківерцівською міською радою.
За наслідками позапланової перевірки складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від "14-18" грудня 2020 року, яким встановлено, що пункти припису не виконано в повному обсязі, що є порушенням ст.20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".
Зокрема, під час позапланової перевірки встановлено наступне.
Не в повній мірі забезпечено ведення первинного поточного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються згідно встановленої форми 1 ВТ. Не укладено угоди про передачу небезпечних відходів (відпрацьованих люмінесцентних ламп) спеціалізованим підприємствам. Проект рекультивації сміттєзвалища, розташованого біля с. Заброди Ківерцівської об`єднаної територіальної громади не розроблено.
При виїзді на міське сміттєзвалище встановлено факт захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів, що є порушенням пункту і статті 32 Закону України "Про відходи". Пересипка ґрунтом відходів на сміттєзвалищі не здійснюється, що призводить до розвіювання легкої фракції відходів і захаращення прилеглої території.
Поряд із сміттєзвалищем знаходиться недобудована І черга полігону ТПВ (викопаний котлован). Представлений витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності на земельну ділянку площею 4,6413 га з кадастровим номером №0721886600:08:000:0161 від 23.01.2020 року №197333214 та технічний паспорт на об`єкт незавершеного будівництва полігон ТПВ для м. Ківерці, розробленого ПП "Волиньексперт" на підставі договору від 03.06.2019 №11-19.
Схема санітарного очищення населених пунктів об`єднаної територіальної громади відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.03.2017 № 57 відсутня. По м. Ківерці схема санітарного очищення розроблена, але не погоджена з екологічною інспекцією.
Оскільки припис від 27.02.2020 № 000076 не виконано в повному обсязі, голові Ківерцівської міської об`єднаної територіальної громади ОСОБА_6 видано новий припис від 18.12.2020 №000497, яким зобов`язано усунути порушення природоохоронного законодавства, виявлені під час проведення перевірки, а саме в частині невиконання вимог припису від 27.02.2020 №000076. Встановлено термін виконання припису щодо усунення одних порушень до 18.02.2021, а щодо інших - до 18.05.2021.
Припис підписано міським головою без зауважень, в судовому порядку відповідач припис не оскаржував.
У зв`язку з невиконанням вимог припису від 27.02.2020 №000076 старшим державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Волинської області ОСОБА_7 притягнуто до адміністративної відповідальності начальника відділу комунального ремонту, комунального господарства і майна Ківерцівської міської ради ОСОБА_3 за ст. 188-5 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 255 грн., про що винесено постанову про накладення адміністративного стягнення від 15.12.2020 № 000822.
Зазначена постанова ОСОБА_3 не оскаржувалась, відповідно до квитанції №0.0.1961601115.1 штраф сплачено 30.12.2020.
Крім того, у зв`язку з невиконанням вимог припису старшим державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Волинської області ОСОБА_8 притягнуто до адміністративної відповідальності інженера фінансово- господарської групи гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради ОСОБА_4 за ст. 188-5 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 255 грн., про що винесено постанову від 16.12.2020 № 000974.
Зазначена постанова ОСОБА_4 не оскаржувалась, відповідно до квитанції №0.0.1961601115.1 штраф сплачено 24.12.2020.
Враховуючи факт порушення вимог законодавства у сфері поводження з відходами, а також те, що на момент подання позовної заяви вимоги по усуненню цих порушень відповідачем не виконано в повному обсязі, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року №275 (далі за текстом Положення №275), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно з п.п. "л" п.п. 2 п. 4 Положення № 275 Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства з питань поводження з відходами, зокрема щодо:
дотримання вимог документів дозвільного характеру на здійснення операцій у сфері поводження з відходами;
складення і ведення реєстру об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів, реєстру місць видалення відходів;
перевезення небезпечних відходів територією України та транскордонних перевезень відходів;
збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів (у тому числі недопущення змішування та захоронення відходів, які можуть бути утилізовані);
ведення первинного обліку кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, подання відповідної статистичної звітності в установленому порядку та паспортизації таких відходів;
дотримання вимог нормативно-технічної та технологічної документації, погодженої в установленому порядку, під час виробництва продукції (крім дослідних зразків) з відходів чи з їх використанням;
дотримання правил і режиму експлуатації установок, виробництв з оброблення та утилізації відходів;
дотримання вимог екологічної безпеки під час транспортування, зберігання, використання, знешкодження та захоронення хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних речовин і відходів;
своєчасного та повного здійснення заходів із захисту земель від засмічення та забруднення відходами.
Відповідно до п.п. 3, 5 п. 4 Положення № 275 Держекоінспекція:
проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов`язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням і здійснює лабораторні вимірювання (випробування);
звертається до суду із позовом щодо:
обмеження чи зупинення діяльності суб`єктів господарювання і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, впливу фізичних та біологічних факторів, лімітів скидів забруднюючих речовин;
визнання протиправними дій чи бездіяльності фізичних і юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх посадових осіб, про визнання недійсними індивідуальних актів або їх окремих частин, правочинів, що порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до пункту 7 вказаного Положення Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з пунктом 1 Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07 квітня 2020 року №230 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2020 року за №350/34633, Державна екологічна інспекція відповідної області (далі - Інспекція) є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується.
Повноваження Інспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідних областей, міст Києва та Севастополя, внутрішні морські води, територіальне море, виключну (морську) економічну зону України, континентальний шельф України та лимани.
Таким чином, Державна екологічна інспекція України та її територіальні органи, зокрема, Державна екологічна інспекція у Волинській області є уповноваженим органом щодо реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Отже, Державна екологічна інспекція у Волинській області у відносинах здійснення державного контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища є суб`єктом владних повноважень, відтак зазначений спір є справою адміністративної юрисдикції та підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Частиною п`ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Частина сьома статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до частини шостої статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акту; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Нормами частини першої статті 8 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право: вимагати від суб`єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного нагляду (контролю); відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час державного нагляду (контролю), у випадках та порядку, визначених законом; надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків; застосовувати санкції до суб`єктів господарювання, їх посадових осіб та вживати інших заходів у межах та порядку, визначених законом.
Як установлено судом, Державною екологічною інспекціє у Волинській області проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища Ківерцівською міською радою, за результатами якої складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від "18-28" лютого 2020 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем, зокрема, вимог щодо поводження з відходами на території Ківерцівської міської ради та на території населених пунктів, що увійшли до складу Ківерцівської ОТГ.
Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов`язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини на території України визначає Закон України "Про відходи".
Відповідно до ст. 21 вказаного Закону органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують: а) виконання вимог законодавства про відходи; б) розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів; в) організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів; г) затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням; д) вжиття заходів для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами; е) вирішення питань щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами; є) координацію діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, що знаходяться на їх території, в межах компетенції; з) здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території; и) ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів; і) сприяння роз`ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини; ї) здійснення інших повноважень відповідно до законів України; й) надання згоди на розміщення на території села, селища, міста місць чи об`єктів для зберігання та захоронення відходів, сфера екологічного впливу функціонування яких згідно з діючими нормативами включає відповідну адміністративно-територіальну одиницю; м) здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.
Органи місцевого самоврядування приймають рішення про відвід земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об`єктів поводження з відходами.
Як визначено ст.28 Закону України "Про відходи", реєстр місць видалення відходів ведеться на підставі відповідних паспортів, звітних даних виробників відходів, відомостей уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами. Дані реєстру підлягають щорічному уточненню.
Згідно зі ст. 29 Закону України "Про відходи" з метою визначення та прогнозування впливу відходів на навколишнє природне середовище, своєчасного виявлення негативних наслідків, їх відвернення та подолання виробники відходів, їх власники, а також центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища здійснюють моніторинг місць утворення, зберігання і видалення відходів.
Статтею 32 цього Закону передбачено, що з метою обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини забороняється: а) провадити будь-яку господарську діяльність, пов`язану з утворенням відходів, без одержання від місцевих органів виконавчої влади дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами відповідно до вимог цього Закону; б) використовувати результати наукових досліджень, впроваджувати в практику винаходи, застосовувати нову техніку, імпортне устаткування, технології та системи, якщо вони не передбачають запобігання чи мінімізацію обсягів утворення відходів на всіх стадіях технологічного процесу, їх утилізацію та безпечне видалення; в) визначати місця розміщення підприємств, установок, полігонів, комплексів, сховищ та інших об`єктів поводження з відходами, проектувати та будувати регіональні і міжрегіональні комплекси оброблення, знешкодження, утилізації та видалення відходів, якщо вони не відповідають екологічним та санітарно-гігієнічним вимогам; г) приймати рішення про розміщення і розвиток міст та інших населених пунктів без визначення технічних та інших заходів щодо створення умов для утилізації чи видалення побутових відходів; д) вводити в дію нові і реконструйовані підприємства та інші об`єкти, не забезпечені устаткуванням і технологіями для безпечного поводження з відходами, та в разі відсутності даних, необхідних для оцінки їх впливу на навколишнє природне середовище та здоров`я людини, згідно з установленим порядком; е) передавати чи продавати небезпечні відходи громадянам, підприємствам, установам та організаціям, якщо вони не забезпечують утилізації чи видалення цих відходів екологічно безпечним способом; є) залучати дітей і підлітків до організованого збирання відходів (як вторинної сировини), небезпечних для здоров`я; ж) порушувати строки переробки відходів, ввезених в Україну відповідно до встановлених квотами умов; з) порушувати встановлені квоти на ввезення в Україну відходів як вторинної сировини; и) ввезення в Україну, за винятком транзитного перевезення, будь-яких відходів з метою їх зберігання чи видалення; і) з 1 січня 2018 року захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів.
Законодавством України можуть передбачатися й інші спеціальні заходи щодо обмеження та запобігання негативному впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини.
Відповідно до ч. 4 ст. 33 Закону України "Про відходи" зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.
Стаття 33 даного Закону передбачає вимоги щодо зберігання та видалення відходів, зокрема на кожне місце чи об`єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об`єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об`єктів.
Відповідно до ч. 2 ст. 55 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних та екологічних норм.
Під час перевірки екологічною інспекцією встановлено вивезення та захоронення побутових відходів на несанкціоноване сміттєзвалище, що розташоване біля села Заброди Сокиричівського старостинського округу Ківерцівської ОТГ на земельній ділянці площею близько 4,0 га., координати: географічна широта - 50.869666, географічна довгота - 25.442316.
Відповідач не заперечує, що вказане несанкціоноване звалище відходів експлуатується Ківерцівською міською радою. Водночас у відповідача відсутні правовстановлюючі документи на право користування земельною ділянкою, на якій розташоване зазначене несанкціоноване сміттєзвалище, що є порушенням норм ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України.
Відповідачем не надано суду доказів використання місць чи об`єктів зберігання або видалення відходів на території Ківерцівської ОТГ з дотриманням вимог земельного та природоохоронного законодавства на підставі спеціальних дозволів, у яких визначені види та кількість відходів, загальні технічні вимоги, заходи безпеки, відомості щодо утворення, призначення, методів оброблення відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.
При цьому, на час розгляду справи не забезпечено введення в експлуатацію полігону, що розташований поряд із несанкціонованим сміттєзвалищем на земельній ділянці площею 4,6413 га з кадастровим номером №0721886600:08:000:0161, для захоронення твердих побутових відходів, що утворюються на території Ківерцівської міської ради.
Суд вважає, що використання відповідачем неінвентаризованої земельної ділянки площею близько 4,0 га., що знаходиться за координатами: географічна широта - 50.869666, географічна довгота - 25.442316, біля села Заброди Сокиричівського старостинського округу Ківерцівської ОТГ, та яка не перебуває у комунальній власності Ківерцівської міської ради не звільняє від обов`язку дотримуватись природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами.
Доводи Ківерцівської міської ради про те, що вона не є розпорядником цієї земельної ділянки та не може реалізувати права, передбачені щодо даної земельної ділянки суд до уваги не бере, оскільки відповідач не заперечує використання цієї земельної ділянки як несанкціоноване сміттєзвалище для твердих побутових відходів, що вивозяться з території міськради. А тому саме відповідач, як орган місцевого самоврядування, зобов`язаний вжити заходів для припинення порушень природоохоронного законодавства на території об`єднаної територіальної громади.
До того ж, відповідач не заперечує виявлених порушень природоохоронного законодавства та не спростовує законність вимог інспекції у вищенаведених приписах від 27.02.2020 № 000076 та від 18.12.2020 №000497, які Ківерцівською міською радою не оскаржувались. Також не оскаржувались посадовими особами Ківерцівської міської ради постанови про притягнення їх до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами та за невиконання в повному обсязі вимог інспекції щодо усунення таких порушень.
Відповідно до частини 3 ст. 50 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" діяльність фізичних та юридичних осіб, що завдає шкоди навколишньому природному середовищу, може бути припинена за рішенням суду.
Невиконання відповідачем в повному обсязі вимог інспекції про усунення порушень природоохоронного законодавства створює загрозу для життя та здоров`я людей, а тому з метою недопущення негативних наслідків для навколишнього природного середовища суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З урахуванням такого правила витрати позивача - суб`єкта владних повноважень зі сплати судового збору за звернення до суду із даним позовом із відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 250, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов`язати Ківерцівську міську раду зупинити виконання робіт шляхом тимчасової заборони вивезення та захоронення побутових відходів на несанкціоноване сміттєзвалище Ківерцівської міської ради, що розташоване біля села Заброди Сокиричівського старостинського округу на земельній ділянці площею близько 4,0 га., координати: географічна широта - 50.869666, географічна довгота - 25.442316, до усунення порушень вимог законодавства, а саме:
забезпечити первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються та видаляються в процесі господарської діяльності міської територіальної громади та в процесі господарської діяльності закладів, віднесених до компетенції гуманітарного відділу міської ради;
забезпечити укладення договорів про передачу на утилізацію небезпечних відходів, що утворюються в процесі господарської діяльності гуманітарного відділу міської ради;
забезпечити роздільне збирання компонентів твердих побутових відходів;
забезпечити розробку та погодження схем санітарного очищення населених пунктів, що увійшли до складу ОТГ;
забезпечити погодження схеми санітарного очищення міста в порядку передбаченому чинним законодавством;
забезпечити максимально виконання Програми поводження з твердими побутовими відходами на території Ківерцівської ОТГ на 2020 рік , затвердженої рішенням сесії № 15/24 від 20.03.2020;
забезпечити введення в експлуатацію полігону для захоронення твердих побутових відходів, що утворюються на території Ківерцівської міської ради;
забезпечити розробку проекту рекультивації сміттєзвалища, на якому здійснюється захоронення твердих побутових відходів з території Ківерцівської міської ради;
забезпечити проведення робіт щодо рекультивації сміттєзвалища Ківерцівської міської ради;
забезпечити ліквідацію несанкціонованих сміттєзвалищ, виявлених на території старостинських округів;
забезпечити паспортизацію місць видалення відходів (сільські сміттєзвалища).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Державна екологічна інспекція у Волинській області (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Степана Бандери, будинок 20, ідентифікаційний код юридичної особи 38009738).
Відповідач: (45200, Волинська область, Ківерцівський район, місто Ківерці, вулиця Шевченка, будинок 14, код ЄДРПОУ 26516861).
Повний текст рішення складено 29 червня 2021 року.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2021 |
Оприлюднено | 30.06.2021 |
Номер документу | 97925625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні