Рішення
від 18.06.2010 по справі 2-1885-10
МАР`ЇНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 2-1885-10

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 червня 2010 року м. Мар`їнка

Мар`їнський районний суд Донецької області у складі:

Головуючого судді Клікуно вої А.С.,

при секретарі: Харьковій Л.М .,

розглянувши на поперед ньому судовому засіданні цив ільну справу за позовною зая вою ОСОБА_1 до Управлінн я пенсійного фонду України в Мар' їнському районі Доне цької області про визнання н еправомірними дій та стягнен ня не донарахованих сум допл ати до пенсії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 зв ернулася до Мар' їнського ра йонного суду Донецької облас ті з вказаною позовною заяво ю, в якій просить стягнути з ві дповідача Управління Пе нсійного фонду України в Мар ' їнському районі Донецької області недоплачені за 2006, 2007, 2008 , 2009 та 2010 роки суми щомісячної д ержавної соціальної допомог и у розмірі 5 586,20 гривень; судові витрати по справі.

Позивач ОСОБА_1 в о бґрунтування позову зазнача є, що вона віднесена до катего рії дітей війни, а тому відпов ідно до ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» ( 2195-15 ), який набрав чиннос ті з 01.01.2006 року, має право на щомі сячне підвищення пенсії на 30 в ідсотків. Однак у 2006-2007 роках поз ивачу така допомога не випла чувалась взагалі, а у 2008-2010 роках така допомога виплачувалась лише в розмірі 10 % від мінімаль ної пенсії за віком. За таких о бставин ОСОБА_1 просить за хистити її порушене право, та стягнути на її користь неспл ачену суму підвищення до пен сії у зазначених вище розмір ах.

Позивач ОСОБА_1 у с удове засідання не з' явилас я, надіслала на адресу суду за яву, в якій позовні вимоги під тримала, просить розглянути справу в її відсутність.

Відповідач Управлі ння пенсійного фонду Украї ни в Мар' їнському районі бу дучи належним чином повідомл еним про час і місце слухання справи не направив в судове з асідання свого представника , натомість направив до суду з аяву, якою просив розглянути справу у відсутності його пр едставника та письмове запер ечення на позовну заяву в яко му зазначає, що УПФ України в М ар' їнському районі діяло в межах повноважень, наданих й ому законами України, підзак онними нормативно-правовими актами та в межах коштів, які були виділені державним бюдж етом для виплат соціальної д опомоги дітям війни. Виплата підвищення до пенсії дітям в ійни здійснюється не з кошті в Пенсійного фонду України, а за рахунок коштів державног о бюджету України в межах вид атків, затверджених Законами України про Державний бюдже т України на відповідний рік , якими було передбачено випл ату підвищення до пенсії поз ивачу тільки з 1 січня 2008 року у розмірі 10 відсотків прожитко вого мінімуму для осіб, які вт ратили працездатність. Відпо відно до п. 8 Постанови Кабінет у Міністрів України № 530 «Деяк і питання соціального захист у окремих категорій громадян » дітям війни до пенсії або що місячного довічного грошово го утримання чи державної со ціальної допомоги, що виплач ується замість пенсії, підви щення проводиться у твердих розмірах: з 22 травня 2008 року - 48 ,10 гривень; з 1 липня 2008 року - 48,20 г ривень; з 1 жовтня 2008 року по теп ерішній час - 49,80 гривень. Таки м чином, відповідач зазначає , що позивачу сплачено підвищ ення до пенсії у відповіднос ті до чинного законодавства.

Суд вважає, що в справі є достатньо матеріалів про п рава та взаємовідносини стор ін, а тому немає необхідності вислуховувати особисті пояс нення осіб, які не з'явились в судове засідання.

Дослідивши подані до кументи, суд вважає, що позовн і вимоги ОСОБА_1 підлягают ь частковому задоволенню з н аступних підстав.

Закон України «Про со ціальний захист дітей війни» № 2195-ЙV від 18 листопада 2004 року (зі змінами та доповненнями на ч ас розгляду спірних правовід носин), який набрав чинності з 1 січня 2006 року, встановлює пра вовий статус дітей війни та в изначає основи їх соціальног о захисту та гарантує їх соці альну захищеність шляхом над ання пільг і державної соціа льної підтримки. Статтею 1 вка заного Закону передбачено, щ о дитина війни це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни б уло менше 18 років.

Позивач ОСОБА_1 зг ідно паспорту серії ВВ № НО МЕР_1, виданого Мар' їнськи м РВ УМВС України в Донецькій області 21 листопада 1997 року, на родилася ІНФОРМАЦІЯ_1 рок у, тобто станом на 2 вересня 1945 р оку їй було менше 18 років. Стат ус позивача як дитини війни п ідтверджується посвідчення м № НОМЕР_2. Позивач отриму є пенсію за віком і перебуває на обліку в Управлінні Пе нсійного фонду України в Мар ' їнському районі. Дане упра вління є органом Пенсійного фонду України, має статус юри дичної особи, яка призначає (з дійснює перерахунок) і випла чує пенсії відповідним катег оріям громадян.

Згідно із ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и. Відповідно до ст. 22 Конститу ції України однією з констит уційних гарантій прав та сво бод людини і громадянина є не допущення їх скасування чи з вуження їх обсягу при прийня тті нових законів або внесен ня змін до чинних.

Статтею 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» передбачено, що дітям ві йни пенсії або щомісячне дов ічне грошове утримання чи де ржавна соціальна допомога, щ о виплачується замість пенсі ї, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком .

Згідно з пунктом 17 статті 77 З акону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» дію с татті 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» було зупинено на 2006 рік.

Відповідно до Закону Украї ни від 19.01.2006 № 3367-IV «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» внесено зміни, згідно з як ими виключено пункт 17 статті 7 7 цього Закону, а новою редакці єю статті 110 Закону встановлен о, що пільги дітям війни, перед бачені статтею 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», запроваджуються у 2006 році поетапно, за результа тами виконання бюджету у пер шому півріччі, у порядку, визн аченому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Ком ітетом Верховної Ради Україн и з питань бюджету.

Кабінетом Міністрів Украї ни протягом 2006 року рішення на виконання вимог статті 110 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2006 рік» не при ймалися. Отже, пільги для діте й війни, передбачені статтею 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», у 2006 ро ці запроваджено не було.

Пунктом 12 статті 71 Закону Укр аїни «Про державний бюджет У країни на 2007 рік» було зупинен о на 2007 рік дію статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» з урахуванням статті 111 цього Закону, якою бу ло встановлено, що у 2007 році під вищення до пенсії або щоміся чного довічного грошового ут римання чи державної соціаль ної допомоги, яка виплачуєть ся замість пенсії, відповідн о до статті 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» виплачується особам, я кі є інвалідами (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») у розмірі 50 відсо тків від розміру надбавки, вс тановленої для учасників вій ни.

Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року у справі № 1-29/2007 про соціа льні гарантії громадян був в изнаний таким, що не відповід ає Конституції України (є нек онституційним) пункт 12 статті 71, стаття 111 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2007 рік» від 19 грудня 2006 року № 489-V , яким була зупинена на 2007 рік д ія статті 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».

Рішення Конституційного с уду України є обов' язковими до виконання на території Ук раїни, остаточними, не можуть бути оскаржені та мають прею диціальне значення для судів загальної юрисдикції при ро згляді ними позовів у зв' яз ку з правовідносинами, які ви никли внаслідок дії положень статей зазначених законів, щ о визнані неконституційними .

Підпунктом 2 пункту 41 розділ у ЙЙ Закону України «Про держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » від 28 грудня 2007 року № 107 - VЙ, що набрав чинності з 1 січня 2008 ро ку, стаття 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» викладена в новій редак ції, яка передбачає, що дітям в ійни (крім тих, на яких поширює ться дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» ) до пенсії або щомісячного до вічного грошового утримання чи державної соціальної доп омоги, що виплачується заміс ть пенсії, виплачується підв ищення у розмірі надбавки, вс тановленої для учасників вій ни, тобто на 10 процентів прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність, п ри цьому зміни, внесені підпу нктом 2 пункту 41 розділу ЙЙ Зак ону України «Про державний б юджет України на 2008 рік та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України» були визнані такими, що не відпові дають Конституції України (є неконституційними), згідно з Рішенням Конституційного су ду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008. У вказаному рішенні Ко нституційним судом України б уло зазначено, що положення З акону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України», виз нані неконституційними, втра чають чинність з дня ухвален ня Конституційним Судом Укра їни цього Рішення. Рішення Ко нституційного Суду України у цій справі має преюдиціальн е значення для судів загальн ої юрисдикції при розгляді н ими позовів у зв' язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень Закону України «Про державний бюдже т України на 2008 рік та про внесе ння змін до деяких законодав чих актів України», визнаних неконституційними.

Ураховуючи положення Конс титуції України (ст. 52) щодо дії нормативно-правових актів у часі, положення статті 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» у редакції 2004 року поновили свою дію у 2007 р оці - з 09 липня 2007 року, у 2008 році - з 22 травня 2008 року, отже, прав о на здійснення перерахунку підвищення до пенсії у розмі рах, визначених Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», мають діти війни : за 2007 рік - з 09 липня 2007 року до 31 грудня 2007 року, за 2008 рік - з 22 т равня 2008 року. Відповідно у 2007 ро ці у період із 01 січня 2007 року до 08 липня 2007 року та у 2008 році - з 01 січня 2008 року до 21 травня 2008 року положення законів про Держа вний бюджет на ці роки були чи нними та підлягали виконанню .

Законами України «Про Держ авний бюджет України на 2009 рік », «Про державний бюджет Укра їни на 2010 рік» не вносились змі ни до Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», даний Закон продовжує діяти у редакції від 22 травня 2008 року , коли рішенням Конституційн ого Суду України були визнан і неконституційними положен ня п. 41 розділу Закону "Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та внесення змін до деяких за конодавчих актів України", а т ому ст. 6 Закону «Про соціальни й захист дітей війни» чинна в тій редакції, яка передбачає виплату підвищення до пенсі ї дітям війни в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком.

За вказаних обставин, вимог и позивача про стягнення під вищення до пенсії як дитині в ійни за період з 09липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 р оку по 31 грудня 2008 року, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з 01 січ ня 2010 року у розмірі 30%, а не 10% про житкового мінімуму - є обґр унтованими, та порушені прав а підлягають захисту.

Строк позовної давності, ви значений цивільним законода вством України, позивачем не порушений.

Стосовно посил ань відповідача на визначенн я розміру підвищення, яке вст ановлено в п. 8 Постанови Кабін ету Міністрів України від 28 тр авня 2008 року, то в даному випадк у норми підзаконного нормати вного акту суперечать нормі статті 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни », а тому не можуть бути застос овані, виходячи із положень ч . 4 ст. 8 ЦПК України.

Суд також не приймає д о уваги заперечення відповід ача щодо невизначеності джер ел фінансування, оскільки са ма по собі відсутність фінан сового забезпечення державн их соціальних гарантій і від сутність бюджетних асигнува нь не може бути підставою для порушення права громадянина на отримання соціальної доп омоги.

Доводи відповідача про ві дсутність механізму реаліза ції ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » також не можуть бути підста вою для відмови в задоволенн і позову, зважаючи на позицію Європейського Суду з прав лю дини, відповідно до якої держ ава не може посилатися на від сутність певного нормативно го акту, який визначає механі зм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конс титуційних та інших актах, а г ромадяни повинні мати змогу покладатися на зобов'язання взяті державою, навіть якщо т акі зобов'язання містяться у законодавчому акті, який заг алом не має автоматичної пря мої дії.

Так само суд не може прийнят и до уваги заперечення відпо відача щодо законодавчої нев изначеності самого поняття м інімальної пенсії за віком т а законодавчої невизначенос ті порядку обчислення мініма льної пенсії за віком, з метою реалізації положень ст. 6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", оскільки ві дповідно до ч. 9 ст. 8 ЦПК України забороняється відмова у роз гляді справи з мотивів відсу тності, неповноти, нечіткост і, суперечливості законодавс тва, що регулює спірні віднос ини.

Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЦПК Укр аїни, якщо спірні правовідно сини не врегульовані законом , суд застосовує закон, що регу лює подібні за змістом відно сини (аналогія закону), а за ві дсутності такого - суд вихо дить із загальних засад зако нодавства (аналогія права).

Тому, з урахуванням зазначе ного, при обчисленні підвище ння до пенсії дітям війни нео бхідно застосовувати загаль ні норми, які в даному випадку містяться у ч. 1 ст. 28 Закону Укр аїни "Про загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння", в яких зазначено, що міні мальний розмір пенсії встано влюється у розмірі прожитков ого мінімуму для осіб, які втр атили працездатність.

З урахуванням вищезазначе них положень ч. 8, 9 ст. 8 ЦПК Украї ни, посилання відповідача на те, що управління Пенсійного фонду не відповідає за зобов 'язаннями держави, суд не може прийняти до уваги, так як відп овідно до діючого законодавс тва на виконання положень ст . 6 Закону "Про соціальний захи ст дітей війни" саме управлін ня Пенсійного фонду України в Мар' їнському районі прово дило з 01.01.2008 р. нарахування та ви плати дітям війни у розмірі н адбавки, встановленої для уч асників війни (що складало 10% в ід прожиткового мінімуму осі б, що втратили працездатніст ь). Крім того, Пенсійний фонд У країни діє у відповідності д о Положення "Про Пенсійний фо нд України" і здійснює свої по вноваження на підставі п. 15 за значеного Положення через ст ворені в установленому поряд ку його територіальні управл іння. Відповідно до Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання" рішення про призначенн я та перерахунок пенсій прий маються районним управління м Пенсійного фонду України з а місцем проживання пенсіоне рів. Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті допла ти до пенсії позивача, передб аченої ст. 6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни" покладено на управління ПФУ за місцем проживання поз ивача.

Відповідно до ст. 15 ЦК Україн и, ст. 3 ЦПК України, кожна особа має право на захист свого цив ільного права у разі його пор ушення, невизнання або оспор ювання.

Враховуючи викладене, суд в важає, що відповідачем було п орушено право позивача як ди тини війни на отримання підв ищення до пенсії у розмірі 30% м інімальної пенсії за віком, о скільки управління Пенсійно го фонду України в Мар' їнсь кому районі неправомірно не нараховувало і не виплачувал о їй підвищення до пенсії у вс тановленому законом розмірі .

Відповідно до ст. 4 ЦПК Украї ни, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у с посіб, визначений законами У країни.

Виходячи з вимог ст. 16 ЦК Укра їни, суд з метою захисту прав т а інтересів позивача вважає необхідним стягнути з відпов ідача на її користь суму не до нарахованого і недоплаченог о підвищення до пенсії як дит ині війни.

На час розгляду цієї справи судом, розмір мінімальної пе нсії за віком визначений лиш е ст. 28 Закону України «Про заг альнообов' язкове соціальн е страхування» і згідно цієї норми мінімальна пенсія за в іком дорівнює прожитковому м інімуму встановленого для ос іб, що втратили працездатніс ть.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України «Про прожитко вий мінімум» від 15 липня 1999 рок у № 966-14, прожитковий мінімум за стосовується для встановлен ня розмірів мінімальної заро бітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Статтею 62 Закону Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» від 19 грудня 2006 ро ку № 489-5 був затверджений прожи тковий мінімум на одну особу , яка втратила працездатніст ь з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітн я 387 гривень, з 1 жовтня - 395 грив ень.

Зазначена стаття бул а змінена Законом України ві д 15 березня 2007 року № 749-5 та існує в новій редакції з 28 березня 2007 року, якою прожитковий мінім ум для особи, яка втратила пр ацездатність, визначений з 1 с ічня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гривень, з 1 жовтня - 411 гриве нь. При цьому, зазначена статт я доповнена абзацом, яким пер едбачено встановити, що для в изначення мінімального розм іру пенсії за віком відповід но до абзацу першого частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування» з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року зас тосовується прожитковий мін імум для осіб, які втратили пр ацездатність, визначений абз ацом п' ятим першої частини, збільшений на 1 відсоток, що с кладається відповідно 410, 06 гри вень; 415,11 гривень.

Тобто, за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року позива ч має право на отримання підв ищення до пенсії на підставі ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» у розмірі 710,90 гривень з розрахун ку:

за липень 2007 року (за 23 дні) = 410,06 г рн. х 30 % / 31 х 23 дня = 91,27 гривень;

за серпень 2007 року = 410,06 грн. х 30 % = 123, 02 гривень;

за вересень 2007 року = 410,06 грн. х 30 % = 123, 02 гривень;

за жовтень 2007 року = 415,11 гривень х 30 % = 124, 53 гривень;

за листопад 2007 року = 415,11 гривен ь х 30 % = 124, 53 гривень;

за грудень 2007 року = 415,11 гривень х 30 % = 124, 53 гривень.

Відповідно до пункту 41 розд ілу П Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законів України» від 28 груд ня 2007 року № 107-У1 текст статті 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» викладе но в новій редакції, за якою ро змір спірного підвищення дор івнює розміру надбавки, вста новленої для учасників війни .

На підставі цієї правової н орми позивачу у 2008 та 2009 роках бу ло сплачено відповідачем спі рне підвищення у розмірі: в сі чні-березні 2008 року - 47,00 грн., в кв ітні-червні - 48,10 грн., з у липні -вересня 2008 року - 48,20 грн., з жовт ня 2008 по теперішній час року - 49,80 грн. щомісячно.

Зазначена норма Закону виз нана неконституційною за ріш енням Конституційного Суду У країни від 22.05.2008 року № 10-рп/2008.

Згідно зі ст.58 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2008 рік та про внесення зм ін до деяких законів України » та абзацу першого частини 1 с татті 28 Закону України «Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування» у 2008 роц і діяли наступні розміри мін імальної пенсії за віком: 1 січ ня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гриве нь, з 1 липня - 482 гривень, з 1 жов тня - 498 гривень.

Рішення Конституційного С уду України набрало чинності 22 травня 2008 року, тому суд вваж ає, що за період з 22 травня 2008 рок у по 31 грудня 2008 року позивач ма є право на отримання підвище ння до пенсії на підставі ст.6 Закону № 2195-1У у розмірі 715,18 гри вень з розрахунку:

за травень 2008 року (за 10 днів) = ( 481 грн. х 30 % / 31 х 10 днів) - (48,10 грн./31 х 10 днів) = 46,55 гривень - 15,57 гривень = 30,98 гривень;

за червень 2008 року = (481 грн. х 30 %) - 48,10 грн. = 96,20 гривень;

за липень 2008 року = (482 грн. х 30 %) - 48,20 грн. = 96,40 гривень;

за серпень 2008 року = (482 грн. х 30 %) - 48,20 грн. = 96,40 гривень;

за вересень 2008 року = (482 грн. х 30 % ) - 48,20 грн. = 96,40 гривень;

за жовтень 2008 року = (498 грн. х 30 %) - 49,80 грн. - 99,60 гривень;

за листопад 2008 року = (498 грн. х 30 % ) - 49,80 грн. - 99,60 гривень;

за грудень 2008 року = (498 грн. х 30 %) - 49,80 грн. - 99,60 гривень;

Згідно із ст. 54 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2009» від 26.12.2008 року № 835-У1 розм іри соціальних державних гар антій на 2009 рік, що визначаютьс я залежно від прожиткового м інімуму, встановлюються відп овідними законами України, ц им Законом та нормативно - пра вовими актами Кабінету Мініс трів України.

Враховуючи принцип пріори тетності законів України над підзаконними нормативно-пра вовими актами, а також те, що у випадку, якщо нормативні акт и або їх окремі положення виз наються такими, що не відпові дають Конституції України (н еконституційними), вони огол ошуються не чинними і втрача ють чинність від дня прийнят тя Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконстит уційність, у зв' язку з чим на даний час діє редакція статт і 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», яка була до прийняття Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законів Укра їни», суд вважає, що дії відпов ідача по виплаті позивачу пі двищення до пенсії в розмірі 49,80 гривень за період з 1 січня 20 09 року по 31 грудня 2009 року є непр авомірними та не відповідают ь вимогам діючого законодавс тва, внаслідок чого є підстав и для задоволення вимог пози вача про визнання дій відпов ідача неправомірними у відмо ві щодо нарахування і виплат и несплаченої позивачу держа вної соціальної допомоги як дитині війни з 1 січня 2009 року п о 18 червня 2010 року, тобто часу ро згляду справи по суті.

Статтею 54 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік» встановлений у 2009 роц і прожитковий мінімум на одн у особу та для тих, хто відноси ться до основних і демографі чних груп населення, в розмір ах, що діяли в грудні 2008 року, що становить 498 гривень.

Статтею 1 Закону України "Пр о встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної зар обітної плати" від 20 жовтня 2009 р оку, статтею 1 Закону України " Про внесення змін до Закону У країни "Про Державний бюджет України на 2009 рік" від 6 листопа да 2009 року встановлений прож итковий мінімум на одну особ у, яка втратила працездатніс ть, з 1 листопада 2009 року по 31 гру дня 2009 року в розмірі 573 гривні.

Суд застосовує зазначені р озміри прожиткового мінімум у під час перевірки законнос ті дій відповідача щодо пров едення нарахування та випла ти доплати до пенсії.

Відповідно до відом остей, що містяться у запереч еннях проти позову (а.с.16), у 2009 ро ці доплата до пенсії позива чу здійснювалась у розмірі 49,80 гривень. щомісячно, що менше ніж встановлено ст. 6 Закону У країни "Про соціальний захис т дітей війни", відповідно до я кої підвищення до пенсії пов инно нараховуватись у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом, унаслідок чого є наявними правові підстави для визнан ня протиправною бездіяльнос ті відповідача в порушенні права позивача на отримання підвищення до пенсії з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року відпо відно до статті 6 Закону Украї ни " Про соціальний захист діт ей війни" у розмірі 30% мінімаль ної пенсії за віком.

Тобто, за період з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року позивач має право на отри мання підвищення до пенсії н а підставі ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» у розмірі 1240,20 гривен ь з розрахунку:

за січень - жовтень 2009 року = (498 грн. х 30 % - 49,8 грн.) х 10 міс. = 996 гривен ь;

за листопад - грудень 2009 рок у = (573 х 30 % - 49,8грн.) х 2 міс. = 244,20 гривень .

У 2010 році діють наступні роз міри мінімальної пенсії за в іком(Стаття 52 Закону України « Про державний бюджет України на 2010 рік»): з 1 січня - 695 грн., з 1 кві тня - 706 грн., з 1 липня - 709 грн., з 1 ж овтня - 723 грн., з 1 грудня - 734 гр н.

Тобто, за період з 01 січня 2010 року по 18 червня 2010 року позивач має право на отри мання підвищення до пенсії н а підставі ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» у розмірі 894,16 гривень з розрахунку:

за січень - березень 2010 року = (695 грн. х 30 % - 49,80 грн.) х 3 міс. = 476,10 грив ень;

за квітень - травень 2010 року = ( 706 грн. х 30 %) - 49,80 грн.) х 2 міс. = 324 грив ень;

за червень 2010 року (за 18 днів) = ( 706 грн. х 30/31) х 18 днів - (49,80 / 31) х 18 днів = 122,98 гривень - 28,92 гривень = 94,06 гри вень.

Разом з тим, суд звертає ува гу на роз' яснення Верховног о суду України в інформаційн о-методичному листі від 12 квіт ня 2010 року, а саме: з аналізу спе ціальних законодавчих актів , які підлягають застосуванн ю у справах із соціальних від носин, що носять публічно-пра вовий характер (Положення пр о Пенсійний фонд України, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 24 жо втня 2007 року № 1261 та Положення пр о управління Пенсійного фонд у України в районах, містах і р айонах у містах, затверджени м постановою правління Пенсі йного фонду України від 30 квіт ня 2002 року № 8-2 (з відповідними зм інами) - Управління Пенс ійного фонду в районах, міста х, районах у містах забезпечу є своєчасне і в повному обсяз і фінансування та виплату пе нсії безпосередньо признача є (здійснює перерахунок) і вип лачує пенсії інші виплати ві дповідно до чинного законода вства) - суд може визнати дії відповідача законними чи не законними та в разі незаконн ості дій - зобов' язати про вести нарахування/перерахув ання та виплату належних сум відповідно до закону, а не ухв алювати рішення про стягненн я конкретних сум.

При вирішенні питання про с плату судового збору суд зве ртає увагу на наступне. Згідн о ст. 88 ЦПК України встановлен о, що якщо позов задоволено ча стково, судові витрати прису джуються позивачеві пропорц ійно до розміру задоволених позовних вимог, а відповідач еві - пропорційно до тієї ча стини позовних вимог, у задов оленні яких позивачеві відмо влено. Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 4 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и «Про державне мито» визнач ено, що пенсійний фонд Україн и, його підприємства, установ и й організації звільняються від сплати державного мита, о тже, місцеві управління пенс ійного фонду України не пови нні сплачувати судовий збір, а з цього випливає і обмеженн я щодо стягнення з відповіда ча сплаченого позивачем судо вого збору. Оскільки позивач ем ОСОБА_1 заявлено майнов і вимоги, то витрати на інформ аційно-технічне забезпеченн я процесу сплачено позивачем у належному розмірі та повер ненню не підлягають, оскільк и вимоги задоволенні частков о.

На підставі вищевикладено го, Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», ке руючись ст. ст. 10, 60, 209 ч. 2, 212-215, 218 ЦПК У країни, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги ОСО БА_1 до Управління пенсі йного фонду України в Мар' ї нському районі Донецької обл асті про визнання неправомір ними дій та стягнення не дона рахованих сум доплати до пен сії задовольнити частково.

Зобов'язати відповід ача Управління Пенсійно го фонду України в Мар' їнсь кому районі провести нарахув ання та виплати позивачу ОС ОБА_1 щомісячну доплату до п енсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно д о ст. 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни», рішення Конституційного Суд у України № 6-рп-2007 від 09.07.2007 року, в иходячи з розміру мінімально ї пенсії за віком, встановлен ої ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування», з ур ахуванням встановленого зак онодавством прожиткового мі німуму для осіб, які втратили працездатність за період з 9 л ипня 2007 року до 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 ро ку, з 01 січня 2009 року по 31 грудня 20 09 року, з 01 січня 2010 року до 18 черв ня 2010 року включно.

В іншій частині позов них вимог відмовити.

Рішення суду вступає в зак онну силу після закінчення т ерміну подачі заяви про апел яційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження рішен ня суду до Апеляційного суду Донецької області може бути подана через Мар' їнський р айонний суд Донецької област і протягом 10 днів з дня оголош ення рішення суду.

Апеляційна скарга на рішен ня суду подається до Апеляці йного суду Донецької області через Мар' їнський районний суд Донецької області протя гом 20 днів після подачі заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попередньої под ачі заяви про апеляційне оск арження, якщо скарга подаєть ся у строк, встановлений для п одачі заяви про апеляційне о скарження.

Суддя

СудМар`їнський районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення18.06.2010
Оприлюднено04.02.2011
Номер документу10263222
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-1885-10

Рішення від 30.09.2010

Цивільне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Щербань Л. С.

Рішення від 09.12.2010

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Розман Михайло Михайлович

Рішення від 13.07.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд Донецької області

Трегубенко Сергій Васильович

Рішення від 15.07.2010

Цивільне

Пролетарський районний суд м.Донецька

Ульяніч Ірина Володимирівна

Рішення від 18.06.2010

Цивільне

Мар`їнський районний суд Донецької області

Клікунова Анастасія Сергіївна

Рішення від 01.06.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Донецька

Юр'єва Тамара Іванівна

Рішення від 19.04.2010

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Артемова Лілія Германівна

Ухвала від 25.01.2010

Цивільне

Соснівський районний суд м.Черкас

Плужник Тетяна Федорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні