Рішення
від 18.08.2021 по справі 160/9380/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 серпня 2021 року Справа № 160/9380/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О. С., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Чумаківська сільська рада про визнання дій неправомірними, скасування запису та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

10.06.2021 року ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-А, м. Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39835428), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Чумаківська сільська рада (вул. Шкільна, с. Чумаки, Дніпровський р-н., Дніпропетровська область, 52020, код ЄДРПОУ 04339793), в якій позивач просить, а саме:

- визнати неправомірними дії державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, які полягають в архівуванні земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0005, утворенні земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0005 та утворення нових земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006 за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007;

- скасувати запис про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0007, 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області внести відомості (зміни до них) про об`єкт Державного земельного кадастру, а саме земельну ділянку, яка була зареєстрована за заявою ЗВ-9704507972021 від 14.04.2021 (архівний кадастровий номер 1221488000:01:084:0005).

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що 27.01.2021 року на підставі наказу № 40-ОТГ Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області передало у власність Чумаківської сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001, площею 10,0197 га. 15.03.2021 року в реєстрі речових прав на нерухоме майно за Чумаківською сільською радою зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. 06.04.2021 року Чумаківська сільська рада своїм рішенням № 66-6/VІІІ надала ОСОБА_1 та ще 9 особам дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Позивачем розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2 га, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. 20.04.2021 року за заявою позивача ЗВ-9704507972021 від 14.04.2021 проведено реєстрацію земельної ділянки, присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:084:0005 та видано витяг з Державного земельного кадастру за номером НВ-1215848882021. 17.05.2021 року позивач під час подання Чумаківській сільській раді заяви про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки у власність дізнався про те, що відведеної йому земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0005 на публічній кадастровій карті немає. Земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0005 зникла з публічної кадастрової карти внаслідок архівації земельних ділянок 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0005. Вказані земельні ділянки заархівовані, їх реєстрація в Державному земельному реєстрі скасована. Утворено нову земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 за рахунок об`єднання земельної ділянки, що розроблена позивачем та іншими земельними ділянками, а саме: 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0005. В порушення ч. 2 ст. 79-1 Закону України Про Державний земельний кадастр формування земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 та формування шляхом її поділу 5 земельних ділянок відбулось без відведення цієї земельної ділянки із земель комунальної власності. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності: шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок - ч. 2 ст. 79-1 Закону України Про державний земельний кадастр . Державний реєстратор при об`єднанні та поділі земельних ділянок порушив приписи ч. 5 та ч. 6 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр , а саме: не перевірив відповідність документів для державної реєстрації вимогам законодавства та не відмовив у реєстрації земельної ділянки у зв`язку з тим, що в межах земельних ділянок вже знаходились інші земельні ділянки. Незаконна архівація кадастрового номеру земельної ділянки, яка була зареєстрована в результаті реалізації позивачем зазначеного рішення, робить неможливим завершення законодавчо передбаченого процесу отримання земельної ділянки у власність.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 червня 2021 року відкрито провадження у справі №160/9380/21 та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.06.2021 року задоволено заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - Чумаківська сільська рада, про визнання дій протиправним та зобов`язання вчинити певні дії. Заборонено Чумаківській сільській раді Дніпровського району Дніпропетровської області та її виконавчим органам, постійним комісіям, Чумаківському сільському голові тощо, вносити у порядок денний та розглядати на сесії питання про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0007, 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006 та іншими земельними ділянками, що можуть бути утворені за рахунок зазначених вище ділянок, в тому числі в результаті поділу та/або об`єднання, до набрання рішенням суду законної сили.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 року у задоволенні клопотання Чумаківської сільської ради про об`єднання в одне провадження справ № 160/9380/21, № 160/9733/21, № 160/9734/21, № 160/9736/21- відмовлено.

30.06.2021 року судом отримано клопотання представника позивача про долучення доказів, а саме: копії листа від 14.06.2021 за № 29-28-0.212-7088/2-21 та копію листа від 15.06.2021 № 1150.

Так, відповідно до листа Чумаківської сільської ради № 1150 від 15.06.2021 року представника позивача повідомлено, що право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 за Чумаківською сільською радою у державному реєстрі речових прав не реєструвалось. За результатом візуального вивчення інформації, яка наявна у Публічній кадастровій карті було встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 має ті самі межі, що і земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001, яка була передана до комунальної власності Чумаківської сільської ради на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та акту приймання-передачі від 27.01.2021 року. Чумаківською сільською радою не надавались дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007. На інших сесіях, окрім 6 сесії VІІІ скликання Чумаківської сільської ради не приймались рішення про надання дозволу на розробку землевпорядної документації щодо поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. На 6 сесії VІІІ скликання всього було прийнято 10 рішень про надання дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Чумаківською сільською радою не приймались рішення про надання дозволу на розробку технічної документації (іншої документації) щодо поділу та об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0003, 12214000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0004.

16.07.2021 року судом отримано відзив Головного управління Держгеокадатру у Дніпропетровській області на позовну заяву ОСОБА_1 , в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що згідно з наказом № 40-ОТГ від 27.01.2021 року ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області, передало у власність Чумаківської сільської ради земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Рішенням Чумаківської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від 06.04.2021 року № 64-6/VІІІ, 65-6/VІІІ, 66/6/VІІІ, 67-6/VІІІ, 68-6/VІІІ, 69-6/VІІІ, 70-6/VІІІ, 71-6/VІІІ, 72-6/VІІІ, 73-6/VІІІ надано дозвіл 10 (десяти ) фізичним особам на розробку проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2 га (за рахунок поділу земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером - 1221488000:01:084:0001, загальною площею 10,0197 га), зокрема дозвіл надано і позивачу. На розгляд до відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надійшов проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства розроблений ФОП ОСОБА_2 . За заявою розробника державним реєстратором було сформовано земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0005, шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001. Шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001 також утворено наступні земельні ділянки: 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0003. Проекти землеустрою на вище зазначені ділянки, розроблені ФОП ОСОБА_2 та надані до відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Внесені відомості про земельні ділянки містили помилки, які були допущені при реєстрації поділу земельної ділянки - 1221488000:01:084:0001, а тому державний реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:084:0007 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0003. Зазначені земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація скасована. Натомість, шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010; 1221488000:01:084:0008, 1221488000:01:085:0006. Відповідно до пп. 9 п. 6 Порядку ведення ДЗК до повноважень державного кадастрового реєстратора належить: виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, допущених у відомостях щодо об`єктів Державного земельного кадастру. Державним кадастровим реєстратором згідно пп. 3 п. 74 Порядку, здійснюючи ведення Державного земельного кадастру, виявлено невідповідність електронного документу, даного ФОП ОСОБА_3 до заяв щодо державної реєстрації земельних ділянок, розробленим цим же сертифікованим інженером-землевпорядником проектам землеустрою. А саме: для державної реєстрації земельних ділянок було подано п`ять електронних обмінних файлів (площами 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га та площею 2,0197 га. Було виявлено, що в розроблених проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок наявні відомості щодо кадастрових планів земельних ділянок площею 6,0197 га, 6,0000 га на які не було сформовано електронні документи. Помилкове надання розробником електронних документів при поділі земельної ділянки кадастровий номер 1221488000:01:084:0001 спричинило формування земельних ділянок, які не відповідають відомостям, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Саме тому державний кадастровий реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:084:0007 за рахунок об`єднання наступних земельних ділянок: 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0003. Зазначені земельні ділянки були перенесені до архіву, а їх державна реєстрація була скасована. Натомість, шляхом поділу земельної ділянки за кадастровим номером 1221488000:01:084:0007, здійснено реєстрацію земельних ділянок: 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010; 1221488000:01:084:0008, 1221488000:01:085:0006, 1221488000:01:085:0005. На час виправлення технічних помилок, допущених внаслідок неякісного виконання робіт із землеустрою, земельні ділянки за кадастровими номерами 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:085:0002, 1221488000:01:084:0006; 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0003, що сформовані за рахунок поділу земельної ділянки 1221488000:01:084:0001, не були передані у власність та/або користування будь-яким фізичним особам. Державний кадастровий реєстратор здійснював поділ та об`єднання земельної ділянки з метою усунення технічної помилки - при формуванні земельних ділянок на підставі наданих проектів землеустрою. Технічно, земельній ділянці з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001 присвоєно новий кадастровий номер - 1221488000:01:084:0007. Власника земельної ділянки - Чумаківську сільську раду було повідомлено про заміну кадастрового номеру з 1221488000:01:084:0001 на 1221488000:01:084:0007. Отже, державний кадастровий реєстратор, керуючись Законом та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 № 1051, усуваючи технічні помилки, діяв у межах повноважень та не здійснював будь-яких несанкціонованих змін до інформації, яка обробляється в електронно-обчислювальних машинах (комп`ютерах). Всі дії державного кадастрового реєстратора були направлені на формування земельних ділянок комунальної власності (згідно даних, внесених у Поземельну книгу заявник та власник - Чумаківська сільська рада). Усунення технічної помилки здійснено державним реєстратором самостійно - при формуванні земельних ділянок на підставі наданих проектів землеустрою. Здійснення таких дій не вимагало додаткового отримання відповідної заяви власника земельної ділянки. Листом ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 02.06.2021 року № 29-4-0.1-4542/2-21, за наслідком розгляду скарги позивача, було повідомлено, що позивач має право прийняти у власність згідно раніше отриманого дозволу третьої сторони на розроблення проекту землеустрою земельні ділянки 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008, 1221488000:01:085:0006. Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою не є правовстановлюючим актом і не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття права власності чи користування на земельну ділянку. В разі неотримання в користування земельної ділянки особа, яка понесла витрати на розробку та погодження проекту землеустрою, за умови формування земельної ділянки, може претендувати на відшкодування здійснених витрат.

Ухвалами Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.07.2021 року зобов`язано Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру та Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надати докази, які було надано суб`єктами владних повноважень, 09.08.2021 року та 11.08.2021 року - відповідно.

Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно із відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна земельна ділянка з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001 належить Чумаківській сільській раді (код ЄДРПОУ 04339793) на праві комунальної власності.

Рішенням Чумаківської сільської ради шостої сесії восьмого скликання № 66-6/VІІІ від 06.04.2021 року ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність орієнтовною площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства.

19.04.2021 року за заявою позивача ЗВ-9704507972021 від 14.04.2021 проведено реєстрацію земельної ділянки, присвоєно кадастровий номер 1221488000:01:084:0005 та видано витяг з Державного земельного кадастру за номером НВ-1215848882021.

ОСОБА_1 , одночасно ще з 9 особами отримав дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001.

За рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001 утворилось 5 нових земельних ділянок, відповідно за заявами 5 осіб: 1221488000:01:084:0005 (земельна ділянка за заявою позивача), 1221488000:01:084:0006 (земельна ділянка за заявою ОСОБА_4 ), 1221488000:01:084:0004 (земельна ділянка за заявою ОСОБА_5 ), 1221488000:01:084:0003 (земельна ділянка за заявою ОСОБА_6 ), 1221488000:01:085:0004 (земельна ділянка за заявою ОСОБА_7 ).

Земельні ділянки за кадастровими номерами 1221488000:01:084:0005 (земельна ділянка, сформована за заявою позивача), 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0004 заархівовані посадовою особою відповідача, їх реєстрація в Державному земельному реєстрі скасована, утворено нову земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 за рахунок об`єднання земельної ділянки що розроблена позивачем (1221488000:01:084:0005) та ділянками, що зареєстровані на підставі заяв інших осіб (1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0004).

В результаті об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0003, 1221488000:01:085:0004 державним кадастровим реєстратором Кучуком О. В. 27.04.2021 здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007.

Межі земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 ідентичні земельній ділянці з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001.

Позивач, вважаючи дії посадової особи відповідача щодо архівування земельної ділянки, сформованої за його заявою, протиправними, звернувся до суду за захистом своїх порушених прав.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та спірним правовідносинам сторін, судом встановлено таке.

Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовано Земельним кодексом України від 25.10.2001 року № 2768-III (далі - ЗК України).

Приписами ч. 1 ст. 79-1 ЗК України встановлено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Відповідно до ч. 2 ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом;

за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Згідно із ч. 3 ст. 79-1 ЗК України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

За умовами ч. 4 ст. 79-1 ЗК України земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ч. 5 ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Водночас, згідно із ч. 6 ст. 79-1 ЗК України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Відповідно до ст. 56 Закон України Про землеустрій технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає:

а) пояснювальну записку;

б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації;

в) кадастрові плани земельних ділянок, які об`єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку;

г) матеріали польових геодезичних робіт;

ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу;

д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути;

е) нотаріально посвідчена згода на поділ чи об`єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні);

є) згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).

Отже, наведені приписи чинного законодавства встановлюють, що формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; або шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Водночас формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, і жодних виключень вказана норма не містить.

На вимогу суду щодо надання відповідачем належним чином засвідчених копій технічної документації щодо об`єднання (утворення) та поділу земельної ділянки 1221488000:01:084:0007, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області листом № 87/0/398-21 від 10 серпня 2021 року повідомило про неможливість надання копії технічної документації із землеустрою на земельну ділянку за кадастровим номером 1221488000:01:084:0007, оскільки до внесення документації із землеустрою, яка надійшла до місцевого та регіонального фонду Державного фонду документації із землеустрою у 2021 році, документація на зберігання в електронному вигляді через портал Держгеокадастру самим розробником документації - не надходила.

В обгрунтування своєї правової позиції відповідач у відзиві посилається на те, що Державним кадастровим реєстратором виявлено невідповідність електронного документу, даного ФОП ОСОБА_3 до заяв щодо державної реєстрації земельних ділянок, розробленим цим же сертифікованим інженером-землевпорядником проектам землеустрою. А саме: для державної реєстрації земельних ділянок було подано п`ять електронних обмінних файлів (площами 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га та площею 2,0197 га). Було виявлено, що в розроблених проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок наявні відомості щодо кадастрових планів земельних ділянок площею 6,0197 га, 6,0000 га на які не було сформовано електронні документи. Помилкове надання розробником електронних документів при поділі земельної ділянки кадастровий номер 1221488000:01:084:0001 спричинило формування земельних ділянок, які не відповідають відомостям, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Саме тому державний кадастровий реєстратор здійснив утворення земельної ділянки 1221488000:01:084:0007.

Однак, вказані доводи відповідача суд оцінює критично, з огляду на таке.

Закон України Про державний земельний кадастр установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 24 Закон України Про державний земельний кадастр державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно із ч. 3 ст. 24 Закон України Про державний земельний кадастр державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:

особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності);

замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву).

Відповідно до ч. 4 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;

оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;

документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Заява із доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, а в разі подання заяви в електронній формі - надсилається засобами телекомунікаційного зв`язку.

Умовами ч. 5 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр передбачено, що державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви:

перевіряє відповідність документів вимогам законодавства;

за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Відповідно до ч. 6 Закону України Про державний земельний кадастр підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є:

розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;

подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі;

невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Отже, не відповідність відомостям, що містяться в проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок, є підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки.

Разом з тим, під час здійснення дій за заявою ЗВ-9704507972021 від 14.04.2021 щодо реєстрації земельної ділянки 1221488000:01:084:0005, кадастровим реєстратором не було виявлено підстав для відмови у її реєстрації.

Згідно із ч. 8 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки.

Так, відповідно до приписів ч. 8 ст. 24 Закону України Про державний земельний кадастр , позивачу було видано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, з кадастровим планом земельної ділянки.

Також, при наданні оцінки діям відповідача щодо предмета позову, суд враховує лист Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 29-28.0212-7088/2-21 від 14.06.2021, відповідно до якого: за результатом розгляду скарг на дії Державного кадастрового реєстратора від 21.05.2021 встановила наступне. Чумаківська сільська рада Дніпровського району Дніпропетровської області у відповідності до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень оформлює право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 1221488000:01:084:0001 (дата проведення державної реєстрації речового права - 15.03.2021). За заявами Чумаківської сільської ради від 14.04.2021 і від 20.04.2021 та на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок розроблених ФПС ОСОБА_2 20.04.2021 державними кадастровими реєстраторами Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області здійснено реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0003, 1221488000:01:085:0004, що утворені в результаті поділу земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0001 та 1221488000:01:085:0002. В результаті об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0003, 1221488000:01:085:0004 державним кадастровим реєстратором ОСОБА_8 27.04.2021 здійснена державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007.28.05.2021 за заявами гр. ОСОБА_9 та на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, розроблених ТОВ Сервіс Експерт М державними кадастровими реєстраторами Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_8 та ОСОБА_10 здійснено державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0008, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:085:0005, 1221488000:01:085:0006 шляхом поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007. Зважаючи, що вище зазначені дії щодо формування та державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 є порушенням ч. 6 ст. 79-1 Земельного кодексу України, ч. 3 та 4 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр , ст. 56 Закону України Про землеустрій , що призвело до припинення існування сформованих земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0005, 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:085:0003, 1221488000:01:085:0004, як об`єктів цивільних прав Держгеокадастром частково задоволені скарги шляхом прийняття рішення про анулювання доступу Державного кадастрового реєстратора до Державного земельного кадастру. Наказом Держгеокадастру від 14.06.2021 року № 292 доступ до автоматизованої системи Державного земельного кадастру державному кадастровому реєстратору Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_8 анульовано.

Тобто, Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру встановлений факт незаконного припинення існування сформованих земельних ділянок, в тому числі, і ділянки, сформованої за заявою позивача.

Крім того, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру надала до суду належним чином завірену копію наказу № 292 від 14.06.2021 року, згідно з яким анульовано доступ до Автоматизованої системи Державного земельного кадастру державним кадастровим реєстраторам Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області ОСОБА_11 та ОСОБА_8 .

Також, судом встановлено, що державний кадастровий реєстратор здійснив об`єднання та архівацію земельних ділянок без жодної технічної документації.

Відповідно до вимог п. "є" ст. 56 Закону України "Про землеустрій" технічна документаці із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає також згоду власника земельної ділянки, проте такої згоди Чумаківська сільська рада не надавала.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено завдання та основні засади адміністративного судочинства.

Згідно із п.п. 1, 2 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.

З аналізу вище вказаних норм права та доданих Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастр доказів, судом встановлено протиправність дій державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області під час архівування земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0005, утворенні земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0005 та утворення нових земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006 за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007.

Отже, судом встановлено, що дії відповідача під час архівування земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0005 та утворенні земельних ділянок є такими, що здійснені в порушення вимог ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відновленням порушеного права позивача, завданого протиправними діями державного кадастрового реєстратора, є задоволення позовних вимог у шлях обраний позивачем в частині скасування записів про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0007, 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006 та зобов`язаня Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області внести відомості (зміни до них) про об`єкт Державного земельного кадастру, а саме, земельну ділянку, яка була зареєстрована за заявою ЗВ-9704507972021 від 14.04.2021 (архівний кадастровий номер 1221488000:01:084:0005).

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі суд виходить з положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

За подання позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1362,00 грн. згідно із дублікатом квитанції № 0.0.2153788052.1 від 08.06.2021 року та 908,00 грн. згідно із дублікатом квитанції № 0.0.2153792599.1 від 08.06.2021 року.

З огляду на викладене, на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області необхідно стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн.

Щодо витрат на професійну правничу допомогу, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем до позовної заяви було додано договір про надання правової допомоги № 35/21 від 21.05.2021 року.

Також, надано Акт про надані послуги за Договором про надання правової допомоги № 35/21 від 21.05.2021 року за період: 21.05.2021-29.07.2021, згідно яким клієнту надано наступну правову допомогу:

1. Складання та надсилання до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області скарги на дії державного кадастрового реєстратора від 21.05.2021(1 год.) - 2000,00 грн.;

2. Складання та надсилання до Чумаківської сільської ради адвокатського запиту вих № 03-052021 від 25.05.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

3. Складання та надсилання до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області адвокатського запиту вих. № 03-062021 від 07.06.2021 року (30хв.) - 1000,00 грн.;

4. Складання та надсилання до Чумаківської сільської ради адвокатського запиту вих. № 03-062021 від 09.06.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

5. Складання та надсилання до Чумаківської сільської ради та профільної земельної комісії адвокатського запиту вих. № 03-062021 від 09.06.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

6. Складання та надсилання до Чумаківської сільської ради адвокатського запиту вих № 03-072021 від 14.07.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

7. Складання та надсилання до ПП Інститут землевпорядних відносин адвокатського запиту вих. № 03-01-072021 від 19.07.2021 року (30 хв.) - 1000,00 грн.;

8. Складання та надсилання до ТОВ Сервіс експерт М адвокатського запиту вих. № 03-01-072021 від 23.07.2021 року (30 хв.) 1000,00 грн.;

9. Складання адміністративного позову ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії; сплата судового збору за подання адміністративного позову ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії; формування пакету документів за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - для суду, відповідача та третьої особи; подання адміністративного позову ОСОБА_1 (5 год.) - 10000,00 грн.;

10. Складання інших процесуальних документів за адміністративним позовом ОСОБА_1 для суду, відповідача та третьої особи в Дніпропетровському окружному адміністративному суді, а саме: заяви про забезпечення позову від 09.06.2021, клопотання про долучення доказів від 30.06.2021 року, клопотання про розподіл судових витрат від 29.07.2021 року (3 год) - 6000,00 грн.

Також надано копію квитанції про сплату послуг за правову допомогу у розмірі 14555,00 грн.

Приписами пункту 1 частини 3 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що для цілей розподілу судових витрат розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

Відповідно до пункту 2 частини 3 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що для цілей розподілу судових витрат розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. (ч. 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України)

Таким чином, розмір витрат на правничу допомогу адвоката визначається згідно із умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена.

Суд зазначає, що здійснені адвокатом дії, визначені в рахунках на оплату, мають бути здійснені адвокатом фактично, та дійсність їх вчинення має бути документально підтверджена.

При вирішенні питання щодо розподілу витрат, пов`язаних з правничою допомогою, суд враховує, що адміністративна справа №160/9380/21 згідно із частиною 6 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України є справою незначної складності, що передбачає її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Водночас, судом встановлено, що складання та надсилання запитів до різних установ, як і сплата судового збору та формування пакету документів за адміністративним позовом є етапами складання адміністративного позову ОСОБА_1 до ГУ Держгеокадастру в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

При визначенні суми відшкодування, суд має виходити з критеріїв реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що визначені адвокатом дії в поданих документах є частково підтвердженими на суму 12000 грн.

Вказана сума є співмірною із вчиненими адвокатом діями та наданими послугами у цій справі.

З огляду на викладене, враховуючи, задоволення позовних вимог у повному обсязі, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача витрат на правничу допомогу у сумі 12000 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог: Чумаківська сільська рада про визнання дій неправомірними, скасування запису та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними дії державного кадастрового реєстратора Відділу у Дніпровському районі Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області, які полягають в архівуванні земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0005, утворенні земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007 шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0006, 1221488000:01:084:0004, 1221488000:01:084:0003, 1221488000:01:085:0004, 1221488000:01:084:0005 та утворення нових земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006 за рахунок поділу земельної ділянки з кадастровим номером 1221488000:01:084:0007.

Скасувати запис про державну реєстрацію в Державному земельному кадастрі земельних ділянок з кадастровими номерами 1221488000:01:084:0007, 1221488000:01:084:0011, 1221488000:01:084:0009, 1221488000:01:084:0010, 1221488000:01:084:0008 та 1221488000:01:085:0006.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39835428) внести відомості (зміни до них) про об`єкт Державного земельного кадастру, а саме земельну ділянку, яка була зареєстрована за заявою ЗВ-9704507972021 від 14.04.2021 (архівний кадастровий номер 1221488000:01:084:0005).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-а, м. Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39835428) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул. Філософська, 39-а, м. Дніпро, 49006, код ЄДРПОУ 39835428) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) витрати на правову допомогу адвоката у розмірі 12000, 00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст. ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Луніна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2021
Оприлюднено20.08.2021
Номер документу99088855
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9380/21

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 02.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Постанова від 17.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 05.10.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 18.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

Ухвала від 11.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Луніна Олена Станіславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні