Ухвала
від 10.04.2023 по справі 380/594/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/594/21

У Х В А Л А

з питань прийняття звіту про виконання рішення суду

10 квітня 2023 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Сакалоша В.М. розглянув у письмовому провадженні звіт про виконання судового рішення у справі за позовом Державної екологічної інспекції України до Львівської міської ради, Виконавчого комітету ЛМР, Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕ Львів», Товариства з обмеженою відповідальністю «ДВ-Екосвіт», Товариства з обмеженою відповідальністю «Ековей Вест Менеджмент», Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецавтотранс-Львів», Товариства з обмеженою відповідальністю «ДВ-Вейст Груп», Товариства з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна», Львівського комунального підприємства «Транспортне підприємство «Львівспецкомунтранс», Товариства з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет позову Громадської організації «Львівський ГАК», ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, протиправними дії та зобов`язання вчинити дії.

Встановив:

В провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом Державної екологічної інспекції України до Львівської міської ради, Виконавчого комітету ЛМР, Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕ Львів», Товариства з обмеженою відповідальністю «ДВ-Екосвіт», Товариства з обмеженою відповідальністю «Ековей Вест Менеджмент», Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецавтотранс-Львів», Товариства з обмеженою відповідальністю «ДВ-Вейст Груп», Товариства з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна», Львівського комунального підприємства «Транспортне підприємство «Львівспецкомунтранс», Товариства з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет позову Громадської організації «Львівський ГАК», ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності, протиправними дії та зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23.12.2021 позов задоволено частково. Суд вирішив:

Визнати протиправними дії ТОВ «Ековей ВМ», Товариства з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс», щодо викидання твердо побутових відходів в неналежних для цього місцях, а саме по вул. Пластовій 15.

Визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна», Товариства з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», щодо викидання твердо побутових відходів в неналежних для цього місцях, а саме по вул. Богданівська 11.

Зобов`язати ТОВ «Ековей ВМ» (ЄДРПОУ 33951598), Товариства з обмеженою відповідальністю «Санком Львів» (ЄДРПОУ 34711924), Товариства з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна» (ЄДРПОУ 35429502), ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс» (ЄДРПОУ 03348465) усунути вищезазначені недоліки та здійснювати вивезення твердо побутових відходів у відповідності до законодавства України, а саме: Закону України «Про відходи», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».

Зобов`язати Львівську міську раду (ЄДРПОУ 04055896) здійснювати заходи контролю та належного реагування у випадку порушення виконавцями послуг, щодо вивезення твердо побутових відходів у відповідності до Закону України «Про відходи», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Порядку виявлення та обліку безхазяйних відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1217, ухвал Львівської міської ради, а саме:

- ухвала Львівської міської ради №2124 від 29.06.2017 «Про затвердження концепції сортування твердих побутових відходів у м. Львові»;

- ухвала Львівської міської ради №2125 від 29.06.2017 «Про затвердження Стратегії поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові»;

- ухвала Львівської міської ради №4132 від 18.12.2014 «Про Програму поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові на 2014 - 2018 роки»;

- ухвала Львівської міської ради №4932 від 25.04.2019 «Про затвердження Програми проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо мінімізації та раціонального поводження з відходами, розвитку екологічної просвіти та культури серед населення м. Львова на 2019 рік».

В решті позовних вимог відмовити.

Судові витрати розподілу не підлягають.

15 березня 2022 року Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду, апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції України залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.12.2021 року у справі №380/592/21 без змін.

Ухвалою суду від 20 липня 2022 року встановлено судовий контроль за виконанням судового рішення та зобов`язано відповідачів та співвідповідачів по справі подати звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.12.2021 у справі № 380/594/21 протягом 45 робочих днів з моменту набрання ухвалою законної сили.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», подав суду звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.12.2021 у справі № 380/594/21. Повідомляє, що на даний час Товариство з обмеженою відповідальністю «Санком - Львів» провадить свою господарську діяльність на території своєї виробничої бази, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Пластова, 15. Господарська діяльність Товариства на вказаній території - здійснюється у відповідності до умов чинного Договору оренди №01/06/21 від 15.06.2021 року, додаткової угоди № 1 до вказаного Договору від 09.06.2022 року. Жодних відходів на території своєї виробничої бази, що за адресою: м. Львів, вул. Пластова, 15 - Товариство з обмеженою відповідальністю «Санком - Львів» не викидає та не складує. Усі безхазяйні відходи, що попередньо були на території виробничої бази Товариства - прибрано та вивезено до місць їх захоронення та утилізації. Збір та вивезення відходів з території м. Львова, населених пунктів Львівської міської територіальної громади та Львівської області здійснюється Товариством з дотриманням вимог ЗУ «Про відходи», ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» та у відповідності до чинних Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами затверджених Постановою КМ України №1070.

Разом з тим, відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна», подав суду звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.12.2021 у справі № 380/594/21. Повідомляє, що на даний час компанією побутові відходи по вул. Богданівська, 11 вже не складуються. Окрім цього, побутові відходи, які були раніше розміщено по вул. Богданівська, 11 прибрано та вивезено до місць їх захоронення та утилізації.

При вирішенні питання про прийняття звіту, суд виходить з наступного.

Згідно ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

В силу дії норми ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У рішенні від 30 червня 2009 року №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).

Виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має розглядатись як невід`ємна частина судового процесу для цілей ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Зважаючи на важливість реального виконання судових рішень, це питання неодноразово ставало предметом обговорення як на національному, так і на міжнародному рівнях. Регулюванню цього питання, зокрема, присвячена Рекомендація № Rec (2003) 16 від 09.09.2003 року Комітету міністрів Ради Європи державам-членам Про виконання адміністративних рішень і судових рішень у галузі адміністративного права, обов`язкова для виконання Україною як членом Ради Європи, в якій зазначається, що держави-члени повинні забезпечити виконання судових рішень адміністративними органами в межах розумного строку. Вони мають вживати всіх необхідних заходів згідно з законом з метою надання цим рішенням повної сили. У разі, якщо адміністративний орган не виконує судового рішення, слід передбачити відповідну процедуру, що дозволятиме домагатися виконання такого рішення, зокрема, за допомогою винесення судових заборон або накладення штрафів. Держави-члени повинні забезпечити притягнення адміністративних органів до відповідальності за відмову у виконання та невиконання судових рішень. Посадові особи, відповідальні за невиконання судових рішень, також можуть притягуватись до дисциплінарної, цивільної або кримінальної відповідальності у разі невиконання таких рішень.

Також у рішенні Європейського суду з прав людини від 19 березня 1997 року у справі Горнсбі проти Греції суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (п. 40).

З огляду на викладене, суд дослідив матеріали заяви, та встановив, що рішення суду від 23.12.2021 у справі № 380/594/21 виконано відповідачами, а саме Товариством з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», Товариством з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна».

Враховуючи викладене та долученні докази виконання судового рішення відповідачами, Товариством з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», Товариством з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна», суд дійшов висновку про підставність прийняття поданих відповідачами звітів.

Керуючись приписами ст. ст. 5-11, 12, 241, 248, 256, 293-295, 370, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

постановив:

прийняти звіт Товариства з обмеженою відповідальністю «Санком Львів», про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.12.2021 у справі № 380/594/21.

прийняти звіт Товариства з обмеженою відповідальністю «Грінера Україна» про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.12.2021 у справі № 380/594/21.

Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Суддя В.М. Сакалош

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2023
Оприлюднено13.04.2023
Номер документу110150394
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами

Судовий реєстр по справі —380/594/21

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Постанова від 14.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 13.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 07.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 13.01.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 23.12.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 16.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні