Ухвала
від 19.08.2021 по справі 120/8023/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про забезпечення адміністративного позову

м. Вінниця

19 серпня 2021 р. Справа № 120/8023/21

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Бошкової Юлії Миколаївни, розглянувши в письмовому провадженні заяву представника позивачів про забезпечення позову у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 до Уланівської об`єднаної територіальної громади Хмільницького району Вінницької області в особі Уланівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 до Уланівської об`єднаної територіальної громади Хмільницького району Вінницької області в особі Уланівської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.

За змістом позовних вимог позивачі просять суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не здійснення у двотижневий строк розгляду клопотання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_5 від 22.06.2021 року про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність орієнтовною площею 2,0 га кожному окремо для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Уланівської сільської ради Хмільницького району Вінницької області;

- зобов`язати відповідача на найближчому пленарному засіданні чергової сесії затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності площею 2,0 га, кадастрові номери: 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008 та надати позивачам відповідні земельні ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення, що знаходяться на території Уланівської сільської ради Хмільницького району Вінницької області.

Ухвалою суду від 23.07.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Окрім того, даною ухвалою вирішено витребувати в Уланівської об`єднаної територіальної громади Хмільницького району Вінницької області інформацію щодо розгляду клопотання ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , поданого представником - ОСОБА_6 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства від 22.06.2021 року.

10.08.2021 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву та витребувані судом докази. Зокрема, у відзиві відповідач позовні вимоги заперечує та вказує, що клопотання позивачів розглянуті на 12 сесії 8 скликання Уланівської сільської ради, що підтверджується витягом з протоколу від 29.07.2021 року. Так, на голосування винесено проект рішення про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, який було підтримано одноголосно депутатами, однак проект рішення відправлено на доопрацювання.

17.08.2021 року до суду надійшла заява про забезпечення позову, у якій представник відповідачів просить вжити заходів забезпечення позову, а саме:

- заборонити державним кадастровим реєстраторам вчиняти будь-які реєстраційні дії щодо земельних ділянок за кадастровими номерами: 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008;

- заборонити державним реєстраторам речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вчиняти будь-які реєстраційні дії щодо земельних ділянок за кадастровими номерами: 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008;

- заборонити Уланівській об`єднаній територіальній громаді Хмільницького району Вінницької області в особі Уланівської сільської ради передавати земельні ділянки у власність або у користування, іншим чином розпоряджатися земельними ділянками, змінювати їх конфігурацію, межі, змінювати цільове призначення, змінювати склад угідь, змінювати кадастровий номер, вчиняти дії щодо поділу земельних ділянок, надавати дозволи третім особам на виготовлення технічної документації або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а також вчиняти інші дії, які можуть стати підставою для внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та перешкодою для отримання у власність земельних ділянок за кадастровими номерами 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008.

В обґрунтування поданої заяви вказано, що відповідно до відомостей, розміщених 27.07.2021 року на офіційному веб-сайті Уланівської ОТГ відповідачем прийнято рішення від 13.07.2021 року № 178 про надання дозволу Виконавчому комітету Уланівської сільської ради на розробку технічної документації із землеустрою щодо об`єднання земельних ділянок комунальної власності, а саме:

- площею 2,00 га за кадастровим номером: 0524887400:07:063:0004;

- площею 2,00 га за кадастровим номером: 0524887400:07:003:0005;

- площею 2,00 га за кадастровим номером: 0524887400:07:003:0006;

- площею 2,00 га за кадастровим номером: 0524887400:07:003:0007;

- площею 2,00 га за кадастровим номером 0524887400:07:003:0008;

загальною площею 10,0 га із земель сільськогосподарського призначення за межами населеного пункту с. Тараски на території Уланівської сільської ради в одну земельну ділянку.

На переконання представника позивачів, відповідач здійснює фактичні дії щодо об`єднання таких земельних ділянок в один земельний масив для подальшої зміни їх цільового призначення.

При цьому представник позивачів вказує, що вказані вище земельні ділянки було сформовано кадастровим реєстратором на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність орієнтовною площею 2,0 га кожному позивачу окремо для ведення особистого селянського господарства. Відтак, відповідач фактично хоче об`єднати всі сформовані позивачами земельні ділянки в одну, що спричинить неможливість виконання рішення у даній справі.

18.08.2021 року представником позивача подано додаткове обґрунтування до заяви про забезпечення позову, у якій наведено додаткові мотиви необхідності задоволення такої заяви та конкретизовано вид забезпечення позову шляхом:

- заборони державним кадастровим реєстраторам Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (у тому числі тим, що провадять свою діяльність на районному рівні) вчиняти дії щодо внесення відомостей (змін) та держаної реєстрації у Державному земельному кадастрі щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008 комунальної власності, розташованих за межами населеного пункту села Тараски на території Уланівської сільської ради;

- заборони Уланівській сільській раді вчиняти дії, що пов`язані із об`єднанням або зміною цільового призначення земельних ділянок за кадастровими номерами 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008 комунальної власності, розташованих за межами населеного пункту села Тараски на території Уланівської сільської ради.

За змістом такого клопотання представник позивачів також зазначив, що здійснення відповідачем дій, пов`язаних з виготовленням технічної документації із землеустрою щодо об`єднання земельних ділянок в одну земельну ділянку, фактично призведе до припинення існування як об`єктів цивільних прав земельних ділянок за кадастровими номерами 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008, які мають намір отримати позивачі у власність та унеможливить реалізацію їх земельних прав.

Суд розцінює вказане додаткове обґрунтування як остаточно визначені стороною позивачів мотиви та заходи забезпечення позову, які остання вважає за необхідне застосувати.

Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суд враховує таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Згідно п. 1, 2 ч. 2 ст. 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Положеннями пунктів 1, 2 частини 1 ст. 151 КАС України передбачено, що позов може бути забезпечено зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта, забороною відповідачу вчиняти певні дії.

Крім того, у постанові Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2006 року № 9 «Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову» зазначено, що при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.

Згідно з Рекомендацією № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятою Комітетом Ради Європи 13.09.1989, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта. Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акта; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акта.

Тобто, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення прийнятого в адміністративній справі.

При цьому, заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути адекватними та співмірними з позовними вимогами.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії.

Отже, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду від 25.04.2019 року у справі № 826/10936/18, від 30.09.2019 року у справі № 826/10936/18, від 22.11.2019 року у справі № 640/18007/18.

При цьому в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про ймовірність ускладнень, пов`язаних з виконанням рішення суду, що є очевидними ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень у адміністративному провадженні.

Так, предметом розгляду у даній справі є бездіяльність відповідача щодо не розгляду у двотижневий строк колективного клопотання позивачів про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства із земель державної власності площею 2,00 га та зобов`язання Уланівської сільської ради їх затвердити.

Зі змісту наявних в матеріалах справи доказів вбачається, що за наслідками розгляду колективного клопотання позивачів відповідачем остаточного рішення не прийнято, натомість 13.07.2021 року 11 сесією 8 скликання Уланівської сільської ради прийнято рішення № 178, яким надано дозвіл Виконавчому комітету Уланівської сільської ради на розробку технічної документації із землеустрою щодо об`єднання земельних ділянок комунальної власності, відносно яких позивачами вже розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність. Саме такий проект позивачі бажають затвердити, а бездіяльність щодо розгляну останнього у двотижневий термін є предметом розгляду в межах даної адміністративної справи.

Водночас відповідно до пунктів 2, 3 рішенням № 178 від 13.07.2021 року відповідач рекомендує Виконавчому комітету Уланівської сільської ради звернутись в землевпорядну організацію, яка має ліцензію на виконання землевпорядних робіт, для замовлення технічної документації із землеустрою щодо об`єднання земельних ділянок та податку технічну документацію із землеустрою щодо об`єднання земельних ділянок на чергову сесію ради для прийняття рішення про її затвердження.

Відтак, відповідач здійснює фактичні дії щодо об`єднання земельних ділянок в один земельний масив та бажає змінити цільове призначення такого масиву, при цьому не приймаючи по суті рішення про затвердження проекту землеустрою або рішення про відмову у затвердження відповідної проектної документації.

В контексті викладеного, суд зазначає, що згідно із частиною 13 статті 79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі поділу або об`єднання земельних ділянок.

Законом України "Про державний земельний кадастр" встановлено правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

Статтею 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" визначено, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно до частини десятої статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, зокрема, у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок.

У разі поділу або об`єднання земельних ділянок запис про державну реєстрацію земельної ділянки та кадастровий номер земельної ділянки скасовуються, а Поземельна книга на таку земельну ділянку закривається (ч. 1 ст. 27 Закону України "Про Державний земельний кадастр").

Кадастровий номер земельної ділянки - це індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Процедура та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру визначаються Порядком ведення Державного земельного кадастру, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 (далі - Порядок № 1051).

Відповідно до пункту 114 Порядку № 1051, державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, зокрема, у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання.

Пунктом 29 Порядку № 1051 визначено, що у разі поділу чи об`єднання земельній ділянці присвоюється новий кадастровий номер.

Згідно з пунктом 136 Порядку №1051 відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку в разі її поділу чи об`єднання з іншою земельною ділянкою вносяться на підставі заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, яка утворилася в результаті такого поділу чи об`єднання, шляхом здійснення Державним кадастровим реєстратором таких дій:

1) скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття Поземельної книги відповідно до пункту 60 цього Порядку із скасуванням кадастрового номера земельної ділянки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру;

2) здійснення державної реєстрації земельної ділянки, яка утворилася в результаті поділу чи об`єднання, згідно з пунктами 107-111 і 113 цього Порядку;

3) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про такий поділ чи об`єднання із зазначенням скасованого кадастрового номера земельної ділянки шляхом:

- проставлення на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначки про утворення земельної ділянки в результаті поділу чи об`єднання за формою згідно з додатком 28, в якій зазначаються скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстава для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дата такого поділу чи об`єднання, відомості про Державного кадастрового реєстратора, який зробив позначку;

- внесення до розділу 1 «Земельна ділянка. Загальні відомості» Поземельної книги в електронній формі відповідних записів про скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстави для поділу чи об`єднання земельної ділянки, дату такого поділу чи об`єднання із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису;

4) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об`єднання земельних ділянок, запису про обмеження у використанні земельної ділянки, яка поділена чи об`єднана з іншою (крім випадків, коли обмеження поширювалося лише на частину земельної ділянки, яка в результаті поділу земельної ділянки не увійшла до сформованої земельної ділянки).

Аналізуючи вище викладене, суд погоджується з доводами сторони позивача з приводу того, що здійснення відповідачем дій щодо об`єднання земельних ділянок в одну земельну ділянку та внесення відомостей в Державний земельний кадастр, фактично призведе до припинення існування об`єктів цивільних прав земельних ділянок за кадастровими номерами 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008, проекти відведення відносно яких розроблені за ініціативою позивачів, які, у свою чергу, порушують питання про їх затвердження.

Відтак, у даному випадку, невжиття заходів забезпечення позову призведе до об`єднання бажаних позивачами земельних ділянок, зміни цільового призначення (виду використання), більш того, такому земельному масиву буде присвоєно інший кадастровий номер, що утруднить та зробить фактично неможливим виконання рішення суду в даній справі у разі задоволення позовних вимог.

Крім того, у разі невжиття відповідних заходів забезпечення позову є висока ймовірність настання негативних наслідків для позивачів, що зумовить виникнення інших судових спорів та для відновлення прав останніх необхідно буде докласти значних зусиль.

Відтак, незастосування заходів забезпечення позову у межах спірних правовідносин нівелює ефективність судового захисту з огляду на наявність документально підтверджених намірів відповідача (рішення Уланівської сільської ради від 13.07.2021 року №178) об`єднати спірні земельні ділянки у один земельний масив до моменту винесення судом рішення за результатами розгляду даної справи.

При цьому, суд вважає, що застосуванням заходів забезпечення позову не буде завдано більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти, а тому, вжиття заходів забезпечення позову буде мати наслідком виключно збереження існуючого становища до розгляду справи по суті. При цьому Виконавчий комітет Уланівської сільської ради безперешкодно зможе розробити технічну документацію із землеустрою щодо об`єднання земельних ділянок після набрання законної сили рішенням суду у випадку відмови у задоволенні позовних вимог.

Враховуючи вищенаведене суд дійшов висновку про необхідність вжиття заходів забезпечення позову у спосіб заборони Уланівській сільській раді вчиняти дій щодо об`єднання, зміни цільового призначення та класифікацію видів, земельних ділянок за кадастровими номерами 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008 комунальної власності, розташованих за межами населеного пункту села Тараски на території Уланівської сільської ради.

Визначаючись з приводу доцільності застосування такого заходу забезпечення позову як заборона державним кадастровим реєстраторам Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (у тому числі тим, що провадять свою діяльність на районному рівні) вчиняти дії щодо внесення відомостей (змін) та держаної реєстрації у Державному земельному кадастрі щодо земельних ділянок за кадастровими номерами 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008 комунальної власності, розташованих за межами населеного пункту села Тараски на території Уланівської сільської ради, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України "Про державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 1051 ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.

Наказом в.о. Голови Держгеокадасту від 21.05.2021 року № 248 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області.

Згідно пункту 3 вказаного Положення, завданням Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Вінницької області.

Відповідно до пункту 66 Порядку № 1051, внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

Пунктом 69 Порядку № 1051 передбачено, що внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою згідно з додатком 12 замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт.

Згідно з пунктом 73 Порядку № 1051, державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру:

- розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку;

- за результатами перевірки вносить відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру або приймає рішення про відмову у внесенні таких відомостей з підстав, зазначених у пунктах 91-137 цього Порядку, за формою згідно з додатком 14.

Зі змісту вищезазначених приписів випливає, що чинним законодавством чітко визначений порядок внесення даних до Державного земельного кадастру. Так, за заявою замовника державний кадастровий реєстратор, після розгляду відповідних документів, наділений правами щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру.

Відтак, враховуючи приписи пункту 4 частини 1 статті 151 КАС України, якими передбачено, що позов може бути забезпечено у спосіб заборони іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору, суд вважає обґрунтованим такий вид забезпечення позову як заборона вчинення дій державним кадастровим реєстраторам Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (у тому числі тим, що провадять свою діяльність на районному рівні). Однак доцільно конкретизувати, що така заборона поширюється на дії щодо об`єднання, зміни цільового призначення земельних ділянок та класифікацію їх видів, що стосуються предмету спору.

При цьому, на переконання суду, вжиті заходи забезпечення позову відповідають предмету адміністративного позову, не зумовлюють фактичного вирішення спору по суті та є співмірними із заявленими позивачами вимогами.

Окрім того, суд вважає за необхідне зазначити, що враховуючи те, що ведення Державного земельного кадастру забезпечує Держгеокадастр та його територіальні органи, то ухвалу про забезпечення позову слід також направити до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області для виконання.

Керуючись ст.ст. 150-154, 248, 256 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника позивача про забезпечення позову задовольнити.

Заборонити Уланівській сільській раді вчиняти дії щодо об`єднання, зміни цільового призначення та класифікацію видів земельних ділянок за кадастровими номерами: 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008 комунальної власності, розташованих за межами населеного пункту села Тараски на території Уланівської сільської ради до набрання рішенням у даній справі законної сили.

Заборонити державним кадастровим реєстраторам Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (у тому числі тим, що провадять свою діяльність на районному рівні) вчиняти дії щодо внесення відомостей (змін) та держаної реєстрації у Державному земельному кадастрі об`єднання, зміни цільового призначення та класифікацію видів земельних ділянок за кадастровими номерами: 0524887400:07:003:0004, 0524887400:07:003:0005, 0524887400:07:003:0006, 0524887400:07:003:0007 та 0524887400:07:003:0008 комунальної власності, розташованих за межами населеного пункту села Тараски на території Уланівської сільської ради до набрання рішенням у даній справі законної сили.

Ухвала є виконавчим документом та підлягає негайному виконанню з дня її постановлення, може бути пред`явлена до примусового виконання у порядку визначеному Законом України "Про виконавче провадження".

Примірник ухвали про забезпечення позову негайно надіслати Уланівській сільській раді та Головному управлінню Держгеокадастру у Вінницькій області для виконання, а позивачам для відома.

Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Бошкова Юлія Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2021
Оприлюднено20.08.2021
Номер документу99088747
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/8023/21-а

Ухвала від 11.04.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

Ухвала від 23.07.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Бошкова Юлія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні