ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Львів
23 червня 2010 р. р. № 2а-8195/09/1370
ТзОВ "Кур"єр, ЛТД"
до Державна податкова інспе кція у м.Червонограді
про про визнання рішення неді йсним ,
23 червня 2010 року Справа №2а-819 5/09/1370
«17»год. «56»хв. м. Львів, ву л. Чоловського, 2
Зал суд ових засідань № 7
Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого-судді Карп' як О.О.,
при секретарі судового зас ідання Занов' як О.П.,
за участю представників ст орін:
від позивача - Стадни к Н.П. (директор)
від відповідача - Тка ч А.Ф. (довіреність від 08.12.2009 ро ку №17002/10-012)
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за п озовом Товариства з обмежено ю відповідальністю «Кур' єр »ЛТД до Державної податкової інспекції у м. Червонограді п ро визнання нечинним рішення ,-
в с т а н о в и в :
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Кур' єр »ЛТД звернулось до суду з адм іністративним позовом до Дер жавної податкової інспекції у м. Червонограді про визнанн я нечинним рішення від 06.11.2009 рок у №0002112381/0 про застосування штра фних (фінансових санкцій) в су мі 5923,55 грн.
Ухвалою від 14 грудня 2009 року в ідкрито провадження у справі .
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що в рішенні про засто сування штрафних санкцій заз начено, що воно прийняте на пі дставі акта перевірки від 26.10.20 09 року №19891313/23/22405163, про існування я кого їм не відомо, 26.10.2009 року ТзО В «Кур' єр ЛТД»не перевірявс я. Всі розпорядчі документи т а документи, що пов' язані з т оварообігом зберігаються в б ухгалтерії, що розташована з а юридичною адресою, а не в каф е. Чинним законодавством не п ередбачено таких повноваже нь органів ДПІ як зняття факт ичних залишків товарів та не передбачено складання відом остей залишків товарів. Пози вач вважає, що не відповідают ь фактичним обставинам зафі ксовані в акті перевірки пор ушення з приводу встановлено ї невідповідності готівкови х коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, заз начених у денному звіті РРО н а суму 236,21 грн. Така невідпо відність зумовлена тим, що мі ж позивачем та Фізичною особ ою - підприємцем ОСОБА_4 у кладено договір №16-4 у відпові дності до якого ТзОВ «Кур' є р»ЛТД надало підприємцю у ти мчасове володіння і користув ання місце (площу) у закладі ка фе для встановлення останнім музичного апарату. Згідно ак та прийому - передачі від 21.02.20 09 року та п. 5.3 договору підприє мець ОСОБА_4 передала ТзОВ «Кур' єр»ЛТД розмінну монет у на загальну суму 200 грн. Тому п озивач вважає, що невідповід ність сум готівкових коштів від продажу товарів становил а лише 36,21 грн., яка виникла в нас лідок не роздрукування чека при розрахунку клієнта в при сутності працівників ДПС. У с воєму поясненні на ім' я дир ектора бармен пояснила цей ф акт своєю розгубленістю та з бентеженням.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала повністю з під став, наведених у позовній за яві та додаткових поясненнях , просить задоволити позовні вимоги повністю.
Представник відповідача п роти позову заперечив, однак підстав для заперечень не на вів, письмових заперечень на позов не подав. Свою позицію о бґрунтовував тільки пояснен нями свідка.
Повний текст постанови виг отовлений і підписаний 25 черв ня 2010 року.
Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставників сторін, допитав ши свідків, дослідивши та оці нивши докази, які мають значе ння для справи, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Кур' єр»ЛТД зареєстроване Виконавчим ко мітетом Червоноградської мі ської ради Львівської област і 11.07.1995 року , № запису 1 419 120 0000000265 , ідентифікаційний код 22405163, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юри дичної особи, копія якого є в м атеріалах справи.
На підставі направлення №318 4 від 07.10.2009 року працівниками ДП А у Львівській області Олес ькевич Т.Є. та Кабан О.О. 09 .10.2009 року проведено перевірку ТзОВ «Кур' єр»ЛТД за дотрима нням порядку проведення розр ахунків за товари (послуги), ви мог з регулювання обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій, на підставі я кої складено акт.
На підставі акта перевірки від 09.10.2009 року ДПІ в м. Червоног раді винесено рішення від 06.11. 2009 року №0002112381/0про застосування штрафних (фінансових) санкці й до позивача в розмірі 5923,55 гр н. за порушення п.1, 2, 12, 13 ст.3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»на підставі п.11 ст.11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»та п.1 ст .17, ст. 20 ,ст. 22 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг».
В акті перевірки зазначено , що перевіркою встановлено п орушення ведення обліку това рних запасів, відсутні за міс цем реалізації прихідні доку менти на товар, який знаходит ься в реалізації на загальну суму 2280,00 грн. (п.2.2.14 акта - додаток №3); невідповідність сум готів кових коштів 236,21 грн.(п.2.2.13 акта); н е роздруковується розрахунк овий документ (п.2.2.8 акта).
В судовому засіданні, відп овідно до ст. 65 КАС України, бу в допитаний як свідок держа вний податковий інспектор О леськевич Тарас Євгенович.
З пояснень свідка Олесь кевич Т.Є. вбачається, що пі д час проведення перевірки к ерувались ст. 3 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг», ст. 11 З акону України «Про державну податкову службу в Україні». Стосовно встановлення залиш ків готівки в касі пояснив, що гроші були перераховані всі , які містились у місці здійсн ення розрахунків. Також пояс нив, при розрахунку ними, барм еном не вибито чек ,що зафіксо вано в акті перевірки; на місц і реалізації були відсутні п рихідні документи на товари згідно додатку 3 до акта.
Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» від 06.07.1995, № 265/95-ВР із змінами і доп овненнями (далі Закон 265/95), місц е проведення розрахунків - мі сце, де здійснюються розраху нки із покупцем за продані то вари (надані послуги) та збері гаються отримані за реалізов ані товари (надані послуги) го тівкові кошти, а також місце о тримання покупцем попереднь о оплачених товарів (послуг) і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо.
Відповідно до п.13 ст.3 Закон 265/ 95, суб'єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або в безготівковій ф ормі (із застосуванням платі жних карток, платіжних чеків , жетонів тощо) при продажу тов арів (наданні послуг) у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг зобов'язані за безпечувати відповідність с ум готівкових коштів на місц і проведення розрахунків сум і коштів, яка зазначена в денн ому звіті реєстратора розрах ункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі прода жу за розрахунковими квитанц іями, виданими з початку робо чого дня.
З акта перевірки та пояснен ь свідка вбачається, що суми г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків не відп овідали сумі коштів, яка зазн ачена в денному звіті реєстр атора розрахункових операці й в розмірі 236,21 грн.
Відповідно до п.12 ст. 3 Закону 265/95, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції в готів ковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням плат іжних карток, платіжних чекі в, жетонів тощо) при продажу то варів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановлено му законодавством, облік тов арних запасів на складах та/а бо за місцем їх реалізації, зд ійснювати продаж лише тих то варів, які відображені в тако му обліку, за винятком продаж у товарів особами, які відпов ідно до законодавства оподат ковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарі в (наданих послуг).
Позивач стверджував, що так і документи містились за юри дичною адресою, а не за місцем реалізації.
Відповідно до пп.1,2 Закону 265/95 , суб'єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або в безготівковій фо рмі (із застосуванням платіж них карток, платіжних чеків, ж етонів тощо) при продажу това рів (наданні послуг) у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг зобов'язані про водити розрахункові операці ї на повну суму покупки (надан ня послуги) через зареєстров ані, опломбовані у встановле ному порядку та переведені у фіскальний режим роботи реє стратори розрахункових опер ацій з роздрукуванням відпов ідних розрахункових докумен тів, що підтверджують викона ння розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування м зареєстрованих у встановле ному порядку розрахункових к нижок; видавати особі, яка отр имує або повертає товар, отри мує послугу або відмовляєтьс я від неї, розрахунковий доку мент встановленої форми на п овну суму проведеної операці ї.
Як вказано у позовній заяві , барменом не роздруковуєтьс я розрахунковий документ на суму 36,21 грн. у зв' язку з розгу бленістю та збентеженням.
Відповідно до п.1 ст.17 Закону 265/95, за порушення вимог цього З акону до суб'єктів підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенн ям відповідних органів держа вної податкової служби Украї ни застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п' ятикратному розмірі вартост і проданих товарів (наданих п ослуг), на які виявлено невідп овідність, - у разі проведення розрахункових операцій на н еповну суму вартості продани х товарів (наданих - послуг), у р азі непроведення розрахунко вих операцій через реєстрато ри розрахункових операцій, у разі нероздрукування відпов ідного розрахункового докум ента, що підтверджує виконан ня розрахункової операції, а бо проведення її без викорис тання розрахункової книжки.
Відповідно до ст.20 Закону 265/95, до суб'єктів підприємницько ї діяльності, що здійснюють р еалізацію товарів, які не обл іковані у встановленому поря дку, застосовується фінансов а санкція у розмірі подвійно ї вартості необлікованих тов арів за цінами реалізації, ал е не менше десяти неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян.
Відповідно до статті 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво: здійснювати контроль з а додержанням порядку провед ення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановл еному законом порядку; засто совувати до платників податк ів фінансові (штрафні) санкці ї, стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, пор ядку та розмірі, встановлени х законодавством, а також стя гувати до державного бюджету суми заборгованості суб'єкт ів господарювання за кредита ми, залученими державою або п ід державні гарантії, бюджет ними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворо тній основі, та нарахованої н а неї пені у порядку, передбач еному Законом України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами".
Відповідно до ч.3 ст.2 КАС Ук раїни, у справах щодо оскарже ння рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони: 1) на підставі, у ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією та законами України; 2)з викори станням повноваження з метою , з якою це повноваження надан о; 3) обґрунтовано, тобто з урах уванням всіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії); 4)безстор онньо (неупереджено); 5) доброс овісно; 6) розсудливо; 7) з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; 8) п ропорційно, зокрема з дотрим анням необхідного балансу мі ж будь - якими несприятливим и наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, н а досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахування м права особи на участь у проц есі прийняття рішення; 10) своє часно, тобто протягом розумн ого строку.
Таким чином, суд, перевіри вши обставини передбачені ч. 3 ст.2 КАС України, вважає, що по зовні вимоги є безпідставним и та необґрунтованими ,право вих підстав для скасування р ішення від 06.11.2009 року №0002112381/0 про з астосування штрафних (фінанс ових санкцій) в сумі 5923,55 грн. нем ає.
Щодо судових витрат, то у в ідповідності до вимог ст.94 КАС України, такі належить покла сти на позивача.
Керуючись ст.ст. 71, 76,77, 86, 87, 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. У задоволен ні адміністративного позову відмовити повністю.
2. Судові витра ти покласти на позивача.
Сторони та інші особи, як і беруть участь у справі, а так ож особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив пита ння про їхні права, свободи, ін тереси чи обов' язки, мають п раво оскаржити в апеляційном у порядку постанову суду пер шої інстанції повністю або ч астково в порядку і строки вс тановлені ст. 186 КАС України.
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанц ії спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскар ження і вимоги до суду апеляц ійної інстанції викладаютьс я в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження рішення та апеляційна скарга подаються до адмініст ративного суду апеляційної інстанції через суд першої і нстанції, який ухвалив оскар жуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з дн я складення в повному обсязі . Якщо постанову було проголо шено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційн е оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови. Апеляційна скарга на п останову суду першої інстанц ії подається протягом двадця ти днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.
Суддя Карп'як О.О.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 23.07.2010 |
Номер документу | 10096024 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні