ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 грудня 2021 року справа №380/594/21
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючого-судді Сакалош В.М.,
секретар судового засідання Наум`як Х.О.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції України до Львівської міської ради, Виконавчого комітету ЛМР, Товариства з обмеженою відповідальністю АВЕ Львів , Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ-Екосвіт , Товариства з обмеженою відповідальністю Ековей Вест Менеджмент , Товариства з обмеженою відповідальністю Спецавтотранс-Львів , Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ-Вейст Груп , Товариства з обмеженою відповідальністю Грінера Україна , Львівського комунального підприємства Транспортне підприємство Львівспецкомунтранс , Товариства з обмеженою відповідальністю Санком Львів , за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет позову Громадської організації Львівський ГАК , ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, протиправними дії та зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
Державна екологічна інспекції України (01042, м. Київ, пров. Новопечерський, 3, корп. 2) звернулась до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою в якій просить суд (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог):
Визнати протиправною бездіяльність Львівської міської ради та Виконавчого комітету Львівської міської ради в частині невжиття заходів щодо виконання вимог законодавства у сфері поводження з відходами;
- визнати протиправними дій Львівської міської ради та Виконавчого комітету Львівської міської ради про визначення виконавців послуг Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 683 від 09.08.2013 Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові ;
- визнати недійсними рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 683 від 09.08.2013 Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові (зі змінами згідно з рішеннями виконкому 422-2014, 1233-2016, 513-2018. 929-2019).
Зобов`язати Львівську міську раду вжити заходи щодо виконання вимог Державної екологічної інспекції України № 4.2-0006 від 11.09.2020 про усунення Львівською міською радою ряду порушень вимог законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища та вимог законодавства у сфері поводження з відходами, а саме:
- зберігання та захоронения відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах;
- організувати у повному обсязі збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
- забезпечити контроль за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами, а саме за операціями щодо збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізація, видалення, знешкодження і захоронення відходів;
- забезпечити здійснення контроль за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у порушення законодавства про відходи;
- розробити, затвердити та погодити Схему санітарного очищення населеного пункту м. Львів;
- затвердити місцеві програми поводження з відходами з урахуванням правил благоустрою території населеного пункту та з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту м. Львів та здійснювати контроль за їх виконанням;
- вживати заходи для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами, з метою створення об`єктів для сортування, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження та організації місць захоронення відході;
- вирішити питання щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами, а саме для збирання, зберігання, сортування, оброблення, перероблення, утилізації, вибачення, знешкодження та захоронення відходів та здійснити в повному обсязі контроль за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території;
- забезпечити в повному обсязі ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів на території м. Львова;
- забезпечити виявлення та облік безхазяйних відходів, створення постійної діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами, встановленому постановою Кабінетом Міністрів України від 03.08.1998 № 1217 Про затвердження Порядку виявлення та обліку безхазяйних відходів ;
- визначити виконавців послуг з вивезення побутових відходів на конкурсних засадах у порядку, встановленому Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 Питання надання послуг з вивезення побутових відходів .
Зобов`язати співвідповідачів по справі (виконавців послуг - ТзОВ ДВ Екосвіт , ТФ Львівспецкомунтранс, ТОВ ЕКОВЕЙ ВМ , ТзОВ Спецавтотранс - Львів , ТОВ Грінера Україна , ТОВ ДВ Вейст-Груп ) зупинити виконання робіт, надання послуг на здійснення операції поводження з відходами (збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення) до визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на конкурсних засадах у порядку, встановленому Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 Питання надання послуг з вивезення побутових відходів ;
Стягнути з Львівської міської ради (код ЄДРПОУ 04055896) на користь Державної екологічної інспекції України (код ЄДРПОУ 3750853) понесені нею судові витрати.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що у продовж 2020 року до Державної екологічної інспекції України надходили звернення від фізичної особи-мешканця міста Львів, ОСОБА_1 про розміщення несанкціонованих сміттєзвалищ на території м. Львова та Львівської області, а також за бездіяльність органів державної влади та місцевого самоврядування. З 07.09.2020 по 11.09.2020 Комісія проводила позаплановий захід державного нагляду (контролю) дотримання вимог природоохоронного законодавства Львівської міської ради. За результатами проведення перевірки, контролюючим органом складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства № 4.2-0005 від 11.09.2020.
У висновках Акту перевірки зазначено, що Львівською міською радою не забезпечено в повному обсязі виконання делегованих повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Також не здійснено в повному обсязі контроль за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території. Відповідно до Ухвал Львівської міської ради № 2163 від 29.06.2017 Про організацію вивезення твердих побутових відходів у м. Львові на період до 30.06.2019 , пунктом 3 та 4 ухвалено надати кошти з міського бюджету м. Львова у вигляді субвенції Львівському обласному бюджету на загальну суму 600 млн. грн. за період з 2017 по 2019 рік на відшкодування виконавцями фактично наданих послуг з вивезення твердих побутових відходів фактичних додаткових витрат на їх перевантаження, перевезення та будь-яких інших заходів, пов`язаних із захороненням та утилізацією.
У зв`язку з тим, що на території міста не визначено та не забезпечено створення місць чи об`єктів, що використовуються для збирання, зберігання, сортування, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження та захоронення відходів, залишається не відомим місце розміщення 504,6 тис. тон твердих побутових відходів за період з 2017- 01.01.2020, тобто місця їх захоронення та утилізації, що свідчить про відсутність налагодженої системи поводження з відходами, створює несприятливі умови для життя і здоров`я людей, стану довкілля.
Також зазначає, що всупереч Порядку, виконавчий комітет визначив виконавців послуг ТОВ ДВ-Екосвіт ; ЛКП Транспортна фірма Львівспецкомунтранс ; ТОВ Ековей Вейст Менеджмент ; ТОВ Спеавтотранс-Львів ; ТОВ Санком-Львів з 2013 року станом на теперішний час, тобто на 8 років, що на 3 роки більше дозволеного.
Позивач вважаючи дії та бездіяльність Львівської міської ради протиправною та незаконною, звернувся до суду із означеним позовом.
Ухвалою від 20.01.2021 року суд залишив позовну заяву без руху та надав час для усунення недоліків шляхом долучення до матеріалів справи оригіналу документа про сплату судового збору. На виконання ухвали позивач усунув зазначені недоліки.
Ухвалою від 16.02.2021 року суд відкрив загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначив підготовче засідання.
Ухвалою від 29.06.2021 року суд відмовив у залишенні позовної заяви без розгляду.
Ухвалою від 29.06.2021 року суд залучив співвідповідача Виконавчий комітет Львівської міської ради та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю ДВ-Екосвіт , Товариство з обмеженою відповідальністю Санком-Львів , Товариство з обмеженою відповідальністю Спецавтотранс-Львів , Товариство з обмеженою відповідальністю Ековей Вейст Менеджмент , Товариство з обмеженою відповідальністю ДВ Вейст-Груп , Товариство з обмеженою відповідальністю Грінера Україна , Товариство з обмеженою відповідальністю АВЕ-Львів , Львівське комунальне підприємство Транспортне підприємство Львівспецкомунтранс .
Ухвалою від 29.07.2021 року суд залучив до участі у справі в якості третіх осіб ОСОБА_1 , Громадську організацію Львівський ГАК .
Ухвалою від 19.08.2021 року суд залучив до участі у справі, як співвідповідачів Товариство з обмеженою відповідальністю ДВ-ЕКОСВІТ , Львівське комунальне підприємство Транспортна фірма Львівспецкомунтранс , Товариство з обмеженою відповідальністю Ековей Вейст Менеджмент , Товариство з обмеженою відповідальністю Спецавтотранс-Львів , Товариство з обмеженою відповідальністю Санком-Львів , Товариство з обмеженою відповідальністю Грінера Україна , Товариство з обмеженою відповідальністю ДВ Вейст-Груп .
Ухвалою від 16.09.2021 року суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду справи по суті.
Ухвалою від 16.09.2021 року суд відмовив у поверненні позовної заяви в частині позовних вимог.
Ухвалою від 16.09.2021 року суд відмовив у залишенні позовної заяви без розгляду в частині позовних вимог.
19.08.2021 року суд протокольною ухвалою повернувся до розгляду справи у підготовчому провадженні. Відповідно до п.6 ст. 48 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Від учасників справи надійшли на адресу суду письмові клопотання про розгляд справи без їх участі.
07.12.2021 року суд протокольною ухвалою перейшов до розгляду справи по суті та вирішив розгляд справи проводити за правилами письмового провадження. Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Від представника Львівської міської ради на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву в якому просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Зазначає, що відсутність законодавства, яке встановлює процедуру проведення заходів контролю органами Державної інспекції ще не свідчить про законність будь-яких або всіх вимог інспекції. Також зазначає, що представниками Державної екологічної інспекції було порушено вимоги щодо розпорядчих документів органів державного нагляду (контролю), звертає увагу, що акт перевірки № 4.2-0005 від 11.09.2020 року не містить підпису представників ЛМР чи інших позначок про ознайомлення уповноважених осіб ЛМР. Відповідач вказує, що у відповідності до Державних будівельних норм, а саме ДБН В.2.4-2-2005 Полігонів твердих побутових відходів. Основи проектування , розміщення полігонів ТПВ в межах міста заборонено. Звертає увагу, що збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організація роздільного збирання корисних компонентів Львівською міською радою та її виконавчими органами забезпечується в повному обсязі. У 2016 році між Департаментом житлового господарства та інфраструктури ЛМР та ТОВ Український науковий-дослідний інститут з розробки та впровадження комунальних програм та проектів , укладено договір про надання послуг з розробки схеми санітарного очищення м.Львова. На виконання даного договору було розроблено звіт про надання послуг з розробки схем санітарного очищення м.Львова. Ліквідація несанкціонованих та неконтрольованих сміттєзвалищ здійснюється виконавчими органами ЛМР на землях, які належать територіальній громаді м.Львова та в межах передбачених в бюджеті міста. З огляду на вищевикладене просить відмовити у задоволенні даного позову.
Представник позивача надіслав до суду відповідь на відзив в якій просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі з мотивів наведених у позовній заяві.
Від представника відповідача Львівської міської ради надійшов відзив на уточнену позовну заяву в якому просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Зазначає, що сторонами у справі є Державна екологічна інспекція України та Львівська міська рада, при цьому заявою про уточнення позовних вимог пропонується заявлення позовних вимог до Виконавчого комітету ЛМР, який є окремою юридичною особою, наділений правами та обов`язками, а відтак самостійно відповідає за їх реалізацію.
Від представника Виконавчого комітету ЛМР надійшов відзив на позовну заяву в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. У своєму відзиві підтримує позицію Львівської міської ради, щодо позовних вимог.
Представником третьої особи Громадської організації Гак долучено до матеріалів справи фотодокази та надано письмові пояснення в яких представник вказує адреси та місця вивезення твердих побутових відходів.
Третя особа ОСОБА_1 надав письмові пояснення та долучив до них звернення до Апарату Верховної ради, скарги, звернення до Державної Екологічної інспекції України, звернення до Прокуратури Львівської області, звернення до Служби Безпеки України щодо вивезення твердих побутових відходів.
Дослідивши докази і пояснення, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Позивач зазначає, що у період з 07.09.2020 по 11.09.2020 проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) дотримання вимог природоохоронного законодавства Львівської міської ради на підставі звернення громадянина ОСОБА_1 .
Позивач стверджує, що предметом скарги ОСОБА_1 , на підставі якої було надано направлення на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природнього середовища, поводження з відходами Львівської обласної державної адміністрації та місцевих адміністрацій, Львівської обласної ради та органів місцевого самоврядування Львівської області, є виявлення несанкціонованих сміттєзвалищ та їх ліквідації.
За результатами проведення перевірки, контролюючим органом складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства № 4.2-0005 від 11.09.2020.
У висновках Акту перевірки зазначено, що Львівською міською радою не забезпечено в повному обсязі виконання делегованих повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища, а саме:
-Львівською міською радою не вирішено відповідно до законодавства питання щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами, а саме місць чи об`єктів для збирання, зберігання, сортування, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження та захоронення відходів, а також не здійснено в повному обсязі контроль за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території (п. е ч. 1 cт. 21 Закону України Про відходи );
-Львівською міською радою визначено виконавців послуг з вивезення побутових відходів без проведення конкурсної процедури, що є порушенням Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 р. № 1173 (ч. 3 cт. 35-1 Закону України Про відходи );
-Львівською міською радою не розроблена, не погоджена та не затверджена схема санітарного очищення населеного пункту м. Львів, відповідно до Порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 23.03.2017 № 57 (п. б ч. 1 cт. 21 Закону України Про відходи );
-Львівською міською радою не визначено територію для розміщення відходів (підпункт 7 пункту "б" частини першої статті 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні );
-Львівською міською радою забезпечено збір та перевезення твердих побутових відходів, однак не забезпечено їх видалення, у тому числі відходів дрібних виробників, а також не забезпечено створення полігонів для їх захоронення (п. в ч. 1 cт. 21 Закону України Про відходи );
-Львівською міською радою не забезпечено контроль за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами (підпункт 7-1 пункту "б" частини 1 cт. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні );
-Львівською міською радою не здійснюється контроль за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи (підпункт 12 пункту "б" частини першої статті 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні );
-Львівською міською раюю не здійснено контроль за виконанням місцеві програми поводження з відходами (п. г , ч. 1. cт. 21 Закону України Про відходи );
-Львівською міською радою не вживаються дієві заходи для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами (п. д ч. 1 cт. 21 Закону України Про відходи ), до створення об`єктів для сортування, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження та організації місць захоронення відходів;
-Львівською міською радою не забезпечено в повному обсязі ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів на території м. Львова (п. и ч. 1 cт. 21 Закону України Про відходи );
- Розпорядженням Франківської районної адміністрації Львівської міської ради №316 від 14.05.2009 (зі змінами Розпорядження № 485 від 21.10.2014. № 470 від 11.09.2018, №310 від 30.05.2019) створено районну постійну діючу комісію з питань поводження з безхазяйними відходами, але комісія не засідала, протоколи засідання комісії не представлені;
-Франківською районною адміністрацією Львівської міської ради отримано звернення (повідомлення) щодо виявлення безхазяйних відходів від Державної екологічної інспекції у Львівській області (листи № 03-2006 від 14.05.2020, № 03-2043 від 15.05.2020 та № 03-2125 від 21.05.2020), однак заяви (повідомлення) про факти виявлення відходів не розглядалися та не проводились чергові (позачергові) засідання постійної діючої комісію з питань поводження з безхазяйними відходами, крім того не визначено кількість, склад, властивість, вартість відходів, рівень їх небезпеки для навколишнього природного середовища і здоров`я людини та не вжиті заходи для визначення власника відходів та не вирішено питання про подальше поводження з відходами (ч. 10 cт. 12 Закону України Про відходи ).
Під час проведення позапланової перевірки встановлено, що відповідно до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 683 від 09.08.2013 Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові (зі змінами згідно з рішеннями виконкому 422-2014, 1233-2016, 513-2018, 929-2019) визначено 7 виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові, а саме: ТОВ ДВ-Екосвіт ; ЛКП Транспортна фірма Львівспецкомунтранс ; ТОВ Ековей Вейст Менеджмент ; ТОВ Спеавтотранс-Львів ; ТОВ Санком-Львів ; ТОВ Грінера Україна ; ТОВ ДВ Вейст-Груп .
Львівською міською радою визначено виконавців послуг з вивезення побутових відходів без проведення конкурсної процедури, що є порушенням вимог ч. 3 ст. 35 1 Закону України Про відходи , п. 7 ч.2 ст. 6 цього ж Закону, Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України № 1070 від 10.12.2008 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 318 від 27.03.2019).
Всупереч Порядку, виконавчий комітет визначив виконавців послуг ТОВ ДВ-Екосвіт ; ЛКП Транспортна фірма Львівспецкомунтранс ; ТОВ Ековей Вейст Менеджмент ; ТОВ Спеавтотранс-Львів ; ТОВ Санком-Львів з 2013 року станом на теперішний час, тобто на 8 років, що на 3 роки більше дозволеного.
Додатково визначено одного виконавця послуг ТОВ Грінера Україна в 2016 році які надають послуги з перевезення відходів з 2018 року по теперішний час, тобто на 5 років, що на 4 роки більше дозволеного.
Додатково визначено ще одного виконавця послуг ТОВ ДВ Вейст-Груп , що надають послуги з перевезення відходів з 2018 рокі по теперішний час, тобто на 3 роки, що на 2 роки більше дозволеного.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає спірну бездіяльність відповідача протиправною та просить зобов`язати відповідачів вчинити певні дії на виконання вимог Закону України Про відходи .
Згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Правова природа протиправної бездіяльності суб`єкта владних повноважень - це зовнішня форма поведінки (діяння) цього органу, яка полягає у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих і обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені. Притому такі можуть бути вчинені лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із ст. 1 Закону України Про відходи , відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення;
-поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.
Положеннями ч. 1 cт. 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що делеговані повноваження - це повноваження органів виконавчої влади, надані органам місцевого самоврядування законом, а також повноваження органів місцевого самоврядування, які передаються відповідним місцевим державним адміністраціям за рішенням районних, обласних рад.
Відповідно до п. б ч. 1 cт. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать наступні делеговані повноваження:
-визначення території для розміщення відходів відповідно до законодавства;
-здійснення контролю за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами;
-здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.
Згідно ч. 2 cт. 71 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом.
Згідно з приписами cт. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить:
а) організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про поводження з відходами.
і) внесення в установленому порядку до органів державної влади та органів місцевого самоврядування вимог щодо приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень у сфері охорони навколишнього природного середовища, використання, відтворення та охорони природних ресурсів;
й) вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах, тощо.
Відповідно до ст. 8 Господарського кодексу України держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб`єктами господарювання.
Судом встановлено, що Львівською міською радою затверджені місцеві програми поводження з відходами в напрямку популяризації поводження з відходами , а саме:
- ухвала Львівської міської ради №2124 від 29.06.2017 Про затвердження концепції сортування твердих побутових відходів у м. Львові ;
-ухвала Львівської міської ради №2125 від 29.06.2017 Про затвердження Стратегії поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові ;
-ухвала Львівської міської ради №4132 від 18.12.2014 Про Програму поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові на 2014 - 2018 роки ;
-ухвала Львівської міської ради №4932 від 25.04.2019 Про затвердження Програми проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо мінімізації та раціонального поводження з відходами, розвитку екологічної просвіти та культури серед населення м. Львова на 2019 рік .
Відповідно до пункту б , ч. 1, ст. 21 Закону України Про відходи визначено, що згідно наданих повноважень органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів.
Згідно із вимогами ч. 2 ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного збирання побутових відходів тощо.
Згідно із положеннями пункту 3 розділу І Порядку розроблення, погодження та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 23.03.2017 № 57 (далі - Порядок), розроблення, погодження та затвердження схеми санітарного очищення населених пунктів (далі - Схема) здійснюють виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації - для одного або кількох населених пунктів, що входять до складу відповідної ради; Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та районні державні адміністрації - для населених пунктів, які входять до складу двох і більше сільських, селищних та міських рад (далі - Розробник).
Пунктом 4 розділу І вказаного Порядку визначено, що загальний строк розроблення, погодження та затвердження Схеми не повинен перевищувати 12 місяців (з дати прийняття рішення про її розроблення) без урахування строку проведення передпроектних досліджень.
Також, пунктом 1 розділу ІІ Порядку визначено, що розробник здійснює розроблення Схеми самостійно або виступає замовником розроблення Схеми на договірних засадах.
Відповідно до вимог п. д вимог ст. 21 Закону України Про відходи органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують вжиття заходів для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами.
Суд критично ставиться до тверджень позивача, щодо бездіяльності Львівської міської ради у сфері вивезення, збирання і видалення побутових відходів , оскільки як було встановлено судом під час розгляду справи та не заперечується позивачем, Львівська міська рада здійснює збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів.
Також суд зазначає, що з метою популяризації роздільного збору твердих побутових відходів, збільшення кількості відібраної вторинної сировини, яка підлягає переробці, а також з метою реалізації Стратегії поводження з твердими відходами у м.Львові на 2017-2019 роки (затвердженої ухвалою Львівської міської ради від 29.06.2017 №2125) та Концепції сортування твердих побутових відходів у м.Львові (затвердженої ухвалою Львівської міської ради від 29.06.2017 №2124) організовано майданчик для збору великогабаритних та дрібних будівельних відходів у м.Львові на території Львівського комунального підприємства Транспортної фірми Львівспецкомунтрас по вул. Жовківській 18, який належним чином функціонує та забезпечує можливість для фізичних осіб здійснювати передачу великогабаритних та дрібних будівельних відходів на даний майданчик.
Львівське комунальне підприємство Зелене місто на виконання рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.11.2018 року №1211 Про запровадження пілотного проекту з роздільного збору харчових та садових відходів від населення успішно реалізовує пілотний проект з роздільного збору харчових та садових відходів від населення, які переробляються на компостувальному майданчику по вул. Пластовій 13 у м.Львові.
Також судом встановлено, що на території Львівської області офіційно розміщений 301 пункт збору вторсировини. Окрім цього у м.Львові на постійній основі працює еко-бус.
Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов до висновку, що позовна вимога про визнання бездіяльності Львівської міської ради у сфері охорони навколишнього природного середовища та вимог законодавства у сфері поводження з відходами не знайшла свого підтвердження.
Відповідно до вимог п. и вимог cт. 21 Закону України Про відходи органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують вжиття заходів для ліквідації несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.
Згідно із вимогами cт. 12 Закону України Про відходи відходи, щодо яких не встановлено власника або власник яких невідомий, вважаються безхазяйними.
З метою запобігання або зменшення обсягів утворення відходів виявлені безхазяйні відходи беруться на облік.
Порядок виявлення та обліку безхазяйних відходів визначається Кабінетом Міністрів У країни.
Відходи, щодо яких встановлено власника, беруться на облік відповідно до вимог цього Закону.
Відходи, повернуті юридичній особі, обліковуються за встановленою вартістю з одночасним збільшенням додаткового капіталу такої юридичної особи.
Власники або користувачі земельних ділянок, на яких виявлено безхазяйні відходи, зобов`язані у п`ятиденний строк повідомити про них місцеві органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.
Підставами для визначення відходів безхазяйними та їх обліку можуть бути:
повідомлення власників або користувачів земельних ділянок, на яких виявлено безхазяйні відходи;
звернення (повідомлення) громадян, підприємств, установ та організацій, засобів масової інформації;
результати інспекційних перевірок центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, державної санітарно- епідеміологічної служби, органів місцевого самоврядування.
У разі отримання звернення (повідомлення) Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а також органи місцевого самоврядування зобов`язані визначити кількість, склад, властивості, вартість відходів, рівень їх небезпеки для навколишнього природного середовища і здоров`я людини та вжити заходів для визначення власника відходів.
У разі потреби для визначення власника безхазяйних відходів та їх оцінки можуть залучатися правоохоронні органи, відповідні спеціалісти і експерти.
Пунктами 5-8 Порядку виявлення та обліку безхазяйних відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1217 від 03.08.1198, визначено, що заяви (повідомлення) про факти виявлення відходів розглядаються на черговому (позачерговому) засіданні постійно діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами (далі - комісія).
Комісія визначає кількість, склад, властивості, вартість відходів, ступінь їх небезпеки для навколишнього природного середовища і здоров`я людини та вживає заходів до визначення власника відходів.
За результатами своєї роботи комісія складає акт, який передається до місцевої державної адміністрації чи органу місцевого самоврядування для вирішення питання про подальше поводження з відходами.
На підставі акта комісії місцеві державні адміністрації або органи місцевого самоврядування приймають рішення щодо подальшого поводження з відходами та в разі необхідності порушують справу про притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства про відходи, та відшкодування заподіяної шкоди.
Щодо тверджень позивача про визнання протиправними дій Львівської міської ради про визначення виконавців послуг на підставі Рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №683 від 09.08.2013 Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові суд зазначає наступне.
Даний порядок прийнятий на виконання вимог законодавства України у сфері поводження з відходами та не суперечив методиці Львівської міської ради.
Одночасно суд зазначає, що строки звернення для оскарження даного порядку позивачем пропущені.
Строк звернення до суду з адміністративним позовом - це проміжок часу після виникнення спору у публічно правових відносинах, протягом якого особа має право звернутись до суду із її заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів.
Встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання передбачених Кодексом адміністративного судочинства України, певних процесуальних дій.
Так, відповідно до ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до регламенту виконавчого комітету Львівської міської ради (затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 26.12.2006 №1438 - в редакції чинній на момент прийняття рішення виконавчого комітету №683 від 09.08.2013) передбачено, що гласність роботи виконавчого комітету забезпечується шляхом оприлюднення рішення у засобах масової інформації у тому числі електронних, шляхом розміщення інформації на веб-сторінці Львівської міської ради.
Рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.08.2013 №683 Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові було оприлюднено на офіційному сайті Львівської міської ради у відкритому доступі.
На час прийняття порядку від 09.08.2013 року №683 законом не було передбачено проведення конкурсу щодо визначення виконавців послуг із збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові.
Проведення конкурсу щодо визначення виконавців послуг із збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові повинно проводилось на виконання Рішення Львівської міської ради від 13.12.2019 № 1146, тобто вищезгадане рішення було прийняте після Порядку №683 від 09.08.2013, а відтак суд зазначає, що вимога відповідача про скасування Порядку від 09.08.2013 року №683 є неможливою.
Стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.
Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.
Беручи до уваги вищевказане суд дійшов до висновку, що Львівською міською радою не порушено регламенту та порядку прийняття та визначення виконавців послуг із збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові, а строк звернення позивача із позовною вимогою про визнання недійсним рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 09.08.2013 № 683 - закінчився 09.02.2014 року.
Враховуючи зазначене, у матеріалах справи відсутні належні та допустимі докази, які б вказували на неможливість позивача подати позов до суду у строки визначені Кодексом адміністративного судочинства України, а тому вищевказана позовна вимога задоволенню не підлягає.
Аналогічна правова позиція щодо строків звернення до адміністративного суду зазначена у постанові Верховного Суду у справах №800/139/14, П/800/258/13, №800/61/15.
Як зазначає позивач, під час проведення позапланової перевірки встановлено, що відповідно до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 683 від 09.08.2013 Про визначення виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові (зі змінами згідно з рішеннями виконкому 422-2014, 1233-2016, 513-2018, 929-2019) визначено 7 виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові, а саме: ТОВ ДВ-Екосвіт ; ЛКП Транспортна фірма Львівспецкомунтранс ; ТОВ Ековей Вейст Менеджмент ; ТОВ Спеавтотранс-Львів ; ТОВ Санком-Львів ; ТОВ Грінера Україна ; ТОВ ДВ Вейст-Груп .
Суд зазначає, що в матеріалах справи містяться інформація та фотодокази, щодо вивезення несанкціонованого та неконтролованого сміття, а саме на сміттєзвалищах, що містяться на фото (по вул. Пластовій 15 та вулиці Богданівській 11), фіксувалось систематичне вивезення та спалювання сміття. На несанкціонованих звалищах неодноразово були зафіксовані: машини КП ШРП Личаківського району (у смітті знайдено документи даного підприємства), вантажівки інших перевізників, сліди від вантажних автомобілів (зокрема грейдера), які здійснюють розрівнювання сміттєзвалищ. За вказаними адресами у документах, що виявленні у смітті, фігурували перевізники ТзОВ Санком-Львів , ТзОВ Ековей , ТОВ Грінера Україна , ЛКП ТФ Львівспецкомунтранс .
Судом встановлено, що вищевказана діяльність (бездіяльність) здійснювалась на відритій площадці та у відкритому приміщенні без фільтраційної системи, порушуючи правила експлуатації об`єктів поводження з побутовими відходами відповідно до ст.25 Закону України Про відходи .
Оскільки по вищевказаних адресах не передбачено вивезення несанкціонованого та неконтролованого сміття, твердих побутових відходів суд беручи до уваги наявні у матеріалах справи фотодокази, дійшов до висновку, що виконавці послуг, а саме: ТзОВ Санком-Львів , ТзОВ Ековей , ТОВ Грінера Україна , ЛКП ТФ Львівспецкомунтранс вчинили протиправні дії, а Львівська міська рада в свою чергу не забезпечила контроль щодо вивезення твердих побутових відходів на адреси вулиця Пластова 15 та вулиця Богданівська 11.
Також суд звертає увагу, що скаржником (громадянином ОСОБА_1 ) піднімалось питання про виявлення несанкціонованих сміттєзвалищ та їх ліквідації, а не контроль за виконанням делегованих повноважень Львівської міської ради у сфері охорони навколишнього середовища загалом.
Беручи до уваги вищевказане суд дійшов до висновку про зобов`язання ТОВ Ековей ВМ , Товариства з обмеженою відповідальністю Санком Львів , Товариства з обмеженою відповідальністю Грінера Україна усунути вищезазначені недоліки та здійснювати вивезення твердо побутових відходів у відповідності до законодавства України, а саме: Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про відходи", "Про житлово-комунальні послуги", відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 "Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів" і від 16.11.2011 № 1173 "Питання надання послуг з вивезення побутових відходів", беручи до уваги ухвали міської ради від 21.04.2011 № 376 "Про Правила благоустрою м. Львова" і від 29.06.2017 № 2163 "Про організацію вивезення твердих побутових відходів у м. Львові на період до 30.06.2019", враховуючи рішення виконавчого комітету від 01.03.2019 № 209 "Про здійснення комплексу заходів для відновлення виконання делегованих повноважень Львівської міської ради у сфері поводження з побутовими відходами та зобов`язання Львівську міську раду здійснювати заходи контролю та належного реагування у випадку порушення виконавцями послуг, щодо вивезення твердо побутових відходів у відповідності до законодавства України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Докази, подані позивачем, переконують у безпідставності позовних вимог.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та долучені сторонами письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Позивач при зверненні з даним адміністративним позовом до суду сплатив судовий збір в розмірі 2270 гривень. Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Понесених судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз позивачем не заявлено, як наслідок, у справі відсутні судові витрати, що підлягають розподілу.
Керуючись ст. ст. 14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов Державної екологічно інспекції України до Львівської міської ради, Виконавчого комітету ЛМР, Товариства з обмеженою відповідальністю АВЕ Львів , Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ-Екосвіт , Товариства з обмеженою відповідальністю Ековей Вест Менеджмент , Товариства з обмеженою відповідальністю Спецавтотранс-Львів , Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ-Вейст Груп , Товариства з обмеженою відповідальністю Грінера Україна , Львівського комунального підприємства Транспортне підприємство Львівспецкомунтранс , Товариства з обмеженою відповідальністю Санком Львів , за участю третіх осіб, що не за`являють самостійних вимог на предмет позову Громадської організації Львівський ГАК , ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії ТОВ Ековей ВМ , Товариства з обмеженою відповідальністю Санком Львів , ЛКП ТФ Львівспецкомунтранс , щодо викидання твердо побутових відходів в неналежних для цього місцях, а саме по вул. Пластовій 15.
Визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю Грінера Україна , Товариства з обмеженою відповідальністю Санком Львів , щодо викидання твердо побутових відходів в неналежних для цього місцях, а саме по вул. Богданівська 11.
Зобов`язати ТОВ Ековей ВМ (ЄДРПОУ 33951598), Товариства з обмеженою відповідальністю Санком Львів (ЄДРПОУ 34711924), Товариства з обмеженою відповідальністю Грінера Україна (ЄДРПОУ 35429502), ЛКП ТФ Львівспецкомунтранс (ЄДРПОУ 03348465) усунути вищезазначені недоліки та здійснювати вивезення твердо побутових відходів у відповідності до законодавства України, а саме: Закону України Про відходи , Закону України Про охорону навколишнього природного середовища .
Зобов`язати Львівську міську раду (ЄДРПОУ 04055896) здійснювати заходи контролю та належного реагування у випадку порушення виконавцями послуг, щодо вивезення твердо побутових відходів у відповідності до Закону України Про відходи , Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , Порядку виявлення та обліку безхазяйних відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1217, ухвал Львівської міської ради, а саме:
- ухвала Львівської міської ради №2124 від 29.06.2017 Про затвердження концепції сортування твердих побутових відходів у м. Львові ;
-ухвала Львівської міської ради №2125 від 29.06.2017 Про затвердження Стратегії поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові ;
-ухвала Львівської міської ради №4132 від 18.12.2014 Про Програму поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові на 2014 - 2018 роки ;
-ухвала Львівської міської ради №4932 від 25.04.2019 Про затвердження Програми проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо мінімізації та раціонального поводження з відходами, розвитку екологічної просвіти та культури серед населення м. Львова на 2019 рік .
В решті позовних вимог відмовити.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції, з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 24.12.2021.
Суддя (підпис) В.М.Сакалош
Згідно з оригіналом.
Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду.
Рішення законної сили не набрало.
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2021 |
Оприлюднено | 31.12.2021 |
Номер документу | 102349374 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні