Ухвала
від 03.08.2021 по справі 1.380.2019.002740
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.002740

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАМІНИ СТОРОНИ ВИКОНАВЧОГО ПРОВАДЖЕННЯ

03 серпня 2021 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача від 21 липня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 1.380.2019.002740 за позовом ОСОБА_1 до Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року у справі № 1.380.2019.002740 позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81091, Львівська область, Яворівський район, с. Добростани, вул. Шевченка, 92) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення двадцятої сесії VII скликання Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області № 753 від 05 березня 2019 року про відмову в наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту).

Зобов`язано Добростанівську сільську раду Яворівського району Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 04 лютого 2019 року за № 31 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту) з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (81091, Львівська область, Яворівський район, с. Добростани, вул. Шевченка, 92, код ЄДРПОУ 04373206) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) 768,40 грн. сплаченого судового збору, згідно квитанції № 41631402 від 30 травня 2019 року.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06 листопада 2019 у справі № 1.380.2019.002740 року апеляційну скаргу Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2019 року у справі №1.380.2019.002740 - без змін.

23 липня 2021 року від позивача через канцелярію суду надійшла заява від 21 липня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження. Указана заява мотивована тим, що 29 листопада 2019 року Львівським окружним адміністративним судом на виконання судового рішення від 01 серпня 2019 року у справі № 1.380.2019.002740 видано виконавчий лист, згідно якого зобов`язано Добростанівську сільську раду Яворівського району Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 04 лютого 2019 року за № 31 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтованою площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту), з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

На підставі цього виконавчого листа головним державним виконавцем Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпою Р.П. відкрито виконавче провадження ВП № 60987817.

06 березня 2020 року головним державним виконавцем Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпою Р.П. винесено постанову про закінчення вказаного виконавчого провадження.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 04 вересня 2020 року у справі № 380/2688/20, яке набрало чинності 15 вересня 2020 року, визнано протиправною та скасовано постанову головного державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпи Романа Петровича про закінчення виконавчого провадження ВП № 60987817 від 06 березня 2020 року.

12 січня 2021 року головним державним виконавцем Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Карпою Р.П. винесено постанову про відновлення виконавчого провадження ВП № 60987817.

Відповідно до Закону України від 17 листопада 2020 року № 1009-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій під час проведення реорганізації юридичних осіб сільських, селищних, міських рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою.

Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області до Новояворівської територіальної громади увійшли сільські ради, зокрема, Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області.

На підставі викладеного вище, позивач просить суд замінити у виконавчому провадженні ВП № 60987817 первісного боржника Добростанівську сільську раду Яворівського району Львівської області на правонаступника Новояворівську міську раду Яворівського району Львівської області, Львівська область, Яворівський район, м. Новояворівськ, вул. Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 04373301.

Судове засідання щодо розгляду заяви позивача від 21 липня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження суд призначив на 03 серпня 2021 року.

02 серпня 2021 року позивач подав через канцелярію суду заяву, у якій просить судове засідання щодо розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження провести без його участі та участі представника.

Відповідач в судове засідання, призначене на 03 серпня 2021 року, явки уповноваженого представника не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до частини другої статті 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Із урахуванням норм частини другої статті 379 КАС України суд розглядає заяву позивача від 21 липня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження за відсутності належним чином повідомлених сторін.

Вирішуючи заяву позивача суд виходить з такого.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно зі статтею 1 Закону України Про виконавче провадження від 02 червня 2016 року № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до частин першої, другої, п`ятої статті 15 цього ж Закону сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення. У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Суд відзначає, що правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Воно може бути універсальним або частковим. За універсального правонаступництва до правонаступника (фізичної або юридичної особи) переходять усі права і обов`язки того суб`єкта, якому вони належали раніше.

За змістом частини першої статті 104 Цивільного кодексу України правонаступництво може мати місце при припиненні юридичної особи у результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) з переданням юридичною особою всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам.

Таким чином, заміна сторони виконавчого провадження відбувається у разі вибуття однієї зі сторін (стягувача або боржника), зокрема, внаслідок реорганізації суб`єкта владних повноважень (боржника) та полягає у вступі на її місце правонаступника.

При цьому під час розгляду вказаного питання підлягають дослідженню докази, які підтверджують факт вибуття сторони виконавчого провадження, а також підстави для правонаступництва відповідної особи, що є можливим на всіх стадіях виконавчого провадження, а також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Отже, виходячи з наведених норм, сторону виконавчого провадження її правонаступником суд може замінити лише у разі вибуття однієї із сторін, й заміна сторони полягає у вступі замість неї її правонаступника.

Як слідує з матеріалів справи, на виконанні у Яворівському районному відділі державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) (ВП № 60987817 перебуває виконавчий лист № 1.380.2019.002740, виданий 29 листопада 2019 року Львівським окружним адміністративним судом, про зобов`язання Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 04 лютого 2019 року за № 31 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ запасу, яка розташована за адресою: територія Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області (в межах населеного пункту) з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Боржником за указаним виконавчим документом є Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області.

На підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суд встановив, що Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04373206) перебуває в стані припинення, запис від 20 січня 2021 року № 1004121270003001646. Тому її права та обов`язки не могли перейти до Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області, що є визначальним для правонаступництва.

Отже, у межах спірних правовідносин Новояворівська міська рада Яворівського району Львівської області не є правонаступником Добростанівської сільської ради Яворівського району Львівської області, наразі це два окремих суб`єкти владних повноважень, тому й відсутні достатні правові підстави для заміни сторони виконавчого провадження у цій справі.

Посилання позивача на розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року № 624-р Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області , згідно з яким Добростанівська сільська рада Яворівського району Львівської області входить до Новояворівської територіальної громади суд оцінює критично, оскільки таке розпорядження жодним чином не спростовує відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які в силу вимог частини першої статті 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань уважаються достовірними.

Проаналізувавши вищенаведені законодавчі приписи, та фактичні обставини справи суд доходить висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви позивача від 21 липня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження, відтак у задоволенні такої заяви належить відмовити.

Керуючись ст.ст. 248, 379, 293-295, п. 3 Розділу VI Прикінцевих положень, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні заяви позивача від 21 липня 2021 року про заміну сторони виконавчого провадження - відмовити.

Ухвалу суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду відповідно до ст.ст. 293-297 КАС України, з урахуванням п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення КАС України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Повний текст ухвали складено 06 серпня 2021 року.

Суддя Клименко О.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2021
Оприлюднено09.08.2021
Номер документу98836108
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002740

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 11.06.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Постанова від 06.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 01.08.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні