ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 699/924/20 Суддя (судді) першої інстанції: Сергій ГАРАНЬ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2022 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Сорочка Є.О., Файдюка В.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2021 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "А.Ф."Злагода" про скасування постанови,
ВСТАНОВИВ :
ОСОБА_1 звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "А.Ф."Злагода" в якому просив:
- скасувати постанову №431-ДК/0196По/08/01-20 від 07.10.2020, винесену державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Гаращенком В.І. про визнання позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП.
- визнати протиправним та скасувати припис №431-ДК/0242/Пр/03/01/-20 від 23.09.2020 винесений державним інспектором Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області Гаращенком В. І.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2021 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Відповідачем було подано відзив на апеляційну скаргу позивача, за змістом якого зазначено, що апеляційна скарга є необґрунтованою, а рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, у зв`язку з чим відсутні підстави для його скасування.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.
Судом першої інстанції встановлено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 07.08.2020 №431-ДК, призначено здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки під час використання земель сільськогосподарського призначення державної власності та комунальної власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність, користування (оренду) в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь-Шевченківському району, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0587, 7122582900:06:001:0172, 7122582900:06:001:0173, 7122582900:06:001:0171, 7122582900:06:001:0175, 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0168, 7122582900:06:001:0176, 7122582900:06:001:0169.
10.08.2020 державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Фурманом О. П., у відповідності до вимог статей 6 і 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" проведена перевірка, про що складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки від 10.08.2020 №431-ДК/445/АП/09/01/-20, відповідно до якого земельні ділянка державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства за межами в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь-Шевченківського району загальною площею 34,9744 га, а саме земельні ділянки: з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0169 площею 7,0525 га, 7122582900:06:001:0173 площею 24,0 га, 7122582900:06:001:0168 площею 3,9219 га та земельна ділянка державної власності для ведення товарного сільськогосподарського господарства з кадастровим номером 7122582900:06:001:0587 площею 15,4901 га не використовуються.
Земельні ділянки загальною площею 36,1006 га, а саме земельні ділянки з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0172 площею 11,2772 га, 7122582900:06:001:0170 площею 7,0 га, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) площею 10,7316 га, 7122582900:06:001:0176 площею 7,0918 га самовільно використовуються для вирощування сільськогосподарських культур - сої та кукурудзи.
В діях фізичної чи юридичної особи, що використовують земельні ділянки вбачається порушення вимог ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України, а саме самовільне зайняття земельної ділянки, відповідальність за яке передбачено ст. 53-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
11.08.2020 державним інспектором Фурманом О.П. проведено обстеження земельних ділянок, які знаходиться в с. Заріччя, Зарічанської сільської ради Корсунь -Шевченківського району загальною площею 17,7316 га, про що складено Акт обстеження земельної ділянки від 11.08.2020 №431-ДК/149/АО/10/01 /-20, згідно якого площа, на якій вчинено правопорушення 17,7316 га, державної форми власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства. За результатами обстеження земельної ділянки встановлено, що земельні ділянки загальною площею 17,7316 га з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0170 площею 7,0 га та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) площею 10,7316 га державної власності сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь - Шевченківського району використовується самовільно для вирощування сільськогосподарської культури -кукурудзи.
Листами Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 03.09.2020 №32-23-0.1-1263/90-20 та від 11.09.2020 № 32-23-0.1-1324/90-20 повідомлялось позивача про результати здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки та пропонувалось позивачу з`явитись до Відділу контролю за використанням та охороною земель у Корсунь-Шевченківському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області.
16.09.2020 позивач надав свої письмові пояснення від 15.09.2020 за вих. №1294 в яких зазначив, що під час здійснення господарської діяльності обробіток земельних ділянок з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) ним не здійснювалось.
23.09.2020 відповідачем видано повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення, яке відбудеться 01.10.2020.
23.09.2020 державним інспектором Гаращенком В.І. складено протокол про адміністративне правопорушення №431-ДК/0191П/07/01/-20, згідно якого: при перевірці дотримання вимог земельного законодавства, встановлено, що 10.08.2020 виявлено порушення вимог земельного законодавства, що полягає в самовільному зайнятті СТОВ "А.Ф. Злагода" частини земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення в адміністративних межах Зарічанської сільської ради Корсунь - Шевченківського району з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) загальною площею 17,7316 га.
Площа самовільно зайнятих земель становить 13,3032 га у відповідності до геодезичних обмірів (самовільно використовується під посів сільськогосподарської культури - кукурудзи), що є порушенням ст. 125, 126 Земельного кодексу України.
Правопорушення заподіяно матеріальну шкоду (збитки), що підтверджується Актом обстеження земельної ділянки від 11.08.2020 №431-ДК/149/АО/10/01/-20.
У вказаному протоколі зазначено, що відповідальність за вчинене правопорушення передбачена ст.53-1 КУпАП та пунктом б частини першої ст.211 ЗК України. В протоколі зазначено, що розгляд справи про адміністративне правопорушення, відбудеться 01.10.2020р. о 10 год. 00 хв.
23.09.2020 відповідачем винесено припис №431-ДК/0242Пр/03/01-20, згідно якого приписано ОСОБА_1 , у 30-ти денний термін усунути порушення земельного законодавства - звільнити земельні ділянки та зобов`язано останнього повідомити до 23.10.2020 про виконання даного припису.
07.10.2020 проведено розгляд адміністративної справи та винесено постанову про притягнення до адміністративної відповідальності позивача як посадову особу директора СТОВ «А.Ф. Злагода».
Вважаючи протиправними постанову Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №431-ДК/0196По/08/01-20 від 07.10.2020 та припис Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області №431-ДК/0242/Пр/03/01/-20 від 23.09.2020, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ст. 187 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Статтею 188 ЗК України передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) вагропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, що спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля, визначені Законом України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», відповідно до статті 4 якого, об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016р. №482 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016р. №910-р забезпечується здійснення Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. №15 "Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру" функцій і повноважень Державної інспекції сільського господарства, що припиняється, із здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області, затвердженим наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016р. № 308, (в редакції наказу Держгеокадастру від 20 лютого 2020 року №53), встановлено, що Головне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює державний нагляд (контроль) у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності.
Згідно із ст. 6 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (далі Закон - №963-ІV), до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належить здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; ведення державного обліку і реєстрації земель, достовірності інформації про земельні ділянки та їх використання.
Відповідно до статті 9 Закону № 963-ІV, державний контроль здійснюються у т.ч. шляхом проведення перевірок.
Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, серед іншого, мають право:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.
- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;
- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України (ст. 10 Закону № 963-ІV).
Відповідно до ст. 1 Закону № 963-ІV, самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Згідно з п. б ч.1 ст. 211 ЗК України встановлено, що громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення, зокрема, як: самовільне зайняття земельних ділянок.
Статтями 125, 126 ЗК України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Відповідачем, в межах здійсненого заходу призначено та здійснено контроль за дотриманням вимог земельного законодавства під час використання земель сільськогосподарського призначення за об`єктом використання, за наслідками якого встановлено факт самовільного зайняття та використання частини земельних ділянок з кадастровими номерами 7122582900:06:001:0171 (архівний номер), 7122582900:06:001:0170.
Так, згідно Акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки від 10.08.2020 № 431-ДК/445/АП/09/01/-20 та Акту обстеження земельної ділянки від 11.08.2020 №431-ДК/149/АО/10/01/-20, посадовими особами встановлено факт самовільного використання земельних ділянок для вирощування сільськогосподарських культур (соя, кукурудза) загальною площею 17.7316 га, а саме: (площею 7.0000 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та площею 10,7316 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0171 (архівний номер).
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема здійсненої, при перевірці, відеофіксації, встановлення площі самовільно зайнятої земельної ділянки інспектором здійснювалося шляхом проведення обстеження земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) та відповідно до інформації про земельні ділянки згідно плану-схеми земельних ділянок.
В ході проведення перевірки здійснено геодезичні обміри вказаних земельних ділянок спеціалістом геодезистом ДП «Черкаський науково-дослідний інститут землеустрою» О.М. Запарою, за наслідками якого сформовано план земельних ділянок, відповідно до якого загальна площа земельних ділянок - 17,7316 га, засіяна площа земельних ділянок - 13,3032 га.
Посадовою особою відповідача при перевірці також встановлено, що земельні ділянки: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) обробляються єдиним масивом (посів сільськогосподарських культур (кукурудзи) із суміжними земельними ділянками, які на праві оренди використовує СТОВ "А.Ф.Злагода" директором якого є позивач.
Судом згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку (наявні в матеріалах справи) встановлено, що у позивача перебувають в оренді земельні ділянки, з кадастровими номерами:7122582900:06:001:0388, 7122582900:01:015:0020, 7122582900:01:015:0019, 7122582900:06:001:0051, 7122582900:06:001:0222, 7122582900:06:001:0070, 7122582900:06:001:0261, 7122582900:06:001:0256, 7122582900:06:001:0284, 7122582900:06:001:0190, 7122582900:06:001:0353, 7122582900:06:001:0189, 7122582900:01:014:0004, 7122582900:01:014:0003, 7122582900:06:001:0138, 7122582900:01:014:0001, 7122582900:05:001:0033.
Відповідно до відомостей з інтернет-ресурсу "Публічна кадастрова карта" вищевказані земельні ділянки є суміжними із земельними ділянками кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер).
При цьому, суд зазначає, що будь-які рішення органів виконавчої влади або місцевого самоврядування про надання земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170 та 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) в оренду чи користування СТОВ "А.Ф.Злагода" в матеріалах справи відсутні.
Враховуючи встановлений в ході перевірки факт оброблення єдиним масивом (посів сільськогосподарських культур (кукурудзи) земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) із суміжними земельними ділянками, які на праві оренди використовує СТОВ "А.Ф.Злагода", суд першої інстанції дійшов вірного висновку про доведеність відповідачем факту використання земельних ділянок: кадастровий номер 7122582900:06:001:0170, 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) з порушенням вимог ст.125, 126 ЗК України, що відповідно до ст.1 Закону України «Про державний контроль за охороною та використанням земель» свідчить про факт самовільного зайняття СТОВ "А.Ф.Злагода" відповідних земельних ділянок.
За наведеного, оскаржуваний припис винесено посадовою особою відповідача в межах, спосіб та порядку встановленому Законом, у зв`язку із чим відсутні підстави для його скасування.
Суд критично ставиться до посилання позивача стосовно не продовження строків перевірки, адже вказана обставинна не спростовує наявності порушень, викладених в акті перевірки від 10.08.2020 №431-ДК/445/АП/09/01/-20 та не є самостійною підставою для скасування оскаржуваного припису.
Крім того, слід зазначити, що за наслідками перевірки виконання припису про усунення порушень вимог земельного законодавства від 23.09.2020 №431-ДК/0242Пр/03/01-20, державним інспектором Фурманом О. П. складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту-земельної ділянки від 26.10.2020 №608-ДК/654/АП/09/01/-20, яким встановлено виконання директором СТОВ "А.Ф. Злагода" вимог припису від 23.09.2020 №431-ДК/0242Пр/03/01-20. Згідно вказаного Акту порушення усунуто шляхом звільнення зазначених земельних ділянок, у зв`язку із чим оскаржуваний припис вичерпав свою дію шляхом його виконання.
Щодо посилань позивача на те, що станом на момент складання актів земельна ділянка площею 10,7316 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0171 (архівний номер) припинила своє існування і в результаті її поділу утворено 6 нових земельних ділянок з наступними кадастровими номерами: 7122582900:06:001:0642, 7122582900:06:001:0643, 7122582900:06:001:0644, 7122582900:06:001:0645, 7122582900:06:001:0646, 7122582900:06:001:0647, які мали слугувати об`єктом перевірки слід зазначити наступне.
У рішенні Черкаського окружного адміністративного суду від 21.01.2021 у справі №580/4682/20, залишеному без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.04.2021, встановлено, що відповідно до відомостей з інтернет-ресурсу "Публічна кадастрова карта", датою внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру про земельні ділянку, є: 22.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0642; 15.07.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0643; 22.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0644; 22.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0645; 23.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0646; 23.09.2020 щодо земельної ділянки, кадастровий номер 7122582900:06:001:0647.
Таким чином, до 23.09.2020 здійснювалось формування нових земельних ділянок внаслідок поділу земельної ділянки площею 10,7316 га кадастровий номер 7122582900:06:001:0171, в зв`язку із чим остання не припинила своє існування, кадастровий номер залишився незмінним з приміткою (архівний номер) до закінчення її поділу.
З огляду на те, що перевірка дотримання вимог земельного законодавства відбулась 10.08.2020, а формування земельних ділянок внаслідок поділу земельної ділянки площею 10,7316 га, кадастровий номер 7122582900:06:001:0171 тривало до 23.09.2020, вказане посилання представника позивача, що об`єктами перевірки мали слугувати новостворені 6 земельних ділянок є необґрунтованими, оскільки на момент здійснення перевірки їх ще не було сформовано.
Вказані обставини в силу ч. 4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України доказуванню не підлягають.
Доводи позивача про порушення відповідачем положень Кодексу України про адміністративні правопорушення при прийнятті протоколу про адміністративне правопорушення суд вважає необґрунтованими з огляду на наступне.
Згідно з пунктом 1 Інструкції з оформлення державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства агарної політики та продовольства України від 19 січня 2017 року №6 (далі - Інструкція №6), у разі виявлення порушення законодавства у сфері використання та охорони земель, за яке Кодексом України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність, державний інспектор складає протокол про адміністративне правопорушення.
Вимоги до відомостей, що зазначаються у протоколі про адміністративне правопорушення встановлено ч. 5 Інструкції №6.
Частиною 6 Інструкції №6 встановлено, що у протоколі обов`язково робиться відмітка про роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, її прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КУпАП, а також про повідомлення її про час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 21.01.2021 у справі №580/4682/20, залишеному без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.04.2021, встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення складений з дотриманням посадовою особою відповідача при його складанні вимог Інструкції №6. Вказаний протокол містить роз`яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності її прав і обов`язків, передбачених статтею 268 КупАП, а також повідомлення її про час і місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.
З урахуванням наведеного, відсутні підстави для висновку про порушення відповідачем положень Кодексу України про адміністративні правопорушення при прийнятті протоколу про адміністративне правопорушення.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.
При цьому, колегія суддів зазначає, що згідно з п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2021 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев
cуддя Є.О.Сорочко
суддя В.В.Файдюк
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 103517121 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області
Свитка С. Л.
Адміністративне
Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області
Свитка С. Л.
Адміністративне
Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області
Свитка С. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні