Ухвала
від 12.07.2021 по справі 906/708/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"12" липня 2021 р. м. Житомир Справа № 906/708/18

Господарський суд Житомирської області у складі: судді Машевської О.П.,

розглядаючи заяву Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Київ) в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" за №185 від 29.06.2021 року (вх. г/с №02-44/1134/21 від 02.07.2021 року) про заміну сторони виконавчого провадження у справі

за позовом: Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Київ) в особі Житомирської філії ПАТ "Укртелеком" (м. Житомир)

до Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації Житомирської області

за участю третіх осіб без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

1. Управління Державної казначейської служби України у Народицькому районі Житомирської області (Житомирська обл., смт. Народичі);

2. Народицька районна рада (Житомирська обл., смт. Народичі);

3. Народицька селищна рада (смт. Народичі, Житомирська обл.);

за участю заінтересованої особи Коростенської районної державної адміністрації

про стягнення 106066,73грн,

за участю представників сторін:

від позивача/стягувача: не прибув,

від відповідача/боржника: не прибув,

від третіх осіб: не прибули

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Житомирської області від 06.03.2019 року стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА Житомирської області (ід. код 03192750) на користь ПАТ "Укртелеком" (ід. код 21560766) в особі ЖФ ПАТ "Укртелеком" (ід. код 01184114) - 103 217,88грн відшкодування вартості телекомунікаційних послуг пільговій категорії населення за 2017 рік та 1714,67грн судового збору.

На примусове виконання рішення суду від 06.03.2019 року видано наказ № 906/708/18 від 11.03.2019р.

22.06.2021 року до суду від стягувача ПАТ "Укртелеком" в особі ЖФ ПАТ "Укртелеком" надійшла заява №172 від 16.06.2021 року (вх. г/с №02-44/1043/21 від 22.06.2021 року) про заміну боржника як сторони виконавчого провадження - Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА (ід. код 03192750) на процесуального правонаступника - Коростенську РДА.

Підставою звернення із заявою про заміну сторони виконавчого провадження стягувач вказує:

- розпорядження голови Народицької РДА №137 від 30.12.2020 року "Про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права шляхом приєднання до Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області" згідно з яким Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА Житомирської області (ід. код 03192750) реорганізовано шляхом приєднання до Коростенської РДА Житомирської області;

- лист Коростенського управління Державної казначейської служби України Житомирської області від 04.06.2021 року за №05-06/501, яким повернуто без виконання наказ №906/708/18 від 11.03.2019 року з підстав відсутності у боржника відкритих рахунків в Управлінні та про наявність підстав для його заміни на Коростенську РДА Житомирської області.

Разом із заявою про заміну сторони виконавчого провадження стягувачем до суду повернуто оригінал наказу господарського суду №906/708/18 від 11.03.2019 року.

Відповідно до ухвали суду від 05.07.2021 року залучено до участі у справі заінтересовану особу Коростенську районну державну адміністрацію на стадії виконання судового рішення та призначено до розгляду заяву Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Київ) в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" за №185 від 29.06.2021 року (вх. г/с №02-44/1134/21 від 02.07.2021 року) про заміну сторони виконавчого провадження на "12" липня 2021 р. о 14:30.

12.07.2021 року до суду Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації надіслало через еплектронну пошту суду, однак без дотримаення вимог про ЕЦП, заперечення за №08/2065 від 12.07.2021 року (віх. г/с №14319 від 12.07.2021 року) щодо заяви Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Київ) в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" за №185 від 29.06.2021 року (вх. г/с №02-44/1134/21 від 02.07.2021 року) про заміну сторони виконавчого провадження. У Запереченні Управління соціальної політики Коростенської РДА доводить, що Коростенська РДА Житомирської області не є належним відповідачем по справі та є передчасним залученням її в якості заінтересованої особи, оскільки Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації Житомирської області станом на 09.07.2021 року не припинено, запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не внесено. Одночасно зазначає, що з 2016 року фінансування пільги з послуг зв`язку проводиться лише з місцевих бюджетів, тому вважає за необхідне замінити належного відповідача на Народицьку селищну раду. Крім того, просить суд залучити у співвідповідачами по справі Міністерства соціального політики України та Міністерство фінансів України.

12.07.2021 року до суду Акціонерне товариство "Укртелеком" (м. Київ) в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" (м. Житомир) надіслав суду через електронну пошту суду, однак без дотримання вимог про ЕЦП, клопотання за №225 від 12.07.2021 року в якому просило суд розглядати заяву про заміну сторони виконавчого провадження без їхньої участі за матеріалами справи.

12.07.2021 року до суду Коростенська районна державна адміністрація Житомирської області надіслала суду через електронну пошту суду, однак без дотримання вимог про ЕЦП, заяву за №02-10/1113 від 09.07.2021 року (вх. г/с №14360 від 12.07.2021 року) в якій заінтересована особа Коростенська РДА просить суд залучити належну заінтересовану особу на Управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації, яка є самостійною юридичною особою.

Додатково Коростенською РДА додано до заяви від 12.07.2021 року копію розпорядження голови районної державної адміністрації №25А від 15.03.2021 року "Про затвердження передавальних актів балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів", згідно якого відповідно до статті 104-107 Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, статтей 6,39,41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1321, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" затверджено передавальні акти балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів структурних підрозділів, які мають статус юридичних осіб публічного права, зокрема, Народицької районної державної адміністрації Житомирської області. У пункт 2 даного розпорядження від 15.03.2021 року вказано головам комісій з реорганізації юридичних осіб публічного права, зокрема, Народицькій районній державній адміністрації подати органу державної реєстрації необхідні документи для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань записів щодо припинення юридичних осіб публічного права у результаті їх реорганізації шляхом приєднання.

Відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в засіданні 12.07.20221 року судом здійснено спеціальні витяги щодо юридичних осіб відповідача/боржника Управління праці та соціальної політики Народицької РДА, позивача/стягувача АТ "Укртелеком" та Управління соціальної політики Коростенської РДА.

Судом встановлено, що стягувач Публічне акціонерне товариство "Укртелеком" (м.Київ) діє в організаційно-правовій формі Акціонерного товариства "Укртелеком" (м.Київ).

Частиною четвертою статті 3 Закону України "Про акціонерні товариства" визначено, що повне найменування акціонерного товариства українською мовою повинне містити його організаційно-правову форму (акціонерне товариство). Тип акціонерного товариства не є обов`язковою складовою найменування акціонерного товариства.

Зміна найменування юридичної особи тягне за собою необхідність у державній реєстрації змін до установчих документів в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

На підставі відкритих відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (витяг за №396196033569 від 12.07.2021 року), суд ухвалює привести найменування позивача/стягувача ПАТ "Укртелеком" (м.Київ) в особі Житомирської філії ПАТ "Укртелеком" у відповідність , зазначивши Акціонерне товариство "Укртелеком" (м.Київ) в особі Житомирської філії Акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Житомир).

Суд ухвалює замінити заінтересовану особу з Коростенської РДА (код ЄДРПОУ 04053513) на Управління соціальної політики Коростенської РДА (код ЄДРПОУ 03192690) на підставі ч.3 ст. 169 Кодексу.

Суд ухвалює замінити сторону виконавчого провадження у справі - боржника з Управління праці та соціальної політики Народицької РДА на Управління соціальної політики Коростенської РДА, мотивуючи свій висновок наступним.

У пунктах 22-23 постанови Великої Палати Верховного Суду у справі №264/5957/17 від 30.06.2020 року зазначено, що правонаступництво - це перехід суб`єктивного права (а у широкому розумінні - також і юридичного обов`язку) від однієї особи до іншої (правонаступника). Для вирішення проблеми процесуального правонаступництва, означеної в ухвалі Верховного Суду у складі об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 27 січня 2020 року, у світлі обставин справи № 264/5957/17 Велика Палата Верховного Суду зауважує, що поняття правонаступництво юридичної особи , правонаступництво прав та обов`язків юридичної особи і процесуальне правонаступництво юридичної особи-сторони у справі мають різний зміст.

Правонаступництво юридичної особи має місце у випадку її припинення шляхом реорганізації: злиття, приєднання, поділу, перетворення (частина перша статті 104 ЦК України). У такому разі відбувається одночасне правонаступництво (передання) прав і обов`язків юридичної особи або, іншими словами, одночасне правонаступництво щодо майна, прав і обов`язків юридичної особи (частина друга статті 107 ЦК України). Тому правонаступництво юридичної особи, так само як і спадкове правонаступництво (стаття 1216 ЦК України), завжди є універсальним, тобто передбачає одночасний перехід до правонаступника за передавальним актом або розподільчим балансом (частина перша статті 104, статті 106 - 109 ЦК України) і прав, і обов`язків юридичної особи, яка припиняється шляхом реорганізації (див. також пункти 37-38, 40-43 постанови Великої Палати Верховного Суду від 16 червня 2020 року у справі № 910/5953/17).

У постанові від 16.02.2021 року у справі 911/3411/14 Велика Палата Верховного Суду вказала, що у виконавчому провадженні заміна сторони виконавчого провадження відбувається на підставі статті 334 ГПК України, а саме: у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Також відповідно до частини п`ятої статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Статтею 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження визначається як завершальна стадія судового провадження.

Заміна сторони виконавчого провадження правонаступником, тобто здійснення процесуального правонаступництва після набрання судовим рішенням законної сили, полягає в поширенні на правонаступників законної сили судового рішення. При цьому на правонаступників законна сила судового рішення поширюється усіма своїми правовими наслідками - незмінністю, неспростовністю, виключністю, преюдиційністю, виконуваністю.

Оскільки виконавче провадження є самостійною стадією судового процесу, сторони виконавчого провадження належать до учасників справи, а отже, якщо процесуальне правонаступництво має місце на стадії виконавчого провадження, заміна сторони виконавчого провадження означає й заміну учасника справи. Відтак заміна у разі вибуття сторони виконавчого провадження правонаступником (стаття 334 ГПК України) має відбуватись з одночасною заміною правонаступником відповідного учасника справи (стаття 52 ГПК України). Відповідний висновок викладено Великою Палатою Верховного Суду також у постанові від 3 листопада 2020 року у справі № 916/16/17 (пункт 73).

Як встановлено судом, 15.03.2021 року розпорядженням голови Коростенської РДА №25А затверджено Передавальний акт балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів Управління праці та соціального захисту населення Народицької районної державної адміністрації Житомирської області до правонаступника шляхом приєднання до Управління соціальної політики Коростенської РДА Житомирської області, а саме: КПКВК 7761010, 2501200, 2501480, 2501230.

Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб.

Згідно п. 14 ст. 17 вказаного Закону визначено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи, зокрема:

- заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;

- довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання;

- документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

У розпорядження голови Коростенської РДА №25А від 15.03.2021 року наказано головам комісій з реорганізації юридичних осіб подати до органу державної реєстрації необхідні документи для внесення до ЄДР записів щодо припинення юридичних осіб публічного права в результаті їх реорганізації шляхом приєднання.

Судом встановлено, що боржник Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА ( витяг з ЄДР за №86130543015 від 12.07.2021 року) за кодом 03192750 перебуває у стані припинення з 04.01.2021 року . Таким чином, розпорядження голови Коростенської РДА від 15.03.2021 року за №25А станом на 12.07.2021р. в цій частині вважається невиконаним.

Відповідно до частин першої та п`ятої статті 104 Цивільного кодексу України(далі - ЦК України) юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

При реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.

При реорганізації в формі приєднання немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.

Після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами ( ч. 2 ст. 107 ЦК України). і

Відповідно до частини 3 цієї статті Кодексу передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий ( подібний висновок викладено у п. 43 постанови ВПВС від 16 червня 2020 року у справі № 910/5953/17).

У ч.8 ст. 9 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Передавальний акт складено 15.03.2021 року, однак припинення Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА Житомирської області не зареєстровано.

Доводи Управління соціальної політики Коростенської РДА про те, що відсутність в ЄДР запису про припинення свідчить про те, що правонаступництво Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА не відбулося, є помилковими. Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями ( див. п.п. 60,61 постанови ВПВС від 16 червня 2020 року у справі № 910/5953/17).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, с. 3 ст. 169, ст.ст. 234, 334 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Змінити найменування позивача у справі № 906/708/18 та стягувача у наказі № 906/708/18 від 11.03.2019р. з Публічне акціонерне товариство "Укртелеком" (м.Київ) в особі Житомирської філії ПАТ "Укртелеком" на Акціонерне товариство "Укртелеком" (м.Київ) в особі Житомирської філії Акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Житомир).

2. Заяву Акціонерного товариства "Укртелеком" (м. Київ) в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" за №185 від 29.06.2021 року (вх. г/с №02-44/1134/21 від 02.07.2021 року) про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити частково.

3. Замінити залучену до участі у справі на стадії виконання судового рішення заінтересовану особу Коростенську районну державну адміністрацію (код ЄДРПОУ 04053513) на Управління соціальної політики Коростенської РДА (код ЄДРПОУ 03192690).

4. Замінити відповідача у справі № 906/708/18 та боржника у наказі № 906/708/18 від 11.03.2019р. Управління праці та соціального захисту населення Народицької РДА Житомирської області (11400, Житомирська область, Народицький район, смт. Народичі, вул. Свято-Миколаївська, 136, код ЄДРПОУ 03192750) процесуальним правонаступником - Управлінням соціальної політики Коростенської РДА (11500, вул. Франка,5, м. Коростень , Житомирська область, код ЄДРПОУ 03192690).

Ухвала складена та підписана 13.07.2021року, набрала законної сили та підлягає апеляційному оскарженню.

Суддя Машевська О.П.

Друк:

1 - в справу

2- позивачу /стягувачу ЖФ (рек. з повідомл.) + на ел. пошту marudenko@ukrtelecom.com

3- відповідачу /УПСЗН Народицької РДА )(рек. з повідомл.),

4- третій особі Управління Державної казначейської служби України у Народицькому районі Житомирської області (11401, Житомирська обл., смт. Народичі, вул. Свято-Михайлівська, 177) рек. з повідомл.

5- третій особі Народицькій районній раді ( 11400, смт Народичі, вул. 1-го Травня, буд. 15) рек. з повідомл.,

6- третій особі Народицькій селищній раді (11401, смт. Народичі Житомирської області, вул. Свято-Миколаївська, 175) рек. з повідомл.

7- Коростенська РДА (рек. з повідомл) + на ел. адресу: krda@krstrda

8- Управління соціальної політики Коростень. РДА (11500, м. Коростень, Житом. обл., вул. Франка, 2) рек. з повідом

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення12.07.2021
Оприлюднено14.07.2021
Номер документу98264771
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/708/18

Ухвала від 12.07.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 05.07.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 23.06.2021

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Рішення від 08.02.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 17.01.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 10.12.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 05.11.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Машевська О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні