Дата документу 14.02.2022 Справа № 554/6670/21
Провадження № 1-кс/554/1650/2022
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.02.2022 року м. Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду міста Полтави - ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Полтаві клопотання ст. слідчого СУ ГУНП в Полтавській області підполковника поліції ОСОБА_3 , подане у кримінальному провадженні внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12021170000000464 від 07.07.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
Слідча звернулася до слідчого судді із вказаним клопотанням у якому посилалася на те, що СУ ГУНП в Полтавській області проводиться розслідування у зазначеному кримінальному провадженні за фактами того, що службові особи Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Гадяцької міської ради (код НОМЕР_1 ) спільно із службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) здійснюють привласнення бюджетних коштів, що виділяються для фінансування робіт з капітального ремонту приймального відділення КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно отриманої інформації встановлено, що 19.08.2020 між КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » укладено договір про закупівлю № 312, предметом якого є виконання робіт із капітального ремонту приймального відділення КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_1 . Вартість робіт згідно умов договору становить 8 072 346 грн. Під час виконання робіт згідно договору службовими особами КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » спільно із службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » вчиняється розтрата та привласнення бюджетних коштів, які виділяються для оплати вартості виконуваних робіт з будівництва, шляхом відображення в офіційних документах (актах прийняття виконаних робіт, довідках вартості та ін.) недостовірних відомостей щодо обсягів та якості фактично виконаних робіт. Під час виконання робіт з будівництва здійснюється застосування неякісних матеріалів та матеріалів, які не відповідають вимогам проектної та ін. документації та не відображаються в офіційній звітній документації (при цьому в офіційних документах відображається придбання та використання матеріалів згідно вимог проектної та ін. технічної документації з будівництва), що створює умови для реалізації механізму привласнення бюджетних коштів шляхом отримання різниці між вартістю фактично використаних матеріалів та ресурсів та вартістю таких матеріалів та ресурсів, яка відображається в офіційних звітних документах. Зазначений механізм реалізується через відображення недостовірних відомостей у звітних документах за попереднього та подальшого погодження з боку окремих представників замовника. Аналогічно до офіційних звітних документів (до актів приймання виконаних робіт форми КБ-2В та ін.) вносяться недостовірні відомості щодо обсягу виконаних робіт (відображаються дані про виконання робіт, які фактично не виконувалися).
Крім того, шляхом аналізу інформації на відкритому офіційному ресурсі публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_4 » встановлено, що з метою реалізації механізму привласнення та розтрати бюджетних коштів, службовими особами замовника КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » вчинено дії спрямовані «на протягування» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » через процедуру закупівлі з метою подальшого укладення договору про закупівлю послуг. Зокрема, під час проведення публічної закупівлі UA-2020-07-02-007127-a із придбання послуг з капітального ремонту приймального відділення КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_1 (вартістю 8 072 346 грн.) службовими особами КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в порушення вимог законодавства про публічні закупівлі відхилено більш вигідні пропозиції інших учасників торгів без наведення обґрунтування, проігноровано допущені порушення учасником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », якого за результатами торгів визнано переможцем, та ін.
Внаслідок допущення суттєвих порушень під час проведення даної публічної закупівлі контролюючим органом у сфері фінансового контролю проведено моніторинг процедури публічної закупівлі. За результатами моніторингу складено та оприлюднено висновок від 07.10.2020, згідно якого виявлено низку допущених службовими особами КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » порушень законодавства про публічні закупівлі. Рішенням контролюючого органу службових осіб КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зобов`язано вчинити ряд заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Також, шляхом аналізу інформації на відкритому офіційному ресурсі публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_4 » встановлено, що з метою реалізації механізму привласнення та розтрати бюджетних коштів, службовими особами замовника КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » вчинено дії із «дроблення» об`ємів робіт та укладення на виконання робіт по кожній із частин окремих договорів з метою «протягування» через процедуру закупівлі «необхідної» підрядної організації, а саме ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ». Так, після початку виконання робіт по першому договору № 312 від 19.08.2020, предметом якого є виконання робіт із капітального ремонту приймального відділення КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_1 (вартість робіт згідно умов договору становить 8072 346 грн.), проведено публічну закупівлю шляхом застосування переговорної процедури та за її результатами укладено договір № 573 від 14.12.2020 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », предметом якого також є виконання робіт із капітального ремонту приймального відділення КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_1 (вартість робіт згідно умов договору становить 4 028 100 грн.).
З урахуванням вказаного в діях службових осіб Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Гадяцької міської ради (код НОМЕР_1 , юр. адреса: АДРЕСА_1 ) та службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 , юр. адреса: АДРЕСА_2 ) вбачаються ознаки складу злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України привласнення та розтрата чужого майна, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
В ході проведення досудового розслідування отримано інформацію, що привласнення бюджетних коштів здійснюється шляхом відображення службовими особами замовника спільно із службовими особами підрядної організації, що залучається до виконання робіт та послуг, в актах приймання виконаних робіт та наданих послуг недостовірних відомостей щодо обсягів фактично виконаних робіт та наданих послуг. На підставі складених актів, які містять недостовірні відомості, здійснюється перерахування бюджетних грошових коштів на рахунки підрядної організації. Перераховані бюджетні грошові кошти в подальшому переводяться в готівку та перерозподіляються між службовими особами замовника та службовими особами підрядної організації. При цьому службовими особами підрядної організації в актах виконаних робіт форми КБ-2в та довідках форми КБ-3 також відображаються недостовірні відомості щодо походження та вартості закуплених матеріалів та послуг, що залучаються при виконанні робіт та послуг. Зокрема, відображається походження будівельних матеріалів від суб`єктів господарювання, які не здійснювали придбання таких матеріалів та не є його виробниками, тобто від підприємств, які містять ознаки фіктивності.
Враховуючи викладене, 11.01.2022 до Полтавського НДЕКЦ МВС призначена будівельно-технічна експертиза з метою встановлення «чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних робіт по об`єкту «Капітальний ремонт приймального відділення КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_1 » обсягам та вартості, визначеним первинною звітною документацією з будівництва».
Враховуючи викладене, з метою проведення аналізу фінансово-господарських взаємовідносин ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_2 ) з КНП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та іншими суб`єктами господарювання в подальшому, за результатами висновку будівельно-технічної експертизи щодо обсягу виконаних ремонтних робіт та витрачених будівельних матеріалів, з метою встановлення службових осіб підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) причетних до ведення податкової звітності, кількості працевлаштованих осіб та те, що іншим шляхом неможливо отримати достовірну і повну інформацію щодо господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ) виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до інформації доступної лише ІНФОРМАЦІЯ_5 , а саме податкової звітності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), у тому числі: реєстраційної справи, податкової звітності у паперовому та електронному виді, декларації з податку на додану вартість (у тому числі додатку № 5 до декларації з розшифровками контрагентів); відомостей про нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування, та відомості нарахування заробітної плати, податку на прибуток підприємства та додатки форми 1-ос, 2-ос, 3-ос, форми 1ДФ; реєстри отриманих та виданих податкових накладних за період з 01.01.2020року і по 14.02.2022року, а також відомостей щодо IP-адреси, з якої направлялась податкова звітність до органів Державної податкової служби, та інша наявна податкова інформація щодо суб`єкта господарювання, оскільки вказана інформація може бути використана, як доказ у кримінальному провадженні, постала необхідність у долучені до матеріалів кримінального провадження.
Отже, враховуючи, що в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи, що містять охоронювану законом таємницю, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати доступ до даних, які знаходяться лише у ІНФОРМАЦІЯ_5 , за адресою: АДРЕСА_3 .
Згідно з ч. 2 ст.163 КПК України та з огляду на наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення такої інформації, слідча просила проводити розгляд даного клопотання без виклику представника ІНФОРМАЦІЯ_5 , у володінні якого знаходиться документи.
В судове засідання слідчий не з`явилася, направила заяву про розгляд клопотання у її відсутність, клопотання підтримала.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_5 в судове засідання не викликався на підставі ч.2 ст.163 КПК України.
Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
За таких обставин фіксування судового засідання технічним засобом не здійснювалось.
Вказані документи містять у собі конфіденційну інформацію, персональні даніособи,що знаходятьсяу їїособистому володінніабо вбазі персональнихданих,яка знаходитьсяу володільцяперсональних даних, у тому числі і таку, яка містить комерційну таємницю (організаційно-правову структуру юридичної особи), а також інформація, яка може становити банківську таємницю (відомості про банківські рахунки), а тому відповідно до п. 4,5,8 ч.1 ст. 162 КПК України, є документами, що містять охоронювану законом таємницю.
Положеннями ст. ст. 159-162 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до документів, у тому числі, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Вивчивши матеріали додані до клопотання, слідчий суддя дійшов до висновку про наявність в матеріалах кримінального провадження достатніх даних, що дають підстави вважати, що вищевказані документи, питання про проведення тимчасового доступу до яких ставиться в клопотанні органу досудового розслідування, містять дані, що мають значення для встановлення істини, а також з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, суд вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.6 статті 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Клопотання відповідає вимогам статті 160 КПК України.
Особа, зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана згідно з ч. 1 ст. 165 КПК надати тимчасовий доступ до визначених в ухвалі речей або документів особі, вказаній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду.
Керуючись ст.ст.107, 110, 131, 132, 159-166, 370, 372, 376 КПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого задовольнити.
Надати старшому слідчому СУ ГУ НП в Полтавській області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_5 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_6 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 , старшому слідчому відділу СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_8 , слідчому СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_9 дозвіл на тимчасовий доступ та вилучення завірених належним чином копій документів щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), зареєстрованого за адресою АДРЕСА_2 , а саме:
- реєстраційної справи;
- податкової звітності у паперовому та електронному виді;
- декларації з податку на додану вартість (у тому числі додатку № 5 до декларації з розшифровками контрагентів);
- відомості про нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування;
- відомості нарахування заробітної плати;
- відомості щодо податку на прибуток підприємства та додатки форми 1-ос, 2-ос, 3-ос,
- форми 1ДФ;
- реєстри отриманих та виданих податкових накладних;
за період з 01.01.2020року по 14.02.2022року, а також відомостей щодо IP-адреси, з якої направлялась податкова звітність до органів Державної податкової служби, та інших документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 за адресою: АДРЕСА_3 .
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого в провадженні якого знаходиться кримінальне провадження.
Строк дії ухвали становить 2 (два) місяці з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл про проведення обшуку згідно з положеннями кримінально-процесуального кодексу України з метою відшукування та вилучення зазначених документів.
Роз`яснити, що за умисне невиконання ухвали суду, передбачена відповідальність за ст.382 КК України.
Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.
Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2022 |
Оприлюднено | 20.05.2024 |
Номер документу | 103218128 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Материнко М. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні