УХВАЛА
29 червня 2021 року
м. Київ
справа № 640/969/20
адміністративне провадження № К/9901/20948/21
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Данилевич Н.А. перевірив касаційну скаргу Кабінету Міністрів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 січня 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 квітня 2021 року у справі № 640/969/20 за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, треті особи - Міністерство соціальної політики, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Пенсійний фонд України, Міністерство юстиції України, Офіс Генерального прокурора про визнання протиправним та скасування пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1155,
УСТАНОВИВ:
07 червня 2021 року касаційна скарга надійшла до Верховного Суду, як суду касаційної інстанції в адміністративних справах відповідно до статті 327 Кодексу адміністративного судочинства України (відправлено засобами поштового зв`язку 04.06.2021).
30 вересня 2016 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя) від 02 червня 2016 року №1401-VIII.
Підпунктом 11 пункту 16-1 Перехідні положення Конституції України передбачено, що з 01 січня 2017 року у Верховному Суді та судах касаційної інстанції представництво відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 та статті 131-2 цієї Конституції здійснюється виключно прокурорами або адвокатами.
Представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно прокурорами або адвокатами здійснюється з 01 січня 2020 року.
Відповідно до частини першої статті 55 КАС України сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.
Частиною третьою статті 55 КАС України встановлено, що юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Згідно із частиною першою статті 57 КАС України представником у суді може бути адвокат або законний представник.
Пунктом 1 частини першою статті 59 КАС України визначено, що повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені довіреністю фізичної або юридичної особи. Довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (електронним цифровим підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами (частина третя статті 59 КАС України).
Пунктом першим частини п`ятої статті 332 КАС України встановлено, що касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо касаційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.
Касаційну скаргу від імені Кабінету Міністрів України підписано його представником - заступником начальника управління - начальник відділу судового забезпечення Кабінету Міністрів України Управління судового забезпечення держави Департаменту з питань судової роботи Міністерства юстиції України ОСОБА_2, який на підтвердження своїх повноважень, додав копію Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо своїх повноважень вчиняти дії від імені Міністерства юстиції України в судах України без окремого доручення, наказ Міністерства юстиції України від 15.01.2021 за №59/к про призначення ОСОБА_2 на посаду заступника начальника управління - начальника відділу судового забезпечення Кабінету Міністрів України Управління судового забезпечення держави Департаменту з питань судової роботи, наказ Міністерства юстиції України б/н та без дати Про затвердження Положення про Департамент з питань судової роботи Міністерства юстиції України та Положення про Департамент з питань судової роботи Міністерства юстиції України (Далі - Положення).
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_2 має наступні повноваження: вчиняти дії від імені юридичної особи (Міністерства юстиції України), у тому числі підписувати договори тощо (діє виключно в судах україни без окремого доручення керівника в т.ч. з правом подання, відмови, зміни, відкликання позову, відкликання, відмови від апеляційних, касаційних скарг, посвідчення копій документів, що підтверджують повноваження)).
Разом з тим, вказана касаційна скарга була подана ОСОБА_2 в інтересах Кабінету Міністрів України.
Із змісту Положення наданого Суду вбачається, що основними завданнями та функціями Департаменту з питань судової роботи Міністерства юстиції України є забезпечення представництва без окремого доручення керівника (самопредставництво), зокрема, Кабінету Міністрів України.
Натомість, пунктом 7 розділу Права Департаменту начальнику структурного підрозділу, яким є підписант ОСОБА_2 , не надано право забезпечувати представництво Кабінету Міністрів України без окремого доручення керівника шляхом самопредставництва.
Стаття 57 КАС України вказує перелік осіб, які можуть бути представниками.
Так, відповідно до ч. 1, 2 вказаної статті представником у суді може бути адвокат або законний представник.
У справах незначної складності та в інших випадках, визначених цим Кодексом, представником може бути фізична особа, яка відповідно до частини другої статті 43 цього Кодексу має адміністративну процесуальну дієздатність.
Доказів того, що ОСОБА_2 є адвокатом Суду надано не було.
За таких обставин, касаційну скаргу необхідно повернути заявнику, оскільки її підписано особою, право якої на вчинення таких дій не підтверджено у встановленому законом порядку.
Керуючись статтею 248, пунктом 1 частини п`ятої статті 332 КАС України,
У Х В А Л И В:
1. Касаційну скаргу Кабінету Міністрів України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 січня 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 квітня 2021 року у справі № 640/969/20 за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, треті особи - Міністерство соціальної політики, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Пенсійний фонд України, Міністерство юстиції України, Офіс Генерального прокурора про визнання протиправним та скасування пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1155 - повернути особі, яка її подала .
2. Роз`яснити, що повернення касаційної скарги не позбавляє права повторного звернення до суду касаційної інстанції в порядку, встановленому законом.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Н.А. Данилевич
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2021 |
Оприлюднено | 30.06.2021 |
Номер документу | 97934192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Данилевич Н.А.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні