Постанова
від 10.08.2021 по справі 340/2559/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 серпня 2021 року м. Дніпросправа № 340/2559/20 Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Коршуна А.О. (доповідач),

суддів: Панченко О.М., Чередниченка В.Є.,

за участю секретаря судового засідання Чорнова Є.С.

розглянув у судовому засіданні в режимі відеоконференція апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.01.2021р. у справі №340/2559/20 за позовом:Приватного сільськогосподарського підприємства Лан до: третя особа: про: 1. Державної податкової служби України 2. Головного управління ДПС у Кіровоградській області Товариство з обмеженою відповідальністю Тас Агро Центр визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії ВСТАНОВИВ:

08.07.2020р. Приватне сільськогосподарське підприємство Центр-Агро (далі - ПСП Центр-Агро ) звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України (далі - ДПС), Головного управління ДПС у Кіровоградській області (далі - ГУ ДПС у Кіровоградській області) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. / а.с. 1-5 том 1/.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 29.07.2020р. за вищезазначеним адміністративним позовом було відкрито провадження в адміністративній справі №340/2559/20 та справу призначено до судового розгляду / а.с. 197 том 1/.

Позивач, посилаючись у позовній заяві, з урахуванням уточненого адміністративного позову /а.с. 106-110 том 1/, на те, що ним під час здійснення господарської діяльності за результатами фінансово-господарських відносин, у зв`язку із частковим поверненням суми попередньої оплати ТОВ Тас Агро Центр за договором поставки №15/11-1К від 15.11.2019 р., було складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №3 від 20.03.2020р. до податкової накладної №1 від 19.11.2019р., який 24.03.2020р. був направлений для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ( далі - ЄРПН), проте реєстрацію розрахунку коригування було зупинено та запропоновано надати додаткові документи та пояснення, що було зроблено позивачем, але рішенням комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області №1574547/32721197 від 21.05.2020 р. у реєстрації цього розрахунку коригування відмовлено. Позивач вважає, що податковий орган безпідставно зупинив реєстрацію розрахунку коригування та прийняв спірне рішення, не врахувавши подані пояснення та документи, тому просив суд : - визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1574547/32721197 від 21.05.2020р.; - зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН складений позивачем розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №3 від 20.03.2020р. до податкової накладної №1 від 19.11.2019р..

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 06.10.2020р. у справі №340/2559/20 до участі у розгляді справи у якості третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, залучено Товариство з обмеженою відповідальністю Тас Агро Центр (далі - ТОВ Тас Агро Центр ) / а.с. 181-182 том 1/.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.01.2021р. у справі №340/2559/20 замінено первісного позивача у справі - Приватне сільськогосподарське підприємство Центр-Агро , процесуальним правонаступником - Приватним сільськогосподарським підприємством Лан ( далі - ПСП Лан ) / а.с. 253 том 1/.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.01.2021р. у справі №340/2559/20 адміністративний позов ПСП Лан задоволено / а.с. 254-262 том 1/.

Відповідачі у справі - ГУ ДПС у Кіровоградській області та ДПС, не погодившись із вищезазначеним рішенням суду першої інстанції від 19.01.2021р. подали апеляційні скарги / а.с. 2-4 та а.с. 10-12 том 2 (відповідно)/, які разом з матеріалами адміністративної справи №340/2559/20 надійшли до суду апеляційної інстанції 02.03.2021р. /а.с. 1 том 2/.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 04.03.2021р. у справі №340/2559/20 апеляційні скарги ГУ ДПС у Кіровоградській області та ДПС на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.01.2021р. у справі №340/2559/20 залишені без руху та заявникам надано строк для усунення зазначених судом недоліків апеляційних скарг /а.с. 18 том 2/.

ГУ ДПС у Кіровоградській області у встановлений судом строк було усунуто зазначені судом недоліки апеляційної скарги / а.с. 24-28 том 2/ та ухвалами Третього апеляційного адміністративного суду від 07.04.2021р. у справі №340/2559/20 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ГУ ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.01.2021р. у справі №340/2559/20 /а.с. 31 том 2/ та апеляційний розгляд справи у судовому засіданні призначено на 13-30 годин 24.05.2021р. / а.с.32 том 2/, про що судом апеляційної інстанції було повідомлено учасників справи / а.с. 33-39 том 2/.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 07.04.2021р. у справі №340/2559/20 апеляційна скарга ДПС на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.01.2021р. у справі №340/2559/20 повернута заявнику апеляційної скарги через невиконання заявником вимог ухвали суду апеляційної інстанції від 04.03.2021р. у цій справі /а.с. 29 том 2/.

Відповідач - ГУ ДПС у Кіровоградській області, посилаючись у апеляційній скарзі / а.с. 2-4 том 2/ на те, що судом першої інстанції під час розгляду даної справи не було з`ясовано усі обставини справи, які мають суттєве значення для її вирішення, та зроблено висновки, які суперечать фактичним обставинам справи, що призвело до прийняття ним рішення у справі з порушенням норм чинного матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції від 19.01.2021р. у цій справі та ухвалити у справі нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні вимог адміністративного позову.

Позивач, у письмовому відзиві на апеляційну скаргу / а.с. 40-41 том 2/ заперечував проти доводів апеляційної скарги та посилаючись на те, що судом було повно з`ясовано усі обставини справи, які мали значення для її вирішення, та постановлено у справі обґрунтоване рішення, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення суду першої інстанції від 19.01.2021р. у цій справі залишити без змін.

За клопотаннями позивача / а.с. 76 том 1/ апеляційний розгляд цієї справи у судовому засіданні 24.05.2021р. було відкладено на 14-00 годин 29.06.2021р. / а.с. 80 том 2/, про що було повідомлено учасників справи / а.с.81-87 том 2/.

За клопотанням представника позивача ухвалою суду апеляційної інстанції від 24.06.2021р. / а.с. 94 том 2/ призначено проведення судового засідання у справі №340/2559/20 о 14-00 годин 29.06.2021р в режимі відеоконференції.

Через не явку у судове засідання 24.06.2021р. представників відповідачів - розгляд цієї справи в режимі відеоконференції відкладено на 13-00 годин 10.08.2021р. / а.с. 99 том 2/, про що судом було повідомлено учасників справи / а.с. 100-106 том 2/.

У судовому засіданні в режимі відеоконференції представник позивача, який заперечував проти доводів апеляційної скарги , підтримав доводи викладені у письмовому відзиві на апеляційну скаргу і просив суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення суду першої інстанції від 19.01.2021р. у цій справі залишити без змін;

Представники відповідачів у судове засідання не з`явились. Відповідачі про день, годину та місце розгляду справи судом апеляційної інстанції повідомлені належним чином / а.с. 100-105 том 2/, про поважність причин не явки свого представника, або про можливість розгляду справи у відсутність свого представника, суд у встановленому законом порядку не повідомили. За таких обставин колегія суддів вважає можливим розглянути справу у відсутність представників відповідачів та третьої особи у справі.

Заслухавши у судовому засіданні в режимі відеоконференції представника позивача, перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали адміністративної справи, законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

ПСП Центр-Агро , позивач у справі, зареєстрований як юридична особа 14.07.2004р., ідентифікаційний код 32721197, підприємство є платником податків у тому числі податку на додану вартість (далі - ПДВ), видом діяльності підприємства є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур / а.с. 8-13 том 1/, правонаступником ПСП Центр-Агро є ПСП Лан (код ЄДРПОУ 03757040) / а.с. 219-227,242-252 том 1/.

Під час розгляду цієї справи судом встановлено, що між ПСП Центр-Агро (постачальник) та ТОВ Тас Агро Центр (покупець) укладено договір поставки №15/11-1К від 15.11.2019 року, за умовами якого позивач (постачальник) взяв на себе зобов`язання поставити покупцю товар українського походження - кукурудзу у кількості 6073, 44 т на загальну суму 22775400 грн.), а покупець - прийняти та оплатити товар на умовах, зазначених у цьому договорі, при цьому умовами договору - п. 2.2, 3.1 цього договору, визначено, що поставка товару здійснюється в строк до 15.03.2020р., і покупець зобов`язується перерахувати 100% вартості товару до 30.11.2019 року в якості передоплати за товар. / а.с. 16-17 том 1/.

Покупець, на виконання умов вищезазначеного договору перерахував на рахунок позивача в якості попередньої оплати кошти у сумі 22775400 грн., а саме 18770400 грн. - за платіжним дорученням №13260 від 19.11.2020 р., 4000000 грн. - за платіжним дорученням №13344 від 20.11.2019р., 5000 грн. - за платіжним дорученням №13345 від 20.11.2020р.. / а.с. 19-21 том 1/, а позивач (постачальник) за фактом зарахування коштів від покупця склав податкові накладні (далі - ПН) №1 від 19.11.2019 р. на суму 18 770 400 грн., у т.ч. ПДВ - 3 128 400 грн.; та №2 від 20.11.2019р. на суму 4 005 000 грн., у т.ч. ПДВ - 667 500 грн., які 05.12.2019 р. зареєстровані в ЄРПН / а.с. 22-25 том 1/.

У лютому 2020р. позивач у справі звернувся до ТОВ Тас Агро Центр з листом №06 від 10.02.2020 р. та повідомив покупця про те, що не має можливості виконати умови договору №15/11-1К від 15.11.2019р. та здійснити поставку товару у строк до 15.03.2020р., у зв`язку з чим зобов`язався здійснити повернення суми попередньої оплати у строк до 31.12.2020р.. /а.с. 26 том 1/ та у подальшому платіжним дорученням №2151 від 20.03.2020 р. ПСП Центр-Агро перерахувало на рахунок ТОВ Тас Агро Центр кошти у сумі 6600000 грн. як повернення передоплати за договором №15/11-1К від 15.11.2019 року. / а.с. 27 том 1/.

У зв`язку з поверненням суми попередньої оплати позивачем складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №3 від 20.03.2020 р. до ПН №1 від 19.11.2019р. про зменшення суми компенсації вартості товарів та зменшення суми податкового зобов`язання з ПДВ на 1100000 грн., та надіслав його ТОВ Тас Агро Центр , який 24.03.2020 р. направив його в електронній формі засобами телекомунікаційного зв`язку на реєстрацію до ЄРПН/ а.с. 28-29 том 1/.

За результатами обробки цього розрахунку коригування автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів ДПС України 24.03.2020 р. постачальнику та отримувачу товару надіслано квитанцію про зупинення реєстрації розрахунку коригування відповідно до п.201.16.1 ст.201 ПК України з тієї причини, що сума компенсації вартості товару/послуги 1005, зазначеного у розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, перевищує величину залишку такого товару (різниця обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги), що відповідає п.5 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D = 12.3984%, P = 4390.2. /а.с. 30 - 31 том 1/

15.04.2020р. позивач направив до контролюючого органу Таблицю даних платника податку на додану вартість щодо видів економічної діяльності відповідно до КВЕД та кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка була врахована, про що комісією регіонального рівня - комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення №1527855/32721197 від 16.04.2020р.. /а.с. 32 - 59 том 1/.

Крім вищезазначеного, позивачем 20.05.2020р. було направлено до контролюючого (податкового) органу пояснення та копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій за податковою накладною №1 від 19.11.2019р. та розрахунком коригування №3 від 20.03.2020 р. до неї. / а.с. 60-72 том 1/.

За наслідками розгляду цих документів комісією регіонального рівня - комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Кіровоградській області прийнято рішення №1574547/32721197 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування №3 від 20.03.2020р., складеного ПСП Центр-Агро / а.с. 73 том 1/, яке було оскаржено позивачем шляхом подання скарги до ДПС України, але скарга ПСП Центр-Агро залишена без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН - без змін / а.с. 74-100 том 1/, і саме це обумовило звернення позивача до суду за захистом порушеного права з цим адміністративним позовом щодо оскарження рішення відповідача №1574547/32721197 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації розрахунку коригування №3 від 20.03.2020р., складеного ПСП Центр-Агро .

Спірні відносини, які виникли між сторонами у цій справі, врегульовано положеннями Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Відповідно до п. 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку зокрема з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Пунктом 188.1 статті 188 ПК України передбачено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів. До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються, та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Статтею 192 ПК України передбачені особливості визначення бази оподаткування в окремих випадках (порядок коригування податкових зобов`язань та податкового кредиту).

Згідно з пунктом 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Відповідно до підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПК України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). (пункт 201.7 статі 201 ПК України).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Податкова накладна, відповідно до положень п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок №1246), це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - це електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 5 Порядку №1246 передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1.3, 200 1.9 статті 200.1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 8 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.

Згідно з пунктом 9 Порядку №1246 за операціями з постачання послуг нерезидентом податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються зареєстрованим на території України отримувачем (покупцем) - платником податку таких послуг.

Розрахунок коригування, складений постачальником (продавцем) до податкової накладної, складеної на отримувача (покупця) - платника податку, підлягає реєстрації:

- постачальником (продавцем), якщо передбачається збільшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь такого постачальника (продавця) або коригування кількісних і вартісних показників у підсумку не змінює суми такої компенсації;

- отримувачем (покупцем), якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг на користь їх постачальника (продавця), для чого постачальник (продавець) надсилає складений розрахунок коригування отримувачу (покупцю).

Розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 р., а також до податкових накладних, які не видаються отримувачу (покупцю) - платнику податку (за наявності законодавчих підстав для складення таких розрахунків коригування), підлягають реєстрації постачальником (продавцем), крім розрахунків коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю) (зменшення податкового зобов`язання постачальника (продавця) та податкового кредиту отримувача (покупця), складених після 1 липня 2015 р. до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р. на отримувача (покупця) - платника податку, які підлягають реєстрації таким отримувачем (покупцем).

Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Відповідно до пунктів 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Пунктом 18 Порядку №1246 передбачено, що на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вищенаведеної норми податкового законодавства Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №1165 від 11.12.2019р. Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (набрала чинності 01.02.2020р.), якою, серед іншого, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до положень п. 2 Порядку №1165 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

- автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

- комісія контролюючого органу - комісія регіонального та центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- комісія регіонального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС;

- комісія центрального рівня - комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі ДПС;

- критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б п. 185.1 ст. 185, підпункту а або б п. 187.1 ст. 187, абзацу першого п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

У пункті 3 Порядку №1165 наведені ознаки безумовної реєстрації, у разі відповідності яким податкових накладних / розрахунків коригування, що подані на реєстрацію в Реєстрі, такі податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку) згідно з пунктом 4 цього Порядку підлягають безумовній реєстрації в Реєстрі.

Натомість, відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктом 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 8, 9 Порядку №1165 платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет.

Пунктом 10 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Сукупний аналіз наведених норм дає можливість зробити висновок про те, що контролюючий орган після надходження податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій, а також здійснюється автоматизований моніторинг відповідності платника податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1156) і автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній/розрахунку коригування, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, якщо за результатами моніторингу встановлено, що цей платник податку відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється, про що платнику протягом операційного дня надсилалася відповідна квитанція. У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування також зупиняється. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування контролюючий орган зобов`язаний зокрема вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Під час розгляду цієї справи судом відповідачем не надано належних доказів того, що на момент моніторингу розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №3 від 20.03.2020р. до ПН №1 від 19.11.2019р., який складено позивачем та подано 24.03.2020р. ТОВ Тас Агро Центр на реєстрацію в ЄРПН, позивач відповідав критеріям ризиковості платника податку або складений ним розрахунок коригування відповідав критеріям ризиковості здійснення операцій, як і не було надано відповідачами доказів того, що сума компенсації вартості товару, зазначеного в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару для реєстрації в Реєстрі, перевищувала величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 року, зазначеного позивачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних / розрахунках коригування, складених на отримувача такого товару, та обсягу постачання з 1 січня 2017 року, зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних / розрахунках коригування на постачання такого товару, незважаючи на те, що саме така підстава була зазначена у квитанції про зупинення реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №3 від 20.03.2020р. до ПН №1 від 19.11.2019р..

Враховуючи вищенаведене колегія суддів вважає, що відповідачами під час розгляду цієї справи судом в порушення вимог ч. 2 ст. 77 КАС України не було надано суду належних доказів наявності підстав для зупинення реєстрації складеного позивачем розрахунку коригування №3 від 20.03.2020р. в ЄРПН, і наявність таких підстав не була встановлена судом під час розгляду цієї справи.

Незважаючи на відсутність підстав для зупинення реєстрації складеного позивачем розрахунку коригування №3 від 20.03.2020р. в ЄРПН, позивач у справі після отримання квитанції про зупинення реєстрації цього розрахунку коригування, направив до контролюючого органу пояснення на підтвердження реальності здійснення операцій щодо постачання товару, зазначеного у податковій накладній та розрахунку коригування, реєстрація якого зупинена, які були розглянуті комісією регіонального рівня - комісія ГУ ДПС у Кіровоградській області, яка за результатами розгляду прийняла рішення спірне рішення №1574547/32721197 від 21.05.2020 р. про відмову в реєстрації розрахунку коригування №3 від 20.03.2020 р. до податкової накладної №1 від 19.11.2019р. в ЄРПН.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019р., зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі - Порядок №520), визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено.

Згідно з пунктами 2, 3 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня), яка протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 4 Порядку №520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі, положення п. 5 цього ж порядку визначають перелік документів, які необхідні для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, а положення п. 6, 7 Порядку №520 визначають, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування, та встановлюють, що такі пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктами 9, 10 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 12 Порядку №520 передбачено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з пунктами 26, 29 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до положень п. 44, 45, 46 Порядку №1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

З наданої суду ксерокопії протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Кіровоградській області №57 від 21.05.2020 р., на якому прийнято спірне рішення / а.с. 132-135 том 1/ вбачається, що комісією розглянуто повідомлення ПСП Центр-Агро щодо подачі пояснень та копій документів про підтвердження реальності здійснення операцій за розрахунком коригування №3 від 20.03.2020р. року та вирішено відмовити у його реєстрації з тієї підстави, що на момент розгляду відсутні копії повного пакету документів щодо податкових зобов`язань, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.

Підставою для відмови у реєстрації складеного позивачем розрахунку коригування, виходячи зі змісту рішення №1574547/32721197 від 21.05.2020р., яке є предметом оскарження, стало ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити).

Між тим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначена додатком до Порядку №520, передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні), мають бути підкреслені.

Але незважаючи на вищенаведені вимоги в оскаржуваному рішенні податкового органу міститься лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення, без зазначення тих документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надані, при цьому колегія суддів не може прийняти до уваги доводи відповідачів щодо ненадання позивачем доказів узгодження з контрагентом ТОВ Тас Агро Центр коригування обсягу поставки та повернення суми попередньої оплати, які наведені ними у якості обґрунтованості прийнятого рішення №1574547/32721197 від 21.05.2020р., оскільки подання таких узгоджень не передбачено положеннями ст. 92 ПК України та пунктом 5 Порядку №520.

Враховуючи, що під час розгляду цієї справи встановлено, що після зупинення реєстрації розрахунку коригування позивач, з метою спростування сумнівів контролюючого органу в реальності господарських операцій з постачання насіння кукурудзи, припущень щодо ризиковості його фінансово-господарської діяльності та висновків про невідповідність обсягів постачання товару, наведеного у податковій накладній, обсягам придбання, надав таблицю даних, пояснення та документи на підтвердження походження товару та тієї обставини, що сільськогосподарська продукція, яка була предметом договору поставки, була вирощена на власних посівних площах, надав документи на підтвердження наявності у нього засобів виробництва для здійснення фінансово-господарської діяльності та реалізації сільськогосподарської продукції, при цьому будь-яких доказів стосовно того, що господарські відносини позивача з ТОВ Тас Агро Центр щодо постачання товарів не підтверджуються, а вид, обсяг і якість операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, не відповідають дійсності, відповідачами суду не було надано, тому колегія суддів вважає, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача процедуру зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачену Порядком №1165, за відсутності об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з постачання товарів та ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, та зупинивши реєстрацію розрахунку коригування до податкової накладної, контролюючий орган не довів відповідність відображеної у ній господарської операцій критеріям ризиковості здійснення операцій, та не вказав на необхідний перелік документів на підтвердження правомірності формування та подання розрахунку коригування, які позивач мав надати на пропозицію контролюючого органу, а посилання ГУ ДПС у Кіровоградській області у спірному рішенні на недостатність наданих позивачем копій документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН, як підставу відмови у реєстрації розрахунку коригування, є безпідставним, оскільки позивачу не було повідомлено про конкретні документи, які він мав надати до комісії і які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію розрахунку коригування в ЄРПН, тож він був змушений подавати документи на власний розсуд.

З огляну на вищенаведене колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області №1574547/32721197 від 21.05.2020 р. прийнято необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення суб`єктом владних повноважень, який у свою чергу під час прийняття такого рішення діяв недобросовісно, всупереч вимогам чинного законодавства, що є підставою для скасування такого рішення, а тому суд першої інстанції зробив правильний висновок про необхідність задоволення заявлених позивачем вимог у цій частині, та з метою відновлення та повного захисту прав та інтересів позивача у справі, як платника податків, зобов`язав ДПС України зареєструвати розрахунок коригування кількісних та вартісних показників в ЄРПН №3 від 20.03.2020р. накладних днем його подання, задовольнивши позовні вимоги позивача і у цій частині.

За таких обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції під час розгляду справи зробив правильний висновок щодо обґрунтованості заявлених позивачем у справі позовних вимог та постановив у цій справі правильне рішення, яким задовольнив заявлені позивачем позовні вимоги у повному обсязі.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої інстанції об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення даної адміністративної справи, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права, які регулюють саме ці правовідносини, та постановив правильне рішення про задоволення заявлених позивачем вимог, зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та підтверджуються зібраними у справі доказами, і оскільки під час апеляційного розгляду справи не було встановлено будь-яких порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які б потягли за собою наявність підстав для скасування або зміни оскаржуваного судового рішення, вважає необхідним рішення суду першої інстанції від 19.01.2021р. у цій адміністративній справі залишити без змін, а апеляційну скаргу відповідача необхідно залишити без задоволення, оскільки доводи, які викладені у апеляційній скарзі, суперечать зібраним у справі доказам та фактичним обставинам справи, зводяться до переоцінки заявником апеляційної скарги доказів, які були досліджені судом першої інстанції під час розгляду даної адміністративної справи і незгоди з висновками суду з оцінки обставин у справі, а також помилкового тлумачення заявником апеляційної скарги норм матеріального та процесуального права, і міркування відповідача про неправильне застосування судом першої інстанції норм чинного матеріального та процесуального права не можна визнати спроможними і достатніми підставами для скасування оскаржуваного судового рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 310,315,316, 321,322 КАС України, суд , -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області - залишити без задоволення .

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 19.01.2021р. у справі №340/2559/20- залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту її прийняття , та може бути оскаржена у строки та в порядку встановлені ст. ст. 329,331 КАС України.

Постанову виготовлено та підписано - 16.08.2021р.

Головуючий - суддя А.О. Коршун

суддя О.М. Панченко

суддя В.Є. Чередниченко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2021
Оприлюднено18.08.2021
Номер документу99008412
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/2559/20

Ухвала від 24.11.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 10.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 24.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Рішення від 19.01.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні