ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
28 серпня 2021 року Справа №160/16257/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тулянцевої І.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі заяву Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про роз`яснення судового рішення у справі №160/16257/20, -
ВСТАНОВИВ :
20 серпня 2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через систему Електронний суд надійшла заява Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про роз`яснення судового рішення у справі №160/16257/20, в якій заявник просить:
- роз`яснити рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.03.2021 у справі №160/16257/20 в частині зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Львівській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, (код цільового призначення згідно КВЦПЗ-01-03), яка знаходиться на території Заводської сільської ради Буського району Львівської області за межами населених пунктів.
В обґрунтування поданої заяви вказано, що рішенням суду від 16.03.2021 у справі №160/16257/20 зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Львівській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться на території Заводської сільської ради Буського району Львівської області за межами населених пунктів. Проте, наказом Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 15.12.2020 №449/2020 Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність та Акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 15.12.2020, земельний масив з кадастровим номером 4620681700:05:000:0607, площею 50,8940 га, в межах якого позивач бажає отримати дозвіл на розроблення документації із землеустрою, був переданий Буській міській раді (Буській територіальній громаді) у комунальну власність. Крім того, з 27.05.2021 року Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, у зв`язку з набранням чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин , вже не є розпорядником земель державної власності, які розташовані за межами населених пунктів, оскільки останні вважаються землями комунальної власності територіальних громад. Вважаючи, що вирішення питання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 4620681700:05:000:0607 належить до компетенції Буської міської громади (Буської міської ради) Золочівського району Львівської області, оскільки с. Заводське увійшло до останньої, заявник просить роз`яснити судове рішення.
За приписами частини 3 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Зважаючи, що провадження у справі було відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні), суд вважає за можливе розглянути подану заяву в такому ж порядку у письмовому провадженні.
Судом встановлено, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.03.2021 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 27.01.2020 №13-1392/16-20-СГ Про відмову у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою , яким ОСОБА_1 відмовлено у видачі дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення згідно КВЦПЗ-01.03.). Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Львівській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 2,0 га, для ведення особистого селянського господарства (код цільового призначення згідно КВЦПЗ-01.03.), яка знаходиться на території Заводської сільської ради Буського району Львівської області за межами населених пунктів.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 23.06.2021 року апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.03.2021 року у справі №160/16257/20 повернуто скаржнику.
Відтак, рішення у справі №160/16257/20 за результатами розгляду в порядку апеляційного провадження набрало законної сили 23.06.2021 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.07.2021 року у задоволенні заяви Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про заміну сторони на її правонаступника в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії - відмовлено.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.08.2021 року заяву Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про заміну сторони на її правонаступника в адміністративній справі №160/16257/20 повернуто заявнику без розгляду.
20.08.2021 року на адресу суду надійшла заява відповідача про роз`яснення судового рішення.
Частиною 1 статті 254 КАС України визначено, що за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
При цьому, подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання (частина 2 статті 254 КАС України).
Системне тлумачення положень вказаної норми дозволяє дійти висновку, що підставою для роз`яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз`ясненням рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. При цьому суд, роз`яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення.
Таким чином, рішення суду може бути роз`яснено у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки існує значна ймовірність неправильного його виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Суд, роз`яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення, тому процесуальна процедура роз`яснення судового рішення виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення.
Зі змісту мотивувальної та резолютивної частини рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 у справі №160/16257/20 вбачається, що суть тексту судового рішення ясна та не двозначна, труднощів в розумінні не викликає, тому розширеного тлумачення шляхом його роз`яснення та винесення процесуального документу з цього приводу не потребує, а резолютивна частина судового рішення повністю узгоджується з вимогами статті 246 КАС України та містить усі необхідні складові та реквізити.
Однак, відповідач посилається на те, що 27.05.2021 набрав чинності Закон України від 28.04.2021 №1423-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин , згідно з яким він втратив право розпоряджатися землями державної власності, які розташовані за межами населених пунктів, оскільки останні вважаються землями комунальної власності територіальних громад.
Суд зауважує, що посилання заявника на вказаний Закон не свідчить про незрозумілість судового рішення чи окремих його положень.
Суд наголошує, що Закон України від 28.04.2021 №1423-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин набрав чинності 27.05.2021, натомість, рішення суду, яке просить роз`яснити відповідач, ухвалено 16.03.2021, а набрало законної сили 23.06.2021, тобто до дня набрання чинності Законом №1423-ІХ.
При цьому, зміни у правовому регулюванні спірних правовідносин щодо передачі права розпорядження земельними ділянками державної власності сільськогосподарського призначення є питанням застосування норм матеріального права та жодним чином не є підставою для роз`яснення судового рішення, ухваленого до запровадження відповідних змін, оскільки статтею 254 КАС України не охоплюється питання щодо порядку виконання судового рішення у зв`язку із зміною правового регулювання питань вже після набрання рішенням законної сили.
Жодних інших доказів на підтвердження наявності обставин, які перешкоджають виконанню судового рішення, чи ускладнюють його виконання або роблять неможливим, разом із заявою заявником не надано, а судом - не встановлено.
З урахуванням вищевикладеного, заява Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про роз`яснення судового рішення є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 243, 248, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства, суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про роз`яснення судового рішення у справі №160/16257/20 - відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.В. Тулянцева
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2021 |
Оприлюднено | 02.11.2021 |
Номер документу | 100710130 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні