Постанова
від 16.08.2021 по справі 200/6902/20-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2021 року справа №200/6902/20-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),

суддів Блохіна А.А., Гайдара А.В.,

за участю секретаря судового засідання Сухова М.Є.,

представника відповідача Пономарьова А.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2021 року по справі №200/6902/20-а (суддя 1-ї інстанції Стойка В.В.) за позовом комунального підприємства Управління міського господарства до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив:

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 13.02.2020р. №0000350402 відповідно до якого збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в України товарів (робіт, послуг) 41 837 824,50 гривень;

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 13.02.2020р. №0000340402 відповідно до якого зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 16 452 072,00гривень.

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 13.02.2020р. №0000360402 відповідно до якого застосовано штраф на загальну суму 19 078 384,70 гривень.

В обґрунтування позову зазначив про безпідставність висновків податкового органу, викладених в акті документальної позапланової невиїзної перевірки від 17.01.2020 р.

Всі перелічені в акті документи, підписано з одного боку посадовими особами позивача як суб`єкта, на балансі якого знаходяться об`єкти теплопунктів та він здійснює реконструкцію ціх об`єктів за рахунок коштів державного фонду.

Отже, кошти, що виділяються з бюджету як капітальні трансферти на реконструкцію, мають цільове призначення, а фактів надання позивачем послуг на адресу третіх осіб в акті перевірки не наведено.

Також відповідачем не визначено які саме документи не надано підприємством для підтвердження операцій з отриманням та наданням у оренду каруселей.

Крім того, відповідачем не визначено інформації щодо арешту майна, яке надано згідно угод фінансового лізингу. Банк не ініціював розірвання договорів лізингу, вони є діючими, виконуються підприємством у повному обсязі. Тобто, відсутні підстави для розірвання договорів фінансового лізингу та нарахування податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до виписаних податкових накладних.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2021 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 13.02.2020р. №0000350402 відповідно до якого збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в України товарів (робіт, послуг) 41 837 824,50 гривень.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 13.02.2020р. №0000340402 відповідно до якого зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 16 452 072,00гривень.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 13.02.2020р. №0000360402 відповідно до якого застосовано штраф на загальну суму 19 078 384,70 гривень.

Вирішено питання судових витрат по справі.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

Позивач пропустив строк звернення до суду з цим позовом про скасування спірних податкових повідомлень-рішень від 13.02.2020 року, оскільки скориставшись своїм правом на адміністративне оскарження цих ППР позивач отримав відповідь податкового органу на свою скаргу 05.05.2020 року, а до суду звернувся тільки 24 липня 2020 року, тобто за межами місячного строку на оскарження спірних податкових повідомлень-рішень в судовому порядку.

Суд першої інстанції не дослідив докази - рішення Покровської міської ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування КП Покровськтепломережа для реконструкції та обслуговування теплопунктів за різними адресами, про міський бюджет на 2018 рік, про внесення змін та доповнень до міського бюджету на 2018 рік тощо. Отже, станом на 01.12.2019 теплопункти за адресами: Донецька область, м. Покровськ, вул. Туманова, 20в та Донецька область, м. Покровськ, вул. Заводська, 6а не є основними засобами позивача, протягом перевіряємого періоду реалізації основних фондів не відбувалось. Отже, реконструкції теплопунктів з улаштуванням модульної котельні на твердому паливі за адресами: м. Покровськ, вул. Туманова, 20в та вул. Заводська, 6а - це послуга поліпшення основних фондів, яка надана третій особі. Між тим, в порушення податкового законодавства позивачем до складу податкових зобов`язань не включено ПДВ у сумі 9844813,8 грн.

За договорами оренди дитячих атракціонів позивач надавав в оренду дитячі атракціони ФОП ОСОБА_1 , які придбані за бюджетні кошти у серпні 2018 року загальною вартістю 8 403 000 грн., у т. ч. ПДВ 1 400 500 грн. Позивачем сформовано податкові зобов`язання з ПДВ за податковими накладними, виписаними Неплатнику за оренду атракціонів по договору на загальну суму 108 230,64 грн., у т. ч. ПДВ 18 038,44 грн. Відповідачем встановлено заниження податкових зобов`язань позивачем у вересні 2018 р. на суму 15207,1 грн. та у серпні 2019 р. на суму 3179,81 грн. Таким чином, позивач зробив штучне нарощування витрат, які не мають під собою економічно обґрунтованої мети, що свідчить про недійсність формування відповідних витрат та нереальність здійснення поставки відповідної послуги КП УМГ. З наданих позивачем до перевірки документів не можливо встановити фактичне здійснення господарських операцій за умовами договорів оренди дитячих атракціонів від 23.08.2018 р. та від 23.08.2019 р., укладених з ФОП ОСОБА_1 у вересні та серпні 2019 р.

Щодо не нарахування податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з придбанням багаторічних насаджень, які включено до складу податкового кредиту, то на підприємстві по рахунку 108 Багаторічні насадження рахуються об`єкти - хвойні дерева, листвяні дерева, сажанці, квіти в асортименті та інші початкова вартість 2129194,05 грн. У позивача наявний обов`язок з благоустрою, а приблизний перелік робіт щодо озеленення наведено у додатках 1,2 до Порядку № 154. Платник податку при використанні товарів/послуг, при придбанні яких суми ПДВ було включено до складу податкового кредиту в неоподаткованих операціях зобов`язаний визначити податкові зобов`язання за такими товарами/послугами, виходячи з бази оподаткування, визначеної до п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти за такими операціями податкову накладну і зареєструвати її в ЄРПН не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду. Однак, позивачем не нараховані податкові зобов`язання з ПДВ по товарам та послугам які платником податку не використовувалися в оподаткованих операціях господарської діяльності на загальну суму ПДВ 1661195,53 грн. Сума ПДВ у розмірі 1661195,53 складена із сум податкових накладних з придбання квітів (петунія крупно квиткова), ігрових комплексів, атракціонів та гімнастичних комплексів.

Щодо не нарахування податкових зобов`язань з ПДВ по майну, яке знаходилось у фінансовому лізингу та на яке накладено арешт, то згідно умов договорів фінансового лізингу, укладених позивачем з АТ КБ ПРИВАТБАНК , розірвання Договорів здійснюється у випадку одержання ухвали про порушення справи про банкрутство, постанови про накладання арешту на майно, вироку суду про конфіскацію майна. Ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 30.09.2019 р. по справі 757/42146/19-к накладено арешт на майно у кримінальному провадженні № 42019000000000743. Отже позивач, як лізингоодержувач у жовні 2019 р. на дату повернення майна, яке знаходилось у фінансовому лізингу, повинен був підписати акт прийому-передачі майна, виписати та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак позивач на дату виникнення податкових зобов`язань не склав податкові накладні в електронній формі, не зареєстрував їх в ЄРПН у встановлений, не включив до складу податкових зобов`язань ПДВ у сумі 7 017 031,03 грн.

Також судом першої інстанції безпідставно стягнуто судовий збір на користь підприємства, яке взагалі не має відношення до справи.

В судовому засіданні відповідач підтримав доводи апеляційної скарги, просив скасувати рішення та відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

На підставі Наказу Головного управління ДПС у Донецькій області від 17.12.2019 року №934 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Комунального підприємства "Управління міського господарства", код за ЄДРПОУ 23982460 , відповідачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку комунального підприємства Управління міського господарства , правомірності формування від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту за жовтень 2019 року (податкова декларація з податку на додану вартість від 20.11.2019 року №9276784046 з урахуванням уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 19.12.2019 р. № 9306267453).

За результатами перевірки складено акт № 53/05-99-04-02/23982460 від 17.01.2020 року, за висновками якого в частині достовірності формування податкового зобов`язання, податкового кредиту, залишку від`ємного значення податку на додану вартість за грудень 2017 року, січень 2018 року, травень грудень 2018 року, січень-березень 2019 року, вересень жовтень 2019 року встановлені порушення позивачем:

- п.п.14.1.36, п.п. 14. 1.191 п. 14.1 ст.14, п.187.1 ст. 187, п.188.1 ст. 188 , п.189.1 ст.189, п.192.1 п. 192.3 ст 192, п.198.3, п.198.5 п.198.6 ст.198, п.201.1 ст. 201 п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України та не нарахування податкових зобов`язань за грудень 2017 року, січень 2018 року, травень грудень 2018 року, січень-березень 2019 року, вересень жовтень 2019 року на суму_190 506 031,18_грн. ПДВ 38 101 206,25 грн.

- п.п.14.1.36, п.п. 14. 1.191 п. 14.1 ст.14, п. 46.5 ст. 46, п.187.1 ст. 187, п.188.1 ст. 188 , п.189.1 ст.189, п.192.1 п. 192.3 ст 192, п.198.3, п.198.5 п.198.6 ст.198, п.201.1 ст. 201 п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України п. 6. Порядку № 21 та завищено за грудень 2017 року, січень 2018 року, травень грудень 2018 року, січень-березень 2019 року, вересень жовтень 2019 року на суму 28 219 200,77 грн. ПДВ 5 644041,15 грн.

Зазначені порушення призвели до завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання і сумою податкового кредиту за грудень 2017 року, січень 2018 року, травень грудень 2018 року, січень-березень 2019 року, вересень жовтень 2019 року на загальну суму 16 532 514 грн., до заниження позитивного значення , яке підлягає сплаті до бюджету за грудень 2017 року, січень 2018 року, травень грудень 2018 року, січень-березень 2019 року, вересень жовтень 2019 року на загальну суму 30360724грн.

За наслідками перевірки ГУ ДПС прийняті податкові повідомлення - рішення від 13.02.2020 року:

-№0000350402 Форми Р , яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в України товарів (робіт, послуг) 41 837 824,50 гривень за порушення позивачем п.46.5 ст.46, п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188, п. 189.1 ст.189, п.192.1 п.192.3 ст.192, п.198.5 п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.201, п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України;

- №0000340402 Форма В4 , яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на 16 452 072,00гривень за порушення позивачем п.46.5 ст.46, п.187 ст.187, п. 188.1 ст.188, п. 189.1 ст.189, п.192.3 ст.192, п.198.3 п.198.5 п.198.6 ст.198, п.201.1 ст.201, п.200.1 п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України;

-№0000360402 Форма ПН , яким застосовано штраф в розмірі 50% у сумі 19 078 384,70 грн. за порушення позивачем терміну складення та реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України податкових накладних/розрахунків коригування, визначений пунктом 120-1.2 статті 120-1 Податкового кодексу України та згідно зі статтею 120-1 Податкового кодексу України.

02.03.2020 року позивач оскаржив спірні податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку, за наслідками такого оскарження 29.04.2020 року ДПС України прийнято рішення про залишення скарги позивача без задоволення, а податкові повідомлення-рішення - без змін, яке отримано позивачем 05 травня 2020 року.

Оцінка суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з підпунктами 16.1.2, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

На підставі пункту 36.1 статті 36 ПК України податковим обов`язком є обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Як визначено підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначені статтею 200 ПК України.

Відповідно до пунктів 200.1-200.4 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

На підставі пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Пунктом 198.2 статті 198 ПК України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Згідно пункту 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

На підставі пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу.

На підставі пункту 201.10. статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Тобто, з фактом реєстрації контрагентами (продавцями товарів/послуг) податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у позивача виникло право на включення сум ПДВ до складу податкового кредиту.

Як свідчать матеріали справи, податковий орган не визначає позивачу в якості порушення факт нереєстрації в ЄРПН податкових накладних. Податковий орган визначає, що податковий кредит позивача не підтверджено податковими накладними через відсутність об`єкта оподаткування з ПДВ, оскільки такі господарські операції не мали реального характеру.

При цьому в акті перевірки не зазначено будь-яких зауважень щодо складання податкових накладних, інших первинних документів податкового та бухгалтерського обліку, або їх ненадання до перевірки посадовим особам відповідача.

Згідно пунктів 44.1,44.2 статті 44 ПК України для цілей оподатковування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів (документи, створені в письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження і дозвіл адміністрації (власника) на їхнє проведення); регістрів бухгалтерського обліку (носії спеціального формату (паперові, електронні) у вигляді відомостей, ордерів, книг, журналів, машинограм і т.п., призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого нагромадження, групування й узагальнення інформації з первинних документів, прийнятих до обліку); фінансової звітності (бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період); інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених вищевказаними документами.

Для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

На підтвердження здійснення господарських операцій по договорам, що укладені між позивачем та його контрагентами, надані всі первинні документи.

Щодо не нарахування ПДВ при наданні послуг з поліпшення основних засобів, третій особі суд зазначає наступне.

За висновками акту перевірки позивачем до складу податкових зобов`язань не включено ПДВ на загальну суму 9 844 813 грн. 80 коп., у тому числі: за липень 2018 року - на 6 926 027 грн. 55 коп., за серпень 2018 року - на 1 000 000 грн., за вересень 2018 року - на 1 000 000 грн., за жовтень 2018 року - на 166 666 грн. 67 коп., за грудень 2018 року на 752 119 грн. 58 коп.

Підставою для такого висновку визначено, що реконструкція теплопунктів з улаштуванням модульної котельні на твердому паливі за адресами: Донецька область, м. Покровськ, вул. Туманова, 20в та Донецька область, м. Покровськ, вул. Заводська, 6а є послуга поліпшення основних фондів надана третій особі.

Як свідчать матеріали справи КП Управління міського господарства (замовник), в особі начальника Касьян М.М., який дії на підставі статуту, з однієї сторони, та ТОВ Альтернатива-В (підрядник і виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядниками як замовник), в особі директора Назарова К.А., що діє на підставі статуту, з іншої сторони, уклали договір підряду від 22.06.2018 № 87 про виконання роботи по робочому проекту щодо реконструкції теплопункту з улаштуванням модульної котельні на твердому паливі, розташованого за адресою: Донецька область, м. Покровськ, вул. Туманова, 20в відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації та в обумовлений цим договором строк, а замовник зобов`язується прийняти закінчену реконструкцію об`єкту і оплатити вартість виконаних робіт в межах бюджетного зобов`язання за наявності відповідних бюджетних асигнувань (далі роботи).

Місце виконання робіт: Донецька область, м. Покровськ, вул. Туманова, 20в. Склад та обсяги робіт, що доручаються для виконання підряднику, визначені проектно-кошторисною документацією та договірною ціною, яка є невід`ємною частиною договору. Замовник приймає від підрядника закінчені роботи та оплачує їх у відповідності з умовами даного договору.

Невід`ємною частиною цього договору є:Додаток № 1 Договірна ціна робіт.

Додаток № 2 Календарний графік виконання робіт. Додаток № 3 План фінансування робіт. Додаток № 4 Протокол погодження договірної ціни.

Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3) за жовтень 2018 року вартість устаткування, меблів, інвентарю на загальну суму 21544359 грн. 20 коп., у тому числі ПДВ 3590726 грн. 53 коп.

Акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 за жовтень 2018 року на загальну суму 6824720 грн., у тому числі ПДВ 1137453 грн.

Акт вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт від 22.10.2019. Модульна котельня на базі котлів BRAVOS 1000 та пальників факельного типу, STEHIO 1000 (габаритні розміри 30*10*5м) на загальну суму 21476112 грн., у тому числі ПДВ 3579352 грн.

Між зазначеними сторонами також був укладений договір підряду від 10.07.2018 № 113 про реконструкцію теплопункту з улаштуванням модульної котельні на твердому паливі, розташованого за адресою: Донецька область, м. Покровськ, вул. Заводська, 6а відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації та в обумовлений цим договором строк, а замовник зобов`язується прийняти закінчену реконструкцію об`єкту і оплатити вартість виконаних робіт в межах бюджетного зобов`язання за наявності відповідних бюджетних асигнувань (далі роботи).

Місце виконання робіт: Донецька область, м. Покровськ, вул. Заводська, 6а.

Склад та обсяги робіт, що доручаються для виконання підряднику, визначені проектно-кошторисною документацією та договірною ціною, яка є невід`ємною частиною договору. Замовник приймає від підрядника закінчені роботи та оплачує їх у відповідності з умовами даного договору.

Невід`ємною частиною цього договору є: Додаток № 1 Договірна ціна робіт.Додаток № 2 Календарний графік виконання робіт. Додаток № 3 План фінансування робіт.Додаток № 4 Протокол погодження договірної ціни.

Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (КБ-3) за жовтень 2018 року вартість устаткування, меблів, інвентарю на загальну суму 21544359 грн., у тому числі ПДВ 3590726 грн. 53 коп.

Акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 за жовтень 2018 року на загальну суму 6824720 грн., у тому числі ПДВ 1137453 грн.

Акт вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт від 22.10.2019. Модульна котельня на базі котлів BRAVOS 1000 та пальників факельного типу, STEHIO 1000 (габаритні розміри 30*10*5м) на загальну суму 21476112 грн., у тому числі ПДВ 3579352 грн.

Вищезазначені договори підряду укладені з ТОВ Альтернатива-В як з підприємством, що виграло тендерні торги.

ТОВ Альтернатива-В виписано на адресу позивача податкові накладні (перелік яких з номенклатурою зазначено в акті перевірки) на загальну суму 46393343 грн. 20 коп., у тому числі ПДВ 7732223 грн. 86 коп.

При цьому у період укладення Договорів підряду від 22.06.2018 р. № 87 та від 10.07.2018 р. № 113, об`єкти Теплопункти , розташовані за адресою: Донецька область, м. Покровськ, вул.Туманова, 20в та вул. Заводська, 6а обліковано позивачем по бухгалтерському рахунку 152/2 Капітальні інвестиції .

При здійсненні витрат з реконструкції об`єктів зроблено проводки:

Дт 15 Капітальні інвестиції , 644 Розрахунки за податками й платежами та Кт 63 Розрахунки з постачальниками та підрядниками .

При введенні в експлуатацію об`єктів (модульні котельні), їх зараховано на баланс на зроблено бухгалтерську проводку: Дт 10 Основні засоби Кт 15 Капітальні інвестиції та для зручності обліку внесено дані до Інвентарної книги.

ТОВ Альтернатива-В у зв`язку з виконання робіт надано наступні документи:

По об`єкту п. Покровськ, вул.. Таманова, б. 20в:

-Акт приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 р., довідку про вартість виконаних робіт;

-Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 р., довідку про вартість виконаних робіт;

-Акт приймання виконаних будівельних робіт за січень 2019 р.;

-Акт вартості устаткування, що придбавається виконавцем послуг (до акту приймання виконаних робіт за жовтень) на загальну суму 21476112, у т.ч. ПДВ - 3579352,0 грн. (модульна котельна на базі котлів).

По об`єкту п. Покровськ, вул. Заводська, б. 6а:

-Акт приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2018 р., довідку про вартість виконаних робіт;

-Акт приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 р., довідку про вартість виконаних робіт;

-Акт приймання виконаних будівельних робіт за січень 2019 р.;

-Акт вартості устаткування, що придбавається виконавцем послуг (до акту приймання виконаних робіт за жовтень) на загальну суму 21476112, у т.ч. ПДВ - 3579352,0 грн. (модульна котельна на базі котлів) .

ТОВ Альтернатива-В виписані податкові накладні у зв`язку з передплатою: 17.07.2018 на суму 1560000 грн., у т.ч. ПДВ;

17.07.2018 на суму 3600000 грн., у т.ч. ПДВ;

17.07.2018 на суму 1140000 грн., у т.ч. ПДВ;

18.07.2018 на суму 1500000 грн., у т.ч. ПДВ;

18.07.2018 на суму 2069520,66 грн., у т.ч. ПДВ;

18.07.2018 на суму 2069520,66 грн., у т.ч. ПДВ;

18.07.2018 на суму 3900000 грн., у т.ч. ПДВ;

18.07.2018 на суму 239041,32 грн., у т.ч. ПДВ;

19.07.2018 на суму 478082,64 грн., у т.ч. ПДВ;

26.10.2018 №83 на суму 3316569,14 грн., у т.ч. ПДВ;

26.10.2018 №84 на суму 3349707,42 грн., у т.ч. ПДВ;

26.10.2018 №86 на суму 2400000 грн., у т.ч. ПДВ;

01.11.2018 №81 на суму 4200000 грн., у т.ч. ПДВ;

01.11.2018 №82 на суму 4422092,18 грн., у т.ч. ПДВ;

01.11.2018 №85 на суму 4422092,18 грн., у т.ч. ПДВ;

01.11.2018 №87 на суму 4422092,18 грн., у т.ч. ПДВ;

28.12.2018 №131 на суму 1352173,22 грн., у т.ч. ПДВ;

28.12.2018 №132 на суму 1352173,22 грн., у т.ч. ПДВ;

27.12.2018 №128 на суму 300139,18 грн., у т.ч. ПДВ;

27.12.2018 №129 на суму 300139,18 грн., у т.ч. ПДВ.

Об`єкти, що зводяться в ході будівництва, можуть бути капітальними і тимчасовими.

До капітальниї відносяться всі будівлі і споруди, передбачені проектно-кошторисною документацією і є невід`ємною частиною споруджуваного комплексу.

Тимчасовими вважаються будівлі і споруди, збудовані на час проведення будівельно-монтажних робіт. Це можуть бути тимчасові під`їзні дороги, побутові приміщення та інші об`єкти, призначені для створення необхідних умов будівельникам на весь період роботи.

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 27.04.2000 N 92 "Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 Основні засоби капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи - витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об`єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу), що здійснюються підприємством.

Згідно із п. 48 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 N 561 "Про затвердження Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів" (далі - Методичні рекомендації N 561) затрати з будівництва (виготовлення), придбання і поліпшення об`єктів основних засобів з початку і до закінчення зазначених робіт та введення об`єктів в експлуатацію визнаються незавершеними капітальними інвестиціями (незавершеним будівництвом). Затрати на будівництво, виготовлення, придбання і поліпшення об`єктів (капітальні інвестиції) групуються за такими напрямками робіт (витрат): проектно-вишукувальні роботи; будівельні роботи; роботи з монтажу устаткування; придбання устаткування, що потребує монтажу; придбання устаткування, що не потребує монтажу, інструментів та інвентарю; інші капітальні роботи і затрати.

Капітальні інвестиції обліковуються у складі незавершеного будівництва до введення об`єктів основних засобів в експлуатацію (п. 52 Методичних рекомендацій N 561).

Затрати на придбання (створення, модернізацію) нематеріальних активів визнаються незавершеними капітальними інвестиціями до закінчення відповідних робіт і початку використання об`єкта нематеріальних активів із запланованою метою, (п. 53 Методичних рекомендацій N 561).

Таким чином, за Методичними рекомендаціями N 561 вищезазначені витрати визнаються незавершеними капітальними інвестиціями (незавершеним будівництвом) до моменту введення об`єкта в експлуатацію.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Особливості створення комунального підприємства регулюються Господарським кодексом України від 16.01.2003 р. N 436-ІУ , Законом України від 19 вересня 1991 року N 1576-ХП Про господарські товариства та Законом України від 21.05.1997 року N 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні .

Відповідно до статті 78 Господарського кодексу України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Статутний капітал комунального унітарного підприємства утворюється органом, до сфери управління якого воно належить. Розмір статутного капіталу комунального унітарного підприємства визначається відповідною місцевою радою.

Статутний капітал - це зафіксована в установчих документах загальна вартість активів, які є внеском власників (учасників) до капіталу підприємства (пункт 37 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 2 Баланс , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 р. N 87 (зареєстровано в Мін`юсті України 21.06.1999 р. N 396/3689).

Як визначено пунктом 1 статті 67 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , держава фінансово забезпечує здійснення органами місцевого самоврядування наданих законом повноважень органів виконавчої влади у повному обсязі за рахунок закріплення за відповідними місцевими бюджетами джерел доходів бюджету, надання трансфертів з державного бюджету, а також передання органам місцевого самоврядування відповідних об`єктів державної власності.

Пунктом 1.6 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 р. N 333, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.03.2012 р. за №456/20769 (далі - Інструкція) визначено:

капітальні трансферти - це невідплатні односторонні платежі органів управління, які не ведуть до виникнення або погашення фінансових вимог. Вони передбачені на придбання капітальних активів, компенсацію втрат, пов`язаних з пошкодженням основного капіталу, або збільшення капіталу одержувачів бюджетних коштів. До цієї категорії включаються також трансфертні платежі підприємствам для покриття збитків, акумульованих ними протягом ряду років або таких, які виникли в результаті надзвичайних обставин. Капітальними трансфертами вважаються невідплатні, безповоротні платежі, які мають одноразовий і нерегулярний характер як для надавача (донора), так і для їх отримувача (бенефіціара). Кошти, що виділяються з бюджету як капітальні трансферти, мають цільове призначення.

поточні видатки - це видатки, які спрямовуються на виконання бюджетних програм та забезпечують поточне функціонування бюджетних установ, проведення досліджень, розробок, заходів та надання поточних трансфертів населенню і підприємствам (установам, організаціям).

Відповідно до пункту 1.5 розділу 1 Інструкції:

поточні видатки одержувачів бюджетних коштів здійснюються за кодом економічної класифікації видатків бюджету 2610 Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям) ;

капітальні видатки одержувачів бюджетних коштів здійснюються за кодом економічної класифікації видатків бюджету 3210 Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) .

Відповідно до підпункту 3.2.1 пункту З Інструкції за кодом 3210 Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям) органи управління перераховують капітальні трансферти одержувачам (тобто всі капітальні видатки одержувачів) та внески у статутні капітали суб`єктів господарювання відповідно до законодавства.

Головний розпорядник коштів - КП Управління міського господарства є замовником реконструкції теплопунктів з улаштуванням модульної котельні та твердому палеві, розташованих за адресою: м. Покровськ, вул.. Туманова. 20в та вул.. Зоводська, 6а.

Таким чином, на балансі позивача по рахунку 15 Капітальні інвестиції знаходяться об`єкти теплопунктів, саме позивач здійснює реконструкцію цій об`єктів за рахунок коштів державного фонду. Тобто, кошти, що виділяються з бюджету як капітальні трансферти на реконструкцію вищевказаних об`єктів , мають цільове призначення.

При цьому відповідачем не зазначено та в акті не відображено обставин надання послуг КП УПС на адресу третіх осіб.

Пісумовуючи викладене, суд вважає помилковим висновок податкового органу, що реконструкція теплопункту за адресою: м. Покровськ, вул.. Туманова. 20в та вул.. Зоводська, 6а є послугою поліпшення основних фондів, тому є безпідставним визначення позивачу порушення п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188 ПК України щодо не включення сум ПДВ до складу податкових зобов`язань у сумі 9 844 813,8 грн.

Щодо не нарахування податкових зобов`язань з ПДВ при використанні в негосподарській діяльності (атракціон) суд дійшов наступного.

КП Управління міського господарства (покупець) та ТОВ Італпарк (продавець) уклали договір на закупівлю товарів від 10.07.2018 № 112, відповідно до якого постачальник поставляє, встановлює і передає у власність замовнику вироби для парків розваг, настільних або кімнатних ігор (ДК 021:2015 37530000-2 ) (надалі - товар) у кількості та асортименті, за ціною, узгодженою сторонами, що визначено у специфікації (додаток № 1), що є невід`ємною частиною цього договору, а замовник зобов`язується прийняти цей товар та своєчасно здійснити його оплату в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі.

Кількість товару, що передається та встановлюється постачальником на умовах даного договору, відображається у видаткових накладних та актах приймання - передачі.

Поставка товару відбувається транспортом постачальника та за його рахунок в місце поставки, вказане в специфікації № 1 до договору. Місце поставки товару парк Ювілейний, м. Покровськ, Донецька область. Обов`язок постачальника передати товар покупцю вважається виконаним у момент закінчення монтажу та здійснення пробного запуску каруселі, та складання акту приймання - передачі із зазначенням відповідності товару за критеріями асортименту, якості та комплектності.

Позивачем здійснено оплату ТОВ Італпарк за дитячі атракціони на загальну суму 2 520 900 грн., у тому числі ПДВ 420 150 грн, що підтверджується платіжними дорученнями, та сформовано податковий кредит з ПДВ згідно з податковими накладними (перелік яких з номенклатурою зазначено в акті перевірки), які отримані від ТОВ Італпарк на загальну суму 8 403 000 грн., у тому числі ПДВ 1 400 500 грн.

У додатках 5 Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів до податкових декларацій з податку на додану вартість за липень, вересень 2018 року включено суми податкового кредиту по вищеописаних операціях на 1 400 500 грн.

Придбання майна від ТОВ Італпарк обліковано у регістрах бухгалтерського обліку наступним чином:

Дт 152/2 Придбання (виготовлення) основних засобів Кт 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками на суму 7002500,0 грн.

Дх 644 Податковий кредит Кт 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками на суму 1400500,0 грн.

Транспортування, установлення, налагоджування, технічний огляд та експертне обстеження при установленні атракціонів здійснювалось Постачальником (ТОВ ІТАЛПАРК згідно умов Договору.

В подальшому позивач уклав договори оренди дитячих атракціонів № 106-В від 23.08.2018 р. та № 121-В від 23.08.2019 р. з ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), відповідно до яких Орендодавець (КП УМГ ) передає, а Орендар (ФОП ОСОБА_1 ) приймає в строкове платне користування Майно, згідно специфікації, що перебуває на балансі Орендодавця.

Згідно специфікації , підприємцю передається атракціони, раніше придбані у ТОВ ІТАЛПАРК , на загальну суму 8403000,0 грн.

Передача майна підтверджена Актами приймання-передання № 1 від 23.08.2019 р. та № 2 від 23.08.2019 р.

Операції з надання майна у оренду ФОП ОСОБА_1 наведено наступним чином:

Дт 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями Кт 703 Доход від реалізаціях тобіт та послуг на суму 68526,47 грн.

Кт. 361 Розрахунки з вітчизняними покупцями Дт 311/2 Поточні розрахунки у національній валюті на суму 68526,47 грн.

Розрахунок щомісячної плати за оренду дитячих атракціонів згідно Договору від 23.08.2018 р № 106-В складає 54115,32 грн. та визначено по кожному об`єкту з урахуванням нормами амортизації, що складає 0,56% (згідно формулі розрахунку) та суми рентабельності, що складає 15% (визначена за допомогою Методики розрахунку орендної плати, затвердженої Постановою КМУ від 04.10.1995 р. № 786)

У Розрахунку плати за оренду дитячих атракціонів згідно договору від 23.08.2019 р. розрахована щоденна плата з кожного атракціону (Карусель - 448,67 грн, дитяче колесо - 416,78 грн., рейковий паровоз - 303,21 грн., атракціон дитячий - 272,55 грн.), за 10 днів та складає 14411,15грн.

Між КП УМГ та ФОП ОСОБА_1 складено Акти здачі - прийняття комунальних послуг за вересень 2018 р. у розмірі 54115,32 грн. та за серпень 2019 р. у розмірі 14411,15 грн.

Орендну плату за використання дитячих атракціонів сплачена у повному обсязі.

Усі операції підтверджено первинним документами та відображено у бухгалтерському обліку підприємства згідно вимог чинного законодавства.

Положенням (стандарт) бухгалтерського обліку 14 "Оренда", затверджене Наказом Минфіну від 28 липня 2000 р. N 181, зареєстровано у Мінюсті 10 серпня 2000 р. за N 487/4708 надано наступні визначення оренди:

Оренда - угода, за якою орендар набуває права користування необоротним активом за плату протягом погодженого з орендодавцем строку.

Згідно з частиною другою статті 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні на даних бухгалтерського обліку ґрунтуються фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Тобто, первинні документи по відображенню господарських операцій є основою для податкового обліку.

Статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні передбачено, що підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій є первинні документи які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю й упорядкування оброблених даних на_ підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

На підставі статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Первинні документи, надані позивачем на підтвердження придбання майна (каруселей) у ТОВ Італпарк , підтверджують реальність цієї господарської операції, а також використання придбаного майна у власній господарській діяльності позивача.

В зв`язку з наданням майна (каруселей) у оренду, у КП УМГ виникли податкові зобов`язання, що підтверджує умови укладеного між КП УМГ та ФОП ОСОБА_1 . Договору (п.п. 1.2 Майно передається в оренду з метою отримання прибутку Орендодавцем) та викликає зміни у структурі активів та зобов`язань підприємства.

Підсумовуючи викладене суд вважає помилковим висновок податкового органу, що позивачем порушені п.189.1 ст.189, п.198.5 ст.198, п.200.1, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу та не нараховані податкові зобов`язання з ПДВ по товарам (послугам), які платником податку використані без мети отримання доходу, тобто - не використовувалися в оподаткованих операціях/господарській діяльності на загальну суму ПДВ 1 661 195,53 грн.

Щодо не нарахування податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з придбанням багаторічних насаджень, які включено до складу податкового кредиту.

Відповідач вважає, що позивачем не нараховані податкові зобов`язання з ПДВ по товарам/послугам які платником податку використане без мети отримання доходу, тобто - не використовувалися в оподаткованих операціях/господарській діяльності на загальну суму ПДВ 1 634 435 грн. 58 коп., а саме: за липень 2018 року на суму ПДВ 420 150 грн., за серпень 2018 року на суму ПДВ 15 666 грн. 67 коп., за вересень 2018 року на суму ПДВ 1 156 303 грн. 16 коп., за жовтень 2018 року на суму ПДВ 41 807 грн. 02 коп., за січень 2019 року на суму ПДВ 508 грн. 73 коп.

Як вбачається з акту перевірки станом на 01.12.2019 на підприємстві у бухгалтерському обліку по рахунку 108 Багаторічні насадження рахуються об`єкти хвойні дерева, листвяні дерева, саженці, квіти в асортименті та інші початкова вартість 2129194 грн. 05 коп.

Відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних та додатку 5 Розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) до податкового кредиту травня -грудня 2018 року, січня - березня 2019 року, вересня - жовтня 2019 року віднесені наступні товари: Петуння крупноквіткова, Петунія пендула, Петунія дрібноквіткова, Тагетес еректа, на підставі виписаної податкової накладної № 349 від 27.12.2017 року на суму 15215,70 грн.

Комунальне підприємство Управління міського господарства утворено шляхом перетворення згідно рішення міської ради від 25.09.2002 №4/3-11 Державного комунального підприємства Управління міського господарства , зареєстрованого розпорядженням міського голови від 23.02.1998р. №81pr.

Підприємство є правонаступником прав та обов`язків Державного комунального підприємства Управління міського господарства , яке в свою чергу є правонаступником управління міського господарства виконавчого комітету Красноармійської міської ради, Комунального підприємства Зелене господарство м. Красноармійська , Комунального підприємства Міськсвітло .

Основний вид діяльності: БУДIВНИЦТВО СПОРУД ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ ТА ТЕЛЕКОМУНIКАЦIЙ, інші види діяльності у т. ч. ВИРОЩУВАННЯ IНШИХ ОДНОРIЧНИХ I ДВОРIЧНИХ КУЛЬТУР ,ВИРОЩУВАННЯ IНШИХ БАГАТОРIЧНИХ КУЛЬТУР ,ВIДТВОРЕННЯ РОСЛИН, НАДАННЯ ЛАНДШАФТНИХ ПОСЛУГ ,ФУНКЦIЮВАННЯ АТРАКЦIОНIВ I ТЕМАТИЧНИХ ПАРКIВ ,ОРГАНIЗУВАННЯ IНШИХ ВИДIВ ВIДПОЧИНКУ ТА РОЗВАГ.

Відповідно до пункту 2.1 Наказу Міністерство будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 10.04.2006, № 105 "Про затвердження Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України" зелені насадження - деревна, чагарникова, квіткова та трав`яна рослинність природного і штучного походження на визначеній території населеного пункту.

Зелені насадження загального користування - зелені насадження, які розташовані на території загальноміських і районних парків, спеціалізованих парків, парків культури та відпочинку; на територіях зоопарків та ботанічних садів, міських садів і садів житлових районів, міжквартальних або при групі житлових будинків; скверів, бульварів, насадження на схилах, набережних, лісопарків, лугопарків, гідропарків і інших, які мають вільний доступ для відпочинку.

Зелені насадження обмеженого користування - насадження на територіях громадських і житлових будинків, шкіл, дитячих установ, вищих та середніх спеціальних навчальних закладів, профтехучилищ, закладів охорони здоров`я, промислових підприємств і складських зон, санаторіїв, культурно-освітніх і спортивно-оздоровчих установ та інші.

Зелені насадження спеціального призначення - насадження транспортних магістралей і вулиць; на ділянках санітарно-захисних зон довкола промислових підприємств; виставок, кладовищ і крематоріїв, ліній електропередач високої напруги; лісомеліоративні, водоохоронні, вітрозахисні, протиерозійні, насадження розсадників, квітникарських господарств, пришляхові насадження в межах населених пунктів.

Зелене будівництво - комплекс робіт щодо створення нових міських зелених насаджень і реконструкції наявних.

Як визначено підпунктом 14.1.75 пункту 14.1 статті 14 ПК України земельне поліпшення - результати будь-яких заходів, що призводять до зміни якісних характеристик земельної ділянки та її вартості. До земельних поліпшень належать матеріальні об`єкти, розташовані у межах земельної ділянки, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни призначення, а також результати господарської діяльності або проведення певного виду робіт (зміна рельєфу, поліпшення ґрунтів, розміщення посівів, багаторічних насаджень, інженерної інфраструктури тощо).

Відповідно до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема: створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб).

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Як визначено статтею 2 зазначеного Закону благоустрій населених пунктів передбачає, зокрема, розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів: організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення.

На підставі статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів.

Згідно статті 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Відповідно до статті 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" елементами (частинами) об`єктів благоустрою є, зокрема, зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об`єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях.

На підставі пункту 3.1 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 №105 (далі - Правила) до об`єктів благоустрою у сфері зеленого господарства населених пунктів належать, зокрема: парки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, гідропарки, лугопарки, лісопарки, буферні парки, районні сади, сквери, прибережні зелені насадження.

Пунктом 3.2 Правил визначено, що елементами благоустрою є: покриття доріжок відповідно до норм стандартів; зелені насадження (у тому числі снігозахисні, протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, у парках, скверах і алеях, бульварах, садах, інших об`єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях; будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів; засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами; комплекси та об`єкти монументального мистецтва; обладнання дитячих, спортивних та інших майданчиків; малі архітектурні форми; інші елементи благоустрою.

Пунктом 2.1 Правил визначені поняття:

Балансоутримувач - спеціально вповноважені на конкурсних засадах державними чи місцевими органами влади підприємства, організації, які відповідають за утримання та збереження зелених насаджень на підпорядкованих територіях зеленого господарства.

Власники земельних ділянок - це юридичні та фізичні особи, які мають документ на право власності на земельну ділянку.

Вуличні насадження - озеленена територія вздовж вулиць міст і населених пунктів.

Зелене будівництво - комплекс робіт щодо створення нових міських зелених насаджень і реконструкції наявних.

Комплексна зелена зона - сукупність міських і приміських насаджень, межі якої наносяться на картографічні матеріали органами архітектури (на генеральні плани, схеми та проекти районного планування), лісогосподарськими органами (на плани лісонасаджень) місцевих органів самоврядування.

Об`єкт озеленення - територія, призначена для озеленення, на якій передбачається реконструкція і проведення капітального або поточного ремонтів об`єктів зеленого фонду.

Озеленення населених місць - комплекс робіт зі створення і використання зелених насаджень у населених пунктах, або інакше, система зелених насаджень населених пунктів.

Охорона зелених насаджень - система адміністративно-правових, організаційно-господарських, економічних, архітектурно-планувальних і агротехнічних заходів, спрямованих на збереження, відновлення або покращання виконання зеленими насадженнями відповідних функцій.

Утримання зелених насаджень - дотримання режиму їх використання з проведенням агротехнічних заходів, що сприяють нормальному ростові.

Таким чином, благоустрій є обов`язком позивача, що обумовлює віднесення заходів озеленення території населених пунктів до господарської діяльності позивача, що свідчить про безпідставність висновків податкового органу, що багаторічні насадження не використовувалися в оподаткованих операціях господарської діяльності позивача.

Отже, є помилковим висновок відповідача про порушення позивачем п.189.1 ст.189, п.198.5 ст. 198, п.п. 200.1-200.4 ст. 200 Податковго кодексу України щодо не включення сум ПДВ до складу податкових зобов`язань на загальну суму 1661195,53 грн.

Щодо не нарахування податкових зобов`язань з ПДВ по майну, яке знаходилось у фінансовому лізингу та на яке накладено арешт суд зазначає наступне.

В акті перевірки зазначено, що у жовтні 2019 року КП Управління міського господарства - лізингоодержувач на дату повернення майна, яке знаходилось у фінансовому лізингу, повинно було підписати акт приймання - передачі майна, виписати та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 42 102 186 грн., у т.ч. ПДВ 7 017 031 грн.

На порушення п.201.1 ст.201 ПК України позивач на дату виникнення податкових зобов`язань не склало податкові накладні в електронній формі та не зареєструвало її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПК України термін.

Рішеннями Покровської міської ради Донецької області від 23.04.2018 № 7/54-5 Про надання дозволу КП Управління міського господарства на укладання договору фінансового лізингу для придбання спецтехніки та обладнання та від 26.10.2018 № 7/60-5 Про внесення змін в рішення сесії міської Ради від 23.04.2018 № 7/54-5 Про надання дозволу КП Управління міського господарства на укладання договору фінансового лізингу для придбання спецтехніки та обладнання , - надано дозвіл КП Управління міського господарства на укладання договору фінансового лізингу з АТ КБ ПРИВАТБАНК на придбання спецтехніки та обладнання у кількості 60 одиниць з правом викупу на загальну суму, яка не перевищує 60 млн. грн.

КП УМГ (лізингоодержувач) уклало договори фінансового лізингу з АТКБ ПРИВАТБАНК (банк):

від 11.12.2018 № MRVKFLO61484,

від 29.05.2018 № MRVKFLO44357,

від 13.12.2018 № MRVKFLO62084,

від 18.12.2018 № MRVKFLO61483,

від 13.12.2018 № MRVKFLO59835,

від 22.05.2018 № MRVKFLO44674,

від 07.06.2018 № MRVKFLO44590,

від 12.06.2018 № MRVKFLO44591,

від 12.06.2018 № MRVKFLO44785 та договори про внесення змін до договору фінансового лізингу

від 13.12.2018 № MRVKFLO59835 від 02.04.2019;

від 12.06.2018 № MRVKFLO44785 від 03.08.2018.

У даних договорах зазначено, що банк здійснює придбання у власність спецтехніку та обладнання, зокрема, у ТОВ НПО НТ Будшляхмаш , ТОВ Арієс Україна , ТОВ Констракшн Машинері , ТОВ Компанія Алекс , ТОВ Верхньо Дніпровський Авторемонтний завод (продавці), а потім передає лізингоодержувачу, і лізингоодержувач приймає від банка в платне користування після сплати всієї суми лізингових платежів у строки, на умовах фінансового лізингу майно відповідно до специфікацій, що є невід`ємними частинами цих договорів.

Згідно з Єдиним реєстром податкових накладних АТ КБ ПРИВАТБАНК на адресу КП Управління міського господарства виписані та зареєстровані податкові накладні (перелік яких з номенклатурою зазначено в акті перевірки) на загальну суму 42 102 186 грн., у т. ч. ПДВ 7 017 031 грн.

Згідно з розділом 10 Дострокове розірвання договору та умови повернення майна вищезазначених договорів фінансового лізингу 10.1 Цей Договір підлягає розірванню:

10.1.2 За ініціативою Банка в односторонньому порядку шляхом письмового повідомлення про Лізингоодержувача за 3-и дні, в наступних випадках:

10.1.2.2 У випадку одержання ухвали про порушення справи про банкротство, постанови про накладання арешту на майно, вироку суду про конфіскацію майна.

10.3 У випадку розірвання цього договору, майно повинно бути повернуте протягом 3-х днів по Акту прийому-передачі Майна в тому стані, в якому воно було отримано з урахуванням нормального зносу.

10.3.1 В день підписання Акту прийому-передачі майна Лізингоодержувач платник податку на додану вартість зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої Лізингоодержувачем особи, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений Податковим Кодексом України термін та надати Банку за його вимогою.

10.4 Банк та Лізингоодержувач домовилися про те, що :

10.4.2 У випадку відмови Лізингоодержувача при поверненні Майна підписувати Акт прийому-передачі Майна, Банк має право вимагати повернення Майна відповідно до чинного Законодавства України.

Як свідчать матеріали справи 30.09.2019 накладено арешт ухвалою Печерського районного суду міста Києва по справі № 757/42146/19-к. у кримінальному провадженні № 42019000000000743 на:

- обладнання модульних котелень, поставлене ТОВ Альтернатива-В у теплопункт, розташований за адресою: Донецька область, м. Покровськ, вул. Таманова, 20В з твердопаливними котлами опалювальними водогрійними з пальниками факельного типу загальною потужністю 6МВт;

- обладнання модульних котелень, поставлене ТОВ Альтернатива-В у теплопункт за адресою: Донецька область, м. Покровськ, вул. Заводська, 6 А, обладнання модульної котельні з твердопаливними котлами опалювальними водогрійними з пальниками факельного типу загальною потужністю 6МВт.

Посилаючись на зазначену обставину податковий орган дійшов висновку, що у жовтні 2019 року позивач, як лізингоодержувач, на дату повернення майна, яке знаходилось у фінансовому лізингу, повинен був підписати акт приймання передачі майна, виписати та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 42 102 186 грн., у т.ч. ПДВ 7 017 031 грн.

Оскільки в порушення п.201.1 ст.201 ПК України позивач на дату виникнення податкових зобов`язань не склав податкові накладні в електронній формі та не зареєстрував їх в ЄРПН у встановлений термін, відповідач застосував штрафну санкцію на підставі п.201.1 ст.201 ПК України за відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого ст.201 Податкового кодексу податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно статті 1 Закону України Про лізинг (далі - Закон № 1381-IV) фінансовий лізинг - це вид цивільно-правових відносин, що виникають із договору фінансового лізингу. За договором фінансового лізингу лізингодавець зобов`язується набути у власність річ у продавця (постачальника) відповідно до встановлених лізингоодержувачем специфікацій та умов і передати її у користування лізингоодержувачу на визначений строк не менше одного року за встановлену плату (лізингові платежі).

Як визначено статтею 6 Закону №1381 істотними умовами договору фінансового лізингу є: предмет договору; строк договору, на який лізингоодержувачу надається право користування предметом лізингу (строк лізингу); розмір лізингових платежів; будь-які інші умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Відповідно до статті 7 Закону № 1381-IV лізингоодержувач має право відмовитися від договору лізингу в односторонньому порядку, письмово повідомивши про це лізингодавця, у разі якщо прострочення передачі предмета лізингу становить більше ЗО днів, за умови, що договором лізингу не передбачено іншого строку.

Лізингоодержувач має право вимагати відшкодування збитків, у тому числі повернення платежів, що були сплачені лізингодавцю до такої відмови.

Лізингодавець має право відмовитися від договору лізингу та вимагати повернення предмета лізингу від лізингоодержувача у безспірному порядку на підставі виконавчого напису нотаріуса, якщо лізингоодержувач не сплатив лізинговий платіж частково або у повному обсязі та прострочення сплати становить більше ЗО днів.

Стягнення за виконавчим написом нотаріуса провадиться в порядку, встановленому Законом України Про виконавче провадження .

Відмова від договору лізингу є вчиненою з моменту, коли інша сторона довідалася або могла довідатися про таку відмову.

Відповідно до умов Договорів фінансового лізингу, укладених між АТ КБ ПРИВАТБАНК та КП УМГ , розірвання Договорів здійснюється у випадку одержання ухвали про порушення справи про банкрутство, постанови про накладання арешту на майно, вироку суду про конфіскацію майна.

При цьому предметом угод фінансового лізингу є обладнання та спецтехніка: Грейдер BGD 140, Подрібнювач тип Impaktor мод.250, Ексковатор-навантажувач JCB 4СХ SITEVASTER, Renault LOGAN 46L Zen 1.5D (90 hp) VN5 (EXPA 15H 5R), Гідравлічний молот РБ090Т, автомобіль-самоскід ВАРЗ-АС 4142К22, відвал сніговий гідравлічний з системою амортизації Volant PVNUV290, Ексковатор колісний JCB JS175W, ножниці гідравлічні JCB МР 200, каток JCB VMT 380-130, Гідровлічний привід бура EARTH DRILL, Ексковатор-навантажувач JCB 1СХ, АТП 17-8 на шасі МАЗ 4371 № 2.

Ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 30.09.2019 р. в межах кримінального провадження накладено арешт на обладнання модульних котелень, поставлене ТОВ Альтернатива-В у теплопункти, розташовані за адресою: Донецька область, м. Покровськ, вул. Таманова, 20В та вул. Заводська 6 А.

Тобто, ухвала про накладення арешту не свідчить, що такий арешт накладено на обладнання та спецтехніку, визначену договорами фінансового лізингу.

При цьому АТКБ ПРИВАТБАНК не ініціював розірвання договорів лізингу. Порушень умов Договорів, укладених між АТ КБ ПРИВАТБАНК та КП УМГ не відбувалось. Станом на поточну дату вони є діючими та виконуються підприємством у повному обсязі. Сплата авансових платежів здійснюється по теперішній час. Отже, відсутні підстави для розірвання Договорів фінансового лізингу між АТ КБ ПРИВАТБАНК та КП УМГ , та, як наслідок, нарахування податкових зобов`язань з ПДВ на підставі виписаних податкових накладних.

Підсумовуючи вищевикладене суд дійшов висновку про протиправність спірних податкових повідомлень-рішень, що обумовлює їх скасування.

Є неприйнятними доводи податкового органу про наявність підстав для залишення позову без розгляду в зв`язку з пропущенням строку звернення до суду з наступних підстав.

Згідно Постанови КМУ № 1236 від 09.12.2020 року Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 , установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі), з 19 грудня 2020 р. до 28 лютого 2021 р. на території України карантин, продовживши дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 23, ст. 896, № 30, ст. 1061), від 20 травня 2020 р. № 392 Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 43, ст. 1394, № 52, ст. 1626) та від 22 липня 2020 р. № 641 Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 63, ст. 2029).

Відповідно до вимог Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30 березня 2020 року № 540-IX, в редакції Закону№ 731-IX від 18.06.2020, внесено зміни у тому числи до КАС України, а саме, зазначено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

В зв`язку з тим, що позивачем строк звернення до суду було порушено через COVID-19, під час дії карантину (з 30.04.2020 року, коли закінчилася процедура адміністративного оскарження до 30.05.2020 року - останні день звернення до суду з цим позовом), позивачем надано докази неможливості протягом встановленого процесуальним кодексом строку звернення до суду з цим позовом, тому суд першої інстанції правильно дійшов висновку про поважність причин пропуску строку та поновив позивачу строк звернення до адміністративного суду з метою забезпечення доступу позивача до правосуддя.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оцінюючи доводи апеляційної скарги, суд зазначає, що ці доводи були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції під час розгляду та ухвалення рішення, їм була надана відповідна правова оцінка, жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанцій норм матеріального права, у апеляційній скарзі не наведено.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2021 року по справі №200/6902/20-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2021 року по справі №200/6902/20-а - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття 16 серпня 2021 року.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення в порядку, визначеному статтею 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 16 серпня 2021 року.

Головуючий суддя І.Д. Компанієць

Судді А.А. Блохін

А.В. Гайдар

Дата ухвалення рішення16.08.2021
Оприлюднено17.08.2021

Судовий реєстр по справі —200/6902/20-а

Ухвала від 18.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 02.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 01.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 16.08.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 16.08.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні