Рішення
від 01.02.2022 по справі 400/11755/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

01 лютого 2022 р. № 400/11755/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЙЛ УЛЬТРА", вул. 12 Поздовжня, 51, оф. 201,Миколаїв,54028,, до:Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), пр-т Шевченка, 12,Одеса,Одеська область,65058, , про:визнання протиправними та скасування рішень від 04.06.21 р. № 102-21, № 103-21, № 104-21; наказу від 06.07.21 № 806; постанови від 21.07.21 № 18.1/21,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Ойл Ультра звернулось до адміністративного суду з вимогами до Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про визнання протиправним та скасування рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 04.06.2021 №103-21, №103-21, №104-21, наказ від 06.07.2021 №806 Про проведення позапланової перевірки стану виконання рішення , постанову про накладення штрафу від 21.07.2021 №18.1/21, винесені Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області).

Свої позовні вимоги товариство обґрунтувало тим, що проведення планової перевірки суперечило вимогам Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , оскільки Акт перевірки не був підписаний посадовими особами контролюючого органу.

На момент проведення перевірки у позивача в наявності документи щодо придбання продукції. Під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених Законом, перевірці підлягають документи та їх копії, що дають змогу відстежити походження відповідно продукції та її подальший обіг, які були в наявності у позивача під час проведення перевірки та додаються суду. Слід зазначити, що товарно-транспортні накладні №2701-4 від 27.01.202, №8 від 24.01.2020 були надані відповідачу при проведенні планової перевірки характеристик продукції, а будь-які інші документи відповідачем в ході даної перевірки не витребувались. Позивач припускає, що в момент перевірки, у особи, яка буда присутня на АЗС були відсутні документи щодо пального, та вона не могла їх надати на вимогу посадових осіб. В той же час наявність цих документів обумовлює їх зберігання у окремому, спеціально відведеному місці, яким є офісне приміщення при АЗС. Тобто, відсутність цих документів взагалі чи їх ненадання в окремий проміжок часу (під час проведення перевірки) є різними по суті обставинами. Якщо ці документи не були в наявності безпосередньо у особи, присутньої на АЗС, зокрема у керівника підприємства. Причини не надання документів в акті перевірки не вказуються, та посадовими особами фактично не встановлювалось чи існують вони взагалі, а тому позивач наполягає, що єдиною причиною їх ненадання є їх не витребування посадовими особами у повноважених осіб позивача.

Відповідач відзиву на позов не надав.

В судовому засіданні 29.12.2021 представник позивача підтримав позовні вимоги, представник відповідача не з`явився.

Суд розглянув справу 01.02.2022 в порядку спрощеного провадження, без проведення судового засідання, відповідно до регламенту визначеному в ухвалі про відкриття провадження.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

ТОВ Ойл Ультра зареєстровано юридичною особою 08.08.2017. Основним видом діяльності товариства є роздрібна торгівля пальним.

Товариство має ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним за адресою м. Миколаїв, вул. Херсонське шосе, 115а, АЗС.

24.05.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) видано наказ №591 Про здійснення планового заходу державного ринкового нагляду , відповідно до якого вирішено провести планову перевірку характеристик продукції, а саме автомобільних бензинів та дизельного палива на АЗС за адресою м. Миколаїв, вул. Херсонське шосе, 115А.

28.05.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) складено Акт перевірки характеристик продукції №53/07-21. Відповідно до цього Акту виявлені порушення: 1) Позначення палива А92, ДП - на паливно-розподільчому обладнанні та в розрахункових документах (фіскальних чеках) не відповідають вимогам Технічного регламенту; 2) Розповсюдження бензину автомобільного А-92 ЄвроЕ5 за відсутності документа про якість (паспорта якості) на дану поставку палива на АЗС; 3) згідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №8 від 24.01.2020 поставка бензину автомобільного А-92Євро5-Е5 здійснено 24.01.2020. Документи про якість (паспорт якості) та декларація про відповідність, договори, що дають змогу відстежити походження продукції, яка реалізовується на АЗС відсутні; 4) розповсюдження дизельного палива ДП-Л-Євро5-ВО за відсутності документа про якість (паспорта якості) на дану поставку палива на АЗС; 5) згідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №2701 - 4 від 27.01.2020 поставка дизельного палива ПД-Л-Євро5-ВО здійснено 27.01.2020. Документи про якість (паспорт якості) та декларація про відповідність, договори, що дають змогу відстежити походження продукції, яка реалізовується на АЗС - відсутні.

04.06.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) на підставі цього Акту винесено Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №102-21, а саме обмеження надання продукції на ринку - бензину автомобільного А-92-Євро-Е5 та ДП-Л-Євро-ВО, позначити паливо в розрахункових документах (фіскальних чеках) та на паливно-розподільчому обладнані згідно п.1 Додатку Технічного регламенту, вжити заходи щодо приведення продукції у відповідність до встановлених вимог шляхом взаємодії з суб`єктами господарювання у ланцюгу постачання відповідної продукції.

04.06.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) на підставі цього Акту винесено Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №104-21, а саме обмеження надання продукції на ринку - дизельного палива ДП-Л-Євро-ВО, приведення продукції у відповідність до вимог п.6 ч.7 ст.23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, вжити заходів щодо приведення продукції у відповідність до встановлених вимог шляхом взаємодії з суб`єктами господарювання у ланцюгу постачання відповідної продукції.

04.06.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) на підставі цього Акту винесено Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №103-21, а саме обмеження надання продукції на ринку - бензину автомобільного А-92-Євро-Е5, приведення продукції у відповідність до вимог п.6 ч.7 ст.23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, вжити заходів щодо приведення продукції у відповідність до встановлених вимог шляхом взаємодії з суб`єктами господарювання у ланцюгу постачання відповідної продукції.

Термін виконання у рішеннях визначений 24.06.2021 року.

06.07.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) видано наказ №591 Про проведення позапланової перевірки стану виконання рішення , відповідно до якого вирішено провести позапланову перевірку стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів №102-21, №103-21, №104-21 від 04.06.2021 року на АЗС Ойл Ультра за адресою м. Миколаїв, вул. Херсонське шосе, 115а.

07.07.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) здійснено вихід за адресою АЗС Ойл Ультра за адресою м. Миколаїв, вул. Херсонське шосе, 115а та складено Протокол №18/21 про виявлені порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції , що полягають у невиконанні встановлених Законом України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, а саме ненадання інформації для проведення позапланової виїзної перевірки стану виконання рішення.

21.07.2021 Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) винесено Постанову про накладення штрафу №18.1/21, а саме ТОВ Ойл Ультра визнано порушення вимог п.6 ч.4 ст.44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , а саме невиконання встановлених Законом України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд.

Відповідно до ч.2 ст.2 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції.

Питання проведення планових перевірок під час здійснення заходів державного ринкового нагляду врегульоване Законами України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Про загальну безпечність нехарчової продукції .

Відповідно до ст.22 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , передбачений один із видів заходів ринкового нагляду - перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування).

Відповідно до ч.ч.3, 4, 5,6 ст.23 Закону органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Предметом таких перевірок є характеристики продукції певного виду (типу), категорії та/або групи.

Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та направлень на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до цього Закону. У разі одержання інформації про надання на ринку продукції, що становить серйозний ризик, відповідні накази та направлення видаються і оформлюються невідкладно.

Перевірки характеристик продукції проводяться: 1) у торговельних та складських приміщеннях суб`єктів господарювання; 2) у місцях введення продукції в експлуатацію (якщо відповідність продукції певним встановленим вимогам може бути визначена лише під час введення її в експлуатацію); 3) за місцем проведення ярмарку, виставки, показу або демонстрації продукції в інший спосіб; 4) у місцях зберігання під митним контролем продукції, митне оформлення якої призупинено за результатами контролю продукції; 5) за місцезнаходженням органу ринкового нагляду.

Таким чином, планова перевірка відповідно до вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції має особливості, відмінні від загальних перевірок, які здійснюються відповідно до вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Планова перевірка органами державного ринкового нагляду проводиться не стосовно суб`єкту господарювання, а стосовно продукції, характеристики якої перевіряються.

Зазначена перевірка не потребує попереднього затвердження плану з зазначенням відомостей про суб`єкта господарювання, а потребує лише секторального плану з переліком виду продукції, характеристики продукції, яку планується перевірити.

Також, така перевірка проводиться без попереднього письмового чи усного повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу, оскільки Закони України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Про загальну безпечність нехарчової продукції , таке повідомлення не передбачають.

Відповідно до ст.9 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції розповсюджувачі зобов`язані, окрім іншого: надавати відповідному органу державного ринкового нагляду та іншим заінтересованим особам інформацію, необхідну для відстеження походження відповідної продукції; співпрацювати (в межах своєї діяльності) з виробниками та органами державного ринкового нагляду у здійсненні заходів щодо уникнення ризиків, які становить продукція; співпрацювати (в межах своєї діяльності) з органами державного ринкового нагляду з питань вжиття заходів щодо уникнення ризиків, які становить продукція, що була поставлена або постачається ними.

Відповідно до ст.8 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , суб`єкти господарювання зобов`язані при здійсненні господарської діяльності ефективно взаємодіяти між собою під час вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, передбачених цим Законом.

Суб`єкти господарювання зобов`язані надавати на запит органів ринкового нагляду документацію, що дає змогу ідентифікувати:

1) суб`єкта господарювання, який поставив їм продукцію;

2) суб`єкта господарювання, якому вони поставили продукцію.

Суб`єкти господарювання зобов`язані надавати документацію, визначену частиною п`ятою цієї статті протягом строку, встановленого відповідним технічним регламентом, а якщо такий строк технічним регламентом не встановлено - протягом десяти років після того, як їм було поставлено відповідну продукцію, та протягом десяти років після того, як вони поставили відповідну продукцію.

Відповідно до ч.7 ст.23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених цим Законом, перевірці підлягають такі документи (їх копії) та інформація: 1) декларація про відповідність; 2) супровідна документація, що додається до відповідної продукції (включаючи інструкцію щодо користування продукцією); 3) загальний опис продукції, а також повний склад технічної документації на відповідну продукцію, передбачений технічним регламентом; 4) документи щодо системи якості чи системи управління якістю; 5) висновки експертиз та протоколи випробувань зразків відповідної продукції, відібраних (узятих) у межах здійснення ринкового нагляду і контролю продукції; 6) документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори).

Орган ринкового нагляду має право вимагати надання таких документів лише в обсязі, що необхідний для встановлення ланцюга постачання продукції.

Таким чином, у відповідача є право вимагати надання відповідних документів у позивача, а у позивача, як розповсюджувача продукції, є обов`язок надати під час перевірки всі документи, що стосуються бензину та дизельного палива.

З Акту перевірки характеристик продукції від 28.05.2021 №53/07-21 вбачається, що посадовими особами відповідача були досліджені товарно-транспортні накладні №8 від 24.01.2020 та №2701-4 від 27.01.2020, тобто представником ТОВ Ойл Ультра надавались частково документи щодо продукції, яка ним розповсюджується. Тобто плановий захід державного ринкового нагляду відбувався не без участі позивача.

Відповідно до ст.12 Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції , якщо орган державного ринкового нагляду встановив, що продукція може становити ризики за певних умов, він невідкладно приймає рішення про попередження виробником та/або розповсюджувачем споживачів (користувачів) про такі ризики або рішення про вжиття заходів щодо приведення продукції у відповідність із вимогами щодо забезпечення безпечності продукції перед введенням її в обіг на ринку України.

Позивач не заперечує той факт, що йому було відомо про проведення перевірки характеристик продукції та ухвалені відповідачем рішення про застосування обмежувальних заходів.

Але, позивач не надає жодного доказу, які підтверджують той факт, що ним були виконані вимоги обмежувального заходу, усунуті невідповідності в розрахункових документах та надані контролюючому органу документи про якість продукції та договори, що дають змогу відстежити походження продукції.

Ті первинні документи долучені позивачем до позовної заяви, суд не вважає доказом усунення або відсутності порушення. Зазначені документи повинні були бути надані позивачем під час першої та другої перевірок, саме контролюючому органу - Державній екологічній інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області).

Оскільки позивач цього не зробив, то відповідно до п.6 ч.4 ст.44 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі: створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, - у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач правомірно застосував обмежувальні (корегувальні) заходи та адміністративно-господарські санкції за невиконання вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд.

Підстав для задоволення позову не вбачається.

У задоволенні позову відмовити повністю.

Судові витрати покласти на позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЙЛ УЛЬТРА" (вул. 12 Поздовжня, 51, оф. 201,Миколаїв,54028 41509035) до Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (пр-т Шевченка, 12,Одеса,Одеська область,65058 43879780) відмовити.

2. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 08.02.2022.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2022
Оприлюднено15.02.2022
Номер документу103162372
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/11755/21

Постанова від 20.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 22.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Постанова від 05.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 18.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 01.02.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні