ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 лютого 2022 року м. Київ№ 640/16844/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом:Підприємства «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих»до: третя особа:Фонду соціального захисту інвалідів Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідівпро:визнання протиправним та скасування наказу,-В С Т А Н О В И В:
Підприємство «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих» (01001, м. Київ, пров. Т. Шевченка, 4, код ЄДР: 03967725) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Фонду соціального захисту інвалідів (04050, м. Київ, вул. Глибочицька, 72, код ЄДР: 00034163), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Фонду соціального захисту інвалідів від 14.05.2021 № 46 «Про повернення коштів до державного бюджету».
Позиція позивача.
В обґрунтування позовних вимог позивач наголошує на тому, що 14.05.2021 Фонд соціального захисту інвалідів видав наказ №46 «Про повернення коштів до державного бюджету» на підставі довідки від 06.04.2021 Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про результати перевірки виконання умов Договору від 07.08.2020 №12/2020 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі, укладеного відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 20.07.2020 №503.
За словами позивача, наказ Фонду соціального захисту інвалідів від 14.05.2021 №46 передбачає вжиття вичерпних заходів щодо стягнення з позивача до Державного бюджету коштів безповоротної фінансової допомоги, наданих позивачу в межах бюджетної програми КПКВК 2507030 «Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації осіб з інвалідністю» за напрямком «Випуск спеціальної літератури та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки осіб з інвалідністю) з метою комплектування бібліотек» в сумі 513107 гривень, які використані не за цільовим призначенням.
Пояснює, що суть інкримінованого порушення стосується того, що позивач нібито змінив на власний розсуд структуру видатків на оплату праці, але, як стверджує позивач, цю структуру по суті ніхто не затверджував і не погоджував, а отже й змінювати формально нічого.
Додає, що керуючись ч. 3 ст. 64 Господарського кодексу України, якою визначено, що підприємство самостійно визначає організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис, Позивач вжив всіх належних організаційних заходів, задіявши увесь свій кадровий людський трудовий ресурс для ефективного і своєчасного виконання умов договору від 07.08.2020 №12/2020 в межах видатків, передбачених на оплату праці додатком 5 до цього договору та планом використання бюджетних коштів.
Зазначає, що складаючи довідку від 06.04.2021 фахівці відповідача на свій розсуд, не враховуючи штатний розпис, який діяв з 1 серпня по 31 грудня 2020 року у період виконання договору від 07.08.2020 №12/2020, приведений у відповідність до бізнес-плану поданого разом з заявою про надання фінансової допомоги на безповоротній основі у 2020 році, також не взявши до уваги надані розрахунково-платіжні відомості, самостійно визначили посади працівників та перелік і склад статей витрат калькулювання виробничої собівартості продукції.
Позивач наголошує, що положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року № 318, передбачено, що: підприємства самостійно визначають перелік і склад змінних та постійних загальновиробничих витрат; підприємство самостійно визначає перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг).
Також позивач додає, що стаття 119 Бюджетного кодексу України чітко визначає, що є нецільовим використання бюджетних коштів. Нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають: бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет); напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми або в порядку використання бюджетних коштів (включаючи порядок та умови надання субвенцій); бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).
Таким чином, позивач наполягає на тому, що умови Договору №12/2020 від 07.08.2020 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі, наданої в межах бюджетної програми КПКВК 2507030 «Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації осіб з інвалідністю», повністю виконані з дотриманням умов додатку 5 до Договору від 07.08.2020 №12/2020, кошторису і плану використання бюджетних коштів, з економією і поверненням виділених коштів в сумі 100770,47 (сто тисяч сімсот сімдесят гривень 47 копійок).
У додаткових поясненнях позивач зазначив, що договір №12/2020 від 07.08.2020 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі виконаний позивачем у повному обсязі у відповідності із затвердженим переліком.
Позиція відповідача
У відзиві на позовну заяву відповідач просив відмовити у задоволені позовних вимог, виходячи з наступного.
Пояснює, що між Київським міським відділенням Фонду та РБЗіД УТОС 07.08.2020 укладено Договір № 12/2020 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі. Предметом даного договору є, те що Київське міське відділення Фонду в порядку та на умовах, визначених цим Договором, надає РБЗіД УТОС фінансову допомогу у розмірі 3 927 885,00 грн. на безповоротній основі, для випуску спеціальної літератури у сумі 2 808 088,00 грн. та аудіозаписів у сумі 1 119 797,00 грн, а РБЗіД УТОС зобов`язується використати її за цільовим призначенням та на умовах визначених Договором.
Додає, що Фінансова допомога надається РБЗіД УТОС для випуску спеціальної літератури шрифтом Брайля та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки осіб з інвалідністю) з метою комплектування бібліотек УТОС відповідно до кошторису витрат, що є невід`ємною частиною Договору.
Разом з тим, Київським міським відділенням Фонду відповідно до п. 4.1.1 Договору в період з 22 березня 2021 року по 06 квітня 2021 року проведено перевірку щодо цільового використання наданої РБЗіД УТОС фінансової допомоги за Договором, за результатами якої встановлено, що кошти фінансової допомоги у сумі 501 571,00 грн. використані РБЗіД УТОС не за цільовим призначенням, у зв`язку з чим, Київським міським відділенням Фонду із вказаної суму було вирахувано інфляційні втрати, сума яких становить 11 536,00 грн.
Зазначає, що 20.04.2021 Фондом отримано від Київського міського відділення Фонду лист від 20.04.2021 № 1/7-417/05, до якого додано Довідку від 06.04.2021 №1/6-381/03 про результати перевірки виконання умов Договору та інші відповідні матеріали для прийняття рішення про повернення до державного бюджету фінансової допомоги, використаної не за цільовим призначенням. Фондом, відповідно до п. 5.3 Інструкції з надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики за рахунок сум адміністративно- господарських санкцій та пені, що надходять до державного бюджету за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 06.09.2010 № 270, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за № 954/18249 (із змінами), враховуючи результати перевірки, відповідні матеріали довідки Київського міського відділення Фонду від 06.04.2021 №1/6-381/03 про результати перевірки виконання умов Договору, а також з метою контролю за цільовим використанням фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики за рахунок коштів Фонду отримувачами та її вчасне повернення, видано наказ від 14.05.2021 № 46 «Про повернення коштів до державного бюджету»
За твердженням відповідача, відповідно до пункту 5.3 Інструкції № 270 отримувачам забороняється використання коштів Фонду не за цільовим призначенням. У разі нецільового використання роботодавцями фінансової допомоги та цільової позики або їх частини чи створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у меншій кількості, ніж передбачено умовами договору про надання фінансової допомоги та цільової позики, відповідна сума, проіндексована з урахуванням рівня інфляції, підлягає поверненню до державного бюджету на підставі рішення Фонду.
Відтак, відповідач наголошує, що наказ № 46, виданий у відповідності з Інструкцією № 270, Положенням №129, тощо, та відповідає вище зазначеним нормам чинного законодавства України, що свідчить про його правомірність.
У відповіді на відзив позивач наголосив, що відповідач приймаючи оскаржуваний наказ також не дотримався принципу безсторонності (неупередженості), звернувши увагу тільки на доводи третьої особи, які були зазначені у довідці про перевірку умов виконання договору, а на документи (штатний розпис і відомості на виплату заробітної плати працівників РБЗіД УТОС), які надані суду разом з додатковими поясненнями і підтверджують хибність додатку 4 до довідки про перевірку умов виконання договору, відповідач уваги не звернув ані при прийняті оскаржуваного наказу, ані зараз при подачі відзиву на позовну заяву.
За словами позивача, всі ці маніпуляції зазначені у довідці про перевірку умов виконання договору щодо нібито зміни структури видатків на оплату праці за рахунок переведення працівників з однієї посади на іншу не підтверджуються жодним документом і не може бути підтверджено, бо штатний розпис під час виконання договору не змінювався та перед початком виконання договору відповідачем і третьою особою не погоджувався.
Крім того, у відповіді на відзив позивач додає, що оскаржуваний наказ порушує право позивача на недоторканість ділової репутації, так він ще й створює загрозу порушення майнових прав позивача, враховуючи те, що третя особа вже подала позовну заяву до суду про стягнення з позивача коштів, використовуючи при цьому оскаржуваний наказ, як один з доказів своїх вимог.
У запереченнях на відповідь на відзив відповідач додав, що, якщо позивач вбачає, що наказом № 46 порушено його «право на недоторканість ділової репутації» то захист такого права не може відбуватись за правилами адміністративного судочинства.
За твердженням відповідача, позивачем, ані в позовній заяві, ані у відповіді на відзив не обґрунтовано та не доведено, із посиланням на належні та допустимі докази, які саме права або законні інтереси, які підлягають захисту у порядку адміністративного судочинства, порушено наказом № 46, як не доведено і порушення Фондом норм чинного законодавства при його виданні.
У зв`язку з чим відповідач наголошує на безпідставності заявлених вимог.
Третя особа пояснень з приводу заявлених позовних вимог суду не надала.
Процесуальні дії, вчинені у справі.
Ухвалою суду від 24.06.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та викрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження за наявними у ній матеріалами.
Вказана ухвала була надіслана, у тому числі і на адресу третьої особи та отримана нею 07.07.2021, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення за № 0105105126271 (том 1 а.с. 40).
Ухвалою суду від 07.02.2022 витребувано додаткові докази.
Встановлені судом обставини.
Розглянувши наявні в матеріалах справи документи, враховуючи пояснення представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Так, позивачем на адресу Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів подано заяву про надання фінансової допомоги на поворотній та безповоротній основі та цільової позики, до якої додано пакет документів, у тому числі бізнес-план Підприємства «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих» щодо випуску спеціальної літератури та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки інвалідів) з метою комплектування бібліотек на 2020 рік, план використання бюджетних коштів на 2020 рік та штатно-посадови розпис, який введено в дію з 01.01.2020.
07.08.2020 між Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі Відділення Фонду) та Підприємством «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих (далі Отримувач) уклали договір № 12/2020 про надання фінансової допомоги на безповоротній, відповідно до умов якого Відділення Фонду) в порядку та на умовах, визначених цим договором, надає отримувачу фінансову допомогу у розмірі 3 927 885,00 грн. на безоплатній основі, для випуску спеціальної літератури у сумі 2 808 088,00 грн. та аудіозаписів у сумі 1 119 797,00 грн., а Отримувач зобов`язується використати її за цільовим призначенням на умовах, визначених цим договором.
При цьому, відповідно до п. 2.1 Мата надання фінансової допомоги Фінансова допомога надається Отримувачу для випуску спеціальної літератури штифтом Брайля та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки осіб з інвалідністю) з метою комплектування бібліотек УТОС відповідно до кошторису витрат, що є невід`ємною частиною цього Договору (додаток № 1).
Згідно з п. 3.1 Договору фінансова допомога надається Відділенням Фонду за рахунок коштів державного бюджету в безготівковій формі шляхом перерахування їх на рахунок Отримувача, відкритий в установленому порядку в територіальних органах Державної казначейської служби України, відповідно до графіку перерахування грошових коштів фінансової допомоги (Додаток № 2).
При цьому, п. 4.1 Договору передбачено, що Відділення Фонду має право:
4.1.1 здійснювати перевірку цільового використання наданої Отримувачу фінансової допомоги для випуску спеціальної літератури шрифтом Брайля та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки осіб з інвалідністю) не рідше одного разу на рік з обов`язковим повідомленням Отримувача за 10 днів до запланованої дати перевірки;
4.1.2. з метою перевірки цільового використання коштів фінансової допомоги вимагати від Отримувача надання документів, що підтверджують напрямки використання фінансової допомоги та фінансовий стан Отримувача.
Згідно з п. 4..2. Отримувач зобов`язаний:
4.2.1. виконувати належним чином умови цього Договору;
4.2.2. забезпечити належні умови проведення перевірки Відділенням Фонду.
Допускати представників Відділення Фонду на територію підприємства;
4.2.3. на період дії цього Договору спеціальну літературу шрифтом Брайля та аудіозаписи, які випущені за кошти фінансової допомоги: - використовувати за цільовим призначенням.
4.2.4. Після перерахування коштів на рахунок, відкритий в територіальних органах Державної казначейської служби України щокварталу до 5 числа місяця наступного за звітним, протягом дії цього Договору та не пізніше, ніж до 31 грудня 2020 року надавати Відділенню Фонду «Звіт про використання коштів Фонду» (Додаток №3) та «Аналіз інформації щодо діяльності підприємства» (Додаток №4).
При цьому, п. 5.1. Договору перебачено, що у разі нецільового використання Отримувачем фінансової допомоги або її частини, відповідна сума, проіндексована, з урахуванням рівня інфляції, підлягає поверненню до Державного бюджету на підставі рішення Фонду соціального захисту інвалідів.
17.08.2020 Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів кошти у розмірі 3 927 885,00 грн. перераховані Підприємству «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих».
Разом з тим, Київським міським відділенням Фонду у період з 22.03.2021 по 06.04.2021 проведено перевірку щодо цільового використання наданої Підприємству «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих фінансової допомоги за Договором від 07.08.2020 № 12/2020, за результатами якої складено довідку про результати перевірки виконання умов Договору від 07.08.2020 №12/2020 про надання фінансової допомоги на безповоротній основі Підприємству «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих, наданої Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідно до Наказу Міністерства соціальної політики України від 20.07.2020 № 503.
У вказаній довідці зазначено, що відповідно до додатку 4 до Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування (пункт І розділу II), звіту про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д) за 2020 рік за КПКВК 2507030 «Заходи із соціальної, трудової та професійної реабілітації осіб з інвалідністю» касові видатки за звітний період визначені у сумі 3 827 114,53 грн. Залишок невикористаних коштів у сумі 100 770,47 грн. був списаний до доходної частини Державного бюджету 01.01.2021.
Разом з тим, перевіркою встановлено, що на виконання умов договору від 07.08.2020 №12/2020 підприємством було виготовлено друкованої продукції шрифтом Брайля 6 273 примірників на суму 2 808 088 грн., аудіокниг 7 392 примірники на суму 1 009 939 грн..
Зазначено, що найменування продукції відповідають затвердженому та погодженому Переліку та виготовлені у повному обсязі, а саме: надруковано рельєфно-крапковим шрифтом 54 книги, 12 номерів журналу «Школяр», 12 номерів журналу «Заклик», озвучено 104 книги і 4 звукові альманахи.
Відповідно до зведених накладних за період з 17 серпня 2020 року по 31 грудня 2020 року друковану продукцію, виготовлену рельєфно-крапковим шрифтом Брайля, на загальну суму 2 808 088 грн. відправлено до бібліотек через УДППЗ «Укрпошта».
Відповідно до зведених накладних за вищевказаний період Підприємством відправлено до бібліотек озвучену літературу на загальну суму 1 009 939 грн.
При перевірці відповідності фактичних годин звучання виготовленої продукції запланованим з`ясовано, що відхилення фактичних годин звучання оригіналу від орієнтовних складає 152 години 51 хвилину в частині зменшення. Внаслідок такої різниці сума економії коштів за рахунок зменшення фактичних годин звучання копій з 102 828 запланованих до 92 740 фактичних складає 109 858 грн. Підприємство повернуло до Державного бюджету в кінці року невикористані кошти у сумі 100 770,00 грн, отже-сума перевищення витрат на виготовлення продукції складає 9 088,00 грн.
У довідці також зафіксовано, наступне.
Згідно з Додатком 5 до п. 4.2.5 Договору Підприємству доведені граничні суми витрат за напрямками використання бюджетних коштів, у тому числі по оплаті праці - в розрізі структурних підрозділів Підприємства. На підставі додатку 5 відділенням Фонду 11.08.2020 погоджено план використання бюджетних коштів підприємства на 2020 рік.
Відділення Фонду провело ретельний аналіз фактичних витрат на оплату праці в розрізі структурних підрозділів Підприємства, враховуючи бізнес - план і розрахунки до нього, подані в пакеті документів на отримання фінансової допомоги та граничні суми витрат, доведені Підприємству у додатку 5 до Договору.
Звернута увага, що наданий під час перевірки штатний розпис Підприємства, який був введений в дію з 01.08.2020 і затверджений на період випуску продукції згідно умов Договору, складений не у відповідності до структури Підприємства, яку розглядали під час прийняття рішення про надання фінансової допомоги.
Зафіксовано, що підприємство вивело із складу адміністративного персоналу посаду «заступник директора», в посадові обов`язки якого входило «укладання договорів з постачальниками сировини та матеріалів», та ввело у складі друкарні додаткову посаду «менеджера з постачання», яка взагалі не передбачалася у бізнес плані.
Також Підприємство безпідставно виключило із складу загальногосподарського відділу посади «головний інженер», «завідувач господарством», «водій», та включило їх до складу друкарні з метою зменшення витрат на оплату праці основного персоналу друкарні та збільшення витрат на утримання загальногосподарського персоналу.
Перевіркою встановлено, що підприємством перевищено граничні суми витрат на оплату праці адміністративного та загальногосподарського персоналу у сумі 492 483 грн., зменшено витрати на оплату праці основному персоналу у сумі 492 483 грн., у тому числі: працівникам друкарні - у сумі 486 828 грн., працівникам студії звукозапису - у сумі 5 655,00 грн. ( додаток 4), що є порушенням п. 4.2.5 Договору.
Таким чином, третьою особою зроблено висновок, що кошти фінансової допомоги на безповоротній основі, надані Підприємству «Республіканський будинок звукозапису і друку» УТОС у 2020 році у сумі З 927 885 гри. використані у сумі 3 827 814,53 грн. відповідно до плану використання бюджетних коштів та підтверджені документами у повному обсязі. Залишок бюджетних коштів у сумі 100 770,47 грн. списано до Державного бюджету 01.01.2021, що підтверджено випискою.
На виконання умов договору Підприємством випущено продукції на загальну суму 3 818 027 грн., у тому числі: літератури шрифтом Брайля 6 273 примірників на суму 2 808 088 грн., озвученої літератури 7 392 примірники на суму 1 009 939,00 грн.
Вся випущена продукція протягом 2020 року Підприємством відправлена до бібліотек системи УТОС з метою їх комплектування.
Перевіркою встановлено, що Підприємство виконало план випуску спеціальної літератури рельєфно-крапковим шрифтом Брайля та план озвучення літератури у повному обсязі, перевищило можливі витрати на випуск озвученої літератури у сумі 9 088 грн.
Перевіркою встановлено, що Підприємством перевищено граничні суми витрат на оплату праці адміністративного та загальногосподарського персоналу у сумі 492 483,00 грн., чим порушено п. 4.2.5 Договору.
Таким чином, кошти фінансової допомоги у сумі 501 571,00 грн. використані не за цільовим призначенням згідно пункту 5.1 Договору мають бути повернуті до державного бюджету з урахуванням коефіцієнту інфляції остаточна сума, що підлягає поверненню до державного бюджету складає: 501 571,00 грн. * 102,3% = 513 107 грн.
Умови Договору про надання фінансової допомоги на безповоротній основі від 07.08.2020 № 12/2020 будуть вважатися повністю виконаними після перерахування Підприємством коштів у сумі 513 107,00 грн., використаних не за цільовим призначенням, до Державного бюджету та надання до відділення Фонду завіреної належним чином копії відповідного платіжного доручення.
14.05.2021 Фондом соціального страхування України, на підставі п. 5.3 Інструкції № 270 та довідки Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів про результати перевірки виконання умов договору від 07.08.202 № 12/2020 про надання фінансової допомоги на безоплатній основі підприємству «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих», наданої Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів відповідно до наказу Міністерства соціальної політики України від 20.07.2020 № 503, прийнято наказ № 46 «Про повернення коштів до державного бюджету», яким зобов`язано Підприємство «Республіканський будинок звукозапису і друку» повернути кошти у розмірі 513107,00 грн., які використані не за цільовим призначенням та проіндексованої з урахуванням рівня інфляції.
Позивач вважаючи свої права порушеними, звернувся до суду з даним позовом за захистом своїх прав.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, Порядок та умови надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики за рахунок сум адміністративно- господарських санкцій та пені, що надходять до державного бюджету за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів визначається Інструкцією, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 06.09.2010 № 270 та зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за № 954/18249 (далі Інструкція № 270).
Відповідно до п. 1.3 Інструкції № 270 фінансова допомога на поворотній і безповоротній основі та цільова позика надаються заявникам за напрямами та з урахуванням вимог, встановлених Порядком використання суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, що надійшли до державного бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70.
Згідно з п. 2.1 Інструкції № 270 заявники-роботодавці для отримання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики звертаються із заявою про надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики за рахунок коштів Фонду (далі - заява) за формою, наведеною у додатку 1, до відділення Фонду, в якому вони зареєстровані. Заявники-роботодавці, на яких вимога щодо реєстрації у відділеннях Фонду не поширюється, звертаються із заявою до відділень Фонду за місцем їх державної реєстрації.
Відповідно до п. 2.2 вказаної Інструкції крім заяви про надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики, заявники-роботодавці надають відділенням Фонду:
анкету заявника-роботодавця за формою, наведеною у додатку 2 до цієї Інструкції;
копії статуту або положення, інших установчих документів (у разі їх наявності) з усіма змінами та доповненнями, засвідчені підписом та скріплені печаткою заявника-роботодавця (за наявності);
копію протоколу про обрання на посаду (рішення про призначення) посадових осіб заявника-роботодавця (директора, головного бухгалтера), засвідчену підписом та скріплену печаткою заявника-роботодавця (за наявності);
баланс (звіт про фінансовий стан), звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за попередній рік та останній звітний період (за наявності);
податкову декларацію з податку на прибуток заявника-роботодавця за попередній рік та останній звітний період (за наявності);
довідку територіальних органів Державної фіскальної служби про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів);
обґрунтування необхідності здійснення видатків на заходи, перелік обладнання та інших товарно-матеріальних цінностей, які планується придбати за рахунок коштів Фонду, за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції;
бізнес-план, прайс-листи, комерційні пропозиції для обґрунтування вартості проекту (для заявників-роботодавців, які звернулися за отриманням фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики, результатом використання якої передбачається отримання прибутку);
обґрунтування отримання фінансової допомоги за формою, наведеною у додатку 4 до цієї Інструкції (для інших заявників-роботодавців);
документ, що підтверджує право власності на приміщення, або договір оренди приміщення, де буде розміщене (встановлене) майно та/або надаватимуться відповідні послуги та проводитимуться роботи;
письмову згоду засновника про отримання заявником-роботодавцем фінансової допомоги за рахунок коштів Фонду за заявленим напрямом;
інші документи, передбачені пунктами 2.3-2.8 цього розділу (у разі потреби).
Згідно з п. 2.12 Інструкції № 270 датою звернення за наданням фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики вважається дата прийому заяви та усіх інших необхідних документів. Заява реєструється в журналі реєстрації заяв про надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики за рахунок коштів Фонду за формою, наведеною у додатку 6.
Відповідно до п. 2.13 Інструкції № 270 відділення Фонду при прийнятті заяви перевіряє наявність усіх необхідних документів та видає у день її прийняття заявнику відривний корінець заяви із зазначенням дати реєстрації за формою, наведеною у додатку 1 до цієї Інструкції. Якщо до заяви не додано всі необхідні документи, то відділення Фонду у відривному корінці (у день реєстрації заяви) визначає перелік документів, які необхідно додати
Заявник має подати до відділення Фонду ненадані документи згідно з переліком, зазначеним у відривному корінці, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дати реєстрації заяви.
У разі неподання заявником у зазначений термін відповідних документів відділення Фонду залишає вже подані документи без розгляду, про що повідомляє заявника письмово. Залишення без розгляду документів, що подавалися з метою отримання коштів Фонду, не перешкоджає заявнику повторно звернутися до відділення Фонду.
Згідно з п. 2.15 Інструкції № 270 фонд із дня отримання примірника документів протягом 7 робочих днів перевіряє наявність відповідних бюджетних призначень, достовірність інформації, зазначеної в пункті 2.14 цього розділу, відповідність основним критеріям оцінки заявника-роботодавця, зазначеним у пункті 2.17 цього розділу, наявність повного переліку документів, визначених цією Інструкцією.
Фонд інформує відділення Фонду, заявника-роботодавця та Міністерство соціальної політики України про погодження або відмову у наданні фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики листом-погодженням, у якому містяться обґрунтування стосовно доцільності надання або відмови у наданні фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики заявнику-роботодавцю.
Пунктом 2.20 Інструкції № 270 передбачено, що відділення Фонду інформує заявника-роботодавця, заснованого громадською організацією інвалідів, про результати розгляду його заяви та надсилає копію рішення Міністерству соціальної політики України про доцільність надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики за рахунок коштів Фонду протягом 3 робочих днів після отримання такого рішення.
За зверненням заявника-роботодавця, заснованого громадською організацією інвалідів, але не пізніше 10 робочих днів з дати отримання ним письмового повідомлення про результати розгляду його заяви відділенням Фонду укладається із ним договір про надання фінансової допомоги та цільової позики.
Відділення Фонду протягом 3 робочих днів з дати підписання договору про надання фінансової допомоги та цільової позики із заявником-роботодавцем, заснованим громадською організацією інвалідів, надсилає його копії до Фонду і Міністерства соціальної політики України, а також інформує про це у письмовій формі Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації.
Якщо протягом 10 робочих днів заявником не підписано договір, відділення Фонду за погодженням Фонду може продовжити строк укладання договору (за наявності поважних причин), про що повідомляє Міністерство соціальної політики України, Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації.
При цьому, відповідно до п. 2.21 Інструкції № 270 причинами відмови у наданні фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики за рахунок коштів Фонду є наявність хоча б однієї з таких підстав:
неподання заявником документів, передбачених пунктами 2.2-2.8 та 2.11 Інструкції (відповідно до напряму фінансування);
подання заявниками документів, у яких містяться недостовірні відомості;
відсутність коштів Фонду для здійснення видатків за напрямами, передбаченими Інструкцією;
невідповідність заявника-роботодавця основним критеріям оцінки, передбаченим пунктом 2.17 Інструкції та пунктом 7 Порядку;
неподання уточненої інформації представником заявника-роботодавця або його засновником (у разі необхідності уточнення інформації), в тому числі під час розгляду Міністерством соціальної політики України питання стосовно доцільності надання фінансової допомоги.
Згідно з п. 3.1 Інструкції № 270 фінансова допомога на поворотній і безповоротній основі та цільова позика за рахунок коштів Фонду надаються в безготівковій формі шляхом, зокрема: перерахування коштів Фонду на рахунки отримувачів, відкриті в установленому порядку в органах Державної казначейської служби, для самостійного придбання товарів, робіт та послуг за напрямами, зазначеними у пунктах 4.1-4.4, 4.6, 4.9-4.14 Інструкції.
При цьому, згідно з п. 3.4 Інструкції № 270 взаємовідносини між відділенням Фонду та отримувачами, а у разі здійснення видатків передплати друкованих видань та протезування протезно-ортопедичними виробами підвищеної складності - між відділеннями Фонду та надавачами відповідних послуг регулюються на підставі договорів, що укладаються між ними в письмовій формі.
Відповідно до п. 4.6 Інструкції № 270 надання фінансової допомоги на поворотній та безповоротній основі бібліотекам, клубам, навчально-інформаційним центрам, редакціям періодичних видань, будинкам звукозапису і друку, які засновані громадськими організаціями інвалідів, реабілітаційному центру УТОС, - для придбання спеціального обладнання та адаптованого для інвалідів по зору програмного забезпечення.
Отримувачами зазначеної допомоги є бібліотеки, клуби, навчально-інформаційні центри, редакції періодичних видань, будинки звукозапису і друку, які засновані громадськими організаціями інвалідів, реабілітаційний центр УТОС.
Відповідно до п. 4.13 Інструкції № 270 надання фінансової допомоги на поворотній та безповоротній основі для випуску спеціальної літератури та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки інвалідів) з метою комплектування бібліотек.
Отримувачами коштів за вказаним напрямом є підприємства, організації громадських організацій інвалідів, центри професійної реабілітації інвалідів - для випуску спеціальної літератури та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки інвалідів) з метою комплектування бібліотек.
Спеціальною літературою для інвалідів є книжки, підручники та інші друковані видання, в тому числі періодичні видання, надруковані шрифтом Брайля.
Перелік спеціальної літератури та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки інвалідів), на випуск яких надається фінансова допомога на безповоротній основі, визначається щороку всеукраїнськими громадськими організаціями інвалідів за погодженням з МОНмолодьспортом та Мінсоцполітики.
При цьому, відповідно до п. 5.1. Інструкції № 270 фонд та відділення Фонду здійснюють контроль за виконанням договорів про надання фінансової допомоги та цільової позики та за цільовим використанням коштів Фонду.
Згідно з п. п. 5.2. вказаної Інструкції строк подання звіту про використання коштів Фонду становить не менш як три роки з дати завершення виконання договору про надання фінансової допомоги та цільової позики.
Договір про надання фінансової допомоги та цільової позики вважається виконаним після вивчення результатів його виконання та їх позитивного оцінювання відділенням Фонду.
Разом з тим, відповідно до п. 5.3. Інструкції № 270 отримувачам забороняється використання коштів Фонду не за цільовим призначенням.
У разі нецільового використання роботодавцями фінансової допомоги та цільової позики або їх частини чи створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у меншій кількості, ніж передбачено умовами договору про надання фінансової допомоги та цільової позики, відповідна сума, проіндексована з урахуванням рівня інфляції, підлягає поверненню до державного бюджету на підставі рішення Фонду.
Підставою для прийняття оскаржуваного наказу слугувало те, що за результатами перевірки третьою особою встановлено нецільове використання бюджетних коштів, а саме на оплату праці особам, які не входили до штатного розпису, долученого до бізнес-плану, у зв`язку з чим, загальна сума нецільового використання коштів складає 513107,00 грн,
Перевіряючи вказані обставини, суд виходить з наступного.
Так, як вже встановлено судом, позивачем на адресу Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів подано заяву про надання фінансової допомоги на поворотній та безповоротній основі та цільової позики, до якої додано пакет документів, у тому числі бізнес-план Підприємства «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих» щодо випуску спеціальної літератури та аудіозаписів (у тому числі для професійної підготовки інвалідів) з метою комплектування бібліотек на 2020 рік, план використання бюджетних коштів на 2020 рік та штатно-посадови розпис, який введено в дію з 01.01.2020.
Згідно штатно-посадового розпису Підприємства «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих», який введено в дію з 01.01.2020 та який було долучено до заяви про надання фінансової допомоги на поворотній та безповоротній основі та цільової позики, такий штатний розпис складається з :
1. Директор. Посадовий оклад 9000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 9000 грн.
2. Заступник директора. Посадовий оклад 8500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 8500 грн.
3. Головний бухгалтер. Посадовий оклад 8500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 8500 грн.
Разом по відділу адміністрації 3 штатні одиниці із загальною сумою заробітної плати: 26000,00 грн.
4. Головний інженер. Посадовий оклад 8500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 85000 грн.
5. Менеджер із допоміжної діяльності у сфері фінансів. Посадовий оклад 7500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 7500 грн.
6. Менеджер з адмін..діяльності. Посадовий оклад 6500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 6500 грн.
7. Секретар незрячого фахівця. Посадовий оклад 5000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 5000 грн.
8. Чергові. Посадовий оклад 28,31 грн. Кількість штатних одиниць 4. Основа місячна заробітна плата 22105 грн.
9. Двірник. Посадовий оклад 4500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 4500 грн.
10. Водій. Посадовий оклад 4750 грн. Кількість штатних одиниць 0,5 та з основною місячною заробітною платою 2375 грн.
11. Завідуючий господарством. Посадовий оклад 4750 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 4750 грн.
Разом по загальногосподарському відділу 10,5 штатних одиниць із загальною сумою заробітної плати: 61480,00 грн.
12. Завідувач редакційною групою Посадовий оклад 5800 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 5800 грн.
13. Коректор брайлівського друку. Посадовий оклад 5300 грн. Кількість штатних одиниць 2. Основна місячна заробітна плата 10600 грн.
14. Реактор брайлівського друку. Посадовий оклад 5500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 5500 грн.
15. Оператор комп`ютерного набору. Посадовий оклад 5300 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 5300 грн.
16. Друкар брайлівського друку. Посадовий оклад 5500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 5500 грн.
17. Вантажник. Посадовий оклад 4750 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 4750 грн.
18. Прибиральниця. Посадовий оклад 4750 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 4750 грн.
19. Майстре виробничих дільниць. Посадовий оклад 6500 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 6500 грн.
20. Інженер з ремонту. Посадовий оклад 7000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 7000 грн.
Разом по основному персоналу у виробництві книг та періодичних видань шрифтом Брайля 11 штатних одиниць із загальною сумою заробітної плати: 60450,00 грн.
21. Інженер звукозапису. Посадовий оклад 5000 грн. Кількість штатних одиниць 2. Основна місячна заробітна плата 10000 грн.
Разом по відділу у виробництві аудіо книг 2 штатні одиниці із загальною сумою заробітної плати: 10000 грн.
Всього 26,5 штатні одиниці із загальною місячною сумою 157930,00 грн.
В той же час, з 01.08.2020 в дію введено новий штатний розпис Підприємства «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих», який складається з :
1. Директор. Посадовий оклад 17000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 17000 грн.
2. Головний бухгалтер. Посадовий оклад 16000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 16000 грн.
Разом по відділу адміністрації 2 штатні одиниці із загальною сумою заробітної плати: 33000 грн.
3. Прибиральниця. Посадовий оклад 6000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 6000 грн.
4. Менеджер із допоміжної діяльності у сфері фінансів. Посадовий оклад 11000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 11000 грн.
5. Менеджер з адміндіяльності. Посадовий оклад 10000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 6500 грн.
6. Двірник. Посадовий оклад 10000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 10000 грн.
7. Чергові. Посадовий оклад 6000 грн. Кількість штатних одиниць 4. Основа місячна заробітна плата 24000 грн.
Разом по загальногосподарському відділу 8 штатних одиниці із загальною сумою заробітної плати: 57000 грн.
8. Завідувач редакційною групою Посадовий оклад 11000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 11000 грн.
9. Реактор брайлівського друку. Посадовий оклад 9000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 9000 грн.
10. Коректор брайлівського друку. Посадовий оклад 9000 грн. Кількість штатних одиниць 2. Основна місячна заробітна плата 18000 грн.
11. Оператор комп`ютерного набору. Посадовий оклад 8000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 8000 грн.
12. Друкар брайлівського друку. Посадовий оклад 9000 грн. Кількість штатних одиниць 2 та з основною місячною заробітною платою 18000 грн.
13. Вантажник. Посадовий оклад 6000 грн. Кількість штатних одиниць 2 та з основною місячною заробітною платою 12000 грн.
14. Прибиральниця. Посадовий оклад 6000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 6000 грн.
15. Майстре виробничих дільниць. Посадовий оклад 13000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 13000 грн.
16. Головний інженер. Посадовий оклад 15000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 15000 грн.
17. Завідувач господарством. Посадовий оклад 6000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 6000 грн.
18. Менеджер з постачання. Посадовий оклад 14000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 14000 грн.
19. Інженер з ремонту. Посадовий оклад 14000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 14000 грн.
20. Водій. Посадовий оклад 6000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 6000 грн.
Разом по основному персоналу у виробництві книг та періодичних видань шрифтом Брайля 13 штатних одиниць із загальною сумою заробітної плати: 150 000 грн.
21. Оператор копіювання та розмножувальних машин по строковому договору. Посадовий оклад 7000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 7000 грн.
22. Контролер якості по строковому договору. Посадовий оклад 8000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 8000 рн.
23. Менеджер по строковому договору. Посадовий оклад 7000 грн. Кількість штатних одиниць 1 та з основною місячною заробітною платою 7000 грн.
24. Звукоконтролер по строковому договору. Посадовий оклад 8150 грн. Кількість штатних одиниць 3. Основна місячна заробітна плата 24450 грн.
Разом по основному персоналу з виробництва аудіокниг 6 штатних одиниць із загальною сумою заробітної плати:46450 грн.
Всього 33 штатні одиниці із загальною місячною сумою 286450 грн.
Таким чином, суд зазначає, що штатний розпис підприємства, який було введено в дію з 01.08.2020 і затверджений на період випуску продукції згідно умов Договору, складений не у відповідності до структури Підприємства, яка розглядалася Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів під час прийняття рішення про надання фінансової допомоги та укладення договору.
Варто зауважити, що порівнявши такі штатні розписи станом на 01.01.2020 (який надавався до заяви про надання фінансової допомоги на поворотній та безповоротній основі та цільової позики) та станом на 01.08.2020, суд зазначає, що підприємство вивело із складу адміністративного персоналу посаду «заступник директора», на яку було передбачено витрати по виплаті заробітної плати відповідно до штатного розпису, введеного в дію з 01.01.2020 та ввело у складі друкарні додаткову посаду «менеджера з постачання», на яку не було передбачено виділення коштів на оплату праці, оскільки посада «менеджера з постачання» не була передбачена штатно-посадовим розписом, який введено в дію з 01.01.2020, який було надано до заяви для отримання коштів, а відтак не передбачалася в бізнес-плані підприємства, наданого із заявою про надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики.
Більш того, зі змісту відомостей на виплату заробітної плати за період серпень грудень 2020 року (том 1 а.с. 49-53) видно, що менеджеру з постачання з посадовим окладом згідно штатного розпису 13000 грн. та фактичним окладом 14000 грн. було нараховано: у серпні 26600 грн. (том 1 а.с. 49): у вересні 26600 грн. (том 1 а.с. 50); у жовтні 26600 грн. (том 1 а.с. 51); у листопаді 40600 грн. (том 1 а.с. 52 ) та у грудні 39200 грн. (том 1 а.с. 53). Всього 159600 грн.
Також, Підприємство «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих» виключило із складу загальногосподарського відділу посади: «головний інженер», «завідувач господарством», «водій» та включило їх до складу друкарні згідно з штатного розпису, який введено в дію з 01.08.2020,.
Відповідно до відомостей на виплату заробітної плати за період серпень грудень 2020 року (том 1 а.с. 49-53), зокрема:
Головному інженеру із посадовим окладом 11000 грн. згідно з штатного розпису та фактичним окладом 15000 грн. було нараховано: у серпні 19826,08 грн.: у вересні 28500 грн.; у жовтні 32250,15 грн.; у листопаді 50023,97 грн. та у грудні 73707,15 грн. Всього Головному інженеру нараховано 204307,35 грн.
Завідувачу господарством із посадовим окладом згідно з штатного розпису та фактичним окладом 6000 грн. було нараховано: у серпні 11400 грн.: у вересні 11400 грн.; у жовтні 11400 грн.; у листопаді 17400 грн. та у грудні 16800 грн. Всього завідувачу господарством нараховано 68400 грн.
Водіям із посадовим окладом 5000 грн. згідно з штатного розпису та фактичним окладом 6000 грн. було нараховано: у серпні 9665,22 грн.: у вересні 11400 грн.; у жовтні 11400 грн.; у листопаді 17400 грн. та у грудні 10310 грн. Всього водію нараховано 60175,22 грн.
При цьому, суд звертає увагу на те, що змінюючи штатний розпис, зокрема, та/або скорочуючи та/або добавляючи певні посади та/або змінюючи розміри посадових окладів працівників, підприємство фактично змінює напрямок використання бюджетних коштів, виділених фондом соціального захисту інвалідів, оскільки такі кошти виділялися на певну мету за результатами проаналізованих документів, наданих заявником разом із заявою про надання фінансової допомоги на поворотній і безповоротній основі та цільової позики.
Тобто, рішення про виділення коштів приймається у зв`язку із сталим розглядом поданих документів та без урахуванням будь-яких змін на майбутнє, у тому числі штатних розписів.
Відтак, зі змісту проаналізованих штатних розписів, які введено в дію з 01.01.2020 та з 01.08.2020, а також зі змісту відомостей на виплату заробітної плати працівників вбачається, що Підприємство «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих» виключило із складу загальногосподарського відділу посади «головний інженер», «завідувач господарством», «водій», та включило їх до складу друкарні, що свідчить про зменшення витрат на оплату праці основного персоналу друкарні та збільшення витрат на утримання загальногосподарського персоналу.
Вказані обставини Підприємством «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих» не заперечуються та не спростовуються.
Таким чином, проаналізувавши зазначені вище обставини, в також виходячи з аналізу умов договору, зокрема, п. 5.1 Договору про надання фінансової допомоги на безповоротній № 12/2020, укладеного 07.08.2020 між Київським міським відділенням Фонду соціального захисту інвалідів та Підприємством «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих, у взаємозв`язку з положеннями п. 5.3. Інструкції № 270 Підприємством «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих перевищено граничні суми витрат на оплату праці адміністративного та загальногосподарського персоналу у сумі 492 482,57 грн., у зв`язку з чим, наказ Фонду соціального захисту інвалідів від 14.05.2021 № 46 «Про повернення коштів до державного бюджету» про вжиття передбачених чинним законодавством вичерпних заходів щодо повернення до державного бюджету коштів безповоротної фінансової допомоги у розмірі 513107,00 грн., які використані не за цільовим призначенням та проіндексовані з урахуванням рівня інфляції, є правомірним та таким, що не підлягає скасуванню.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною 2 ст. 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, а також виходячи із заявлених вимог та підстав позову, суд приходить до висновку, що в порядку виконання обов`язку, визначеного ч. 1 ст. 77 КАС України, позивачем не доведено обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги та, враховуючи положення ч. 2 ст. 77 КАС України, судом не встановлено порушень прав чи інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин з боку відповідача.
Доводи позивача, що викладені у позовній заяві, як підстава для задоволення позовних вимог, спростовуються висновками суду, викладеними у даному рішенні.
У взаємозв`язку з наведеним слід зазначити, що відповідно до п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог та їх обґрунтування, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки досліджених доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на з`ясуванні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
На підставі вищевикладеного та керуючись положеннями статтями 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 134, 139, 241 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Підприємства «Республіканський будинок звукозапису і друку» Українського товариства сліпих» (01001, м. Київ, пров. Т. Шевченка, 4, код ЄДР: 03967725) відмовити повністю.
Відповідно до ч. 6 ст.287 КАС України апеляційні скарги на судові рішення у справах, визначених цією статтею, можуть бути подані протягом десяти днів з дня їх проголошення та оскаржені у порядку, передбаченому ст.ст. 292, 293, 296, 297 КАС України.
Зважаючи на затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21, апеляційні скарги в електронній формі подаються безпосередньо до апеляційного суду.
Днем вручення процесуальних документів в електронній формі є день отримання судом повідомлення про доставлення документів на офіційну електронну адресу особи (п. 2 ч. 6 ст. 251 КАСУ), якою є (п. 5.8. Положення про ЄСІТС від 17 серпня 2021 року N 1845/0/15-21): сервіс Електронного кабінету ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана користувачем в Електронному кабінеті ЄСІТС, адреса електронної пошти, вказана в одному з державних реєстрів або адреса електронної пошти, з якої надійшли до суду документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом (п. 59 «Перехідні положення»).
Суддя О.А. Кармазін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2022 |
Оприлюднено | 02.03.2022 |
Номер документу | 103565873 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні