Категорія №2.11.17
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 червня 2010 року Справа № 2а-28780/09/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді Борзаниці С.В.
при секретарі Г апоновій І.О.
в присутності представник ів сторін:
від позивача: Браславського С.П., Здєт овецької О.С., Гусєвої Ю.В. ,
Бузикіна В.О., Завойка Д .І.
від відповідача: Бачура О.В., Борзенко Н.О .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за адміністрат ивним позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Спеціалізована науково-виро бнича компанія «Електроспец монтаж» до Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції в м. Луганську п ро визнання протиправними ді й та бездіяльності, скасуван ня наказу, зобов' язання вчи нити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Спеціалізов ана науково-виробнича компан ія «Електроспецмонтаж» звер нулось з позовом до Ленінсь кої міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луг анську про визнання протипра вними дій та бездіяльності, с касування наказу, зобов' яза ння вчинити певні дії, посила ючись на наступні обставини.
25 вересня 2009 року відповідач ем згідно з направленням № 1227 б ула проведена виїзна планова документальна перевірка поз ивача з питань дотримання ви мог податкового, валютного т а іншого законодавства Украї ни за період з 01.01.2008 р. по 30.06.2009 р. В н аправленні на перевірку була вказана дата початку переві рки - 25 вересня 2009 року та дата за кінчення перевірки - 22 жовтня 2009 року.
Перевірку було здійснено у встановлений у направленні строк - двадцять робочих дн ів (з 25.09.2009 р по 22.10.2009 р.), що відповід ає вимогам статті 11-1 Закону Ук раїни «Про Державну податков у службу в Україні» від 04.12.1990 р. У межах зазначеного терміну перевірки документ про продо вження строків перевірки поз ивачу не надано. Таким чином, о станнім днем перевірки був 22.1 0.2009 р.
Пунктом 1.3. «Порядку оформле ння результатів невиїзних до кументальних, виїзних планов их та позапланових перевірок з питань дотримання податко вого, валютного та іншого зак онодавства», затвердженого н аказом ДПА України від 10.08.2005 р № 327 (надалі - Порядок) встановлен о, що за результатами проведе ння невиїзних документальни х, виїзних планових, та позапл анових перевірок фінансово-г осподарської діяльності суб 'єктів господарювання оформл юється акт, а в разі відсутнос ті порушень податкового, вал ютного та іншого законодавст ва - довідка.
Відповідно до п. 4.2. Порядку в становлені строки складання та підписання акту перевірк и, а саме акт невиїзної докуме нтальної, виїзної планової ч и позапланової перевірок скл адається у двох примірниках та підписується протягом п'я ти робочих днів з дня, наступн ого за днем закінчення, встан овленого для проведення пере вірки.
У зв'язку з тим, що відповіда ч впродовж терміну проведенн я перевірки не надав позивач у документів про продовження перевірки, останній день для складання та підписання від повідачем акту перевірки чи довідки був 27.
Позивачем були проведені з аходи щодо отримання вищевка заного акту чи довідки в досу довому порядку, однак на дату подання позову відповідачем ці документи не надані.
Ст. 8 та ч. 2 ст. 19 Конституції Ук раїни передбачають обов'язко вість органів державної влад и та посадових осіб в Україні діяти лише в межах норм Закон ів України.
В даному випадку відпо відач не має законних підста в для продовження строку про ведення перевірки та ненадан ня акту чи довідки про резуль тати перевірки. Після уточне ння позовних вимог просили: в изнати протиправними дії Л енінської міжрайонної дер жавної податкової інспекції у м. Луганську щодо прийняття 22 жовтня 2009р. Наказу № 1099 "Про про довження терміну проведення планової виїзної перевірки дотримання вимог податковог о та валютного законодавства ТОВ "СНВК "Електроспецмонтаж ", код за СДРПОУ 35629815, за період з 0 1.01.2008р. по 30.06.2009р." й складання 22 жовт ня 2009р. направлення № 1317; визнат и протиправними та скасувати наказ від 22 жовтня 2009р. № 1099 Лен інської міжрайонної держа вної податкової інспекції у м. Луганську "Про продовження терміну проведення планової виїзної перевірки дотриманн я вимог податкового та валют ного законодавства ТОВ "СНВК «Електроспецмонтаж», код за ЄДРПОУ 35629815, за період з 01.01.2008р. по 30.06.2009р." та направлення № 1317, видан е 22 жовтня 2009 р. Ленінською м іжрайонною державною податк овою інспекцією у м. Луганськ у; визнати протиправною безд іяльність Ленінської мі жрайонної державної податко вої інспекції у м. Луганську щ одо неоформлення результаті в проведення планової виїзно ї перевірки дотримання вимог податкового та валютного за конодавства Товариства з обм еженою відповідальністю "Спе ціалізована науково-виробни ча компанія "Електроспецмонт аж", код за ЄДРПОУ 35629815 за період з 01.01.2008р. по 30.06.2009р., яка здійснювал ася на підставі Наказу Лені нської міжрайонної держав ної податкової інспекції у м . Луганську від 25.09.2009р. № 1013 та напр авлення від 25.09.2009р. за № 1227; зобов'я зати Ленінську міжрайон ну державну податкову інспек цію у м. Луганську оформити у в иді акту або довідки, відпові дно до норм чинних законодав чих та нормативно-правових а ктів України результати пров едення планової виїзної пере вірки дотримання вимог подат кового та валютного законода вства Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціаліз ована науково-виробнича комп анія "Електроспецмонтаж", код за ЄДРПОУ 35629815 за період з 01.01.2008р. п о 30.06.2009р., яка здійснювалася на п ідставі Наказу Ленінської міжрайонної державної под аткової інспекції у м. Луганс ьку від 25.09.2009р. № 1013 та направленн я від 25.09.2009р. за № 1227.
В судове засідання сторони з' явились. Представники по зивача підтримали позовні ви моги, просили суд їх задоволь нити. Додатково представник позивача Браславський С.П. пояснив, що він є директоро м ТОВ "СНВК "Електроспецмонта ж" та 23 жовтня 2009 року знаходивс я у відрядженні в м. Красний Лу ч, у зв' язку з чим в цей день б ув відсутній на підприємстві . Після цієї дати ніхто з праці вників податкової інспекції не приходив на підприємство та ніяким чином не повідомля ли про продовження планової виїзної перевірки підприємс тва. Тільки згодом він дізнав ся про факт продовження терм інів перевірки, однак йому пр о це ніхто не повідомляв. Пред ставник позивача Здєтовец ька О.С. додатково пояснила , що вона працює головним бухг алтером ТОВ "СНВК "Електроспе цмонтаж". 23 жовтня 2009 працівник податкової інспекції Гуме нюк М.С. зателефонував їй та повідомив, що у нього в наявно сті документи про продовженн я терміну планової виїзної п еревірки, які б він хотів пред ' явити та продовжити переві рку. Вона йому повідомила, що з находиться не на території п ідприємства, а в будівлі відд ілення соціального страхува ння за іншою адресою з відпов ідними документами щодо звіт ності та не може зараз прийти на підприємство для продовж ення перевірки. Напередодні її та юриста підприємства ви кликали до податкової інспек ції, де вона мала не зовсім при ємну розмову, їй не задавали к онкретні питання, не повідом или про продовження термінів перевірки, після чого вона по кинула будівлю податкової. П редставник позивача Бузик ін Валерій Олександрович п ояснив, що він працював у пози вача юристом та 22 жовтня 2009 він разом з головним бухгалтеро м Здєтовецькою були запр ошені до Ленінської МДПІ для бесіди. Під час бесіди їм конкретних питань не задавал и, не повідомили про подовжен ня термінів планової виїзної перевірки на підприємстві, у зв' язку з чим вони о 16 годині покинули приміщення податко вої. Представник позивача Г усєва Ю.В. суду пояснила, що в основу своєї правової позиц ії відповідач поклав той фак т, що начебто Акт про результа ти виїзної планової документ альної перевірки ТОВ "СНВК "Ел ектроспецмонтаж" не було вид ано Ленінською МДПІ у м. Л уганську у встановлений стро к у зв'язку із тим, що дана пере вірка не була закінчена. Терм ін проведення даної документ альної перевірки складав 20 ро бочих днів, а саме: з 25.09.2009р. по 22.10.20 09р. Але у зв'язку із значним док ументообігом та відповідно д о листів Управління боротьби з відмиванням доходів, одерж аних злочинним шляхом, ДПА в Л уганській області з метою до опрацювання окремих питань з гідно наказу Ленінської МДПІ у м. Луганську № 1099 від 22.10.2009р . та направлення № 1317 від 22.10.2009р. те рмін проведення зазначеної п ланової документальної пере вірки було продовжено на пер іод з 23.10.2009р. по 29.10.2009р. Посилаючись на таке відповідач вказує, що нібито задля вручення згада них наказу № 1099 та направлення № 1317 щодо продовження строку п еревірки посадових осіб ТОВ "СНВК "Електроспецмонтаж" 22 жо втня 2009р. було запрошено до Л енінської МДПІ у м. Лугансь ку. Останні в свою чергу на зап рошення з'явилися до податко вого органу, але відмовилися від отримання зазначених на казу й направлення. За таких о бставин, фахівцями Ленінсь кої МДПІ у м. Луганську 23 жов тня 2009р. було здійснено вихід з а юридичною адресою підприєм ства, в результаті якого тако ж вручити вказані документи з продовження перевірки інсп екторам не вдалося, як зазнач ає відповідач - по причині від мови посадових осіб ТОВ "СНВК "Електроспецмонтаж" та недоп уску до перевірки. Звісно із т акими доводами Ленінської МДПІ у м. Луганську ТОВ "СНВК "Електроспецмонтаж" погодит ися не може з огляду на наступ не.
По-перше, дійсно згідно напр авлення № 1227 від 25.09.2009р. Ленінсь кою МДПІ у м. Луганську було розпочато на підприємстві в иїзну планову документальну перевірку дотримання податк ового, валютного та іншого за конодавства за період з 01.01.2008р. по 30.06.2009р. у складі трьох держав них податкових інспекторів. Про це свідчать й відповідні записи у Журналі перевірок, я кий ведеться на ТОВ "СНВК "Елек троспецмонтаж" згідно вимог Указу Президента України "Пр о деякі заходи з дерегулюван ня підприємницької діяльнос ті" від 23.07.1998р. № 817.
Використовуючи встановлен і ст. 6 Господарського кодексу України гарантії щодо вільн ого провадження господарсь кої діяльності та заборони н езаконного втручання органі в державної влади та органів місцевого самоврядування, ї х посадових осіб у господарс ькі відносини, на нашому підп риємстві здійснюється й зага льний контроль за відвідувач ами: контрагентами, представ никами державних та інших ор ганів. Так, 25.09., 28.09, з 07.10. по 14.10. та 20.10.2009р . охороною підприємства не бу ло зареєстровано жодного інс пектора із складу перевіряюч их, зазначених у направленні № 1227, з 29.09. по 06.10. й 16.10.2009 р. із перевіря ючих була зареєстрована тіль ки один інспектор Ленінської МДПІ у м. Луганську - Сердю к Л.А., а 19.10., 21.10. та 22.10. - тільки та ж Сердюк Л.А. й Гуменюк М .С. Але законодавство Украї ни встановлює вимоги як до ст років, термінів проведення п еревірок суб'єктів господарю вання, так і до швидкості їх пр оведення: Господарський коде кс України у п. 6 ст. 19 визначає т аке: "Органи державної влади і посадові особи зобов'язані з дійснювати інспектування та перевірки діяльності суб'єк тів господарювання неуперед жено. об'єктивно і оперативно , дотримуючись вимог законод авства, поважаючи права і зак онні інтереси суб'єктів госп одарювання." Закон України "Пр о державну податкову службу" , як спеціальний профільний з аконодавчий акт, регламентую чий права та обов'язки податк ових органів в свою чергу заз начає, що: "Тривалість планово ї виїзної перевірки не повин на перевищувати 20 робочих дні в, а щодо суб'єктів малого підп риємництва - 10 робочих днів."
Таким чином, з огляду на гра фік відвідувань підприємств а державними податковими інс пекторами Ленінської МДПІ у м. Луганську із складу направ лення № 1227 викликає сумнів тве рдження відповідача, що вказ ана перевірка була продовжен а з причин значного документ ообігу. Навпаки, судячи із "час тоти" відвідувань перевіряюч и, здається термін проведенн я перевірки ними був викорис таний нераціонально, необ'єк тивно й не оперативно, а також й із порушенням чинного зако нодавства України.
По-друге, в жодному разі не м ожна погодитися із доводами відповідача щодо стверджень незакінченності перевірки т а спробами інспекторів Ленін ської МДПІ у м. Луганську вруч ити ТОВ "СНВК "Електроспецмон таж" відповідні документи з п родовження вказаної планово ї документальної перевірки. До таких висновків приводит ь як аналіз норм чинного зако нодавства України, так і безп осередньо документальні док ази невинності ТОВ "СНВК "Елек троспецмонтаж" у тому, що відп овідач у порушення законодав чих приписів не продовжив та не оформив певним чином резу льтати проведеної ним планов ої документальної виїзної пе ревірки. Пункт 4 ст. 19 ГКУ уповно важує органи державної влади і їх посадових осіб здійснюв ати державний контроль і дер жавний нагляд за господарськ ою діяльністю відповідно до законів України, якими встан овлюються статус, загальні у мови і порядок здійснення та кого контролю і нагляду.
Підготовка, організація, по рядок проведення, оформлення й продовження перевірок дер жавною податковою службою ви значаються Наказом Державно ї податкової адміністрації в ід 27.05.2008 р. № 355 "Про затвердження М етодичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підро зділами органів державної по даткової служби України при організації та проведенні пе ревірок платників податків" (далі - Методичні рекоменда ції).
Пунктом 1.19. Методичних реком ендацій встановлюється:
"Продовження терміну прове дення планових виїзних перев ірок здійснюється відповідн о до Порядку координації про ведення планових виїзних пер евірок органами виконавчої в лади, уповноваженими здійсню вати контроль за нарахування м і сплатою податків та зборі в (обов'язкових платежів), затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 21 лип ня 2005 року N 619, згідно з рішенням керівника відповідного орга ну ДПС, яке оформляється нака зом.
Продовження терміну прове дення позапланової виїзної п еревірки здійснюється на під ставі рішення керівника орга ну ДПС, яким було призначено п еревірку, що оформляється на казом.
Продовження термінів пров едення перевірки розпочинає ться в перший робочий день за останнім робочим днем, зазна ченим у направленні на перев ірку.
Підставою для прийняття рі шення (оформлення наказу) про продовження терміну проведе ння планової чи позапланової виїзної перевірки є доповід на записка керівника підрозд ілу органу ДПС, який організу вав (очолював) таку перевірку , з викладенням об'єктивних пр ичин необхідності такого про довження (факти зволікання п латником податків у наданні документів на перевірку, зна чні обсяги операцій, проведе них платником податків у пер іоді, що перевіряється, відсу тність податкового обліку аб о ведення його з порушенням в становленого порядку (неведе ння обліку або неналежне вед ення обліку доходів і витрат платником податків - фізично ю особою), значний період, що п еревіряється, а також необхі дність залучення до перевірк и інших працівників або змін а за об'єктивних причин склад у бригади перевіряючих тощо) .
Після прийняття рішення (на казу) про продовження термін ів проведення перевірки випи сується нове направлення на перевірку (у 2 примірниках), пе рший примірник якого разом з копією наказу на продовженн я терміну проведення перевір ки вручається платнику подат ків під розписку.
При цьому у наказі на продов ження термінів проведення пе ревірки та направленні зазна чається термін продовження п еревірки, а у разі залучення д одаткових працівників або їх заміни - вказується новий скл ад бригади перевіряючих. Так е направлення реєструється у органі ДПС, який виписував по переднє направлення на перев ірку, з дотриманням вимог, пер едбачених пунктом 1.14 цього ро зділу."
Такі ж самі вимоги як і в Мет одичних рекомендаціях, викла дені й у Листі Державної п одаткової адміністрації від 06.07.2009р. № 14082/7/23-4017/354 "Щодо окремих пит ань стосовно контролю за дод ержанням податкового законо давства платниками податків - юридичними особами", а саме:
"Продовження проведення пе ревірки розпочинається в пер ший робочий день за останнім робочим днем, зазначеним у на правленні на перевірку. Тому наказ на продовження провед ення перевірки необхідно офо рмляти в ході проведення пер евірки та не допускати перер ви між датою закінчення пере вірки згідно першого направл ення та датою продовження пе ревірки, зазначеної в наказі на продовження."
Отже, із вищевикладеного ан алізу норм чинного законодав ства можна зробити висновок, що продовження податковим о рганом термінів проведення п еревірки розпочинається в пе рший робочий день за останні м робочим днем, зазначеним у н аправленні на перевірку, а на каз на продовження такої пер евірки має бути оформлено ще під час проведення перевірк и, щоб не допустити перерви мі ж датою закінчення перевірки відповідно до першого напра влення і датою продовження п еревірки, зазначеною в наказ і на продовження.
У нашому спірному випадку, в ідповідачем було прийнято 22 ж овтня 2009р. наказ № 1099 "Про продов ження терміну проведення пла нової виїзної перевірки дотр имання вимог податкового та валютного законодавства ТОВ "СНВК "Електроспецмонтаж", код за ЄДРПОУ 35629815, за період з 01.01.2008р. по 30.06.2009р." й на підставі цього оф ормлено направлення № 1317 від 22. 10.2009р.
Але відповідач все ж таки по рушив вимоги чинного законод авства тим, що так і не вручив вищевказані Наказ № 1099 та напр авлення № 1317 представникам пі дприємства.
Натомість Ленінська МД ПІ у м. Луганську намагається переконати суд, що причиною н е вручення вказаних документ ів стали відмова посадових о сіб ТОВ "СНВК "Електроспецмон таж" у їх отриманні та відмова нашого підприємства від доп уску перевіряючих податківц ів до продовження перевірки.
Проте такі ствердження від повідача не відповідають дій сності та не ґрунтуються на в имогах законодавчих актів. П о закінченню планової переві рки, а саме 22.10.2009р. - це дата закін чення перевірки, визначена і у направленні № 1227 від 25.09.2009р. Л енінської МДПІ у м. Лугансь ку, головного бухгалтера ТО В "СНВК "Електроспецмонтаж" - Здєтовецкую О.С. було запро шено на бесіду до заступника начальника Ленінської М ДПІ у м. Луганську. Дане запрош ення мало усну форму і надійш ло від державних податкових інспекторів, які здійснювали дану планову виїзну докумен тальну перевірку нашого підп риємства із 25.09.2009р. Аргументаці я запрошення не мала на меті о тримання таких документів як наказ на продовження переві рки й відповідне направлення , посадові особи Ленінської МДПІ у м. Луганську обґрунт овували це запрошення лише б есідою щодо результатів прой деної перевірки. На призначе ну бесіду 22 жовтня 2010р. з'явилис я Здєтовецька О.С. та юрис т підприємства. Але у зв'язку і з тим, що за весь час бесіди ні яких конструктивних зауваже нь, заперечень тощо посадовц ями Ленінської МДПІ у м. Л уганську виказано на адресу підприємства не було, бухгал тер та юрист покинули приміщ ення відповідача о 16:00, тому що саме до цієї години триває ро бочий день на ТОВ "СНВК "Електр оспецмонтаж". З урахуванням в ищевикладеного, вважаємо, що твердження відповідача про відмову посадових осіб позив ача від отримання відповідни х документів для продовження строку проведення планової виїзної перевірки нашого під приємства - є необгрунтован ими та видуманими.
Пунктом 1.16. Методичних реком ендацій встановлено:
"У разі якщо платник податкі в відмовляється від проведен ня планової або позапланової виїзної перевірки за наявно сті визначених законами Укра їни підстав для їх проведенн я, посадовими особами органу ДПС складається акт про відм ову від допуску до перевірки . При цьому в акті зазначаєтьс я про ознайомлення та вручен ня під розписку (чи відмову ві д ознайомлення та отримання) платнику податків (посадови м особам платника податків) н аправлення на перевірку. При недопуску до перевірки, умис ному створенні неналежних ум ов для проведення перевірки, ігнорування законних вимог працівників органів ДПС, які здійснюють перевірку, праці вником підрозділу, який здій снює (очолює) перевірку, у той же день складається протокол про адміністративне правопо рушення відповідно до статті 1633 Кодексу України про адміні стративні правопорушення (да лі - КпАП) (при проведення пере вірки платника податків - ю ридичної особи)...." Тобто відпо відач за обставин, які сам виз начає, повинен був ще 22 жовтня 2009р. скласти Акт про відмову від допуску до перевірки та і гнорування законних вимог пр ацівників органів ДПС. Але ц ього зроблено відповідачем н е було, що БЕЗПОСЕРЕДНЬО свід чить про надуманість його до водів. Далі, як визначає у свої х запереченнях відповідач, -"Н аступним робочим днем, тобто 23.10.09., фахівцями, які проводять перевірку, здійснено вихід з а юридичною адресою підприєм ства (м. Луганськ, вул. Робоча, 21 в). В результаті виходу вручит и направлення та копію наказ у на продовження терміну про ведення планової перевірки д окументальної перевірки не п редставилося можливим у зв'я зку з відмовою посадових осі б ТОВ "СНВК "Електроспецмонта ж" від отримання зазначених д окументів та не допуску фахі вців до перевірки." З таким ми теж не погоджуємося з огляду на таке. 23 жовтня 2009р. посадові о соби підприємства - директор підприємства та головний бу хгалтер мали поважні підстав и не бути саме за юридичною ад ресою підприємства: м. Луганс ьк, вул. Робоча, 21В: Директор ТОВ "СНВК "Електроспецмонтаж" зна ходився у відрядженні у Луга нській області з метою виріш ення виробничих питань (дода ються копії відповідних доку ментів про відрядження: нака зу, посвідчення); - головний бу хгалтер з початку знаходилас я на перевірці повноти нарах ування, своєчасного перераху вання страхових внесків та в икористання коштів Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності за період з 01.01.2008р. по 01.07.2009р. ТОВ "СН ВК "Електроспецмонтаж", яка пр оводилася спеціалістами кон трольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Лугансь кого обласного відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності у невиїзному порядку у приміщенні даного державн ого органу, за адресою: м. Луга нськ, вул. Коцюбинського, 13, пот ім теж відправилася у відряд ження до м. Красний Луч з метою економічного обґрунтування нового виробничого проекту (додаються копія листа контр ольно-ревізійного відділу в иконавчої дирекції Луганськ ого обласного відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності та копії відповідних документів про відрядження: наказу, посвідчення). З огляду на такі обставини, доводи від повідача щодо відмови посадо вих осіб ТОВ "СНВК "Електроспе цмонтаж" від отримання докум ентів на продовження планово ї перевірки та не допуску фах івців до перевірки 23 жовтня 2009р . - є безпідставними та надум аними, тому що вказаних посад ових осіб, уповноважених від повідно до законодавства вес ти податковий облік, звітніс ть й представляти інтереси н ашого підприємства взагалі н е було в цей день на території підприємства. Більш того, як в же було зазначено вище, 22 жовт ня 2009р. головному бухгалтеру н ашого підприємства посадови ми особами відповідача не бу ло зазначено щодо продовженн я термінів даної планової до кументальної перевірки нашо го підприємства, і тому не очі куючи ніякого продовження пе ревірки Ленінської МДПІ у м. Луганську ТОВ "СНВК "Елект роспецмонтаж", директор та го ловний бухгалтер відбули у в ідрядження з виробничих та е кономічних питань подальшог о провадження підприємством своєї господарської діяльно сті. Також хочемо відзначити , що пункт 1.17 згаданих Методичн их рекомендацій встановлює т аке: "У разі неможливості розп очати перевірку у зв'язку з ві дсутністю платника податків (посадових осіб платника под атків) за його місцезнаходже нням або його переховуванням , недопуском посадових осіб о ргану ДПС до проведення пере вірки, ненаданням документів для перевірки або наявністю інших причин, які унеможливл юють її проведення (зокрема в илучення або викрадення доку ментів платника податків (за наявності підтверджуючих до кументів), хвороба, відпустка або відрядження платника по датків (посадових осіб платн ика податків), відсутність ін ших посадових осіб, уповнова жених відповідно до законода вства вести податковий облі к та звітність, представляти інтереси платника податків ), та після вжиття відповідни х заходів (в тому числі передб ачених абзацом першим пункту 1.15 та пунктом 1.16 цього розділу), підрозділом, який проводить (очолює) перевірку, складаєть ся акт довільної форми.
У акті викладаються причин и неможливості розпочати пер евірку у терміни, визначені в направленні на її проведенн я, та робиться відповідний за пис про здійснення зазначено ї перевірки після усунення п ричин, які призвели до неможл ивості її проведення. Цей акт фіксується у спеціальному ж урналі реєстрації актів відп овідно до встановленого поря дку оформлення та реалізації матеріалів перевірок органа ми державної податкової служ би.
При здійсненні планової ви їзної перевірки після визнач ених у плані-графіку терміні в її проведення, повідомленн я платнику податків повторно не надсилається та виписуєт ься нове направлення на пере вірку із зазначенням нової д ати початку та закінчення її проведення з дотриманням тр ивалості її проведення, визн аченої відповідно до плану-г рафіка. При цьому в акті перев ірки обов'язково викладаютьс я обставини, які призвели до п орушення термінів проведенн я такої перевірки, визначени х у повідомленні про проведе ння перевірки.
При здійсненні позапланов ої виїзної перевірки після т ермінів, визначених у наказі на її проведення, видається н овий наказ та нове направлен ня на проведення перевірки і з зазначенням у них нової дат и початку та закінчення її пр оведення та з дотриманням тр ивалості її проведення, визн аченої попереднім наказом. П ри цьому у наказі вказуються причини зміни термінів пров едення перевірки."
Тобто Методичними рекомен даціями доволі чітко визнача ється організація проведенн я всіх видів податкових пере вірок і враховуються різні н юанси, які можуть виникнути п ри їх проведенні. Ми бачимо, що вищевикладений пункт 1.17 Мето дичних рекомендацій визнача є, якщо посадові особи, уповно важені відповідно до законод авства вести податковий облі к та звітність й представлят и інтереси платника податків з поважних причин (хвороба, ві дпустка або відрядження) від сутні на підприємстві на мом ент початку перевірки, підро зділом, який проводить таку п еревірку, складається акт до вільної форми. А у акті в свою чергу викладаються причини н еможливості розпочати перев ірку у терміни, визначені в на правленні на її проведення, т а робиться відповідний запис про здійснення зазначеної п еревірки після усунення прич ин, які призвели до неможливо сті її проведення. Таким чино м, Ленінська МДШ у м. Луган ську після з'ясування причин відсутності посадових осіб ТОВ "СНВК "Електропецмонтаж" 23 жовтня 2009р., у день початку про довження планової документа льної виїзної перевірки підп риємства, повинна була на під ставі п. 1.17. Методичних рекомен дацій у своєму Акті від 23.10.2009р. № 2217/1, викласти причини неможлив ості розпочати дану перевірк у у терміни, визначені в напра вленні на її проведення, та зр обити відповідний запис про здійснення зазначеної перев ірки після усунення причин, я кі призвели до неможливості її проведення. І відповідно і з 26 жовтня 2009р. - робочого дня, ко ли і директор і головний бухг алтер ТОВ "СНВК "Електропецмо нтаж" були на своїх робочих мі сцях, Ленінська МДПІ у м. Л уганську на підставі Наказу № 1099 від 22.10.2009р. та нового направл ення, згідно вищевказаних Ме тодичних рекомендацій, могли б продовжити проведення пла нової документальної переві рки нашого підприємства. З ог ляду на вищенаведене, доходи мо таких висновків. Виїзна пл анова документальна перевір ка тов "снвк "Електроспецмонт аж" за період з 01.01.2008р. по 30.06.2009р., яка здійснювалася Ленінською МДПІ у м. Луганську на підст аві направлення від 25.09.2009р. № 1227 б ула закінчена 22 жовтня 2009 року, - це останній день перевірк и, визначений у направленні. Ч астиною 2 ст. 19 Конституції Укр аїни передбачено, що органи д ержавної влади та органи міс цевого самоврядування, їх по садові особи зобов'язані дія ти лише на підставі, в межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України. Таким чином, від повідач - Ленінська МДП І у м. Луганську з 24 жовтня 2009 рок у не має законних підстав про довжувати або не закінчувати вказану планову перевірку Т ОВ "СНВК "Електроспецмонтаж", т ому що відповідно до п. 1.19. Мето дичних рекомендацій продовж ення термінів проведення пер евірки розпочинається подат ковим органом в перший робоч ий день за останнім робочим д нем, зазначеним у направленн і на перевірку без перерви! А т аким днем у нашому випадку з у рахуванням всіх викладених в ище підстав - є 26 жовтня 2009 р. Зг ідно п. 7 ст. 19 Господарського ко дексу України: "Суб'єкт господ арювання має право на одержа ння інформації про результат и інспектування і перевірок його діяльності не пізніш як через тридцять днів після їх закінчення, якщо інше не пере дбачено законом. Дії та рішен ня державних органів контрол ю та нагляду, а також їх посадо вих осіб, які проводили інспе ктування і перевірку, можуть бути оскаржені суб'єктом гос подарювання у встановленому законодавством порядку."
Пунктом 1.3. «Порядку оформле ння результатів невиїзних до кументальних, виїзних планов их та позапланових перевірок з питань дотримання податко вого, валютного та іншого зак онодавства», затвердженого н аказом ДПА України від 10.08.2005р. № 327 (надалі - Порядок) встановлен о, що за результатами проведе ння виїзних планових перевір ок фінансово-господарської д іяльності суб'єктів господар ювання оформлюється акт, а в р азі відсутності порушень под аткового, валютного та іншог о законодавства - довідка. В ідповідно до п. 4.2. того ж Порядк у встановлені строки складан ня та підписання акту переві рки, а саме: акт виїзної планов ої перевірки складається у д вох примірниках та підписуєт ься протягом п'яти робочих дн ів з дня, наступного за днем за кінчення, встановленого для проведення перевірки. Але в н ашому випадку відповідач ані продовжив проведення вказан ої планової перевірки, ані на дав згідно до п. 4.2. Порядку доку мент про результати проведен ої перевірки тов "снвк "Електр оспецмонтаж" у строк до 27.10.2009р.
Представник відповідача позов не визнав, просив суд ві дмовити у задоволенні позовн их вимог. Пояснив, що згідно п лану-графіку проведення доку ментальних перевірок суб'єкт ів господарювання на III кв. 2009 ро ку, затвердженого ДПА Україн и, Ленінською МДШ у м. Луга нську, частини 1 статті 11-1 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні" від 04.12.90. №509-ХІІ (із змінами та доповнен нями), на підставі направленн я від 25.09.09. №1227 бригадою у складі ГДПРІ відділу перевірок плат ників податків управління по даткового контролю юридични х осіб Ленінської МДПІ у м . Луганську Гуменюка М.С., С ДПРІ відділу контрольно-пере вірочної роботи управління о податкування фізичних осіб Ленінської МДШ у м. Луганс ьку Баркова В.А., ГДПРІ від ділу взаємодії з підрозділам и Держфінмоніторингу Україн и та правоохоронними органам и Управління боротьби з відм иванням доходів, одержаних з лочинним шляхом ДПА в Луганс ькій області Сердюк Л.А. р озпочато проведення планово ї виїзної перевірки дотриман ня вимог податкового та валю тного законодавства ТОВ «СНВ К «Електроспецмонтаж», код з а ЄДРПОУ 35629815 за період з 01.01.08 по 30.0 6.09. Термін проведення перевір ки з 25.09.09. по 22.10.09. У зв'язку із значн им документообігом та відпов ідно до листа Управління бор отьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ДПА в Луганській області №19317/7/ 35-100 від 22.10.09., з метою відпрацюван ня окремих питань, згідно нак азу Ленінської МДШ у м. Лу ганську №1099 від 22.10.09. та відповід но до направлення №1317 від 22.10.09. пр одовжено термін проведення д окументальної перевірки на п еріод з 23.10.09. по 29.10.09. Продовження терміну проведення документ альної перевірки здійснено н а підставі частини 11 статті 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" в ід 04.12.90. №509-ХІІ (із змінами та доп овненнями) - "Подовження термі нів проведення планової виїз ної перевірки можливе на тер мін не більш як 10 робочих днів " та п. 1.19 Методичних рекомендац ій затверджених наказом ДПА в Україні від 27.05.08. №355. З метою вр учення наказу та направлення на продовження терміну пров едення планової перевірки по садових осіб ТОВ «СНВК «Елек троспецмонтаж» було запроше но до Ленінської МДПІ у м. Луганська для отримання від повідних документів на продо вження строку перевірки. До Ленінської МДШ ум. Лугансь ку 22.10.09. з'явилися головний бухг алтер Здєтовецька О.С. та юрист підприємства, але від о тримання копії наказу Лені нської МДШ у м. Луганську №109 9 від 22.10.09. та направлення №1317 від 22.10.09. на продовження терміну пе ревірки посадові особи підпр иємства відмовилися. Наступн им робочим днем, тобто 23.10.09., фах івцями, які проводять переві рку, здійснено вихід за юриди чною адресою підприємства (м . Луганськ, вул. Робоча, 2їв). В ре зультаті виходу вручити напр авлення та копію наказу на пр одовження терміну проведенн я планової документальної пе ревірки не представилося мож ливим у зв'язку з відмовою пос адових осіб ТОВ «СНВК «Елект роспецмонтаж» від отримання зазначених документів та не допуску фахівців до перевір ки. За результатами недопуск у до перевірки Ленінською МДПІ у м. Луганську складено акт № 2217/1 від 23.10.2009 року «Про відмо ву від допуску до перевірки» .
Заслухавши пояснення стор ін, вивчивши матеріали справ и, суд вважає, що позовні вимог и підлягають частковому задо воленню з наступних підстав.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.
Згідно статті 11 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право: з дійснювати документальні не виїзні перевірки (на підстав і поданих податкових деклара цій, звітів та інших документ ів, пов' язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов' язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі), а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов' язкови х платежів), додержання валют ного законодавства юридични ми особами, їх філіями, відділ еннями, іншими відокремленим и підрозділами, що не мають ст атусу юридичної особи, а тако ж фізичними особами, які мают ь статус суб' єктів підприєм ницької діяльності чи не маю ть такого статусу, на яких згі дно із законами України покл адено обов' язок утримувати та/або сплачувати податки і з бори (обов' язкові платежі), к рім Національного банку Укра їни та його установ; одержува ти у платників податків (поса дових осіб платників податкі в) пояснення з питань, що виник ають під час перевірок та сто суються реалізації повноваж ень органів державної податк ової служби, встановлених ци м та іншими законами України ; перевіряти під час проведен ня перевірок у фізичних осіб документи, що посвідчують ос обу.
Згідно статті 11-1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» тривалість планової виїзної перевірки не повинна перевищувати 20 роб очих днів; подовження термін ів проведення планової виїзн ої перевірки можливе на терм ін не більш як 10 робочих днів
Згідно статті 13 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» посадові о соби органів державної подат кової служби зобов' язані до тримувати Конституції і зако нів України, інших нормативн их актів, прав та охоронювани х законом інтересів громадян , підприємств, установ, органі зацій, забезпечувати виконан ня покладених на органи держ авної податкової служби функ цій та повною мірою використ овувати надані їм права.
Згідно п. 1.16 Методичних реком ендацій щодо порядку взаємод ії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та п роведенні перевірок платник ів податків, затверджених на казом Державної податкової а дміністрації від 27.05.2008 р. № 355 (дал і - Методичні рекомендації) "У разі якщо платник податків відмовляється від проведенн я планової або позапланової виїзної перевірки за наявнос ті визначених законами Украї ни підстав для їх проведення , посадовими особами органу Д ПС складається акт про відмо ву від допуску до перевірки. П ри цьому в акті зазначається про ознайомлення та врученн я під розписку (чи відмову від ознайомлення та отримання) п латнику податків (посадовим особам платника податків) на правлення на перевірку. При н едопуску до перевірки, умисн ому створенні неналежних умо в для проведення перевірки, і гнорування законних вимог пр ацівників органів ДПС, які зд ійснюють перевірку, працівни ком підрозділу, який здійсню є (очолює) перевірку, у той же д ень складається протокол про адміністративне правопоруш ення відповідно до статті 1633 К одексу України про адміністр ативні правопорушення.
Згідно п. 1.17 Методичних реком ендацій "У разі неможливості розпочати перевірку у зв'язк у з відсутністю платника под атків (посадових осіб платни ка податків) за його місцезна ходженням або його переховув анням, недопуском посадових осіб органу ДПС до проведенн я перевірки, ненаданням доку ментів для перевірки або ная вністю інших причин, які унем ожливлюють її проведення (зо крема вилучення або викраден ня документів платника подат ків (за наявності підтверджу ючих документів), хвороба, від пустка або відрядження платн ика податків (посадових осіб платника податків), відсутні сть інших посадових осіб, упо вноважених відповідно до зак онодавства вести податкови й облік та звітність, предста вляти інтереси платника под атків), та після вжиття відпо відних заходів (в тому числі п ередбачених абзацом першим п ункту 1.15 та пунктом 1.16 цього роз ділу), підрозділом, який прово дить (очолює) перевірку, склад ається акт довільної форми.
У акті викладаються причин и неможливості розпочати пер евірку у терміни, визначені в направленні на її проведенн я, та робиться відповідний за пис про здійснення зазначено ї перевірки після усунення п ричин, які призвели до неможл ивості її проведення. Цей акт фіксується у спеціальному ж урналі реєстрації актів відп овідно до встановленого поря дку оформлення та реалізації матеріалів перевірок органа ми державної податкової служ би.
При здійсненні планової ви їзної перевірки після визнач ених у плані-графіку терміні в її проведення, повідомленн я платнику податків повторно не надсилається та виписуєт ься нове направлення на пере вірку із зазначенням нової д ати початку та закінчення її проведення з дотриманням тр ивалості її проведення, визн аченої відповідно до плану-г рафіка. При цьому в акті перев ірки обов'язково викладаютьс я обставини, які призвели до п орушення термінів проведенн я такої перевірки, визначени х у повідомленні про проведе ння перевірки.
При здійсненні позапланов ої виїзної перевірки після т ермінів, визначених у наказі на її проведення, видається н овий наказ та нове направлен ня на проведення перевірки і з зазначенням у них нової дат и початку та закінчення її пр оведення та з дотриманням тр ивалості її проведення, визн аченої попереднім наказом. П ри цьому у наказі вказуються причини зміни термінів пров едення перевірки."
Згідно п. 1.19 Методичних реком ендацій "Продовження терміну проведення планових виїзних перевірок здійснюється відп овідно до Порядку координаці ї проведення планових виїзни х перевірок органами виконав чої влади, уповноваженими зд ійснювати контроль за нараху ванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежі в), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року N 619, згідно з р ішенням керівника відповідн ого органу ДПС, яке оформляєт ься наказом.
Продовження терміну прове дення позапланової виїзної п еревірки здійснюється на під ставі рішення керівника орга ну ДПС, яким було призначено п еревірку, що оформляється на казом.
Продовження термінів пров едення перевірки розпочинає ться в перший робочий день за останнім робочим днем, зазна ченим у направленні на перев ірку.
Підставою для прийняття рі шення (оформлення наказу) про продовження терміну проведе ння планової чи позапланової виїзної перевірки є доповід на записка керівника підрозд ілу органу ДПС, який організу вав (очолював) таку перевірку , з викладенням об'єктивних пр ичин необхідності такого про довження (факти зволікання п латником податків у наданні документів на перевірку, зна чні обсяги операцій, проведе них платником податків у пер іоді, що перевіряється, відсу тність податкового обліку аб о ведення його з порушенням в становленого порядку (неведе ння обліку або неналежне вед ення обліку доходів і витрат платником податків - фізично ю особою), значний період, що п еревіряється, а також необхі дність залучення до перевірк и інших працівників або змін а за об'єктивних причин склад у бригади перевіряючих тощо) .
Після прийняття рішення (на казу) про продовження термін ів проведення перевірки випи сується нове направлення на перевірку (у 2 примірниках), пе рший примірник якого разом з копією наказу на продовженн я терміну проведення перевір ки вручається платнику подат ків під розписку.
При цьому у наказі на продов ження термінів проведення пе ревірки та направленні зазна чається термін продовження п еревірки, а у разі залучення д одаткових працівників або їх заміни - вказується новий скл ад бригади перевіряючих. Так е направлення реєструється у органі ДПС, який виписував по переднє направлення на перев ірку, з дотриманням вимог, пер едбачених пунктом 1.14 цього ро зділу."
Згідно п.1.3 Порядку оформле ння результатів невиїзних до кументальних, виїзних планов их та позапланових перевірок з питань дотримання податко вого, валютного та іншого зак онодавства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Укра їни 25 серпня 2005 р. за N 925/11205, за резул ьтатами проведення невиїзни х документальних, виїзних пл анових та позапланових перев ірок фінансово-господарсько ї діяльності суб' єктів госп одарювання оформляється акт , а в разі відсутності порушен ь податкового, валютного та і ншого законодавства - дові дка.
Згідно п.1.11 Порядку оформлен ня результатів невиїзних док ументальних, виїзних планови х та позапланових перевірок з питань дотримання податков ого, валютного та іншого зако нодавства, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 25 серпня 2005 р. за N 925/11205, у разі, якщ о суб' єкт господарювання ві дмовляється від проведення п ланової або позапланової виї зної перевірки за наявності підстав для їх проведення, ви значених законами України, п осадовими особами податково го органу складається акт ві дмови від допуску до перевір ки. При цьому в акті зазначаєт ься про ознайомлення та вруч ення під розписку (чи відмову від ознайомлення та отриман ня) керівнику суб' єкта госп одарювання направлення на пе ревірку. Акт відмови від допу ску до перевірки та акт про не явку посадових осіб суб' єкт а господарювання на запрошен ня органу податкової служби підписується не менш як трьо ма службовими особами.
Згідно наказу Ленінської міжрайонної державної под аткової інспекції у м.Луганс ьку № 1013 від 25.09.2009 відповідачем п ризначена планову виїзну пер евірку позивача, строк перев ірки - з 25.09.2009 по 22.10.2009; призначена бригада у кількості 3 чоловік : Гуменюка М.С., Баркова В .А., Сердюк Л.А.
Згідно направленю № 1227 від 25 в ересня 2009 Ленінська міжра йонна державна податкова інс пекція у м.Луганську проводи ть з 25 вересня 2009 року по 22 жовтн я 2009 року виїзну планову декум ентальну перевірку ТОВ «СНВК «Електроспецмонтаж», мета п еревірки: перевірка дотриман ня вимог податкового, валютн ого та іншого законодавства України за період з 01.01.2008 по 30.06.2009. В направленні зазначений скл ад перевіряючих, направлення підписано начальником Лен інської МДПІ у м. Луганську .
Згідно наказу Ленінської міжрайонної державної под аткової інспекції у м.Луганс ьку № 1099 від 22.10.2009 відповідачем п родовжений термін проведенн я планової виїзної перевірки позивача, строк перевірки по довжений на період з 23.10.2009 по 05.11.20 09. Наказ підписаний начальник ом Ленінської МДПІ у м.Луг анську.
Згідно направленю № 1317 від 22 ж овтня 2009 Ленінська міжрай онна державна податкова інсп екція у м.Луганську продовжу є термін проведення виїзної планової декументальної пер евірки ТОВ «СНВК «Електроспе цмонтаж», на періож з 23 жовтня 2009 року по 05 листопада 2009 року.
Згідно акту про відмову від допуску до перевірки за № 2217/1 в ід 23.10.2009 року, підписаного праці вниками Ленінської МДПІ у м. Луганську Гуменюком М.С ., Барковим В.А., Сердюк Л.А., фахівцями, які проводят ь перевірку, 23.10.2009 здійснено вих ід за юридичною адресою ТОВ « СНВК «Електроспецмонтаж» м. Луганськ, вул. Робоча, 21в. В резу льтаті виходу вручити направ лення та копію наказу на прод овження терміну проведення п ланової документальної пере вірки не представилося можли вим у зв' язку з відмовою пос адових осіб ТОВ «СНВК «Елект роспецмонтаж» від отримання зазначених документів та не допуску фахівців до перевірк и. Після усунення причин, які п ризвели до унеможливлювання продовження терміну проведе ння планової документальної перевірки, будуть надані про позиції щодо здійснення зазн аченої перевірки.
Згідно наказу № 03/03-02 о/д від 03.03.2 008 за підписом директора ТОВ « СНВК «Електроспецмонтаж» на підприємстві встановлений т рудовий розпорядок: 5-денний р обочий тиждень, робочий день з 7.00 до 16.00.
Згідно наказу № 22/10-01 від 22.10.2009 за підписом директора ТОВ «СНВ К «Електроспецмонтаж» у зв' язку ґз виробничою необхідні стю директор Браславський С.П. вибуває 23 жовтня 2009 у відр ядження в м. Красний Луч (Луган ська область) для дослідженн я ВЛ 6кВ ПС №17-ТП106 Краснолучськ ого РЕМ ТОВ «Луганське енерг етичне об' єднання», наказан о головному бухгалтеру Здє товецькій О.С. 23 жовтня 2009 від правитися в м. Красний Луч (Луг анська облать) для економічн ого обгрунтування договірно ї ціни ВЛ 6кВ ПС №17-ТП106 Краснолу чського РЕМ ТОВ «Луганське е нергетичне об' єднання». Про їзд до місця відрядження тра нспортом підприємства.
Згідно посвідчень про відр ядження Браславський С.П. та Здєтовецька О.С. дійсн о були в м. Красний Луч, підпри ємство - Краснолуцький РЕМ ТОВ «Луганське енергетичне о б' єднання».
Згідно листу за підписом за ступника директора виконавч ої дирекції Луганського обла сного відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності ві д 09.02.2010 вбачається, що 23 жовтня 2009 планова перевірка повноти на рахування, стягнення, своєча сності перерахування страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування та використання ко штів Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності страховика Т ОВ «СНВК «Електроспецмонтаж » була проведена головним сп еціалістом контрольно-ревіз ійного відділу Сьомковою О.Ю. у виконавчій дирекції Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності, розташованій за адресою: м. Луганськ, вул. Ко цюбинського, 13, кабінет № 78. Пер евірка проводилася в присутн ості головного бухгалтера ТО В «СНВК «Електроспецмонтаж» Здєтовецької О.С.
Згідно листу на адресу прок урора Кам' янобрідського ра йону м. Луганська за підписом начальника Ленінської М ДПІ у м. Луганську за вих. № 59106 ві д 17.11.2009 останній повідомив про н аступні обставини. Ленінсь кою МДПІ у м. Луганську у пер іод з 25 вересня по 22 жовтня 2009 ро ку проводилася планова виїз на перевірка дотримання ТОВ «СНВК «Електроспецмонтаж» п одаткового та валютного зако нодавства, термін проведенн я якої був подовжений. Однак 23 .10.09 керівницством товариства було відмовлено у подальшом у проведенні перевірки, прощ о був складений відповідний акт №2217/1. Відносно керівника та головного бухгалтера підпри ємства були складені протоко ли за ст. 163-1 КУпАП, які направое ні до суду. Однак донині вказа ні посадовці підприємства на полегливо ухиляються від над ання працівникам інспекції м ожливості завершити перевір ку. У зв' язку з чим просив про курора внести керівництву ТО В «СНВК «Електроспецмонтаж» письмовий припис про усунен ня порушень у вигляді недопу ску фахівців Ленінської МДПІ у м. Луганську до подальш ої перевірки додержання зако нодавства у діяльності підпр иємства, зобов' язавши керів ників підприємства допустит и працівників інспекції до п одальшої перевірки на строк, визначений законодавством.
Згідно постанови Ленінськ ого районного суду м. Лугансь ка від 16.11.2009 року, залишеної в си лі постановою апеляційного с уду Луганської області від 06.0 4.2010, було встановлено, що дирек тором Браславським С.П., я кий є посадовою ТОВ «СНВК «Ел ектроспецмонтаж», 23.10.2009 був зді йснений недопуск до проведен ня планової документальної п еревірки з питань дотримання вимог податкового та валютн ого законодавства за період з 01.01.2008 по 30.06.2009, за що на Браславс ького С.П. був накладений шт раф в сумі 85 грн.
Згідно листу за підписом пр окурора Кам' янобрідського району м. Луганська від 05.05.2010 за № 887 вбачається, що до прокурат ури району надходив лист від 17.11.2009 року №59106 Ленінської МД ПІ у м. Луганську з проханням в нести керівництву ТОВ «СНВК «Електроспецмонтаж» письмо вий припис про усунення пору шень у вигляді недопуску фах івців податкової служби до п одальшої перевірки діяльнос ті підприємства. Прокуратуро ю району внесено припис від 24. 11.2009 №2333 про усунення порушень З У «Про державну податкову сл ужбу в Україні». Отримано від повідь на припис, що дії МДПІ з цього приводу оскаржуються в Луганськом окружному адмін істративному суді та до заве ршення розгляду справи викон ати припис не є можливим.
Згідно записам копії журна лу реєстрації вхідних листів ТОВ «СНВК «Електроспецмонта ж» та копії припису прокуро ра Кам' янобрідського район у м. Луганська від 24.11.2009 за № 2333 на адресу ТОВ «СНВК «Електроспе цмонтаж» про усунення поруше нь вбачається, що вказаний пр ипис на підприємстві зареєст рований 12.01.2010 за № 12/-1-01.
Свідок Гуменюк Максим Се ргійович пояснив, що він бу в старшим бригади по перевір ці позивача Ленінською М ДПІ у м. Луганську в період з з 25 вересня 2009 року по 22 жовтня 2009 р оку. Після продовження термі ну перевірки він та ще двоє сп івробітниів МДПІ 23 жовтня 2009 пр ийшли на підприємство ТОВ «С НВК «Електроспецмонтаж», одн ак їх не пустили, оскільки не б уло на підприємстві керівниц тва. Він дзвонив директору Браславському, однак той зо всім не відповідав на дзвінк и. Також він подзвонив головн ому бухгалтеру Здєтовецьк ій, яка повідомила, що відсу тня на території підприємств а та знаходиться в приміщенн і Фонду соціального страхува ння та не може в цей момент при бути для перевірки. Вони трив алий час чекали появлення ке рівництва, однак ніхто не при йшов та не допустив їх до пере вірки. Після цього вони склал и акт про відмову від допуску до перевірки. Також 17.11.2009 був на правлений лист до прокуратур и Кам' янобрідського району м. Луганська з вимогою надати припис про допуск до перевір ки. Після 23.10.2009 не приходили біл ьше на перевірку на підприєм ство, оскільки були інші неза вершені перевірки. Вважає, що позивач відмовився від пров едення перевірки, у зв' язку з чим у бригади були відсутні підстави для завершення пер евірки та складання відповід ного документу за її результ атами.
Таким чином, в судовому зас іданні достовірно встановле но, що відповідачем відповід но до вимог Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» та Методичних рек омендацій щодо порядку взаєм одії між підрозділами органі в державної податкової служб и України при організації та проведенні перевірок платни ків податків, затверджених н аказом Державної податкової адміністрації від 27.05.2008 р. № 355, бу ли подовжені терміни проведе ння планової виїзної перевір ки позивача на період з 23.10.2009 по 05.11.2009, оскільки зазначене питан ня відноситься до компетенці ї начальника податкового орг ану. Відповідачем відповідно до вказаних норм законодавс тва був виданий наказ № 1099 від 2 2.10.2009 з вказівкою причини подов ження термінів та вказівкою конкретних строків її провед ення. У зв' язку з чим, позовні вимоги щодо визнання дій Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Луганську протиправним и щодо прийняття 22 жовтня 2009 р. н аказу № 1099 "Про продовження тер міну проведення планової виї зної перевірки дотримання ви мог податкового та валютного законодавства ТОВ "СНВК "Елек троспецмонтаж", код за ЄДРПОУ 35629815, за період з 01.01.2008р. по 30.06.2009р." й с кладання 22 жовтня 2009р. направле ння № 1317; визнання протиправни м та скасування наказу від 22 ж овтня 2009р. № 1099 Ленінської м іжрайонної державної податк ової інспекції у м. Луганську "Про продовження терміну про ведення планової виїзної пер евірки дотримання вимог пода ткового та валютного законод авства ТОВ "СНВК "Електроспец монтаж", код за ЄДРПОУ 35629815, за пе ріод з 01.01.2008р. по 30.06.2009р. не підляга ють задоволенню за їх необґр унтованістю.
Також в судовому засіданн і встановлено, що відповідач ем допущена бездіяльність, я ка виявилась у неоформленні результатів проведення план ової виїзної перевірки дотри мання вимог податкового та в алютного законодавства ТОВ " СНВК "Електроспецмонтаж" від повідно до норм чинного зако нодавства.
Судом не приймається як дос товірний доказ відмови посад ових осіб ТОВ «СНВК «Електро спецмонтаж» акт про відмову від допуску до перевірки за № 2217/1 від 23.10.2009 року, підписаного пр ацівниками Ленінської М ДПІ у м. Луганську Гуменюко м М.С., Барковим В.А., Сер дюк Л.А., оскільки в судовому засіданні достовірно встано влено факт недопуску фахівці в МДПІ на перевірку, а не відмо ви посадових осіб від її пров едення. Зазначений висновок підтверджується постановою Ленінського районного суду м. Луганська від 16.11.2009 року, зали шеної в силі постановою апел яційного суду Луганської обл асті від 06.04.2010, якою був встанов лений факт саме недопуску фа хівців Ленінської МДПІ 23. 10.2009 р. до проведення планової д окументальної перевірки дир ектором Браславським С.П. , який є посадовою ТОВ «СНВК « Електроспецмонтаж». Судом за гальної юрисдикції не встано влювався факт відмови посадо вих осіб від допуску до перев ірки. Відомості в акті № 2217/1 від 23.10.2009 року щодо відмови посадов их осіб від проведення перев ірки також спростовуються на даними позивачем доказами: к опіями посвідчень про відряд ження, відповідно до яких дир ектор та головний бухгалтер 23.10.2009 року знаходилися у відряд женні в м. Красний Луч, знаходж енням головного бухгалтера в приміщенні виконавчої дирек ції Луганського обласного ві дділення Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності та відпові дно були відсутні на підприє мстві. Також безпосередньо с ам свідок Гуменюк М.С. в су ді дав пояснення, що у зв' язк у саме з відсутністю посадов их осіб ТОВ «СНВК «Електросп ецмонтаж» 23.10.2009 на підприємств і неможливо було розпочати п родовження перевірки.
При цьому відповідачем зов сім не надані докази в підтве рдження з' ясування обстави н відсутності 23.10.2009 посадових о сіб ТОВ «СНВК «Електроспецмо нтаж» 23.10.2009, хоча в силу вимог ст . 11 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право одержувати у плат ників податків (посадових ос іб платників податків) поясн ення з питань, що виникають пі д час перевірок та стосуютьс я реалізації повноважень орг анів державної податкової сл ужби, встановлених цим та інш ими законами України. В даном у випадку відповідач в періо д з 26.10.2009 по 05.11.2009 зовсім всуперере ч вимогам ст. 11 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні» не реалізовув ав надані йому повноваження щодо з' ясування причин недо пуску податківців 23.10.2009 до прод овження перевірки та можливо сті розпочати подовжену пере вірку з 26.10.2009.
Також безпідставними є пос илання відповідача на відмов у посадових осіб ТОВ «СНВК «Е лектроспецмонтаж» від допус ку до продовження перевірки 22.10.2009, оскільки відповідно до ді ючого законодаства в цьому в ипадку посадові особи податк ової інспекції повинні були скласти відповідний акт, одн ак такого акту відповідачем в якості доказів не надано. Ві дповідачем наданий акт про в ідмову від проведення переві рки тільки 23.10.2009. Вказані обстав ини підтверджують пояснення представників позивача Зд єтовецької та Бузикіна про те, що працівники податко вої інспекції не повідомили їх про продовження термінів перевірки 22.10.2009.
З аналізу норм законодавст ва: Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні», Методичних рекомендаці й щодо порядку взаємодії між підрозділами органів держав ної податкової служби Україн и при організації та проведе нні перевірок платників пода тків, затверджених наказом Д ержавної податкової адмініс трації від 27.05.2008 р. № 355, Порядку оф ормлення результатів невиїз них документальних, виїзних планових та позапланових пер евірок з питань дотримання п одаткового, валютного та інш ого законодавства, зареєстро ваного в Міністерстві юстиці ї України 25 серпня 2005 р. за N 925/11205, як і регулюють спірні правовідн осини, вбачається, що не перед бачено продовження термінів подовженої перевірки, а вста новлений чіткий механізм (п. 1.17 Методичних рекомендацій) з ' ясування причин порушення термінів та зазначення в акт і перевірки причин їх поруше ння.
В даному випадку відповіда ч з 26.10.2009 по 17.11.2009 зовсім не вживав ніяких заходів для проведенн я подовженої перевірки. Суд к ритично оцінює як доказ лист від 17.11.2009 відповідача на адресу прокурора Кам' янобрідсько го району м. Луганська з проха нням внести керівництву ТОВ «СНВК «Електроспецмонтаж» п исьмовий припис про усунення порушень у вигляді недопуск у фахівців Ленінської МД ПІ у м. Луганську до подальшої перевірки додержання законо давства у діяльності підприє мства, зобов' язавши керівни ків підприємства допустити п рацівників інспекції до пода льшої перевірки на строк, виз начений законодавством, оскі льки відповідачем не надано, а судом не виявлено жодного д оказу відмови посадових осіб ТОВ «СНВК «Електроспецмонта ж» від допуску до продовженн я перевірки. В судовому засід анні встановлений факт недоп уску 23.10.2009 посадовими особами п озивача представників відпо відача. При цьому в судовому з асіданні не знайшли підтверд ження посилання відповідача у листі від 17.11.2009 на наполеглив е ухилення посадовців ТОВ «С НВК «Електроспецмонтаж» від надання працівникам інспекц ії можливості завершити пере вірку.
Таким чином, позивач надав с уду належні докази в обґрунт ування позовних вимог про ви знання протиправною бездіял ьності відповідача щодо не о формлення результатів прове дення планової виїзної перев ірки дотримання вимог подат кового та валютного законода вства та зобов' язання офор мити результати перевірки, я к це передбачено частиною 1 ст атті 11 Кодексу адміністратив ного судочинства України, в я кій зазначено, що розгляд і ви рішення справ в адміністрати вних судах здійснюється на з асадах змагальності сторін т а свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні п еред судом їх переконливості , а також частиною 1 статті 71 Код ексу адміністративного судо чинства України, в якій зазна чено, що кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, що є підставою для часткового задоволення позо ву.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 158-163, 1 67 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Спеціалізована наук ово-виробнича компанія «Елек троспецмонтаж» до Ленінсь кої міжрайонної державної податкової інспекції в м. Луг анську про визнання протипра вними дій та бездіяльності, с касування наказу, зобов' яза ння вчинити певні дії задово льнити частково.
Відмовити Товариству з обм еженою відповідальністю «Сп еціалізована науково-виробн ича компанія «Електроспецмо нтаж» в задоволенні позовних вимог про визнання протипра вними дій Ленінської між районної державної податков ої інспекції в м. Луганську що до прийняття 22 жовтня 2009 року н аказу № 1099 «Про продовження те рміну проведення планової ви їзної перевірки дотримання в имог податкового та валютног о законодавства ТОВ «СНВК «Е лектроспецмонтаж» за період з 01.01.2008 по 30.06.2009» й складання 22 жовт ня 2009 направлення № 1317; визнання протиправним та скасування наказу від 22 жовтня 2009 року № 1099 « Про продовження терміну пров едення планової виїзної пере вірки дотримання вимог подат кового та валютного законода вства ТОВ «СНВК «Електроспец монтаж» за період з 01.01.2008 по 30.06.2009» та направлення № 1317, видане 22 жо втня 2009 Ленінською міжрай онною державною податковою і нспекцією в м. Луганську, за не обґрунтованістю.
Визнати протиправною бездіяльність Ленінської міжрайонної державної под аткової інспекції в м. Луганс ьку щодо не оформлення резул ьтатів проведення планової в иїзної перевірки дотримання вимог податкового та валютн ого законодавства ТОВ «СНВК «Електроспецмонтаж» за пері од з 01.01.2008 по 30.06.2009», яка здійснювал ася на підставі наказу Лені нської міжрайонної держав ної податкової інспекції в м . Луганську від 25.09.2009 №1013 та напра влення від 25.09.2009 за №1227 та наказу Ленінської міжрайонної державної податкової інспек ції в м. Луганську від 22.10.2009 № 1099 та направлення від 22.10.2009 №1317.
Зобов' язати Ленінську міжрайонну державну податк ову інспекцію в м. Луганську о формити відповідно до норм ч инного законодавства Україн и результати проведення план ової виїзної перевірки дотри мання вимог податкового та в алютного законодавства ТОВ « СНВК «Електроспецмонтаж» за період з 01.01.2008 по 30.06.2009», яка здійс нювалася на підставі наказу Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії в м. Луганську від 25.09.2009 №1013 та н аправлення від 25.09.2009 за №1227 та на казу Ленінської міжрайо нної державної податкової ін спекції в м. Луганську від 22.10.2009 № 1099 та направлення від 22.10.2009 №1317.
Стягнути з державног о бюджету України на користь Товариства з обмеженою відп овідальністю «Спеціалізова на науково-виробнича компані я «Електроспецмонтаж» судов і витрати у розмірі 3,4 грн.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прог олошення, а в разі складення постанови у повному обсязі в ідповідно до ст. 160 цього Кодек су - з дня складення в повном у обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності о соби, яка бере участь у справі , то строк подання заяви про ап еляційне оскарження обчислю ється з дня отримання нею коп ії постанови. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяг ом двадцяти днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження. Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Кодек сом адміністративного судоч инства України, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, вст ановлений цим Кодексом, пост анова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови скл адено та підписано 11 червня 2010 року.
Суддя Борзаниця С.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2010 |
Оприлюднено | 23.07.2010 |
Номер документу | 10093875 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Ляшенко Дмитро Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Борзаниця С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні