УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2013 року Справа № 29494/10/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
головуючого-судді Довга О.І.,
судді Ліщинський А.М.,
судді Запотічний І.І.
за участю секретаря судового засідання Коцур В.К.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Кур'єр» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2010 року у справі № 2а-8195/09/1370 за позовом ТзОВ «Кур'єр» до Державної податкової інспекції у м. Червонограді Головного управління Міндоходів у Львівській області про визнання нечинним рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Кур'єр» ЛТД звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Червонограді про визнання нечинним рішення від 06.11.2009 року №0002112381/0 про застосування штрафних (фінансових санкцій) в сумі 5923,55 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наступне. У рішенні про застосування штрафних санкцій зазначено, що воно прийняте на підставі акта перевірки від 26.10.2009 року №19891313/23/22405163, про існування якого Товариству не було відомо. 26.10.2009 року за адресою ТзОВ «Курєр ЛТД» перевірка не проводилась. Первинні бухгалтерські документи ТзОВ «Кур'эр» знаходяться у бухгалтерії Товариства не у кафе, відтак не було можливості надати документи, які витребовувались перевіряючими. Чинним законодавством не передбачено таких повноважень органів ДПІ як зняття фактичних залишків товарів, та не передбачено складання відомостей залишків товарів. Позивач вважає, що не відповідають фактичним обставинам зафіксовані в акті перевірки порушення з приводу встановленої невідповідності готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначених у денному звіті РРО на суму 236,21 грн., так як така невідповідність зумовлена тим, що між позивачем та Фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 укладено договір №16-4 відповідно до якого ТзОВ «Кур'єр» ЛТД надало підприємцю у тимчасове володіння і користування місце (площу) у закладі кафе для встановлення останнім музичного апарату. Згідно акта прийому передачі від 21.02.2009 року та п. 5.3 договору підприємець передала ТзОВ «Кур'єр» ЛТД розмінну монету на загальну суму 200 грн. Тому позивач вважає, що невідповідність сум готівкових коштів від продажу товарів становила лише 36,21 грн., яка виникла внаслідок не роздрукування чека при розрахунку клієнта в присутності працівників ДПС.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2010 року у задоволені адміністративного позову відмовити повністю.
Не погодившись із постановою суду першої інстанції ТзОВ «Кур'єр» подало апеляційну скаргу . З посиланням на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2010 року скасувати, та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги повністю.
Представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Кур'єр» підтримує вимоги апеляційної скарги.
Представник відповідача просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
За клопотанням відповідача проведено заміну ДПІ у м. Червонограді на правонаступника ДПІ у м. Червонограді Головного управління Міндоходів у Львівській області.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення осіб, які беруть участь в справі і з'явилися в судове засідання суду апеляційної інстанції, перевіривши матеріали справи та обговоривши підстави і межі апеляційної скарги, вважає, що в задоволені апеляційної скарги слід відмовити.
На підставі направлення № 3184 від 07.10.2009 року працівниками ДПА у Львівській області Олеськевич Т.Є. та Кабан О.О. 09.10.2009 року проведено перевірку ТзОВ «Кур'єр» ЛТД за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, на підставі якої складено акт.
За наслідками акта перевірки від 09.10.2009 року ДПІ в м. Червонограді Головного управління Міндоходів у Львівській області винесено рішення від 06.11.2009 року №0002112381/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій до позивача в розмірі 5923,55 грн. за порушення п.1, 2, 12, 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на підставі п.11 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та п.1 ст. 17 , ст. 20 ,ст. 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» .
В акті перевірки зазначено, що перевіркою встановлено порушення ведення обліку товарних запасів, відсутні за місцем реалізації прихідні документи на товар, який знаходиться в реалізації на загальну суму 2280,00 грн. (п.2.2.14 акта - додаток №3); невідповідність сум готівкових коштів 236,21 грн.(п.2.2.13 акта); не роздруковується розрахунковий документ (п.2.2.8 акта).
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995, № 265/95-ВР із змінами і доповненнями ( Закон 265/95), місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Відповідно до п.13 ст.3 Закон 265/95, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Актом перевірки підтверджується, що суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків не відповідали сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій в розмірі 236,21 грн.
Відповідно до п.12 ст. 3 Закону 265/95, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).
Позивач стверджував, що такі документи містились за юридичною адресою, а не за місцем реалізації.
Відповідно до пп.1,2 Закону 265/95, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом , із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Судом першої інстанції встановлено, та підтверджено самим скаржником, що барменом не роздрукований розрахунковий документ на суму 36,21 грн. у зв'язку з розгубленістю та збентеженням.
Відповідно до п.1 ст.17 Закону 265/95, за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Згідно ст.20 Закону 265/95, до суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Стаття 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачає - органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірі, встановлених законодавством, а також стягувати до державного бюджету суми заборгованості суб'єктів господарювання за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, та нарахованої на неї пені у порядку, передбаченому Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" .
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції зазначає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.
Керуючись ст. 160, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Кур'єр» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 23.06.2010 року у справі № 2а-8195/09/1370 без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом 20-ти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя Довга О.І.
Судді Ліщинський А.М.
Запотічний І.І.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2013 |
Оприлюднено | 11.11.2013 |
Номер документу | 34630946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довга О.І.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні