Ухвала
від 22.12.2021 по справі 826/12093/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

22 грудня 2021 року м. Київ № 826/12093/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши питання про заміну відповідача правонаступником та витребування додаткових матеріалів у справі за адміністративним позовом Асоціації Дім авторів музики в Україні Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язати вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Асоціація Дім авторів музики в Україні з позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві та просить суд:

- визнати протиправним і скасувати рішення Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві №114/26-59-15-51 від 25.07.2014 року про внесення Асоціацію Дім авторів музики в Україні до реєстру неприбуткових установ та організацій та присвоєння Асоціації Дім авторів музики в Україні ознаки неприбутковості - 0012;

- зобов`язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві прийняти рішення про внесення Асоціації Дім авторів музики в Україні до реєстру неприбуткових установ та організацій та присвоєння Асоціації Дім авторів музики в Україні ознаки неприбутковості - 0011;

- судові витрати покласти на відповідача

Під час розгляду справи судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року №229 утворено як юридичну особу публічного права Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 року №311 реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби, зокрема Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві шляхом її приєднання до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року №296 реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби, зокрема Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління ДФС шляхом приєднання до Головного управління ДФС у м. Києві.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема Головне управлінням ДПС у м. Києві.

Згідно пункту 4 вказаної Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби визначено, що територіальні органи Державної податкової служби є правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Звідси слідує що Головне управління ДПС у м. Києві є правонаступником Головного управління ДФС у м. Києві.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 року №893 постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Головне управління ДПС у м. Києві.

Відповідно до пункту 2 Постанови №893 територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Згідно із абзацами 1, 3 пункту 3 Постанови №893 постановлено Державній податковій службі забезпечити утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови та утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 211 Закону України Про центральні органи виконавчої влади .

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби наказано відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 (зі змінами) утворити як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.

Згідно додатку до Наказу №529 утворено Головне управління ДПС у м. Києві як відокремлений підрозділ Державної податкової служби.

Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року №643 затверджено Положення про Головне управління ДПС у м. Києві, у відповідності до якого Головне управління ДПС у м. Києві (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (далі - ДПС).

ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території м. Києва.

ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267).

В той же час, пунктом 1 Положення про Головне управління ДПС у м. Києві, затвердженого наказом ДПС від 12.11.2020 визначено, що Головне управління ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (код згідно з ЄДРПОУ ВП: 44116011) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України та забезпечує реалізацію повноважень на території міста Києві.

У відповідності до частини 1 статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Таким чином, зважаючи на наведене суд вважає за необхідне замінити відповідача у справі - Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві на її правонаступника ГУ ДПС у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС (код згідно з ЄДРПОУ ВП: 44116011).

Разом з цим, здійснюючи розгляд справи, судом встановлено, що постановою Окружного адміністративного суду від 27.11.2014 року у справі №826/12093/14, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2015 року у задоволенні позову Асоціації Дім авторів музики в Україні відмовлено повністю.

Постановою Верховного Суду від 12.07.2019 року у справі №826/12093/14 касаційну скаргу Асоціації Дім авторів музики в Україні задоволено частково.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27.11.2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2015 року у справі № 826/12093/14 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.09.2019 року прийнято до провадження суддею Келебердою В.І. адміністративну справу №826/12093/14 та ухвалено здійснювати розгляд справи одноособового за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Зі змісту постанови Верховного Суду від 12.07.2019 року слідує, що підставою для направлення адміністративної справи №826/12093/14 були наступні обставини:

Відповідно до п. 157.1 ст. 157 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених контролюючими органами в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ.

Аналіз пунктів 157.5 та 157.6 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) свідчить про те, що суттєвою різницею неприбуткових організацій з ознаками 0011 та 0012 є походження коштів за рахунок яких утримуються організації та види доходів від оподаткування яких зазначені організації звільняються.

Присвоєння організації ознаки неприбутковості 0012 (яку присвоєно позивачу у справі) передбачає можливість утримання організації виключно за рахунок внесків її засновників (членів, учасників).

Як встановлено судами попередніх інстанцій у статуті Асоціації зазначено про те, що остання, окрім іншого, утримується за рахунок доходів від основної діяльності Асоціації (частини зібраної Асоціації винагороди (роялті) за використання третіми особами об`єктів авторського права), що залишаються у розпорядженні Асоціації для покриття її витрат у затвердженому відповідними керівними органами Асоціації розмірі.

В адміністративному позові, апеляційній та касаційній скарзі позивач у справі акцентує увагу, що також утримується за рахунок доходів від основної діяльності, в той же час судами попередніх інстанцій не враховано зазначений довід позивача у справі, не досліджено за рахунок чого утримується позивач у справі та чи отримує дохід від основної діяльності.

Пунктом 4.5 Статуту Асоціації встановлено, що порядок здійснення Асоціацією колективного управління майновими авторськими правами встановлюється затвердженим рішенням Загальних зборів учасників за поданням Директора Асоціації Положенням про порядок здійснення колективного управління майновими авторськими правами , приписами якого повинні визначатись, зокрема, порядок укладання Асоціацією договорів про колективне управління майновими авторськими правами та форми цих договорів, розмір коштів, утримуваних Асоціацією з сум зібраної винагороди (роялті) для покриття фактичних витрат на забезпечення своєї статутної діяльності, порядок розподілу Асоціацією зібраної винагороди (роялті) та її виплати відповідним суб`єктам авторського права.

Зазначений пункт Статуту передбачає наявність Положення, яким передбачено можливість утримання Асоціацією з сум зібраної винагороди (роялті) для покриття фактичних витрат на забезпечення своєї статутної діяльності.

В матеріалах справи зазначене Положення відсутнє, судами попередніх інстанції не встановлено про його наявність або відсутність, і, відповідно, не досліджено його зміст

Суд звертає увагу, що вказане має безпосереднє значення для правильного вирішення справи. .

Відповідно до положень частини 1, 2 статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

У відповідності до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із частиною 4 статті 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Положеннями частини 3 статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Зважаючи на наведені обставини, суд вважає за необхідне зобов`язати сторін надати письмові пояснення по суті спору, з урахуванням висновків, які викладені в постанові Верховного Суду від 12.07.2019 року у справі №826/12093/14.

Окрім цього, з метою повного та всебічного розгляду справи суд вважає за необхідне витребувати від Асоціації Дім авторів музики в Україні належним чином засвідчену копію Положення про порядок здійснення колективного управлення майновими авторськими правами , посилання на яке зазначено в пункті 4.5 Статуту Асоціації. У разі відсутності такого Положення повідомити суд про зазначене.

Керуючись ст. 52, 77, 80, 102, 118, 241, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Замінити відповідача Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (04107, м. Київ, вул. Баггаутівська, б. 26, код ЄДРПОУ 38728711) на її правонаступника Головне управління ДПС у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011).

2. Зобов`язати сторін надати письмові пояснення по суті спору, з урахуванням висновків, які викладені в постанові Верховного Суду від 12.07.2019 року у справі №826/12093/14.

3. Витребувати від Асоціації Дім авторів музики в Україні належним чином засвідчену копію Положення про порядок здійснення колективного управлення майновими авторськими правами , посилання на яке зазначено в пункті 4.5 Статуту Асоціації. У разі відсутності такого Положення повідомити суд про зазначене.

4. Запитувані пояснення та витребувані документи надати суду протягом 10 календарних днів з дня отримання даної ухвали суду .

5. Копію ухвали направити Головному управлінню Державної податкової служби у місті Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ ВП: 44116011), Асоціації Дім авторів музики в Україні (040502, м. Київ, вул. Мельникова, б. 12, код ЄДРОПОУ 33239342; адреса для листування: 01021, м. Київ, вул. Шовковична, б. 10, оф. 28).

6. У разі якщо особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені Кодексом адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції виключно в частині заміни сторони правонаступником в порядку та в строки, передбачені ст.ст.293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

В іншій частині оскарження ухвали окремо від рішення суду не допускається. Заперечення на ухвалу може бути включене до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя В.І. Келеберда

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.12.2021
Оприлюднено28.12.2021
Номер документу102161242
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12093/14

Рішення від 30.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Постанова від 12.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 02.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 03.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Ухвала від 05.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні