Ухвала
від 21.01.2022 по справі 554/6670/21
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 21.01.2022 Справа № 554/6670/21

Провадження № 1-кс/554/6670/2022

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.01.2022 року м. Полтава

Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

слідчого ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Полтаві клопотання ст. слідчого СУ ГУНП в Полтавській області підполковника поліції ОСОБА_3 , подане в межах кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12021170000000464 від 07.07.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, про надання дозволу на проведення огляду,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся з клопотанням до слідчого судді про проведенняоглядув обґрунтування якого зазначав, що у провадженні СУ ГУНП в Полтавській області проводиться розслідування у зазначеному кримінальному провадженні за фактами того, що службові особи Комунального некомерційного підприємства «Гадяцька центральна лікарня» Гадяцької міської ради (код 01999218, юр. адреса: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області) спільно із службовими особами ТОВ «КВА» (код 39720797, юр. адреса: вул. Соборна, 6, кім. 1, с. Петрівка-Роменська, Гадяцького району, Полтавської області) здійснюють привласнення бюджетних коштів, що виділяються для фінансування робіт з капітального ремонту приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області.

Згідно отриманої інформації встановлено, що 19.08.2020 між КНП «Гадяцька ЦРЛ» та ТОВ «КВА» укладено договір про закупівлю № 312, предметом якого є виконання робіт із капітального ремонту приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області. Вартість робіт згідно умов договору становить 8 072 346 грн. Під час виконання робіт згідно договору службовими особами КНП «Гадяцька ЦРЛ» спільно із службовими особами ТОВ «КВА» вчиняється розтрата та привласнення бюджетних коштів, які виділяються для оплати вартості виконуваних робіт з будівництва, шляхом відображення в офіційних документах (актах прийняття виконаних робіт, довідках вартості та ін.) недостовірних відомостей щодо обсягів та якості фактично виконаних робіт. Під час виконання робіт з будівництва здійснюється застосування неякісних матеріалів та матеріалів, які не відповідають вимогам проектної та ін. документації та не відображаються в офіційній звітній документації (при цьому в офіційних документах відображається придбання та використання матеріалів згідно вимог проектної та ін. технічної документації з будівництва), що створює умови для реалізації механізму привласнення бюджетних коштів шляхом отримання різниці між вартістю фактично використаних матеріалів та ресурсів та вартістю таких матеріалів та ресурсів, яка відображається в офіційних звітних документах. Зазначений механізм реалізується через відображення недостовірних відомостей у звітних документах за попереднього та подальшого погодження з боку окремих представників замовника. Аналогічно до офіційних звітних документів (до актів приймання виконаних робіт форми КБ-2В та ін.) вносяться недостовірні відомості щодо обсягу виконаних робіт (відображаються дані про виконання робіт, які фактично не виконувалися).

Крім того, шляхом аналізу інформації на відкритому офіційному ресурсі публічних закупівель «Прозорро» встановлено, що з метою реалізації механізму привласнення та розтрати бюджетних коштів, службовими особами замовника КНП «Гадяцька ЦРЛ» вчинено дії спрямовані «на протягування» ТОВ «КВА» через процедуру закупівлі з метою подальшого укладення договору про закупівлю послуг. Зокрема, під час проведення публічної закупівлі UA-2020-07-02-007127-a із придбання послуг з капітального ремонту приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області (вартістю 8 072 346 грн.) службовими особами КНП «Гадяцька ЦРЛ» в порушення вимог законодавства про публічні закупівлі відхилено більш вигідні пропозиції інших учасників торгів без наведення обґрунтування, проігноровано допущені порушення учасником ТОВ «КВА», якого за результатами торгів визнано переможцем, та ін.

Внаслідок допущення суттєвих порушень під час проведення даної публічної закупівлі контролюючим органом у сфері фінансового контролю проведено моніторинг процедури публічної закупівлі. За результатами моніторингу складено та оприлюднено висновок від 07.10.2020, згідно якого виявлено низку допущених службовими особами КНП «Гадяцька ЦРЛ» порушень законодавства про публічні закупівлі. Рішенням контролюючого органу службових осіб КНП «Гадяцька ЦРЛ» зобов`язано вчинити ряд заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Також, шляхом аналізу інформації на відкритому офіційному ресурсі публічних закупівель «Прозорро» встановлено, що з метою реалізації механізму привласнення та розтрати бюджетних коштів, службовими особами замовника КНП «Гадяцька ЦРЛ» вчинено дії із «дроблення» об`ємів робіт та укладення на виконання робіт по кожній із частин окремих договорів з метою «протягування» через процедуру закупівлі «необхідної» підрядної організації, а саме ТОВ «КВА». Так, після початку виконання робіт по першому договору № 312 від 19.08.2020, предметом якого є виконання робіт із капітального ремонту приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області (вартість робіт згідно умов договору становить 8 072 346 грн.), проведено публічну закупівлю шляхом застосування переговорної процедури та за її результатами укладено договір № 573 від 14.12.2020 з ТОВ «КВА», предметом якого також є виконання робіт із капітального ремонту приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області (вартість робіт згідно умов договору становить 4 028 100 грн.).

З урахуванням вказаного в діях службових осіб Комунального некомерційного підприємства «Гадяцька центральна лікарня» Гадяцької міської ради (код 01999218, юр. адреса: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області) та службових осіб ТОВ «КВА» (код 39720797, юр. адреса: вул. Соборна, 6, кім. 1, с. Петрівка-Роменська, Гадяцького району, Полтавської області) вбачаються ознаки складу злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України привласнення та розтрата чужого майна, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

В ході проведення досудового розслідування отримано інформацію, що привласнення бюджетних коштів здійснюється шляхом відображення службовими особами замовника спільно із службовими особами підрядної організації, що залучається до виконання робіт та послуг, в актах приймання виконаних робіт та наданих послуг недостовірних відомостей щодо обсягів фактично виконаних робіт та наданих послуг. На підставі складених актів, які містять недостовірні відомості, здійснюється перерахування бюджетних грошових коштів на рахунки підрядної організації. Перераховані бюджетні грошові кошти в подальшому переводяться в готівку та перерозподіляються між службовими особами замовника та службовими особами підрядної організації. При цьому службовими особами підрядної організації в актах виконаних робіт форми КБ-2в та довідках форми КБ-3 також відображаються недостовірні відомості щодо походження та вартості закуплених матеріалів та послуг, що залучаються при виконанні робіт та послуг. Зокрема, відображається походження будівельних матеріалів від суб`єктів господарювання, які не здійснювали придбання таких матеріалів та не є його виробниками, тобто від підприємств, які містять ознаки фіктивності. Відображення таких недостовірних відомостей здійснюється за попереднього та подальшого погодження з боку керівництва замовника. Також службовими особами замовника за попередньою домовленістю із службовими особами підрядної організації під час здійснення контролю за якістю та повнотою виконання робіт та послуг в офіційних документах здійснюється відображення недостовірних відомостей щодо якості та повноти виконаних робіт.

Враховуючи викладене, 11.01.2022 до Полтавського НДЕКЦ МВС призначена будівельно-технічна експертиза з метою отримання відповіді на питання «чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області» обсягам та вартості, визначеним первинною звітною документацією з будівництва».

Беручи до уваги вищевикладене, а також з урахуванням клопотання судового експерта Полтавського НДЕКЦ МВС винесеногов рамках призначеної судової будівельно-технічної експертизи, щодо проведення натурного обстеження, постала необхідність у проведенні огляду об`єкта дослідження-приймального відділенняКНП «ГадяцькаЦРЛ» заадресою:вул.Лохвицька,1,м.Гадяч,Полтавської області, з метою перевірки інформації щодо вчинення кримінального правопорушення, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, документування обставин його вчинення та встановлення істини у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Особи, у присутності яких здійснюється огляд, при проведенні цієї слідчої (розшукової) дії мають право робити заяви, що підлягають занесенню до протоколу огляду.

Відомості, які будуть отримані на підставі зазначеного огляду, надасть можливість проведення судової будівельно-технічної експертизи, тим самим встановити обсягипроведених ремонтних робіт та їх відповідність даним внесеним до первинних бухгалтерських документів, а також визначення подальшої правової кваліфікації та встановлення винних осіб, що в подальшому буде слугувати доказами в даному кримінальному провадженні.

В судовому засіданні слідчий подане до суду клопотання підтримала та надала пояснення аналогічні викладеним у ньому.

Заслухавши думку слідчого, дослідивши матеріали клопотання, суд дійшов до наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, що СУ ГУНП в Полтавській області проводиться розслідування у зазначеному кримінальному провадженні за фактами того, що службові особи Комунального некомерційного підприємства «Гадяцька центральна лікарня» Гадяцької міської ради (код 01999218, юр. адреса: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області) спільно із службовими особами ТОВ «КВА» (код 39720797, юр. адреса: вул. Соборна, 6, кім. 1, с. Петрівка-Роменська, Гадяцького району, Полтавської області) здійснюють привласнення бюджетних коштів, що виділяються для фінансування робіт з капітального ремонту приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області.

Також встановлено, що 19.08.2020 між КНП «Гадяцька ЦРЛ» та ТОВ «КВА» укладено договір про закупівлю № 312, предметом якого є виконання робіт із капітального ремонту приймального відділення КНП «Гадяцька ЦРЛ» за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області. Вартість робіт згідно умов договору становить 8 072 346 грн. Під час виконання робіт згідно договору службовими особами КНП «Гадяцька ЦРЛ» спільно із службовими особами ТОВ «КВА» вчиняється розтрата та привласнення бюджетних коштів, які виділяються для оплати вартості виконуваних робіт з будівництва, шляхом відображення в офіційних документах (актах прийняття виконаних робіт, довідках вартості та ін.) недостовірних відомостей щодо обсягів та якості фактично виконаних робіт. Під час виконання робіт з будівництва здійснюється застосування неякісних матеріалів та матеріалів, які не відповідають вимогам проектної та ін. документації та не відображаються в офіційній звітній документації (при цьому в офіційних документах відображається придбання та використання матеріалів згідно вимог проектної та ін. технічної документації з будівництва), що створює умови для реалізації механізму привласнення бюджетних коштів шляхом отримання різниці між вартістю фактично використаних матеріалів та ресурсів та вартістю таких матеріалів та ресурсів, яка відображається в офіційних звітних документах. Зазначений механізм реалізується через відображення недостовірних відомостей у звітних документах за попереднього та подальшого погодження з боку окремих представників замовника. Аналогічно до офіційних звітних документів (до актів приймання виконаних робіт форми КБ-2В та ін.) вносяться недостовірні відомості щодо обсягу виконаних робіт (відображаються дані про виконання робіт, які фактично не виконувалися).

З урахуванням вказаного в діях службових осіб Комунального некомерційного підприємства «Гадяцька центральна лікарня» Гадяцької міської ради (код 01999218, юр. адреса: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області) та службових осіб ТОВ «КВА» (код 39720797, юр. адреса: вул. Соборна, 6, кім. 1, с. Петрівка-Роменська, Гадяцького району, Полтавської області) вбачаються ознаки складу злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України привласнення та розтрата чужого майна, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

Встановлено, що в ході проведення досудового розслідування отримано інформацію, що привласнення бюджетних коштів здійснюється шляхом відображення службовими особами замовника спільно із службовими особами підрядної організації, що залучається до виконання робіт та послуг, в актах приймання виконаних робіт та наданих послуг недостовірних відомостей щодо обсягів фактично виконаних робіт та наданих послуг. На підставі складених актів, які містять недостовірні відомості, здійснюється перерахування бюджетних грошових коштів на рахунки підрядної організації. Перераховані бюджетні грошові кошти в подальшому переводяться в готівку та перерозподіляються між службовими особами замовника та службовими особами підрядної організації. При цьому службовими особами підрядної організації в актах виконаних робіт форми КБ-2в та довідках форми КБ-3 також відображаються недостовірні відомості щодо походження та вартості закуплених матеріалів та послуг, що залучаються при виконанні робіт та послуг. Зокрема, відображається походження будівельних матеріалів від суб`єктів господарювання, які не здійснювали придбання таких матеріалів та не є його виробниками, тобто від підприємств, які містять ознаки фіктивності. Відображення таких недостовірних відомостей здійснюється за попереднього та подальшого погодження з боку керівництва замовника. Також службовими особами замовника за попередньою домовленістю із службовими особами підрядної організації під час здійснення контролю за якістю та повнотою виконання робіт та послуг в офіційних документах здійснюється відображення недостовірних відомостей щодо якості та повноти виконаних робіт.

Вказані обставини підтверджуються матеріалами доданими до клопотання.

Згідно ст. 237 КПК України, з метоювиявлення тафіксації відомостейщодо обставинвчинення кримінальногоправопорушення слідчий,прокурор проводятьогляд місцевості,приміщення,речей тадокументів. Огляджитла чиіншого володінняособи здійснюєтьсязгідно зправилами цьогоКодексу,передбаченими дляобшуку житлачи іншоговолодіння особи. Дляучасті вогляді можебути запрошенийпотерпілий,підозрюваний,захисник,законний представникта іншіучасники кримінальногопровадження.З метоюодержання допомогиз питань,що потребуютьспеціальних знань,слідчий,прокурор дляучасті вогляді можезапросити спеціалістів. Особи,у присутностіяких здійснюєтьсяогляд,при проведенніцієї слідчої(розшукової)дії маютьправо робитизаяви,що підлягаютьзанесенню допротоколу огляду. Припроведенні оглядудозволяється вилученнялише речейі документів,які маютьзначення длякримінального провадження,та речей,вилучених зобігу.Усі вилученіречі ідокументи підлягаютьнегайному оглядуі опечатуваннюіз завіреннямпідписами осіб,які бралиучасть упроведенні огляду.У разіякщо оглядречей ідокументів намісці здійснитинеможливо абоїх оглядпов`язаний зускладненнями,вони тимчасовоопечатуються ізберігаються утакому виглядідоти,доки небуде здійсненоїх остаточніогляд іопечатування. Слідчий,прокурор маєправо заборонитибудь-якійособі залишитимісце оглядудо йогозакінчення тавчинювати будь-якідії,що заважаютьпроведенню огляду.Невиконання цихвимог тягнеза собоюпередбачену закономвідповідальність. При огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

Статтею 234КПК України передбачено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Враховуючи викладене, а також, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання та надання дозволу на огляд.

Керуючись ст. 30 Конституції України, ст.ст. 107, 110, 234, 235, 370, 372, ч. 2 ст.376 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду приміщень приймального відділення Комунального некомерційного підприємства «Гадяцька центральна лікарня» Гадяцької міської ради, розташованого за адресою: вул. Лохвицька, 1, м. Гадяч, Полтавської області за участю судового експерта Полтавського НДЕКЦ МВС.

Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Строк дії ухвали 1 місяць.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення21.01.2022
Оприлюднено16.01.2023
Номер документу102628375
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —554/6670/21

Ухвала від 13.05.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 02.05.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 04.02.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 14.02.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 14.02.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 14.02.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 14.02.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 14.02.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 14.02.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

Ухвала від 21.01.2022

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Материнко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні