КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у задоволенні заяви про відстрочення виконання судового рішення
21 вересня 2021 року № 320/2234/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Тетіївської міської ради, про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м.Тетіїв, вул. Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.01.2020 №6.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.06.2021, адміністративний позов задоволено повністю.
Застосовано захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м. Тетіїв, вул. Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.12.2020 №91.
23.07.2021 на адресу суду від Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області надійшла заява про відстрочення виконання судового рішення, у якій відповідач просить суд відстрочити виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 у справі №320/2234/20 строком на один рік для надання часу, необхідного для виконання рішення суду.
За результатами автоматизованого розподілу вказана заява 07.09.2021 була передана для розгляду судді Дудіну С.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.09.2021 заяву Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі призначено до розгляду у судовому засіданні на 21.09.2021 о 15:15 год.
У судове засідання, призначене на 21.09.2021, з`явились представники відповідача та третьої особи.
Позивач у судове засідання, призначене на 21.09.2021, не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином та своєчасно.
Розглянувши вказану заяву, суд зазначає таке.
Відповідно до частини п`ятої статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
Згідно з частиною другою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до частини третьої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Згідно з частиною четвертою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (частина п`ята статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України).
З аналізу викладених норм убачається, що нормами КАС України не встановлено вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення.
Водночас обов`язковою умовою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є доведення заявником факту існування обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим .
Такий правовий висновок висловлений Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 03.06.2021 у справі № 9901/598/19 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 97451672).
Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області, обґрунтовуючи необхідність відстрочення виконання судового рішення у даній справі, зазначив, що 31.03.2021 Головним управлінням ДСНС України у Київській області було проведено позапланову перевірку дошкільного закладу освіти, за результатами якої складено акт, в якому встановлено усунення відповідачем більшості порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Відповідач зазначає, що не усунутим залишається лише одне порушення, а саме: встановлення системи протипожежного захисту, внаслідок значної вартості робіт.
У вказаній заяві відповідач зазначив, що відділом освіти Тетіївської міської ради виготовлено проектно-кошторисну документацію на встановлення пожежної сигналізації у Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області.
У додаткових поясненнях по справі відповідач зазначив, що у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.06.2021 у справі №320/2234/20 зазначено про те, що Комунальним закладом "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області усунено 10 з 11 порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Крім того, відповідач повідомив, що рішенням восьмої сесії восьмого скликання Тетіївської міської ради Київської області від 20.07.2021 №329-08-VIII на усунення вимог позапланової перевірки Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки для реалізації протипожежних заходів було виділено кошти у розмірі 366500,00 грн.
Судом встановлено, що Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 розроблено робочий проект "Комунальний заклад "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області. Система пожежної сигналізації. Система керування евакуюванням".
Відділ освіти Тетіївської міської ради у листі від 20.09.2021 №01-19/527 повідомив, що рішенням восьмої сесії восьмого скликання Тетіївської міської ради Київської області від 20.07.2021 №329-08-VIII на усунення вимог позапланової перевірки Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки для реалізації протипожежних заходів було виділено кошти у розмірі 366500,00 грн. для даного закладу.
Станом на 20.09.2021 тривають відкриті торги на закупівлю "Капітальний ремонт приміщень Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області по вул.Коцюбинського, 2 в м.Тетіїв, Київської області (система пожежної сигналізації, система керування евакуюванням)", ідентифікатор закупівлі UA-2021-09-06-003611-b.
Верховний Суд у постанові від 30.01.2020 у справі №819/150/17 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 87297351) зазначив, що при розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду . Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що відповідачем не додано до матеріалів справи докази наявності обставин, які унеможливлюють виконання рішення у даній справі, враховуючи, що рішення у цій справі відповідача було зобов`язано зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті позапланової перевірки від 31.03.2021 №28.
Отже, виконання рішення у цій справі полягає саме у зупиненні експлуатації об`єкта, а усунення порушень, відображених в акті перевірки, є подією, до настання якої таке зупинення має існувати.
У судовому засіданні представник відповідача підтвердив, що на теперішній час експлуатація закладу освіти зупинена, про що було винесено розпорядчий документ після набрання судовим рішенням у цій справі законної сили, що свідчить про те, що рішення у цій справі фактично виконано відповідачем, а тому обставини, що перешкоджають виконанню рішення або роблять його неможливим (тобто саме зупинення експлуатації об`єкта), судом не встановлені.
Крім того, суд зауважує, що порушення, які відображені в акті перевірки та які підлягають усуненню, були виявлені ще 12.06.2018 та відображені у акті від 12.06.2018 №84, тобто більш ніж три роки тому, що свідчить про існування достатнього часу для їх усунення.
Суд звертає увагу відповідача на те, що лише відсутність достатніх фінансових ресурсів, необхідних для усунення порушень у повному обсязі саме по собі не є підставою для відстрочення виконання рішення, оскільки за умови розцінювання таких обставин як безумовних підстав для відстрочення виконання судового рішення боржникові може бути надана необґрунтована перевага порівняно зі стягувачем, що суперечитиме закріпленому у статті 8 КАС України принципу рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом.
Суд зазначає, що неусунені відповідачем на день звернення із заявою про відстрочення виконання судового рішення порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, про яке зазначено в акті перевірки від 31.03.2021 №28, є істотним та несе ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.
Отже, відстрочення виконання рішення суду у даній справі призведе до ситуації, за якої вказаний заклад освіти продовжить функціонувати з відповідними не усуненими порушеннями, що, в свою чергу, ставить під загрозу безпеку життя та здоров`я як співробітників, так і відвідувачів такого закладу.
Враховуючи вказане, суд дійшов висновку щодо відсутності підстав для задоволення заяви відповідача про відстрочення виконання судового рішення.
У судовому засіданні 21.09.2021 були проголошені вступна та резолютивна частини ухвали.
Керуючись статтями 243, 246, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Відмовити у задоволенні заяви Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області про відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 в адміністративній справі №320/2234/20.
2. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) позивачу (його представнику), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Повний текст ухвали складений та підписаний 24.09.2021.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2021 |
Оприлюднено | 26.09.2021 |
Номер документу | 99850526 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні