ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2253/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Єрес ько Л.О.,
при секретарі - Коробовій А.В.,
за участю:
представника позивача - Васіна Є.Є.,
представника відповідача - Мурич Л.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр иватного підприємства "Агроф ірма "Довіра" до Кременчуцько ї об'єднаної державної подат кової інспекції про скасува ння податкового повідомленн я-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
21 травня 2010 року Приват не підприємство "Агрофірма "Д овіра" в особі ліквідатора Васіна Є.Є. звернулося до По лтавського окружного адміні стративного суду з адміністр ативним позовом до Кременчуц ької об'єднаної державної по даткової інспекції про скас ування податкового повідомл ення-рішення № 84/12 від 27.04.2010 року.
В обгрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що оскаржуваним податковим пов ідомленням - рішенням визна чено штрафні санкції з подат ку на додану вартість в сумі 2380 грн. на підставі акту «Про ре зультати невиїзної документ альної перевірки своєчаснос ті подання податкової звітно сті з ПДВ» від 27.04.2010 року, в якому було зафіксовано порушення позивачем пп. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» , а саме, неподання податкових декларацій з ПДВ за період 2009 р оку та січня - лютого 2010 року. П озивач вважає, що ПП «Агрофір ма «Довіра», яке постановою г осподарського суду Полтавсь кої області від 27.03.2007 року визна но банкрутом і відносно яког о відкрито ліквідаційну проц едуру, не має обов'язку подава ти податкові декларації з по датку на прибуток, оскільки з настанням статусу банкрута у боржника не можуть виникат и нові зобов'язання зі сплати податків та зборів, і повнова ження ліквідатора щодо визн ачення податкових зобов'язан ь та відображення їх у деклар аціях за відповідний період статтею 25 Закону України «Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом»не передбачено . Крім того вказував, що відпов ідно до преамбули Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»цей Закон не регулює питання пог ашення податкових зобов'язан ь або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюют ься судові процедури, визнач ені Законом України «Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом», тому нарахування штрафних санкцій на підставі ст. 17 вказаного Закону є безпі дставним.
У судовому засіданні предс тавник позивача, ліквідатор Приватного підприємства «Аг рофірма «Довіра»Васін Є.Є. , позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Представник відповідача п роти позову заперечував, про сив відмовити у його задовол енні, посилаючись на правомі рність оскаржуваного податк ового повідомлення-рішення.
Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, вивчивш и та дослідивши матеріали сп рави, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, приход ить до наступних висновків.
Судом встановлено, що 27.04.2010 ро ку головним державним податк овим інспектором Кобеляцько го відділення Кременчуцької об'єднаної державної податк ової інспекції Гусаковою Л .В. проведено невиїзну доку ментальну перевірку своєчас ності подання податкової зві тності з податку на додану ва ртість Приватного підприємс тва «Агрофірма «Довіра», за р езультатами якої складено ак т № 00017/1502/30566505/80 від 27.04.2010 року.
Перевіркою встановлено та зафіксовано в акті перевірк и, що Приватним підприємство м «Агрофірма «Довіра»не було подано декларації з податку на додану вартість за 2009 рік, с ічень-лютий 2010 року (14 щомісячн их декларацій), що є порушення м п.4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами».
27.04.2010 року Кременчуцькою об'є днаною державною податковою інспекцією на підставі акту перевірки № 00017/1502/30566505/80 від 27.04.2010 рок у винесено податкове повідом лення-рішення № 0000251502/0 (№ 84/12), яким п озивачу визначено суму подат кового зобов' язання з подат ку на додану вартість за штра фними (фінансовими) санкціям и в розмірі 2380 грн.
Позивач не згоден із вказан им податковим повідомленням - рішенням, у зв'язку з чим оска ржив його до суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано;обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії);безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Надаючи оцінку податковом у повідомленню-рішенню № 0000561501/0 (№ 85/12) від 27.04.2010 року, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що Прива тне підприємство «Агрофірма «Довіра» зареєстроване Кобе ляцькою районною державною а дміністрацію 27.12.1999 року (іденти фікаційний код 30566505).
Постановою господарського суду Полтавської області ві д 27.03.2007 року у справі № 18/296 Приватн е підприємство «Агрофірма «Д овіра»було визнано банкруто м, відкрито ліквідаційну про цедуру та призначено ліквіда тором - арбітражного керуюч ого Васіна Є.Є., припинено повноваження органів управл іння банкрута щодо управлінн я банкрутом та розпорядження м його майном, припинено повн оваження власників майна бан крута.
Згідно ч. 1 ст. 23 Закону Україн и "Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом" від 14.05.1992 рок у № 2343-XII з дня прийняття господа рським судом постанови про в изнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної про цедури:
- підприємницька діяльніст ь банкрута завершується з акінченням технологічного ц иклу з виготовлення продукці ї у разі можливості її продаж у;
- строк виконання всіх грошо вих зобов'язань банкрута та з обов'язання щодо сплати стра хових внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування та інші види зага льнообов'язкового державног о соціального страхування, п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) вважається таким , що настав;
- припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), проц ентів та інших економічних с анкцій по всіх видах заборго ваності банкрута;
- відомості про фінансове ст ановище банкрута перестають бути конфіденційними чи ста новити комерційну таємницю;
- укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрут а чи передачею його майна тре тім особам, допускається в по рядку, передбаченому цим роз ділом;
- скасовується арешт, наклад ений на майно боржника, визна ного банкрутом, чи інші обмеж ення щодо розпорядження майн ом такого боржника. Накладен ня нових арештів або інших об межень щодо розпорядження ма йном банкрута не допускаєтьс я;
- вимоги за зобов'язаннями б оржника, визнаного банкрутом , що виникли під час проведенн я процедур банкрутства, можу ть пред'являтися тільки в меж ах ліквідаційної процедури;
- виконання зобов'язань борж ника, визнаного банкрутом, зд ійснюється у випадках і поря дку, передбаченому цим розді лом.
Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону з дня призначення ліквіда тора до нього переходять пра ва керівника (органів управл іння) юридичної особи - банкру та.
З огляду на викладене, визна ння суб'єкта господарювання банкрутом має наслідком його особливий правовий статус, я кий регламентується положен нями Закону України "Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом", разом з тим, з урахув анням інших норм законодавст ва.
Аналізуючи чинне законода вство щодо обов'язку суб'єкта господарювання, визнаного б анкрутом, подавати податкову звітність, суд приходить до н аступних висновків.
Юридичною особою, за визнач енням ст. 80 Цивільного кодексу України, є організація ст ворена і зареєстрована у в становленому законом порядк у. Юридична особа наділяєтьс я цивільною правоздатністю і дієздатністю.
Цивільна правоздатність ю ридичної особи виникає з мом енту її створення і припин яється з дня внесення до єдин ого державного реєстру запис у про її припинення (ч. 4 ст. 91 ЦК) .
Частиною 2 ст. 104 ЦК також визн ачено, що юридична особа є так ою, що припинилася, з дня вн есення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення.
Аналогічні положення міст ить ч. 7 ст. 59 Господарського код ексу України, яка передбачає , що суб'єкт господарювання вв ажається ліквідованим з дня внесення до державного реєст ру запису про припинення йог о діяльності. Такий запис вно ситься після затвердження ліквідаційного балансу в ідповідно до вимог цього Код ексу.
Із положень Закону України "Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом" вбачається , що ліквідаційна процедура д опускає підприємницьку діял ьність, яка зводиться до закі нчення технологічного циклу з виготовлення продукції у р азі можливості її продажу (ч. 1 ст. 23 Закону), передбачає можли вість укладення угод (ст. 30 Зак ону) і т.ін.
З огляду на викладене, ухвал ення постанови про визнання боржника банкрутом і відкрит тя ліквідаційної процедури н е позбавляє суб'єкта здатнос ті мати цивільні права та обо в'язки, в тому числі, не позбав ляє статусу платника податкі в.
Відповідно до ст. 9 Закону Ук раїни "Про систему оподаткув ання" від 25.06.1991 року, № 1251-XII платник и податків і зборів (обов'язко вих платежів) зобов'язані под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків і з борів (обов'язкових платежів ).
Статтею 4 Закону України " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-III, якою регламентовано пор ядок подання податкових декл арацій, можливість звільненн я платника податків, визнано го банкрутом, від обов'язку п одавати податкові деклараці ї не встановлено.
Законом України "Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом" також не звільнено бан крута від обов'язку звітуват ися до податкового органу.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що суб'єкт господа рювання, визнаний банкрутом, має обов'язок подавати подат кову звітність до моменту йо го припинення (внесення до Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців запису про прип инення) або зняття з обліку я к платника податків. Тому пос илання представника позивач а на відсутність такого обов 'язку у Приватного підприємс тва «Агрофірма «Довіра»є нео бґрунтованими.
Доводи позивача про те, що п овноваження ліквідатора що до визначення податкових зоб ов'язань та відображення їх у деклараціях за відповідний період статтею 25 Закону Украї ни «Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом»не передб ачено суд не бере до уваги, оск ільки вказане повноваження в ипливає із того, що згідно ч. 2 с т. 25 Закону до ліквідатора пер еходять права керівника (орг анів управління) юридичної о соби - банкрута.
Відповідно пп. 7.8.1. п. 7.8. ст. 7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» податковим п еріодом для звітування з под атку на додану вартість є оди н календарний місяць.
Підпунктом 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" в становлено, що податкові дек ларації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює календарному міс яцю, - протягом 20 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця.
З огляду на викладене вбача ється, що місячні декларації з податку на додану вартість подаються протягом 20 календа рних днів, наступних за остан нім днем звітного місяця.
Перевіркою Приватного під приємства «Агрофірма «Довір а»встановлено та зафіксован о в акті № 00017/1502/30566505/80 від 27.04.2010 року, щ о в порушення пп. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " підприємством не було подан о декларації з податку на дод ану вартість за 2009 рік (граничн і строки подання: 20.02.2009, 20.03.2009, 20.04.2009, 20.0 5.2009, 20.06.2009, 20.07.2009, 20.08.2009, 21.09.2009, 20.10.2009, 20.11.2009, 21.12.2009, 20.01.20 10) та за січень - лютий 2010 року (г раничні строки подання: 22.02.2010, 22.0 3.2010).
Відповідно до пп. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" платник податків, що не под ає податкову декларацію у ст роки, визначені законодавств ом, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку.
З огляду на викладене, суд п риходить до висновку, що Крем енчуцькою об'єднаною державн ою податковою інспекцією пра вомірно застосовано до позив ача штрафні (фінансові) санкц ії за неподання декларацій з податку на додану вартість з а 2009 рік та січень-лютий 2010 року (14 декларацій) в розмірі 2380 грн. ( 170 х 14), про що винесено податков е повідомлення-рішення № 0000251502/0 (№ 84/12) від 27.04.2010 року.
Посилання позивача на те, що Закон України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»не регулює питання пога шення податкових зобов'язань або стягнення податкового б оргу з осіб, на яких поширюють ся судові процедури, визначе ні Законом України «Про відн овлення платоспроможності б оржника або визнання його ба нкрутом», суд оцінює критичн о, оскільки в даному випадку п роцедура погашення податков их зобов'язань позивача або с тягнення його податкового бо ргу не застосовувалася, нато мість позивача притягнуто до відповідальності за невикон ання обов'язку щодо подання д екларацій з податку на додан у вартість.
Крім того, у зв'язку з непода нням позивачем до податковог о органу декларацій з ПДВ про тягом 12 місяців 27.02.2010 року Креме нчуцькою об'єднаною державно ю податковою інспекцією на п ідставі п. 9.8. ст. 9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»було анульовано реєстр ацію Приватного підприємств а «Агрофірма «Довіра»як плат ника податку на додану варті сть, акт про анулювання № 2 від 27.02.2010 року.
Отже, податкове повідомлен ня-рішення № 0000561501/0 (№ 85/12) від 27.04.2010 ро ку ґрунтується на вимогах чи нного законодавства, прийнят о з урахуванням усіх обстави н, встановлення яких необхід не для прийняття рішення.
Таким чином, позовні вимоги не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 23, 25 Закону Украї ни "Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом" від 14.05.1992 ро ку № 2343-XII, пп. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4, пп. 17.1.1. п. 17.1. с т. 17 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами", ст. 104 Цивільного кодек су України, ст. 59 Господарсько го кодексу України, статтями 2, 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адмініс тративного позову Приватног о підприємства "Агрофірма "До віра" до Кременчуцької об'єдн аної державної податкової ін спекції про скасування подат кового повідомлення-рішення відмовити.
Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 14 червня 2010 року.
Суддя Л.О. Єресько
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2010 |
Оприлюднено | 01.02.2011 |
Номер документу | 9926340 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Єресько Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні