Справа № 308/1628/21
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 липня 2021 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого у кримінальному провадженні №12021070000000013 старшого слідчого СУ ГУ НП в Закарпатській області підполковника поліції ОСОБА_3 погодженого з процесуальним керівником прокурором відділу прокуратури Закарпатської області ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до судової справи №260/996/19, що перебувала на розгляді, а відповідно зберігається в ІНФОРМАЦІЯ_1 по АДРЕСА_1 з можливістю вилучення в належним чином завірених копіях,-
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий СУ ГУ НП в Закарпатській області підполковника поліції ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12021070000000013 за погодженням з процесуальним керівником прокурором відділу прокуратури Закарпатської області ОСОБА_4 звернулася до слідчого судді Ужгородського міськрайонного суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до судової справи №260/996/19, що перебувала на розгляді, а відповідно зберігається в ІНФОРМАЦІЯ_1 по АДРЕСА_1 з можливістю вилучення в належним чином завірених копіях.
Клопотання обґрунтовує тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , діючи у змові з власниками будівлі по АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 умисно, в період з січня 2017 року по теперішній час, всупереч встановленому законом порядку, ігноруючи вимоги законодавства щодо забудови території, що віднесена до ІНФОРМАЦІЯ_3 , забезпечили здійснення будівництва, всупереч проекту та вимогам містобудівної документації, з порушенням висотності, без передбачених законом дозвільних документів, чим державним інтересам заподіяно шкоду в особливо-великих розмірах.
Режими регулювання територій Зони охорони археологічного культурного шару визначаються в розділі 3.4. ДБН Б.2.2-2-2008 «Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження науково-проектної документації щодо визначення меж та режимів використання зон охорони пам`яток архітектури та містобудування», «Режими використання територій зон охорони пам`яток».
В зонах охорони пам`ятки запроваджується відповідний режим, який сприяє збереженню як самої пам`ятки, так і її містобудівного та композиційного оточення. Режим зон охорони регламентує основні архітектурні риси, масштаб та габарити об`єктів реконструкції і нової забудови, характер впорядкування територій, проведення будівельних, інженерних, земляних та інших робіт; використання будівель, споруд і територій.
В зонах охорони пам`ятки регламентуються містобудівна та архітектурна діяльність з метою збереження та регенерації традиційного характеру середовища пам`ятки, максимального використання композиційних і пейзажно-видових якостей пам`ятки.
Планувальні, будівельні, інженерні, земляні роботи в охоронних зонах пам`ятки здійснюють лише за проектами погодженими уповноваженими органами охорони культурної спадщини.
В охоронній зоні зберігається історично цінне розпланування, забудова, впорядкування територій та ландшафт, усуваються дисгармонійні будівлі і споруди та елементи впорядкування, створюються сприятливі умови для огляду пам`ятки та її оточення.
В охоронній зоні забезпечується необхідні для збереження пам`ятки гідрогеологічні умови, захист від зсувів, динамічних впливів, пожежну безпеку та інші фактори.
В охоронній зоні за погодженням із відповідними органами охорони культурної спадщини можуть виконуватися:
- роботи пов`язані із збереженням, регенерацією та відтворенням будівель і споруд; розплануванням та впорядкуванням, які формують історичне середовище пам`ятки;
- влаштування під`їзних доріг і пішохідних доріжок, автостоянок, зовнішнього освітлення, озеленення та впорядкування, встановлення інформаційних стендів та вітрин, які стосуються пам`ятки; забезпечення інших форм впорядкування, які викликані умовами сучасного використання, але такими, що не порушують традиційного характеру середовища пам`ятки та навколишнього оточення, що їй підпорядковане;
- земляні роботи, якщо вони не порушують середовища пам`ятки та археологічно цінних територій;
- заміна існуючих будівель та споруд будівлями, спорудами та зеленими насадженнями, які не заважають візуальному сприйняттю об`єкту, не порушують його оточення;
- вибіркові реконструкції, які не порушують традиційного характеру середовища, у відповідності з розробленими і погодженими історико-містобудівними обґрунтуваннями.
Нове будівництво в межах охоронної зони можливе лише у виключних випадках і тільки за проектами, розробленими на основі історико-містобудівних обґрунтувань та погодженими з відповідними органами охорони культурної спадщини.
В охоронній зоні забороняється реконструкція, будівництво, земляні роботи і впорядкування територій, що порушують засади збереження пам`ятки та традиційного характеру її середовища.
В зоні регулювання забудови зберігається цінна історична забудова та розпланування, виразні елементи ландшафту; забезпечується можливість огляду та сприйняття пам`ятки;
Нове будівництво та реконструкція регламентується розташуванням, функціональним призначенням, висотою, характером вирішення, масштабом, матеріалом та кольоровим вирішенням;
Для забезпечення огляду пам`ятки та збереження особливостей її видового сприйняття в панорамах і перспективах необхідно:
- зберігати оглядові точки, найсприятливіші для візуального сприйняття пам`ятки;
- не закривати пам`ятку новобудовами та насадженнями, не допускати зведення нових будинків та споруд, які негативно вплинуть на композиційну значимість пам`яток.
В зоні регулювання забудови не дозволяється розміщувати промислові підприємства, транспортні, складові та інші споруди, створюють загрозу забруднення водного та повітряного басейну, пожежну небезпеку та порушують традиційний характер історично сформованого середовища.
В зоні регулювання забудови не дозволяється будівництво транспортних розв`язок та інженерних споруд, які порушують традиційний характер середовища пам`ятки.
Будівництво, реконструкція, інженерні, земляні та інші роботи в зоні регулювання забудови можуть здійснюватися лише за проектами, погодженими відповідними органами охорони культурної спадщини.
Зони регулювання забудови 1-ї категорії є зоною суворого регулювання забудови. На території зони регулювання забудови 1-ї категорії зберігається існуюче планування. Нове будівництво і реконструкцію підпорядковують основним закономірностям історичної забудови кожного кварталу з додержанням відповідності архітектури нових будинків і споруд пам`яткам, а також з урахуванням масштабних, стильових, колористичних та інших особливостей традиційного середовища.
На території зони регулювання забудови 1-ї категорії заборонено будівництво будинків, які порушують структуру та характер історично сформованого середовища забудови та перевищують її висотність. Характер та структура реконструйованої забудови та новобудов визначається відповідно до висновків та рекомендацій історико-містобудівного обґрунтування.
Зона охорониархеологічного культурногошару Ікатегорії (добабронзи,середньовіччя)довкола Замковоїгори. Межа зони охорони проходить: від місця, де вул.Корзо виходить на набережну вздовж правого берегу р.Уж на південний захід до продовження пров.Ботанічного; вздовж пров.Ботанічного на схід до вул.І.Ольбрахта; вздовж вул.І. Ольбрахта на південь до вул.Шумної; вздовж вул.Шумної на північний схід до вул.Підградської; вздовж вул.Підградської на північ та захід до вул.Фединця; вздовж вул.Фединця на північний захід до пл.Корятовича;вздовж пл.Корятовича на південний захід до вул.Корзо; вздовж вул.Корзо на південний захід до вихідної точки.
Слідчий зазначає, що будівництво по АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 порушує всі зазначені вимоги, будівництво не відповідає фактичному проекту та вимогам зони забудови історичного ареалу.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру судових рішень обставини незаконної забудови були предметом розгляду по справі №260/996/19 у Закарпатському окружному адміністративному суді головуюча суддя ОСОБА_5 ..
Згідно викладених у рішенні даних, в судовій справі є документи, акти перевірки ІНФОРМАЦІЯ_2 від 01.08.2018, 12.10.2018, 05.02.2019, лист щодо історико- архітектурного обґрунтування від 03.10.2018 ІНФОРМАЦІЯ_4 , протоколи засідання ІНФОРМАЦІЯ_5 від 20 та 21 лютого 2019, проект «реконструкція з надбудовою та прибудовою власних нежитлових приміщень під приміщення комерційного призначення» погоджений ІНФОРМАЦІЯ_4 та інші документи.
Слідчий зазначає, що вказані документи дадуть можливість органу досудового розслідування відслідкувати всі незаконні дії по забудові земельних ділянок та отримати дані про сам об`єкт, погодження його реконструкції та порівняти, чи саме таким був поданий на розгляд ІНФОРМАЦІЯ_4 проект реконструкції, як він є виконаний на даний час.
У кримінальному провадженні виникла необхідність отримати доступ до справи №260/996/19, що перебувала на розгляді в ІНФОРМАЦІЯ_1 , головуюча ОСОБА_5 за позовом ІНФОРМАЦІЯ_2 до власників нерухомого майна за адресою АДРЕСА_3 .
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру судових рішень, вказана справа розглядалася, а відповідно зберігається в ІНФОРМАЦІЯ_1 по АДРЕСА_1 .
Вказані документи мають значення речових доказів, оскільки містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження (ст. 98 КПК України).
Приймаючи доуваги викладенеі те,що для всебічного,повного інеупередженого дослідженнявсіх обставинданого кримінальногоправопорушення необхідноотримати тимчасовийдоступ до оригіналів документів, судової справи №260/996/19, що перебувала на розгляді в ІНФОРМАЦІЯ_1 з можливістю їх вилучення в копіях, слідчий просить клопотання задовольнити.
Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
В судове засідання слідчий не зявилася надаласуду заяву в якійклопотання підтримала та просила його задовольнити з підстав та мотивів викладених у ньому та провести розгляд у її відсутності.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_6 , уволодінніякого знаходяться матеріали справи доступдоякихпроситьнадатислідчий, в судове засідання не зявилися, хоча про час і місце розгляду клопотання були повідомлені своєчасно і належним чином. Згідно заяви голови суду, не заперечують проти тимчасового доступу до документів з дотриманням вимог чинного законодавства.
Дослідивши матеріали додані до клопотання слідчий суддя прийшов до переконання, що клопотання слід задовольнити , зважаючи на наступне:
Витягом з кримінального провадження №12021070000000013 від 12.01.2021 р., підтверджено, що ГУНП в Закарпатській області, здійснюється розслідування кримінального провадження заправовоюкваліфікацієюзач.2 ст. 364 КК України.
Згідно з ч.1 ст.92КПК України обовязок доказування обставин,передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті,покладається на слідчого, прокурората, в установлених цим Кодексом випадках, -на потерпілого.
Згідно ч.5 ст.110КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторонни кримінального провадження повинні надати слідчомусуддіабосуду докази обставин, на які вони посилаються.
Відповідно до ст. 159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якоїзнаходяться такі речі і документи,можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовийдоступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ч.5, 6 ст.163КПК України суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1)перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2)самі по собі або в сукупності з іншимиречамиідокументами кримінального провадження, у звязку з яким подається клопотання, маютьсуттєвезначеннядля встановлення важливих обставин у кримінальномупровадженні; 3) нестановлять собоюабоневключають речейідокументів, які містять охоронювану законом таємницю.
Так, відповідно до ст. 99КПК України документом є спеціальностворений з метою збереження інформації матеріальний обєкт, який міститьза фіксовані за допомогою письмових знаків,звуку,зображеннятощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, щовстановлюютьсяпід час кримінального провадження.
За положеннями ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ст.132КПК України застосуваннязаходу забезпеченнякримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до документів, недопускається, якщо сторона кримінального провадження недоведе, що потреби судового розгляду виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться в клопотанні. Згідно вимог ст.132КПК України дляоцінкипотреб досудового розслідування слідчийсуддя зобовязанийврахувати можливістьбеззастосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речіі документи,якіможуть бутивикористаніпід чассудовогорозгляду для встановлення обставину кримінальномупровадженні.
Таким чином слідчий суддя зобов`язаний перевіряти наявність об`єктивної необхідності та виправданість такого втручання у права і свободи особи, врахувати докази на підтвердження обставин, викладених у клопотанні, які мають бути надані ініціатором клопотання.
Враховуючи те, що у органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя прийшов до висновку, про доведеність підстав вважати, що вище вказана документація яка знаходиться у справ і№260/996/19 тта перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_6 , має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, відомості, що містяться в них можуть бути використані, як доказ, а довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, іншим способом буде неможливим.
Приймаючидоувагите,щозазначенауклопотанніслідчогосудова справа має значення для забезпечення всебічного, повного і неупередженого розслідування, зясування обставин, що підлягаютьдоказуванню у кримінальному провадженні, стороною кримінального провадження поза розумним сумнівом доведено, що на даний час проводиться вичерпний комплекс заходів, спрямованих на розкриття кримінального правопорушення та встановлення осіб, які його вчинили, як і доведено можливість використання як доказів відомостей, що містяться в зазначених в клопотанні документах приходжу до висновку, що клопотанняє обґрунтованим тапідлягаєзадоволенню,вцій частині. Атомувважаюзанеобхідненадатитимчасовийдоступ до судової справи з можливістю вилучення належним чином завірених копій.
Вирішуючи клопотання слідчий суддя враховує, що отримання вказаних документів можливе лишена підставі ухвали слідчого судді.
Керуючись ст.ст.40,131,132,159-164,309 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого у кримінальному провадженні №12021070000000013 - старшого слідчого СУ ГУ НП в Закарпатській області підполковника поліції ОСОБА_3 погодженого з процесуальним керівником прокурором відділу прокуратури Закарпатської області ОСОБА_4 про надання тимчасового доступу до судової справи №260/996/19, що перебувала на розгляді, а відповідно зберігається в ІНФОРМАЦІЯ_1 по АДРЕСА_1 з можливістю вилучення в належним чином завірених копіях задовольнити.
Надати стороні кримінального провадження старшому слідчому СУ ГУ НП в Закарпатській області підполковнику поліції ОСОБА_3 тимчасовий доступ до судової справи №260/996/19, що перебувала на розгляді, а відповідно зберігається в ІНФОРМАЦІЯ_1 по АДРЕСА_1 з можливістю вилучення належним чином завірених копіях.
Строк дії ухвали не може перевищувати двох місяців з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до зазначених у ухвалі документів відповідно дост.166 КПК Українислідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження,якій надано право доступу до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначенихв ухвалі документів і речей.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2021 |
Оприлюднено | 24.05.2024 |
Номер документу | 98442571 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Бенца К. К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні