38/243
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.08.06 р. Справа № 38/243
Господарський суд Донецької області у складі судді Радіонової О.О.
при секретарі судового засіданні Зікєєвої Л.П.
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Донецьку справу
за позовом Кремінського районного центру зайнятості – робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування на випадок безробіття м.Кремінна Луганської області
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю “Гранум” м.Миколаївка Донецької області
про стягнення заборгованості у сумі 14 670 грн. 82 коп.
Представники:
від позивача: не з”явився
від відповідача: не з”явився
Суть справи:
Позивач, Кремінський районний центр зайнятості – робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування на випадок безробіття м.Кремінна Луганської області звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Гранум” м.Миколаївка Донецької області про стягнення заборгованості по страховим внескам у сумі 14 670 грн. 82 коп.
У зв'язку з набуттям чинності з 01.11.2005р. Закону України “Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України” № 2953-1У від 06.10.2005р., яким пункти 6 та 7 розділу У11 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України були викладені в новій редакції, згідно якої до початку діяльності окружного адміністративного суду позовні заяви у господарських справах, що віднесені цим Кодексом до адміністративної юрисдикції, заяви (подання) про перегляд судових рішень у зв'язку з нововиявленими та винятковими обставинами у таких справах, розглядаються господарським судом в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, 03.07.2006р. судом було відкрито провадження в адміністративній справі № 38/243, оскільки у спірних правовідносинах виконавча дирекція Фонду соціального страхування, його робочі органи, виступають як суб'єкти владних повноважень у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та відповідають вимогам, передбаченим ст. 3 КАС України.
Відповідач до попереднього судового засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, про що свідчить відмітка канцелярії господарського суду та поштове повідомлення № 397978 про направлення відповідачу судової повістки, яку отримано уповноваженою особою Швидкою.
Згідно ч. 2 ст.128 КАС України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони..., або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Позивачу роз'яснені права та обов'язки згідно вимог ст.ст. 49, 51 КАС України.
Судом складений протокол судового засідання згідно вимог ст. 45 КАС України.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення уповноваженого представника позивача, господарський суд ,-
ВСТАНОВИВ:
Кремінський філіал Товариства з обмеженою відповідальністю “Гранум” зареєстрований як платник страхових внесків до Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування на випадок безробіття 30 січня 2002р. під № 1450.
Згідно довідки з ЄДРПОУ № 21883 Кремінська філія Товариства з обмеженою відповідальністю “Гранум” зареєстрована у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України без права юридичної особи ( ідентифікаційний код 26130757).
20 жовтня 2005 року позивачем була проведена перевірка Кремінського філіалу ТОВ “Гранум”, що підтверджується актом № 108 за період з 01.07.2003р. по 30.06.2005р., внаслідок якої встановлено ряд порушень законодавства щодо несвоєчасної сплати страхових внесків до Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі –Фонд).
Акт перевірки керівництвом філії не підписаний, але в акті зазначено, що керівник КФ ТОВ “Гранум” Бондарь М.П. та головний бухгалтер Єфімцева Н.С. з актом перевірки ознайомлені, але від підпису відмовилися, не пояснюючи причин відмови.
Актом встановлено, що відповідач має прострочену заборгованість по сплаті страхових внесків у сумі 13 026,72 грн. та нарахована пеня у сумі 1644 грн. 10 коп., а всього 14 670,82 грн.
14.02.2006р. на ім”я керівника ТОВ “Гранум” була направлена претензія № 2 на суму 14 670,82 грн, яка залишена без відповіді та реагування.
Оскільки до теперішнього часу недоїмка та пеня не погашені, позивач просить стягнути з відповідача заборгованість по сплаті страхових внесків у сумі 13 026,72 грн. та пеню у розмірі 1644 грн. 10 коп., а всього 14 670,82 грн.
Згідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на заяву № 1450, розпорядження від 28.01.2001р. № 80, акт звірки від 20.10.2005р., довідку з ЄДРПОУ № 21883, розрахункові відомості за 9 місяців 2005р. та за 2005р., претензію від 14.02.2006р., акт перевірки № 108 від 20.10.2005р., розрахунки до акту, розрахунок суми недоїмки та пені за спірний період, правоустановчі документи тощо.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні відповідно ч. 1 ст. 86 КАС України.
Відповідно до ч.2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно зі ст. 2 Закону України “Про судоустрій” суд здійснює правосуддя відповідно до принципу верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Частиною 3 ст. 3 зазначеного Закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України і законами. Відповідно до частини 1 ст. 6 цього самого Закону всім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Відповідно до частини 3 ст. 6 цього Закону ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.
Відповідно до ст. 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхові фонди є органами, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, провадять збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами. Отже, у відповідних правовідносинах виконавчі дирекції Фондів соціального страхування, їх робочі органи виступають як суб'єкти владних повноважень у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Законодавство про страхування на випадок безробіття складається з Основ
законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, цього Закону, Закону України “Про зайнятість населення” та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України ( ч. 1 ст. 3 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” від 02.03.2000р. № 1533-Ш).
Позивач обґрунтовує свої вимоги нормами Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” (далі –Закон), тому судом при розгляді справи застосовані норми відповідного Закону, оскільки суд не має права самостійно змінювати підставу або предмет позову.
В силу ст. 8 Закону, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду. При цьому, Фонд є цільовим централізованим страховим, некомерційною самоврядною організацією.
Відповідно до ч. 3 вказаної норми, діяльність Фонду регулюється Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Законом України “Про зайнятість населення”, Законом України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” та статутом Фонду, який затверджується правлінням Фонду.
Разом з тим, згідно п.2 ст.10 Закону, управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду, а в силу ч. 1 ст. 12 Закону, виконавча дирекція як виконавчий орган правління забезпечує виконання рішень правління. При цьому, функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості, які є робочими органами виконавчої дирекції Фонду виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості, які є робочими органами виконавчої дирекції Фонду.
Частиною 2 ст. 12 Закону визначені повноваження робочих органів виконавчої дирекції Фонду, до яких, зокрема належать: проведення збору страхових внесків (п.2); контроль правильності нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття ( п.5); представництво інтересів Фонду в судових та інших органах (п.6).
З набуттям чинності Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” всі роботодавці (підприємства, установи та фізичні особи, які використовують найману працю) повинні сплачувати внески до відповідних цільових страхових фондів за найманих працівників у порядку і розмірах, передбачених цим Законом. Обов'язковість сплати страхових внесків на випадок безробіття для роботодавців встановлена пп.2 п.2 ст. 35 Закону, відповідальність за несвоєчасність та неповноту сплати страхових внесків передбачено ст. 38 цього Закону.
Відповідно ч.2 ст. 38 Закону, не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.
Відповідач не виконував покладені на нього вказаним Законом обов'язки по сплаті страхових внесків, а отже зобов'язаний нести передбачену відповідальність по сплаті недоїмки та пені.
Вимоги позивача підтверджуються представленими доказами по справі та не спростовуються жодним доказом відповідача.
З огляду на вищенаведені норми законодавства, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
На момент розгляду справи Товариство з обмеженою відповідальністю “Гранум” м.Миколаївка Донецької області значиться в Єдиному реєстрі підприємств та організацій України ( ідентифікаційний код 31586254) як юридична особа, що підтверджується довідкою Головного управління статистики у Донецькій області від 28.08.2006р. № 22-2/2674.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно вимог ч. 4 ст. 94 КАС України.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст.17, 48, 69, 71, 87, 89, 94, 122-154, 160, 162, 163, пунктів 2-1, 6,7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Законом України “Про загальнообов”язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”, господарський суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Кремінського районного центру зайнятості – робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування на випадок безробіття м.Кремінна Луганської області про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю “Гранум” м.Миколаївка Донецької області заборгованості по страховим внескам у сумі 14 670 грн. 82 коп., задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Гранум” м.Миколаївка Донецької області (84245, Донецька область, м.Миколаївка, вул. Щорса,5 , р/р 260095599 ДОД АППБ “Аваль”, МФО відсутнє, ЄДРПОУ 31586254) на користь Кремінського районного центру зайнятості – робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування на випадок безробіття м.Кремінна Луганської області прострочену заборгованість(недоїмку) у сумі 13 026,72 грн. та пеню у розмірі 1644,01 грн., а всього 14 670,82 грн. (92900, Луганська область, м. Кремінна, пл.Красна, 6, р/р 37171974900151 відділення Держказначейства в Кремінському районі банк УДК в Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 24048615).
Текст постанови оголошений у судовому засіданні 28.08.2006р.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Радіонова О.О.
Надруковано 3 примірника:
1 –до справи
2 –сторонам у справі
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 101718 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бондарєв Едуард Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні