Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 липня 2021 р. Справа№200/183/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.,
розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр до Відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно юридичного департаменту Маріупольської міської ради, Маріупольської міської ради, Відділу у м. Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
06 січня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр (далі - позивач, ТОВ МТКЦ) до Відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно юридичного департаменту Маріупольської міської ради (далі - Відділ реєстрації), Маріупольської міської ради (далі - Міськрада), Відділу у м. Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (далі - Відділ Держгеокадастру), надісланий на адресу суду 28 грудня 2019 року, в якому позивач просив:
1. зобов`язати Відділ Держгеокадастру внести кадастровий номер 14123337200:01:009:0680 земельної ділянки площею 0,1005 га, яка розташована в АДРЕСА_1 , що перебуває в користуванні ТОВ МТРЦ відповідно до договору оренди даної земельної ділянки від 19 жовтня 2012 року, укладеного між Міськрадою та ТОВ МТКЦ .
2. зобов`язати Відділ реєстрації після внесення Відділом Держгеокадастру кадастрового номеру 14123337200:01:009:0680 земельної ділянки площею 0,1005 га, яка розташована в АДРЕСА_1 , провести державну реєстрацію права власності та іншого речового права (права оренди) на вказану земельну ділянку за ТОВ МТКЦ відповідно до вищевказаного договору оренди даної земельної ділянки та внести зміни в державну реєстрацію права власності на вищевказану земельну ділянку за Міськрадою в межах земельної ділянки кадастровий номер 1412337200:01:009:0206 (реєстраційний номер 3291424 від 08 листопада 2013 року).
22 лютого 2021 року до суду надійшла уточнена позовна заява ТОВ МТКЦ до Відділу у м. Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (далі - відповідач 1, Відділ Держгеокадастру), Відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно юридичного департаменту Маріупольської міської ради (далі - відповідач 2, Відділ реєстрації), в якому позивач просив:
1. визнати протиправними дії Відділу Держгеокадастру щодо відмови у внесенні кадастрового номера 1412337200:01:009:0680 на земельну ділянку площею 0,1005 га, яка розташована у АДРЕСА_1 , відповідно до договору оренди вказаної земельної ділянки від 19 жовтня 2012 року, укладеного між Маріупольською міською радою та ТОВ МТКЦ ;
2. зобов`язати Відділ Держгеокадастру у відповідності до пункту 157 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України внести кадастровий номер 14123337200:01:009:0680 земельної ділянки площею 0,1005 га, яка розташована в АДРЕСА_1 , що перебуває в користуванні ТОВ МТРЦ відповідно до договору оренди даної земельної ділянки від 19 жовтня 2012 року, укладеного між Маріупольською міською радою та ТОВ МТКЦ ;
3. зобов`язати Відділ реєстрації після внесення Відділом Держгеокадастру кадастрового номеру 14123337200:01:009:0680 вищевказаної земельної ділянки, що перебуває в оренді ТОВ МТКЦ , провести державну реєстрацію речового права оренди вищевказаної земельної ділянки за ТОВ МТКЦ відповідно до договору оренди земельної ділянки від 19 жовтня 2012 року, укладеного між Маріупольською міською радою та ТОВ МТКЦ .
В обґрунтування позову зазначено, що у червні 2012 року позивачем придбано 2/5 частки нежилої будівлі кафе в м. Маріуполі. Рішенням Маріупольської міської ради в користування ТОВ МТКЦ було виділено земельну ділянку (кадастровий номер 14123337200:01:009:0680) площею 0,1005 га для обслуговування належних позивачу 2/5 часток кафе, що також підтверджується копією договору оренди від 19 жовтня 2012 року. До теперішнього часу кадастровий номер 14123337200:01:009:0680 на вказану земельну ділянку не внесений до Державного земельного кадастру. На неодноразові звернення до відповідачів про внесення змін у відомості щодо користувача земельною ділянкою ТОВ МТКЦ отримано відмови, які мотивовані тим, що у 2012 році спірна земельна ділянка була внесена до національної кадастрової системи з накладкою на земельну ділянку з кадастровим номером 1412337200:01:009:0206, що належить Маріупольській міській раді.
19 квітня 2021 року на адресу суду надійшов відзив від Відділу Держгеокадастру за змістом, якого зазначено, що у 2019 році представник ТОВ МТКЦ звертався до відділу у м. Маріуполі з приводу внесення виправлений відомостей до Державного земельного кадастру щодо цільового призначення і виду використання земельної ділянки з кадастровим номером 14123337200:01:009:0680. У внесених виправлених відомостей було відмовлено, так як 21 жовтня 2017 року відомості про земельну ділянку перенесено до архівного шару Державного земельного кадастру. Відобразити відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 14123337200:01:009:0680 в Державному земельному кадастрі неможливо у зв`язку із перетином меж земельної ділянки із земельною ділянкою з кадастровим номером 1412337200:01:009:0206, яка станом на 6 квітня 2021 року перебуває в комунальній власності Маріупольської міської ради. Просив у задоволенні позову відмовити.
30 квітня 2021 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив відповідача, за змістом якого представник позивача посилався на те, що відповідачі необґрунтовано відмовили в усунені помилки, допущеної під час внесення відомостей про земельну ділянку з кадастровим номером 14123337200:01:009:0680 до архівного шару відомостей Державного земельного кадастру. Просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Ухвалою від 21 січня 2021 року позовна заява залишена без руху.
Позивач усунув недоліки позовної заяви.
Ухвалою суду від 1 березня 2021 року відкрито провадження у справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалами суду від 14 квітня 2021 року та від 19 квітня 2021 року витребувано додаткові докази у справі.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр зареєстроване як юридична особа 22 січня 1992 року та 03 березня 2005 року внесено запис Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 1 274 120 0000 001679.
Згідно витягу про державну реєстрацію прав №34433307 від 11 червня 2012 року ТОВ МТКЦ на підставі договору купівлі-продажу №1150 від 8 червня 2012 року придбано у приватну власність 2/5 частки нежитлової будівлі кафе, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до договору оренди земельної ділянки від 19 жовтня 2012 року ТОВ МТКЦ отримало в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,1005 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Строк дії договору - 10 років.
Вказаній земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 14123337200:01:009:0680.
На звернення позивача від 17 квітня 2019 року з приводу внесення кадастрового номеру спірної земельної ділянки до Єдиного Державного реєстру речових прав виконавчий комітет Маріупольської міської ради надав відповідь від 12 червня 2019 року №26-10838-09, за змістом якої вказав про те, що для з`ясування причин видалення кадастрового номеру 14123337200:01:009:0680 державним реєстратором з Державного земельного кадастру та його подальшого внесення до Державного земельного кадастру, позивачу необхідно звернутися до Відділу у м. Маріуполі Головного Управління Держгеокадастру у Донецькій області.
На звернення позивача від 12 листопада 2019 року Відділ у м. Маріуполі Головного Управління Держгеокадастру у Донецькій області надав відповідь від 5 грудня 2019 року №2008/105-19, за змістом якої вказав про те, що земельна ділянка із кадастровим номером 14123337200:01:009:0680 була внесена до Національної кадастрової системи з накладкою на земельну ділянку з кадастровим номером 1412337200:01:009:0206. Земельна ділянка із кадастровим номером 14123337200:01:009:0680 була перенесена до архівного шару згідно сформованої заяви ЗВ-1402474492016 від 21 жовтня 2017 року про Виправлення помилки допущеної у Державному земельному кадастрі внаслідок помилкового перенесення земельної ділянки .
Внести відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 14123337200:01:009:0680 до Державного земельного кадастру неможливо у зв`язку із знаходженням в її межах іншої земельної ділянки з кадастровим номером 1412337200:01:009:0206.
Сформувати заяву щодо виправлення помилки, допущеної у ДЗК внаслідок помилкового перенесення земельної ділянки з кадастровим номером 1412337200:01:009:0206 неможливо, так як 8 листопада 2013 року щодо цієї ділянки шляхом інформаційної взаємодії з Державним реєстром речових прав отримані відомості щодо реєстрації права власності Маріупольської міської ради реєстраційний номер - 3291424.
У разі скасування прав Маріупольської міської ради на земельну ділянку з кадастровим номером 1412337200:01:009:0206, буде сформовано заяву про перенесення відомостей про земельну ділянку до архівного шару ДЗК.
Не погоджуючись із діями відповідачів та наголошуючи, що права та законні інтереси не можуть ставитися у залежність від допущення посадовими особами суб`єкта владних повноважень технічних помилок при виконанні покладених на них обов`язків, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру регулюються Законом України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 №3613-VI (далі - Закон №3613-VI).
Ч. 1 ст. 1 Закону №3613-VI встановлено, що кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Положеннями ст. 3 Закону №3613-VI визначено, що Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах: обов`язковості внесення до Державного земельного кадастру відомостей про всі його об`єкти; єдності методології ведення Державного земельного кадастру; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до Державного земельного кадастру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Державного земельного кадастру, законності їх одержання, поширення і зберігання; безперервності внесення до Державного земельного кадастру відомостей про об`єкти Державного земельного кадастру, що змінюються; документування всіх відомостей Державного земельного кадастру.
Ст. 6 Закону №3613-VI врегульовано, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно з ч.1 ст. 37 Закону №3613-VI у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб. Повідомлення про виявлення помилки може бути надіслано також в електронному вигляді з Державного аграрного реєстру через Єдиний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до ч. 2 ст. 37 Закону №3613-VI у разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.
Частиною третьою статті 37 Закону №3613-VI визначено, що виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.
Згідно з ч. 4 ст. 37 Закону №3613-VI виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації.
Положеннями частини п`ятої статті 37 Закону №3613-VI виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.
У відповідності до ч. 6 ст. 37 Закону №3613-VI інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Процедура та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначено постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру" від 17 жовтня 2012 року №1051. (далі - Порядок №1051)
Пунктом третім Порядку №1051 встановлено, що Державний земельний кадастр ведеться на електронних та паперових носіях.
Документи в паперовій формі, які створюються під час ведення Державного земельного кадастру, витяги з Державного земельного кадастру про об`єкт Державного земельного кадастру, довідки, що містять узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану), кадастрові плани земельних ділянок та інші документи створюються шляхом роздрукування їх електронної (цифрової) форми за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях.
Відповідно до п. 138 Порядку №1051 помилками у Державному земельному кадастрі є:
1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;
2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);
3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель щодо визначення характеристик об`єктів Державного земельного кадастру в натурі (на місцевості) із порушенням (зміною) їх значень внутрішніх кутів та мір ліній між поворотними точками меж земельних ділянок та/або площі (в тому числі виявлена під час або після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про земельні ділянки та інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);
4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;
5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;
6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;
7) помилка у застосуванні систем координат земельних ділянок (в тому числі помилка, що виникає під час перерахунку із однієї системи координат в іншу), які були сформовані до 1 січня 2013 р. та відомості про які були перенесені до Державного земельного кадастру, та помилка у відомостях щодо місця розташування земельних ділянок (зміщення, розворот, віддзеркалювання) з урахуванням суміжних землеволодінь та землекористувань.
Відомості про земельну ділянку та інші об`єкти Державного земельного кадастру у разі виправлення помилки щодо реєстрації земельної ділянки або виправлення помилкового перенесення відомостей про земельну ділянку з Державного реєстру земель до Державного земельного кадастру та у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки або виправлення помилки щодо інших об`єктів Державного земельного кадастру:
- набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора;
- відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи;
- зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.
Згідно з п.157 Порядку №1051 у разі виявлення органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, помилки у присвоєнні кадастрового номера земельній ділянці (в тому числі після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 01 січня 2013 року до Державного фонду документації із землеустрою) зазначений орган у п`ятиденний строк з моменту виявлення помилки:
1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30;
2) безоплатно виправляє помилку в кадастровому номері шляхом присвоєння земельній ділянці за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру нового кадастрового номера, наступного за останнім у відповідному кадастровому кварталі;
3) письмово повідомляє про це власникам, користувачам відповідної земельної ділянки за формою згідно з додатком 31.
Відповідно до п.158 Порядку №1051 помилки, допущені у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії, підлягають виправленню у Державному земельному кадастрі після їх виправлення у відповідних кадастрах та інформаційних системах.
Положеннями пункту 159 Порядку №1051 визначено, що у разі виявлення фізичною або юридичною особою помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії, заінтересована особа письмово повідомляє про це відповідному територіальному органові Держгеокадастру згідно з додатком 39.
До повідомлення додаються документи, що підтверджують помилки та їх характер.
Суд погоджується із доводами позивача та зазначає, що права та законні інтереси не можуть ставитися у залежність від допущення посадовими особами суб`єкта владних повноважень технічних помилок при виконанні покладених на них обов`язків.
У Рішенні Європейського суду з прав людини від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" суд підкреслив особливу важливість принципу належного урядування. Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (Беєлер проти Італії, Онер`їлдіз проти Туреччини, Megadat.com S.r.l. проти Молдови, Москаль проти Польщі).
Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії" від 20.05.2010, "Тошкуце та інші проти Румунії" від 25.11.2008) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси ("Онер`їлдіз проти Туреччини" та "Беєлер проти Італії"). Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Лелас проти Хорватії").
Ч. ч. 1-2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Положеннями ст. 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Право користування позивача на земельну ділянку за кадастровим номером 14123337200:01:009:0680 підтверджено сукупністю належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів, однак, внаслідок допущення технічних помилок позивача фактично позбавлено можливості щодо державної реєстрації такого права в Державному реєстрі речових прав.
На численні звернення позивача вказані перешкоди, які виникли з вини суб`єкта владних повноважень, Відділом Держгеокадастру в позасудовому порядку усунуто не було.
Доводи Відділу Держгеокадастру щодо неможливості внести будь-які зміни до відомостей ДЗК про власників (користувачів) земельних ділянок після надходження інформації з Державного реєстру речових прав, задовольнити запит позивача в частині внесення змін до Державного земельного кадастру про користувача земельної ділянки з кадастровим номером 14123337200:01:009:0680 є неприйнятними, оскільки зазначене не відповідає вимогам ст. 37 Закону №1952-IV в частині щодо виправлення помилки в реєстрі.
За таких обставин, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій відповідача 3 щодо відмови у виправленні кадастрового номера на земельну ділянку площею 0,1005 га, яка розташована у АДРЕСА_1 , є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Обираючи спосіб захисту, суд, зважаючи на його ефективність з точки зору статті 13 "Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод", ратифікованої Україною Законом № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню шляхом визнання протиправними дій Відділу Держгеокадастру щодо відмови у виправлені помилки у присвоєнні кадастрового номера на спірну земельну ділянку та зобов`язати виправити помилку у присвоєнні кадастрового номера на земельну ділянку площею 0,1005 га, яка розташована у АДРЕСА_1 , що перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр відповідно до договору оренди земельної ділянки від 19 грудня 2012 року.
Стосовно позовних вимог в частині зобов`язання Відділу реєстрації після внесення Відділом Держгеокадастру кадастрового номеру 14123337200:01:009:0680 спірної земельної ділянки, що перебуває в оренді ТОВ МТКЦ , провести державну реєстрацію речового права оренди земельної ділянки за позивачем, суд вважає вказані вимоги передчасними та такими, що заявлені на майбутнє, тому у задоволенні позову в цій частин слід відмовити.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до платіжного доручення №1081 від 15 лютого 2021 року про сплату судового збору, позивачем за подання даного адміністративного позову сплачено судовий збір в розмірі 4 204,00 грн.
Згідно частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246 КАС України, суд,
вирішив:
1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр (ідентифікаційний код: 21949197, місцезнаходження: 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, буд. 56) до Відділу у м. Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (місцезнаходження: 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 4), Відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно юридичного департаменту Маріупольської міської ради (місцезнаходження: 87500, Донецька обл., м. Маріуполь, пр. Миру, буд. 114) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Відділу у м. Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області щодо відмови у виправлені помилки у присвоєнні кадастрового номера на земельну ділянку площею 0,1005 га, яка розташована у АДРЕСА_1 , що перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр відповідно до договору оренди земельної ділянки від 19 грудня 2012 року.
3. Зобов`язати Відділ у м. Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області відповідно до пункту 157 Порядку ведення Державного земельного кадастру", затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 17 жовтня 2012 року №1051, виправити помилку у присвоєнні кадастрового номера на земельну ділянку площею 0,1005 га, яка розташована у АДРЕСА_1 , що перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр відповідно до договору оренди земельної ділянки від 19 грудня 2012 року.
4. У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу у м. Маріуполі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області на користь товариства з обмеженою відповідальністю Маріупольський творчо-комерційний центр судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 102,00 грн.
6. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
7. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
8. Повне судове рішення складено 19 липня 2021 року.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2021 |
Оприлюднено | 27.07.2021 |
Номер документу | 98543516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні