Ухвала
від 02.02.2022 по справі 640/3308/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

02 лютого 2022 року м. Київ № 640/3308/22

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шулежко В.П., ознайомившись із позовною заявою ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, третя особа - Міністерство закордонних справ України про визнання протиправними та нечинними окремих положень нормативно-правового акту,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва через підсистему Електронний суд надійшов позов ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Кабінету Міністрів України (далі - відповідач), в якому просить:

визнати протиправними та нечинними пункти 2, 5, 6, 8, 17 Порядку оформлення та видачі Міністерством закордонних справ, дипломатичним представництвом чи консульською установою України довідки, що підтверджує переслідування через політичні переконання громадянина Російської Федерації в країні своєї громадянської належності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 № 1130, у тій частині, в якій ними встановлено заборону для фізичних осіб:

- подавати заяви до Міністерства закордонних справ України або дипломатичного представництва чи консульської установи України про видачу довідки, яка підтверджує переслідування особи на території Російської Федерації з політичних переконань, незалежно від реєстрації місця проживання особисто, через представника або поштою;

- отримувати від Міністерства закордонних справ України, дипломатичних та консульських установ України довідку, яка підтверджує переслідування особи на території Російської Федерації з політичних переконань, незалежно від реєстрації місця проживання особисто, через представника або поштою.

Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до частини п`ятої статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються, зокрема: виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви.

При цьому, згідно частини четвертої статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Окрім того, як зазначено у статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У пункті 8 частини першої статті 4 КАС України зазначено, що позивач це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.

Частиною першою статті 5 КАС України гарантовано право кожній особі в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Наведені правові норми свідчить про те, що завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав особи у публічно-правових відносинах, у яких відповідач реалізує владні управлінські функції стосовно позивача.

Як передбачено пунктом 10 частини п`ятої статті 160 КАС України у справах щодо оскарження нормативно-правових актів в позовній заяві зазначаються: відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт.

В позовній заяві позивач, обґрунтовуючи право на оскарження вказаного нормативно-правового акта, посилається на те, що предмет позову має безпосередній зв`язок з головним завданням та основними напрямками діяльності громадської організації Правозахисне об`єднання Праве Діло . Також зазначив, що нормативно-правовий акт, який оскаржується, застосований щодо члена Об`єднання ОСОБА_2 та перешкоджає у здійсненні немайнових прав члену Об`єднання ОСОБА_3 , які звернулися за захистом своїх прав до Об`єднання.

В той же час, у позовній заяві визначено позивачем - ОСОБА_1 .

При цьому, в порушення наведених вище норм позивачем не зазначено яким чином оскаржуване рішення порушує безпосередньо права та інтереси позивача та до позовної заяви не додано жодних доказів щодо застосування до нього оскаржуваного нормативно-правового акта.

Зазначені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам Кодексу адміністративного судочинства України та є недоліками позовної заяви, що в свою чергу створює перешкоди для вирішення питання про наявність підстав для відкриття провадження у справі.

Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи вищевикладене, позовна заява підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення вищевказаних недоліків.

Керуючись ст.ст. 169, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В:

1. Позовну заяву ОСОБА_1 залишити без руху.

2. Встановити позивачу п`ятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання даної ухвали.

3. Попередити позивача про те, що у випадку неусунення недоліків позовної заяви позовна заява буде повернута йому відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 КАС України.

4. Копію ухвали надіслати особі, що звернулась із позовною заявою.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.02.2022
Оприлюднено23.02.2022
Номер документу103460769
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3308/22

Рішення від 22.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 09.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 13.04.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні