№2-2073/10
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
“11” червня 2010 р. Кіровський р айонний суд м. Донецька у скла ді:
судді - Юр' євої Т.І.,
при секретарі - Власенко Н .М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Донець ку цивільну справу за позово м ОСОБА_1 до УПСЗН Кіровсь кого району м. Донецька про п ерерахунок та стягнення недо отриманих сум щорічної одно разової допомоги до 5 травня з а 2007-2009 р.р.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суд у із позовом, у якому вказує, щ о він є ліквідатором аварії н а ЧАЕС 1 категорії, інвалідом 3 групи ЧАЕС, має статус інвал іда війни і знаходиться на об ліку в УПСЗН Кіровського рай ону м. Донецька.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту» - щорічно, до 5 трав ня він повинен отримувати о дноразову грошову допомогу у розмірі 7 мінімальних пенсі й за віком.
Він звернувся до відповіда ча з заявою про перерахунок щ орічної допомоги до 5 травня, однак письмово відповідач й ому відмовив у перерахунку. В ін вважає дії відповідача не правомірними.
Позивач просить визнати ді ї УПСЗН Кіровського району м . Донецька про відмову у пере рахунку протиправними, зобов ' язати відповідача перера хувати суми допомоги за 2007, 2008 і 2009 роки та стягнути з відпов ідача суму недоплаченої одно разової компенсації до 5 трав ня з проведенням доплати нед оотриманих сум у розмірі 8665 гр . із розрахунку:
2007 р. - 406 гр. ( мінімальна пенсія за віком) х 7 - 300 гр. = 2542 гр.
2008 р. - 481 гр. ( мінімальна пенсі я за віком) х 7 - 350 гр. = 3017 гр.
2009 р. - 498 гр. ( мінімальна пенсі я за віком) х 7 - 480 гр. = 3106 гр., а всьог о 8665 гр.
У судовому засіданні позив ач підтримав свій позов у пов ному обсязі, дав суду пояснен ня, аналогічні вищевикладени м.
Представник відповідача п озов не визнала, суду пояснил а, що УПСЗН Кіровського район у м. Донецька виплачує позива чу щорічну одноразову допом огу до 5 травня, як інваліду 3 гр упи ЧАЕС. Згідно з Законом, по рядок виплати разової грошов ої допомоги визначається Каб інетом Міністрів України. Що річно в проекті Державного б юджету передбачаються цільо ві кошти для виплати разової грошової допомоги ветерана м війни. Згідно з ч.2 ст. 95 Консти туції України, будь-які видат ки держави на загальносуспіл ьні потреби, їх цільове спрям ування визначаються виключ но Законом про Державний бюд жет України. А відповідно до п. 5 ст. 51 Бюджетного Кодексу Укр аїни, розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобо в' язання та проводять тіль ки в межах бюджетних асигнув ань. Ст. 17 Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» визначено, що фінансування витрат, пов' язаних з його ре алізацією, здійснюється за р ахунок коштів державного бюд жету. Управління ПСЗН Кіров ського району м. Донецька про водить розподіл грошових ко штів тільки за цільовим при значенням, передбаченим Держ авним бюджетом на відповідн ий рік до 5 травня щорічно, й то му представник відповідача вважає, що позивачу були прав ильно нараховані та сплачені виплати щорічної допомоги . Представник відповідача пр осить позивачу відмовити у з адоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Суд, вислухавши сторони, вив чивши матеріали справи, вваж ає, що позов задоволенню не пі длягає з наступних підстав.
В судовому засіданні встан овлено, що позивач є ліквіда тором ЧАЕС 1 категорії, визна ний інвалідом 3 групи, він має право на пільги, передбачені законодавством для ветеран ів війни - інвалідів війни.
Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту» від 22.10.1993р. № 3551-Х11 О СОБА_1 має статус інваліда в ійни 3 групи.
Відповідно до ст. 13 Закону У країни «Про статус ветерані в війни, гарантії їх соціальн ого захисту 7 мінімальних пен сій за віком.
Фінансування витрат, пов' язаних з введенням в дію цьог о Закону, відповідно до ст. 17 зд ійснюються за рахунок держав ного бюджету та місцевих бюд жетів, а виплата разової допо моги до 5 травня у розмірах, пе редбачених ст.ст. 12-16 цього Зак ону, відповідно до ст. 17-1 даног о Закону здійснюють органи п раці та соціального захисту населення.
В судовому засіданні вста новлено, що не оспорюється ст оронами той факт, що відповід ачем фактично сплачено поз ивачу одноразова щорічна доп омога до 5 травня у 2007 р. - 300 гр .( платіжне доручення від 20.04.2007 р оку № 1735), а у 2008 р. - 350 гр. ( платіжн е доручення від 18.04.2008 р. № 1078), у 2009 р. - 380 гр.( платіжне доручення ві д. 10.04.2009 р. № 1963).
Відповідно до закону Украї ни «Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального з ахисту», відповідач здійснюв ав позивачу виплати грошов ої допомоги до 5 травня в розмі рах, встановлених Законом Ук раїни «Про державний бюджет» на відповідний рік.
Ст. 17 Закону України «Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту» ви значено, що фінансування вит рат, пов' язаних з його реалі зацією, здійснюється за раху нок коштів державного бюджет у.
Згідно з ч.2 ст. 95 Конституції України, будь-які видатки дер жави на загальносуспільні п отреби, їх цільове спрямуван ня визначаються виключно За коном про Державний бюджет У країни.
А відповідно до п. 5 ст. 51 Бюдже тного Кодексу України, розпо рядники бюджетних коштів бе руть бюджетні зобов' язання та проводять тільки в межах бюджетних асигнувань.
При нарахуванні та виплаті сум одноразової щорічної до помоги до 5 травня відповід ач керувався положеннями від повідних статей Законів Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни» на відповідний рік.
Законом України «Про Де ржавний бюджет України на 2007 р ік» встановлено, що у 2007 році в иплата щорічної разової допо моги відповідно до Закону Ук раїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту» здійснюється інв алідам 3 групи в розмірі 300 грив ень.
Рішенням Конституційного суду України № 6рп/2007 від 9.07.2007 р. п оложення п. 13. ст. 71 Закону Украї ни «Про державний бюджет на 200 7 рік», щодо зупинення виплат щорічної разової грошової допомоги відповідно до Закон у України «Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту» визнано таким , що не відповідають Конститу ції України, тобто є неконсти туційними.
Тобто, в даному випадку, на період виникнення спірних пр авовідносин ( до 5 травня 2007 и 5 тр авня 2008 р.р.), які є предметом спо ру у цій справі, були наявні но рмативно-правові акти, які ма ють однакову юридичну силу, а ле по різному встановлювали розмір щорічної разової допо моги до 5 травня інвалідам вій ни.
Згідно зі ст. 75 Конституції У країни Верховна Рада України є єдиним органом законодавч ої влади в Україні.
Конституція України не вст ановлює пріоритету застосув ання того чи іншого закону, в т ому числі залежно від предме та правового регулювання. Не має також закону України, яки й би регулював питання подол ання колізії норм законів, що мають однакову юридичну сил у.
Але Конституційний суд У країни у пункті 3 мотивувальн ої частини рішення від 3 жовтн я 1997 року №4-зп у справі про набу ття чинності Конституцією Ук раїни зазначив: «Конкретна с фера суспільних відносин не може бути водночас врегульо вана одна предметними нормат ивними правовими актами одна кової сили, які за змістом суп еречать один одному. Звичайн ою є практика, коли наступний у часі акт містить пряме заст ереження до повного або част кового скасування попереднь ого. Загальновизнаним є й те, щ о з прийняттям нового акту, як що інше не передбачене самим цим актом, автоматично скасо вується одна предметний акт, діяв у часі раніше».
Отже, за наявності декілько х законів, норми яких по різно му регулюють конкретну сферу суспільних відносин, під час вирішення спорів у цих відно синах суди повинні застосову вати положення закону з урах уванням дії закону у часі за п ринципом пріоритету тієї нор ми, яка прийнята пізніше.
Виходячи з наведених полож ень Конституції України та р ішень Конституційного С уду України, а також враховую чи, що Законом України «Про д ержавний бюджет України на 2007 рік» фактично змінено полож ення Закону України «Про ста тус ветеранів війни, гаранті ї їх соціального захисту», як ий діяв у часі раніше, пріорит етними у даному випадку є пол оження Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2007 рік». Аналогічно треба виріш увати питання відносно пріор итетності Закону України «П ро державний бюджет на 2008 рік» , та Закону України «Про держ авний бюджет на 2009 рік».
Згідно зі ст. 58 Конституції У країни, рішення конституцій ного суду не мають зворотно ї сили і діють в межах бюджет ного року.
Суд вважає, що виплати, які з дійснені відповідачем у 2007 - 200 9 р.р. у розмірах, передбачених законом України «Про держав ний бюджет» на відповідний р ік є правомірною, оскільки на явність статей цього Закону , які встановлюють розмір щор ічної грошової допомоги до 5 т равня, зроблені на підставі діючого на час виплати зако нодавства.
Суд враховує, що виплата що річної разової допомоги поз ивачу до 5 травня , яка здійсне на відповідачем 20.04.2007 року ( пла тіжне доручення № 1735 від 20.04.2007 р. ), у розмірі 300 гр. є правомірно ю, оскільки на момент проведе ння виплат відповідні стат ті Закону України «Про держа вний бюджет України на 2007 рік» неконституційними визнані не були.
Законом України «Про держа вний бюджет на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів України до ст. 13 З акону України «Про статус ве теранів війни, гарантії їх со ціального захисту» внесені з міни, згідно до яких щорічно до 5 травня інвалідам війни в иплачується разова грошова д опомога у розмірах, які визна чаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних п ризначень, встановлених Зако ном Про державний бюджет Укр аїни.
Рішенням Конституційного суду від 22.05.2008 р. № 10- рп/2008 вищевка зані зміні визнані такими, що не відповідають Конституції України ( є неконституційним и). Рішення конституційного с уду не мають зворотної сили і діють в межах бюджетного р оку.
Позивачу проведена виплат а щорічної разової допомоги до 5 травня відповідачем пла тіжним дорученням № 1078 від 18.04.200 8 р. у розмірі 350 гр., що відповід ає Закону України «про держа вний бюджет на 2008 рік»
Суд враховує, що виплата що річної разової допомоги поз ивачу до 5 травня , яка здійсне на відповідачем 18.04.2008 року у роз мірі 350 гр. є правомірною, оскі льки на момент проведення ви плат відповідні статті Зак ону України «Про державний б юджет України на 2008 рік» некон ституційними визнані не були .
Відповідно до Закону «Про д ержавний бюджет України на 2009 рік» позивачу виплата допо моги до 5 травня проведена ві дповідно до вимог діючого за конодавства. Виплата, яка зді йснена відповідачем у 2009 р. у р озмірах, передбачених Поста новою КМУ № 211 від 18.03.2009 р. «Про роз мірі разової грошової допом оги, що сплачується у 2009 році в ідповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту» та Законом України «Пр о державний бюджет на 2009 рік» у розмірі 380 гр. є правомірною.
Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного та керуючись Законом України «Про статус і соціальний зах ист громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи», Законом України « Про статус ветеранів війни, г арантії їх соціального захис ту», ст. 58, 22, 42 Конституції Укра їни, Законами України «Про де ржавний бюджет» на відповідн ий рік, Рішеннями Конституці йного суду, 2005, 2007, 2008 р.р., ст. ст. 213, 215 Ц ПК України, суд
В И Р І Ш И В :
У позові ОСОБА_1 до УПС ЗН Кіровського районів м. До нецька про перерахунок та ст ягнення недоотриманих сум щ орічної одноразової допомо ги до 5 травня за 2007 -2009 р.р. відмо вити.
Заява про подачу апеляційн ої скарги може бути подана пр отягом 10 днів від дня оголошен ня рішення. Апеляційна скарг а може бути подана протягом 20 днів після подачі заяви про а пеляційне оскарження рішенн я суду.
Суддя:
Суд | Кіровський районний суд м.Донецька |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2010 |
Оприлюднено | 01.04.2011 |
Номер документу | 9879340 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Горохівський районний суд Волинської області
Черняк Владислав Валерійович
Цивільне
Орджонікідзевський районний суд м.Маріуполя
Ковтуненко Олеся Володимирівна
Цивільне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Ніколова Ірина Сергіївна
Цивільне
Кіровський районний суд м.Донецька
Юр'єва Тамара Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні