Ухвала
від 13.05.2010 по справі 12/794н-ад
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"13" травня 2010 р. м. Київ К-13880/07

Вищий адміністративн ий суд України у складі колег ії суддів:

головуючого Степашка О.І.

суддів: Конюшка К.В.

Нечитайла О.М

Пилипчук Н.Г.

Сергейчука О.А.

розглянувши в письмовом у провадженні касаційну с каргу Державної податков ої інспекції у м. Сєвєродонец ьку

на постанову Господар ського суду Луганської облас ті від 22.01.2007

та ухвалу Луганського апеляційного господарськог о суду від 29.05.2007

у справі № 12/794н-ад

за позовом Прив атного підприємства «ТНіК»

до Державної подат кової інспекції у м. Сєвєродо нецьку

про визнання н езаконним та скасуванн я податкового повідомлення-р ішення

В С Т А Н О В И В :

Приватне підприємство «ТНіК»(далі по тексту - пози вач, ПП «ТНіК») звернулось до Г осподарського суду Луганськ ої області з позовом до Держа вної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку (далі по тек сту - відповідач, ДПІ у м. Сєвє родонецьку) про визнання нез аконним та скасування п одаткового повідомлення-ріш ення від 01.11.2006 № 0006032301/0, яким визнач ено податкове зобов' язання з податку на прибуток у загал ьній сумі 239701,59 грн., з яких 178613,38 грн . основного платежу та 61088,21 грн. штрафних санкцій.

Позов обґрунтовано тим, щ о здійснення господарських о перацій, витрати за якими від несено до складу валових, під тверджені належним чином офо рмленими документами.

Постановою Господарськог о суду Луганської області ві д 22.01.2007, залишеною без змін ухва лою Луганського апеляційног о господарського суду від 29.05.20 07, позов задоволено.

В касаційній скарзі відпов ідач просить скасувати судов і рішення першої та апеляцій ної інстанцій з мотивів пору шення судами норм матеріальн ого права та прийняти нове су дове рішення, яким у позові ві дмовити.

Колегія суддів вважає, що к асаційна скарга підлягає час тковому задоволенню з огляду на таке.

Як встановлено судами попе редніх інстанцій, спірне под аткове повідомлення-рішення від 01.11.2006 № 0006032301/0, яким визначено п одаткове зобов' язання з под атку на прибуток у загальній сумі 239701,59 грн., було винесено по датковим органом на підставі акта перевірки від 20.10.2006 № 1591/23-3 102313 8.

На думку відповідача, позив ачем порушено підпункт 5.2.1 пун кту 5.2, підпунктів 5.3.2, 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону України від 28.12 .1994 № 334/94-ВР «Про оподаткування п рибутку підприємств»(далі - Закон № 334/94-ВР), в результаті чог о занижено податок на прибут ок на суму 178613,38 грн., у тому числі за 4 квартал 2005 року - 75041,92 грн., за 1 півріччя 2006 року - 103571,46 грн.

Згідно договору про наданн я юридичних послуг від 01.04.2005 поз ивач отримав від ТОВ «Расінг »юридичні послуги на загальн у суму 819213,23 грн., яку відніс до ск ладу валових витрат.

Згідно договору про наданн я юридичних послуг від 01.04.2005 поз ивач отримав від ТОВ «Крафте нергія»рекламні послуги на з агальну суму 29833,33 грн., яку відні с до складу валових витрат.

До складу валових витрат по зивачем також внесено вартіс ть нематеріальних активів (п рограмного забезпечення) у с умі 1942,5 грн.

Суди попередніх інстанцій , задовольняючи позов, зазнач или, що надання позивачу юрид ичних та рекламних послуг пі дтверджено належним чином оф ормленими актами виконаних р обіт, тому відповідні витрат и правомірно віднесено до ва лових.

Проте, такий висновок є пер едчасним та необґрунтованим належним чином.

Відповідно до підпункту 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону № 334/94-ВР не належать до складу валови х витрат будь-які витрати, не п ідтверджені відповідними ро зрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язк овість ведення і зберігання яких передбачена правилами в едення податкового обліку.

Статтею 9 Закону України ві д 16.07.1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні»визначено, щ о первинні та зведені обліко ві документи можуть бути скл адені на паперових або машин них носіях і повинні мати так і обов'язкові реквізити: назв у документа (форми); дату і міс це складання; назву підприєм ства, від імені якого складен о документ; зміст та обсяг гос подарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції.

Судами першої та апеляційн ої інстанцій не надано оцінк и твердженням податкового ор гану, викладеним в акті перев ірки, відносно того, що в актах виконаних робіт відсутній о бов' язків реквізит «зміст т а обсяг господарської операц ії». Натомість, суди вдались л ише до оцінки чинності перви нних документів у зв' язку з відсутністю іншого реквізит у - «одиниця виміру господар ської операції».

Відповідач посилався на те , що у зв' язку з відсутністю у первинних документах таких обов' язкових реквізитів, як зміст та обсяг господарсько ї операції позивач неправомі рно відніс витрати до валови х, оскільки із вказаних докум ентів не вбачається використ ання ним послуг у господарсь кій діяльності.

Відповідно до пункту 5.1 стат ті 5 Закону № 334/94-ВР валові витра ти виробництва та обігу - це сума будь-яких витрат платни ка податку у грошовій, матері альній або нематеріальній фо рмах, здійснюваних як компен сація вартості товарів (робі т, послуг), які придбаваються ( виготовляються) таким платни ком податку для їх подальшог о використання у власній гос подарській діяльності.

Згідно підпункту 1.32 статті 1 Закону № 334/94-ВР господарська д іяльність - будь-яка діяльніс ть особи, направлена на отрим ання доходу в грошовій, матер іальній або нематеріальній ф ормах, у разі коли безпосеред ня участь такої особи в орган ізації такої діяльності є ре гулярною, постійною та суттє вою. Під безпосередньою учас тю слід розуміти зазначену д іяльність особи через свої п остійні представництва, філі али, відділення, інші відокре млені підрозділи, а також чер ез довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє в ід імені та на користь першої особи.

Судами не перевірено довод и податкового органу щодо ві дсутності у первинних докуме нтах обов' язкових реквізит ів щодо змісту та обсягу госп одарської операції та викори стання позивачем отриманих п ослуг у господарській діяльн ості.

Відповідно, частинами 4 та 5 с татті 11 Кодексу адміністрати вного судочинства України (д алі - КАС України) на суд покл адається обов' язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для з' ясування в сіх обставин у справі.

Проте, судами попередніх ін станцій, в порушення вказани х норм права, не було дослідже но всіх обставин справи, що ма ють значення для правильного вирішення спору.

Статтею 159 КАС України визна чено, що судове рішення повин но бути законним і обґрунтов аним. Законним є рішення, ухва лене судом відповідно до нор м матеріального права при до триманні норм процесуальног о права. Обґрунтованим є ріше ння, ухвалене судом на підста ві повно і всебічно з'ясовани х обставин в адміністративні й справі, підтверджених тими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні.

Враховуючи, що передбачені процесуальним законодавств ом межі перегляду справи в ка саційній інстанції не дають їй права встановлювати та ви знавати доведеними обставин и, що не були встановлені попе редніми судовими інстанціям и, оскаржувані судові рішенн я у справі підлягають скасув анню з направленням справи н а новий судовий розгляд до су ду першої інстанції відповід но до частини 2 статті 227 КАС Укр аїни.

Керуючись статтями 222, 227, 230 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд касацій ної інстанції

У Х В А Л И В :

Касаційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Сєвєродонецьку задовольнит и частково.

Постанову Господарського суду Луганської області від 22.01.2007 та ухвалу Луганського апе ляційного господарського су ду від 29.05.2007 скасувати, справу н аправити на новий судовий ро згляд до суду першої інстанц ії.

Ухвала набирає законної си ли з моменту підписання та не підлягає оскарженню, крім як з підстав, в порядку та строки , передбаченими статтею 237 Код ексу адміністративного судо чинства України.

Головуючий (підпис) О.І. Степашко

Судді (підпис) К.В. Конюшко

(підпис) О.М. Нечитайло

(підпис) Н.Г. Пилипчук

(підпис) О.А. Сергейчук

З оригіналом згідно

Відповідальний секретар І.Ю. Гончарук

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення13.05.2010
Оприлюднено21.06.2010
Номер документу9826872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/794н-ад

Ухвала від 13.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 07.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 29.05.2007

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Журавльова Л.І.

Ухвала від 02.04.2007

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Перлов Д.Ю.

Ухвала від 05.03.2007

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Перлов Д.Ю.

Постанова від 22.01.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

Ухвала від 04.12.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Палєй О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні