Постанова
від 17.06.2010 по справі 2а-1469/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2010 р. № 2а-1469/10/1370

Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого-судді Мартинюка В.Я.

при секретарі Нов осад В.М.

з участю представників:

від позивача - Шумейко А .В.,

від відповідача - Савч енко П.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м.Львові адміністративн у справу за позовом Приватно го підприємства (надалі ПП) «Г ермес-Трейдінг-Захід»до Держ авної податкової інспекції ( надалі ДПІ) у Галицькому райо ні м.Львова про визнання нечи нними та скасування податков их повідомлень-рішень, -

в с т а н о в и в :

ПП «Гермес-Трейдінг-Зах ід»звернулося в суд з позовн ою заявою до ДПІ у Галицькому районі м.Львова про визнання нечинними та скасування под аткових повідомлень-рішень в ід 21.01.2010 року за №0000551521/0 та від 26.02.2010 р оку за №0000551521/1 та про визнання по даткової декларації з податк у на додану вартість за жовте нь 2009 року поданою 16.11.2009 року.

Заявою про уточнення позо вних вимог від 31.05.2010 року, позив ач просить визнати нечинними та скасувати податкові пові домлення-рішення від 21.01.2010 року за №0000551521/0, від 26.02.2010 року за №0000551521/1 та від 12.04.2010 року за №0000551521/4; визнати н еправомірними дії відповіда ча щодо невизнання та неприй няття податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2009 року за вх.№10214/ від 16.11.2009 року як податкової звітно сті. Також позивач просить зо бов' язати орган державної п одаткової служби прийняти та облікувати згадану податков у декларацію як документ под аткової звітності з усіма за значеними у ній показниками датою подання 16.11.2009 року.

Позивач вважає, що орган д ержавної податкової служби н еправомірно застосував до пі дприємства штрафні (фінансов і) санкції за неподання подат кової декларації у строки, ви значені законодавством. Вваж ає, що дана декларація була по дана у строки.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просить позов з адовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечив, письмових за перечень проти позову на про позицію суду не представив, а тому справа, у відповідності до ч.6 ст.71 КАС України, вирішує ться на основі наявних доказ ів.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и матеріали справи, дослідив ши надані докази, суд даючи пр авову оцінку спірним правові дносинам виходив з наступног о.

ДПІ у Галицькому районі м.Ль вова складено акт від 25.12.2009 року за № 3377/15-2 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.01.20 10 року за №0000551521/0, яким позивачу в изначено суму податкового зо бов' язання з податку на дод ану вартість на загальну сум у 170 грн. 00 коп., в тому числі за шт рафними (фінансовими) санкці ями - 170 грн. 00 коп.

За результатами процедури адміністративного оскаржен ня дане податкове повідомлен ня-рішення було залишено без змін, а позивачу надіслані по даткові повідомлення-рішенн я від 26.02.2010 року за №0000551521/1 та від 12.04. 2010 року за №0000551521/4.

Згідно висновків акту пере вірки, позивачем, в порушення підп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами»від 21.12.2000 рок у за №2181-III (з наступними змінам и та доповненнями), не подано п одаткової декларації з подат ку на додану вартість за жовт ень 2009 року.

Відповідно до визначень ст .1 цього ж Закону, податкова де кларація, розрахунок (далі - по даткова декларація) - докумен т, що подається платником под атків до контролюючого орган у у строки, встановлені закон одавством, на підставі якого здійснюється нарахування та /або сплата податку, збору (обо в'язкового платежу).

Як передбачено підп.4.1.2 п.4.1 ст .4 згаданого Закону, прийняття податкової декларації є обо в'язком контролюючого органу . Податкова декларація прийм ається без попередньої перев ірки зазначених у ній показн иків через канцелярію, чий ст атус визначається відповідн им нормативно-правовим актом . Відмова службової (посадово ї) особи контролюючого орган у прийняти податкову деклара цію з будь-яких причин або вис ування нею будь-яких передум ов щодо такого прийняття (вкл ючаючи зміну показників тако ї декларації, зменшення або с касування від'ємного значенн я об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, нез аконного збільшення податко вих зобов'язань тощо) заборон яється та розцінюється як пе ревищення службових повнова жень такою особою, що тягне за собою її дисциплінарну та ма теріальну відповідальність у порядку, визначеному закон ом.

Податкова звітність, продо вжується у згаданому підпунк ті, отримана контролюючим ор ганом від платника податків як податкова декларація, що з аповнена ним всупереч правил ам, зазначеним у затверджено му порядку її заповнення, мож е бути не визнана таким контр олюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазн ачено обов'язкових реквізиті в, її не підписано відповідни ми посадовими особами, не скр іплено печаткою платника под атків. У цьому випадку, якщо ко нтролюючий орган звертаєтьс я до платника податків з пись мовою пропозицією надати нов у податкову декларацію з вип равленими показниками (із за значенням підстав неприйнят тя попередньої), то такий плат ник податків має право: надат и таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штр афу; оскаржити рішення подат кового органу в порядку апел яційного узгодження.

Пунктом 7 Положення про Держ авну податкову адміністраці ю України, затвердженого Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 26.05.2007 року за №778, з нас тупними змінами та доповненн ями, передбачено, що ДПА в меж ах своїх повноважень на осно ві та на виконання актів зако нодавства видає накази та ро зпорядження, організовує і к онтролює їх виконання. Рішен ня ДПА, прийняті в межах її пов новажень, є обов'язковими для виконання центральними та м ісцевими органами виконавчо ї влади, органами місцевого с амоврядування, підприємства ми, установами, організаціям и всіх форм власності та гром адянами.

Відповідно до положень п.4 .8 Методичних рекомендацій що до централізованого прийман ня та комп'ютерної обробки по даткової звітності платникі в податків в ОДПС України, зат вердженого наказом ДПА Украї ни від 31.12.2008 року за №827 (з наступн ими змінами та доповненнями) , за відсутності зауважень до оформлення податкової звітн ості вона реєструється і вва жається прийнятою. Цей факт з асвідчують відповідні відмі тки: штамп, дата реєстрації до кумента та реєстраційний ном ер. Відмітки проставляються на полях, визначених затверд женими формами податкової зв ітності, як основного докуме нта, так і додатка до нього. На примірнику, що подається до д ержавної податкової інспекц ії, проставляється штамп "Кон фіденційно". На примірнику, щ о залишається у платника, про ставляється штамп "ОТРИМАНО" .

В матеріалах справи наявна податкова декларація з пода тку на додану вартість за жов тень 2010 року, подана ПП «Гермес -Трейдінг-Захід»16.11.2009 року, на п римірнику якої проставлено ш тамп «ОТРИМАНО»із зазначенн ям дати реєстрації та реєстр аційного номеру.

Крім того, у відповідності д о вимог підп.4.5 п.4 згаданих Мет одичних рекомендацій, передб ачено, що якщо платник податк ів наполягає на прийнятті зв ітності, то звітність прийма ється, реєструється та разом зі службовою запискою перед ається до галузевого підрозд ілу для подальшого зберіганн я у звітній частині особової справи платника податків. На примірнику, що залишається у платника податків, проставл яється штамп «ОТРИМАНО, попе реджено про можливість невиз нання».

Такої відмітки органом дер жавної податкової служби про ставлено не було.

Таким чином, враховуючи те, що податкова декларація заре єстрована контролюючим орга ном у встановленому порядку та не була не визнана ним як по даткова декларація, остання згідно вимог чинного законод авства вважається прийнятою ,

а тому відповідачем поми лково було зроблено висновок про неподання податкової де кларації та застосовано до п озивача штрафні санкції.

Суд також звертає увагу, що за наявності додатку №5 до зга даної податкової декларації з відміткою «ОТРИМАНО», форм альними підставами для невиз нання податкової декларації є відсутність хрестику напр оти рядка «Розшифровка подат кових зобов' язань та податк ового кредиту в розрізі конт рагентів»(Додаток №5 до подат кової декларації).

Вимоги позивача з приводу в изнання неправомірними дій в ідповідача щодо неприйняття податкової декларації задов оленню не підлягають, оскіль ки факт неприйняття декларац ії спростовується вищевикла деними обставинами.

Вимоги позивача щодо визна ння неправомірними дій орган у державної податкової служб и щодо невизнання податкової декларації та щодо зобов' я зання останнього облікувати податкову декларацію з пода тку на додану вартість за жов тень 2009 року як документ подат кової звітності датою поданн я 16.11.2009 року, також не підлягают ь до задоволення, оскільки та кі дії відповідача віднесені до його внутрішньої діяльно сті, а тому суд позбавлений мо жливості давати правову оцін ку зазначеним діям чи зобов' язувати його вчиняти такі. Бі льше того, в матеріалах справ и наявна податкова деклараці я з відміткою про її отриманн я.

З врахуванням того, що відп овідачем, всупереч вимог ч.2 ст .71 КАС України, не представлен о належних та допустимих док азів в підтвердження обстави н правомірності прийняття сп ірних податкових повідомлен ь-рішень, суд приходить до вис новку, що позов є підставний т а обґрунтований в частині ви знання нечинними та скасуван ня податкових повідомлень-рі шень, а тому в цій частині підл ягають до задоволення. В інші й частині в задоволенні позо ву слід відмовити.

Окрім того, у відповідності до вимог п.1 ч.2 ст.162 КАС України, суд може прийняти постанову , зокрема, про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Зі змісту ч.11 ст.171 КАС України , термін „нечинності” стосує ться нормативно-правових акт ів.

Враховуючи те, що позивачем оспорюються ненормативно-пр авові акти (акти індивідуаль ної дії), які він просить визна ти нечинними, та положення аб зацу 1 та 2 ч.2 ст.162 КАС України, су д, встановивши протиправніст ь спірних податкових повідом лень-рішень, вважає за необхі дне скасувати їх.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КА С України, такі належить прис удити на користь позивача пр опорційно задоволених вимог .

Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 160-163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправни ми та скасувати, прийняті Дер жавною податковою інспекціє ю у Галицькому районі м.Львов а, податкові повідомлення-рі шення від 21.01.2010 року за №0000551521/0, від 26.02.2010 року за №0000551521/1 та від 12.04.2010 рок у за №0000551521/4.

3. В іншій частині в зад оволенні позову відмовити.

4. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Приватного підприємства «Ге рмес-Трейдінг-Захід»(код ЄДР ПОУ 34462554), що знаходиться за адре сою м.Львів, вул.Ів.Франка,51/4, 1 гр н. 13 коп. судового збору.

5. Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави. Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

6. Заява про апеляційне оскарження постанови суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в по вному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутно сті особи, яка бере участь у сп раві, то строк подання заяви п ро апеляційне оскарження обч ислюється з дня отримання не ю копії постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження. Апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Повний текст постан ови виготовлений та підписан ий 16 червня 2010 року.

Суддя В.Я.Мартинюк

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2010
Оприлюднено16.07.2010
Номер документу9982996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1469/10/1370

Ухвала від 18.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 07.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 11.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 09.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 06.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич С.М.

Постанова від 17.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні