Справа № 420/4208/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 серпня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Корой С.М.,
секретаря судового засідання Коняги С.М.,
за участю сторін:
представника відповідача Солов`ян В.М. (за витягом),
представника третьої особи Старченко С.А. (за витягом),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - комунальне підприємство БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» в частині п.1.1, -
В С Т А Н О В И В:
19.03.2021 року до суду надійшов адміністративний позов громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» .
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що згідно інформації, отриманої позивачем про структуру витрат, які надавачем послуг були враховані в Тарифі, норми оплати праці були обґрунтовані надавачем послуг на підставі норм Галузевої угоди №7, зареєстрованої Мінсоцполітики України 31.01.2017 року з подальшими змінами та доповненнями. При цьому жодних документальних підтверджень того, що надавач послуг перебуває в сфері дії репрезентативного на галузевому рівні об`єднання сторони роботодавців відповідачем за запит позивача надано не було.
Позивач звертає увагу суду, що пунктом 2 розділу IV Порядок № 239, на органи місцевого самоврядування покладено обов`язок при отриманні вiд суб`єктів господарювання документів для затвердження тарифів на комунальні послуги, перевіряти подані документи на предмет додержання останнім вимог Порядку №869 та, зокрема, правильність здійснення суб`єктом господарювання розрахунків планованих економічно обґрунтованих витрат, що внесені до складу тарифів. Відповідно п. 3 Порядку № 239, якщо заява та додані до неї документи не відповідають вимогам цього Порядку, а розрахунки тарифів - встановленим формам, орган місцевого самоврядування має залишити заяву без розгляду.
Проте, як стверджує позивач, відповідачем було порушено зазначені норми при прийнятті спірного рішення та встановлені тарифи, розраховані надавачем послуг з порушенням норм діючого законодавства, тобто з урахуванням в Тарифі витрат на оплату праці в розмірі більшому. порівняно з чинним законодавством, через забезпечення в тарифі гарантій Галузевої угоди, в сферi дiї сторін якої Надавач послуг не перебуває (не є суб`єктом сторони роботодавців угоди).
Отже, вказує громадська організація «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» , спірне рішення відповідача є протиправним (незаконним) та необґрунтованим, прийнятим без урахування усіх обставин, що мають значення для його прийняття.
Ухвалою суду від 24.03.2021 року залишено без руху адміністративний позов громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» .
16.04.2021 року (вх.№19444/21) від представника позивача надійшла заява про усунення недоліків.
Ухвалою суду від 07.05.2021 року прийнято до розгляду позовну заяву громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» (в редакції уточнень за вх.№19444/21 від 16.04.2021 року) та відкрито провадження в адміністративній справі.
Вказаною ухвалою від 07.05.2021 року судом:
- зобов`язано Балтську міську раду Одеської області опублікувати у газеті «НАРОДНА ТРИБУНА» та на сайті Балтської міської ради Одеської області оголошення про відкриття провадження по справі №420/4208/21 із зазначенням вимог позивача щодо оскаржуваного акта, реквізитів акту, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи:
- зобов`язано Балтську міську раду Одеської області у п`ятнадцятиденний строк від дати отримання даної ухвали надати до суду належним чином засвідчені копії документів, які слугували підставою для прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством БАЛТАВОДОКАНАЛ ; положення про виконавчий комітет Балтської міської ради Одеської області.
18.05.2021 року (вх.№25044/21) на виконання вимог ухвали суду від 07.05.2021 року від Балтської міської ради Одеської області до суду надано докази розміщення на сайті Балтської міської ради Одеської області оголошення про відкриття провадження по справі №420/4208/21.
18.05.2021 року (вх.№25039/21) від Балтської міської ради Одеської області до суду надійшла заява про залучення до участі справі №420/4208/21 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача комунального підприємства БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області (код ЄДРПОУ 34220311, місце знаходження: пров.Коритнянський, 32, м.Балта, Одеська обл.,66101).
Ухвалою суду від 20.05.2021 року долучено до матеріалів справи лист Балтської міської ради Одеської області, що надійшов до суду 18.05.2021 року за вх.№ 25044/21 разом із доданими документами, задоволено заяву Балтської міської ради Одеської області про залучення до участі у справі №420/4208/21 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - комунальне підприємство БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - комунальне підприємство БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області (код ЄДРПОУ 34220311, місце знаходження: пров.Коритнянський, 32, м.Балта, Одеська обл.,66101), продовжено строк підготовчого провадження у справі № 420/4208/21 за позовом громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області, третя особа яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» на тридцять днів та відкладено підготовче судове засідання в даній адміністративній справі на 16.06.2021 року о 09 год.30 хв.
24.05.2021 року (вх.№26180/21) від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву разом із додатками.
У відзиві відповідач, з посиланням на фактичні обставини справи щодо прийняття спірного рішення, зазначає, що Балтська міськрада заперечує проти задоволення позову позивача в повному обсязі, вважає його необґрунтованим та таким що не підлягає задоволенню.
У відзиві зазначено, що при формуванні тарифу на централізоване водопостачання, затвердженого оскаржуваним рішенням, КП Балтаводоканал враховував витрати на оплату праці з урахуванням норм Галузевої угоди № 7, що підтверджується зокрема розшифровкою розрахунку Штатного розпису КП Балтаводоканал та розрахунком розміру тарифної ставки робітника 1 розряду КП Балтаводоканал , плановими розрахунками витрат по статті заробітна плата . Згідно вказаних вище розрахунків КП Балтаводоканал , розмір тарифної ставки робітника першого розряду на основі якої були обґрунтовані витрати на оплату праці для врахування в вищезазначених тарифах склав 160 % до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, як це регламентовано п.п. 3.1.2 п. 3.1 розділу 3 Галузевої угоди, а також застосовано коефіцієнт співвідношення мінімальної тарифної ставки робітника розряду (місячної тарифної ставки) за видами робіт та окремими професіями до встановленої Галузевою угодою мінімальної тарифної ставки робітника I розряду в розмірі 1,58 згідно додатком 2 Галузевої угоди (пункт Експлуатація та обслуговування обладнання систем водозабезпечення та водовідведення) та відповідні коефіцієнти співвідношення розмірів мінімальних місячних посадових окладів керівників, професіоналів, фахівців та технічних I службовців до мінімальної тарифної ставки робітника І розряду основного виробництва (мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії) згідно з додатком 3 до Галузевої угоди № 7.
Щодо перебування КП Балтаводоканал в сфері дії зазначеної вище Галузевої угоди, у відзиві вказано, що відповідно до п. 1.3, 1.4 Галузевої угоди на 2017-2021 р.р. угода поширюється на працівників, які працюють на умовах найму на підприємствах, в об`єднаннях, компаніях, товариствах, організаціях і установах житлово-комунальної галузі, що перебувають у сфері дії Сторін соціального діалогу, які підписали угоду, на виборних та найманих працівників Профспілок. Положення Галузевої угоди діють безпосередньо і є обов`язковими для всіх суб`єктів, що перебувають у сфері дії Сторін, які підписали угоду. Пункт 3.1 Галузевої угоди на 2017-2021 рр. встановлює мінімальні обов`язкові гарантії в оплаті та нормуванні праці у сфері житлово-комунального господарства. Міністерство розвитку громад та територій України (Мінрегіон), яке є суб`єктом соціального діалогу, відповідно до положення Про Міністерство регіонального розвитку. будівництва та житлово-комунального господарства України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 850 від 29.09.2019 € головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну політику у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державну житлову політику і політику у сфері благоустрою населених пунктів, державну політику у сфері житлово-комунального господарства, державну політику у сфері поводження з побутовими відходами, державну політику у сфері будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, державну політику у сфері технічного регулювання у будівництві, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю тa нагляду, у сфері контролю житлово-комунального господарства та у сфері забезпечення енергетичної ефективності будівель.
Як вказує відповідач, згідно п. 3 зазначеного вище Положення основними завданнями Мінрегіону є зокрема формування єдиної технічної, соціально-економічної політики у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення; затвердження порядку розроблення та затвердження технічних умов у сфері питної води та питного водопостачання; затвердження порядку ведення та забезпечення моніторингу якості питної води і технічного стану об`єктів централізованого питного водопостачання та водовідведення: затвердження порядку розроблення, погодження та затвердження інвестиційних програм суб`єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, ліцензування діяльності яких здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, тощо. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань вбачається, що КП Балтаводоканал здійснює діяльність у сфері житлово-комунального господарства, зокрема надає житлово-комунальні послуги до яких, згідно п. 2 ч. 1 ст. 5 ЗУ Про житлово-комунальні послуги , належить зокрема і постачання води.
Таким чином, на думку відповідача, КП Балтаводоканал перебуває у сфері дії Мінрегіону, яке підписало Галузеву угоду на 2017-2021 p.p.
31.05.2021 року (вх.№27843/21) від представника третьої особи надійшли пояснення разом із додатками, в яких казано, що КП Балтаводоканал підтримує доводи, які викладені у відзиві на позовну заяву.
31.05.2021 року (вх.№27974/21) від представника позивача надійшла відповідь на відзив.
18.06.2021 року (вх.№32032/21) від представника відповідача до суду надійшли заперечення разом із додатками, зокрема, із клопотанням про закриття провадження по справі.
07.07.2021 року (вх.№35912/21) від представника позивача до суду надійшла відповідь на клопотання, в якій вказано, що громадська організація «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» не заперечує проти задоволення клопотання про закриття провадження в частині позовних вимог про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття підпункту 2 пункту 1, пункту 2, пункту 3 рішення від 04.12.2020 № 6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області Про погодження тарифів на послугу з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством БАЛТАВОДОКАНАЛ .
У вказаному клопотанні представник позивача просить суд закрити підготовче провадження.
07.07.2021 року (вх.№35913/21) від представника відповідача надійшло клопотання про проведення судового засідання без його участі.
Ухвалою суду від 08.07.2021 року задоволено клопотання представника відповідача та закрито провадження у справі №420/4208/21 за позовом громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - комунального підприємства БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області в частині визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття підпункту 2 пункту 1, пункту 2, пункту 3 рішення від 04.12.2020 № 6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області Про погодження тарифів на послугу з централізованого водопостачання, яка БАЛТАВОДОКАНАЛ .
Ухвалою суду від 08.07.2021 року долучено до матеріалів справи відзив на позовну заяву разом із додатками, який надійшов до суду 24.05.2021 року за вх.№26180/21, пояснення третьої особи разом із додатками, які надійшли до суду 31.05.2021 року за вх.№27843/21, відповідь на відзив, яка надійшла до суду 31.05.2021 року за вх.№27974/21, заперечення разом із додатками, які надійшли до суду 18.06.2021 року за вх.№32032/21, закрито підготовче провадження по справі № 420/4208/21 за позовом громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - комунального підприємства БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» в частині п.1.1, призначено справу до судового розгляду на 21.07.2021 року о 10:30 год.
Судове засідання, призначене на 21.07.2021 року відкладено на 11.30 год. 04.08.2021 року
Позивач та представник позивача у судове засідання не з`явились, про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно.
03.08.2021 року від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі позивача.
Представники відповідача та третьої особи у судовому засіданні 05.08.2021 року заперечували проти задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши вступне слово представників відповідача та третьої особи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву, відповідді на відзив, пояснень, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного
Комунальне підприємство БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області у зв`язку із збільшенням прожиткового мінімуму, зростанням заробітної плати, а як наслідок загальновиробничих, адміністративних витрат і ЄСВ, вартості електроенергії, послуги з її розподілу та зменшення обсягів водоспоживання, відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою КМ України від 01.06.2011 № 869 звернулось 16.11.2020 із заявою та відповідними розрахунками, до Балтської міськради, щодо перерахунку тарифів на централізоване водопостачання, які надаються КП Балтаводоканал .
Виконавчий комітет Балтської міськради, розглянувши зазначені документи, прийняв рішення від 04.12.2020 № 6 «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» , яким вирішено:
- п.1.1. погоджено з 01.01.2021 року тарифи на послуги з централізованого з водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» для категорії споживачів Населення в розмірі 29,60 грн.;
- п.2.2. погоджено з 01.01.2021 року тарифи на послуги з централізованого з водопостачання, яка надається комунальним підприємством БАЛТАВОДОКАНАЛ для категорії Бюджетні установи, інші споживачі в розмірі 57,60 грн. за м2;
- п.2 комунальному підприємству БАЛТАВОДОКАНАЛ повідомити споживачів про зміну тарифу у термін, визначений чинним законодавством України;
- п.3 контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Молодця Ф.О.
Судом встановлено, що КП БАЛТАВОДОКАНАЛ враховував витрати на оплату праці з урахуванням норм Галузевої угоди № 7, що підтверджується зокрема розшифровкою розрахунку штатного розпису КП БАЛТАВОДОКАНАЛ та розрахунком розміру тарифної ставки робітника 1 розряду КП БАЛТАВОДОКАНАЛ , плановими розрахунками витрат по статті заробітна плата .
Як зазначено відповідачем та встановлено судом, згідно вказаних вище розрахунків КП БАЛТАВОДОКАНАЛ , розмір тарифної ставки робітника першого розряду на основі якої були обґрунтовані витрати на оплату праці для врахування в вищезазначених тарифах склав 160 % до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, як це регламентовано п.п. 3.1.2 п. 3.1 розділу 3 Галузевої угоди, а також застосовано коефіцієнт співвідношення мінімальної тарифної ставки робітника розряду (місячної тарифної ставки) за видами робіт та окремими професіями до встановленої Галузевою угодою мінімальної тарифної ставки робітника I розряду в розмірі 1,58 згідно додатком 2 Галузевої угоди (пункт Експлуатація та обслуговування обладнання систем водозабезпечення та водовідведення) та відповідні коефіцієнти співвідношення розмірів мінімальних місячних посадових окладів керівників, професіоналів, фахівців та технічних і службовців до мінімальної тарифної ставки робітника І розряду основного виробництва (мінімального посадового окладу (ставки) працівника основної професії) згідно з додатком 3 до Галузевої угоди № 7.
Не погоджуючись з рішеннями відповідача в .частині п.1.1, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України Про житлово-комунальні послуги , предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.
Згідно частини 3 статті 2 цього Закону, норми цього Закону застосовуються з урахуванням особливостей, встановлених законами, що регулюють відносини у сферах постачання та розподілу електричної енергії і природного газу, постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Згідно з п.п.2 а ст.28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на теплову енергію (у тому числі її виробництво, транспортування та постачання), тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, на інші комунальні послуги (крім тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, тарифів на комунальні послуги, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), побутові, транспортні та інші послуги;
Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулює Закон України Про житлово- комунальні послуги .
Відповідно до положення пункту 4 частини 1 статті 3 Закону України Про житлово- комунальні послуги , державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується на таких принципах регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом, з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону та технічних можливостей.
Згідно з пунктами 4, 11 частини 1 статті 4 Закону України Про житлово-комунальні послуги , до повноважень Кабінету Міністрів України належать: 4) затвердження порядків формування тарифів на комунальні послуги, що встановлюються органами місцевого самоврядування; 11) встановлення порядку здійснення забору проб та проведення їх дослідження щодо послуг з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води та послуг з постачання природного газу.
Згідно пункту 7 частини 2 статті 4 Закону України Про житлово-комунальні послуги , до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, належить встановлення порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії) з обґрунтуванням такої необхідності, а відповідно пункту 2 частини 3 статті 4 цього Закону, до повноважень органів місцевого самоврядування належать встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Згідно положень статті 5 Закону України Про житлово-комунальні послуги , до житлово-комунальних послуг належать: 1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком. Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками багатоквартирного будинку; 2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Відповідно до ч.1 ст.10 даного Закону ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону.
Механізм формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення для суб`єктів природних монополій, які провадять або мають намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення визначає Порядок формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869 (далі - Порядок №869).
Відповідно до п.2 Порядку №869 цей Порядок застосовується під час установлення органами місцевого самоврядування (далі - уповноважені органи) тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення для суб`єктів природних монополій, зазначених у пункті 1 цього Порядку, та поширюється на таких суб`єктів під час розрахунку зазначених тарифів.
Пунктом 7 Порядку №869 визначено, що з метою забезпечення відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат, пов`язаних із наданням послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, перегляд тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення та їх структури здійснюється уповноваженим органом щороку за заявою ліцензіата.
У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов`язаних із провадженням господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, з причин, що не залежать від ліцензіата, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів (обов`язкових платежів), мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, орендної плати та амортизації, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, зміни обсягу фінансових витрат, складової частини планованого прибутку, у тому числі внаслідок зміни курсу валют за наявності у ліцензіата кредитних зобов`язань перед міжнародними фінансовими організаціями, може проводитися коригування тарифів.
Механізм коригування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення застосовується уповноваженим органом виключно протягом строку дії тарифів.
У разі коригування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення кількісні показники, враховані у структурі діючих тарифів, не переглядаються.
Якщо протягом строку дії тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення обсяг витрат, пов`язаних із провадженням господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, не змінився, то відповідні тарифи застосовуються ліцензіатом на підставі рішення уповноваженого органу, яким встановлено такі тарифи на новий строк.
Пунктом 8 Порядку визначено, що формування тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення здійснюється ліцензіатами відповідно до річних планів господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних та галузевих нормативів витрат ресурсів, у тому числі галузевих технологічних нормативів використання питної води на підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства з урахуванням основних особливостей технологічних процесів відповідного виробництва, техніко-економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків, зборів, обов`язкових платежів, цін на матеріальні ресурси та послуги у планованому періоді.
Згідно з пп.2 п.19 Порядку 869 до складу планованої виробничої собівартості централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення включаються прямі витрати на оплату праці (заробітна плата та інші виплати працівникам, безпосередньо залученим до технологічного процесу централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення) відповідно до Закону України «Про оплату праці» :
основна заробітна плата виробничого персоналу відповідно до встановлених норм праці (норм часу, виробітку, обслуговування), тарифних ставок (окладів), відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для керівників, фахівців, технічних службовців;
додаткова заробітна плата за працю понад установлені норми, трудові досягнення, особливі умови праці у вигляді доплат і надбавок до тарифних ставок і окладів (за роботу у важких та шкідливих умовах, надурочний час, святкові, неробочі та вихідні дні, нічний час, інші виплати, встановлені законодавством), премій, пов`язаних з виконанням виробничих завдань і функцій, та компенсаційних виплат (за невідпрацьований час, включаючи основні та додаткові відпустки, інші виплати, встановлені законодавством);
інші заохочувальні та компенсаційні виплати виробничому персоналу (винагороди за підсумками роботи за рік, вислугу років у галузі, інші виплати, встановлені законодавством).
Планування витрат на оплату праці для включення до тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення здійснюється в установленому порядку із забезпеченням мінімальної заробітної плати та інших гарантій з оплати праці, передбачених законодавством, з урахуванням положень генеральної, галузевої (міжгалузевої) та територіальної угод, якщо ліцензіат перебуває у сфері дії сторін таких угод, колективного договору ліцензіата.
Якщо рівень середньомісячної номінальної заробітної плати в розрахунку на одного штатного працівника адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим, області, мм. Київ та Севастополь) або одного штатного працівника, зайнятого у промисловості адміністративно-територіальної одиниці, на території якої провадиться діяльність ліцензіата, перевищує розмір, розрахований в установленому порядку із забезпеченням мінімальної заробітної плати та інших гарантій з оплати праці, передбачених законодавством, з урахуванням положень генеральної, галузевої (міжгалузевої), територіальної угод, якщо ліцензіат перебуває у сфері дії сторін таких угод, колективного договору ліцензіата, допускається планування витрат на оплату праці для включення до тарифів із забезпеченням рівня середньомісячної номінальної заробітної плати в розрахунку на одного штатного працівника адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим, області, мм. Київ та Севастополь) або одного штатного працівника, зайнятого у промисловості адміністративно-територіальної одиниці, на території якої провадиться діяльність ліцензіата, з урахуванням розміру фіксованої індексації витрат на оплату праці на планований період;
Процедуру розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих суб`єктами господарювання незалежно від форм власності, які провадять (або мають намір провадити) господарську діяльність із виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами (далі - транспортування) та постачання теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення (далі - ліцензована діяльність) і в установленому законодавством порядку отримали відповідні ліцензії Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, та суб`єктами господарювання незалежно від форм власності (далі - суб`єкти господарювання), що надають (або мають намір надавати) комунальні послуги, визначені статтею 5 Закону України Про житлово-комунальні послуги (крім послуг із постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії), для подальшого встановлення тарифів відповідно до повноважень, наданих Законами України Про місцеве самоврядування в Україні , Про теплопостачання , Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення , Про житлово-комунальні послуги , визначає Порядок розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення, затверджений Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 12 вересня 2018 року № 239 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2018 р. за № 1172/32624.
Відповідно до п.1, п.2 розд.V даного Порядку зміна тарифів на теплову енергії, її виробництво, транспортування та постачання, тарифів на комунальні послуги здійснюється шляхом перегляду тарифу і його структури або шляхом коригування тарифів.
Коригування тарифів здійснюється протягом строку їх дії винятково у випадках зміни вартості окремих складових чинних тарифів із причин, не залежних від суб`єкта господарювання (збільшення або зменшення мінімальної заробітної плати, податків, зборів, обов`язкових платежів, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні ресурси та інші матеріальні ресурси, а також інших складових, щодо зміни вартості яких прийнято рішення уповноваженим державним органом). В усіх інших випадках здійснюється повний перегляд тарифу (тарифів) і його (їх) структури.
У разі коригування тарифів кількісні показники, враховані у структурі чинних тарифів, не переглядаються.
Зміна тарифів ініціюється суб`єктом господарювання шляхом подання до органу місцевого самоврядування відповідної заяви про встановлення тарифів та доданих до неї документів, а саме:
всього комплекту документів, зазначених у розділі ІІ цього Порядку - у разі повного перегляду тарифів;
документів, які підтверджують зміну вартості окремих складових тарифів - у разі коригування тарифів.
Ключовим при розгляді даної адміністративної справи є не питання доцільності зміни тарифу на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» для категорії споживачів Населення , а саме питання щодо його розміру (29,60 грн.), який визначено з урахуванням Галузевої угоди мiж Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Об`єднанням органiзацiй роботодавців "Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України" та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування України на 2017-2021 роки, зареєстрованої Міністерством соціальної політики України 31.01.2017 за № 7 (Галузева угода № 7).
Суд зазначає, що Галузеві норми з організації та оплати праці, згідно ч.2 ст.1 та ст.8 Закону України Про колективні договори і угоди є предметом колективно-договірних відносин між репрезентативними сторонами роботодавців і працівників та встановлюються на рівні галузевих (міжгалузевих) угод.
Питання законодавчого поширення дії галузевих (міжгалузевих) угод врегульовано ч.1 ст.9 Закону України Про колективні договори і угоди , згідно якої положення галузевої (міжгалузевої) угоди є обов`язковими для всіх суб`єктів, що перебувають у сфері дії сторін, якi пiдписали угоду.
В свою чергу положення абз.5, 6 пп. 2 п. 19 Порядку №869 визначено, що планування витрат на оплату праці для включення до тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення здійснюється в установленому порядку із забезпеченням мінімальної заробітної плати та інших гарантій з оплати праці, передбачених законодавством, з урахуванням положень генеральної, галузевої (міжгалузевої) та територіальної угод, якщо ліцензіат перебуває у сфері дії сторін таких угод, колективного договору ліцензіата.
Якщо рівень середньомісячної номінальної заробітної плати в розрахунку на одного штатного працівника адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим, області, мм. Київ та Севастополь) або одного штатного працівника, зайнятого у промисловості адміністративно-територіальної одиниці, на території якої провадиться діяльність ліцензіата, перевищує розмір, розрахований в установленому порядку із забезпеченням мінімальної заробітної плати та інших гарантій з оплати праці, передбачених законодавством, з урахуванням положень генеральної, галузевої (міжгалузевої), територіальної угод, якщо ліцензіат перебуває у сфері дії сторін таких угод, колективного договору ліцензіата, допускається планування витрат на оплату праці для включення до тарифів із забезпеченням рівня середньомісячної номінальної заробітної плати в розрахунку на одного штатного працівника адміністративно-територіальної одиниці (Автономна Республіка Крим, області, мм. Київ та Севастополь) або одного штатного працівника, зайнятого у промисловості адміністративно-територіальної одиниці, на території якої провадиться діяльність ліцензіата, з урахуванням розміру фіксованої індексації витрат на оплату праці на планований період;
Як встановлено судом, КП БАЛТАВОДОКАНАЛ враховував витрати на оплату праці з урахуванням норм Галузевої угоди № 7, що підтверджується зокрема розшифровкою розрахунку штатного розпису КП БАЛТАВОДОКАНАЛ та розрахунком розміру тарифної ставки робітника 1 розряду КП БАЛТАВОДОКАНАЛ , плановими розрахунками витрат по статті заробітна плата .
Так, судом встановлено, що вказана галузева угода укладена між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Об`єднанням організацій роботодавців Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України на 2017-2018 роки.
Пунктом 1.3 даної Галузевої угоди визначено, що вона поширюється на працівників, які працюють на умовах найму на підприємствах, в об`єднаннях, компаніях, товариствах, організаціях і установах житлово-комунальної галузі, що перебувають у сфері дії Сторін соціального діалогу, які підписали угоду (далі - Підприємство), на виборних та найманих працівників Профспілок.
Питання законодавчого поширення дії галузевих (міжгалузевих) угод врегульовано ч.1 ст.9 Закону України Про колективні договори і угоди , згідно якої положення галузевої (міжгалузевої) угоди є обов`язковими для всіх суб`єктів, що перебувають у сфері дії сторін, які підписали угоду.
Відповідно до статті 3 Закону України Про колективні договори і угоди колективний договір укладається між роботодавцем з однієї сторони і одним або кількома профспілковими органами, а у разі відсутності таких органів - представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом з іншої сторони.
Сторонами колективних угод є сторони соціального діалогу, склад яких визначається відповідно до законодавства про соціальний діалог.
Згідно з абзацом 3 частини другої статті 4 Закону України Про соціальний діалог в Україні до сторін соціального діалогу належать: на галузевому рівні - профспілкова сторона, суб`єктами якої є всеукраїнські профспілки та їх об`єднання, що діють у межах певного виду або кількох видів економічної діяльності; сторона роботодавців, суб`єктами якої є всеукраїнські об`єднання організацій роботодавців, що діють у межах певного виду або кількох видів економічної діяльності; сторона органів виконавчої влади, суб`єктами якої є відповідні центральні органи виконавчої влади.
У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Третьої судової палати Касаційного цивільного суду від 27 листопада 2019 року у справі № 296/1091/16-ц (провадження № 61-23191св18) міститься висновок, що для обов`язковості виконання роботодавцем зобов`язань у сфері соціально-трудових відносин, передбачених тією чи іншою галузевою (міжгалузевою) угодою, необхідно встановити чи входить профспілкова організація підприємства до організаційної ланки всеукраїнської профспілки та її об`єднання, а також віднесення підприємства до сфери управління міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади, який є суб`єктом сторони органів виконавчої влади цієї угоди. При цьому під час визначення обов`язковості застосування положень колективних угод необхідно враховувати норми Рекомендацій Міжнародної організації праці № 91, основоположне значення яких взято до уваги у ратифікованій Україною Конвенції Міжнародної організації праці № 154, а саме: що усякий колективний договір має зв`язувати сторони, що його підписали, а також осіб, від імені яких його укладено .
Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного суду по справі №727/4884/16-ц.
З урахуванням доводів позовної заяви та заперечень, які викладено у відзиві на позовну заяву, суд вважає вищевказані правові висновки, які викладені у постанові Верховного суду є релевантними при розглядів даної адміністративної справи.
Так, з Переліку підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінрегіону, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерство розвитку громад та територій України, ні відповідач, ні третя особа не належать до сфери управління Мінрегіону (https://www.minregion.gov.ua/about/contact/perelik-pidpriyemstv-ustanov-ta-organizatsiy-shho-nalezhat-do-sferi-upravlinnya-minregionu/).
Так, при розгляді даної адміністративної справи судом встановлено, що КП БАЛТАВОДОКАНАЛ та відповідач не є сторонами галузевої угоди №7, вони не перебувають в сфері управління Мінрегіону або іншого центрального органу виконавчої влади, який є суб`єктом сторони органів виконавчої влади цієї угоди.
Також відповідачем не наведено інших обставин, які у відповідності до вимог чинного законодавства були б свідченням того, що на КП БАЛТАВОДОКАНАЛ чи хоча б на відповідача поширюється дія галузевої угоди №7.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на вищевикладене, суд погоджується з твердженнями позивача, що законодавство забороняє врахування в тарифах норм та гарантій галузевих угод, якщо надавач послуг не перебуває в сфері дії її сторін.
Врахування окремих норм галузевих угод в локальному колективному договорі Надавача послуг, без його приєднання до їхньої дії, не створює законних підстав для забезпечення гарантій таких угод в Тарифі. оскільки положення Порядку №869 не вказують на можливість забезпечення в Тарифі гарантій локального колективного договору, які є додатковими порівняно з гарантіями оплати праці, передбаченими законодавством (порівняно з державними нормами, або нормами галузевих угод, в сфері дії сторін яких перебуває надавач послуг).
Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області від 04.12.2020 року №6 «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» в частині п.1.1. є протиправним та нечинним.
Вирішуючи дану адміністративну справу, суд не приймає до уваги посилання відповідача на постанову Верховного суду по справі №606/2300/17, оскільки дане рішення не міститься висновків на які він посилається.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1, ч.5 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
За таких обставин, враховуючи вищевикладене у сукупності, позовна заява громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір за подання вказаного адміністративного позову у розмірі 2270 грн.
З урахуванням задоволення позовної заяви, суд доходить висновку, що судовий збір у розмірі 2270 грн. підлягає стягненню на користь позивача з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» до Балтської міської ради Одеської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - комунальне підприємство БАЛТАВОДОКАНАЛ Балтської міської ради Одеської області про визнання протиправним (незаконним) та нечинним з моменту прийняття рішення від 04.12.2020 року №6 виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» в частині п.1.1 - задовольнити.
Визнати протиправним та нечинним рішення виконавчого комітету Балтської міської ради Одеської області від 04.12.2020 року №6 «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання, яка надається комунальним підприємством «БАЛТАВОДОКАНАЛ» в частині п.1.1.
Стягнути з Балтської міської ради Одеської області на користь громадської організації «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270 грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено та підписано суддею 11.08.2021 року.
Учасники справи:
Позивач - Громадська організація «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ СПОЖИВАЧІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ» (вул. Київська, 1В, м. Українка, Обухівський район, Київська область, 08720, код ЄДРПОУ 43895734);
Відповідач - Балтська міська рада Одеської області (вул.Любомирська, буд.193, м.Балта, Одеська обл., 66101, код ЄДРПОУ 04056954).
Третя особа - Комунальне підприємство «БАЛТАВОДОКАНАЛ» (пров.Коритнянський, 32, м.Балта, Одеська обл.,66101, код ЄДРПОУ 34220311)
Суддя С.М. Корой
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2021 |
Оприлюднено | 16.08.2021 |
Номер документу | 98940272 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні