ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.002740
УХВАЛА
ПРО ЗАМІНУ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ
26 жовтня 2021 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Клименко О.М., за участю секретаря судового засідання Марець В.В., та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: не з`явився
відповідача: представник - не з`явився
розглянувши в судовому засіданні заяву позивача від 05 жовтня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 1.380.2019.002740 за позовом ОСОБА_1 до Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року у справі № 1.380.2019.002740 позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81091, Львівська область, Яворівський район, с. Добростани, вул. Шевченка, 92) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення двадцятої сесії VII скликання Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області № 753 від 05 березня 2019 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту).
Зобов`язано Добростанівську сільську раду Яворівського району Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 04 лютого 2019 року за № 31 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту) з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81091, Львівська область, Яворівський район, с. Добростани, вул. Шевченка, 92, код ЄДРПОУ 04373206) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) 768,40 грн. сплаченого судового збору, згідно квитанції № 41631402 від 30 травня 2019 року.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06 листопада 2019 у справі № 1.380.2019.002740 року апеляційну скаргу Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року у справі №1.380.2019.002740 - без змін.
13 жовтня 2021 року від позивача через канцелярію суду надійшла заява від 05 жовтня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження. Указана заява мотивована тим, що 29 листопада 2019 року Львівським окружним адміністративним судом на виконання судового рішення від 01 серпня 2019 року у справі № 1.380.2019.002740 видано виконавчий лист, згідно якого зобов`язано Добростанівську сільську раду Яворівського району Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 04 лютого 2019 року за № 31 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтованою площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту), з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
На підставі цього виконавчого листа головним державним виконавцем Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпою Р.П. відкрито виконавче провадження ВП № 60987817.
06 березня 2020 року головним державним виконавцем Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпою Р.П. винесено постанову про закінчення вказаного виконавчого провадження.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2020 року у справі № 380/2688/20, яке набрало чинності 15 вересня 2020 року, визнано протиправною та скасовано постанову головного державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпи Романа Петровича про закінчення виконавчого провадження ВП № 60987817 від 06 березня 2020 року.
12 січня 2021 року головним державним виконавцем Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпою Р.П. винесено постанову про відновлення виконавчого провадження ВП № 60987817.
Відповідно до Закону України від 17 листопада 2020 року № 1009-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій під час проведення реорганізації юридичних осіб сільських, селищних, міських рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою.
Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області до Новояворівської територіальної громади увійшли сільські ради, зокрема, Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області.
Відповідно до листа Новояворівської міської ради від 29 вересня 2021 року за № 5319/10 згідно Закону України Про статус депутатів місцевих рад повноваження депутата місцевої ради починається з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради, до складу якої його обрано.
Згідно рішення Новояворівської міської ради Про початок повноважень депутатів Новояворівської міської ради від 01 грудня 2020 року № 2 прийнято до відома факт початку повноважень депутатів Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області VIII скликання у складі 34 осіб.
Пунктом 2 рішення першої сесії VIII скликання Новояворівської міської ради Про реорганізацію Добростанівської сільської ради від 08 грудня 2020 року № 15 визначено, що Новояворівська міська рада є правонаступником прав та обов`язків Добростанівської сільської ради.
Відповідно до Передавального акту від 11 січня 2021 року, затвердженого рішенням п`ятої сесії VIII скликання Новояворівської міської ради Про затвердження передавального акту Добростанівської сільської ради від 28 січня 2021 року № 60 Новояворівська міська рада внаслідок реорганізації Добростанівської сільської ради шляхом приєднання до Новояорівської міської ради є правонаступником майна, активів та зобов`язань Добростанівської сільської ради; разом із майном Добростанівської сільської ради Новояворівська міська рада приймає документи, що підтверджують право власності (володіння, користування, розпорядження) на об`єкти основних засобів та документів, які підтверджують право власності, користування та розпорядження земельними ділянками.
Таким чином, позивач підсумовує, що станом на сьогодні повноваження депутатів Добростанівської сільської ради припинились із 01 грудня 2020 року, а право власності, користування та розпорядження земельними ділянками, розташованими на території Добростанівської сільської ради, із 28 січня 2021 року перейшло в порядку правонаступництва до Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області.
На підставі викладеного вище, позивач просить суд замінити у виконавчому провадженні ВП № 60987817 первісного боржника Добростанівську сільську раду Яворівського району Львівської області на правонаступника Новояворівську міську раду Яворівського району Львівської області, Львівська область, Яворівський район, м. Новояворівськ, вул. Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 04373301.
Судове засідання щодо розгляду заяви позивача від 05 жовтня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження суд призначив на 26 жовтня 2021 року.
Належним чином повідомлені позивач та відповідач в судове засідання, призначене на 26 жовтня 2021 року, не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили.
Відповідно до частини другої статті 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Із урахуванням норм частини другої статті 379 КАС України суд розглядає заяву позивача від 05 жовтня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження за відсутності належним чином повідомлених сторін.
Вирішуючи заяву позивача суд виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно зі статтею 1 Закону України Про виконавче провадження від 02 червня 2016 року № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до частин першої, другої, п`ятої статті 15 цього ж Закону сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
В контексті аналізу наведених вище норм права суд відзначає, що питання правонаступництва в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) було предметом розгляду Верховним Судом, який у складі судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду ухвалив постанову від 11 жовтня 2019 року у справі № 812/1408/16, фактичні обставини у якій хоча і не є подібними, проте, безпосередній підхід до розуміння наявного у цій справі питання суд уважає застосовним до цієї справи.
Так, Верховний Суд у цій постанові здійснив системне тлумачення норм Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404-VIII) у взаємозв`язку зі статтями 52 і 379 КАС України і сформулював висновок, відповідно до якого публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому разі також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача. Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Також, аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270, від 13 березня 2019 року у справі № 524/4478/17, від 20 лютого 2019 року у справі № 826/16659/15, від 10 вересня 2020 року у справі № 420/5772/18.
У межах вирішення питання, яке є предметом розгляду в цій справі, для встановлення факту публічного правонаступництва визначальним є встановлення: 1) або припинення первісного суб`єкта - Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області, 2) або перехід повністю чи частково його функцій (адміністративної компетенції) до Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області.
Інакше відсутність підстав публічного правонаступництва доводить неможливість його здійснення.
Як слідує з матеріалів справи, на виконанні у Яворівському районному відділі державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) (ВП № 60987817 перебуває виконавчий лист № 1.380.2019.002740, виданий 29 листопада 2019 року Львівським окружним адміністративним судом, про зобов`язання Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 04 лютого 2019 року за № 31 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту) з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Боржником за указаним виконавчим документом є Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області.
На підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суд встановив, що Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04373206) перебуває в стані припинення, запис від 20 січня 2021 року № 1004121270003001646.
Відомості про припинення указаного суб`єкта владних повноважень в Єдиному державному реєстрі наразі відсутні.
В той же час, згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області входить до Новояворівської територіальної громади.
Відповідно до рішення Новояворівської міської ради Про початок повноважень депутатів Новояворівської міської ради від 01 грудня 2020 року № 2 прийнято до відома факт початку повноважень депутатів Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області VIII скликання у складі 34 осіб.
Пунктом 2 рішення першої сесії VIII скликання Новояворівської міської ради Про реорганізацію Добростанівської сільської ради від 08 грудня 2020 року № 15 визначено, що Новояворівська міська рада є правонаступником прав та обов`язків Добростанівської сільської ради.
Відповідно до Передавального акту від 11 січня 2021 року, затвердженого рішенням п`ятої сесії VIII скликання Новояворівської міської ради Про затвердження передавального акту Добростанівської сільської ради від 28 січня 2021 року № 60, Новояворівська міська рада внаслідок реорганізації Добростанівської сільської ради шляхом приєднання до Новояорівської міської ради є правонаступником майна, активів та зобов`язань Добростанівської сільської ради; разом із майном Добростанівської сільської ради Новояворівська міська рада приймає документи, що підтверджують право власності (володіння, користування, розпорядження) на об`єкти основних засобів та документів, які підтверджують право власності, користування та розпорядження земельними ділянками.
Отже, з наведеного вище слідує, що, зокрема, право власності, користування та розпорядження земельними ділянками, розташованими на території Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області, із 28 січня 2021 року перейшло в порядку правонаступництва до Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області, і за таких обставин Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області відповідає ознакам вибулої сторони виконавчого провадження.
Враховуючи те, що рішення Львівського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року у справі № 1.380.2019.002740 в частині зобов`язання Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 04 лютого 2019 року за № 31 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту) з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні не виконане, а реорганізація боржника - Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області унеможливлює його виконання, суд доходить висновку про наявність правових підстав для заміни сторони виконавчого провадження у цій справі.
За таких обставин, заява позивача від 05 жовтня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 248, 379, 293-295, п. 3 Розділу VI Прикінцевих положень, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Заяву позивача від 05 жовтня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження - задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження - боржника Добростанівську сільську раду Яворівського району Львівської області (вул. Шевченка, 92, с. Добростани, Яворівський район, Львівська область, 81091, код ЄДРПОУ 04373206) на правонаступника - Новояворівську міську раду (вул. Шевченка, 2, м. Новояворівськ, Яворівський район, Львівська область, 81053, код ЄДРПОУ 04373301).
Ухвалу суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду відповідно до ст.ст. 293-297 КАС України, з урахуванням п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення КАС України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Повний текст ухвали складено 26 жовтня 2021 року.
Суддя Клименко О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2021 |
Оприлюднено | 29.10.2021 |
Номер документу | 100617469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні