Справа № 592/3265/20
Провадження № 6/592/256/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2021 року м.Суми
Ковпаківський районний суд м. Суми у складі головуючого судді Корольової Г.Ю., за участю секретаря судового засідання Панасовської В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника позивача ОСОБА_1 про встановлення способу і порядку виконання рішення Ковпаківського районного суду м.Суми від 08.12.2020 року по цивільній справі №592/3265/20 за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А до Сумської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування рішення щодо відведення земельної ділянки у власність,
УСТАНОВИВ:
У провадженні Ковпаківського районного суду м.Суми перебувала на розгляді вищезазначена цивільна справа.
14.06.2021 року до суду надійшла заява про встановлення способу і порядку виконання рішення суду, в якій представник просить суд змінити порядок виконання рішення суду в частині стягнення з Сумської міської ради на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А витрат зі сплати судового збору за подання позовної заяви в сумі 700,67 грн, судового збору за подання апеляційної скарги в сумі 1051,00 грн, а також витрат на професійну правничу допомогу в сумі 5000,00 грн. з виконавчого органу Сумської міської ради - Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради. В обґрунтування заяви представник посилається на те, що листом від 03.06.2021 року №04-31-06/569 Управління Державної казначейської служби України у м. Сумах Сумської області повернуло виконавчий лист без виконання та повідомлено про те, що Сумська міська рада в управлінні не обслуговується та не має відкритих рахунків.
У судове засідання сторони по справі не з`явились, про дату, час і місце проведення якого повідомлялись належним чином, однак, від представника позивача ОСОБА_1 до суду надійшла заява про підтримання заявлених вимог та розгляд заяви за її відсутності. Від представника Сумської міської ради Парфененка М.С. надійшло клопотання про зупинення розгляду заяви, оскільки розмір витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 5000 грн переглядається в касаційному порядку. Інші учасники процесу, суд про причини неявки не повідомили.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов такого висновку.
Судом встановлено, що за наслідком розгляду цивільної справи №592/3265/20 08.12.2020 року Ковпаківським районним судом м.Суми було ухвалено рішення, яким у задоволенні позовних вимог Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А щодо визнання незаконним та скасування рішення Судської міської ради від 25.04.2018 №3348-МР Про надання у власність земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 громадянам ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , яка знаходиться у них у користуванні відмовлено за необґрунтованістю.
Постановою Сумського апеляційного суду від 31.03.2021 року вищезазначене рішення скасовано та ухвалено нове рішення, яким позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А задоволено та визнано незаконним та скасовано рішення Сумської міської ради від 25 квітня 2018 року №3348-МР Про надання у власність земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 громадянам ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , яка знаходиться у них у користуванні .
Крім того, постановою Сумського апеляційного суду постановлено: Стягнути з Сумської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А судовий збір за подання позовної заяви по 700 гривень 67 копійок з кожного. Стягнути з Сумської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А судовийзбір за подання апеляційної скарги по 1051 гривні з кожного. Стягнути з Сумської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А витрати на професійну правничу допомогу по 5000 гривень з кожного.
У подальшому, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А звернулося до Управління Державної казначейської служби України у м. Сумах Сумської області із заявою про стягнення коштів у примусовому порядку та подало виконавчий лист Ковпаківського районного суду м. Суми від 08.12.2020 року по справі № 592/3265/20 про стягнення з Сумської міської ради (ЄДРПОУ 23823253) судового збору за подання позовної заяви в сумі 700,67 грн., судового збору за подання апеляційної скарги в сумі 1051,00 грн., а також витрат на професійну правничу допомогу в сумі 5000,00 грн.
Листом від 03.06.2021 року №04-31-06/569 Управління Державної казначейської служби України у м. Сумах Сумської області повернуло виконавчий лист без виконання та повідомлено про те, що Сумська міська рада в управлінні не обслуговується та не має відкритих рахунків.
Відповідно до ч. 1. ст. 435 ЦПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувана чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Частиною З ст. 435 ЦПК України встановлено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Згідно з ст. 22 Бюджетного кодексу України, до головних розпорядників коштів віднесено виключно державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих ради, структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.
Отже, Сумська міська рада затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, але безпосередньо фінансових ресурсів не має.
Фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються з виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування (розпорядники, головні розпорядники).
Статтею 129-1 Конституції України встановлено, що судові рішення є обов`язковими до виконання. Згідно з мотивувальною частиною рішення Конституційного Суду України від 30.06.2009 №16-рп/2009 виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової держави.
Пункт 3 статті 33 Закону України Про виконавче провадження встановлює, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про виконавче провадження , рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845.
Згідно з ч.1, 2 ст. 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Сумська міська рада створює свої виконавчі органи, у вигляді виконавчого комітету, відділів, управлінь та інших створюваних радою виконавчих органів. Виконавчі органи є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Так, Рішенням Сумської міської ради від 21.06.2017 року № 2262-МР Про розподіл повноважень між виконавчими органами Сумської міської ради в частині несення зобов`язань по сплаті судових та інших витрат , зобов`язання по сплаті судових та інших витрат по категоріям справ, в яких представництво інтересів Сумської міської ради, виконавчого комітету Сумської міської ради та Сумського міського голови здійснюється виконавчими органами Сумської міської ради зі статусом юридичної особи, виконуються цими виконавчими органами Сумської міської ради (пункт 1.1 цього рішення).
Відповідно до пунктів 1.1 та 1.2 Положення про департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (у редакції рішення Сумської міської ради від 23.09.2020 № 7367-МР, далі - Положення) останній є виконавчим органом Сумської міської ради, їй підзвітний та підконтрольний, підпорядкований виконавчому комітету Сумської міської ради та Сумському міському голові, оперативно підпорядкований заступнику міського голови згідно з розподілом обов`язків; є юридичною особою, має власну печатку із зображенням Малого Державного Герба України і надписом свого найменування та штампи із надписом свого найменування, рахунки в банках та Державній казначейській службі.
Пунктом 3.2.72 Положення визначено, що Департамент забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради, відповідно до покладених на нього завдань, несе зобов`язання по сплаті коштів, стягнутих за судовими рішеннями з Сумської міської ради, по оплаті судового збору, виконавчого збору, витрат, пов`язаних з організацією та проведенням виконавчих дій, штрафів та інших зобов`язань, які виникають в діяльності Департаменту.
Таким чином, судом встановлено, що є всі передбачені законом підстави для задоволення заяви та зміни порядку виконання рішення суду у справі №592/3265/20.
Керуючись ст.43, 435 ЦПК України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Заяву представника позивача ОСОБА_1 про встановлення способу і порядку виконання рішення - задовольнити.
Змінити порядок виконання рішення суду у справі №592/3265/20 в частині стягнення з Сумської міської ради (40000, м.Суми, пл.Незалежності, 2, ідентифікаційний код 23823253) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Бориса Гмирі 7А (40020, м.Суми, вул.Бориса Гмирі, 7 А, код ЄДРПОУ 42400658) витрат зі сплати судового збору за подання позовної заяви в сумі 700,67 грн, судового збору за подання апеляційної скарги в сумі 1051,00 грн, а також витрат на професійну правничу допомогу в сумі 5000,00 грн з виконавчого органу Сумської міської ради - Департаменту забезпечення ресурсних платежів Сумської міської ради (40009, м.Суми, вул.Садова, 33, код ЄДРПОУ 40456009).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку, шляхом подачі апеляційної скарги до Сумського апеляційного суду до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи через Ковпаківський районний суд м. Суми , протягом 15 днів з дня проголошення ухвали.
Суддя Г.Ю. Корольова
Суд | Ковпаківський районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2021 |
Оприлюднено | 04.08.2021 |
Номер документу | 98744305 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Ковпаківський районний суд м.Сум
Корольова Г. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні