Ухвала
від 28.12.2021 по справі 2-883/11
СВІТЛОВОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

28.12.2021

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження

копія Справа № 2-883/11 Провадження № 4-с/401/38/21

28 грудня 2021 року м. Світловодськ

Суддя Світловодського міськрайонного суду Кіровоградської області Мельничик Ю.С., при прийнятті скарги ОСОБА_1 на постанову державного виконавця про стягнення виконавчого збору,-

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2021 року ОСОБА_1 звернулася до суду зі скаргою на постанову заступника начальника Світловодського відділу державної виконавчої служби в Олександрійському районі Кіровоградської області Південно-Східного міжрегіонального управління юстиції (м.Дніпро) Щербини Вікторії Юріївни про стягнення виконавчого збору. Просить скасувати постанову про стягнення виконавчого збору від 10 грудня 2021 року в межах виконавчого провадження №66243075.

Перевіривши скаргу та додані до неї документи приходжу до висновку, що у відкритті провадження слід відмовити з таких підстав.

У ч.3 ст.3 ЦПК України визначено, що провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.

Спори щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності державного виконавця під час виконання судового рішення врегульовано Розділом VII Цивільного процесуального кодексу України та Законом України "Про виконавче провадження".

Право на оскарження дій виконавця передбачено ч. 1 ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження".

Статтею 447 ЦПК України передбачено, що сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження", передбачено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі постанов державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанов державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанов приватних виконавців про стягнення основної винагороди.

Таким чином, постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору є виконавчими документами.

Частиною 2 ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.

При виборі і застосування норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування відповідних норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 4 ст. 263 ЦПК України ).

В постанові Великої Палати Верховного Суду від 18 грудня 2019 рок у справі № 759/15553/14-ц (провадження № 14-57цс19) зазначено, що "юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи з приводу оскарження постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат, пов`язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу, прийнятих у виконавчих провадженнях щодо примусового виконання всіх виконавчих документів, незалежно від того, яким органом, у тому числі судом якої юрисдикції, вони видані. До юрисдикції адміністративних судів належать також справи про оскарження рішень, дій чи бездіяльності державної виконавчої служби, прийнятих (вчинених, допущених) під час примусового виконання постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат пов`язаних з організацією та проведенням виконавчих дій і накладенням штрафу, як виконавчих документів в окремому виконавчому провадженні. Аналогічна правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верховного Суду від 06 червня 2018 року у справі № 127/9870/16-ц (провадження № 14-166цс18), від 06 червня 2018 року у справі № 921/16/14-г/15 (провадження № 12-93гс18), від 20 вересня 2018 року у справі № 821/872/17 (провадження № 11-734апп18), від 17 жовтня 2018 року у справі № 826/5195/17 (провадження № 11-801апп18), від 16 січня 2019 року у справі № 279/3458/17-ц (провадження № 14-543цс18), від 09 жовтня 2019 року у справі № 758/201/17 (провадження № 14-468цс19), і підстав для відступлення від неї не вбачається".

Згідно зі ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, посадових та службових осіб.

Так, згідно ст. 2 ЦПК України завданнями цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 287 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду з позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Зі змісту скарги вбачається, що ОСОБА_1 оскаржує рішення (постанову про стягнення виконавчого збору) суб`єкта владних повноважень - заступника начальника Світловодського відділу державної виконавчої служби в Олександрійському районі Кіровоградської області Південно-Східного міжрегіонального управління юстиції (м.Дніпро) Щербини Вікторії Юріївни.

З наведених норм права вбачається, що Законом України "Про виконавче провадження" встановлено спеціальний порядок судового оскарження рішення, дії чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця щодо стягнення основної винагороди, виконавчого збору та/або витрат на проведення виконавчих дій, згідно з якими відповідні спори відносяться до юрисдикції адміністративних судів та підлягають розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Отже, вказана справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

На підставі викладеного, у відкритті провадження в цивільній справі за скаргою слід відмовити, роз'яснивши скаржнику право на звернення з відповідним адміністративним позовом до адміністративного суду з дотриманням правил підсудності та підвідомчості.

Керуючись ст.ст. 3, 19, 186, 260, 353, 354, 447 ЦПК України, суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у відкритті провадження за скаргою ОСОБА_1 на постанову державного виконавця про стягнення виконавчого збору.

Роз'яснити скаржнику право на звернення до адміністративного суду в порядку, передбаченому положеннями Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду протягом 15 днів з дня її складення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали суду.

Суддя Світловодського

міськрайонного суду Ю.С. Мельничик

Згідно з оригіналом

СудСвітловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення28.12.2021
Оприлюднено29.12.2021
Номер документу102245980
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-883/11

Ухвала від 03.11.2023

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

КАЛИНОВСЬКИЙ М.

Постанова від 12.07.2022

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Бондаренко Т. З.

Постанова від 12.07.2022

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 22.06.2022

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 30.05.2022

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 16.02.2022

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 16.02.2022

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Бондаренко Т. З.

Ухвала від 24.01.2022

Цивільне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Макарова Ю. І.

Ухвала від 28.12.2021

Цивільне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Макарова Ю. І.

Ухвала від 28.12.2021

Цивільне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Мельничик Ю. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні