Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 липня 2021 р. Справа№200/2961/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді -Христофорова А.Б., при секретарі судового засідання Нікіфорової В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Волноваської районної державної адміністрації Донецької області про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, зобов`язання нарахувати та виплатити середній заробіток, -
В С Т А Н О В И В:
19 березня 2021 року ОСОБА_2 звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Волноваської районної державної адміністрації Донецької області, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати наказ начальника Управління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області Козми Г.О. від 19.02.2021 №12/2 Про звільнення ОСОБА_3 ;
- поновити ОСОБА_2 на посаді заступника начальника управління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області, начальника відділу грошових виплат і компенсаційуправління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області з 20.02.2021;
- зобов`язати позивачці нарахувати та виплатити середній заробіток за період з 20.02.2021 по дату прийняття судом рішення про поновлення на роботі.
В обґрунтування позову позивачка зазначає, що 19 лютого 2021 року її було звільнено з посади заступника начальника управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації, начальника відділу грошових виплат і компенсацій у зв`язку з реорганізацією Управління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області та скороченням штату працівників на підставі наказу від 19.02.2021 №12/2.
Так, зазначає позивачка, в наказі Управління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області від 19.02.2021 №12/2, зазначено, що позивачку було звільнено з посади на підставі п.1 ч.1 та ч. 4 ст. 87 ЗУ Про державну службу , ст. 24 ЗУ Про відпустки , розпорядження голови Волноваської районної державної адміністрації від 21 січня 2021 року Про реорганізацію структурних підрозділів Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області , наказу начальника управління від 20.01.2021 року №1/1 Про попередження працівників про наступне вивільнення . Вищезазначений наказ позивачка вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Позивачка наполягає на тому, що посада, яку вона обіймала продовжує існувати в зміненій структурі (штатному розписі) в державному органі, тобто скорочення не відбулось. Зазначає, що у вище наведеному наказі не вірно зазначено її ініціали.
Позивачка також вважає, що є особою, яка має тривалий безперервний стаж роботи, відповідно до якого їй залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку та має більш високу кваліфікацію, тому роботодавцем не дотримано процедуру звільнення працівника за скороченням штату.
22 квітня 2021 року від управління соціального захисту населення Волноваської райдержадмінстрації Донецької області до суду надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач не погоджується із позовом та просить у його задоволенні відмовити.
Вказує, що у зв`язку із проведенням адміністративно-територіальної реформи, управління соціального захисту населення Волноваської райдержадміністрації Донецької області припинило свою діяльність 23 березня 2021 року, а правонаступником всіх прав та обов`язків стала Волноваська районна державна адміністрація, тому управління соціального захисту населення Волноваської райдержадміністрації Донецької області не може бути стороною у справі.
18 травня 2021 року від Волноваської районної державної адміністрації Донецької області до суду надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач заперечує проти доводів позову та вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню за наступних правових підстав.
Так, відзначив відповідач, враховуючи постанову Верховної Ради України вид 17 липня 2020 року 807-1Х Про утворення та ліквідацію районів , керуючись Порядком здійснення заходів щодо утворення та реорганізацію районних державних адміністрацій, то припиняються, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №м 1321, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1635-р Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій , розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 04 січня 2021 року N 1/5-21 Про чисельність працівників районних державних адміністрацій Донецької області з 01 січня 2021 року , розпорядженням голови Великоновосілківської райдержадміністрації від 06 січня 2021 року № 3 Про скорочення посад було прийнято рішення про скорочення всіх посад у Великоновосілківської райдержадміністрації, в тому числі посад управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації, оскільки доведена гранична чисельність посад згідно розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 04 січня 2021 року № 1/5-21 Про чисельність працівників районних державних адміністрацій Донецької області з 01 січня 2021 року склала 0 одиниць. Враховуючи доведену граничну чисельність Великоновосілківської райдержадміністрації на 2021 рік, штатний розпис структурних підрозділів Великоновосілківської райдержадміністрації на 2021 рік не розроблявся у зв`язку з відсутністю необхідності та правової підстави.
Відповідач вказує, що звільнення позивачки відбулось 19 лютого 2021 року на підставі пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу у зв`язку із скороченням штату працівників управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації. Станом на день звільнення (19.02.2021) діяла норма закону, відповідно до якої суб`єкт призначення або керівник державної служби попереджає державного службовця про наступне звільнення ні підставі пунктів 1 та 11 частини першої цієї статті у письмовій формі не пізніше, ніж за 30 календарних днів. Суб`єкт призначення або керівник державної служби може пропонувати державному службовцю будь-яку вакантну посаду державної служби у тому самому державному органі (за наявності). При цьому не застосовуються положення законодавства про працю щодо обов`язку суб`єкта призначення отримання згоди виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) на звільнення (ч. 3 статті 87 Закону України Про державну службу в редакції Закону від 15.01.2021 р).
Відповідач вважає, що на момент звільнення позивачки у керівника державної служби - начальника управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації ОСОБА_4 було наявне право пропонувати позивачу вакантну посаду в тому самому державному органі та лише за наявності, а не обов`язок.
Наполягає на тому, що управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації не було допущено порушення трудових прав Позивача, наказ від 19 лютого 2021 року № 12/2 Про звільнення ОСОБА_3 було прийнято згідно норм чинною законодавства.
У відповіді на відзив (т. 1, а.с. 221-226), який отриманий судом 3 червня 2021 року, позивачка просить позовні вимоги задовольнити, оскільки вважає, що внаслідок реорганізації органів виконавчої влади у роботодавця виникає обов`язок чіткого виконання законодавства про працю, в частині дотримання трудових прав працівників. Посилається при цьому на позицію Верхового Суду України, висловлену у постанові від 08.05.2019 по справі № 806/1175/17, від 28.02.2020 по справі № 807/819/16.
Позивачка наполягала на тому, що відповідач не виконав покладеного законом обов`язку стосовно вжиття заходів щодо можливого працевлаштування позивачки, посада якої підлягала вивільненню.
14 червня 2021 року на адресу суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких Волноваська РДА просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю та вважає, що звільнення ОСОБА_2 відбулось на підставі пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу у зв`язку із скороченням штату працівників управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації, що не суперечить нормам статті 36 КЗпП України. Вказує, що звільнення позивача відбулось на підставі наказу начальника управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації від 19 лютого 2021 року № 12/2, а не рішення Волноваської РДА, тому твердження представника позивач про те, що відповідач не виконав свого обов`язку щодо можливого працевлаштування позивача, є помилковим.
Відповідач наполягає на тому, що виконавчий орган - управління соціального захисту населення Великоновосілківської райдержадміністрації припинено 23 березня 2021 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 квітня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду, провадження у справі відкрито, розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 13 квітня 2021 року.
Ухвалою суду від 13 квітня 2021 року замінено первинного відповідача у справі - Управління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197233) на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197227), підготовче засідання відкладено на 27 квітня 2021 року.
Ухвалою суду від 27 квітня 2021 року замінено неналежного відповідача у справі - Управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197227, місцезнаходження юридичної особи: 85700, Донецька область, Волноваський район, м. Волноваха, вул. Гагаріна, буд. 36) на належного відповідача Волноваську району державну адміністрацію Донецької області (код ЄДРПОУ 05419927, місцезнаходження юридичної особи: 87500, Донецька область, м. Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБР, 1).
18 травня 2021 року підготовче засідання відкладене на 25 травня 2021 року.
25 травня 2021 року підготовче засідання відкладене на 03 червня 2021 року.
Ухвалою суду від 03 червня 2021 року зобов`язано Волноваську районну державну адміністрацію Донецької області у строк до 15 червня 2021 року представити до суду: штатний розпис Великоновосілківського підрозділу управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області станом на 19.02.2021 року та на даний момент; Положення про Великоновосілківський підрозділ управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області станом на 19.02.2021 року та на даний момент; документи про структуру Великоновосілківського підрозділу управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області станом на 19.02.2021 року та на даний момент; інформацію про перелік вакантних посад станом на 19.02.2021 року та на даний момент в Великоновосілківському підрозділі управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області (т.1., а.с. 236-237).
Ухвалою від 15 червня 2021 року зобов`язано Волноваську районну державну адміністрацію Донецької області у строк до 23 червня 2021 року представити до суду:
- штатний розпис Великоновосілківського підрозділу управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області станом на час утворення та на даний момент; Положення про Великоновосілківський підрозділ управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області; документи про структуру Великоновосілківського підрозділу управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області станом на час утворення та на даний момент; інформацію про перелік вакантних посад станом на час утворення та на даний момент в Великоновосілківському підрозділі управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області; рішення Про утворення відокремленого підрозділу що не є юридичною особою публічного права Великоновосілківський підрозділ управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області. Підготовче засідання відкладено до 23 червня 2021 року. Попереджено Волноваську районну державну адміністрацію Донецької області про те, що за неподання витребуваних доказів без поважних причин або неповідомлення суду про неможливість подати витребувані докази та причин їх неподання, суд може постановити ухвали, зокрема, про стягнення з винної особи штрафу у розмірі від 0,3 до 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб в дохід Державного бюджету України, про тимчасове вилучення доказів.
Ухвалою суду від 23 червня 2021 року закрито підготовче провадження у справі, призначено проведення судового засідання для розгляду справи по суті на 06 липня 2021 року.
06 липня 2021 року сторони у судове засідання не з`явились.
06 липня 2021 року на адресу суду від представника позивачки надійшло клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку із тим, що 30.06.2021 року та 01.07.2021 року згідно системи Електронний суд відповідачем були надані витребувані судом документи, однак, зазначає представник позивачки, ані він, ані позивачка не мали можливості з ними ознайомитись.
У зв`язку із необхідним додатковим часом на ознайомлення з вказаними вище документами, представник позивачки просить суд відкласти судове засідання.
Відповідач 06 липня 2021 року надав суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Розглянувши клопотання представника позивачки суд вважає його таким, що не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 205 КАС України передбачено, що суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав: 1) неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про вручення йому повідомлення про дату, час і місце судового засідання; 2) перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними; 3) виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи; 4) необхідність витребування нових доказів, у випадку, коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження; 5) якщо суд визнає потрібним, щоб сторона, яка подала заяву про розгляд справи за її відсутності, дала особисті пояснення.
Суд зазначає, що 30 червня 2021 року та 01 липня 2021 року на адресу суду надійшли поштові відправлення від Волноваської районної державної адміністрації, які містили в собі додаткові докази по справі та витребувані судом документи.
Проте, суд звертає увагу, що в матеріалах справи наявні ті ж самі документи, що були надіслані Волноваською районною державною адміністрацією за допомогою засобів електронної пошти, які були отримані судом 22 червня 2021 року.
З огляду на викладене твердження представника позивачки про відсутність у нього та у позивачки можливості ознайомлення з вищевказаними документами судом не приймається, оскільки у представника позивачки та у позивачки було достатньо часу для ознайомлення із вказаними документами.
Крім того судом не встановлено передбачених КАС України обставин для відкладення розгляду справи.
З огляду на викладене, суд вважає, що клопотання представника позивачки про відкладення розгляду справи не підлягає задоволенню, оскільки останнім не наведено передбачених КАС України підстав для відкладення розгляду справи.
Також представником позивачки не наведено жодних обставин, які б унеможливлювали розгляд цієї справи.
У зв`язку із чим клопотання представника позивачки про відкладення розгляду справи задоволенню не підлягає.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Позивач, громадянка України, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 , адреса листування: АДРЕСА_2 ).
Відповідач, Волноваська районна державна адміністрація Донецької області (ідентифікаційний код 05419927, адреса місцезнаходження: 85700, Донецька область, м. Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБр, 1), є суб`єктом владних повноважень та відповідно до статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) здатна здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки.
Судом встановлено, що позивачка, ОСОБА_1 , була звільнена 19 лютого 2021 року з посади заступника начальника управління, начальника відділу грошових виплат і компенсацій у зв`язку із реорганізацією управління соціального захисту населення Великоновоселківської районної державної адміністрації та скороченням штату працівників відповідно до пункту 1 частини 1 статті 87 Закону України Про державну службу відповідно до наказу управління соціального захисту населення Великоновоселківської районної державної адміністрації від 19.02.2021 № 12/2 (т. 1, а.с. 14).
На виконання постанови Верховної Ради України вид 17 липня 2020 року 807-1Х Про утворення та ліквідацію районів , керуючись Порядком здійснення заходів щодо утворення та реорганізацію районних державних адміністрацій, то припиняються, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №м 1321, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1635-р Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій (т. 1, а.с. 55-57), розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 04 січня 2021 року N 1/5-21 Про чисельність працівників районних державних адміністрацій Донецької області з 01 січня 2021 року ,
Розпорядженням голови Великоновоселківської райдержадміністрації від 06 січня 2021 року № 3 Про скорочення посад (т.1, а.с. 118-120), було прийнято рішення про скорочення всіх посад у Великоновоселківської райдержадміністрації, в тому числі посад управління соціального захисту населення Великоновоселківської райдержадміністрації (п.п. 5, п. 4) (т. 1, а.с. 179-181), оскільки доведена гранична чисельність посад згідно розпорядження голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної від 04 січня 2021 року № 1/5-21 Про чисельність працівників районних державних адміністрацій Донецької області з 01 січня 2021 року склала 0 одиниць (т.1, а.с. 191).
При ухваленні рішення суд виходив з наступних мотивів та керувався такими положеннями законодавства.
Статтею 43 Конституції України громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
Публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, у державних колегіальних органах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, інша державна служба, патронатна служба в державних органах, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування (п. 17 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях, урегульовані Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII Про державну службу (надалі - Закон № 889-VIII).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 87 Закону № 889-VIII, підставами для припинення державної служби за ініціативою суб`єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізація державного органу.
Суб`єкт призначення або керівник державної служби попереджає державного службовця про наступне звільнення на підставі пунктів 1 та 11 частини першої цієї статті у письмовій формі не пізніше ніж за 30 календарних днів. Суб`єкт призначення або керівник державної служби може пропонувати державному службовцю будь-яку вакантну посаду державної служби у тому самому державному органі (за наявності). При цьому не застосовуються положення законодавства про працю щодо обов`язку суб`єкта призначення отримання згоди виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) на звільнення (ч.3 ст. 87 Закону № 889-VIII в редакції, чинній на дату звільнення).
Отже з процитованих норм видно, що підставами для припинення державної служби за ініціативою суб`єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців. При цьому, обов`язок щодо подальшого працевлаштування відсутній. Законодавець визначив право суб`єкта владних повноважень пропонувати державному службовцю будь-яку вакантну посаду державної служби за її за наявності.
Судом встановлено, що на підставі Розпорядження Голови ОДА - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 11.01.201 № 9/5-21 було вжито заходів із реорганізації Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області (т. 1, а.с. 107).
Судом також встановлено, що відповідно до п. п. 6 п. 1 Розпорядження Голови Волноваської РДА від 21.01.2019 № 19 реорганізовано структурні підрозділи Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області шляхом приєднання до Волноваської РДА Донецької області управління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області (т. 1, а.с. 193-195).
Розпорядженням голови Великоновосілківської РДА від 6 січня 2021 року № 3 (т. 1, а.с. 119) скорочено управління соціального захисту Великоновосілківської РДА. Відповідно до штатного розпису на 2020 рік, всього в управлінні працював 51 працівник, включаючи заступника начальника управління - начальника відділу грошових виплат і компенсацій (т. 1, а. с. 182-183).
Наказом управління соціального захисту населення Великоновосілківської районної державної адміністрації Донецької області від 20.01.2021 № 1/1 працівників управління попереджено про наступне вивільнення (т. 1, а. с. 186), в тому числі і позивача (т. 1, а. с. 187, 188).
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації - керівника обласної військо-цивільної адміністрації від 04.01.2021 № 1/5-21, чисельність працівників Великоновосілківської РДА склала 0 працівників (т. 1, а. с. 191).
22 червня 2021 року, на виконання вимоги суду, викладеної в ухвалі від 15 червня 2021 року, Волноваською районною державною адміністрацією Донецької області надано:
- наказ від 19.03.2021 № 22 та штатний розпис управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області (т. 2, а.с. 35-42, 43-46)
- наказ від 22.06.2021 № 283 та положення про управління соціального захисту населення Волноваської районної державної адміністрації Донецької області (т. 2, а.с 51-66).
Так, із вказаного наказу управління соціального захисту населення Волноваської РДА Донецької області від 19.03.2021 № 22 свідчить, що останнім внесено зміни до структури та штатного розпису УСЗН. Пунктом 3 наказу створено Великоновосілківський підрозділ управління кількістю 32 особи, що не матиме статусу юридичної особи, утворення відділу грошових виплат і компенсацій не передбачено. Таким чином, встановлено скорочення посад 19 працівників (51-32).
Листом управління соціального захисту населення Волноваської РДА Донецької області від 15.06.2021 № 02-1535-45/0.1/1157 суд повідомлено, що на момент розгляду справи вакантні посади у Великоновосілківському підрозділі управління відсутні.
За сукупністю вищенаведеного, суд доходить висновку, що приймаючи наказ про звільнення ОСОБА_2 з посади, відповідач діяв обґрунтовано, на підставі повноважень та у спосіб, що передбачений законодавством України про державну службу, а відтак, підстави для визнання протиправним та скасування наказу - відсутні.
Визначаючись щодо позовних вимог в частині поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку, суд зазначає, що вони є похідними від першої. Відтак, за відсутності підстав для скасування наказу про звільнення, - відсутні підстави для зобов`язання суб`єкта владних повноважень поновлювати позивача на роботі та стягувати середній заробіток за час вимушеного прогулу.
Отже, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що мотивація та докази, на які посилається позивач, не дають суду підстав для постановлення висновків, які б спростовували доводи відповідача, а встановлені у справі обставини не підтверджують позиції позивача, покладеної в основу позовних вимог, а відтак, відсутні підстави для задоволення позову.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною першою статті 9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
Згідно із частинами першою та другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_2 задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2,6,90,132,139,193,242-244,246,255 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_3 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Волноваської районної державної адміністрації Донецької області (місцезнаходження: 87500, Донецька область, м. Волноваха, вул. Героїв 51 ОМБР, 1; код ЄДРПОУ 05419927) про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на посаді, зобов`язання нарахувати та виплатити середній заробіток - відмовити.
Рішення складене у повному обсязі та підписане 16 липня 2021 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя А.Б. Христофоров
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2021 |
Оприлюднено | 18.07.2021 |
Номер документу | 98361971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні