ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№ 380/594/21
У Х В А Л А
з питань залишення позовної заяви без розгляду у частині позовних вимог
16 вересня 2021 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Сакалоша В.М.,
за участі секретаря судового засідання Наум`як Х.О.,
представника позивача Акберов А.Е.,
представник відповідача Наконечна О.М.,
представник третьої особи Куц М.Г.,
розглянувши у підготовчому засіданні клопотання відповідача про залишення без розгляду позовної заяви у частині нової позовної вимоги за позовом Державної екологічної інспекції України до Львівської міської ради, Виконавчого комітету ЛМР, Товариства з обмеженою відповідальністю АВЕ Львів , Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ-Екосвіт , Товариства з обмеженою відповідальністю Ековей Вест Менеджмент , Товариства з обмеженою відповідальністю Спецавтотранс-Львів , Товариства з обмеженою відповідальністю ДВ-Вейст Груп , Товариства з обмеженою відповідальністю Грінера Україна , Львівського комунального підприємства Транспортне підприємство Львівспецкомунтранс , Товариства з обмеженою відповідальністю Санком Львів , Громадської організації Львівський ГАК , ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-
У С Т А Н О В И В
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна Державної екологічної інспекції України (01042, м. Київ, пров. Новопечерський, 3, корп. 2) до Львівської міської ради (79008, м. Львів, площа Ринок, 1) в якій позивач просить суд:
1. Визнати протиправною бездіяльність Львівської міської ради в частині невжиття заходів щодо виконання вимоги Державної екологічної інспекції України № 4.2-0006 від 11.09.2020 про усунення Львівською міською радою ряду порушень вимог законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища та вимог законодавства у сфері поводження з відходами;
2. Зобов`язати Львівську міську раду вжити заходи щодо виконання вимоги Державної екологічної інспекції України № 4.2-0006 від 11.09.2020 про усунення Львівською міською радою ряду порушень вимог законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища та вимог законодавства у сфері поводження з відходами, а саме:
- зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах;
- організувати у повному обсязі збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;
- забезпечити контроль за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами, а саме за операціями щодо збирання, перевезення, зберігання, сортування, знешкодження і захоронення відходів;
- забезпечити здійснення контроль за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалі ви на розгляд інших державних органів у порушення законодавства про відходи;
- розробити, затвердити та погодити схему санітарного очищення населеного пункту м. Львів;
- затвердити місцеві програми поводження з відходами з урахуванням правил благоустрою території населеного пункту та з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту м. Львів та здійснювати контроль за їх виконанням; вживати заходи для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами, з метою створення об`єктів для сортування, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження та організації місць захоронення відходів;
- вирішити питання щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами, а саме для збирання, зберігання, сортування, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження та захоронення відходів та здійснити в повному обсязі контроль за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території;
- забезпечити в повному обсязі ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів на території м. Львова;
- забезпечити виявлення та облік безхазяйних відходів, створення постійної діючої комісії з питань поводження з безхазяйними відходами, встановленому постановою Кабінетом Міністрів України від 03.08.1998 № 1217 Про затвердження Порядку виявлення та обліку безхазяйних відходів ;
- визначити виконавців послуг з вивезення побутових відходів на конкурсних засадах у порядку, встановленому Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1173 Питання надання послуг з вивезення побутових відходів .
Ухвалою судді від 16.02.2021 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.
Від відповідача ТОВ Ековей Вейст Менеджемнт надійшло клопотання про залишення позовної заяви без розгляду у частині позовних вимог. Клопотання вмотивоване тим, що жодний законодавчий припис не уповноважує позивача на звернення до суду із позовною вимогою про визнання недійним нормативно-правових актів (а лише індивідуальних), у зв`язку з чим , вважає, що позовна заява в частині вимог про визнання недійним рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №683 від 09.08.2013 року Про визнання виконавців послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м.Львові підлягає залишенню без розгляду.
В підготовчому засіданні представник відповідача заперечив, щодо задоволення даного клопотання.
Представник відповідача в підготовчому засіданні клопотання підтримала.
Представник третьої особи в підготовчому засіданні заперечила щодо задоволення клопотання.
Суд, дослідивши заявлене клопотання зазначає наступне.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до частини третьої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Як передбачено пунктом 18 частини першої статті 4 КАС України нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.
Як передбачено пунктом 19 частини першої статті 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Судом встановлено, що рішенням № 683 від 09.08.2013 виконавчого комітету Львівської міської ради визначено конкретне коло осіб для виконання послуг зі збирання, зберігання і перевезення твердих побутових відходів у м. Львові, тобто дане рішення стосується прав та інтересів осіб та дія якого є вичерпною і має визначений строк.
Згідно із пп. 5 п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію, остання уповноважена звертатись до суду із позовом у частині органів місцевого самоврядування щодо:
-визнання протиправними дій чи бездіяльності органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб;
-визнання недійсними індивідуальних актів або їх окремих частин;
-правочинів, що порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до ст. 240 КАС України, суд залишає позовну заяву без розгляду з наступних підстав:
1) позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності;
2) позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано;
3) у провадженні цього або іншого суду є справа про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав;
4) позивач не прибув (повторно не прибув, якщо він не є суб`єктом владних повноважень) у підготовче засідання чи у судове засідання без поважних причин або не повідомив про причини неявки, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності;
5) надійшла заява позивача про залишення позову без розгляду;
6) особа, яка має адміністративну процесуальну дієздатність і за захистом прав, свобод чи інтересів якої у випадках, встановлених законом, звернувся орган або інша особа, заперечує проти позову і від неї надійшла відповідна заява;
7) провадження в адміністративній справі було відкрито за позовною заявою, яка не відповідає вимогам статей 160, 161, 172 цього Кодексу, і позивач не усунув цих недоліків у строк, встановлений судом;
8) з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу;
9) позивач у визначений судом строк без поважних причин не подав витребувані судом докази, необхідні для вирішення спору;
10) після відкриття провадження судом встановлено, що позивачем подано до цього самого суду інший позов (позови) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з однакових підстав і щодо такого позову (позовів) на час вирішення питання про відкриття провадження у справі, що розглядається, не постановлена ухвала про відкриття або відмову у відкритті провадження у справі, повернення позовної заяви або залишення позову без розгляду.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку щодо відсутності законодавчо передбачених підстав для задоволення клопотання відповідача.
Керуючись ст.ст. 123, 240, 241, 243, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання про залишення позовної заяви без розгляду в частині позовних вимог - відмовити.
Ухвала набирає законної сили згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено та підписано 20.09.2021.
Суддя В.М.Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2021 |
Оприлюднено | 22.09.2021 |
Номер документу | 99756168 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні