Рішення
від 29.09.2021 по справі 699/924/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2021 року справа № 699/924/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кульчицького С.О.,

за участю: секретаря судового засідання - Глийової В. Г.,

представника позивача - Мачачі О. М. (за ордером),

представника третьої особи - Бондарчука Д. С. (за самопредставництвом) розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "А. Ф. Злагода" про скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

30.10.2020 до Корсунь-Шевченківського районного суду Черкаської області звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "А. Ф. Злагода" в якому просить:

- скасувати постанову №431-ДК/0196По/08/01-20 від 07.10.2020, винесену державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Гаращенком В. І. про визнання позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП.

- визнати протиправним та скасувати припис №431-ДК/0242/Пр/03/01/-20 від 23.09.2020 винесений державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Гаращенком В. І.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що винесена державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Гаращенком В. І. постанова №431-ДК/0196По/08/01-20 від 07.10.2020 є протиправною, оскільки в ній не зазначено жодного належного та допустимого доказу який підтверджував вину позивача у вчиненні адміністративного правопорушення. У протоколі про адміністративне правопорушення на підставі якого винесена оскаржувана постанова, відсутній підпис особи, що притягається до адміністративної відповідальності, не зазначено місце та час вчинення адміністративного правопорушення. Відповідачем протиправно проведено розгляд адміністративної справи без участі позивача, оскільки про дату, час та місце такого розгляду його не повідомлено.

Ухвалою Корсунь-Шевченківського районного суду Черкаської області від 13.11.2020 позовну заяву ОСОБА_1 прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надавши до суду 08.02.2021 відзив на позовну заяву в якому зазначив, що за результатами проведеної перевірки встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0171, 7122582900:06:001:0642, 7122582900:06:001:0643, 7122582900:06:001:0644 самовільно використовується позивачем для вирощування сільськогосподарських культур, вказані обставини зафіксовані в акті від 10.08.2020 та від 11.08.2020. На підставі зазначених актів складено протокол про адміністративне правопорушення. Про розгляд справи про адміністративне правопорушення позивача повідомлено належним чином. У зв`язку з тим, що позивача визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Гаращенком В. І. винесено постанову №431-ДК/0196По/08/01-20 від 07.10.2020.

Ухвалою Корсунь-Шевченківського районного суду Черкаської області від 10.03.2021 адміністративну справу №699/924/20 передано до Черкаського окружного адміністративного суду за підсудністю.

29.03.2021 справа №699/924/20 надійшла до Черкаського окружного адміністративного суду та шляхом автоматизованого розподілу передана на розгляд судді Кульчицькому С. О.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 05.04.2021 справу №699/924/20 прийнято до свого провадження.

Ухвалою суду від 20.05.2021 постановлено розгляд адміністративної справи №699/924/20 здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Усною ухвалою суду від 07.07.2021, занесеною до протоколу підготовчого засідання, продовжено термін підготовчого провадження на тридцять днів.

26.07.2021 від позивача до суду надійшла заява про зміну (доповнення) підстав позову в якій вказано, що захід державного контролю повинен бути проведений у термін з 10.08.2020 по 21.08.2020, проте посадова особа Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області без продовження строків проведення перевірки, в період з 22.08.2020 по 07.10.2020 продовжила її проведення та в межах вказаної перевірки вчинила незаконні дії. Позивачем вказано, що на момент винесення наказу Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 07.08.2020 №431 -ДК та складання актів перевірки від 10.08.2020 та від 11.08.2020 земельна ділянка площею 10,7316 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) внаслідок поділу припинила своє існування, і були сформовані нові земельні ділянки кадастровий номер 7122582900:06:001:0642, кадастровий номер 7122582900:06:001:0643, кадастровий номер 7122582900:06:001:0644, кадастровий номер 7122582900:06:001:0645, кадастровий номер 7122582900:06:001:0646, кадастровий номер 7122582900:06:001:0647. Зазначено, що місцем складання протоколу про адміністративне правопорушення від 23.08.2020 №431-ДК/0191П/07/01/-20 зазначено м. Городище, проте позивача на 23.08.2020 та на 23.09.2020 для складання протоколу у вказане місто не викликався, даний прокол йому для підписання не надавався.

04.08.2021 від відповідача до суду надійшли заперечення на заяву про зміну (доповнення) підстав позову в якій вказано, що підстави зазначення у акті перевірки від 10.08.2020 №431-ДК/445/АП/09/01/-20 та акті від 11.08.2020 №431-ДК/149/АО/Ю/01/-20 земельної ділянки з кадастровим номером 7122582900:06:001:0171 з приміткою як архівний номер та відсутність доказів вчинення правопорушення позивачем, дослідженні судами першої та апеляційної інстанції при розгляді справи № 580/4682/20. А також, припис № 431-ДК/0242/Пр/03/01/-20 від 23.09.2020 вичерпав свою дію шляхом його виконання.

Усною ухвалою суду від 21.09.2021, занесеною до протоколу підготовчого засідання, закрито підготовче провадження та призначено адміністративну справу до судового розгляду по суті на 10 год 30 хв 29 вересня 2021 року.

У судове засідання призначене на 10 год 30 хв 29.09.2021 з`явився позивач, позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "А. Ф. Злагода" у судовому засіданні зазначив, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, до початку підготовчого засідання надійшло клопотання в якому останній просив відкласти розгляд адміністративної справи на іншу дату у зв`язку з перебуванням представника, що брав участь у даній справі на лікарняному. Повідомив, що інші працівники відділу представництва в судах Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області задіяні в інших судових засіданнях в господарському суді Черкаської області.

Усною ухвалою суду від 29.09.2021, занесеною до протоколу судового засідання, у задоволенні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи відмовлено з підстав не надання доказів перебування представників відповідача на лікарняному та в інших судових засіданнях в господарському суді Черкаської області.

Заслухавши представника позивача та представника третьої особи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_1 є керівником товариства з обмеженою відповідальністю "А. Ф. Злагода".

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 07.08.2020 №431-ДК, призначено здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки під час використання земель сільськогосподарського призначення державної власності та комунальної власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність, користування (оренду) в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь-Шевченківському району, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0587, 7122582900:06:001:0172, 7122582900:06:001:0173, 7122582900:06:001:0171, 7122582900:06:001:0175, 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0168, 7122582900:06:001:0176, 7122582900:06:001:0169.

10.08.2020 державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Фурманом О. П., у відповідності до вимог статей 6 і 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" проведена перевірка, про що складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 10.08.2020 №431-ДК/445/АП/09/01/-20, відповідно до якого земельні ділянка державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства за межами в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь-Шевченківського району загальною площею 34,9744 га, а саме земельні ділянки: з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0169 площею 7,0525 га, 7122582900:06:001:0173 площею 24, 0 га, 7122582900:06:001:0168 площею 3, 9219 га та земельна ділянка державної власності для ведення товарного сільськогосподарського господарства з кадастровим номером 7122582900:06:001:0587 площею 15, 4901 га не використовуються.

Земельні ділянки загальною площею 36,1006 га, а саме земельні ділянки з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0172 площею 11,2772 га, 7122582900:06:001:0170 площею 7,0 га, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) площею 10,7316 га, 7122582900:06:001:0176 площею 7,0918 га самовільно використовуються для вирощування сільськогосподарських культур - сої та кукурудзи.

В діях фізичної чи юридичної особи, що використовують земельні ділянки вбачається порушення вимог ст.ст.125, 126 Земельного кодексу України, а саме самовільне зайняття земельної ділянки, відповідальність за яке передбачено ст. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

11.08.2020 державним інспектором Фурманом О. П. проведено обстеження земельних ділянок, яка знаходиться с. Заріччя, Зарічанської сільської ради Корсунь -Шевченківського району загальною площею 17,7316 га, про що складено Акт обстеження земельної ділянки від 11.08.2020 №431-ДК/149/АО/10/01 /-20, згідно якого площа, на якій вчинено правопорушення 17,7316 га державної форми власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства. За результатами обстеження земельної ділянки встановлено, що земельні ділянки загальною площею 17,7316 га з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0170 площею 7,0 га та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) площею 10,7316 га державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь - Шевченківського району використовується самовільно для вирощування сільськогосподарської культури -кукурудзи.

Листами Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 03.09.2020 №32-23-0.1-1263/90-20 та від 11.09.2020 № 32-23-0.1-1324/90-20 повідомлялось позивача про результати здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки та пропонувалось Позивачу з`явитись до Відділу Корсунь-Шевченківському районі Головного управління.

16.09.2020 позивач надав свої письмові пояснення від 15.09.2020 за вих. №1294 в яких зазначив, що під час здійснення господарської діяльності обробіток земельних ділянок з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) ним не здійснювалось.

23.09.2020 відповідачем видано повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення, яке відбудеться 01.10.2020.

23.09.2020 державним інспектором Гаращенком В.І. складено протокол про адміністративне правопорушення №431-ДК/0191П/07/01/-20, згідно якого: при перевірці дотримання вимог земельного законодавства, встановлено, що 10.08.2020 виявлено порушення вимог земельного законодавства, що полягає в самовільному зайнятті СТОВ "А.Ф. Злагода" частини земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь - Шевченківського району з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) загальною площею 17,7316 га.

Площа самовільно зайнятих земель становить 13, 3032 у відповідності до геодезичних обмірів (самовільно використовується під посів сільськогосподарської культури -кукурудзи), що є порушенням ст. 125,126 Земельного кодексу України.

Правопорушення заподіяно матеріальну шкоду (збитки), що підтверджується Актом обстеження земельної ділянки від 11.08.2020 №431-ДК/149/АО/10/01/-20.

У вказаному протоколі зазначено, що відповідальність за вчинене правопорушення передбачена ст.53-1 КУпАП та пунктом б частини першої ст.211 ЗК України. В протоколі зазначено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення, відбудеться 01.10.2020р. о 10 год. 00 хв.

23.09.2020 відповідачем винесено припис №431-ДК/0242Пр/03/01-20, згідно якого приписано ОСОБА_1 , у 30-ти денний термін усунути порушення земельного законодавства - звільнити земельні ділянки та зобов`язано ОСОБА_1 повідомити до 23.10.2020 про виконання даного припису.

07.10.2020 проведено розгляд адміністративної справи та винесено постанову про притягнення до адміністративної відповідальності позивача як посадову особу директора СТОВ А.Ф. Злагода .

Вважаючи протиправними постанову Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №431-ДК/0196По/08/01-20 від 07.10.2020 та припис Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №431-ДК/0242/Пр/03/01/-20 від 23.09.2020, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає про таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 187 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Статтею 188 ЗК України передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) вагропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, що спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля, визначені Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель , відповідно до статті 4 якого, об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016р. №482 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016р. №910-р забезпечується здійснення Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. №15 "Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру" функцій і повноважень Державної інспекції сільського господарства, що припиняється, із здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області, затвердженим наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016р. № 308, (в редакції наказу Держгеокадастру від 20 лютого 2020 року №53), встановлено, що Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.

Згідно із ст. 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (далі Закон - №963-ІV), до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належить здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання.

Відповідно до статті 9 Закону № 963-ІV, державний контроль здійснюються у т.ч. шляхом проведення перевірок.

Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, серед іншого, мають право:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;

- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України (ст. 10 Закону № 963-ІV).

Відповідно до ст. 1 Закону № 963-ІV, самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Згідно з п. б ч.1 ст. 211 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення, зокрема, як: самовільне зайняття земельних ділянок.

Статтями 125, 126 ЗК України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

В ході розгляду справи судом встановлено, що відповідачем, в межах здійсненого заходу призначено та здійснено контроль за дотриманням вимог земельного законодавства під час використання земель сільськогосподарського призначення за об`єктом використання, за наслідками якого встановлено факт самовільного зайняття та використання частини земельних ділянок з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0171 (архівний номер), 7122582900:06:001:0170.

Так, згідно Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки від 10.08.2020 № 431-ДК/445/АП/09/01/-20 та Акту обстеження земельної ділянки від 11.08.2020 №431-ДК/149/АО/10/01/-20, посадовими особами встановлено факт самовільного використання земельних ділянок для вирощування сільськогосподарських культур (соя, кукурудза) загальною площею 17.7316 га, а саме: (площею 7.0000 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та площею 10,7316 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0171 (архівний номер).

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема здійсненої, при перевірці, відеофіксації, встановлення площі самовільно зайнятої земельної ділянки інспектором здійснювалося шляхом проведення обстеження земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) та відповідно до інформації про земельні ділянки згідно плану-схеми земельних ділянок.

В ході проведення перевірки здійснено геодезичні обміри вказаних земельних ділянок спеціалістом геодезистом ДП Черкаський науково-дослідний інститут землеустрою О.М. Запарою, за наслідками якого сформовано план земельних ділянок, відповідно до якого загальна площа земельних ділянок - 17,7316 га, засіяна площа земельних ділянок - 13,3032 га.

Посадовою особою відповідача при перевірці також встановлено, що земельні ділянки: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) обробляються єдиним масивом (посів сільськогосподарських культур (кукурудзи) із суміжними земельними ділянками, які на праві оренди використовує СТОВ "А.Ф.Злагода" директором якого є позивач.

Судом згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (наявні в матеріалах справи) встановлено, що у позивача перебувають в оренді земельні ділянки, з кадастровими номерами:7122582900:06:001:0388, 7122582900:01:015:0020, 7122582900:01:015:0019, 7122582900:06:001:0051, 7122582900:06:001:0222, 7122582900:06:001:0070, 7122582900:06:001:0261, 7122582900:06:001:0256, 7122582900:06:001:0284, 7122582900:06:001:0190, 7122582900:06:001:0353, 7122582900:06:001:0189, 7122582900:01:014:0004, 7122582900:01:014:0003, 7122582900:06:001:0138, 7122582900:01:014:0001, 7122582900:05:001:0033.

Відповідно до відомостей з інтернет-ресурсу "Публічна кадастрова карта" вищевказані земельні ділянки є суміжними із земельними ділянками кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер).

При цьому, суд зазначає, що будь-які рішення органів виконавчої влади або місцевого самоврядування про надання земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) в оренду чи користування СТОВ "А.Ф.Злагода" в матеріалах справи відсутні.

Враховуючи встановлений в ході перевірки факт оброблення єдиним масивом (посів сільськогосподарських культур (кукурудзи) земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) із суміжними земельними ділянками, які на праві оренди використовує СТОВ "А.Ф.Злагода", суд дійшов висновку про доведеність факту використання земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) з порушенням вимог ст.125, 126 ЗК України, що відповідно до ст.1 Закону України Про державний контроль за охороною та використанням земель свідчить про факт самовільного зайняття позивачем відповідних земельних ділянок.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що оскаржуваний припис винесено посадовою особою відповідача в межах, спосіб та порядку встановленому законом, в зв`язку із чим підстави для його скасування відсутні.

Щодо посилань позивача на не продовження строків перевірки, суд зазначає, що вказана обставинна не спростовує наявності порушень, викладених в акті перевірки від 10.08.2020 №431-ДК/445/АП/09/01/-20 та не є самостійною підставою для скасування оскаржуваного припису.

Крім того, слід зазначити, що за наслідками перевірки виконання припису про усунення порушень вимог земельного законодавства від 23.09.2020 №431-ДК/0242Пр/03/01-20, державним інспектором Фурманом О. П. складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту-земельної ділянки від 26.10.2020 №608-ДК/654/АП/09/01/-20, яким встановлено виконання директором СТОВ "А.Ф. Злагода" вимог припису від 23.09.2020 №431-ДК/0242Пр/03/01-20. Згідно вказаного Акту порушення усунуто шляхом звільнення зазначених земельних ділянок, у зв`язку із чим оскаржуваний припис вичерпав свою дію шляхом його виконання.

Щодо посилань позивача на те, що станом на момент складання актів земельна ділянка площею 10,7316 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) припинила своє існування і в результаті її поділу утворено 6 нових земельних ділянок з наступними кадастровими номерами: 7122582900:06:001:0642, 7122582900:06:001:0643, 7122582900:06:001:0644, 7122582900:06:001:0645, 7122582900:06:001:0646, 7122582900:06:001:0647, які мали слугувати об`єктом перевірки слід зазначити наступне.

У рішенні Черкаського окружного адміністративного суду від 21.01.2021 у справі №580/4682/20, залишеному без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.04.2021, встановлено, що відповідно до відомостей з інтернет-ресурсу "Публічна кадастрова карта", датою внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельні ділянку, є: 22.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0642; 15.07.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0643; 22.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0644; 22.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0645; 23.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0646; 23.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0647.

Таким чином, до 23.09.2020 здійснювалось формування нових земельних ділянок внаслідок поділу земельної ділянки площею 10,7316 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0171, в зв`язку із чим остання не припинила своє існування, кадастровий номер залишився незмінним з приміткою (архівний номер) до закінчення її поділу.

З огляду на те, що перевірка дотримання вимог земельного законодавства відбулась 10.08.2020, а формування земельних ділянок внаслідок поділу земельної ділянки площею 10,7316 га, кадастровий номер 7122582900:06:001:0171 тривало до 23.09.2020, вказане посилання представника позивача, що об`єктами перевірки мали слугувати новостворені 6 земельних ділянок, суд відхиляє за необгрунтованістю, оскільки на момент здійснення перевірки їх ще не було сформовано.

Вказані обставини в силу ч. 5 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України не доказуються.

Доводи позивача про порушення відповідачем положень Кодексу України про адміністративні правопорушення при прийнятті протоколу про адміністративне правопорушення суд вважає необґрунтованими з огляду на наступне.

Згідно з пунктом 1 Інструкції з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства агарної політики та продовольства України від 19 січня 2017 року №6 (далі - Інструкція №6), у разі виявлення порушення законодавства у сфері використання та охорони земель, за яке Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність, державний інспектор складає протокол про адміністративне правопорушення.

Вимоги до відомостей, що зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення встановлено ч. 5 Інструкції №6.

Частиною 6 Інструкції №6 встановлено, що у протоколі обов`язково робиться відмітка про роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, її прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КУпАП, а також про повідомлення її про час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

У рішенні Черкаського окружного адміністративного суду від 21.01.2021 у справі №580/4682/20, залишеному без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.04.2021, встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення складений з дотриманням посадовою особою відповідача при його складанні вимог Інструкції №6. Вказаний протокол містить роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності її прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КупАП, а також повідомлення її про час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

З урахуванням наведеного, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що до задоволення не підлягають.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Судові витрати відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 2, 6, 9, 14, 19, 76, 77, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 19 жовтня 2021 року.

Суддя С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2021
Оприлюднено21.10.2021
Номер документу100445346
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —699/924/20

Постанова від 20.02.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 24.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 17.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 29.09.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Свитка С. Л.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Свитка С. Л.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Свитка С. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні