Рішення
від 06.12.2021 по справі 500/3561/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/3561/20

06 грудня 2021 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області з адміністративним позовом до Комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" про застосування заходів реагування.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що головним інспектором Кременецького районного відділу Управління Круком Романом Анатолійовичем, в присутності завідувача господарством комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради Гречко Миколою Йосиповичем проведено позапланову перевірку виконання суб`єктом господарювання припису щодо усунення порушень вимог законодавства, виданого за результатами проведення попереднього заходу державного нагляду (контролю) території, будівель та приміщень комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради (далі - підприємство) за адресою: 47025, Тернопільська область, Кременецький район, місто Почаїв, вул. Фабрична, 17 та встановлено ряд невиконаних (неусунутих) порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 13.10.2020 № 136, з яким ознайомлено головного лікаря комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради Василюк Ларисі Володимирівні, а також даний Акт вручено вказаній посадовій особі, що підтверджується її особистим підписом.

Під час проведеної перевірки території, будівлі та приміщень школи за вказаною адресою, встановлено, що залишаються невиконаними порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Припис) від 13.10.2020 № 130, який отримано головним лікарем підприємства Василюк Л.В., що підтверджується її особистим підписом.

Ухвалою від 17.11.2020 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

10.12.2020 ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін у судове засідання та призначено судове засідання на 11.01.2021 о 12:00 год.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 04.01.2021. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові.

Ухвалою суду від 11.01.2021, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) оголошено перерву до 11.02.2021 о 11:45 год. для підготовки відповіді на відзив.

Ухвалою суду від 11.02.2021 відкладено розгляд справи на 09.03.2021 о 10:30 год.

09 березня 2021 року ухвалою суду провадження в адміністративній справі за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області до Комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) зупинено та надано час для примирення сторін до 13.04.2021 року.

Ухвалою суду від 29.07.2021 поновлено провадження у справі та призначено судове засідання на 19.08.2021 о 11:00 год. Однак, 19 серпня 2021 року знову відкладений розгляд справи через неявку сторін на 21.09.2021 о 11:30 год.

21 вересня 2021 року ухвалою суду відкладено розгляд справи на 01.11.2021 о 10:45 год.

01.11.2021 секретарем судового засідання складено довідку про те, що судове засідання не відбулося, у зв`язку із перебуванням головуючої судді на лікарняному. Наступне судове засідання було призначено на 06.12.2021 о 11:00 год.

Представник позивача в судовому засіданні подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, хоча належним чином був повідомлений про час, дату і місце розгляду справи. Причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Відповідно до п.1 ч.3 ст. 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи положення ч.3 ст.194, ч.3 ст.205 та ч.4 ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду клопотання сторін у справі в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Суд, розглянувши адміністративну справу, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що 13 жовтня 2020 року головним інспектором Кременецького районного відділу Управління Круком Романом Анатолійовичем, в присутності завідувача господарством комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради Гречко Миколою Йосиповичем проведено позапланову перевірку виконання суб`єктом господарювання припису щодо усунення порушень вимог законодавства, виданого за результатами проведення попереднього заходу державного нагляду (контролю) території, будівель та приміщень комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради (далі - підприємство) за адресою: 47025, Тернопільська область, Кременецький район, місто Почаїв, вул. Фабрична, 17 та встановлено ряд невиконаних (неусунутих) порушень, про що було складено Акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт) від 13.10.2020 № 136, з яким ознайомлено головного лікаря комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради Василюк Ларисі Володимирівні, а також даний Акт вручено вказаній посадовій особі, що підтверджується її особистим підписом.

Під час проведеної перевірки території, будівлі та приміщень школи за вказаною адресою, встановлено, що залишаються невиконаними порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зокрема:

1. Будівлю лікарні не обладнано системою автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу типу СО 2.

2. Не проведено ремонт наявної системи протипожежного захисту та не заключено договір на її технічне обслуговування та спостерігання.

3. Не здійснено вогнезахисне обробляння дерев`яних елементів горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

4. Не обладнано евакуаційним освітленням шляхи евакуації в приміщеннях та по маршрутах евакуації.

5. Пожежне водоймище знаходиться в несправному стані.

6. Не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.

7. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в будівлях підприємства не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

8. Електричні лампи в приміщеннях та на шляхах евакуації не забезпечено захисними плафонами.

9. Електрощити не оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки).

10. Будівлі не обладнано пристроями захисту від прямих попадань блискавок і вторинних її проявів.

11. Приміщення лікарні додатково не забезпечено первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) з розрахунку по одному вуглекислотному вогнегаснику з величиною заряду вогнегасної речовини 3 кг і більше на 20 м 2 площі підлоги в таких приміщеннях: офісні приміщення з ПЕОМ, комори, електрощитові, вентиляційні камери та інші технічні приміщення.

12. Килимові доріжки та інші покриття у приміщеннях не прикріплено до підлоги.

13. Не надано сертифікати відповідності на килими, килимові доріжки й інше покриття підлоги, коридорах щодо токсичності продуктів горіння, димоутворювальної здатності та на відповідність групам поширення полум`я РП1, РП2.

14. На шляхах евакуації (стіни коридорів та проходів) наявне горюче оздоблення, без визначених показників пожежної небезпеки.

15. Для кожного приміщення підприємства не розроблено інструкції про заходи пожежної безпеки.

16. Двері на шляхах евакуації не відчиняються в напрямку виходу з будівель, приміщень.

17. Територія підприємства, а також будівлі, споруди, приміщення не забезпечено відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір".

18. Не встановлено інформаційно-довідковий куточок щодо дій персоналу об`єкта у разі виникнення надзвичайних ситуацій або інших нестандартних подій у побуті.

19. У приміщеннях та на шляхах евакуації на видному місці не вивішані відповідні інструкції щодо порядку забезпечення техногенної безпеки та дій працівників об`єкта у разі виникнення надзвичайної ситуації.

20. Не проведено ідентифікацію закладу на встановлення джерел та чинників небезпеки, які здатні за негативних обставин (аварія, стихійне лихо тощо) ініціювати виникнення надзвичайної ситуації.

Вищезазначені недоліки знайшли своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (далі - Припис) від 13.10.2020 № 130, який отримано головним лікарем підприємства Василюк Л.В., що підтверджується її особистим підписом.

На підставі цього, позивач просив застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради за адресою: 47025, Тернопільська область, Кременецький район, місто Почаїв, вул. Фабрична, 17 шляхом повного знеструмлення.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.

Згідно Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, що затверджено наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 №661) У ДСНС України у Тернопільській області (далі - Управління) здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи на відповідній території державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що "державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища".

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб`єктів господарювання.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України "центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення". Зазначена законодавча норма дублюється в Положенні про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052.

Відповідно до пп. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить "звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей".

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України "посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом".

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом".

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, представником відповідача не виправлено порушення, які були зазначені у приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 13.10.2020 № 130.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі комунального некомерційного підприємства "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" Тернопільської обласної ради за адресою: 47025, Тернопільська область, Кременецький район, місто Почаїв, вул. Фабрична, 17 шляхом повного знеструмлення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 08 грудня 2021 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Лесі Українки,6,м. Тернопіль,46011 код ЄДРПОУ/РНОКПП 38535547);

відповідач:

- Комунальне некомерційне підприємство "Почаївська обласна психоневрологічна лікарня" (місцезнаходження/місце проживання: вул. Фабрична, 17,м. Почаїв,Кременецький район, Тернопільська область,47025 код ЄДРПОУ/РНОКПП 02000872).

Головуючий суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2021
Оприлюднено13.12.2021
Номер документу101804368
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/3561/20

Постанова від 24.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 20.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 05.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 06.12.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні