Рішення
від 30.06.2021 по справі 460/5405/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

30 червня 2021 року м. Рівне №460/5405/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дудар О.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання неправомірними дій, В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" (далі - ТОВ "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ", позивач ) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненської області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу від 22.07.2020 №1090 "Про проведення документальної виїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" (код ЄДРПОУ 39148392) з питань законності декларування від`ємного значення за червень 2020р.".

Позов обґрунтовано тим, що відповідачем протиправно видано оскаржуваний наказ. Підстави для перевірки законності декларування від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду в сумі 3751356,00грн відсутні, оскільки зазначена сума виникла з травня 2017 року по червень 2020 року. Натомість, сума від`ємного значення, задекларованого у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2020 року, становить 370,00грн.

Ухвалою від 28.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено провести розгляд справи за правилами загального позовного провадження, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву, призначено підготовче засідання на 25.08.2020.

Ухвалою від 25.08.2020 підготовче засідання відкладено на 24.09.2020 за клопотанням сторін.

07.09.2020 Головним управлінням ДПС у Рівненської області подано відзив на позовну заяву, за змістом якого позовні вимоги є необґрунтованими, оскільки позивач самостійно визначив у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2020 року від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного періоду в сумі 3751356,00грн, що в силу вимог чинного законодавства є підставою для проведення документальної позапланової перевірки.

У підготовчому засіданні 24.09.2020 оголошено перерву до 21.10.2020 у зв`язку з витребуванням додаткових доказів.

20.10.2020 від ТОВ "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" надійшла заява про збільшення позовних вимог, згідно з якою позивач додатково просив суд визнати неправомірними дії відповідача щодо проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" з питань законності декларування від`ємного значення за червень 2020 року.

Зазначену заяву про збільшення позовних вимог прийнято судом.

Ухвалою суду від 21.10.2020 закрито підготовче провадження у справі, призначено розгляд справи по суті на 16.11.2020.

У судовому засіданні 16.11.2020 розгляд справи відкладено за клопотанням представника відповідача на 10.12.2020.

Ухвалою суду від 10.12.2020 розгляд справи відкладено за клопотанням представників сторін на 26.01.2021.

У судовому засіданні 26.01.2021 розгляд справи відкладено за клопотанням представника відповідача на 22.02.2021.

Ухвалою суду від 22.02.2021 розгляд справи відкладено на 18.03.2021.

Ухвалою суду від 18.03.2021 розгляд справи відкладено за клопотанням представника позивача на 13.04.2021.

Ухвалою суду від 13.04.2021 суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши позовну заяву та заяву про збільшення позовних вимог, відзив на позовну заяву, дослідивши долучені до матеріалів справи письмові докази, суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" (ідентифікаційний код юридичної особи: 39148392; місцезнаходження: вул.Академіка Степана Дем`янчука, буд.37, м.Рівне, Рівненська область, 33000) зареєстроване як юридична особа 25.03.2014 (номер запису 16021020000003125), 26.03.2014 взяте на облік у контролюючому органі як платник податків, з 01.02.2016 зареєстроване платником податку на додану вартість (індивідуальний номер платника податку на додану вартість 39148392). Основним видом економічної діяльності товариства за КВЕД є 41.10 Організація будівництва будівель (а.а.с.14-19).

22 липня 2020 року на підставі ст.20 розділу І, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, пункту 81.1 статті 81, пункту 82.2 статті 82 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України, начальником Головного управління ДПС у Рівненській області видано наказ Про проведення документальної виїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" (код ЄДРПОУ 39148392) з питань законності декларування від`ємного значення за червень 2020р.", відповідно до якого наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань законності декларування декларування від`ємного значення за червень 2020 року з 22.07.2020 тривалістю 5 робочих днів (а.а.с.4-5).

Вважаючи зазначений наказ протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України та статті 94 Податкового кодексу України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

За приписами ст.62 Податкового кодексу України, податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.

Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Згідно з статтею 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Пункт 78.1 статті 78 Податкового кодексу України визначає вичерпний перелік підстав для проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно з підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, якщо платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Буквальне тлумачення норми цього підпункту свідчить про два окремі випадки проведення документальної позапланової перевірки: перша - подання декларації, в якій заявлено до відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість; друга - подання декларації з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.2 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Згідно з пунктом 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету:

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстровано в міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 (далі - Порядок №21).

Згідно з абзацом першим підпункту 2 пункту 5 розділу V Порядок №21, якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації.

З рядка 19 визначається сума перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 200"1.3 статті 200"1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації. Визначена сума вказується у рядку 19.1 та зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21).

Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3). відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду.

Як встановлено судом, ТОВ "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" у податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2020 року (від 20.07.2020) задеклароване від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 19) - 3751356,00грн (а.а.с.7-8).

Додаток 2 до декларації з ПДВ позивача за червень 2020 року містить розшифровку суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації), який складається із 36 податкових періодів, починаючи з травня-місяця 2017 року по червень-місяць 2020 року включно та становить суму понад 100 тис. грн., а саме - 3млн 751тис. 356грн (а.а.с.9-11).

Оскільки позивач самостійно визначив у декларації з податку на додану вартість за червень 2020 року від`ємне значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис.грн, у контролюючого органу були достатні підстави для проведення документальної перевірки згідно з вимогами підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

Жодних інших підстав для визнання протиправним та скасування спірного наказу ТОВ "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ", а також визнання протиправними дій щодо проведення перевірки у позовній заяві не наведено.

Таким чином, враховуючи встановлені в ході судового розгляду обставини справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що суб`єкт владних повноважень - відповідач у справі, діяв на підставі, в межах та у спосіб, визначені чинним законодавством, а наказ від 22.07.2020 №1090 "Про проведення документальної виїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" (код ЄДРПОУ 39148392) з питань законності декларування від`ємного значення за червень 2020р." повністю відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям правомірності, обґрунтованості, неупередженості, добросовісності, розсудливості, пропорційності та своєчасності, а відтак до скасування не підлягає.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи спір, суд дійшов висновку, що відповідачем доказано правомірність спірного наказу на проведення перевірки, в той же час порушення прав позивача, про захист яких він просив в судовому порядку, не знайшло підтвердження в ході судового розгляду.

Таким чином, у задоволенні позовних вимог суд відмовляє повністю.

У силу вимог ст.139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" до Головного управління державної податкової служби у Рівненській області про визнання протиправним та скасування наказу, визнання неправомірними дій відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу розглянуто справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДНИЙ КВАРТАЛ РІВНЕ" (вул.Академіка Степана Дем`янчука, буд.37, м.Рівне, 33000; ідентифікаційний код юридичної особи: 39148392).

Відповідач: Головне управління ДПС у Рівненської області (вул.Відінська, буд.12, м.Рівне, 33023; ідентифікаційний код юридичної особи: 43142449).

Рішення складено 30 червня 2021 року

Суддя О.М. Дудар

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2021
Оприлюднено05.07.2021
Номер документу98045430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/5405/20

Постанова від 16.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 22.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 22.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 28.09.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 30.06.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

О.М. Дудар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні