П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 червня 2021 р.м. ОдесаСправа № 400/2761/20 Місце ухвалення рішення суду 1 інстанції:
м. Миколаїв;
Дата складання повного тексту рішення суду 1 інстанції:
15.02.2021 року;
Головуючий в 1 інстанції: Малих О.В.
П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
Головуючого судді - Єщенка О.В.
суддів - Димерлія О.О.
- Танасогло Т.М.
За участю: секретаря - Іщенка В.О.
представника апелянта - Дудченка В.М.
представника апелянта - Савіної А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Універсал-порт на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2021 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Універсал-порт до Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області про визнання протиправною бездіяльність та зобовязання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Універсал-порт звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:
визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області щодо відмови вчинення дій, направлених на внесення змін до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, формування та видачі витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013, з урахуванням коректних фактичних даних щодо фіксування всіх без виключення локальних факторів, що характеризують кожну земельну ділянку;
зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області здійснити корегування даних щодо локальних факторів, що характеризують земельну ділянку ТОВ Універсал-порт з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013, шляхом:
а) застосування при визначенні сукупного коефіцієнту Км3 по тексту витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки наступних локальних коефіцієнтів:
- не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,95;
- не забезпечена централізованим водовідведенням - 0,95;
- не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95;
- у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродрому - 0,95;
б) не застосування при визначенні сукупного коефіцієнту Км3 по тексту витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки наступних локальних коефіцієнтів:
- у прирейковій зоні - 1,10.
В обґрунтування позову зазначено, що під час складання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки територіальним управлінням Держгеокадастру було допущено порушення порядку застосування до земельної ділянки, яка знаходиться в оренді у позивача, ряду локальних факторів, внаслідок чого сукупний коефіцієнт Км3 було вирахувано не вірно. Позивач зазначає, що фактично земельна ділянка з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013 не забезпечена централізованими водопостачанням, газопостачанням та водовідведенням, тому застосування коефіцієнтів локальних факторів забезпечення централізованим водо-газопостачанням та водовідведення , а так само не застосування локальних факторів не забезпечення централізованим водопостачанням, газопостачанням та водовідведення не відповідає вимогам чинного законодавства. До земельної ділянки неправомірно не було застосовано коефіцієнт, що відповідає локальному фактору відповідно до Технічної документації у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродрому . Локальний коефіцієнт, що відповідає локальному фактору у прирейковій зоні відносно земельної ділянки застосовно безпідставно, у зв`язку з відсутністю на ній під`їзної залізничної колії.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2021 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Проаналізувавши положення Закону України Про оренду землі , Закону України Про оцінку земель , Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та правила податкового законодавства, суд першої інстанції виходив з того, що нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради.
Витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки, тобто витяг на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації. Такий документ не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення прав та обов`язків позивача, а лише носить інформаційний характер.
Виходячи з компетенції відповідача та норм вищевикладених законодавчих актів суд першої інстанції визначив, що чинним законодавством не передбачено механізму та повноважень головного управління з коригування даних витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку, адже технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, про які вказує позивач, затверджена рішенням іншого органу - Миколаївської міської ради, витяг лише відображає фактичні дані, які затверджені. Відтак, позивач у даній справі обрав неналежний спосіб захисту своїх прав, оскільки відповідач не є суб`єктом, який уповноважений змінювати фактичне значення коефіцієнтів локальних факторів, належним способом захисту у даній справі є оскарження рішення міськради, яким затверджено технічну документацію щодо нормативної грошової оцінки землі.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального і процесуального права, неповне з`ясування обставин справи та невідповідність висновків суду обставинам справи, Товариство з обмеженою відповідальністю Універсал-порт подало апеляційну скаргу, в якій просить судове рішення скасувати та ухвалити нове про задоволення позову у повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що судом першої інстанції не надано належної правової оцінки нормам законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та обставинам справи і помилково не враховано, що на територіальні органи Держгеокадастру покладено обов`язок видачі витягів з технічної документації, який оформлюється за результатами проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки та на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради. Отже, вказані повноваження органу Держгеокадастру кореспондуються із обов`язком з коректного відображення даних стосовно земельної ділянки позивача, у тому числі і щодо застосування (не застосування) при визначені сукупного коефіцієнта Км3 локальних факторів, що повинні відповідати реальним фактичним обставинам. Про можливість корегування локальних коефіцієнтів в залежності від факту забезпеченості ділянки тими чи іншими видами інженерної інфраструктури застережується і Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаїв. Оскарження бездіяльності відповідача щодо не застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки локальних коефіцієнтів, з якими він не погоджується та просить зобов`язати відповідача застосувати належні локальні фактори, формує вірний та ефективний спосіб захисту порушених прав та інтересів підприємства. Наведене у сукупності, а також те, що позивач не був у встановленому порядку сповіщений про дату та час вирішення справи, свідчить про необґрунтованість висновків суду першої інстанції, наявність безумовних підстав для задоволення позову у повному обсязі із зобов`язанням відповідача видати підприємству витяг з технічної документації коректними характеристиками земельної ділянки, що перебуває у його користуванні.
У відзиві на апеляційну скаргу Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області посилається на необґрунтованість доводів апелянта, правильність висновків суду першої інстанції та відсутність обставин для скасування судового рішення.
Судом першої інстанції з`ясовано та як встановлено під час апеляційного розгляду, 30.08.2004 року між Миколаївською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю Універсал-порт укладено Договір, зареєстрований в реєстрі за №1944, за яким позивачу передано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013, загальною площею 9600 кв.м., у тому числі 8016 кв.м. за рахунок земель населеного пункту, 1584 кв.м. за рахунок земель водного фонду, без права передачі її в суборенду.
Рішенням Миколаївської міської ради від 10.07.2019 року №52/18 затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва, розроблену ДП Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст ДІПРОМІСТО ім. Ю.М. Білоконя.
11.01.2020 року за заявою позивача Головним управлінням Держгеокадастру у Миколаївській області за №98/0/205-20 видано Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013, розташованої в АДРЕСА_1 .
Згідно даних Витягу з технічної документації під час його виготовлення Управлінням визначені наступні характеристики земельної ділянки:
категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення;
цільове призначення земельної ділянки: 12.03 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту;
площа земельної ділянки: 9600 в.м.;
середня вартість земельної ділянки: 340,76 грн./кв.м.;
економіко-планувальна зона: 99 (100,00%);
коефіцієнт Км2: 1,86;
локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони:
- на штучно створених територіях: 1.07;
- в санітарно-захисній зоні: 0.96;
- у зоні залягання ґрунтових вод менше 3 м: 0.90;
- в прирейковій зоні: 1.10;
- у водоохоронній зоні: 1,05;
Сукупний коефіцієнт Км3: 1,07;
Коефіцієнт Кф: 1,0;
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки К(і): 1;
Нормативна грошова оцінка кв.м. земельної ділянки під забудовою: 678,18 грн.;
Площа земельної ділянки під забудовою: 9600 кв.м.;
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою: 6 510 528 грн.
23.03.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Універсал-порт зверталось до Відділу у Миколаївському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області із заявою, в якій просило здійснити корегування даних щодо локальних факторів, що характеризують земельні ділянки з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013, у тому числі шляхом:
застосування при визначені сукупного коефіцієнту Км3 по тексту витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки наступних локальних коефіцієнтів: не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,95; не забезпечена централізованим водовідведенням - 0,95; не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95; у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродрому - 0,95;
не застосування при визначені сукупного коефіцієнту Км3 по тексту витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки наступного локального коефіцієнту: у прирейковій зоні - 1,10;
вчинити дії, направлені на формування та видачу витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відносно земельної ділянки з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013 з урахуванням коректних фактичних даних щодо включення всіх без виключення локальних факторів, що характеризують земельну ділянку.
У відповідь на заяву позивача, листом від 30.03.2020 року №28-14-0.4-2356/2-20, Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області повідомило, що локальні фактори у змісті витягу сформовано правомірно і виключно у відповідності до схем прояву локальних факторів Технічної документації, якими визначено, що земельні ділянки забезпечені комунікаціями, а саме: центральним водопостачанням, водовідведенням, газопостачанням. Локальний фактор у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів у місці розташування земельної ділянки не передбачено.
Крім того, Управління зазначило, що розділом 5 Визначення зон прояву локальних факторів та значень локальних факторів та значень локальних коефіцієнтів Технічної документації визначено, що у зв`язку із тим, що централізоване опалення в м. Миколаєві здійснюється лише для об`єктів соціальної сфери, а саме середніх загальноосвітніх шкіл, лікарень, дитячих садків та органів державного та місцевого самоврядування, які не є платниками податків, локальні фактори забезпеченості/незабезпеченості міста централізованим теплопостачанням вирішено не застосовувати.
Локальний фактор в прирейковій зоні охоплює земельну ділянку заявника.
Таким чином, Управління визначило відсутність правових підстав щодо вчинення дій, направлених на внесення змін до витягу з Технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки ТОВ Універсал-порт за кадастровим номером 4810136300:07:001:0013.
Не погоджуючись із відмовою в проведенні корегування даних технічної документації, посилаючись на неправомірність дій Управління при визначенні коефіцієнту, який характеризує місце розташування земельної ділянки з урахуванням локальних факторів стосовно конкретної земельної ділянки, позивач звернувся до суду із цим позовом, в якому ставиться питання про зобов`язання відповідача вчинити ці дії в судовому порядку.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів виходить з наступного.
За визначенням, наведеним у ст. 1 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 року №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно із ч. 5 ст. 5, ч. 1 ст. 13 Закону України від 11.12.2003 року №1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, у тому числі, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
За правилами ч. 2 ст. 20 Закону України від 11.12.2003 року №1378-IV дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до ч.ч. 1, 3, 4 ст. 23 Закону України від 11.12.2003 року №1378-IV (в редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) технічна документація, зокрема, з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.
Процедуру проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначає Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489.
Відповідно до положень п.п. 2, 3, 4 Розділу І Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 року №489 нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 (із змінами).
Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій .
Згідно із п.п. 1, 2, 3, 6, 10 Розділу ІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 року №489 в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільовим призначенням, які розташовуються в їх адміністративних межах.
Нормативна грошова оцінка всіх категорій земель та земельних ділянок населених пунктів (за винятком земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок водного фонду, що використовуються для риборозведення) визначається згідно з формулою 1.
Визначення нормативної грошової оцінки одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів згідно формули враховує, у тому числі коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км).
Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за установленою формулою, у тому числі з локальним коефіцієнтом, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за установленою формулою.
Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.
Згідно із п. 1 Розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 року №489 за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 9).
Вказані приписи Порядку від 25.11.2016 року №489 кореспондуються із положеннями Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року №213.
Аналіз наведених правових норм показав, що нормативна грошова оцінка землі визначається на підставі технічної документації, затвердженої в установленому порядку рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради, та для обрахунку розміру, у тому числі орендної плати за землі комунальної та державної форм власності.
Зацікавлені особи мають одержати в територіальному органі Держгеокадастру витяг з технічної документації, оформлений за результатом нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Витяг з технічної документації складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, у тому числі, що характеризують місце розташування земельної ділянки.
Виходячи зі спірних правовідносин, колегія суддів враховує, що згідно Розділу V Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Миколаєва, затвердженої рішенням Миколаївської міської ради від 10.07.2019 року №52/18, визначення коефіцієнту місця розташування земельної ділянки не вичерпується значенням коефіцієнту Км2. На величину рентного доходу конкретної земельної ділянки, окрім зональних, впливають також і локальні фактори, повний перелік яких наводиться у додатку 7 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів. Встановлення переліку локальних факторів та обґрунтування їх значень здійснюється з урахуванням рекомендацій додатку 7 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів на базі містобудівної документації та результатів спеціальних досліджень.
При встановленні значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки необхідно встановлювати його значення на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці.
Аналіз, проведений в процесі виконання грошової оцінки міста, виявив 24 локальних факторів, які визначають загальне значення коефіцієнту Км3.
Для обчислення Км3 враховуються такі локальні фактори як:
Функціонально-планувальні фактори (місцезнаходження земельної ділянки), у тому числі в прирейковій зоні (ділянка, розташована або примикає до смуги відведення, має під`їзну залізничну колію) - 1,10;
Інженерно-інфраструктурні фактори , у тому числі: не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,95; не забезпечена централізованим водовідведенням - 0,95; не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95.
Також, у вказаному розділі Технічної документації застережено, що на Схемах прояву локальних факторів оцінки. Інженерно-інфраструктурні фактори згідно вимог Стандарту СОУ ДКЗР 00032632-012:2009 Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів наведені лише магістральні інженерні мережі. В подальшому, при розрахунку грошової оцінки конкретної земельної ділянки, а також розміру земельного податку та ставок орендної плати, забезпеченість конкретної земельної ділянки інженерними мережами згідно чергових планів відповідних комунальних закладів міста повинна коригуватись на місцях.
У зв`язку із тим, що централізоване опалення в м. Миколаєві здійснюється лише для об`єктів соціальної сфери, а саме середніх загальноосвітніх шкіл, лікарень, дитячих садків та органів державного і місцевого самоврядування, які не є платниками податків, локальні фактори забезпеченості/незабезпеченості міста централізованим теплопостачанням вирішено не застосовувати.
Згідно даних АТ Миколаївгаз та МКП Миколаївводоканал земельна ділянка за кадастровим номером 4810136300:07:001:0013 не забезпечується газопостачанням, а також централізованим водопостачанням та централізованим водовідведенням.
Таким чином, на думку колегія суддів, з огляду на допустимість технічною документацією міста застосування окремих локальних факторів з урахуванням місця розташування конкретної земельної ділянки, у територіального органу Держгеокадастру були всі правові підстави для врахуванням вказаних локальних коефіцієнтів: не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,95; не забезпечена централізованим водовідведенням - 0,95; не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95, під час оформлення позивачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013.
Разом з цим, спростовуючи доводи позивача про відсутність на земельній ділянці під`їзних залізничних колій в обґрунтування правомірності вимог щодо не застосування локального коефіцієнту 1,10 у прирейковій зоні , колегія суддів зазначає, що такий фактор не має безумовну залежність від вказаних характеристик та згідно даних технічної документації враховує функціонально-планувальний фактор, виходячи з розташування чи примикання земельної ділянки до смуги відведення, що має під`їзну залізничну колію.
Не обґрунтованими також залишаються вимоги позивача і щодо застосування коефіцієнту 0,95 (у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродрому), оскільки такий локальний фактор у місці розташування земельної ділянки не передбачений.
Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що відповідач не наділений повноваженнями щодо внесення корегувань у раніше виданий витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки.
Водночас, колегія суддів враховує, що відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, у тому числі, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Відповідач як суб`єкт владних повноважень має діяти з використанням своїх функцій з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), розсудливо, а також пропорційно, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.
Не виконання покладених на відповідача завдань або вчинення дій чи прийняття рішення у такий спосіб, щоб ці рішення та дії відповідали критерію обґрунтованості та правомірності, є безумовною підставою для вжиття адміністративним судом заходів захисту порушених прав та інтересів особи, яка звернулась із позовом, у тому, керуючись положеннями ст. 9 КАС України, шляхом виходу за межі заявлених вимог.
Враховуючи викладене, оскільки затвердженою технічною документацією допускається коригування нормативної грошової оцінки земельної ділянки з урахування локальних факторів, що її характеризують, під час видачі витягу з технічної документації територіальним органом не враховано дані про не забезпечення земельної ділянки, що знаходиться у користуванні позивача, централізованим водопостачанням, централізованим водовідведенням та централізованим газопостачанням, колегія суддів вбачає безумовні підстави для зобов`язання Управління повторно видати такий витяг з урахуванням належних локальних характеристик цієї земельної ділянки.
Оскільки висновки суду першої інстанції не відповідають нормам матеріального і процесуального права, а також обставинам справи, колегія суддів вважає, що судове рішення відповідно до вимог ст. 317 КАС України підлягає скасуванню з ухваленням нового про часткове задоволення позову.
Керуючись ст.ст. 9, 139, 308, 311, п. 2 ч. 1 ст. 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Універсал-порт - задовольнити частково.
Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2021 року - скасувати.
Ухвалити нове судове рішення, яким адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Універсал-порт до Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області щодо не застосування у Витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013 локальних коефіцієнтів: не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,95; не забезпечена централізованим водовідведенням - 0,95; не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,95.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю Універсал-порт Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 4810136300:07:001:0013 із застосуванням відповідних локальних коефіцієнтів з урахуванням висновків суду у цій справі.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 29.06.2021 року.
Головуючий-суддя: О.В. Єщенко
Судді: О.О. Димерлій
Т.М. Танасогло
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2021 |
Оприлюднено | 01.07.2021 |
Номер документу | 97974725 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Єщенко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні