Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 липня 2021 р. Справа№200/1961/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.,
за участю
секретаря судового засідання Соколової О.О.,
представника позивача Руденка А.І. (в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів),
представника відповідача Яковлевої А.С.,
розглянув в порядку загального позовного провадження в судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "РАНГ" до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
23 лютого 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "РАНГ" (далі - позивач, Товариство) до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Донецькій області), в якому позивач просив визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення
№ 0000011500 від 19 лютого 2015 року;
№ 0000021500 від 16 березня 2015 року;
№ 0004764503 від 08 листопада 2017 року;
№ 0004774503 від 08 листопада 2017 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 22 лютого 2021 року при перевірці відповідачем стану розрахунків Товариством з бюджетом в Електронному кабінеті платника податків було виявлено зменшення сум переплати податку на додану вартість згідно податкових повідомлень-рішень:№0000011500 від 19 лютого 2015 року, №0000021500 від 16 березня 2015 року, №0004764503 від 08 листопада 2017 року, №0004774503 від 08 листопада 2017 року. Позивач не погоджується із даними податковими повідомленнями-рішеннями, оскільки про жодну із передбачених законодавством перевірок у 2015 році та їх результати керівнику товариства або представнику не повідомлялось. Податкові повідомлення-рішення позивачу не вручені.
09 листопада 2017 року на офіційну електронну адресу rang@dn.farlep.net надійшов лист від Покровської ОДПІ №29825/10/05-99-45-03-13 від 09 листопада 2017 року Щодо надсилання податкового повідомлення-рішення з порушеннями ст. 42 п. п. 42.2; 42.4, ст. 42-1, п. п. 42-1.1; 42-1.2, ст. 58. п. 58.3 Податкового кодексу України, Закону України №851-IV Про електронні документи та електронний документообіг та Закону України № 852-IV Про електронний цифровий підпис , що робить його і додатки до нього, юридично нікчемними і вважаються належним чином не врученими. Вважає, що невиконання законодавчих вимог щодо належного повідомлення платника про проведення податкової перевірки до початку її проведення призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності її правових наслідків.
Просить суд задовольнити позов.
Відповідач позовні вимоги не визнав, надав відзив на позовну заяву в якому зазначив, що 05 лютого 2015 року відповідачем направлено запит №25/05-94-15-13-08 до Товариства засобами Укрпошти про надання інформації та копій документів, що підтверджують фінансово - господарські відносини податковій звітності з ПДВ.
11 лютого 2015 року Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області направлено запит до Донецької дирекції УДППЗ Укрпошта №49/05-94-15-13-8 про надання пояснень щодо відмови у прийнятті кореспонденції.
Згідно відповіді Укрпошти від 12 лютого 2015 року №07/15-62 припинено приймання поштових відправлень на територію Донецької та Луганської областей (м. Макіївка) до населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження.
17 лютого 2015 року Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області на виконання наказу від 12 лютого 2015 року №11 та згідно направлення від 12 лютого 2015 року №2 на підставі пп. 78.1.8 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України проведено виїзну документальну перевірку позивача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 788,00 грн. за грудень 2014 року згідно податкової декларації від 15 січня 2015 року №9077773695, заявленої до відшкодування на рахунок платника у банку.
За результатами перевірки складено акт №6/15/30102407 від 17 лютого 2015 року та прийнято податкове повідомлення рішення від 19 лютого 2015 року №0000011500.
У зв`язку з тим, що Укрпоштою припинено приймання поштових відправлень на територію Донецької та Луганської областей (м. Макіївка) до населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження, Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області було складено акт про неможливість вручення акта від 17 лютого 2015 року №6/15/3010407 (акт № 1/15/30102407 від 17 лютого 2015 року) та акт про неможливість вручення податкового повідомлення рішення від 17 лютого 2015 року № 0000011540 (акт № 2/15/30102407 від 19 лютого 2015 року).
16 березня 2015 року Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області відповідно до п.200.10 ст. 200 Податкового кодексу України в порядку ст. 76 розділу ІІ Кодексу проведено камеральну перевірку правомірності нарахування за січень 2015 року податкової декларації з податку на додану вартість від 20 лютого 2015 року № 9018175234.
Перевіркою не підтверджено відображене Товариством у податковій декларації за січень 2015 року бюджетне відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок у сумі 82,00 грн.
Відповідно абз. 2 п.200.5 ст. 200 Податкового кодексу України Товариство не має права на отримання бюджетного відшкодування, відноситься до підприємств, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування.
Обсяг постачання (без ПДВ) згідно податкової звітності з ПДВ по підприємству позивача за період з січня 2014 року по грудень 2014 року по рядку 1 податкової декларації з ПДВ (операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України) складає 0.
Згідно зі стовбцем 4 частина залишку від`ємного значення, фактично сплаченого отримувачем товарів/послуг додатку 2 Довідки про залишок суми від`ємного значення попередніх податкових періодів (20 лютого 2015 року № 9018175193) до податкової звітності з ПДВ за січень 2015 року включено від`ємне значення за грудень 2014 року у розмірі 85 грн. У порушення вимог абз. б п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України Товариством за грудень 2014 року не надані документи, що фактично підтверджують сплату отримувачем товарів та послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів /послуг.
На порушення абз. 2 п.200.5 ст. 200 Податкового кодексу України завищено заявлену суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок за січень 2015 року на суму 82,00 грн.
За результатами перевірки складено акт №1/15/30102407 від 16 березня 2015 року та прийнято податкове повідомлення рішення від 16 березня 2015 року №0000021500.
У зв`язку з тим, що Укрпоштою припинено приймання поштових відправлень на територію Донецької та Луганської областей (м. Макіївка) до населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження, Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області було складено акт про неможливість вручення акта від16 березня 2015 року № 1/15/30102407 (акт №1/05-18-15/30102407від 17 березня 2015 року) та акт про неможливість вручення податкового повідомлення рішення від 16 березня 2015 року № 000002500 (акт від 17 березня 2015 року № 9/15/30102407).
За результатами аналізу даних інтегрованої картки платника податків (далі - ІКПП) станом на 01 серпня 2017 року встановлено наявність залишків бюджетного відшкодування по ІКПП 14010100 ТОВ РАНГ (код ЄДРПОУ 30102407) у загальній сумі 9 367,00 грн., які не підтверджені документальною перевіркою згідно п.200.11 ст.200 Податкового кодексу України.
У зв`язку з тим, що Товариство (код ЄДРПОУ 30102407) зареєстровано у населеному пункті, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд.1 б , на електронну адресу позивача (rang@dn.farlep.net) з електронної адреси ( 521ur@ukr.net ), яка зареєстрована для Покровського відділу податку на додану вартість Покровсько - Добропільського управління, було направлено запит Про надання інформації та її документального підтвердження від 11 вересня 2017 року №21923/10/05-99-12-16-13.
На запит ГУ ДФС у Донецькій області від 11 вересня 2017 року №21923/10/05-99-12-16-13 Про надання документів , направленого на електронну адресу позивача (rang@dn.farlep.net), підприємством до перевірки надані документи в неповному обсязі.
В ході перевірки використано документи, надані платником.
Відповідно до наказу ГУ ДФС у Донецькій області від 25 вересня 2017 року №1132 02.10.2017 було назначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства, код ЄДРПОУ 30102407, з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку по податковим деклараціям з ПДВ за грудень 2013 року, січень - листопад 2014 року.
У зв`язку з неможливістю направлення та вручення за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд. 1 б , копії наказу від 25 вересня 2017 року №1132 та повідомлення про проведення перевірки від 26 вересня 2017 року №271, ГУ ДФС у Донецькій області направлено на електрону пошту підприємства (rang@dn.farlep.net) 29 вересня 2017 року.
В ході перевірки використано наступні документи, надані платником :
Декларації з ПДВ з додатками з грудня 2013 року - листопад 2014 року, податкові накладні грудень 2013 року - листопад 2014 року, акти приймання - здачі виконаних робіт, видаткові накладні, товарні накладні, рахунки, отримані від постачальників з грудня 2013 року по листопад 2014 року, банківські виписки з грудня 2013 року по листопад 2014 року, зворотно сальдову відомість загальна основний план рахунків , зворотно - сальдові відомості по бухгалтерським рахункам 685 з субрахунками з грудня 2013 року - листопад 2014 року. Інших документів до перевірки не надано.
Відповідно до наказу ГУ ДФС у Донецькій області від 25 вересня 2017 року №1132, 02 жовтня 2017 року назначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства, код ЄДРПОУ 30102407, з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку по податковим деклараціям з ПДВ за грудень 2013 року, січень - листопад 2014 року.
У зв`язку з неможливістю направлення та вручення за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд. 1 б , копії наказу від 25 вересня 2017 року №1132 та повідомлення про проведення перевірки від 26 вересня 2017 року №271, ГУ ДФС у Донецькій області направлено їх було направлено на електрону пошту підприємства (rang@dn.farlep.net) 29 вересня 2017 року.
Згідно з п.198.5 ст. 198 Податкового кодексу України (у редакції що була чинна у перевіряємий період) платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 цього Кодексу, за товарами/послугами, необоротними активами, під час придбання або виготовлення яких суми податку були включені до складу податкового кредиту, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися: в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку. Перевіркою правомірності визначення податкових зобов`язань з податку на додану вартість за звітні періоди листопад - грудень 2013 року та січень - листопад 2014 року встановлено порушення позивачем п.198.5 ст. 198 Податкового кодексу України в результаті не нарахування (заниження) податкових зобов`язань на загальну суму 10 813,00 грн., у т.ч. за листопад 2013 року - 777,00 грн., за грудень 2013 року - 874,00 грн., за січень 2014 року - 919,00 грн., за лютий 2014 року - 1 295,00 грн., за березень 2014 року - 1 701,00 грн., за квітень 2014 року - 1 102,00 грн., за травень 2014 року - 796,00 грн., за червень 2014 року - 267,00 грн., за липень 2014 року - 178,00 грн., за серпень 2014 року - 615,00 грн., за вересень 2014 року -514,00 грн., за жовтень 2014 року - 591,00 грн., за листопад 2014 року - 1 184,00 грн.
В ході перевірки встановлено, що позивачем неправомірно включено до складу податкового кредиту за звітні періоди листопад - грудень 2013 року та січень - листопад 2014року суми ПДВ у розмірі 10 813,00 грн. по операціям з придбання товарів/послуг без підтвердження первинними документами.
У зв`язку з тим, що Товариство (код ЄДРПОУ 30102407) зареєстровано у населеному пункті, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд.1 б , податкові повідомлення-рішення від 08 листопада 2017 року №0004764503 та №0004774503 представнику позивач не вручено, про що складено та зареєстровано Акт про неможливість вручення від №1737/05-99-45-03/30102407. Просить суд відмовити у задоволенні позову /том 1 а.с.55-73/.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 1 березня 2021 року відкрито провадження по справі /том 1 а.с.46/.
7 квітня 2021 року до суду надійшов відзив на позовну заяву з додатками /том 1 а.с.54-250, том 2 а.с.1-71/.
12 квітня 2021 року до суду через систему Електронний суд надійшло клопотання представника позивача про продовження процесуальних строків /том 2 а.с.72-74/.
12 квітня 2021 року у судовому засіданні оголошено перерву до 20 квітня 2021 року.
Ухвалою суду від 12 квітня 2021 року судом витребувано докази у ГУ ДПС у Донецькій області та Державної фіскальної служби /том 2 а.с.103-104/.
Ухвалою суду від 12 квітня 2021 року заяву позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "Ранг" про участь його представника в підготовчому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, задоволено /том 2 а.с.105/.
13 квітня 2021 року до суду через систему Електронний суд надійшло клопотання представника позивача про витребування доказів /том 2 а.с.107-110/.
19 квітня 2021 року до суду надійшла відповідь на відзив з додатками /том 2 а.с./
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 квітня 2021 року продовжено відповідачу строк для подання витребуваних доказів - до 11 травня 2021 року та оголошено перерву у підготовчому засіданні до 18 травня 2021 року.
11 травня 2021 року до суду надійшли додаткові пояснення представника відповідача з додатками /том 3 а.с.26-250,том 4 а.с. /.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18 травня 2021 року вирішено, що питання дотримання позивачем строку звернення до суду, а в разі, якщо такий строк пропущено, - поважності причин його пропуску та наявності підстав для його поновлення, буде вирішуватися на стадії судового розгляду справи по суті після встановлення відповідних фактичних обстави.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18 травня 2021 року закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду на 1 червня 2021 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 липня 2021 року заяву позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "РАНГ" про поновлення строку звернення до адміністративного суду - задоволено частково. Визнано поважними причини пропуску товариством з обмеженою відповідальністю "РАНГ" строку звернення до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08 листопада 2017 року № 0004764503, № 0004774503. Поновлено товариству з обмеженою відповідальністю "РАНГ" строк звернення до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області в частині позовних вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08 листопада 2017 року № 0004764503, № 0004774503.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним, просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав пояснення аналогічні викладеним у відзиві на позовну. Просив суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "РАНГ" (далі - позивач, Товариство), зареєстровано в якості юридичної особи код ЄДРПОУ: 30102407, місцезнаходження: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд. 16.
Відповідач, Головне управління ДПС у Донецькій області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Донецькій області), код ЄДРПОУ 43142826, місцезнаходження: 87500, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, є суб`єктом владних повноважень та належним відповідачем у справі.
Як встановлено судом 20 січня 2016 року між Макіївською ОДПІ Головного управління ДФС в Донецькій області та позивачем в особі Руденка Андрія Івановича , укладено договір № 140120161 "Про визнання електронних документів" (а.с. 44 т. 1).
Відповідно до п. 1 ч. 1 вказаного договору предметом цього договору є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв`язку або на електронних носіях, як оригіналу.
Згідно п. 2 ч. 1 договору, він надає платнику податків можливість подавати до органів ДФС податкові документи у електронному вигляді, якщо інше не передбачено законом.
Підпунктом 1 п. 1 ч. 3 вказаного договору визначено, що платник податків зобов`язаний надсилати до органів ДФС податкові документи в електронному вигляді у форматі (стандарті) електронного документа, який затверджено наказом.
Відповідно до п. 3.1 договору податковий орган зобов`язаний забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у термін, визначений законодавством для податкових документів у паперовому вигляді […] /том 1 а.с.102-104/.
Згідно свідоцтва "про реєстрацію платника податку на додану вартість" № 08930524 (НВ № 209643), позивач є платником податку на додану вартість/том 1 а.с.9/.
Відповідачем на адресу позивача 05 лютого 2015 року направлено запит №25/05-94-15-13-08 засобами Укрпошти про надання інформації та копій документів, що підтверджують фінансово - господарські відносини податковій звітності з ПДВ /том 1 а.с.74-75/.
11 лютого 2015 року Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області направлено запит до Донецької дирекції УДППЗ Укрпошта №49/05-94-15-13-8 про надання пояснень щодо відмови у прийнятті кореспонденції /том 1 а.с.76/.
Згідно відповіді Укрпошти від 12 лютого 2015 року №07/15-62 припинено приймання поштових відправлень на територію Донецької та Луганської областей (м. Макіївка) до населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження/том 1 а.с.77-79/.
12 лютого 2015 року Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області прийнято наказ №11 про проведення виїзної документальної перевірки позивача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 788,00 грн. за грудень 2014 року згідно податкової декларації від 15 січня 2015 року № 9077773695, заявленої до відшкодування на рахунок платника у банку /том 1 а.с.80-81/.
17 лютого 2015 року Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області на виконання наказу від 12 лютого 2015 року №11 та згідно направлення від 12 лютого 2015 року №2 на підставі пп.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України проведено виїзну документальну перевірку позивача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 788,00 грн. за грудень 2014 року згідно податкової декларації від 15 січня 2015 року №9077773695, заявленої до відшкодування на рахунок платника у банку /том 1 а.с.83-88/.
Перевіркою встановлено порушення п.198.3, 198.6, ст.198, абз.бп.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, а саме: Товариством завищено заявлену суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок за грудень 2014 року на суму 788грн.
За результатами перевірки складено акт №6/15/30102407 від 17 лютого 2015/том 1 а.с.83-88/ та прийнято податкове повідомлення рішення форми В1 від 19 лютого 2015 року № 0000011500 /том 1 а.с.90/.
У зв`язку з тим, що Укрпоштою припинено приймання поштових відправлень на територію Донецької та Луганської областей (м. Макіївка) до населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області було складено акт про неможливість вручення акта від 17 лютого 2015 року №6/15/3010407 (акт № 1/15/30102407 від 17 лютого 2015 року) та акт про неможливість вручення податкового повідомлення рішення від 17 лютого 2015 року № 0000011540 (акт №2/15/30102407 від 19 лютого 2015 року) /а.с.89,92/.
16 березня 2015 року Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області відповідно до п.200.10 ст.200 Податкового кодексу України в порядку ст.76 розділу ІІ Кодексу проведено камеральну перевірку правомірності нарахування за січень 2015 року податкової декларації з податку на додану вартість від 20 лютого 2015 року № 9018175234.
Перевіркою не підтверджено відображене позивачем у податковій декларації за січень 2015 року бюджетне відшкодування ПДВ на розрахунковий рахунок у сумі 82,00 грн. Відповідно абз.2 п.200.5 ст.200 Податкового кодексу України позивач не має права на отримання бюджетного відшкодування, відноситься до підприємств, які мали обсяги оподатковуваних операцій за останні 12 календарних місяців менші, ніж заявлена сума бюджетного відшкодування.
Обсяг постачання ( без ПДВ) згідно податкової звітності з ПДВ по підприємству позивача за період з січня 2014 року по грудень 2014 року по рядку 1 податкової декларації з ПДВ (операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, крім ввезення товарів на митну територію України) складає 0.
Згідно стовб.4 частина залишку від`ємного значення, фактично сплаченого отримувачем товарів/послуг додатку 2 Довідки про залишок суми від`ємного значення попередніх податкових періодів ( № 20 лютого 2015 року № 9018175193) до податкової звітності з ПДВ за січень 2015 року включено від`ємне значення за грудень 2014 року у розмірі 85 грн. У порушення вимог абз.б п.200.4 ст.200 Податкового Кодексу України Товариством за грудень 2014 року не надані документи, що фактично підтверджують сплату отримувачем товарів та послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів /послуг.
На порушення абз.2 п.200.5 ст.200 Податкового кодексу України завищено заявлену суму бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок за січень 2015 року на суму 82.00 грн.
За результатами перевірки складено акт № 1/15/30102407 від 16 березня 2015 року /том 1 а.с.93-97/ та прийнято податкове повідомлення рішення форми В1 від 16 березня 2015 року №0000021500 /том 1 а.с.99/.
У зв`язку з тим, що Укрпоштою припинено приймання поштових відправлень на територію Донецької та Луганської областей (м. Макіївка) до населених пунктів, на території яких органи державної влади не здійснюють свої повноваження, Макіївською ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області було складено акт про неможливість вручення акта від 16 березня 2015 року №1/15/30102407 (акт №1/05-18-15/30102407 від 17 березня 2015 року) та акт про неможливість вручення податкового повідомлення рішення від 16 березня 2015 року № 000002500 (акт від 17 березня 2015 року №9/15/30102407 року) /том 1 а.с.98,101/.
У зв`язку з тим, що позивач зареєстрований у населеному пункті, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд.1 б , на електронну адресу Товариства (rang@dn.farlep.net) з електронної адреси (521ur@ukr.net), яка зареєстрована для Покровського відділу податку на додану вартість Покровсько - Добропільського управління, було направлено запит Про надання інформації та її документального підтвердження від 11 вересня 2017 року №21923/10/05-99-12-16-13 /том 1 а.с.107-110/.
На запит ГУ ДФС у Донецькій області від 11 вересня 2017 року №21923/10/05-99-12-16-13 Про надання документів , направленого на електронну адресу підприємства (rang@dn.farlep.net), підприємством до перевірки надані документи в неповному обсязі.
Відповідно до наказу ГУ ДФС у Донецькій області від 25 вересня 2017 року №1132, 02 жовтня 2017 було назначено проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивача, з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку по податковим деклараціям з ПДВ за грудень 2013 року, січень - листопад 2014 року /том 1 а.с.111-112/.
У зв`язку з неможливістю направлення та вручення за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд.1 б , копії наказу від 25 вересня 2017 року №1132 та повідомлення про проведення перевірки від 26 вересня 2017 року №271, ГУ ДФС у Донецькій області їх направлено на електрону пошту підприємства (rang@dn.farlep.net) 29 вересня 2017 року /том а.с.113-114/.
Перевіркою правомірності визначення податкових зобов`язань з податку на додану вартість за звітні періоди листопад - грудень 2013року та січень - листопад 2014року встановлено порушення позивачем:
- п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України в результаті не нарахування (заниження) податкових зобов`язань на загальну суму 10 813грн., у т.ч. за листопад 2013 року - 777грн., за грудень 2013 року - 874грн., за січень 2014 року - 919грн., за лютий 2014 року - 1 295грн., за березень 2014 року - 1 701грн., за квітень 2014 року - 1 102грн., за травень 2014 року - 796грн., за червень 2014 року - 267 грн., за липень 2014 року - 178грн., за серпень 2014 року - 615грн., за вересень 2014 року -514грн., за жовтень 2014 року - 591грн., за листопад 2014 року - 1 184грн.
- пп.200.4 ст.200 Податкового кодексу України (у редакції що була чинна у перевіряємий період), позивачем включено до розрахунку бюджетного відшкодування (Д3) податкових декларацій з ПДВ за грудень 2013року та за січень - листопад 2014року суми ПДВ, що призвело до завищення суми бюджетного відшкодування за звітні періоди листопад - грудень 2013року та січень - листопад 2014року на загальну суму 9 367 грн., у т.ч. за грудень 2013 року - 490,00 грн., за січень 2014 року - 760грн., за лютий 2014 року - 1 320 грн., за березень 2014 року - 834 грн., за квітень 2014 року - 2 162грн., за травень 2014 року - 1 100грн., за червень 2014 року - 798грн., за липень 2014 року - 267грн., за серпень 2014 року - 178грн., за вересень 2014 року - 615грн., за жовтень 2014 року - 514грн., за листопад 2014 року - 329 грн. та завищено суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 24) на загальну суму 262,00 грн., у т.ч. за листопад 2014 року - 262грн.
За наслідками встановлених порушень податкового законодавства складено акт про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ Ранг , з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку по податковим деклараціям з ПДВ за грудень 2013 року, січень - листопад 2014 року від 23 жовтня 2017 року №691/05-99-12-45/30102407.
У зв`язку з тим, що позивач зареєстрований у населеному пункті, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд.1 б , акт від 23 жовтня 2017 №691/05-99-12-45/30102407 представнику не вручено, про що складено та зареєстровано акт про неможливість вручення від 25 жовтня 2017 року №1310/05-99-45-03/30102407/том 1 а.с.146-147/.
При цьому, акт від 23 жовтня 2017 року №691/05-99-12-45/30102407 направлено на електрону пошту позивача (rang@dn.farlep.net) / том 1 а.с.148/.
На підставі п.86.8. ст.86, п.54.3. ст.54, п.58.1. ст.58, п.123.1. ст.123 Податкового кодексу України було прийнято податкове повідомлення-рішення форми В4 від 08 листопада 2017 року №0004764503 з сумою завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) кредиту - 262,00 грн. та податкове повідомлення-рішення форми В1 від 08листпада2017 року №0004774503 з сумою завищення бюджетного відшкодування - 9 367,00 грн. та сумою штрафної санкції - 4683,50 грн./том 1 а.с.149-154/.
У зв`язку з тим, що позивач зареєстрований у населеному пункті, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження за адресою: 86141, Донецька область, м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд.1 б , податкові повідомлення-рішення від 08 листопада2017 року №0004764503 та №0004774503, його представнику не вручено, про що складено та зареєстровано акт про неможливість вручення від 09 листопада 2017 року №1737/05-99-45-03/30102407 /том 1 а.с.155-156/.
Не погоджуючись із прийнятими податковими повідомленнями рішеннями, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються нормами Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) (далі - Податковий кодекс).
Згідно з п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або платити суму податку та збору в порядку і року № строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 41.1.1 ст. 41 Податкового кодексу контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Згідно з пунктом 41.5 ст. 41 Податкового кодексу повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України.
Відповідно до п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу (в редакції Закону України від 21 грудня 2016 року №1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", що набрав чинності з 1 січня 2017 року) камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Пунктом 102.1 ст. 102 Податкового кодексу передбачено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Приписами пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу визначено, що платник податків, зокрема, зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу податкова декларація, розрахунок, звіт - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Пунктом 49.3 ст. 49 Податкового кодексу визначено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Статтею 14 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" від 22 травня 2003 року № 851-IV передбачено, що електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб`єктів електронного документообігу.
За п. 1 розділу ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв`язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233 (яка діяла в спірний період), платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором (далі - Інструкція № 233).
Відповідно до п. 2 розділу ІІ Інструкції № 233 для подання податкових документів до органів ДПС в електронному вигляді платник податків повинен мати: спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі (стандарті); доступ до мережі Інтернет та можливість відправлення/приймання електронних повідомлень по електронній пошті; засіб КЗІ (сумісний за форматами даних із засобами КЗІ, що використовуються в органах ДПС); чинні посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованим центром сертифікації ключів для платника податків та уповноважених посадових осіб платника податків, підписи яких є обов`язковими для податкової звітності у паперовій формі.
Згідно з п. 7 розділу II Інструкції № 233 підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов`язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в ст. 3 Закону України "Про електронний цифровий підпис"; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований).
Пунктами 7.3, 7.4 та 7.5 розділу IІI Інструкції № 233 встановлено, що після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту). Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв`язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним. Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв`язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Згідно із п. 7.6 розділу ІІI Інструкції № 233, якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв`язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Відповідно до абз. 5 п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв`язку в електронній формі є недійсність електронного цифрового підпису такого платника податків, у тому числі у зв`язку із закінченням строку дії сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
Відповідно до п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ст. 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно п. 49.9 ст. 49 Податкового кодексу за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу, податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв`язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою; у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог п. 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.
Відповідно до п. 49.10 ст. 49 Податкового кодексу відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від`ємного значення об`єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов`язань тощо) забороняється.
Як зазначено у п. 49.13 ст. 49 Податкового кодексу, у разі, якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
Отже, податкові декларації позивача з ПДВ за серпень, вересень, жовтень, листопад 2016 року, за квітень, травень та червень 2017 року вважається прийнятими у день їх фактичного отримання контролюючим органом.
Також суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до п.п. 58.1, 58.3 ст. 58 Податкового кодексу контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, […] якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт […] наявності помилок при визначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або відсутності реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної протягом граничних строків, передбачених цим Кодексом. Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Згідно п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до п. 42.4 ст. 42 Податкового кодексу платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет. […].
Так, відповідно до п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до п.п. 20.1.6. п.20.1 ст.20 ПК України запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до вимог п.77.4 ст.77 Податкового кодексу: про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Доказів вручення належним чином копій наказів на проведення перевірку позивачу, податковим органом суду надано не було.
Згідно п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Відповідно до п.п.78.1.2 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу документальна позапланова перевірка здійснюється якщо платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звіт про контрольовані операції або документацію з трансфертного ціноутворення, якщо їх подання передбачено законом.
Згідно з п.п.78.9 ст.78 Податкового кодексу перевірка платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків та зборів під час здійснення контрольованих операцій проводиться з урахуванням особливостей, визначених статтею 39 цього Кодексу.
Статтею79 Податкового кодексу визначено особливості проведення документальної невиїзної перевірки
Так, згідно з п.79.1. ст.79 зазначеного Кодексу - документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями77та78цьогоКодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті75.1.2пункту75.1статті75цьогоКодексудокументів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Пунктом 79.2 ст.79 ПК України передбачено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Пунктом 79.3 ст.79 Податкового кодексу визначено, що присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов`язкова.
Відповідно достатті83 Податкового кодексу матеріали, які є підставами для висновків під час проведення перевірок , для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація;. експертні висновки; судові рішення; . інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи. Щодо надання платниками податків документів, визначено наступне: забороняється витребування документів від платника податків будь-якими посадовими (службовими) особами контролюючих органів у випадках, не передбачених цим Кодексом.
Пунктом85.2ст.85 Податкового кодексу передбачено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При цьому великий платник податків зобов`язаний також надати в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб копії документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів (якщо такі документи створюються ним в електронній формі), не пізніше робочого дня, наступного за днем початку документальної виїзної планової, позапланової перевірки, документальної невиїзної перевірки.
Для платників податків, які відповідно до цього пункту зобов`язані надавати інформацію в електронній формі, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. У разі невстановлення електронного формату та порядку надання такої інформації платник податків звільняється від обов`язку подання її в електронній формі.
Для проведення електронної перевірки платник податків забезпечує подання до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб документів, які відповідно до цього Кодексу пов`язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (якщо такі документи створюються таким платником податків в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації). Загальний формат та порядок подання такої інформації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до п. 85.4 ст.85 Податкового кодексу визначено, що при проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Пункт 85.6 Податкового кодексу зазначеної вище статті, визначає, що у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.
Пунктом 85.8 Податкового кодексу визначено, що посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Акт щодо ненадання позивачем документів складено не було, суду не надано.
Суд, вважає, за необхідне звернути увагу, що згідно з правовою позицією,визначеною Верховним Судом України, саме на етапі допуску до перевірки платник податків може поставити питання про необґрунтованість її призначення та проведення, реалізувавши своє право на захист від безпідставного та необґрунтованого здійснення податкового контролю щодо себе. Водночас допуск до перевірки нівелює правові наслідки процедурних порушень, допущених контролюючим органом при призначенні податкової перевірки.
Тобто, відповідно до висновків Верховного Суду України зазначено: аналізованими нормами Податкового кодексу, з дотриманням балансу публічних і приватних інтересів, встановлені умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, зокрема документальних позапланових невиїзних. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки. З наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до її початку. Невиконання вимог підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 та пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.
Таким чином, законодавством встановлений обов`язок контролюючого органу повідомити платника податків про дату початку та місце проведення перевірки, а платнику, в свою чергу, гарантується право оскаржувати рішення контролюючого органу про проведення перевірки стосовно нього. Реалізація такого права за відсутності обов`язку у контролюючого органу повідомляти про перевірку до її проведення була б неможливою. Невиконання вимог пункту 81.1 статті 81 Податкового кодексу України щодо пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, направлення на проведення перевірки та копії наказу про проведення перевірки призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.
Така позиція узгоджується також з висновком, викладеним Верховним Судом України в постанові від 27 січня 2015 року (справа № 21-425а14) та постанові від 09 лютого 2016 року (справа № 21-5864а15).
Враховуючи викладене, та, діючи відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд приходить до висновку, що з метою повного та ефективного захисту порушеного права позивача податкові повідомлення-рішення Макіївської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 17 лютого 2015 року № 0000011500, форма "В1"; Макіївської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 17 лютого 2015 року № 0000021500, форма "В1"; Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2017 року № 004764503, форма "В4"; Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2017 року № 004764503, форма "В1" підлягають визнанню протиправними та скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.
При цьому суд зауважує, що оскільки належні та допустимі докази прийняття податковим органом податкового повідомлення-рішення від 08 листопада 2017 року № 0004774503 суду не надані, суд не може надавати йому правову оцінку, визнавати його протиправним та скасовувати.
З огляду на те, що під час розгляду справи було встановлено, що 08 листопада 2017 року податковий орган прийняв податкові повідомлення-рішення № № 004764503, форма "В4" та № 004764503, форма "В1", саме їх суд визнав протиправними і скасував.
Питання розподілу судових витрат буде вирішено шляхом постановлення додаткового рішення.
Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
1. Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Ранг" (ідентифікаційний код: 30102407, місцезнаходження: 86141, Донецька обл., м. Макіївка, вул. Лермонтова, буд. 16) до Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код: 43142826, місцезнаходження: 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Макіївської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 17 лютого 2015 року № 0000011500, форма "В1".
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Макіївської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 17 лютого 2015 року № 0000021500, форма "В1".
4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2017 року № 004764503, форма "В4".
5. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2017 року № 004764503, форма "В1".
7. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
8. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
9. У зв`язку з перебуванням головуючого у справі судді у щорічній основній відпустці по 13 серпня 2021 року повне судове рішення складено 16 серпня 2021 року.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2021 |
Оприлюднено | 18.08.2021 |
Номер документу | 99027625 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні