Рішення
від 07.07.2021 по справі 480/1067/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 липня 2021 року справа № 480/1067/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.

за участю секретаря судового засідання - Демченко К.І.

представника позивача - Кандюкова Г.Г.

представника відповідача - Савченко І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 480/1067/21 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень, рішень та вимоги,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05.11.2020 № 0012410709, № 0012300709, №0012310709, №0012350709, № 0012360709, № 0012330709; рішення від 05.11.2020 №0012380709 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску; рішення від 05.11.2020 № 0012290709 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску; вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 05.11.2020 №0012370709. Свої вимоги мотивує тим, що ГУ ДПС у Сумській області, без достатнього та належного обґрунтування прийшло до висновку, що у зв`язку з ненаданням на перевірку первинних документів, пов`язаних з нарахуванням та виплатою основної суми поворотної фінансової допомоги ТОВ Український інститут конопель , про відсутність такої поворотної фінансової допомоги. Стосовно заниження податкових зобов`язань з орендної плати за землю, позивач зазначає, що податковим органом залишено поза увагою той факт, що ним в березні-травні 2020 року був сплачений даний податок. Саме не врахування платежів з орендної плати за землю, що були проведені в березні-квітні 2020 року і призвели до хибних висновків в Акті перевірки.

Головне управління ДПС у Сумській області надало суду відзив на позов, у якому зазначає, що під час проведення документальної позапланової невиїзної перевірки фінансово-господарської діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 23.06.2018 по 30.09.2019, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 23.06.2018 по 30.09.2019 були виявлені порушення Податкового кодексу України та Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , в результаті чого занижено податок на доходи фізичних осіб, військовий збір, податкові зобов`язання з орендної плати та єдиний соціальний внесок. За результатом перевірки складено акт від 05.10.2020, на підставі якого винесені спірні податкові повідомлення-рішення. Так, у зв`язку з ненаданням на проведення перевірки договорів між фізичною особою ОСОБА_1 та ТОВ Український інститут конопель , пов`язаних з нарахуванням та виплатою основної суми поворотної фінансової допомоги, неможливо було визначити суму позики за договором, яку позичальник зобов`язується повернути позичкодавцеві та термін її повернення за договором. Платником податків не забезпечено зберігання та надання на перевірку первинних документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, а саме: книги обліку доходів і витрат, які ведуть фізичні особи - підприємці, що здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування. ФОП ОСОБА_1 не подавалися податкові декларації з плати за землю на 2018- 2019, занижено податкові зобов`язання з орендної плати за землю. Позивачем не подавався податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків (1-ДФ) за III квартал 2019, не відображено інформацію за ознакою доходу 157 щодо нарахованої та виплаченої суми ФОП ОСОБА_2 за придбаний реєстратор розрахункових операцій, що використовувався у господарській діяльності. Крім того , платником податків порушені граничні терміни сплати єдиного соціального внеску (код платежу 710400) протягом 2018-2019 років. Отже, контролюючий орган діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України.

Ухвалою суду від 09.02.2021 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Згідно з ухвалою від 02.03.2021 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання.

Протокольною ухвалою від 14.05.2021 суд закрив підготовче судове засідання та призначив справу до розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача Кандюков Г.Г. позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача Савченко І.М. позов не визнала з підстав, викладених у відзиві на позов.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши письмові матеріали справи, встановив наступні обставини справи.

Головним управлінням ДПС у Сумській області проведена документальна позапланова невиїзна перевірка фінансово-господарської діяльності фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , який зареєстрований: АДРЕСА_1 , з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 23.06.2018 по 30.09.2019, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з23.06.2018 по 30.09.2019.

Перевіркою встановлені порушення:

- пункту 177.2, підпунктів 177.4.5, 177.4.6 пункту 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України - в результаті чого занижено податок на доходи фізичних осіб на загальну суму 149870,35 у т.ч. за 2018 - на суму 1543,32 грн., за 2019 - на суму 148327,03 грн.;

- пункту 16-1 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України, в результаті занижено військовий збір на загальну суму 12489,19 грн., у т.ч. за 2018 - на суму 128,61 грн., за 2019 - на суму 12360,58 грн.;

- абзацу першого пункту другого частини першої ст. 7 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» - в результаті занижено єдиний соціальний внесок на суму 12852,84 грн., в т.ч. за вересень 2019 - на суму 12852,84 грн.;

- абзацу третього частини восьмої ст. 9 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» - в результаті сплати єдиного соціального внеску (код платежу 710400) протягом 2018-2019 років з порушенням граничних строків сплати;

- пункту 51.1 ст. 51, підпункту б пункту 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України в результаті не подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків (І-ДФ) за 3 квартал 2019;

- пунктів 44.3, 44.4 ст. 44, пункту 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України, в результаті незабезпечення зберігання та надання на перевірку первинних документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків зборів, ведення яких передбачено законодавством;

- статтей 285-287, 288 Податкового кодексу України, оскільки фізичною особою- підприємцем ОСОБА_1 не подані податкові декларації з плати за землю на 2018- 2019 роки та занижено податкові зобов`язання з орендної плати на суму 11957,50 грн, в т. ч. за 2018- на суму 1195,75 грн, за 2019- на суму 10761,75 грн.

За результатами перевірки складено акт від 05.10.2020 № 65/18-28-07- 09/3471909150/81.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Сумській області прийняті податкові повідомлення-рішення від 05.11.2020 № 0012410709, № 0012300709, № 0012310709, № 0012350709, № 0012360709, рішення № 0012380709 від 05.11.2020, вимогу № Ф-0012370709 від 05.11.2020.

Позивач оскаржив вказані рішення в адміністративному порядку, проте рішенням ДПС України № 270/6/99-0-06-01-04-06 від 11.01.2021 податкові повідомлення-рішення залишені без змін.

Не погодившись з прийнятими рішеннями та вимогою, ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 перебував на загальній системі оподаткування та був платником податку на доходи фізичних осіб в періоди з 23.06.2018 по 30.09.2019 відповідно.

Відповідно до вимог п. 177.10 ст.177, фізичні особи - підприємці зобов`язані вести належним чином зареєстровану Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Форма Книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Для реєстрації Книги обліку доходів і витрат фізичні особи - підприємці подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги у разі обрання способу ведення Книги у паперовому вигляді.

В порушення вказаних вимог п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_1 . Книгу обліку доходів і витрат на перевірку не надав.

Згідно інформації 1-ДФ за 2 квартал 2019 ТОВ Український інститут конопель , ЄДРПОУ 39892182, фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 нараховано та виплачено поворотну фінансову допомогу (ознака доходу 153 ) у сумі 812000 грн.

Для підтвердження даної інформації податковим органом направлено письмовий запит ТОВ Український інститут конопель за №13352/18-28-07-09-15 від 28.09.2020,

Проте, відповідь станом на дату підписання акту перевірки не отримано.

Фізичною особою - платником податків ОСОБА_1 надано письмове пояснення (вх.№40795/М/61 від 23.09.2020) щодо отримання поворотної фінансової допомоги як фізичною особою, оскільки він як фізична особа-підприємець не мав відкритих банківських рахунків.

У зв`язку з ненаданням на проведення перевірки первинних документів, пов`язаних з нарахуванням та виплатою основної суми поворотної фінансової допомоги (контрактів (договорів), додаткових угод, що укладались до контрактів (договорів), змін та доповнень до них, тощо, що діяли у період 2018-2019 років, щодо форми виплати сум нарахованої та виплаченої поворотної фінансової допомоги, стану її повернення на 30.09.2019 та 31.12.2019), що унеможливило визначити термін її повернення за договором та фактичну суму її повернення.

Відповідно до пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов`язковою до повернення.

Правовою основою для отримання (повернення) поворотної фінансової допомоги є договір позики.

Відносини за договором позики регулюються статтями 1046-1053 Цивільного кодексу України.

Так, статтею 1046 Цивільного кодексу України встановлено, що за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов`язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики).

Відповідно до ст. 1049 Цивільного кодексу України позичальник зобов`язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі, що були передані йому позикодавцем) у строк та порядку, що встановлені договором.

У зв`язку з ненаданням на проведення перевірки та на розгляд заперечення договорів №5 від 04.04.2016 та №6 від 18.04.2016 між фізичною особою ОСОБА_1 та ТОВ Український інститут конопель , пов`язаних з нарахуванням та виплатою основної суми поворотної фінансової допомоги, неможливо визначити суму позики за договором, яку позичальник зобов`язується повернути позикодавцеві та термін її повернення за договором.

При цьому слід зауважити, що згідно з пп. 165.1.31 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема, основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, або основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку.

У разі, якщо сума повернутої фінансової допомоги перевищує розмір основної суми допомоги, яка визначена умовами договору, то сума такого перевищення є доходом платника податку відповідно до пп. 164.2.20 п. 164,2 ст. 164 Податкового кодексу України, який оподатковується на загальних підставах.

Згідно з п. 177.1 ст. 177 Податкового кодексу України оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб - підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

Виходячи з визначення поворотної фінансової допомоги слідує, що отримана поворотна фінансова допомога (позика) фізичною особою - підприємцем на загальній системі оподаткування відповідно до умов договору підлягає обов`язковому поверненню у визначений строк, та протягом дії договору сума такої допомоги не включається до складу доходу суб`єкта господарювання. Якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи - підприємця.

Відповідно до п. 177.11. ст. 177 Податкового кодексу України фізичні особи - підприємці подають річну податкову декларацію у строк, визначений підпунктом 49.18.5 пункту 49.18 статті 49 цього Кодексу, в якій поряд з доходами від підприємницької діяльності мають зазначатися інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.

У разі прийняття фізичною особою - підприємцем рішення про припинення підприємницької діяльності та якщо нею не повернуто отриману поворотну фінансову допомогу до спливу 12 календарних місяців, фізична особа включає таку допомогу до загального річного оподатковуваного доходу та подає річну податкову декларацію про майновий стан і доходи як фізична особа (громадянин), відповідно до вимог розд. IV Податок на доходи фізичних осіб Податкового кодексу України.

У зв`язку з відсутністю первинних документів, підтверджуючих повернення поворотної фінансової допомоги, перевіркою визначено, що станом на 30.09.2019 (дата припинення державної реєстрації фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ), поворотна фінансова допомога (позика) не повернута та включена перевіркою до складу загального оподатковуваного доходу за 2019 у сумі 812000,00 грн.

При цьому суд звертає увагу, що позивачем не було надано до перевірки та до заперечення на акт договорів про надання поворотної фінансової допомоги (позики) та первинних документів, підтверджуючих повернення поворотної фінансової допомоги.

У запереченні на акт перевірки ОСОБА_1 зазначив, що під час документальної позапланової перевірки не встиг надати первинні документи, а саме: договір №5 від 04.04.2016 та договір №6 від 18.04.2016 між фізичною особою ОСОБА_1 та TОB Український інститут конопель . Лише 18.10.2020 він виявив, що всі документи пов`язані з ТОВ Український інститут конопель зникли. Тому, посилаючись на п.44.5 ст.44 Податкового кодексу України повідомляє про втрату вказаних договорів та просить надати термін 90 діб для відновлення втрачених документів.

Порядок ведення обліку та терміни зберігання документів визначено Податковим кодексом України. Так, відповідно до пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням податкових зобов`язань на підставі первинних на суму документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Пунктом 44.3 статті 44 Податкового кодексу України визначено, що платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 статті 44, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складання якої використовуйся зазначені документи, а у разі неподання - з передбаченого Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Згідно із п. 44.5 п. 44 Податкового кодексу України у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених у п. 44.1 і п.44.3 цієї статті, платник податків зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрат, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності.

Позивач під час перевірки не повідомляв контролюючий орган про втрату документів, про це він зазначив лише в запереченні на акт перевірки, при цьому не надав оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів.

Відповідно до п. 44.6. ст. 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Враховуючи викладене, Головне управління ДПС у Сумській області правомірно відмовило позивачу у наданні строку на відновлення втрачених документів.

У свою чергу, включення до доходу ФОП ОСОБА_1 суми неповернутої фінансової допомоги у розмірі 812000 грн. призвело до заниження податку на доходи фізичних осіб, заниження військового збору та заниження єдиного соціального внеску.

Також проведеною перевіркою витрат, відображених у податкових деклараціях про майновий стан і доходи (Додаток Ф 2) за період що перевірявся у загальній сумі 44590,74грн, у тому числі як вартість придбаних товарно-матеріальних цінностей, що реалізовані - у сумі 40490,74 грн, інші витрати, включаючи вартість виконаних робіт, наданих послуг - у сумі 4100,00 грн, встановлено їх завищення на загальну суму 20829,08 грн., в т.ч. за 2018 - на суму 7829,07 грн., за 2019 - на суму 13000,01 грн.

Так, відповідно до п. 177.2, п.п.177.4.5, п.п.177.4.6. п. 177.4 ст. 177 Податкового Кодексу України об`єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов`язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Підприємцем ОСОБА_1 документально не підтверджено витрати на загальну суму 20829,08 грн. в т.ч. за 2018 - на суму 7829,07 грн, за 2019 - на суму 13000,01 грн в результаті не ненадання на перевірку підтвердження їх розрахунковими документами, а саме:

- ТОВ Фірма Антарес - у сумі 3739,76 грн (закупівля пива) за 2018 рік. На проведення перевірки надані договори доручення між ФОП ОСОБА_1 та фізичною особою, предметом яких є: Довірений від імені Довірителя зобов`язується внести оплату грошових коштів на розрахунковий банківський рахунок або в касу підприємства. Первинних документів, які підтверджують внесення Довіреною особою грошових коштів на розрахунковий банківський рахунок або в касу підприємства на перевірку не надано.

- ТОВ "Олга-Торг" - у сумі 2031,58 грн (закупівля алкогольних напоїв) за 2018 рік. Кошти у сумі 2031,58 грн. сплачені у січні 2019 зараховано перевіркою до витрат 2019 (по видатковій накладній №ГЛУ-011350 від 20.12.2018 сплачено 05.01.2019, по видатковій накладній №ГЛУ-011537 від 27.12.2018 сплачено 05.01.2019, по видатковій накладній №ГЛУ- 011538 від 27.12.2018 сплачено 12.01.2019).

- ВКП ТОВ "Торгсервіс"- у сумі 2057,73 грн. за 2018 рік та 13000,01 грн. за 2019 рік у зв`язку з не підтвердженням їх сплати розрахунковими документами.

- ФОП ОСОБА_2 - у сумі 4100 грн. Відповідно до письмового пояснення фізичної особи - платника податків ОСОБА_1 до інших витрат податкової декларації про майновий стан і доходи за 2019 рік віднесено вартість касового апарату MINI-T 400МЕ, фіскальний номер - 3000452629 та надано квитанцію до прибуткового касового ордеру №92 від 13.07.2018 на суму 6000,00 грн.

Перелік витрат, безпосередньо пов`язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем, визначений п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України.

Відповідно до пп. 14.1.3 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України амортизація - систематичний розподіл вартості основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів, що амортизується, протягом строку їх корисного використання (експлуатації).

Фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування має право (за власним бажанням) вести облік основних засобів з використанням Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 Основні засоби , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92.

За приписами пп. 177.4.7 п. 177.4 ст.177 Податкового кодексу України розрахунок амортизації основних засобів та нематеріальних активів здійснюється із застосуванням прямолінійного методу нарахування амортизації, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об`єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об`єкта основних засобів та нематеріальних активів. Амортизація основних засобів нараховується з місяця, що настає за місяцем введення їх в експлуатацію та закінчується - з наступного місяця після реалізації (вибуття) або безоплатній передачі об`єктів.

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 для здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі алкогольними напоями використовував реєстратор розрахункових операцій моделі MINI-T400ME, фіскальний номер ПБ4101432637, дата вводу в експлуатацію 30.07.2018, дата реєстрації в ДПІ 30.07.2018 за №617955, дата скасування реєстрації 01.10.2019.

Дохід фізична особа - підприємець не збільшив на суму вартості проданого об`єкта або на суму залишкової вартості у разі безоплатній його передачі.

Відповідно до пп.177.4.6. п. 177.4 ст.177 Податкового кодексу України зазначені у цій статті підприємці мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов`язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.

В результаті не надання на перевірку фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 документів щодо окремого обліку амортизаційних відрахувань, включених до валових витрат, вартості придбаного реєстратора розрахункових операцій - завищено валові витрати на суму 4100 грн. за 2019 рік.

Щодо податкових зобов`язань з орендної плати за землю перевіркою встановлено, що згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно за ФОП ОСОБА_1 зареєстроване право оренди земельної ділянки на підставі Договору оренди б/н від 21.12.2006 та угоди про зміну умов договору оренди землі б/н від 21.12.2018 з Шалигінською селищною радою (Глухівський район).

Земельна ділянка загальною площею 0,0742 га знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .

Пунктом 1 угоди про зміну умов договору оренди землі б/н від 21.12.2018 визначено, що орендна плата вноситься в грошовій формі в розмірі 8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, встановленої по Шалигінській селищній раді в сумі 14349,02 грн, з урахуванням коефіцієнта індексації.

Згідно інформаційних баз ДПС фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2018 - 2019 роки не подані, розрахунок податкових зобов`язань з орендної плати не визначено.

Відповідно до витягу № 203/0/193-18 від 25.09.2018 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , нормативна грошова оцінка , земельної ділянки складає 179362,7 грн. (179362,7x8% = 14349,02 грн. - річна сума орендної плати, а за місяць - 1195,75 грн.). Таким чином, орендна плата за 2018 рік (грудень) - складає 1195,75 грн., за 2019 (січень-вересень) - 10761,75 грн.

Пунктом 288.7 ст.288 Податкового кодексу України передбачено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Згідно із п. 285.1 ст. 285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

ФОП ОСОБА_1 не визначив свої податкові зобов`язання з орендної плати за землю та не подав декларації за 2018 - 2019 роки з плати за землю, що було виявлено під час перевірки ГУ ДПС у Сумській області. Тому контролюючий орган здійснив нарахування з орендної плати за землю відповідним податковим повідомленням-рішенням.

При цьому, ГУ ДПС у Сумській області не заперечує надходження коштів від позивача в березні та квітні 2020 року в сумі 9742,14 грн. та в сумі 5000 грн. Дані кошти були зараховані в системі АІС Податковий блок та відображені в інтегрованій картці платника ФОП ОСОБА_1 за кодом класифікації доходів бюджету 18010900 (орендна плата з фізичних осіб).

В результаті вищезазначених порушень встановлено заниження податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 149870,35 грн. та військового збору на загальну суму 12489,19 грн.

Перевіркою достовірності відображення у звітності сум доходу, отриманого від здійснення діяльності, що підлягає обкладенням податком на доходи фізичних осіб та на яку нараховується єдиний соціальний внесок, встановлено, що сума чистого оподатковуваного доходу, на яку нараховується єдиний внесок, визначалась з урахуванням мінімальної величини бази нарахування єдиного соціального внеску.

Відповідно до п. 4 ст. 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі по тексту - Закон №2464) обчислення сум єдиного внеску здійснюється на підставі даних річної податкової декларації (річної звітності), що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб з урахуванням максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску - максимальна сума доходу застрахованої особи, що дорівнює п`ятнадцяти розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на місяць, за який нараховується дохід (п.4 ст.1 Закону №2464, що діяв в період 2018-2019) та складає 62595 грн в місяць.

Пунктом другим частини першої ст.7 Закону №2464 визначено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пункті 4 частини 1 ст.4 цього Закону на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.... При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 , який не перебував на спрощеній системі оподаткування, у зв`язку з вищеперерахованими порушеннями, занижено єдиний соціальний внесок на суму 12852,84 грн., в т.ч. за вересень 2019 - на суму 12852,84 грн.

Частиною восьмою ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачено, що платники єдиного внеску, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Перевіркою встановлено порушення граничних строків сплати фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 єдиного соціального внеску.

Враховуючи викладене, у суду відсутні законні підстави для визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05.11.2020 № 0012410709, № 0012300709, №0012310709, №0012350709, № 0012360709, № 0012330709; рішення від 05.11.2020 №0012380709 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску; рішення від 05.11.2020 № 0012290709 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску; вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 05.11.2020 №0012370709.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання незаконними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05.11.2020 № 0012410709, № 0012300709, №0012310709, №0012350709, № 0012360709, № 0012330709; рішення від 05.11.2020 №0012380709 про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску; рішення від 05.11.2020 № 0012290709 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску; вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 05.11.2020 №0012370709 - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.О. Бондар

Повний текст рішення складений 16.07.2021.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2021
Оприлюднено18.07.2021
Номер документу98364425
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/1067/21

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 25.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 25.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 06.07.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 19.10.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 07.07.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні