Справа № 524/81/21
Провадження №2/524/1365/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.07.2021 року Автозаводський районний суд м. Кременчука в складі:
головуючого судді - Предоляк О.С.,
при секретарі судового засідання - Лапік К.В.,
за участю представників: позивача - ОСОБА_1, відповідачів: Нетеси А.І. , Самойленко О.С. ,
розглянувши в порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Кременчуці цивільну справу за позовом ОСОБА_3 до виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, Комунального підприємства Благоустрій Кременчука про визнання та скасування рішення від 30.10.2020 р. № 1665 та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
У січні 2021 року ОСОБА_3 звернулась до суду з позовом, збільшеним в ході розгляду справи, довиконавчого комітету Кременчуцької міської ради, Комунального підприємства Благоустрій Кременчука , у якому просить визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради від 30.10.2020 р. № 1665; зобов`язати КП Благоустрій Кременчука відновити демонтовані ним секції оцинкованого паркану шляхом встановлення їх на те місце, звідки їх демонтовано в районі будинку АДРЕСА_1 ; заборонити відповідачам в позасудовому порядку вчиняти дії по демонтажу та евакуації майна: металевої огорожі, металевих воріт та калитки, оцинкованої огорожі, оцинкованих воріт та калитки, електроопор вуличного освітлення, зелених насаджень тощо, яке розміщене біля будинку АДРЕСА_1 , в тому числі вздовж АДРЕСА_2 .
В обґрунтування позову зазначає, що є власником квартири АДРЕСА_3 . На прибудинковій території вказаного будинку встановлено огорожу, електричні опори освітлення, насаджено дерева, зроблено інший благоустрій території. Вона є співвласником зазначених елементів благоустрою у відповідності до акту приймання-передачі від 28.05.2917 року, складеного з забудовником. 31.12.2020 року на підставі рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради № 1665 від 30.10.2020 року КП Благоустрій Кременчука провів демонтаж оцинкованого паркану та вивіз це майно у невідомому напрямку. Вважає таке рішення неправомірним, та таким, що порушує її права та законні інтереси, як і дії КП Благоустрій Кременчука , які полягали у самовільному захопленні та вивозі чужого майна.
Ухвалою суду від 27.01.2021 року відкрито провадження у справі та встановлено загальний порядок розгляду справи.
09.03.2021 року відповідачем КП Благоустрій Кременчука подано відзив на позовну заяву. Вважають позов безпідставним. Зазначають, що дії з демонтажу та евакуації майна проводились на підставі рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради від 30.10.2020 р. № 1665 Про демонтаж та евакуацію рухомого майна та у відповідності до Положення про про порядок евакуації та демонтажу рухомого майна, що розміщене на об`єктах благоустрою з порушенням правил благоустрою території міста Кременука , а отже були правомірними.
10.03.2021 року представником виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області подано відповідь на відзив. Зазначає, що відповідно до частини 20 пункту 5.8.1 Правил благоустрою території м. Кременчука, який є нормативно-правовим актом, забороняється на об`єктах благоустрою самовільно займати земельні ділянки і використовувати їх при відсутності документа, що засвідчує право на використання та володіння землею. 11.09.2020 року зафіксовано факт розміщення рухомого майна без правовстановлюючих документів яке розміщене на території м.Кременчука на земельній ділянці загального користування та знаходиться за адресою АДРЕСА_4 . Власнику залишено повідомлення з`явитися в Управління контролю за станом благоустрою виконавчого комітету Кременчуцької міської ради за для розгляду питання щодо правомірності розміщення вищевказаною майна та наявності правовстановлюючих документів. Управлінням контролю за станом благоустрою 14.09.2020 розміщено на офіційному інтернет-порталі Кременчуцької міської ради оголошення про виявлення рухомого майна та запрошення власника виявленого майна. 17.09.2020 року проведено обстеження рухомого майна - металевої огорожі та 5 електроопір вуличного освітлення, які розміщені у м. Кременчуці навпроти будинку АДРЕСА_4 та вздовж вулиці Іонинській без правовстановлюючих документів про що складеного відповідний акт. 30.10.2020 року на засіданні виконавчого комітету Кременчуцької міської ради прийнято рішення № 1665 Про демонтаж та евакуацію рухомого майна , яке належним чином оприлюднене. На виконання вказаного рішення КП Благоустрій Кременчука проведено частково демонтаж та евакуацію вищезазначеного рухомого майна, а саме -частково демонтовано та евакуйовано частину металевої огорожі - секції оцинкованого паркану - 25 металевих листів 1x2 м на територію підприємства, про що складений відповідний Акт проведення демонтажу рухомого майна № 16 від 31.12.2020 року. Вважають, що КП Благоустрій Кременчука мало право на демонтаж рухомого майно за адресою АДРЕСА_4 .
Ухвалою від 10.06.2021 закрито підготовче судове засідання та призначено справу до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_3 - ОСОБА_1 позов підтримує, просить задовольнити, посилаючись на обставини і підстави, що зазначені у позові. Письмова промова у судових дебатах, оголошена у судовому засіданні, долучена до матеріалів справи.
Представник виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області Нетеса А.І. просить відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві.
Представник КП Благоустрій Кременчука просить відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві.
Суд, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступного.
Судом встановлено, що відповідно до акту обстеження земельної ділянки від 04.09.2020 року складеного спеціалістами підрозділів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області в межах повноважень самоврядного контролю з метою встановлення фактичних меж земельної ділянки для закінчення будівництва об`єкта незавершеного будівництва - багатоквартирного житлового будинку з дитячим кафе та гаражем на першому поверсі по АДРЕСА_2 встановлено наступне:
згідно договору оренди землі, зареєстрованого 08.06.2015 (номер запису про інше речове право в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права - 9965129, підстава внесення запису індексний №21925641 від 09.06.2015, зі змінами від 01.11.2017), у користуванні ТОВ Наукова виробнича інноваційна фірма Вілп перебувала земельна ділянка площею 1906 кв.м (кадастровий №5310436100:08:005:0497) для закінчення будівництва об`єкта незавершеного будівництва - багатоквартирного житлового будинку з дитячим кафе та гаражем на першому поверсі по АДРЕСА_2 . Термін дії договору оренди землі закінчився 01.11.2019. Після закінчення терміну дії договору оренди земельна ділянка до земель запасу міста не поверталася. Об`єкт будівництва введено в експлуатацію та присвоєно поштову адресу: АДРЕСА_4 . На земельній ділянці фактично знаходиться 13-поверховии житловий будинок з нежитловими приміщеннями на першому поверсі. Рішенням Кременчуцької міської ради від 31.03.2015 ТОВ Наукова виробнича інноваційна фірма Вілп надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на період будівництва орієнтовною площею 0,0819 га для наступного надання згоди на встановлення земельного сервітуту на право встановлення будівельних риштувань та складування будівельних матеріалів, право проїзду на транспортних засобах, право прокладання та експлуатації лінійних комунікацій на період будівництва багатоповерхового жилого будинку з дитячим кафе та гаражами на першому поверсі по АДРЕСА_2 . Після закінчення будівництва, земельна ділянка підлягала поверненню до земель запасу міста. Вказане рішення до цього часу не виконане, земельна ділянка не сформована у відповідності до ст. 79-1 Земельного кодексу України, про що свідчить її відсутність на Публічній кадастровій карті України. Земельна ділянка має збільшені розміри за рахунок самовільного зайняття земель загального користування - під`їзної дороги ( АДРЕСА_2 додатково збільшена на 31,80 м, на ній знаходяться будівельний паркан. Земельна ділянка огороджена по периметру парканом, у дворі будинку виконано благоустрій, висаджено зелені насадження та встановлено електроопори вуличного освітлення частково на землях загального користування орієнтовною площею близько 325 кв.м. Земельна ділянка загального користування загальною площею 1144 кв.м підлягає поверненню до земель запасу міста з метою суспільної необхідності.
11.09.2020 року головним спеціалістом управління контролю за станом благоустрою складено акт про розміщення рухомого майна без правовстановлюючих документів, згідно якого зафіксований факт розташування рухомого майна (металевого паркану та 5-ти електроопор) без правовстановлюючих документів, яке розміщено на території м.Кременчука та знаходиться за адресою: АДРЕСА_4 . Власнику залишено повідомлення - з`явитися в Управління благоустрою виконавчого комітету Кременчуцької міської ради за адресою: АДРЕСА_5 для розгляду питання, щодо правомірності розміщення вищевказаною майна та наявності правовстановлюючих документів.
Актом обстеження рухомого майна від 17.09.2020 року, складеного спеціалістами підрозділів виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області встановлено, що станом на 17.09.2020 року вищевказане рухоме майно не демонтоване.
30.10.2020 року на засіданні виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, враховуючи акт обстеження земельної ділянки в м.Кременчуці від 04.09.2020, на підставі акта обстеження рухомого майна від 17.09.2020 прийнято рішення № 1665 Про демонтаж та евакуацію рухомого майна , згідно якого вирішено провести демонтаж та евакуацію рухомого майна - металевої огорожі, 5 (п`яти) електроопор вуличного освітлення (власник ТОВ НВІФ Вілп ), які розміщені навпроти будинку АДРЕСА_4 без правовстановлюючих документів згідно з додатком. Комунальному підприємству Благоустрій Кременчука провести демонтаж та евакуацію рухомого майна, забезпечити тимчасове зберігання евакуйованого майна в спеціально відведених місцях, після евакуації рухомого майна прибрати територію від залишкового сміття.
31.12.2020 року на виконання вищевказаного рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради співробітниками КП Благоустрій Кременчука проведено демонтаж та евакуацію рухомого майна, а саме демонтовано та евакуйовано частину металевої огорожі секції оцинкованого паркану - 25 металевих листів 1х2 м. на територію підприємства, про що складено акт проведення демонтажу рухомого майна № 16 від 31.12.2020 року.
У відповідності до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За змістом п. 7 ст. 30 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян;
Статтею 5 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 6.09.2005 №2807-IV визначено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.
Пунктом 1 частин 6 та 9 статті 10 вказаного Закону до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів віднесено затвердження правил благоустрою територій населених пунктів та здійснення контролю за станом благоустрою та утриманням територій, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, їх озелененням, охороною зелених насаджень, водних об`єктів, тощо.
До об`єктів благоустрою населених пунктів статтею 13 Закону віднесено прибудинкові території, території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.
На об`єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати об`єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо (пункт 5 частини першої статті 16 Закону).
Частинами першою, другою статті 34 цього ж Закону встановлено, що правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.
На виконання названих вище вимог Закону №2807-IV рішенням Кременчуцької міської ради від 27.04.2010 затверджено Правила благоустрою території м.Кременчука.
Рішенням Кременчуцької міської ради Про внесення змін до Правил благоустрою території м.Кременчука від 01.11.2011 року, вирішено внести зміни до рішення міської ради від 27.04.2010 року Про затвердження Правила благоустрою території м.Кременчука , а саме: викладено правила в новій редакції.
Відповідно до пункту 1.1 Правил Правила благоустрою території м.Кременчука є нормативно-правовим актом, яким установлюється порядок благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою міста Кременчука, регулюються права та обов`язки учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста, визначається комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті.
Правила спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, і є обов`язковими для виконання на території міста виконавчими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, їх керівниками, працівниками та громадянами.
Відповідно до частини 20 пункту 5.8.1 Правил забороняється на об`єктах благоустрою самовільно займати земельні ділянки і використовувати їх при відсутності документа, що засвідчує право на використання та володіння землею.
Пунктом 2.8 Положення про порядок евакуації та демонтажу рухомого майна, що розміщене на об`єктах благоустрою з порушеннями Правил благоустрою території м.Кременчука передбачено, що евакуація та демонтаж рухомого майна, що розміщене на об`єктах благоустрою з порушенням Правил благоустрою території м. Кременчука, проводиться за рішенням виконавчого комітету.
Статтею 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначається що самовільне зайняття земельної ділянки - це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Разом з тим, згідно п. 4 ст. 1 ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Відповідно до статті 42 ЗК України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками. Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками. Розміри та конфігурація земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначаються на підставі відповідної землевпорядної документації.
Згіднопункту 6.1.1 національного стандарту ДСТУ-Н Б Б.2.2-9:2013 Настанова щодо розподілу територій мікрорайонів (кварталів) для визначення прибудинкових територій багатоквартирної забудови (далі - ДСТУ-Н), затвердженого наказом Мінрегіону від 26.02.2014 № 56 площа земельної ділянки з прибудинковою територією кожного багатоквартирного будинку, що відповідає питомій вазі кількості мешканців будинку у сумарній кількості мешканців мікрорайону (кварталу), визначатиметься за формулою:
Т0 = Тф ? (Б0 / Б) , де
Т0 - земельна ділянка з прибудинковою територією багатоквартирного будинку, га;
Тф - фактична житлова територія мікрорайону (кварталу), га;
Б0 - кількість мешканців в багатоквартирному будинку, чол;
Б - кількість мешканців у мікрорайоні (кварталі), чол.
При цьому, відповідно до пункту 3 Методичних рекомендацій щодо визначення прибудинкових територій багатоквартирних будинків (далі - Методичні рекомендації), затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 29.12.2011 № 389 мінімально допустима величина прибудинкової території не може бути меншою за територію технічного обслуговування відповідного багатоквартирного житлового будинку, якщо зазначене можливе в існуючій забудові.
ОСОБА_3 є власником квартири АДРЕСА_3 , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
28.05.2019 року між ТОВ Наукова виробнича інноваційна фірма Вілп , в особі директора ОСОБА_2 та ОСОБА_3 укладено акт приймання-передачі. Згідно даного акту у зв`язку з передачею від ТОВ НВІФ Вілп до ОСОБА_3 прав на квартиру АДРЕСА_3 у відповідності до умов договору № 12/01-17 від 10.01.2017 року, ТОВ НВІФ Вілп передало, а ОСОБА_3 прийняла у власність частку в 1/31 у наступному майні: елементи благоустрою подвір`я багатоквартирного будинку АДРЕСА_6 , які складаються з секцій металевого паркану навколо прибудинкової території, металевих воріт та калитки, оцинкованого паркану, воріт та калитки, електричних опор вуличного освітлення в кількості 6 штук, зелених насаджень на території прибудинкової території та інших елементів благоустрою.
В плані благоустрою території земельної ділянки, наданої під будівництво багатоповерхового житлового будинку з дитячим кафе та гаражами на першому поверсі по АДРЕСА_2 ТОВ Наукова виробнича інноваційна фірма Вілп погодженого Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради 10.10.2018 року, відображено площу земельної ділянки 1906 кв.м., площа забудови запроектованого житлового будинку з гаражами та кафе 907 кв.м., площа забудови запроектованого ГРП 8 кв.м., площа мощення тротуарною дрібно розмірною плиткою в межах земельної ділянки 399,20 кв.м., площа мощення тротуарною дрібнорозмірною плиткою за межами земельної ділянки 832,80 кв.м., площа покриття зі спец суміші 10,30 кв.м., площа асфальтобетонного покриття в межах земельної ділянки 75,50 кв.м., площа асфальтобетонного покриття за межами земельної ділянки 550,30 кв.м., площа озеленення в межах земельної ділянки 505,30 кв.м., площа озеленення за межами земельної ділянки 526,10 кв.м., граничний відсоток забудови земельної ділянки загальною площею 1906 кв.м. становить 48%. (а.с. 149).
Натомість, відповідачами не надано доказів того, що елементи благоустрою розміщені за межами прибудинкової території багатоквартирного будинку по АДРЕСА_4 та не у відповідності до плану благоустрою території зазначеного будинку, погодженого Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради.
Також, слід зауважити, що згідно вимог статті 13 Закону України Про благоустрій населених пунктів , прибудинкова територія належить до об`єктів благоустрою населених пунктів. Статтею 14 цього закону, передбачено, що об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.
Статтею 21 Закону України Про благоустрій населених пунктів визначено що об`єкт благоустрою може бути оснащений елементами благоустрою. Так елементами (частинами) об`єктів благоустрою є в т.ч. малі архітектурні форми, до яких належать огорожі, ворота, ґрати. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.
На підставі вищевикладеного та враховуючи що, відповідачем - виконавчим комітетом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області не надано доказів того, що рухоме майно - металева огорожа та електроопори вуличного освітлення, які розміщенні навпроти будинку АДРЕСА_4 , розміщенні на самовільно зайнятій земельній ділянці та з порушенням Правил благоустрою території м.Кременчука, суд вважає, що позовні вимоги в частині визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради від 30.10.2020 р. № 1665 Про демонтаж та евакуацію рухомого майна підлягають задоволенню.
Суд звертає увагу, що фактично вищевказане рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради стосується права розташування на земельній ділянці прибудинкової території елементів благоустрою, тобто права користування земельною ділянкою для обслуговування прибудинкової території, а тому зважаючи на приписи ч.2 ст. 158 ЗК України такий спір повинен вирішуватись виключно в судовому порядку, а не шляхом прийняття рішення органом місцевого самоврядування.
Разом з тим, щодо позовних вимог в частині зобов`язання КП Благоустрій Кременчука відновити демонтовані ним секції оцинкованого паркану шляхом встановлення їх на те місце, звідки їх демонтовано в районі будинку АДРЕСА_1 та заборони відповідачам в позасудовому порядку вчиняти дії по демонтажу та евакуації майна: металевої огорожі, металевих воріт та калитки, оцинкованої огорожі, оцинкованих воріт та калитки, електроопор вуличного освітлення, зелених насаджень тощо, яке розміщене біля будинку АДРЕСА_4 , в тому числі вздовж АДРЕСА_2 , суд зазначає наступне:
статтею 42 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Також, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Однак, на сьогодні такий порядок Кабінетом Міністрів України не прийнято, з огляду на що співвласникам багатоквартирного будинку земельні ділянки безоплатно у власність або в постійне користування не можуть бути передані.
З огляду на наведене, до прийняття Кабінетом Міністрів України порядку надання земельних ділянок безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку, земельні ділянки можуть надаватися тільки у постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
Із аналізу цільового призначення земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, та норм статті 42 ЗК України постає, що земельна ділянка як така, що входить до житлового комплексу, може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування лише об`єднанню співвласників будинку, створеному відповідно до Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року № 1521 Про реалізацію Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .
У такому разі земельна ділянка належить співвласникам жилого будинку на праві спільної сумісної власності, яка разом із загальним майном і допоміжними приміщеннями є майном співвласників, які визначають порядок його використання.
Згідно статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
В матеріалах справи відсутні докази щодо дотримання позивачем визначеної чинним законодавством процедури отримання земельної ділянки в постійне користування, а отже позовні вимоги в частині зобов`язання КП Благоустрій Кременчука відновити демонтовані ним секції оцинкованого паркану шляхом встановлення їх на те місце, звідки їх демонтовано в районі будинку АДРЕСА_1 та заборони відповідачам в позасудовому порядку вчиняти дії по демонтажу та евакуації майна без визначення розміру та конфігурації прибудинкової території і, відповідно, визначення місця розташування паркану є безпідставними.
Судові витрати необхідно розподілити у відповідності до ст. 141 ЦПК України з віднесенням на рахунок позивача пропорційно до задоволених вимог.
Керуючись ст. ст. 4, 5, 10-13, 18, 76-81, 83, 258, 264, 265, 273, 352, 354 ЦПК України, суд -
У Х В А Л И В :
Позов ОСОБА_3 до виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, Комунального підприємства Благоустрій Кременчука про визнання та скасування рішення від 30.10.2020 р. № 1665 та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Кременчуцької міської ради від 30.10.2020 р. № 1665 Про демонтаж та евакуацію рухомого майна .
Стягнути з виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, код ЄДРПОУ 24388300 на користь ОСОБА_3 , реєстраційний номер платника податків НОМЕР_1 у поверненя сплаченого судового збору 908 грн.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Полтавського апеляційного суду шляхом подання в тридцятиденний строк з дня проголошення рішення суду апеляційної скарги.
Оскільки в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.С. Предоляк
Суд | Автозаводський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2021 |
Оприлюднено | 26.07.2021 |
Номер документу | 98538304 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні