Ухвала
від 05.07.2021 по справі 380/1195/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/1195/20

У Х В А Л А

про повернення заяви без розгляду

05 липня 2021 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хоми О.П., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Закладу дошкільної освіти ясла-садок №5 комбінованого типу Соснівської міської ради Сокальського району Львівської області про зупинення рішення суду надавши відстрочку або розстрочку виконання рішення суду у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Закладу дошкільної освіти ясла-садок №5 комбінованого типу Соснівської міської ради Сокальського району Львівської області про зупинення роботи будівлі,

в с т а н о в и в :

В провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Закладу дошкільної освіти ясла-садок №5 комбінованого типу Соснівської міської ради Сокальського району Львівської області про зупинення роботи будівлі.

Закладом дошкільної освіти ясла-садок №5 комбінованого типу Соснівської міської ради Сокальського району Львівської області на адресу суду 31.03.2021 (зареєстровано канцелярією суду 06.04.2021 за вх.№23094) клопотання про зупинення рішення суду надавши відстрочку або розстрочку виконання рішення суду.

Листом від 07.04.2021 сторін повідомлено, що справа №380/1195/20 надіслана для апеляційного розгляду до Восьмого апеляційного адміністративного суду, а відсутність справи у суді першої інстанції унеможливлює розгляд заяви про виправлення описки в судовому рішенні.

Справа №380/1195/20 повернулася до суду першої інстанції 31.05.2021.

Відповідно до частини першої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Статтею 167 КАС України передбачено загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення.

Так, згідно з частиною першою статті 167 КАС України будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити:

1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;

2) найменування суду, до якого вона подається;

3) номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі;

4) зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника;

5) підстави заяви (клопотання, заперечення);

6) перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення);

7) інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

Клопотання Закладу дошкільної освіти ясла-садок №5 комбінованого типу Соснівської міської ради Сокальського району Львівської області не відповідає вимогам частини першої статті 167 КАС України.

Окрім цього, згідно із Законом № 460-IX від 15.01.2020, частину першу статті 167 КАС України доповнено абзацом десятим відповідно до якого до заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, у тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження).

Судом встановлено, що заявником на підтвердження факту скерування заяви іншим учасникам справи не долучено жодних доказів.

Суд зазначає, що відповідно до Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) за подання заяви про встановлення строку виконання судового рішення передбачено сплату судового збору.

Проте, в матеріалах клопотання Закладу дошкільної освіти ясла-садок №5 комбінованого типу Соснівської міської ради Сокальського району Львівської області відсутні докази сплати судового збору.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом № 3674-VI.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України Про Державний бюджет України на 2021 рік від 15.12.2020 №1082-IX розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2021 встановлено у розмірі 2 270 грн.

Статтею 3 вказаного Закону № 3674-VI визначено випадки, у яких судовий збір не справляється.

Так, пунктом 3 частини другої статті 3 Закону № 3674-VI встановлено, що судовий збір не справляється за подання заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення.

При цьому дана норма була чинною на момент набрання чинності Законом № 3674-VI, і діє станом на даний час.

Разом з тим, звертаю увагу заявника на те, що Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору від 22.05.2015 № 484-VIII внесено зміни до Закону № 3674-VI та викладено частину другу статті 4 в новій редакції, згідно якої підпунктом 6 пункту третього передбачено, що за подання до адміністративного суду заяви про забезпечення доказів або позову, заяви про видачу виконавчого документа на підставі рішення іноземного суду, заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення ставка судового збору становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності. Така неузгодженість може виникнути внаслідок того, що прийняття нової норми не завжди супроводжується скасуванням застарілих норм з одного й того ж питання.

Загальні правила нормативно-правового акта, прийнятого пізніше, підлягають переважному застосуванню перед загальними правилами нормативно-правових актів тієї ж та меншої юридичної сили, прийнятих раніше. У такому ж порядку надається перевага спеціальним правовим приписам пізніше прийнятого нормативно-правового акта перед спеціальними правовими приписами раніше прийнятого нормативно-правового акта.

Внесення змін до нормативно-правового акта не перетворює весь такий акт у пізніше прийнятий і такий, положення якого підлягають переважному застосуванню перед раніше прийнятими нормативно-правовими актами такої ж юридичної сили. Перевагу при правозастосуванні перед раніше прийнятими законами мають лише положення нового нормативно-правового акту (положення раніше чинного нормативно-правового акту, до яких внесені зміни, або положення, якими цей акт доповнено новим нормативно-правовим актом).

Враховуючи те, що до Закону України Про судовий збір внесено зміни, зокрема встановлено, що за подання заяви про зміну чи встановлення способу, порядку і строку виконання судового рішення сплачується судовий збір та такі підлягають застосуванню на момент подання заяви.

З огляду на викладене, заявнику за подання клопотання про встановлення строку виконання судового рішення необхідно сплатити судовий збір у розмірі 681 грн (2 270 грн x 0,3).

Відповідно до частини другої статті 167 КАС України якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

Враховуючи невідповідність клопотання нормам статті 167 КАС України, відсутність доказів надсилання заяви іншим учасникам справи, а також доказів сплати судового збору, суд дійшов висновку про необхідність повернення клопотання без розгляду заявнику.

Керуючись ст.ст. 167, 241, 243, 248, 256, 293, 294, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

у х в а л и в:

Клопотання Закладу дошкільної освіти ясла-садок №5 комбінованого типу Соснівської міської ради Сокальського району Львівської області про зупинення рішення суду надавши відстрочку або розстрочку виконання рішення суду та додані до нього документи, - повернути заявнику без розгляду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Суддя О.П. Хома

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2021
Оприлюднено08.07.2021
Номер документу98113668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1195/20

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Постанова від 17.05.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 02.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Хома Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні