Ухвала
від 09.12.2021 по справі 817/76/16
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

09 грудня 2021 року м. Рівне №817/76/16 Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Махаринця Д.Є. матеріали адміністративної справи за позовом

Приватного акціонерного товариства "Рокитнівський скляний завод" доСарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про заміну сторони, визнання поважною причину пропуску строку та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, В С Т А Н О В И В :

У провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом Приватного акціонерного товариства "Рокитнівський скляний завод" до Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання недійснити та скасування податкових повідомлень рішень.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 14.06.2016 у справі №817/76/16 позов Приватного акціонерного товариства Рокитнівський скляний завод до Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області форми В1 №0000032200 від 04.01.2016;

визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області форми В4 №0000022200 від 04.01.2016;

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення- рішення Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області форми Р №0000012200 від 04.01.2016 в частині збільшення Приватному акціонерному товариству Рокитнівський скляний завод суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів на суму 748 486 грн. 50 коп. в тому числі: 498 991 грн. основного зобов`язання та 249 495 грн. 50 коп. штрафними (фінансовими) санкціями.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Присуджено на користь позивача Приватного акціонерного товариства Рокитнівський скляний завод за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області судовий збір у розмірі 19 816,50 грн.

Постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 24.10.2016 по справі №817/76/16, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 14 червня 2016 року скасував, прийняв нову постанову, якою скасував в частині відмови у задоволенні позову.

Прийняв в цій частині нову постанову, якою позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Сарненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області форми Р №0000012200 від 04.01.2016 в частині збільшення Приватного акціонерного товариства Рокитнівський скляний завод суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів на суму 1 707 639,00 грн., в тому числі 1 138 426,00 грн. основного зобов`язання та 569 213,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Присуджено на користь позивача Приватного акціонерного товариства Рокитнівський скляний завод за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області судовий збір в розмірі 75 630,12 грн.

Постановою Верховного Суду від 26.02.2021 по справі № 817/76/16 Верховним Судом у складі суддів Касаційного адміністративного суду постановлено:

Касаційну скаргу Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області залишити без задоволення.

Постанову Житомирського апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2016 року по справі №817/76/16 залишити без змін.

На адресу суду надійшла заява позивача про заміну відповідача його правонаступником та про визнання поважними причини пропуску строку, який надається для пред`явлення виконавчого документа до виконання та поновити пропущений строк пред`явлення виконавчого листа по справі №817/76/16.

Вирішуючи вказану заяву, суд виходить з такого.

Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України Про утворення Державної фіскальної служби від 21.05.014 №160, утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 № 236 затверджено Положення про Державну фіскальну службу України.

Відповідно до п.1 цього Положення, Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Пунктом 7 Положення встановлено, що ДФС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

ДФС та її територіальні органи є органами доходів і зборів.

До ЄДР внесено запис від 15.09.2014 про проведення державної реєстрації юридичної особи Головного управління ДФС у Рівненській області, код ЄДРПОУ 39394217.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 №296 постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби, зокрема, Головного управління ДФС у Рівненській області: Державна податкова інспекція у м. Рівному Головного управління ДФС, Дубенська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС, Рівненська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС, Сарненська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС.

Наказом ДПС від 01.02.2019 № 80 затверджено Положення про Головне управління ДФС у Рівненській області, відповідно до пункту 1 якого, Головне управління ДФС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 39394217) є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління Міндоходів у Рівненській області, Державної податкової інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненської області, Дубенської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненської області, Рівненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненської області, Сарненської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненської області (код ЄДРПОУ 39505120).

Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України від 18.12.2018 № 1200, утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено Положення про Державну податкову службу України.

Відповідно до п.1 цього Положення, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.

Пунктом 7 Положення встановлено, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи.

ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (органами доходів і зборів).

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2, зокрема, до Головного управління ДПС у Рівненській області: Головне управління ДФС у Рівненській області.

А також, установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.

Згідно пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537, визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

До ЄДР внесено запис від 31.07.2019 про проведення державної реєстрації юридичної особи Головного управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449).

Наказом ДПС від 12.07.2019 № 14 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Рівненській області, відповідно до пункту 1 якого, Головне управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449) є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 39394217).

Головне управління ДФС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 39394217), станом на дату розгляду даної заяви перебуває в стані припинення.

Фактично, Головне управління ДФС у Рівненській області, як юридична особа не ліквідоване, проте його функціональні обов`язки були передані до Головного управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449).

Разом з тим, Головне управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449), з 16.10.2020 перебувало в стані припинення (запис №16081020000015074).

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання територіальних органів державної податкової служби від 30.09.2020 № 893 вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, до якого, у тому числі, включено Головне управління ДПС у Рівненській області.

Абзацами 3 та 4 пункту 2 вказаної Постанови встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї Постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї Постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державної податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї Постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї Постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

Наказом ДПС України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 30.09.2020 № 529 утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Рівненській області:

30.09.2020 проведено державну реєстрацію створення Головного управління ДПС у Рівненській області як відокремленого підрозділу (код ЄДРПОУ ВП 44070166) юридичної особи - ДПС України (код ЄДРПОУ 43005393), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис.

Наказом ДПС України Про затвердження положень про територіальні органи ДПС від 12.11.2020 №643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у Рівненській області.

Відповідно до абз. 3 ч .1 вказаного Положення Головне управління ДПС у Рівненській області, код ЄДРПОУ ВП 44070166, як відокремлений підрозділ ДПС України, є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142419).

Наказом ДПС України Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій від 24.12.2020 № 755 з 01.01.2021 розпочато здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893.

Головне управління ДПС у Рівненській області, код ЄДРПОУ 43142419, як юридичну особу, станом на дату складання даної заяви припинено, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено запис: дата запису - 01.10.2021, номер запису - 1006081110014015074, підстава - рішення щодо припинення.

Таким чинмо, Головне управління ДПС у Рівненській області, код ЄДРПОУ 43142419, як юридична особа ліквідоване, його функціональні обов`язки передані до Головного управління ДПС у Рівненській області, код ЄДРПОУ ВП 44070166, як територіального органу ДПС на правах відокремленого підрозділу.

За правилами ч.1 ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

При цьому, суд враховує, що функції держави не зникають із ліквідацією суб`єкта владних повноважень (крім випадку повної відмови держави від виконання певних функцій, що потребуватиме відповідних змін у законодавстві), а тому, у будь-якому випадку, враховуючи принцип безперервності влади, має бути вирішено питання про функціональне правонаступництво, навіть щодо суб`єкта який не має статусу юридичної особи публічного права.

Таким чином, суд дійшов висновку про наявність достатніх правових підстав для заміни відповідача у справі його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Рівненській області, код ЄДРПОУ ВП 44070166, як територіального органу ДПС на правах відокремленого підрозділу.

Що стосується заяви в частині, визнання поважними причини пропуску строку, який надається для пред`явлення виконавчого документа до виконання та поновити пропущений строк пред`явлення виконавчого листа по справі №817/76/16, суд зазначає таке.

Згідно зі ст.129-1 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до частин першої та другої статті 14 КАС України судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Згідно з ч.1 ст.370 КАС України, судове рішення, що набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Частиною першою статті 373 КАС України встановлено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції. Виконавчі листи викладаються в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом заповнення відповідних форм процесуальних документів, передбачених Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему, і підписуються електронним цифровим підписом судді (в разі колегіального розгляду - електронними цифровими підписами всіх суддів, які входять до складу колегії).

Відповідно до п.18.1 розділу VIІ "Перехідні положення" КАС України, до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів: оформлення і видача виконавчих документів здійснюється в паперовій формі судом, який ухвалив відповідне рішення, за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Оформлення і видача судових рішень, якими вносяться зміни до виконавчих документів (у тому числі поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання; заміну сторони виконавчого провадження), здійснюються у паперовій формі судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу (п.18.2 розділу VIІ "Перехідні положення" КАС України).

Згідно зі ст.1 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі Закон №1404-VIII), виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закону №1404-VIII виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Згідно з ч.4 ст.12 Закону №1404-VIII, строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення.

Відповідно до ч.6 ст.12 Закону №1404-VIII, стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.

Згідно з ч.1 ст.376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Так, виконавчий лист у даній справі не видавався і не був пред`явлений до виконання. такий до виконання після отримання такого.

Враховуючи наведені обставини, підтвердженні наявними в матеріалах справи доказами, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Керуючись статтями 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В :

Заяву Приватного акціонерного товариства "Рокитнівський скляний завод" про заміну сторони, визнання поважною причину пропуску строку та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання задовольнити частково.

Замінити відповідача в адміністративній справі №817/76/16 - Сарненську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Рівненській області його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Рівненській області (33023, місто Рівне, вулиця Відінська, 12; код ЄДРПОУ ВП 44070166).

У задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства "Рокитнівський скляний завод" про визнання поважними причини пропуску строку та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст ухвали складений 09.12.21

Суддя Д.Є. Махаринець

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2021
Оприлюднено13.12.2021
Номер документу101768416
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/76/16

Ухвала від 09.12.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 17.09.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Постанова від 26.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 03.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Постанова від 24.10.2016

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні