ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 грудня 2021 року справа № 380/6899/21
18 год. 02 хв. м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Лубоцької Н.В., представників позивача Пилипчука М.І., Колодій М.І., представника відповідача Данилихи О.Ю., третьої особи ОСОБА_1 розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відділу освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області (80735 Львівська область Золочівський район с. Словіта вул. Львівська 36А) до Головного управління Держпраці у Львівській області (79005 м. Львів пл. Міцкевича 8) за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на стороні відповідача: відділу освіти, культури, молоді та спорту Золочівської районної державної адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , про скасування припису в частині та зобов`язання вчинити дії -
УСТАНОВИВ:
Відділ освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління Держпраці у Львівській області, у якій просить:
- скасувати припис про усунення виявлених порушень законодавства про працю за № ЛВ6398/394/АВ/П від 25.03.2021 в частині пунктів 3-6;
- прийняти рішення (окрему ухвалу) про проведення інспекційного контролю належного об`єкта відвідування, а саме: Відділу культури Золочівської РДА, код за ЄДРПОУ 02229310, та/або його правонаступника - Відділ з питань культури Золочівської міської Золочівського району Львівської області, код за ЄДРПОУ 44080127.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що оскаржувані пункти припису № ЛВ6398/394/АВ/П від 25.03.2021 щодо порушення вимог трудового законодавства стосуються, на думку позивача, Відділу культури Золочівської РДА або його правонаступника - Відділу з питань культури Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області. Стверджує, що ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 не є працівниками позивача, оскільки відмовилися оформляти трудові відносини, з огляду на що відомостей про нарахування вказаним особам заробітної плати за січень, лютий 2021 року у відділу немає. Вважає викладені у п.п. 3-6 оскаржуваного припису висновки інспектора помилковими, оскільки Відділ освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області, на його думку, не є належним об`єктом інспекційного відвідування, відтак звернувся із цим позовом до суду.
Ухвалою суду від 29.04.2021 суддя залишила позовну заяву без руху для усунення її недоліків.
Ухвалою суду від 19.05.2021 суддя прийняла позовну заяву до розгляду та відкрила провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Ухвалою cуду без виходу до нарадчої кімнати від 22.06.2021 судом залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .
Ухвалою суду без виходу до нарадчої кімнати від 15.07.2021 судом залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача відділ освіти, культури, молоді та спорту Золочівської районної державної адміністрації.
Ухвалою без виходу до нарадчої кімнати від 16.09.2021 судом залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_5 .
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив (вх. № 43651 від 16.06.2021) та поясненнях до позовної заяви (вх. № 50213 від 13.07.2021). Зазначили, що в оскаржуваних пунктах 3, 4, 5, 6 зазначено про порушення позивачем ч. 2 ст. 48 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпПУ), трудові книжки не ведуться на усіх працівників, які працюють в установі понад п`ять днів; абз. 1.1 глави 1 Інструкції 58, записи в трудовій книжці не провадяться у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і посиланням на відповідну статтю, пункт закону; частини 3, 4 статті 36 КЗпПУ, у відділі не забезпечено продовження дії трудового договору стосовно окремих працівників; частину першу статті 94 КЗпПУ, частину 1 Закону України Про оплату праці , у відділі має місце невиплата заробітної плати працівникам за виконану роботу.
Щодо порушення ведення трудових книжок зазначив, що трудові книжки не оформлено, оскільки ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , не є працівниками відділу освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг Глинянської міської ради.
Щодо порушення порядку ведення записів у трудових книжках не у відповідності формулювань чинного законодавства, вказали, що в трудових книжках перелічених працівників відділом культури Золочівської РДА зроблено запис: передано у відділ освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради , відтак вказане порушення знаходиться в зоні відповідальності відділу культури Золочівської РДА.
Щодо вказаного порушення про не забезпечення продовження дії трудового договору стосовно окремих працівників, ОСОБА_5 , ОСОБА_9 та інших, зазначив, що останні не є працівниками відділу Глинянської міської ради, а є працівниками відділу культури Золочівської РДА, який охоплював територію 32 сільських рад і двох міських. На даний момент триває процес ліквідації відділу культури Золочівської РДА і прямим його правонаступником (із правами і обов`язками) є новостворений відділ культури Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області, яке визначено п. 4 Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій від 17.11.2020, а відділ Глинянської міської ради є правонаступником лише в частині майна.
Щодо порушення не виплати заробітної плати працівникам за виконану роботу, стосовно ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , вказав, що відповідно до ч. 1 статті 1 Закону України Про оплату праці заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Отже обов`язковою умовою виплати заробітної плати є наявність трудового договору між працівником і власником або уповноваженим ним органом. Вказані особи є працівниками відділу культури Золочівської РДА, правонаступником якого є відділ культури Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області відповідно до п. 4 Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій від 17.11.2020. При цьому позивач покликається на частину 4 статті 36 КЗпПУ, у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників. Звертає увагу суду на те, що із зазначеними особами можуть бути оформлені трудові відносини тільки у відповідності до ст. 24 КЗпПУ. Про необхідність впорядкування трудових відносин зазначені особи повідомлялись неодноразово, у позивача відсутні будь-які первинні документи стосовно цих осіб: немає заяви на прийняття на роботу, не оформлено особової справи, не проведено первинний інструктаж по охороні праці. Просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві (вх. № 42045 від 18.06.2021), запереченні на відповідь на відзив (вх. № 45773 від 25.06.2021) та додаткових поясненнях (вх. № 66435 від 14.09.2021). Щодо встановленого порушення ведення записів у трудових книжках зазначила, що згідно пункту 2.3 глави 2 Інструкції № 58 Про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України 29.07.93№ 58 (далі - Інструкція № 58) записи в трудових книжках при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням на відповідну статтю, пункт закону. Відповідно до абз. 1.1 глави 1 Інструкції № 58 трудові книжки ведуться на усіх працівників, які працюють на підприємстві, організації, установі усіх форм власності або у фізичної особи понад п`ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств. Селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню.
Відносини, які виникають у процесі добровільного приєднання до ОТГ сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до територіальних громад регулюються Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад , відповідно до частини 3 статті 8 якого об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою. Також відповідач покликається на ч. 3 статті 36 КЗпПУ, відповідно до якої зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє трудового договору, а це означає, що трудові договори працівників ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 повинні бути продовжені.
Щодо встановленого порушення про невиплату заробітної плати, звернув увагу суду на те, що наказом № 72 від 28.12.2020 Про передачу бюджетних установ закладів культури та їх майна у комунальну власність органів місцевого самоврядування Народний дім с. Глиняни та Народний дім с. Підгайчики передані із спільної власності територіальних громад Золочівського району Львівської області у комунальну власність Глинянської міської ради Львівського району Львівської області, відтак, позивач мав обов`язок нараховувати і виплачувати заробітну плату вказаним працівникам. Просив відмовити у задоволенні позову.
Представник третьої особи в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у поясненні (вх. № 67341 від 16.09.2021). зазначив, що працівники Народного дому м. Глиняни, що перебував у віданні відділу з питань культури Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області після передачі Народного дому Глинянській міській раді не мали обов`язку оформляти нові трудові відносини з позивачем, оскільки трудові договори з ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 не припинені та підлягали продовженню в порядку ч. 3, 4 статті 36 КЗпПУ, відповідно до яких зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації, не припиняє дії трудового договору. Вказує на те, що рішенням Золочівської районної ради Львівської області № 18 від 10.12.2020 Народний дім м. Глиняни Золочівського району із наявною штатною чисельністю виведено із структури відділу культури та туризму Золочівської районної державної адміністрації та передано Глинянській міській раді.
Наказом відділу культури, молоді і спорту Золочівської районної державної адміністрації № 72 від 28.12.2020 з 31 грудня 2020 року бюджетні установи закладів культури та народні доми з наявною штатною чисельністю та їх майно (у тому числі Народний дім м. Глиняни) передано Глинянській міській раді.
Рішенням Глинянської міської ради № 117 від 23 грудня 2020 року, Глинянська міська рада прийняла на фінансування з міського бюджету Народний дім м. Глиняни.
Керівництво Глинянської міської ради 22.01.2021 листом № 45 надіслало клопотання про передачу кадрових документів працівників закладів культури, що перейшли в підпорядкування Глинянської міської ради. Актом прийому-передачі від 27.01.2021 т.в.о начальника відділу культури, молоді та спорту Золочівської РДА передав, а начальник відділу освіти Глинянської міської ради прийняла особові справи та трудові книжки працівників Народного дому м. Глиняни ОСОБА_2 , ОСОБА_11 та ОСОБА_4 .
Представник третіх осіб покликається на ч. 3 статті 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , відповідно до якої об`днана територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків територіальних громад. Вважає, що у процесі передачі закладів культури у комунальну власність територіальній громаді відбулася саме зміна власника відповідного закладу, а отже - жодних змін у здійсненні трудових прав працівників цих закладів і установ на момент передачі не відбулося. Трудові відносини з працівниками закладів культури продовжують свою дію на умовах трудових договорів, укладених при прийомі на роботу. При цьому працівників не потрібно переводити або звільняти або приймати на нову роботу. Також представник третіх осіб покликався на ч. 3, 4 статті 36 КЗпПУ і зазначив, що зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії договору. У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення)дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників. Просив відмовити у задоволенні позову повністю.
Суд заслухав пояснення повноважних представників сторін, з`ясував обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідив докази, якими вони обґрунтовуються, та встановив таке.
Наказом Головного управління Держпраці у Львівській області Про проведення позапланового заходу зі здійснення державного контролю у формі інспекційного відвідування відділу освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області № 0292-П від 11.03.2021 призначено проведення позапланового заходу зі здійснення державного контролю у формі інспекційного відвідування з 12.03.2020 по 25.03.2020 на предмет додержання вимог законодавства про працю в частині оформлення трудових відносин, оплату праці у відділі освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області.
Підставою для видачі вказаного наказу зазначено звернення ОСОБА_2 від 17.02.2021 № КО-206 за погодженням Державної служби України з питань праці від 25.02.2021 вих. № 1252/3.1/13-21 та доповідна записка заступника начальника управління - начальника відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових атків у Львівській області Н. Щерби від 11.03.2021 № 1918/3 (Т. І а.с. 160).
Головним управлінням Держпраці у Львівській області 11.03.2021 видано направлення № 0288 для проведення позапланового заходу зі здійснення державного контролю у формі інспекційного відвідування у відділі освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області (Т. І, а.с. 161).
За результатом контрольного заходу відповідачем 25.03.2021 складено акт № ЛВ6398/394/АВ (далі - Акт інспекційного відвідування) (Т. І, а.с. 162-168).
Пунктами 3, 4, 5, 6 Акта інспекційного відвідування встановлено порушення позивачем вимог частини другої статті 48 КЗпП, абзацу другого пункту 1.1 глави 1 Інструкції № 58; пунктів 2, 3 глави 2 Інструкції № 58; частин третьої та четвертої статті 36 КЗпПУ; частини першої статті 94 КЗпПУ, частини першої статті 1 Закону України Про оплату праці .
За наслідками проведеного інспекційного відвідування на підставі висновків, викладених в Акті інспекційного відвідування, 25.03.2021 Головним управлінням Держпраці у Львівській області прийнято припис про усунення порушень № ЛВ6398/394/АВ/П.
Позивач вважає, що зазначені в пунктах 3, 4, 5, 6 припису порушення відсутні у відділі освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області, відтак звернувся із цим позовом до суду про та скасування вказаних пунктів припису.
При вирішенні спору по суті суд керується таким.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для здійснення громадянами права на працю. Нагляд і контроль за додержанням законодавства про працю є важливими способами захисту трудових прав працівників, гарантією забезпечення законності в трудових відносинах.
Статтею 259 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) визначено, що державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Центральні органи виконавчої влади здійснюють контроль за додержанням законодавства про працю на підприємствах, в установах і організаціях, що перебувають у їх функціональному підпорядкуванні, крім податкових органів, які мають право з метою перевірки дотримання податкового законодавства здійснювати такий контроль на всіх підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та підпорядкування.
Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 96 від 11.02.2015 (далі - Положення № 96), визначено, що центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб, є Державна служба України з питань праці (Держпраці).
Згідно з п. 7 Положення № 96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до положень Постанови Кабінету Міністрів України № 100 від 11.02.2015 територіальним органом Держпраці на території Львівської області є Головне управління Держпраці у Львівській області.
Постановою Кабінету Міністрів України № 823 від 21.08.2019 затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі - Порядок № 823), яким визначено процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (зокрема їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю (далі - об`єкт відвідування), з урахуванням особливостей, визначених Конвенцією Міжнародної організації праці N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, ратифікованою Законом України від 8 вересня 2004 р. N 1985-IV, Конвенцією Міжнародної організації праці N 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві, ратифікованою Законом України від 8 вересня 2004 р. N 1986-IV, та Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .
Пунктом 2 Порядку № 823 встановлено, що заходи державного контролю за додержанням законодавства про працю здійснюються у формі інспекційних відвідувань, що проводяться інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів.
Відповідно до п. 5 Порядку № 823 підставами для здійснення інспекційних відвідувань є: 1) звернення працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю; 2) звернення фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин; 3) рішення керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань, прийняте за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, та джерел, зазначених у підпунктах 1, 2, 4 - 7 цього пункту; 4) рішення суду; 5) повідомлення посадових осіб органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів про виявлені в ході виконання ними повноважень ознак порушення законодавства про працю щодо неоформлення та/або порушення порядку оформлення трудових відносин; 6) інформація: Держстату та її територіальних органів про наявність заборгованості з виплати заробітної плати; ДПС та її територіальних органів; Пенсійного фонду України та його територіальних органів; 7) інформація профспілкових органів про порушення прав працівників, які є членами профспілки, виявлені у ході здійснення громадського контролю за додержанням законодавства про працю; 8) доручення Прем`єр-міністра України; 9) звернення Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; 10) запит народного депутата України; 11) невиконання вимог припису інспектора праці.
Згідно з п. 10 Порядку № 823 інспектори праці за наявності службового посвідчення безперешкодно мають право: 1) під час проведення інспекційних відвідувань за наявності підстав, визначених пунктом 5 цього Порядку, без попереднього повідомлення о будь-якій годині доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об`єкта відвідування, в яких використовується наймана праця; 2) ознайомлюватися з будь-якими книгами, реєстрами та документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, з метою перевірки їх відповідності нормам законодавства та отримувати завірені об`єктом відвідування їх копії або витяги; 3) наодинці або у присутності свідків ставити керівнику та/або працівникам об`єкта відвідування, іншим особам, що володіють необхідною інформацією, запитання, що стосуються законодавства про працю, отримувати із зазначених питань усні та/або письмові пояснення; 4) за наявності ознак кримінального правопорушення та/або створення загрози безпеці інспектора праці залучати працівників правоохоронних органів; 5) на надання робочого місця з можливістю ведення конфіденційної розмови з працівниками щодо предмета інспекційного відвідування; 6) фіксувати проведення інспекційного відвідування засобами аудіо-, фото- та відеотехніки; 7) отримувати від органів державної влади, об`єктів відвідування інформацію та/або документи, необхідні для проведення інспекційного відвідування.
Пунктом 12 Порядку № 823 визначено, що інспекторам праці забороняється: 1) виступати посередниками, арбітрами чи експертами під час розгляду індивідуальних або колективних трудових спорів; 2) підміняти працівників об`єкта відвідування під час проведення розрахунків або перерахунків розмірів належних працівникам коштів, готувати висновки про відповідність або невідповідність нормативних актів об`єкта відвідування вимогам нормативно-правових актів з метою їх подальшої передачі працівникам (у тому числі звільненим), іншим особам чи органам; 3) проводити інспекційні відвідування з метою отримання від об`єкта відвідування будь-яких документів або їх копій для подальшої передачі іншим особам; 4) розглядати та перевіряти питання, яке є предметом розгляду в суді або щодо якого набрало законної сили рішення суду, перевіряти своєчасність, правильність і повноту виконання рішень суду; 5) розголошувати комерційну таємницю та конфіденційну інформацію чи інформацію про виробничі процеси, з якими вони могли ознайомитися під час виконання своїх посадових обов`язків, крім випадків, передбачених законом, у тому числі протягом трьох років після звільнення з посади; 6) розголошувати джерело будь-якої скарги, доведеної до їх відома, на недоліки або порушення і повідомляти об`єкту відвідування або його представнику про те, що відвідування було проведено у зв`язку з отриманням такої скарги; 7) вилучати в об`єктів відвідування оригінали їх фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, а також комп`ютери та їх частини; 8) проводити інспекційне відвідування понад строки, визначені пунктом 9 цього Порядку.
Пунктами 16 та 17 Порядку № 823 передбачено, що за результатами інспекційного відвідування складаються акт інспекційного відвідування і в разі виявлення порушень вимог законодавства про працю - припис щодо їх усунення та попередження про відповідальність за порушення законодавства про працю. Акт складається в останній день інспекційного відвідування у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, що його проводив, та об`єктом відвідування або уповноваженою ним особою.
Згідно з п. 20 Порядку № 823 припис є обов`язковою для виконання у визначені строки письмовою вимогою інспектора праці про усунення об`єктом відвідування порушень вимог законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон № 877-V).
Статтею 2 Закону № 877-V визначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Заходи контролю здійснюються органами державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.
Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 6 Закону № 877-V підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Не виправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Фізичні особи, які подали безпідставне звернення про порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства, несуть відповідальність, передбачену законом. Повторне проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведеного позапланового заходу державного нагляду (контролю), забороняється.
Як встановлено судом, підставою для здійснення інспекційного відвідування було звернення ОСОБА_2 від 17.02.2021 № КО-206.
З матеріалів справи слідує, що в оскаржуваному п. 3 припису встановлено порушення позивачем вимог частини другої статті 48 КЗпП, абзацу другого пункту 1.1 глави 1 Інструкції № 58, а саме: трудові книжки не ведуться на усіх працівників, які працюють в установі понад п`ять днів. Зокрема, у Журналі обліку трудових книжок не реєструються трудові книжки працівників: ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 .
Позивач зазначає, що вказані працівники не є працівниками відділу освіти, культури та спорту, хорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради, Львівського району Львівської області (далі відділ культури Глинянської міської ради), не зважаючи на неодноразові пропозиції не захотіли оформляти трудові відносини, відтак у нього не було обов`язку вести трудові книжки вказаних осіб.
В пункті 4 оскаржуваного припису вказано, що записи у трудовій книжці не провадяться у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону. Зокрема, працівникам ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 внесено записи про прийняття на роботу за відсутності попереднього запису в трудових книжках про припинення трудових відносин, що є порушенням пункту 2.3 глави 2 Інструкції № 58.
В пункті п`ятому оскаржуваного припису зазначено про те, що у відділі не забезпечено продовження трудового договору стосовно окремих працівників. Зокрема, вказане порушення допущено стосовно ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , та інших, що є порушенням частини третьої та четвертої статті 36 КЗпПУ.
Шостим пунктом оскаржуваного припису визначено, що у відділі має місце невиплата заробітної плати працівникам за виконану ними роботу. Вказане порушення стосується працівників Народного дому м. Глиняни ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , працівника Народного дому с. Підгайчики ОСОБА_1 , що є порушенням частини 1 статті 1 Закону України Про оплату праці .
Спірні правовідносини стосуються переведення чи працевлаштування описаних в оскаржуваному приписі працівників із відділу культури, молоді та спорту Золочівської районної державної адміністрації Львівської області до відділу освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій від 17.11.2020.
Відповідач приймаючи оскаржуваний припис вважав, що відносини, які виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад (ОТГ) сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до ОТГ, регулюються Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад . Вважав, що відповідно до частини 3 статті 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад Глинянська міська рада, як об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою. При цьому зазначив, що відповідно до ч. 3 статті 36 КЗпПУ зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє трудового договору, а це означає, що трудові договори працівників ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 повинні бути продовжені, оскільки при зміні власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується (частина 4 статті 36 КЗпПУ). Про це відповідач також зазначив у своїх додаткових поясненнях (вх. № 66435 від 14.09.2021).
Такої ж позиції притримується представник третіх осіб заперечуючи проти позову, крім того вказав, що працівники Народного дому м. Глиняни, що перебував у віданні відділу з питань культури Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області після передачі Народного дому Глинянській міській раді не мали обов`язку оформляти нові трудові відносини з позивачем, оскільки їхні трудові договори не припинені та підлягали продовженню в порядку частин 3 та 4 статті 36 КЗпПУ, відповідно до яких зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору. Зазначив, що з початку 2021 року Народний дім м. Глиняни зі штатною чисельністю трьох працівників переданоу підпорядкування Золочівської районної державної адміністраціїу підпорядкування Глинянської міської ради.
Рішенням Золочівської районної ради Львівської області № 18 від 10.12.2020 Народний дім м. Глиняни Золочівського району із наявною штатною чисельністю виведено із структури відділу культури та туризму Золочівської районної державної адміністрації та передано Глинянській міській раді.
Наказом відділу культури, молоді і спорту Золочівської РДА № 72 від 28.12.2020 з 31 грудня 20020 року бюджетні установи закладів культури та народні доми з наявною штатною чисельністю та їх майно (в тому числі і Народний дім м. Глиняни) передано Глинянській міській раді.
Рішенням Глинянської міської ради № 117 від 23.12.2020, Глинянська міська рада прийняла фінансування з міського бюджету Народний дім м. Глиняни.
Для забезпечення фінансування переданих об`ктів і утримання працівників, Золочівська районна рада, рішенням № 24 від 24.12.2020 затвердила передачу з районного бюджету бюджетних призначень на утримання переданих органам місцевого самоврядування бюджетних установ, в тому числі на оплату праці штатної чисельності переданих працівників.
Керівництво Глинянської міської ради 22.01.2021 листом № 45 надіслано клопотання про передачу кадрових документів працівників закладів культури, що перейшли в підпорядкування Глинянської міської ради. Актом прийому-передачі від 27.01.2021 т.в.о начальника відділу культури, молоді та спорту Золочівської РДА передав, а начальник відділу освіти Глинянської міської ради прийняла особові справи та трудові книжки працівників Народного дому м. Глиняни ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .
Вказав, що відповідно до частини 3 статті 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , об`єднана територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків територіальних громад.
Таким чином, вважає, що у процесі передачі закладів культури у комунальну власність територіальній громаді відбулася саме заміна власника відповідно закладу, а отже - жодних змін у здійсненні трудових прав працівників цих закладів і установ на момент передачі не відбулося. Трудові відносини з працівниками закладів культури продовжують свою дію на умовах трудових договорів, укладених при прийому на роботу. При цьому працівників не потрібно переводити або звільняти та приймати на нову роботу. Кадрова служба відділу культури Золочівської РДА передала Глинянській ОТГ всі особові справи працівників переданих закладів, яка в свою чергу повинна була повідомити працівників про зміну власника та продовження трудових договорів.
Суд погоджується з такими твердженнями з огляду на таке.
Як вже зазначено судом, Наказом відділу культури, молоді і спорту Золочівської РДА № 72 від 28.12.2020 з 31 грудня 20020 року Про передачу бюджетних установ закладів культури та їх мана у комунальну власність органів місцевого самоврядування наказано передати у комунальну власність органів місцевого самоврядування з 31 грудня 2020 року бюджетні установи закладів культури, бібліотеки-філії та народні доми з наявною штатною чисельність та їх майно, що знаходиться на території міських та селищних рад і забезпечують їх потреби.
Відповідно до пунктів 4-5 Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій визначено правонаступництво територіальних громад: сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту; якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді:
- нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади;
- речей, призначених для обслуговування відповідних об`єктів нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв`язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об`єкта нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації;
- прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади.
Вказане узгоджується із положеннями пп. 4 п. 6 Розділу V Прикінцеві і перехідні положення Закону України Про місцеве самоврядування , а саме сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту.
Відповідно до пунктів 5, 6 п. 6 Розділу V Прикінцеві і перехідні положення Закону України Про місцеве самоврядування якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді:
нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади;
речей, призначених для обслуговування відповідних об`єктів нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв`язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об`єкта нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації;
прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади; майнові зобов`язання, майнові та немайнові права юридичних осіб - органів місцевого самоврядування розформованої територіальної громади, територія якої включена до територій кількох сформованих територіальних громад, розподіляються між правонаступниками таких юридичних осіб відповідно до передавальних актів пропорційно обсягу розподілу майна, майнових прав та залишків бюджетних коштів між сформованими територіальними громадами.
З аналізу вказаної норми, суд дійшов висновку, що відповідач є правонаступником не лише майнових прав, а прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходження такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади.
Також суд бере до уваги те, що відповідно частини 3 статті 8 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , об`єднана територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків територіальних громад.
Виходячи з наведеного суд критично оцінює доводи позивача про те, що пункти 5, 6 Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій`містить вичерпний перелік і не містить посилання щодо правонаступництва обов`язків, оскільки таке виникає лише щодо майна та щодо колишніх сільських рад, які охопила новостворена ОТГ.
Як слідує з матеріалів справи, Рішенням Золочівської районної ради Львівської області від 10.12.2020 № 18 Про передачу закладів культури із спільної власності територіальних громад Золочівського району Львівської області у комунальну власність органів місцевого самоврядування передано заклади культури у комунальну власність органів місцевого самоврядування загалом та Глинянської територіальної громади зокрема. Зокрема, п. 5 визначено передати із 31 грудня 2020 року із спільної власності територіальних громад Золочівського району Львівської області у комунальну власність органів місцевого самоврядування бюджетні установи закладі культури та їх майно, що знаходяться на території цих рад і забезпечують їх потреби відповідно. Цим же рішенням передбачено делегування до складу комісій з приймання-передачі майна спільної власності територіальних громад Золочівського району Львівської області в комунальну власність міських та селищних рад (п.7). Пунктом 8 передбачено вивести Золочівську районну раду Львівської області (ЄДПРОУ 25233449) із складу засновників бюджетних установ, закладів, які передаються із спільної власності територіальних громад Золочівського району Львівської області у власність міських рад з моменту прийняття відповідного рішення місцевими радами.
Наказом Відділу культури, молоді та спорту Золочівської РДА від 28.12.2021 № 72 Про передачу бюджетних установ закладів культури та їх майно у комунальну власність органів місцевого самоврядування з 31 грудня 2020 року у комунальну власність Глинянської міської територіальної громади Львівського району Львівської області передано бюджетні установи закладів культури, бібліотеки-філії та народні доми з наявною штатною чисельністю та їх майно, що знаходяться на території міської ради і забезпечують їм потреби. (п.1). Народний дім м. Глиняни, як об`єкт передачі, визначено додатком 2 цього Наказу. Із змісту зазначеного рішення випливає, що жодних змін штатної чисельності працівників бюджетної установи Народного дому м. Глиняни на момент передачі попереднім власником проведено не було.
Пунктом 3 рішення сесії Глинянської міської ради від 23.12.2020 №117 Про бюджет Глинянської міської територіальної громади Львівського району на 2021 рік, вирішено врахувати зміни до Бюджетного кодексу України в частині перерозподілу повноважень між бюджетами та забезпечити фінансування з міського бюджету Глинянської міської територіальної громади бюджетних установ, визначених в переліку Додатку 7 (Перелік бюджетних установ, які передаються на фінансування з районного бюджету Глинянському місткому бюджету), в який входить у тому числі Народний дім м. Глиняни.
Таким чином, у процесі передачі закладів культури у комунальну власність територіальній громаді відбувалася зміна власника відповідного закладу, а відтак жодних змін у здійсненні трудових прав працівників цих закладів і установ на момент передачі не відбулося. Трудові відносини з працівниками закладів продовжують свою дію на умовах трудових договорів, укладених при прийомі на роботу. При цьому працівників не потрібно переводити або звільняти та приймати на нову роботу. Особові справи вказаних працівників передано Золочівською РДА Глинянській міській раді.
Суд зазначає, що відбулася зміна підпорядкованості Народного дому м. Глиняни шляхом виведення його підпорядкування колишнього відділу культури Золочівської РДА в підпорядкування Глинянської міської ради в особі її відділу освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) як правонаступника належних розформованій територіальній громаді прав засновника (учасника) юридичної особи.
Відповідно до частин 3, 4 статті 36 КЗпПУ зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації не припиняє дії трудового договору.
У разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).
Виходячи з наведеного суд дійшов висновку, що після передачі Народного дому припинення трудових відносин не відбулося, з працівниками не розірвано трудового договору, працівників не повідомлено про ймовірне вивільнення чи зміну істотних умов праці.
Вказане узгоджується з частиною 2 пункту 19 Постанови Пленуму ВСУ Про практику розгляду судами трудових спорів від 06.11.1992, відповідно до якої у випадках зміни власника підприємства (установи, організації) чи його реорганізації (злиття з іншим підприємством, приєднання до іншого підприємства, поділу підприємства, виділення з нього одного або кількох нових підприємств, перетворення одного підприємства в інше, наприклад, державного підприємства в орендне підприємство або підприємства в господарське товариство) дія трудового договору працівника продовжується.
Відповідно до приписів частини другої статті 48 КЗпПУ на вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, трудова книжка оформляється роботодавцем в обов`язковому порядку не пізніше п`яти днів після прийняття на роботу.
Відповідно до частини першої статті 94 КЗпПУ заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України Про оплату праці заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства.
Відповідно до пп. 1.1 розділу 1 Інструкції № 58 трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство) усіх форм власності або у фізичної особи понад п`ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню.
Отже, виходячи з вищенаведеного, суд дійшов висновку, що позивач мав обов`язок вести трудові книжки на всіх працівників, які працюють в установі понад п`ять днів, продовжити дію трудового договору, відповідно і виплачувати вказаним працівникам заробітну плату.
Тому в частині визнання протиправними та скасування пунктів 3, 5, 6 оскаржуваного припису позовні вимоги є необґрунтованими і задоволенню не підлягають.
Що стосується пункту 4 оскаржуваного припису, в якому встановлено, що записи в трудовій книжці не провадяться у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням на відповідну статтю, пункт закону, зокрема внесено записи про прийняття на роботу за відсутності попереднього запису, то суд зазначає таке.
Відповідно до пункту 2.3 глави 2 Інструкції № 58 записи в трудовій книжці при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону.
Як встановлено судом з матеріалів справи, позивачем у трудових книжках ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 після внесеного запису: передано у відділ освіти, культури, молоді та спору, охорони здоров`я та соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району згідно ч. 4 ст. 36 КЗпП України внесено записи про прийняття на роботу.
Враховуючи висновок суду про обов`язок позивача продовжити дію трудового договору, він повинен був внести запис у трудову книжку про зміну власника. Відтак, внесений запис про прийняття на роботу без попереднього запису про припинення трудових відносин суперечить приписам пункту 2.3 глави 2 Інструкції № 58, тому в цій частині позовних вимог доводи позивача також не заслуговують на увагу.
Щодо позовних вимог про прийняття рішення (окрему ухвалу) про проведення інспекційного контролю належного об`єкта відвідування, а саме: Відділу культури Золочівської РДА, код за ЄДРПОУ 02229310, та/або його правонаступника - Відділ з питань культури Золочівської міської Золочівського району Львівської області, код за ЄДРПОУ 44080127, суд зазначає, що вони є похідними від первинної позовної вимоги тому також не підлягають до задоволення.
Оцінюючи наведені сторонами доводи, суд виходить з того, що всі аргументи позивача та відповідача, наведені у позовній заяві та відзиві на позов, були ретельно перевірені та проаналізовані судом та їм була надана належна правова оцінка.
За змістом п. 1 ч. 2 ст. 2 КАС України суди, перевіряючи рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, в першу чергу повинні з`ясувати, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З урахуванням досліджених судом фактичних даних в контексті конкретних обставин цієї справи та зумовленого ними нормативного регулювання правовідносин, що склалися між їх суб`єктами, суд приходить висновку про порушення позивачем вимог ч.ч. 3, 4 ст. 36, ч. 2 ст. 48, ч. 1 ст. 94 КЗпП України, ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оплату праці» та абзац другий пункту 1.1 глави 1, пункт 2.3 глави 2 Інструкції № 58. Відтак, оскаржуваний припис відповідача про усунення виявлених порушень № ЛВ6398/394/АВ/П від 25.03.2021 є правомірним та таким, що прийнятий з дотриманням визначених у ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріїв.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Докази, подані позивачем, переконують у безпідставності позовних вимог. Натомість, відповідач виконав покладений на нього ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України обов`язок, а саме довів правомірність своїх дій та рішення, чим спростував твердження позивача про порушення його прав та інтересів.
За таких обставин, суд вважає, що у задоволенні позову Відділу освіти, культури, молоді та спорту, охорони здоров`я, соціальних послуг (захисту) Глинянської міської ради Львівського району Львівської області до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправним та скасування припису - слід відмовити.
Щодо судового збору, то відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір поверненню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 90, 72-78, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 23.12.2021.
Суддя Р.П. Качур
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2021 |
Оприлюднено | 27.12.2021 |
Номер документу | 102223139 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні